Ухвала
від 02.12.2024 по справі 913/375/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

просп. Науки, 5, м. Харків, 61612, телефон/факс (057)702 10 79, inbox@lg.arbitr.gov.ua

УХВАЛА

02 грудня 2024 року м.Харків Справа № 913/375/23(913/301/24)

Провадження №13/913/301/24

Господарський суд Луганської області у складі судді Яресько Б.В., розглянувши у судовому засіданні заяву про заміну сторони її правонаступником у справі за позовом

Товариства з обмеженою відповідальністю Енера Схід, м. Старобільськ Луганської області

до Відповідача Нижньодуванської Селищної Ради Сватівського району Луганської області, смт Нижня Дуванка Луганської області

про стягнення 10275 грн 53 коп.

Представники сторін не прибули.

СУТЬ СПОРУ:

31.05.2023 р. Товариство з обмеженою відповідальністю Енера Схід звернулося до Господарського суду Луганської області з позовною заявою до Відповідача Нижньодуванської Селищної Ради Сватівського району Луганської області про стягнення заборгованості на загальну суму 10 275 грн 53 коп. за договором про постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг № 64-СВ від 22.12.2021 р.

Рішенням Господарського суду Луганської області від 30.07.2024 р. позов задоволено повністю: стягнуто з Нижньодуванської селищної ради Сватівського району Луганської області (код: 04335683, вул. Каштанова, буд. 79, смт Нижня Дуванка, Сватівський район, Луганська область, Україна, 92612) на користь ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЕНЕРА СХІД» (код 42010964, площа Базарна, буд. 32 А, м. Старобільськ, Старобільський район, Луганська область, Україна, 92702) заборгованість за електричну енергію у розмірі 10 275,53 грн. та витрати по сплаті судового збору у розмірі 2422,40 грн.

Зазначене рішення набрало законної сили і на його виконання виданий відповідний наказ від 15.08.2024 р. №913/375/23(913/301/24).

30.10.2024 р. до Господарського суду Луганської області надійшла заява Товариства з обмеженою відповідальністю "Енера Схід" про заміну сторони її правонаступником, за якою просить суд здійснити заміну сторони (боржника) Нижньодуванська селищна рада Сватівського району Луганської області (вул. Каштанова, буд. 79, смт. Нижня Дуванка, Сватівський район, Луганська область, 92612, код ЄДРПОУ04335683) на її правонаступника Нижньодуванську селищну військову адміністрацію Сватівського району Луганської області (вул. Каштанова, буд.79, смт. Нижня Дуванка, Сватівський район, Луганська область, 92612, код ЄДРПОУ 44683600) у виконавчому провадженні з примусового виконання наказу Господарського суду Луганської області від 30.07.2024 у справі № 913/375/23(913/301/24) про стягнення з Нижньодуванської селищної ради Сватівського району Луганської області на користь ТОВ «ЕНЕРА СХІД» заборгованість за електричну енергію у розмірі 10 275,53 грн. та витрати по сплаті судового збору у розмірі 2 422,40 грн.

Ухвалою суду від 31.10.2024 р. суд призначив розгляд заяви №б/н від 30.10.2024 р. про за заміну сторони її правонаступником до розгляду на 04.11.2024 р.

04.11.2024 р. в судове засідання представники сторін не прибули. Суд відклав розгляд справи на 02.12.2024 р. та запропонував Нижньодуванській селищній військовій адміністрації Сватівського району Луганської області надати (при наявності) заперечення на заяву №б/н від 30.10.2024 р. про заміну сторони її правонаступником.

Нижньодуванська селищна військова адміністрація Сватівського району Луганської області заперечень про заміну сторони її правонаступником не надала.

Сторони, належним чином повідомленні про час і місце розгляду справи участі своїх представників у судовому засіданні не забезпечили.

Дослідивши матеріали справи, подану заяву, суд дійшов до наступного.

Рішенням Господарського суду Луганської області від 30.07.2024 р. було задоволено стягнуто з Нижньодуванської селищної ради Сватівського району Луганської області (код: 04335683, вул. Каштанова, буд. 79, смт Нижня Дуванка, Сватівський район, Луганська область, Україна, 92612) на користь ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЕНЕРА СХІД» (код 42010964, площа Базарна, буд. 32 А, м. Старобільськ, Старобільський район, Луганська область, Україна, 92702) заборгованість за електричну енергію у розмірі 10 275,53 грн. та витрати по сплаті судового збору у розмірі 2422,40 грн.

Як вбачається з матеріалів справи за договором про постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг № 64-СВ від 22.12.2021 р. Відповідач отримував електричну енергію не для власного споживання, а для забезпечення роботи мереж зовнішнього освітлення населених пунктів на території Нижньодуванської селищної ради.

Позивач просить суд здійснити заміну сторони (боржника) Нижньодуванська селищна рада Сватівського району Луганської області на її правонаступника Нижньодуванську селищну військову адміністрацію Сватівського району Луганської області у виконавчому провадженні з примусового виконання наказу Господарського суду Луганської області від 30.07.2024 у справі № 913/375/23(913/301/24) посилаючись на те, що 18.09.2024 року Товариство звернулось із заявою № 01-45-23/2/91 до Управління Державної казначейської служби України в Сватівському районі Луганської області (далі УДКС України в Сватівсьому районі) про стягнення з Нижньодуванської СР, за наказом, виданим Господарським судом Луганської області від 15.08.2024 у справі № 913/375/23(913/301/24), заборгованості за електричну енергію у розмірі 10 275,53 грн. та витрат по сплаті судового збору у розмірі 2 422,40 грн.

У зв`язку з тим, що УДКС України в Сватівському районі не було вжито заходів щодо безспірного списання коштів з Нижньодуванської селищної ради Сватівського району Луганської області, ТОВ «ЕНЕРА СХІД» звернулось до УДКС України в Сватівському районі з листом від 17.10.2024 №01-45-23//96 про стан виконавчого провадження.

22.10.2024 року ТОВ «ЕНЕРА СХІД» отримало відповідь УДКС України в Сватівському районі № 01-26-06/710 від 18.10.2024, у якому зазначено, що держказначейством, відповідно до пп.3 п.8 Постанови КМУ від 03.08.2011 № 845 документи прийняті до виконання, зареєстровані та перевірені, але, згідно листа Нижньодуванської селищної військової адміністрації Сватівського району Луганської області № 1491 від 04.10.2024 отриманого управлінням 18.10.2024, Нижньодуванська селищна рада не веде фінансової та господарської діяльності, не має коштів на реєстраційних рахунках та немає запланованих бюджетних асигнувань на 2024 рік, а тому згідно Указу Президента України від 23.09.2022 № 665/2022 «Про утворення військових адміністрацій населених пунктів у Луганській області» утворено Нижньодуванську селищну військову адміністрацію Сватівського району Луганської області, яка виконує виконавчі функції Нижньодуванської селищної ради на період дії воєнного стану в Україні згідно статті 4 Закону України «Про правовий режим воєнного стану».

Судом встановлено, що у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України Указом Президента України Про введення воєнного стану в Україні від 24 лютого 2022 року №64/2022 в Україні з 24 лютого 2022 року введено воєнний стан строком на 30 діб.

В подальшому строк дії воєнного стану в Україні на підставі Указів Президента України неодноразово було продовжено.

Згідно ч. 1 ст. 4 Закон України Про правовий режим воєнного стану на територіях, на яких введено воєнний стан, для забезпечення дії Конституції та законів України, забезпечення разом із військовим командуванням запровадження та здійснення заходів правового режиму воєнного стану, оборони, цивільного захисту, громадської безпеки і порядку, захисту критичної інфраструктури, охорони прав, свобод і законних інтересів громадян можуть утворюватися тимчасові державні органи - військові адміністрації.

Частиною 2 ст.4 Закону України Про правовий режим воєнного стану передбачено, що рішення про утворення військових адміністрацій приймається Президенктом України за поданням обласних державних адміністрацій або військового командування.

Зокрема, у відповідності до положень п.4 ч.2 ст.15 Закону України Про правовий режим воєнного стану військові адміністрації населених пунктів на відповідній території здійснюють повноваження із складання та затвердження місцевого бюджету, внесення змін до нього, забезпечення виконання відповідного бюджету. Також військові адміністрації населених пунктів здійснюють делеговані повноваження органів виконавчої влади, надані органам місцевого самоврядування законами України.

Указом Президента України від 23.09.2022 №665/2022 Про утворення військових адміністрацій населених пунктів у Луганській області утворено Нижньодуванську селищну військову адміністрацію Сватівського району Луганської області.

Постановою Верховної Ради України №2705-IX від 03.11.2022 Про здійснення начальниками військових адміністрацій населених пунктів у Сватівському, Старобільському, Щастинському районах Луганської області повноважень, передбачених частиною другою статті 10 Закону України Про правовий режим воєнного стану встановлено, що у період дії воєнного стану в Україні та 30 днів після його припинення чи скасування: 1) начальники, зокрема Нижньодуванської селищної військової адміністрації Сватівського району Луганської області крім повноважень, віднесених до їх компетенції Законом України "Про правовий режим воєнного стану", здійснюють повноваження відповідних сільських, селищних та міських рад, їх виконавчих комітетів, відповідних сільських, селищних, міських голів.

Відповідно до інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань вбачається, що 28.09.2022 внесено запис про державну реєстрацію Нижньодуванської селищної військової адміністрації Сватівського району Луганської області(ідентифікаційний код юридичної особи 44683600).

З огляду на викладене, з утворенням Нижньодуванської селищної військової адміністрації Сватівського району Луганської області, повноваження боржника (відповідача у справі) Нижньодуванської селищної ради Сватівського району Луганської області, були призупинені.

Відповідно до положень ч.1 ст.15 Закону України Про правовий режим воєнного стану військові адміністрації у своїй діяльності керуються Конституцією України, законами України «Про оборону України», «;Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», «;Про критичну інфраструктуру», цим Законом та іншими нормативно-правовими актами. Повноваження військових адміністрацій здійснюються ними в порядку, визначеному законами України для здійснення повноважень відповідних місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування, з урахуванням особливостей, встановлених цим Законом.

Згідно з п.4 ч.2 ст.15 Закону України Про правовий режим воєнного стану військові адміністрації населених пунктів на відповідній території здійснюють повноваження із, серед іншого, із складання та затвердження місцевого бюджету, внесення змін до нього, забезпечення виконання відповідного бюджету.

Пунктом 4 ч.6 ст.15 Закону України Про правовий режим воєнного стану визначено, що начальник військової адміністрації є розпорядником бюджетних коштів.

Заборгованість за договором про постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг № 64-СВ від 22.12.2021 р. виникла через забезпечення роботи мереж зовнішнього освітлення населених пунктів на території Нижньодуванської селищної ради, тобто в процесі виконання нею своїх повноважень.

Правонаступництво - це перехід суб`єктивного права від однієї особи до іншої (правонаступника) в порядку похідного правонабуття. Перехід суб`єктивних прав і обов`язків від одного суб`єкта до іншого відбувається через набуття суб`єктивного права та/чи суб`єктивного обов`язку однією особою і, відповідно, їх втрату іншою. Однак, при цьому спостерігається зв`язок між набутими суб`єктивними правами і обов`язками та правовідносинами, в яких перебував їх носій-попередник, з іншими особами, в силу чого і було можливе їх існування.

Процесуальне правонаступництво - це перехід процесуальних прав і обов`язків сторони у справі до іншої особи у зв`язку з вибуттям особи у спірному матеріальному правовідношенні. Процесуальне правонаступництво виникає з юридичних фактів правонаступництва (заміни сторони матеріального правовідношення її правонаступником) і відображає зв`язок матеріального і процесуального права. Фактично, процесуальне правонаступництво слідує за матеріальним.

Здійснення правонаступництва є результатом наявності визначеного юридичного складу, тобто сукупності юридичних фактів, необхідних і достатніх для того, щоб отримати відповідний ефект - наступництво в правах та обов`язках. У кожному конкретному випадку для вирішення питань можливості правонаступництва, господарському суду слід аналізувати відповідні фактичні обставини, передбачені нормами матеріального права.

Наявність або відсутність процесуального правонаступництва підлягає встановленню окремо у кожному випадку.

Для настання процесуального правонаступництва необхідно встановити факт переходу до особи матеріальних прав правопопередника. Тобто, підставою заміни учасника процесуальних правовідносин є факт набуття таким учасником відповідних прав у матеріальних правовідносинах.

Положення щодо процесуального правонаступництва закріплені у статті 52 ГПК України, відповідно до якої у разі, зокрема припинення юридичної особи шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення), а також в інших випадках заміни особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд залучає до участі у справі правонаступника відповідного учасника справи на будь-якій стадії судового процесу. Усі дії, вчинені в судовому процесі до вступу у справу правонаступника, обов`язкові для нього так само, як вони були обов`язкові для особи, яку правонаступник замінив.

Процесуальне правонаступництво в розумінні статті 52 ГПК України допускається на будь-якій стадії судового процесу.

За приписами частини першої статті 334 ГПК України, які кореспондують статтю 15 Закону України "Про виконавче провадження", у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює таку сторону її правонаступником.

Положення цієї статті ГПК України застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження (частина п`ята 5 статті 334 цього Кодексу).

Відповідно до частини першої статті 2 Закону України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень" держава гарантує виконання рішення суду про стягнення коштів та зобов`язання вчинити певні дії щодо майна, боржником за яким є: державний орган; державні підприємство, установа, організація; юридична особа, примусова реалізація майна якої забороняється відповідно до законодавства.

Виконання рішень суду про стягнення коштів, боржником за якими є державний орган, здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в межах відповідних бюджетних призначень шляхом списання коштів з рахунків такого державного органу, а в разі відсутності у зазначеного державного органу відповідних призначень - за рахунок коштів, передбачених за бюджетною програмою для забезпечення виконання рішень суду (частина перша статті 3 Закону України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень").

Адміністративне (публічне) правонаступництво органів державної влади є окремим, особливим видом правонаступництва. Під таким терміном розуміється перехід в установлених законом випадках прав та обов`язків одного суб`єкта права іншому. При цьому обов`язок щодо відновлення порушених прав особи покладається на орган, компетентний відновити такі права. Такий підхід про перехід до правонаступника обов`язку відновити порушене право відповідає принципу верховенства права. Функції держави, які реалізовувалися ліквідованим органом, не можуть бути припинені та підлягають передачі іншим державним органам, за винятком того випадку, коли держава відмовляється від таких функцій взагалі.

Правонаступництво у сфері управлінської діяльності органів державної влади (публічне правонаступництво) передбачає повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) іншому або внаслідок припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції. У такому разі також відбувається вибуття суб`єкта владних повноважень із публічних правовідносин.

Якщо спір виник з приводу реалізації суб`єктом владних повноважень, що припиняється, його компетенції, підстави для правонаступництва виникають з моменту його вибуття з правовідносин, щодо яких виник спір, унаслідок, зокрема, передачі розпорядчим актом його повноважень іншому (іншим) суб`єктам владних повноважень.

Аналогічні висновки наведені Верховним Судом у постанові від 05.12.2023 у справі № 240/21521/22.

Вищенаведене зумовлює висновок суду про те, що заява Позивача про заміну сторони виконавчого провадження підлягає задоволенню, в зв`язку з чим слід залучити до участі у господарській справі № 913/375/23 (913/301/24) Нижньодуванську селищну військову адміністрацію Сватівського району Луганської області як правонаступника Відповідача Нижньодуванської селищної ради Сватівського району Луганської області; замінити боржника, Нижньодуванську селищну раду Сватівського району Луганської області на її правонаступника Нижньодуванську селищну військову адміністрацію Сватівського району Луганської області у виконавчому провадженні з виконання наказу Господарського суду Луганської області від 15.08.2024 № 913/375/23 (913/301/24) про стягнення з Нижньодуванської селищної ради Сватівського району Луганської області на користь ТОВ ЕНЕРА СХІД заборгованості за електричну енергію у розмірі 10 275,53 грн. та витрат по сплаті судового збору у розмірі 2 422,40 грн.

Керуючись ст. ст.52, 234 - 235, 334 Господарського процесуального кодексу України, суд

У Х В А Л И В:

1. Заяву ТОВ ЕНЕРА СХІД про заміну сторони виконавчого провадження у справі № 913/375/23 (913/301/24) задовольнити.

2. Залучити до участі у господарській справі №913/375/23(913/301/24) Нижньодуванську селищну військову адміністрацію Сватівського району Луганської області (вул. Каштанова, буд. 79, смт. Нижня Дуванка, Сватівський район, Луганська область, 92612, ідентифікаційний код 44683600) як правонаступника відповідача Нижньодуванської селищної ради Сватівського району Луганської області (вул. Каштанова, буд. 79, смт. Нижня Дуванка, Сватівський район, Луганська область, 92612, ідентифікаційний код 04335683).

3. Замінити боржника, Нижньодуванську селищну раду Сватівського району Луганської області (вул. Каштанова, буд. 79, смт. Нижня Дуванка, Сватівський район, Луганська область, 92612, ідентифікаційний код 04335683) на її правонаступника Нижньодуванську селищну військову адміністрацію Сватівського району Луганської області (вул. Каштанова, буд. 79, смт. Нижня Дуванка, Сватівський район, Луганська область, 92612, ідентифікаційний код 44683600) у виконавчому провадженні з виконання наказу Господарського суду Луганської області від 15.08.2024 № 913/375/23 (913/301/24) про стягнення з Нижньодуванської селищної ради Сватівського району Луганської області (код ЄДРПОУ 04335683, вул.Каштанова, буд.79, смт.Нижня Дуванка, Сватівський район, Луганська область, 92612) на користь ТОВ ЕНЕРА СХІД заборгованості за електричну енергію у розмірі 10 275,53 грн. та витрат по сплаті судового збору у розмірі 2 422,40 грн.

Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення відповідно до ст.235 ГПК України та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції у строки та в порядку, передбаченому ст. 256-257 ГПК України.

Повний текст ухвали складено та підписано 02.12.2024.

СУДДЯ Богдан ЯРЕСЬКО

СудГосподарський суд Луганської області
Дата ухвалення рішення02.12.2024
Оприлюднено03.12.2024
Номер документу123424996
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань купівлі-продажу поставки товарів, робіт, послуг енергоносіїв

Судовий реєстр по справі —913/375/23

Ухвала від 17.02.2025

Господарське

Господарський суд Луганської області

Яресько Б.В.

Рішення від 18.02.2025

Господарське

Господарський суд Луганської області

Яресько Б.В.

Ухвала від 11.02.2025

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Білоус В.В.

Ухвала від 11.02.2025

Господарське

Господарський суд Луганської області

Яресько Б.В.

Ухвала від 11.02.2025

Господарське

Господарський суд Луганської області

Яресько Б.В.

Ухвала від 12.02.2025

Господарське

Господарський суд Луганської області

Яресько Б.В.

Ухвала від 11.02.2025

Господарське

Господарський суд Луганської області

Яресько Б.В.

Рішення від 07.02.2025

Господарське

Господарський суд Луганської області

Яресько Б.В.

Ухвала від 04.02.2025

Господарське

Господарський суд Луганської області

Яресько Б.В.

Ухвала від 31.01.2025

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Пєсков В.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні