Постанова
від 28.11.2024 по справі 461/8932/24
ГАЛИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЛЬВОВА

Справа №461/8932/24

Провадження №3/461/3332/24

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

28 листопада 2024 року м. Львів

Суддя Галицького районного суду м. Львова Кротова О.Б., з участю представника митниці Лубоцького Б.І., розглянувши матеріали, які надійшли з Львівської митниці Державної митної служби України про притягнення до адміністративної відповідальності за порушення митних правил:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, керівника Благодійної організації «МІЖНАРОДНИЙ БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «КОМАНДА НЕ СЛОВОМ, А ДІЛОМ М. ДНІПРО» (49000, м. Дніпро, вул. Велика Діїївська, буд.270, код ЄДРПОУ 45285989), ідентифікаційний код 3210211151,

за ч.1 ст.483 Митного Кодексу України, -

в с т а н о в и в:

згідно протоколу про порушення митних правил №1311/20900/24 від 15.10.2024, встановлено, що 06.10.2024 у пункт пропуску «Смільниця-Кросценко» митного поста «Смільниця» Львівської митниці у напрямку в`їзд в Україну по смузі руху «червоний коридор» під керуванням громадянина України ОСОБА_2 в`їхав транспортний засіб з реєстраційним номером BC2335OE/BC5393XG, яким переміщувались товари: «транспортні засоби: автомобіль FIAT DOBLO, кузов НОМЕР_1 , 2008 року випуску, та автомобіль RENAULT KOLEOS, кузов НОМЕР_2 , 2008 року випуску». Як підставу для ввезення вказаних транспортних засобів на митну територію України ОСОБА_3 до митного контролю подав товаросупровідні документи, у тому числі: митну декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 15.10.2024; свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу № НОМЕР_3 ( НОМЕР_4 ) та свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу № НОМЕР_5 ( НОМЕР_6 ). Відповідно до поданої митної декларацій про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, на адресу Благодійної організації «МІЖНАРОДНИЙ БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД КОМАНДА НЕ СЛОВОМ, А ДІЛОМ М. ДНІПРО» (49000, м. Дніпро, вул. Велика Дїївська, 270, код ЄДРПОУ 45285989) переміщуються товари гуманітарної допомоги: «транспортні засоби: автомобіль FIAT DOBLO, кузов НОМЕР_1 , 2008 року випуску, та автомобіль RENAULT KOLEOS, кузов НОМЕР_2 , 2008 року випуску», відправником (донором) яких заявлено фізичну особу ОСОБА_2 ( ОСОБА_4 ). Декларування здійснено керівником Благодійної організації «МІЖНАРОДНИЙ БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «КОМАНДА НЕ СЛОВОМ, А ДІЛОМ М. ДНІПРО» (код ЄДРПОУ 45285989) ОСОБА_1 , про що свідчить наявність кваліфікованого електронного підпису (КЕП) від 05.10.2024 на поданій митній декларації. Будь-які документи, які б підтверджували факт вивезення вказаних транспортних засобів з території Євросоюзу як гуманітарної допомоги до митного контролю водієм не надано. Під час здійснення митного контролю, на вимогу посадової особи митного органу, ОСОБА_3 надав митні декларації Республіки Польщі (MRN) 24PL401010E0326292 та 24PL401010Е0326316. Відповідно до вказаних митних декларацій Республіки Польщі одержувачем вказаних товарів є фізична особа ОСОБА_5 ( ОСОБА_6 , Україна). Львівською митницею, з метою перевірки законності переміщення вказаних товарів через митний кордон України, 08.10.2024 скеровано лист №20-03/20-01/14/27321 до компанії «Agencja Celna ATU s.c.», яка здійснювала митне оформлення вказаного товару на території Євросоюзу. На лист митниці отримано відповідь (вх. митниці №73568/14/20-03 від 08.10.2024) та копії документів, у тому числі: митні декларації Республіки Польщі (MRN) 24PL401010E0326292 та 24PL401010E0326316, які є ідентичними до митних декларацій, які виявлено під час митного контролю, а також рахунки-фактури від 05.10.2024, якими підтверджується факт купівлі-продажу транспортних засобів: автомобіля FIAT DOBLO, кузов НОМЕР_1 , 2008 року випуску, та автомобіля RENAULT KOLEOS, кузов НОМЕР_2 , 2008 року випуску. Відповідно до отриманих рахунків-фактур від 05.10.2024, фізична особа ОСОБА_7 здійснила продаж фізичній особі ОСОБА_5 ( ОСОБА_6 , Україна) транспортних засобів: автомобіля FIAT DOBLO, кузов НОМЕР_1 , за ціною 750 евро та автомобіля RENAULT KOLEOS, кузов НОМЕР_2 , за ціною 1550 евро, що за курсом Національного банку України на дату ввезення відповідає сумі 34142,70 грн та 70561,58 грн відповідно. У своїх поясненнях ОСОБА_3 повідомив, що 02.10.2024 йому зателефонував ОСОБА_8 , який попросив перевезти транспортні засоби. 03.10.2024 та 05.10.2024 він завантажився транспортними засобами. Під час проходження митного контролю на польській стороні він надав митні декларації, під час проходження митного контролю на українській стороні надав митну декларацію на гуманітарний вантаж. Жодного відношення до гуманітарного вантажу він не має та не є його донором. Відповідно до Єдиного реєстру отримувачів гуманітарної допомоги Благодійній організації «МІЖНАРОДНИЙ БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «КОМАНДА НЕ СЛОВОМ, А ДІЛОМ М. ДНІПРО» (код ЄДРПОУ 45285989) присвоєно номер ЄР6636, дата включення до реєстру 03.02.2024. Листом Львівської митниці від 14.10.2024 №20-03/20-01/14/27904 викликався керівник Благодійної організації «МІЖНАРОДНИЙ БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «КОМАНДА НЕ СЛОВОМ, А ДІЛОМ М. ДНІПРО» (код ЄДРПОУ 45285989) ОСОБА_1 , однак у визначений час останній не з`явився та про причину неявки не повідомив. Враховуючи викладене, встановлено, що керівник Благодійної організації «МІЖНАРОДНИЙ БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «КОМАНДА НЕ СЛОВОМ, А ДІЛОМ М. ДНІПРО» (код ЄДРПОУ 45285989) ОСОБА_1 з метою ввезення на митну територію України зовнішньоекономічних товарів: «транспортні засоби: автомобіль FIAT DOBLO, кузов НОМЕР_1 , 2008 року випуску, та автомобіль RENAULT KOLEOS, кузов НОМЕР_2 , 2008 року випуску», подав митному органу до митного контролю митну декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, що містить неправдиві відомості щодо відправника, одержувача товару, його вартості, а також характеру вантажу (під виглядом товарів, які переміщувалися у митному режимі імпорт, заявив їх як вантажі гуманітарної допомоги). Таким чином, керівник Благодійної організації «МІЖНАРОДНИЙ БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «КОМАНДА НЕ СЛОВОМ, А ДІЛОМ М. ДНІПРО» (код ЄДРПОУ 45285989) ОСОБА_1 вчинив дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо відправника, одержувача товару, його вартості, а також характеру вантажу. Зазначені дії мають ознаки порушення митних правил, передбаченого частиною 1 статті 483 Митного кодексу України.

Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 в судове засідання не прибув, хоча був належним чином повідомлений про час, дату та місце розгляду справи, що підтверджується матеріалами справи. Подав до суду клопотання, в якому просить розглядати справу без його участі, призначити мінімальний штраф, встановлений ч.1 ст.483 МК України. Окрім цього, зазначив, що у нього не було умислу на вчинення адміністративного правопорушення, про що він надав пояснення представнику митниці, які містяться в матеріалах справи. Також він звертався до Львівської митниці з листами, в яких просив вирішити питання шляхом укладання мирової угоди із зверненням транспортних засобів в дохід держави. Просить врахувати, що він утримує двох малолітніх дітей, є керівником благодійної організації та раніше не притягався до адміністративної відповідальності за порушення митних правил. Крім того, його майновий стан не дозволяє сплатити йому штраф у максимальному розмірі, встановленому ч.1 ст.483 МК України.

Відповідно до ч.4ст.526 МК Українивважаю можливим розгляд справи у відсутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, що не з`явився на виклик до суду, хоча належним чином був повідомлений про час і місце розгляду справи.

Представник Львівської митниці Державної митної служби України Лубоцький Б.І. зазначив, що у діях ОСОБА_1 наявний склад адміністративного правопорушенняпорушення митних правил, відповідальність за яке передбачена ч.1 ст.483 МК України, та просив визнати його винним і визначити міру стягнення передбачену законодавством.

Заслухавши думку представника митниці, дослідивши матеріали справи, приходжу до наступного висновку.

Статтею 486 МК Українипередбачено, що завданням провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог Закону.

Згідно з частиною 1статті 458 МК Українипорушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Відповідно до статті 487 МК України провадження у справах про порушення митних правил, здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Згідно з вимогами ст.489 МК України при розгляді справи про порушення митних правил підлягає з`ясуванню, чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Згідно ч.1 ст.483 МК України відповідальність настає за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Відповідно до ч.1 ст.257 Митного кодексу України декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

Частинами 6 та 8 статті 264 Митного кодексу України визначено, що митна декларація приймається для митного оформлення, якщо вона подана за явленою формою, підписана особою, яка її подала, і перевіркою цієї декларації встановлено, що вона містить всі необхідні відомості і до неї додано всі документи, визначені цим Кодексом. Факт прийняття митної декларації засвідчується посадовою особою митного органу, яка її прийняла, шляхом проставлення на ній відбитка відповідного митного забезпечення та інших відміток (номера декларації, дати та часу її прийняття тощо). З моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відподальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.

Пунктом 3 Порядку пропуску та обліку гуманітарної допомоги в умовах воєнного стану затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 05 вересня 2023 року № 953 «Деякі питання пропуску та обліку гуманітарної допомоги в умовах воєнного стану» (далі Порядок) визначено, що особа набуває статусу отримувача з моменту автоматичної реєстрації в Єдиному реєстрі, яка здійснюється шляхом присвоєння отримувачу номера отримувача гуманітарної допомоги в порядку, визначеному Положенням про автоматизовану систему.

Відповідно до пункту 4 зазначеного Порядку, перед початком декларування товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, отримувач вносить інформацію про такі товари до автоматизованої системи шляхом заповнення електронних форм в електронному кабінеті та/або завантаження в нього документів у порядку, визначеному Положенням про автоматизовану систему.

Внесення інформації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, до автоматизованої системи та присвоєння унікального коду гуманітарної допомоги засвідчує факт визнання товарів, які зазначені вабзаці четвертомупункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 05 вересня 2023 року №953 «Деякі питання пропуску та обліку гуманітарної допомоги в умовах воєнного стану», гуманітарною допомогою.

Факт вчинення ОСОБА_1 митного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України, підтверджується наступними доказами:

- протоколом про порушення митних правил №1311/20900/24 від 15.10.2024;

- декларацією про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, зареєстрованої 05.10.2024, згідно якої на адресу Благодійної організації «МІЖНАРОДНИЙ БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД КОМАНДА НЕ СЛОВОМ, А ДІЛОМ М. ДНІПРО» (49000, м. Дніпро, вул. Велика Дїївська, 270, код ЄДРПОУ 45285989) переміщуються товари гуманітарної допомоги: «транспортні засоби: автомобіль FIAT DOBLO, кузов НОМЕР_1 , 2008 року випуску, та автомобіль RENAULT KOLEOS, кузов НОМЕР_2 , 2008 року випуску», відправником (донором) яких заявлено фізичну особу ОСОБА_2 ( ОСОБА_4 ). Декларування вказаних транспортних засобів як гуманітарної допомоги здійснено керівником Благодійної організації «МІЖНАРОДНИЙ БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «КОМАНДА НЕ СЛОВОМ, А ДІЛОМ М. ДНІПРО» (код ЄДРПОУ 45285989) ОСОБА_1 , про що свідчить наявність кваліфікованого електронного підпису (КЕП) від 05.10.2024 на митній декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою;

- копіями митних декларацій Республіки Польщі (MRN) 24PL401010E0326292 та 24PL401010Е0326316, відповідно до яких одержувачем вказаних товарів є фізична особа ОСОБА_5 ( ОСОБА_6 , Україна);

- письмовими поясненнями ОСОБА_9 від 06.10.2024, в яких повідомив, що 02.10.2024 йому зателефонував ОСОБА_10 з приводу того, що потрібно доставити 2 автомобіля з Голандії до України, в м. Львів. 03.10.2024 він загрузив в Голандії автомобіль марки «RENAULT KOLEOS», а 05.10.2024 в м. Перемишль автомобіль марки «FIAT DOBLO» у Michal Pstrong. В м. Перемишль йому дали документи на автомобілі, які він надав на польській митниці, а декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою українським митникам. До гуманітарної допомоги відношення не має;

- рахунками-фактурами від 05.10.2024, відповідно до яких фізична особа ОСОБА_7 здійснила продаж фізичній особі ОСОБА_5 ( ОСОБА_6 , Україна) транспортних засобів: автомобіля FIAT DOBLO, кузов НОМЕР_1 за ціною 750 евро та автомобіля RENAULT KOLEOS, кузов НОМЕР_2 , за ціною 1550 евро, що за курсом Національного банку України на дату ввезення відповідає сумі 34142,70 грн та 70561,58 грн відповідно.

- доповідною запискою;

- описом предметів затриманих у справі про ПМП №1311/20900/24 від 15.10.2024;

- службовою запискою.

Таким чином, суддя приходить до висновку про доведеність вини ОСОБА_1 в скоєнні митного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України, а саме того, що останній вчинив дії спрямовані на переміщення через митний кордон України товарів з приховуванням від митного контролю шляхом подання до митного органу як підставу для переміщення товару документів, що містять неправдиві відомості щодо відправника, одержувача товарів, їх вартості, а також характеру товару.

Товарами, відповідно до пункту 57 частини 1 статті 4 Митного кодексу України, є будь-які рухомі речі, у тому числі ті, на які законом поширено режим нерухомої речі (крім транспортних засобів комерційного призначення), валютні цінності, культурні цінності, а також електроенергія, що переміщується лініями електропередачі.

Обставини, що пом`якшують чи обтяжують відповідальність ОСОБА_1 суддею не встановлено.

За вчинення правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України, передбачено накладення штрафу в розмірі від 50 до 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил з конфіскацією товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, або з конфіскацією товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил, а також товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю.

Відповідно до матеріалів справи встановлено, що вартість товару - безпосереднього предмету порушення митних становить 104704,28 грн.

Відтак, приймаючи до уваги характер вчинених правопорушень, особу, яка притягається до адміністративної відповідальності, який одружений, має на утриманні малолітню дитину, ступінь його вини, приходжу до висновку, що на ОСОБА_1 слід накласти штраф в межах встановлених санкцією ч.1 ст.483 МК України, у розмірі 50% вартості товарів, що становить 52352,14 грн. без конфіскації товарів безпосередніх предметів порушення митних правил.

Крім того, відповідно до ст.40-1 КУпАП та Закону України «Про судовий збір» з ОСОБА_1 слід стягнути в користь держави в особі ДСА України судовий збір у розмірі 605,60 грн та на користь Львівської митниці 38545,50 грн витрат за зберігання на складі митниці.

Керуючись ст.ст.483, 541 МК України, ст.ст.40-1, 283 КУпАП, Законом України «Про судовий збір», суд -

п о с т а н о в и в:

ОСОБА_1 визнати винним у вчиненні правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України та накласти на нього стягнення у виді штрафу в розмірі 50% вартості товару, що був безпосереднім предметом порушення митних правил, а саме 52352,14 грн (п`ятдесятдві тисячітриста п`ятдесятдві гривнічотирнадцять копійок) без конфіскації товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил.

Товар, вилучений згідно протоколу про порушення митних правил №1311/20900/24 від 15.10.2024, а саме: автомобіль FIAT DOBLO, кузов НОМЕР_1 , 2008 року випуску, та автомобіль RENAULT KOLEOS, кузов НОМЕР_2 , 2008 року випуску, - повернути власнику для належного митного оформлення, або вивезення за межі митної території України.

Стягнути з ОСОБА_1 на користь держави в особі Державної судової адміністрації України 605,60грн судового збору.

Стягнути з ОСОБА_1 на користь Львівської митниці ДМС України 38545,50 грн витрат за зберігання товару на складі митниці.

Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного суду через Галицький районний суд м. Львова протягом десяти днів з дня її винесення і набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги.

Постанова у справі про адміністративне правопорушення пред`являється до виконання протягом трьох місяців з наступного дня після набрання нею законної сили.

У відповідності до ч.1 ст.307 КУпАП штраф правопорушником повинен бути сплачений не пізніше як через п`ятнадцять днів з дня вручення йому постанови про накладення штрафу, а в разі оскарження такої постанови - не пізніше як через п`ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення.

На підставі ст.308 КУпАП у разі несплати правопорушником штрафу у строк, установлений ч.1 ст.307 КУпАП, постанова про накладення штрафу надсилається для примусового виконання до органу державної виконавчої служби за місцем проживання порушника, роботи або за місцезнаходженням його майна в порядку, встановленому законом.

У порядку примусового виконання постанови про стягнення штрафу за вчинення адміністративного правопорушення з правопорушника стягується: подвійний розмір штрафу, визначеного у відповідній статті цього Кодексу та зазначеного у постанові про стягнення штрафу; витрати на облік зазначених правопорушень.

Суддя Кротова О.Б.

СудГалицький районний суд м.Львова
Дата ухвалення рішення28.11.2024
Оприлюднено04.12.2024
Номер документу123430418
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю

Судовий реєстр по справі —461/8932/24

Постанова від 28.11.2024

Адмінправопорушення

Галицький районний суд м.Львова

Кротова О. Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні