Постанова
від 29.11.2024 по справі 515/1740/24
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

Номер провадження: 23-з/813/1429/24

Номер справи місцевого суду: 515/1740/24

Головуючий у першій інстанції

Доповідач Комлева О. С.

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

29.11.2024 року м. Одеса

Одеський апеляційний суд в особі судді Комлевої О.С., розглянувши подання в.о. голови Татарбунарського районного суду Одеської області Дем`янової О.А. щодо вирішення питання про направлення матеріалів про адміністративне правопорушення за ч.1 ст. 89 КУпАП відносно ОСОБА_1 до іншого суду для розгляду по суті,-

встановив

14 листопада 2024 року в.о. голови Татарбунарського районного суду Одеської області Дем`янова О.А. звернулася до Одеського апеляційного суду з поданням щодо вирішення питання про направлення матеріалів адміністративної справи відносно ОСОБА_1 за ч.1 ст. 89 КУпАП до іншого суду для розгляду по суті.

У поданні, в.о. голови Татарбунарського районного суду Одеської області Дем`янова О.А. просить вирішити питання про направлення матеріалів адміністративної справи відносно ОСОБА_1 до іншого суду для розгляду по суті, у зв`язку з тим, що у Татарбунарському районному суді Одеської області неможливо утворити склад суду для судового розгляду матеріалів адміністративної справи.

Перевіривши матеріали справи про адміністративне правопорушення та доводи подання, апеляційний суд приходить до висновку про необхідність задоволення зазначеного подання та направлення справи на розгляд до іншого суду, виходячи з наступного.

Згідно з вимогами ч. 1 ст. 276 КУпАП справа про адміністративне правопорушення розглядається за місцем його вчинення.

Частина 6 вищевказаної статті 276 КУпАП встановлює, що Законами України може бути передбачено й інше місце розгляду справи про адміністративне правопорушення.

Як вбачається з матеріалів адміністративного провадження, 14 листопада 2024 року до Татарбунарського районного суду Одеської області надійшли адміністративні матеріали відносно ОСОБА_1 за вчинення правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 89 КУпАП.

Відповідно до протоколу щодо неможливості автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 14 листопада 2024 року (а.с. 14), призначення зазначеної вище адміністративної справи відносно ОСОБА_1 за вчинення правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 89 КУпАП не відбулось, оскільки не вистачає потрібної кількості суддів для розподілу справи.

Так, причиною неможливості розподілу справи є те, що в Татарбунарському районному суді Одеської області з кількісного складу суду є судді Дем`янова О.А., Луцюк В.О., Олійник К.І. у яких закінчилися повноваження.

Таким чином, враховуючи викладені вище обставини, в Татарбунарському районному суді Одеської області неможливо утворити склад суду для розгляду вищевказаної адміністративної справи у зв`язку із відсутністю необхідної кількості суддів.

Згідно з вимогами ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, ратифікованої Україною 17.07.1997 року, кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом, який вирішить спір щодо його прав та обов`язків цивільного характеру або встановить обґрунтованість будь-якого висунутого проти нього кримінального обвинувачення.

Відповідно до положень ч.ч. 1 та 2 ст. 7 КУпАП ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.

Згідно з вимогами ч. 3 ст. 8 КУпАП провадження в справах про адміністративні правопорушення ведеться на підставі закону, що діє під час і за місцем розгляду справи про правопорушення.

Положеннями ч. 2 ст. 38 КУпАП передбачено, що якщо справи про адміністративні правопорушення відповідно до цього Кодексу чи інших законів підвідомчі суду (судді), адміністративне стягнення може бути накладено не пізніш як через три місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - не пізніш як через три місяці з дня його виявлення.

Нормами КУпАП не визначено порядку направлення справи про адміністративне правопорушення на розгляд до іншого суду, однак враховуючи вимоги діючого законодавства, апеляційний суд вважає за необхідним та можливим розглянути зазначене подання.

Згідно з вимогами ст. 1 КУпАП, завданням Кодексу України про адміністративні правопорушення є охорона прав і свобод громадян, власності, конституційного ладу України, прав і законних інтересів підприємств, установ і організацій, встановленого правопорядку, зміцнення законності, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі точного і неухильного додержання Конституції і законів України, поваги до прав, честі і гідності інших громадян, до правил співжиття, сумлінного виконання своїх обов`язків, відповідальності перед суспільством.

Таким чином, з метою забезпечення виконання положень ст. 1 КУпАП, при вирішенні питання про направлення матеріалів справи про адміністративне правопорушення для розгляду до іншого суду у зв`язку з тим, що у Татарбунарському районному суді Одеської області неможливо утворити склад суду для судового розгляду, виникла необхідність в застосуванні принципу аналогії закону найбільш близької галузі права, тобто кримінального процесуального права та, при вирішенні питання про зміну територіальної підсудності, апеляційному суду необхідно керуватися положеннями ст. 34 КПК України.

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 34 КПК України кримінальне провадження передається на розгляд іншому суду, якщо після задоволення відводів (самовідводів) чи в інших випадках неможливо утворити новий склад суду для судового розгляду.

З урахуванням встановлених апеляційним судом обставин, з метою економії процесуальних засобів й виходячи з пріоритету права особи на справедливий суд та своєчасний розгляд справи компетентним судом, апеляційний суд вбачає розумним і доцільним, задовольнити подання в.о. голови Татарбунарського районного суду Одеської області Дем`янової О.А.та, враховуючи положення ч. 1 ст. 276 КУпАП, направити справу про адміністративне правопорушення, передбачене ч.1 ст. 89 КУпАП відносно ОСОБА_1 до Саратського районного суду Одеської області.

Керуючись ст.ст. 1, 7, 8, 38, 276, 294 КУпАП, апеляційний суд,-

постановив:

Подання в.о. голови Татарбунарського районного суду Одеської області Дем`янової О.А. - задовольнити.

Справу про адміністративне правопорушення №515/1740/24 відносно ОСОБА_1 про притягнення її до адміністративної відповідальності за ч.1 ст. 89 КУпАП - направити для розгляду по суті до Саратського районного суду Одеської області.

Постанова набирає законної сили негайно після її винесення, є остаточною та оскарженню не підлягає.

Суддя Одеського апеляційного суду О.С. Комлева

СудОдеський апеляційний суд
Дата ухвалення рішення29.11.2024
Оприлюднено02.12.2024
Номер документу123416080
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення у сфері охорони природи, використання природних ресурсів, охорони культурної спадщини Жорстоке поводження з тваринами

Судовий реєстр по справі —515/1740/24

Постанова від 29.11.2024

Адмінправопорушення

Одеський апеляційний суд

Комлева О. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні