Рішення
від 28.11.2024 по справі 380/10687/24
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

28 листопада 2024 рокусправа № 380/10687/24

Львівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючої судді: Кисильової О.Й.,

розглянувши у письмовому провадженні у місті Львові за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області, за участю третьої особи - Навчального центру імені Василя Вишиваного Національної гвардії України (військова частина НОМЕР_1 ) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,

в с т а н о в и в:

ОСОБА_1 (далі - позивач) звернувся до суду з адміністративним позовом до Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області (далі - відповідач), за участю третьої особи - ІНФОРМАЦІЯ_1 (військова частина НОМЕР_1 ) (далі - третя особа), у якому просить:

- визнати протиправним та скасувати рішення відповідача від 09.11.2023 №913150147604 про відмову у проведенні перерахунку пенсії позивача з 01.12.2023 відповідно до довідки, виготовленої ІНФОРМАЦІЯ_1 (військова частина НОМЕР_1 ) від 17.05.2023 № 21/213;

- зобов`язати відповідача здійснити з 01.12.2023 перерахунок та виплату позивачу пенсії відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 09.12.2021 № 1307 з урахуванням довідки про заробітну плату (грошове забезпечення), одержану особою за роботу (службу) в зоні відчуження в 1986-1990 роках, видану ІНФОРМАЦІЯ_1 (військова частина НОМЕР_1 ) від 17.05.2023 №21/213.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що спірним рішенням відповідач протиправно зменшив розмір пенсії позивача. Зауважує, що подана позивачем довідка від 17.05.2023 №21/213 має бути врахована відповідачем при здійсненні перерахунку пенсії, а доводи відповідача про те, що вона видана військовою частиною, в якій позивач не проходив військову службу, на думку позивача, є безпідставними.

Ухвалою від 21.05.2024 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

06.06.2024 відповідач надіслав відзив на позовну заяву, в якому заперечує проти задоволення позову, зазначивши, що ОСОБА_1 перебуває на обліку в Головному управлінні ПФУ у Львівській області з 12.07.2019. Відповідно до довідки від 11.02.1999 № С-82, виданої Центральним архівом внутрішніх військ Міністерства внутрішніх справ України, ОСОБА_1 у період з 10.06.1986 по 27.06.1986 брав участь у роботах із ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС у складі військової частини № НОМЕР_2 .

Також зазначає, що в матеріалах пенсійної справи міститься довідка про заробітну плату ОСОБА_1 від 17.05.2023 № 21/213, видана ІНФОРМАЦІЯ_1 (далі довідка № 21/213), в якій зазначено, що місцем роботи позивача є військова частина НОМЕР_2 , яка брала участь у ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС із травня 1986 року по травень 1987 року. Однак довідка №21/213 про заробітну плату за роботу в зоні відчуження з 10 по 27 червня 1986 року не відповідає встановленій формі. Також вона видана без посилання на первинні документи, що підтверджують факт виконання робіт та виплати грошового забезпечення.

Для перевірки достовірності інформації, зазначеної в довідці від 17.05.2023 № 21/213, Головне управління провело перевірку в ІНФОРМАЦІЯ_1 щодо наявності документів, на підставі яких видана довідка №21/213. У ході перевірки оригінали таких документів надані не були.

Вказує, що листом ІНФОРМАЦІЯ_1 від 16.11.2023 № 307/11-954 повідомлено, що первинні документи (накази, особові картки на грошове забезпечення) за 1986 рік зберігаються в Центральному архіві Національної гвардії України.

За результатами перевірки документів, які зберігаються в Центральному архіві Національної гвардії України (Акт від 17.05.2024 № 2600-1003-1/3573), встановлено, що згідно з наказом командира військової частини НОМЕР_3 МВС СРСР від 10.06.1986 № 153 у службове відрядження до м. Прип`ять було направлено військовослужбовця військової частини НОМЕР_2 прапорщика Симбая (ім`я та по батькові не зазначено) з 10 червня 1986 року. Згідно з наказом начальника Управління внутрішніх військ МВС СРСР від 08.07.1986 прапорщика ОСОБА_2 (ім`я та по батькові не розшифровані) вважати таким, що перебував у службовому відрядженні в районі Чорнобильської АЕС із 10 по 27 червня 1986 року.

Водночас, Головне управління ПФУ у Львівській області зауважує, що в Акті зустрічної перевірки не зазначено населений пункт, у якому виконувались роботи з ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, не вказано місце дислокації військової частини, не підтверджено дати виїзду в зону відчуження, а також не засвідчено кратність оплати праці первинними документами. За даними особового рахунку, нарахування заробітної плати за роботу в зоні відчуження за червень 1986 року відсутнє.

Також відповідач зауважує, що довідка про заробітну плату (грошове забезпечення), одержана особою за роботу (службу) в зоні відчуження у 1986 1990 роках, відповідно до форми, затвердженої наказом Міністерства соціальної політики України від 03.09.2012 №536, видається виключно комісіями з визначення даних про заробітну плату (грошове забезпечення), одержану особою за роботу (службу) в зоні відчуження у 1986 1990 роках, у разі ліквідації військової частини, у складі якої особа брала участь у ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС.

З огляду на викладене, відповідач стверджує про відсутність підстав для врахування довідки № 21/213 під час обчислення розміру пенсії ОСОБА_1 та відмову у задоволенні позову.

Розглянувши наявні у справі документи, з`ясувавши фактичні обставини справи, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду спору по суті, проаналізувавши норми законодавства які регулюють спірні відносини, суд встановив наступне.

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , з 12.07.2019 перебуває на обліку у Головному управлінні ПФУ у Львівській області.

Відповідно до посвідчення від 19.07.2019 серії НОМЕР_4 ОСОБА_1 є особою з інвалідністю 3 групи та має право на пільги й компенсації, встановлені Законом України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи".

ІНФОРМАЦІЯ_1 (військова частина № НОМЕР_1 ) видав ОСОБА_1 довідку № 21/213 про заробітну плату (грошове забезпечення) одержану особою за роботу (службу) в зоні відчуження в 1986-1990 роках за період служби у військовій частині НОМЕР_2 з 10.06.1986 по 27.06.1986.

Отримавши довідку від 17.05.2023 № 21/213, позивач 18.05.2023 звернувся до відділу обслуговування громадян № 15 (сервісний центр) АДРЕСА_1 із заявою про перерахунок пенсії.

За принципом екстериторіальності, Головне управління ПФУ в Івано-Франківській провело перерахунок розміру пенсії позивача на підставі довідки від 17.05.2023 № 21/213, після якого розмір пенсії позивача склав 20371,93 грн.

У подальшому, Головне управління ПФУ у Львівській області здійснило контроль та провело перевірку правильності призначення позивачу пенсії, за результатами якої прийняло рішення від 09.11.2023 № 913150147604 про перерахунок розміру пенсії позивача, виходячи з п`ятикратного розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня відповідного року, після якого розмір пенсії позивача склав 13231,47 грн.

17.04.2024 Головне управління ПФУ у Львівській області листом № 1300-5903-8/61380, наданим на адвокатський запит представника позивача від 12.04.2024, роз`яснило, що згідно архівної довідки від 23.01.2023 № 51, виданої Центральним архівом Нацгвардії України, грошове забезпечення ОСОБА_1 складало 235 крб. Довідка № 51 не містить інформації про нарахування та виплату ОСОБА_1 заробітної плати у розмірі 484,20 крб. За результатами перевірки достовірності та обґрунтованості видачі довідки для призначення (перерахунку) пенсії (Акт від 29.01.2024 № 2600-1003-1/586), проведеної Головним управлінням ПФУ в м. Києві встановлено, що суми грошового забезпечення, зазначені у довідці № 51, відповідають даним первинних документів, наданих організацією для перевірки. Згідно з довідкою від 11.02.1999 № C-82, виданою Центральним архівом внутрішніх військ, ОСОБА_1 у складі військової частини № 3350 брав участь у ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС у період з 10.06.1986 по 27.06.1986 в зонах радіоактивного забруднення.

Головне управління ПФУ у Львівській області у цьому листі також зазначило, що оскільки ОСОБА_1 брав участь у ліквідації наслідків аварії у складі військової частини № НОМЕР_2 , а довідка від 17.05.2023 № 21/213 видана військовою частиною № НОМЕР_1 , і документів, що підтверджують правонаступництво військової частини № НОМЕР_1 відносно військової частини № НОМЕР_2 не надано, підстави для врахування довідки № 21/213 під час обчислення пенсії ОСОБА_1 відсутні.Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 16.07.2012 № 685, у разі ліквідації військової частини без правонаступника видача довідок про заробітну плату за роботу (службу) в зоні відчуження у 1986 1990 здійснюється комісіями при обласних військових комісаріатах. Наказом Міністерства соціальної політики України від 03.09.2012 № 536 затверджено форму довідки про заробітну плату (грошове забезпечення), яку видають зазначені комісії. Довідка № 21/213, видана ІНФОРМАЦІЯ_3 (військова частина № НОМЕР_1 ), не відповідає встановленим вимогам, оскільки її видача цим органом не передбачена законодавством.

Вважаючи рішення від 09.11.2023 № 913150147604 протиправним, позивач звернувся до суду з цим позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд враховує наступні обставини та положення законодавства.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Законом України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" від 28.02.1991 № 796-ХІІ (далі - Закон № 796-ХІІ) визначено основні положення щодо реалізації конституційного права громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, на охорону їх життя і здоров`я, створення єдиного порядку визначення категорії зон радіоактивно забруднених території, умов проживання і трудової діяльності на них, соціального захисту потерпілого населення.

Як встановлено ст. 9 Закону № 796-ХІІ особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, є: 1) учасники ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС - громадяни, які брали безпосередню участь у ліквідації аварії та її наслідків; 2) потерпілі від Чорнобильської катастрофи-громадяни, включаючи дітей, які зазнали впливу радіоактивного опромінення внаслідок Чорнобильської катастрофи.

Відповідно до ст. 10 Закону № 796-XII учасниками ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС вважаються громадяни, які безпосередньо брали участь у будь-яких роботах, пов`язаних з усуненням самої аварії, її наслідків у зоні відчуження у 1986-1987 роках незалежно від кількості робочих днів, а у 1988-1990 роках - не менше 30 календарних днів, у тому числі проведенні евакуації людей і майна з цієї зони, а також тимчасово направлені або відряджені у зазначені строки для виконання робіт у зоні відчуження, включаючи військовослужбовців, працівники державних, громадських, інших підприємств, установ і організацій незалежно від їх відомчої підпорядкованості, а також ті, хто працював не менше 14 календарних днів у 1986 році на діючих пунктах санітарної обробки населення і дезактивації техніки або їх будівництві.

Суд встановив, що ОСОБА_1 є особою з інвалідністю 3 групи і має право на пільги та компенсації, встановлені Законом України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" № 796-ХІІ.

Відповідач не спростовує право позивача на отримання пенсії відповідно до вищезгаданого Закону, відтак ці обставини не є спірними.

У межах цієї справи спірним є рішення Головного управління ПФУ у Львівській області від 09.11.2023 № 913150147604 про перерахунок пенсії позивача без урахування довідки від 17.05. 2023 № 21/213, виданої ІНФОРМАЦІЯ_1 (військова частина НОМЕР_1 ).

Суд встановив, що ОСОБА_1 брав участь у ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС, проходячи військову службу у складі військової частини НОМЕР_2 .

Так, умови, норми і порядок пенсійного забезпечення громадян України із числа осіб, які перебували на військовій службі, службі в органах внутрішніх справ, Національній поліції, Службі судової охорони, державній пожежній охороні, Державній службі спеціального зв`язку та захисту інформації України, органах і підрозділах цивільного захисту, податковій міліції чи Державній кримінально-виконавчій службі України, та деяких інших осіб, які мають право на пенсію визначені Законом України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" від 09.04.1992 №2262-ХІІ (далі - Закон № 2262-ХІІ).

Основні засади державної політики у сфері соціального захисту військовослужбовців та членів їх сімей, встановлює єдину систему їх соціального та правового захисту, гарантує військовослужбовцям та членам їх сімей в економічній, соціальній, політичній сферах сприятливі умови для реалізації їх конституційного обов`язку щодо захисту Вітчизни та регулює відносини у цій галузі визначає Закон України "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей" від 20.12.1991 № 2011-ХІІ (далі - Закон № 2011-ХІІ).

Відповідно до ч. 2 ст. 9 Закону № 2011-ХІІ до складу грошового забезпечення входять: посадовий оклад, оклад за військовим званням; щомісячні додаткові види грошового забезпечення (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, винагороди, які мають постійний характер, премія); одноразові додаткові види грошового забезпечення.

Як передбачено статтею 43 Закону № 2262-ХІІ, пенсії особам офіцерського складу, прапорщикам і мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, та членам їх сімей обчислюються з розміру грошового забезпечення, враховуючи відповідні оклади за посадою, військовим (спеціальним) званням, процентну надбавку за вислугу років, щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії в розмірах, установлених законодавством, з якого було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, а до 01.01.2011 - страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

За правилами ст. 63 Закону № 2262-ХІІ питання перерахунку раніше призначених пенсій, згідно із якою перерахунок раніше призначених пенсій військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом та членам їх сімей у зв`язку із введенням в дію цього Закону провадиться за документами, що є у пенсійній справі, а також додатковими документами, поданими пенсіонерами на час перерахунку.

Якщо пенсіонер згодом подасть додаткові документи, які дають право на подальше підвищення пенсії, то пенсія перераховується за нормами цього Закону. При цьому перерахунок провадиться за минулий час, але не більш як за 12 місяців з дня подання додаткових документів і не раніше, ніж з дня введення в дію цього Закону.

Усі призначені за цим Законом пенсії підлягають перерахунку у зв`язку з підвищенням грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, на умовах, у порядку та розмірах, передбачених Кабінетом Міністрів України. У разі якщо внаслідок перерахунку пенсій, передбаченого цією частиною, розміри пенсій звільненим із служби військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, є нижчими, зберігаються розміри раніше призначених пенсій.

Постановою Кабінету Міністрів України від 13.02.2008 № 45 "Про затвердження Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", та внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 17.07.1992 № 393" затверджено Порядок № 45 пунктом 1 якого передбачено, що пенсії, призначені відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", у зв`язку з підвищенням грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію згідно із Законом, перераховуються на умовах та в розмірах, передбачених Кабінетом Міністрів України.

Відтак, до спірних правовідносин суд застосовує такі правові норми.

Відповідно до ст. 54 Закону № 796-ХІІ пенсії по інвалідності, що настала внаслідок каліцтва чи захворювання, і пенсії у зв`язку з втратою годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи можуть призначатися за бажанням громадянина із заробітку, одержаного за роботу в зоні відчуження в 1986 - 1990 роках, у розмірі відшкодування фактичних збитків, який визначається згідно із законодавством.

Статтею 57 Закону № 796-XII визначено, що обчислення середньомісячного заробітку провадиться відповідно до Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування".

Умови, порядок призначення та мінімальні розміри пенсії по інвалідності, що настала внаслідок каліцтва чи захворювання, і пенсії у зв`язку з втратою годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи визначаються актами Кабінету Міністрів України з відповідних питань (ч. 3 ст. 54 Закону № 796-ХІІ, у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин).

Постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 № 1210 "Про підвищення рівня соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" затверджений Порядок обчислення пенсій особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи (далі - Порядок № 1210), який визначає механізм обчислення пенсій по інвалідності, що настала внаслідок каліцтва чи захворювання, і пенсій у зв`язку з втратою годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи відповідно до статей 54, 57 і 57 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи".

Пенсії за бажанням осіб можуть призначатися виходячи із заробітної плати, одержаної за роботу в зоні відчуження в 1986-1990 роках, у розмірі відшкодування фактичних збитків.

Отже, призначення пенсії та її розмір ставиться у залежність від заробітної плати, яка фактично отримана працівником у період роботи у зоні відчуження.

Згідно з ч. 4 ст. 15 Закону № 796-ХІІ видача довідок про період роботи (служби) по ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, а також на територіях радіоактивного забруднення, про заробітну плату за цей період здійснюється підприємствами, установами та організаціями (військкоматами).

Відповідно до п. 2 Постанови № 1210 було постановлено Пенсійному фонду України забезпечити здійснення перерахунку пенсій, призначених особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, до набрання чинності цією постановою, за матеріалами пенсійних справ.

Постановою Кабінету Міністрів України від 09.12.2021 № 1307 внесені зміни до постанов Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 № 1210 "Про підвищення рівня соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" і від 26 вересня 2012 р. № 886 "Про комісії з визначення даних про заробітну плату працівників за роботу в зоні відчуження в 1986-1990 роках", яка набрала чинності з 1 січня 2022 р., крім підпунктів 6 та 8 пункту 1 змін, затверджених цією постановою, які набирають чинності з 1 грудня 2022 року, зокрема було постановлено Пенсійному фонду України забезпечити здійснення перерахунку пенсій, призначених особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, до набрання чинності цією постановою, за документами, що містяться в матеріалах пенсійних справ з 1 грудня 2022 року на найбільш вигідних умовах.

Зазначеною постановою передбачено, що у разі, якщо розмір пенсії, обчислений відповідно до Порядку обчислення пенсій особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 № 1210 "Про підвищення рівня соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" з урахуванням змін, затверджених цією постановою, буде більшим від розміру пенсії, обчисленої відповідно до Законів України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" і "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", здійснюється автоматичне, без звернення особи, переведення на пенсію на умовах, передбачених Законом України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", за документами, що містяться в матеріалах пенсійних справ, про що органи Пенсійного фонду України інформують зазначених осіб шляхом надсилання листа або смс-повідомлення на номер мобільного телефону операторів мобільного зв`язку.

Суд встановив, що Головне управління ПФУ у Івано-Франківській області прийняло рішення від 25.05.2023 про перерахунок розміру пенсії позивача на підставі довідки 17.05.2023 № 21/213.

У свою чергу, відповідач провів перевірку, за наслідками якої здійснений перегляд рішення Головного управління ПФУ у Івано-Франківській області. Переглядаючи це рішення та здійснюючи перерахунок пенсії позивача, Головне управління ПФУ у Львівській області виходило з наступного.

16.11.2023 відповідач провів перевірку достовірності та обґрунтованості видачі довідки № 21/213, про що складений Акт № 1300-6303-1/13697, у ході якої встановило, що відповідно до листа Навчального центру ім. Василя Вишиваного НГУ від 16.11.2023 № 307/11-954 первинні документи, накази, особові картки на грошове забезпечення за 1986 рік знаходяться в Центральному архіві відділу НГУ.

Згідно із архівною довідкою від 23.01.2023 № 51, виданою Центральним архівом НГУ, грошове забезпечення ОСОБА_1 з 10.06.1986 складало 235 крб, в додаткових виплатах (нараховано в листопаді) значиться виплата за ЧАЕС 152 крб.

Головне управління Пенсійного фонду України в м. Києві 29.01.2024 проведено перевірку достовірності та обґрунтованості видачі довідки від 23.01.2023 № 51, про що складений Акт від 29.01.2024 № 2600-1003-1/586, відповідно до якого, суми грошового забезпечення вказані довідці в № 51 відповідають даним первинних документів, наданих організацією для перевірки.

Тобто із викладеного вище висновується, що суми грошового забезпечення, зазначені у довідці від 23.01.2023 № 51 є підтвердженими та достовірними.

Однак, відповідач обґрунтовуючи свої заперечення та приймаючи спірне рішення виходив з того, що згідно з довідкою від 11.02.1999 № C-82, виданою Центральним архівом внутрішніх військ, ОСОБА_1 у складі військової частини № 3350 брав участь у ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС у період з 10.06.1986 по 27.06.1986 на територіях радіоактивного забруднення, тоді як довідка № 21/213 видана військовою частиною НОМЕР_1 .

Згідно зі ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ч. ч. 1 та 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Суд встановив, що у матеріалах справи наявна архівна довідки від 04.04.2024 №82-48 Центрального архівного відділу НГУ, відповідно до якої наказом МВС України від 30.04.1992 № 027 військова частина НОМЕР_2 перейменована у військову частину НОМЕР_1 (7 учбова бригада МВС України). Наказом МВС України від 20.07.2001 № 548 , учбова бригада МВС України перейменована у Навчальний центр ВВ МВС України (військова частина НОМЕР_1 ). Наказом МВС України від 08.05.2014 № 445 Навчальний центр ВВ МВС України (військова частина НОМЕР_1 ) переформовано у Навчальний центр Національної гвардії України (військова частина НОМЕР_1 ).

Згідно з листом про надання інформації від 25.03.2024 № С ІНФОРМАЦІЯ_4 (військова частина НОМЕР_1 ) є правонаступником Навчального центру внутрішніх військ МВС України (військова частина НОМЕР_1 ).

Суд наголошує, що підстави для прийняття спірного рішення фактично зводяться до необхідності надання нової оцінки обставинам, які вже досліджувалися Головним управлінням ПФУ в Івано-Франківській області, за рішенням якого позивачу проведений перерахунок пенсії на підставі довідки від 17.05.2023 № 21/213.

Відповідно до ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Беручи до уваги ті обставини, що матеріалами справи підтверджене набуття військовою частиною НОМЕР_1 прав та обов`язків (правонаступництво) військової частина НОМЕР_2 , суд дійшов висновку про протиправність спірного рішення.

Таким чином, суд вважає, що з метою забезпечення повного та ефективного захисту прав позивача, необхідно зобов`язати відповідача здійснити з 01.12.2023 перерахунок та виплату позивачу пенсії відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 09.12.2021 № 1307 з урахуванням довідки про заробітну плату (грошове забезпечення), одержану особою за роботу (службу) в зоні відчуження в 1986-1990 роках, видану ІНФОРМАЦІЯ_1 (військова частина НОМЕР_1 ) від 17.05.2023 № 21/213.

Відповідач належними та допустимими доказами не довів правомірність свого рішення щодо відмови у перерахунку пенсії на підставі довідки від 17.05.2023 № 21/213.

За таких обставин, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог ОСОБА_1 .

Розподіл судових витрат суд не здійснює, оскільки позивач звільнений від сплати судового збору на підставі п. 10 ч. 1 ст. 5 Закону України "Про судовий збір".

Керуючись ст. ст. 9, 14, 73-78, 90, 143, 242- 246, 250, 255 КАС України, суд

в и р і ш и в :

Адміністративний позов задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області від 09.11.2023 № 913150147604 про перерахунок пенсії ОСОБА_1 без урахування довідки від 17.05.2023 № 21/213, виданої ІНФОРМАЦІЯ_1 (військова частина НОМЕР_1 ).

Зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України у Львівській області (код ЄДРПОУ 13814885; 79016, м. Львів, вул. Митрополита Андрея, 10) здійснити з 01.12.2023 перерахунок та виплату ОСОБА_1 ( АДРЕСА_2 ; рнокпп НОМЕР_5 ) пенсії відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 09.12.2021 № 1307 з урахуванням довідки від 17.05.2023 №21/213 про заробітну плату (грошове забезпечення), одержану особою за роботу (службу) в зоні відчуження в 1986-1990 роках, видану ІНФОРМАЦІЯ_1 (військова частина НОМЕР_1 ), з урахуванням виплачених сум.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

СуддяКисильова Ольга Йосипівна

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.11.2024
Оприлюднено03.12.2024
Номер документу123411692
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо митної справи (крім охорони прав на об’єкти інтелектуальної власності); зовнішньоекономічної діяльності; спеціальних заходів щодо демпінгового та іншого імпорту, у тому числі щодо визначення митної вартості товару

Судовий реєстр по справі —380/10687/24

Ухвала від 20.01.2025

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Матковська Зоряна Мирославівна

Рішення від 28.11.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кисильова Ольга Йосипівна

Ухвала від 13.06.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кисильова Ольга Йосипівна

Ухвала від 13.06.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кисильова Ольга Йосипівна

Ухвала від 21.05.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кисильова Ольга Йосипівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні