Ухвала
від 29.11.2024 по справі 320/44697/24
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

29 листопада 2024 року м. Київ № 320/44697/24

Київський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Панової Г.В., при секретарі судового засідання Любенко Д.І.,

за участю представників сторін:

від позивача - Єніч В.С.,

від відповідача - Пилипенко С.М., Івашко О.Л.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у порядку загального позовного провадження адміністративну справу

за позовом ОСОБА_1

до Національного антикорупційного бюро України

про визнання протиправним та скасування висновку, наказів та поновлення на посаді,

ВСТАНОВИВ:

До Київського окружного адміністративного суду звернувся ОСОБА_1 з позовом до Національного антикорупційного бюро України, в якому просить суд:

- визнати протиправним і скасувати Висновок Дисциплінарної комісії Національного антикорупційного бюро України № 127 від 28 серпня 2024 року;

- визнати протиправним та скасувати Наказ Національного антикорупційного бюро України "Про застосування дисциплінарного стягнення до Першого заступника Директора Національного антикорупційного бюро України ОСОБА_1 " № 1938-Н від 03.09.2024 у повному обсязі;

- визнати протиправним та скасувати Наказ Національного антикорупційного бюро України "Про припинення державної служби та звільнення ОСОБА_1 " № 1939-Н від 03.09.2024 у повному обсязі;

- поновити ОСОБА_1 на посаді Першого заступника Директора Національного антикорупційного бюро України з 04.09.2024;

- стягнути на користь ОСОБА_1 з Національного антикорупційного бюро України середній заробіток за час вимушеного прогулу у період з 04 вересня 2024 року до моменту ухвалення рішення у даній справі.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 01.10.2024 відкрито провадження в адміністративній справі, вирішено, що справа буде розглядатися за правилами загального позовного провадження, призначено підготовче судове засідання. Витребувано у відповідача та Спеціалізованої антикорупційної прокуратури докази по справі.

На виконання ухвали Київського окружного адміністративного суду від 01.10.2024 Спеціалізовна антикорупційна прокуратура направила належним чином засвідчені копії документів, що витребовувались судом, а саме: матеріали та висновки службового розслідування та матеріали дисциплінарного провадження.

У вказаному листі з посиланням на статтю 222 Кримінального процесуального кодексу України зазначено, що долучені до цього листа копії матеріалів досудового розслідування надаються Київському окружному адміністративному суду виключно для використання під час розгляду судом справи № 320/44697/24. Ознайомлення, розголошення, а також надання цих матеріалів для копіювання третім особам (у тому числі сторонам та учасникам справи № 320/44697/24) не допускається та може бути підставою для притягнення осіб, причетних до таких дій, до кримінальної відповідальності за ст. 387 Кримінального кодексу України.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 29.10.2024 суд звернувся до Спеціалізованої антикорупційної прокуратури щодо можливості надання для ознайомлення сторонам та/або їх представникам з документами, що надані Спеціалізованою антикорупційною прокуратурою у справі № 320/44697/24.

На виконання вимог ухвали від 29.10.2024 Спеціалізовна антикорупційна прокуратура направила лист від 06.11.2024 № 07/2-303-24 в якому зазначила, що інформація яка міститься у наданих матеріалах, становить таємницю досудового розслідування. Водночас, враховуючи необхідність забезпечення судом принципів змагальності сторін та диспозитивності, прокуратура вважає за можливе надати дозвіл на ознайомлення сторін справи та їх представників (зазначених в ухвалі суду) з матеріалами, наданими Спеціалізовною антикорупційною прокуратурою.

Крім того у вказаному листі Спеціалізовна антикорупційна прокуратура також вказала, що дослідження матеріалів, що містять таємнию досудового розслідування, має здійснюватись у закритому судовому засіданні відповідно до положень частини восьмої та десятої статті 10 Кодексу адміністративного судочинства України.

Враховуючи викладені обставини судом було поставлено на обговорення питання про подальший розгляд справи в закритому судовому засіданні.

Присутній в судовому засіданні представник позивача залишив вирішення цього питання на розсуд суду.

Представники відповідача зазначили, що не заперечують проти здійснення судового розгляду в закритому судовому засіданні, водночас просили суд, оголосити закритою його частину, а саме розгляд справи по суті.

Заслухавши думку представників сторін, враховуючи обставини справи суд дійшов до висновку про наявність підстав для проведення подальшого розгляду справи в закритому судовому засіданні з огляду на таке.

Як вбачається з наявних в матеріалах справи доказів, Спеціалізовною антикорупційною прокуратурою було подано до суду копії матеріалів досудового розслідування, яке на даний момент не завершене і не перебуває на розгляді в суді.

Відповідно до частин восьмої-одинадцятої статті 10 Кодексу адміністративного судочинства України, розгляд справи у закритому судовому засіданні проводиться у випадках, коли відкритий судовий розгляд може мати наслідком розголошення таємної чи іншої інформації, що охороняється законом, необхідності захисту особистого та сімейного життя людини, а також в інших випадках, визначених законом.

Розгляд справи у закритому судовому засіданні проводиться у випадках, коли відкритий судовий розгляд може мати наслідком розголошення таємної чи іншої інформації, що охороняється законом, необхідності захисту особистого та сімейного життя людини, а також в інших випадках, визначених законом. Про розгляд справи у закритому судовому засіданні постановляється ухвала. Суд ухвалою може оголосити судове засідання закритим повністю або оголосити закритою його частину. Розгляд справи та вчинення окремих процесуальних дій у закритому судовому засіданні проводиться з додержанням правил здійснення адміністративного судочинства. Під час такого розгляду можуть бути присутні лише учасники справи, а в разі необхідності - свідки, експерти, спеціалісти, перекладачі. Суд попереджає зазначених осіб про обов`язок не розголошувати інформацію, для забезпечення захисту якої розгляд справи або вчинення окремих процесуальних дій відбуваються в закритому судовому засіданні.

Використання систем відеоконференц-зв`язку та транслювання перебігу судового засідання в мережі Інтернет у закритому судовому засіданні не допускається.

Відповідно до ст.387 КК України передбачено кримінальну відповідальність за розголошення без письмового дозволу прокурора, слідчого або особи, яка провадила оперативно-розшукову діяльність, даних оперативно-розшукової діяльності або досудового розслідування особою, попередженою в установленому законом порядку про обов`язок не розголошувати такі дані.

Відповідно до статті 222 КПК України, відомості досудового розслідування можна розголошувати лише з письмового дозволу слідчого або прокурора і в тому обсязі, в якому вони визнають можливим. Слідчий, прокурор попереджає осіб, яким стали відомі відомості досудового розслідування, у зв`язку з участю в ньому, про їх обов`язок не розголошувати такі відомості без його дозволу. Незаконне розголошення відомостей досудового розслідування тягне за собою кримінальну відповідальність, встановлену законом.

Згідно визначення, наведеного в ст.8 Закону України "Про доступ до публічної інформації», таємна інформація - інформація, доступ до якої обмежується відповідно до частини другої статті 6 цього Закону, розголошення якої може завдати шкоди особі, суспільству і державі. Таємною визнається інформація, яка містить державну, професійну, банківську таємницю, таємницю досудового розслідування та іншу передбачену законом таємницю.

Відповідно до положень статті 2 Закону України від 22.12.2005 № 3262-IV "Про доступ до судових рішень" рішення суду проголошується прилюдно, крім випадків, коли розгляд справи проводився у закритому судовому засіданні. Кожен має право на доступ до судових рішень у порядку, визначеному цим Законом.

Якщо судовий розгляд відбувався у закритому судовому засіданні, судове рішення оприлюднюється з виключенням інформації, яка за рішенням суду щодо розгляду справи у закритому судовому засіданні підлягає захисту від розголошення.

Частиною 4 статті 7 Закону України від 22.12.2005 № 3262-IV "Про доступ до судових рішень" передбачено, що у текстах судових рішень, відкритих для загального доступу відповідно до цього Закону, не можуть бути розголошені відомості, для забезпечення нерозголошення яких було прийнято рішення про розгляд справи в закритому судовому засіданні.

Щодо доводів представників відповідача про розгляд справи у відкритому судовому засіданні в частині підготовчого судового засідання, суд зазначає про таке.

Відповідно до вимог частини дев`ятої статті 10 Кодексу адміністративного судочинства України про розгляд справи у закритому судовому засіданні постановляється ухвала. Суд ухвалою може оголосити судове засідання закритим повністю або оголосити закритою його частину.

Отже, відповідно до вказаного нормативно-правового регулювання питання визначення судового засідання закритим повністю або в частині вирішується на розсуд суду.

Крім того, вирішуючи питання про розгляд цієї справи у закритих судових засіданнях суд також враховує, що відповідно до ч. 2 ст. 180 Кодексу адміністративного судочинства України у підготовчому засіданні суд: 1) оголошує склад суду, а також прізвища секретаря судового засідання, перекладача, спеціаліста, з`ясовує наявність підстав для відводів; 2) з`ясовує, чи бажають сторони вирішити спір шляхом примирення, провести позасудове врегулювання спору шляхом медіації або звернутися до суду для проведення врегулювання спору за участю судді; 3) у разі необхідності заслуховує уточнення позовних вимог та заперечень проти них та розглядає відповідні заяви; 4) вирішує питання про вступ у справу інших осіб, заміну неналежного відповідача, заміну позивача, залучення співвідповідача, об`єднання справ і роз`єднання позовних вимог, прийняття зустрічного позову, якщо ці питання не були вирішені раніше; 5) роз`яснює учасникам справи, які обставини входять до предмета доказування, які докази мають бути подані тим чи іншим учасником справи; 6) з`ясовує, чи повідомили сторони про всі обставини справи, які їм відомі; 7) з`ясовує, чи надали сторони докази, на які вони посилаються у позові і відзиві, а також докази, витребувані судом, чи причини їх неподання; пропонує учасникам справи надати суду додаткові докази або пояснення; вирішує питання про проведення огляду письмових, речових та електронних доказів за їх місцезнаходженням; вирішує питання про витребування додаткових доказів та визначає строки їх подання; вирішує питання про забезпечення доказів, якщо ці питання не були вирішені раніше; 8) вирішує питання про призначення експертизи, виклик у судове засідання експертів, свідків, залучення перекладача, спеціаліста; 9) за клопотанням учасників справи вирішує питання про забезпечення позову; 10) вирішує заяви та клопотання учасників справи; 11) направляє судові доручення; 12) встановлює строки для подання відповіді на відзив та заперечення; 13) встановлює строк для подання пояснень третіми особами; 14) встановлює строки та порядок врегулювання спору за участю судді за наявності згоди сторін на його проведення; 15) призначає справу до розгляду по суті, визначає дату, час і місце проведення судового засідання (засідань) для розгляду справи по суті; 16) встановлює порядок з`ясування обставин, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень, та порядок дослідження доказів, якими вони обґрунтовуються, під час розгляду справи по суті, про що зазначається в протоколі судового засідання; 17) вирішує питання про колегіальний розгляд справи; 18) здійснює інші дії, необхідні для забезпечення правильного і своєчасного розгляду справи по суті.

Отже, під час проведення підготовчого засідання судом вчиняється низка процесуальних дій в ході проведення яких можуть бути розголошенні відомості досудового розслідування по кримінальному провадженні та порушено таємницю досудового розслідування, що є неприпустимим.

Враховуючи наведене, суд дійшов висновку про здійснення розгляду даної справи у закритих судових засіданнях.

Керуючись статями 10, 243, 248, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

УХВАЛИВ:

1. Розгляд справи здійснювати у закритих судових засіданнях.

2. Копію ухвали суду направити (видати) учасникам справи (їх представникам).

Ухвала суду набирає законної сили з моменту її підписання суддею та не підлягає оскарженню. Заперечення на ухвалу можуть бути включені до апеляційної скарги на рішення суду.

Суддя Панова Г. В.

Повний текст ухвали виготовлено та підписано 29.11.2024.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.11.2024
Оприлюднено03.12.2024
Номер документу123411574
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо звільнення з публічної служби, з них

Судовий реєстр по справі —320/44697/24

Ухвала від 13.12.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панова Г. В.

Ухвала від 13.12.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панова Г. В.

Ухвала від 29.11.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панова Г. В.

Ухвала від 29.11.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панова Г. В.

Ухвала від 29.10.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панова Г. В.

Ухвала від 29.10.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панова Г. В.

Ухвала від 01.10.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панова Г. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні