Рішення
від 11.11.2024 по справі 160/14658/24
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 листопада 2024 року Справа № 160/14658/24 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого суддіРищенко А. Ю. за участі секретаря судового засіданняДидочкіної О.А. за участі: представника позивача представника відповідача представника третьої особи представника третьої особиСкрипченко О.О. Орешиної Т.А. Корнієнка М.О. Романова Д.М. розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпро адміністративну справу за позовною заявою Державної установи "Солонянська виправна колонія (№21)" до Дніпропетровської обласної ради, третя особа - Комунальне підприємство ''Солонянське житлово-комунальне управління'' Дніпропетровської обласної ради про визнання протиправним рішення,-

УСТАНОВИВ:

05.06.2024 Державна установа "Солонянська виправна колонія (№21)" (далі - позивач) звернулась до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Дніпропетровської обласної ради (далі - відповідач), третя особа - Комунальне підприємство ''Солонянське житлово-комунальне управління'' Дніпропетровської обласної ради, в якій просить:

- визнати протиправним та нечинним рішення Дніпропетровської обласної ради про встановлення з 01 квітня 2024 року комунальному підприємству «Солонянське житлово-комунальне управління» Дніпропетровської обласної ради» тарифу на послуги з центрального водопостачання та з центрального водовідведення від 13.03.2024 року за № 379-19/VIII з моменту його прийняття.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що оскаржуваним рішенням відповідача Державній установі "Солонянська виправна колонія (№21)" встановлено (збільшено) тарифи на послуги з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення: 1) тариф на централізоване водопостачання - 67,11 грн; 2) тариф на централізоване водовідведення - 55,37 грн. Позивач вважає, що оскаржуване рішення прийняте в незаконний спосіб та є таким, що не відповідає інтересам споживачів, а тому підлягає визнанню протиправним та нечинним.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 10.06.2024 позовну заяву ДУ "Солонянська виправна колонія (№21)" було залишено без руху, у зв`язку з невідповідністю останньої вимогам ст.ст. 160, 161 КАС України.

На виконання вимог ухвали суду, 17.06.2024 позивачем були усунуті недоліки позовної заяви.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 21.06.2024 відкрито провадження у справі № 160/14658/24 та призначено розгляд останньої за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Цією ж ухвалою відповідачу було надано строк для подання письмового відзиву на позовну заяву - протягом 15 днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі.

09.07.2024 на адресу суду від представника відповідача надійшов письмовий відзив на позовну заяву, в якому останній проти задоволення позовних вимог заперечував, посилаючись на те, що оскаржуване рішення прийнято Дніпропетровською обласною радою в межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України без врахування вимог ч. 10 ст. 9 Закону України «Про правовий режим воєнного стану». Окрім того, зазначено, що на виконання вимог ч. 4 ст. 15 Закону України «Про доступ до публічної інформації», проєкт рішення «Про деякі питання управління майном, що належить до спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Дніпропетровської області» стосовно зміни тарифів оприлюднено на офіційному сайті обласної ради 22.02.2024, хоча відповідно до ч. 10 ст. 9 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» вимоги вищезазначеної норми закону щодо оприлюднення актів місцевого самоврядування у період дії воєнного стану не застосовуються. Отже, вищезазначеним спростовується твердження позивача стосовно порушення виконавцем послуги процедури інформування споживачів про намір змінити тариф та нездійснення Дніпропетровською обласною радою контролю щодо виконання процедури інформування. Крім того, рішення ДОР № 379-19/VІІІ «Про деякі питання управління майном, що належить до спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Дніпропетровської області» прийняте на пленарному засіданні Дніпропетровської обласної ради 13.03.2024, оприлюднено на офіційному сайті невідкладно де зараз і знаходиться у відкритому доступі

09.07.2024 на адресу суду від представника третьої особи надійшли письмові пояснення, в яких останній проти задоволення позовних вимог заперечував, посилаючись на безпідставність та необґрунтованість тверджень позивача.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 02.10.2024 постановлено подальший розгляд справи №160/14658/24 здійснювати за правилами загального позовного провадження; підготовче засідання призначено на 21.10.2024 року о 11:00 год.

Зобов`язано Дніпропетровську обласну раду опублікувати оголошення про оскарження нормативно-правового акта у даній справі, у виданні, де цей акт був або мав бути офіційно оприлюднений.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 18.10.2024 клопотання представника Комунального підприємства ''Солонянське житлово-комунальне управління'' Дніпропетровської обласної ради про участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції по справі №160/14658/24 - задоволено.

Допущено участь представника Корнієнка Максима Олександровича до участі в судовому засіданні в режимі відеоконференції за допомогою програмного забезпечення "EASYCON" (з використанням електронної адреси - ІНФОРМАЦІЯ_1 ).

21.10.2024 усною ухвалою суду закрито підготовче провадження у справі №160/14658/24 та розпочато розгляд справи по суті. У судовому засіданні оголошено переву до 04.11.2024.

30.10.2024 від представника третьої особи надійшли додаткові письмові пояснення у справі.

04.11.2024 справу №160/14658/24 знято з розгляду у зв`язку з перебуванням судді Рищенка А.Ю. у відрядженні.

Судове засідання у справі призначено на 11.11.2024.

У судовому засіданні, призначеному на 11.11.2024, представник позивача підтримав заявлені позовні вимоги та просив позовну заяву задовольнити у повному обсязі.

Представник відповідача проти задоволення позовних вимог заперечував, у задоволенні позовної заяви просив відмовити.

Представники третьої особи проти задоволення позовних вимог заперечували, у задоволенні позовної заяви просили відмовити.

Заслухавши представників сторін, дослідивши матеріали справи, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.

Судом встановлено, матеріалами справи підтверджено, що на підставі службової записки начальника управління стратегічного планування та комунальної власності Шевцової Н.Д. від 22.02.2024 № ВХ-1054/0/1-24 до проєкту рішення «Про деякі питання управління майном, що належить до спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Дніпропетровської області» внесені зміни та оприлюднено його на офіційному сайті обласної ради в той же день - 22.02.2024.

Зазначений проєкт рішення доповнено в тому числі пунктами 10, 10.1 та додатком 4 «Структура тарифів на централізоване водопостачання та централізоване водовідведення комунального підприємства «Солонянське житлово-комунальне господарство» Дніпропетровської обласної ради» наступного змісту: Встановити з 01 квітня 2024 року комунальному підприємству «Солонянське житлово-комунальне управління» Дніпропетровської обласної ради» тарифи на послуги (структура тарифу згідно з додатком 4): з централізованого водопостачання - 67,11 грн/м3, без ПДВ; з централізованого водовідведення - 55,37 грн/м3, без ПДВ.

Для категорії споживачів «населення» протягом дії воєнного стану тарифи на послуги з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення встановлено на рівні тарифів, установлених рішенням обласної ради від 03 лютого 2023 року №267-15/VIII «Про встановлення коригованих тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення для населення, бюджетних установ та інших споживачів комунальному підприємству «Солонянське житлово-комунальне управління» Дніпропетровської обласної ради», а саме: з централізованого водопостачання - 25,17 грн/м3, без ПДВ; з централізованого водовідведення - 26,42 грн/м3, без ПДВ.

Зазначений проєкт рішення був розглянутий на пленарному засіданні Дніпропетровської обласної ради 13.03.2024 та прийнятий рішенням обласної ради №379-19/VІІІ «Про деякі питання управління майном, що належить до спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Дніпропетровської області», відповідно до п.п. 10 та 10.1 якого визначено виконавцем послуг із централізованого водопостачання та централізованого водовідведення комунальне підприємство «Солонянське житлово-комунальне управління» Дніпропетровської обласної ради» та установлено вартість послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення для підприємства згідно з додатком 4.

На виконання вимог ст. 37 Регламенту Дніпропетровської обласної ради VIII скликання рішення ДОР № 379-19/VІІІ «Про деякі питання управління майном, що належить до спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Дніпропетровської області» прийняте на пленарному засіданні Дніпропетровської обласної ради 13.03.2024 оприлюднено відповідачем на офіційному сайті невідкладно де зараз і знаходиться у відкритому доступі.

Не погоджуючись з правомірністю означеного рішення позивач звернувся до суду з даною позовною заявою.

Надаючи належну правову оцінку спірним правовідносинам суд виходить з наступного.

Основні засади організаційних, господарських відносин, що виникають у сфері надання та споживання житлово-комунальних послуг між їхніми виробниками, виконавцями і споживачами, а також їхні права та обов`язки визначає Закон України від 09.11.2017 року №2189 «Про житлово-комунальні послуги» (далі - Закон № 2189-VIII).

Згідно з пунктом 2 частини 3 статті 4 Закону № 2189-VIII до повноважень органів місцевого самоврядування належить встановлення цін/тарифів на комунальні послуги відповідно до закону.

Відповідно до пп. 2 п. «а» ст. 28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать: встановлення в порядку і межах, визначених законодавством, тарифів на теплову енергію (у тому числі її виробництво, транспортування та постачання), тарифів на централізоване водопостачання та централізоване водовідведення, на інші комунальні послуги (крім тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, тарифів на комунальні послуги, які встановлюються Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг), побутові, транспортні та інші послуги.

Відповідно до статті 5 Закону № 2189-VIII до житлово-комунальних послуг належать житлова послуга та комунальні послуги, в тому числі з централізованого водопостачання, централізованого водовідведення.

Особливості доступу споживачів до інформації про встановлення цін/тарифів, заходи з енергозбереження, формування та виконання інвестиційних програм у сферах постачання електричної енергії, природного газу, теплопостачання, централізованого постачання гарячої води, централізованого питного водопостачання та водовідведення визначає Закон України від 10.12.2015 № 887-VIII «Про особливості доступу до інформації у сферах постачання електричної енергії, природного газу, теплопостачання, централізованого постачання гарячої води, централізованого питного водопостачання та водовідведення» (далі - Закон № 887-VIII).

Відповідно до п. 6 ст. 1 Закону № 887 споживачам у сферах постачання електричної енергії, природного газу, теплопостачання, централізованого постачання гарячої води, централізованого питного водопостачання та водовідведення гарантується безперешкодний та безоплатний доступ до інформації, у тому числі шляхом розміщення розпорядниками (володільцями) у відкритому доступі в мережі Інтернет, про: прогнози зміни цін/тарифів та обґрунтування необхідності таких змін відповідно до заяви суб`єкта господарювання, що надається для встановлення тарифів на товари, послуги, та згідно з ч.3 ст.1 це стосується й водопостачання.

Згідно з ч. 3 ст. 4 Закону України № 887 державні органи та органи місцевого самоврядування, до повноважень яких віднесено встановлення цін/тарифів на товари, послуги суб`єктів природних монополій у сферах постачання електричної енергії, природного газу, теплопостачання, централізованого постачання гарячої води, централізованого питного водопостачання та водовідведення, визначають порядок оприлюднення інформації, зазначеної у пункті 2 частини першої статті 1 цього Закону, та проведення відкритих слухань щодо цієї інформації за місцем надання споживачам послуг суб`єктами природних монополій та суміжних ринків.

Згідно з ст. 4 Закону України «Про особливості доступу до інформації у сферах постачання електричної енергії, природного газу, теплопостачання, централізованого постачання гарячої води, централізованого питного водопостачання та водовідведення» органи місцевого самоврядування, до повноважень яких віднесено встановлення цін/тарифів у сферах теплопостачання, централізованого постачання гарячої води, централізованого питного водопостачання та водовідведення, забезпечують доступ споживачів до видів інформації, зазначених у пунктах 1, 2, 6-8, 12, 14 частини першої статті 1 цього Закону, шляхом її розміщення на своїх офіційних веб-сайтах у мережі Інтернет (за наявності), на своїх інформаційних стендах, у медіа.

Відповідно до п. 11 ч. 2 ст. 8 Закону України № 2189 виконавець комунальної послуги зобов`язаний інформувати споживачів про намір зміни цін/тарифів на комунальні послуги відповідно до законодавства.

Згідно з ч. 4 ст. 10 Закону України № 2189 інформування споживачів про намір зміни цін/тарифів на комунальні послуги з обґрунтуванням такої необхідності здійснюється виконавцями відповідних послуг в порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері житлово-комунального господарства.

Порядок інформування споживачів про намір зміни цін/тарифів на комунальні послуги з обґрунтуванням такої необхідності, затверджений наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України №130 від 05.06.2018 (далі- Порядок № 130), визначає механізм інформування споживачів про намір зміни цін/тарифів на комунальні послуги (крім послуг з постачання та розподілу природного газу і з постачання та розподілу електричної енергії) з обґрунтуванням такої необхідності виконавцями комунальних послуг, тарифи для яких встановлюються органами місцевого самоврядування (далі - орган, уповноважений встановлювати тарифи).

Згідно з пункту 1 розділу ІІ Порядку № 130 виконавці комунальних послуг здійснюють розрахунки економічно обґрунтованих витрат на виробництво (надання) комунальних послуг і подають їх для встановлення тарифів органам, уповноваженим встановлювати тарифи.

Згідно з пункту 2 розділу ІІ Порядку № 130 протягом 5 робочих днів з дня подання відповідних розрахунків до органу, уповноваженого встановлювати тарифи, виконавці комунальних послуг інформують споживачів про намір здійснити зміну тарифів (або встановити тарифи) у спосіб, визначений цим Порядком, та доводять до відома споживачів інформацію, передбачену цим Порядком.

Строк, протягом якого від фізичних та юридичних осіб, їх об`єднань приймаються зауваження і пропозиції, встановлюється виконавцем комунальних послуг, але він не може бути меншим за 7 календарних днів та більшим ніж 14 календарних днів з дня повідомлення споживачів про намір здійснити зміну тарифів на комунальні послуги (або встановити тарифи).

Відповідно до пункту 3 розділу ІІ Порядку № 130 виконавцями комунальних послуг, що надають послуги з постачання теплової енергії, постачання гарячої води, централізованого водопостачання, централізованого водовідведення, до відома споживачів доводиться така інформація: загальний розмір планованого тарифу, поданого до органу, уповноваженого встановлювати тарифи, та його структура (плановані витрати за елементами, прибуток, податок на додану вартість); обґрунтування причин зміни тарифу (зазначення розміру діючого тарифу та відсотка відшкодування затвердженим тарифом собівартості, планованого економічно обґрунтованого тарифу, дати, коли тариф востаннє переглядався, причин перегляду тарифу із визначенням форми (способу) його зміни, відсотка зміни основних складових тарифу (заробітної плати, електроенергії, паливно-мастильних матеріалів), визначення відсотка зміни тарифу тощо); обґрунтування необхідності встановлення тарифу (у випадку, якщо тариф встановлюється вперше); інша додаткова інформація, визначена виконавцем комунальних послуг (за необхідності); адреса, за якою приймаються зауваження і пропозиції від фізичних та юридичних осіб, їх об`єднань (місцезнаходження виконавця комунальної послуги та органу, уповноваженого встановлювати тарифи), а також строк приймання таких зауважень і пропозицій.

За змістом пункту 5 розділу ІІ Порядку № 130 інформація, зазначена у пунктах 3, 4 цього розділу, доводиться до відома споживачів шляхом розміщення на офіційному веб-сайті органу місцевого самоврядування в мережі Інтернет (за наявності), у друкованому засобі масової інформації місцевої сфери розповсюдження (перевага надається друкованим засобам масової інформації органу місцевого самоврядування), веб-сайті виконавця комунальних послуг (за наявності), на інформаційних стендах в абонентських відділах виконавців комунальних послуг та на інформаційних стендах біля адміністративних будинків органів місцевого самоврядування в населених пунктах, де споживачі отримують відповідні послуги.

Виконавець комунальних послуг може обрати один із вищеперелічених способів доведення інформації (крім розміщення на інформаційних стендах в абонентських відділах виконавців комунальних послуг та на інформаційних стендах біля адміністративних будинків органів місцевого самоврядування) як основний для розміщення всього масиву необхідної інформації, визначеної цим Порядком. За допомогою інших способів, передбачених в абзаці першому цього пункту, а також шляхом обов`язкового розміщення інформаційного повідомлення у платіжному документі, що застосовується для оплати спожитих послуг, виконавець комунальних послуг повідомляє споживачів про намір зміни тарифів (або встановлення нових тарифів) на комунальні послуги та обов`язково зазначає джерело розміщення всієї необхідної інформації, з якою без перешкод може ознайомитися споживач.

Виконавець комунальних послуг за власним бажанням може додатково також доводити до відома споживачів інформацію про намір зміни тарифів за допомогою радіо, телебачення та способу, визначеного статутом територіальної громади.

Пунктами 6 та 7 вказаного Порядку встановлено, що способи доведення до відома споживачів інформації не обмежуються передбаченими цим Порядком. Інформація має бути достовірною, точною, повною.

Згідно з п.8-10 цього Порядку у процесі доведення до відома споживачів інформації усі зауваження і пропозиції фізичних та юридичних осіб, їх об`єднань підлягають реєстрації та обов`язковому розгляду виконавцем комунальних послуг.

Зауваження і пропозиції, які отримані органом, уповноваженим встановлювати тарифи, надсилаються для розгляду відповідному виконавцеві комунальних послуг. За результатами такого розгляду виконавець комунальних послуг приймає рішення про їх урахування чи відхилення.

Виконавець комунальних послуг в установленому законодавством порядку повідомляє споживача, який протягом встановленого строку надав свої пропозиції та зауваження, про їх урахування або відхилення. При цьому у разі відхилення пропозицій і зауважень виконавцем комунальних послуг споживачеві надається відповідь з обґрунтуванням причин їх неврахування.

У разі врахування зауважень і пропозицій виконавець комунальних послуг здійснює перерахунок тарифу та передає його органу, уповноваженому встановлювати тарифи, листом з висловленою позицією та відповідними обґрунтуваннями.

У такому випадку процедура доведення до відома споживачів інформації повторно виконавцем комунальних послуг не здійснюється.

Системний аналіз наведених норм права свідчить, що зміна цін/тарифів на комунальні послуги потребують дотримання чітких вимог, до яких відносяться:

здійснення виконавцем комунальних послуг розрахунку економічно обґрунтованих витрат на виробництво (надання) комунальних послуг;

інформування виконавцем комунальних послуг комунальних послуг протягом 5 робочих днів з дня подання відповідних розрахунків до органу, уповноваженого встановлювати тарифи, споживачів про намір здійснити зміну тарифів (або встановити тарифи);

встановлення виконавцем комунальних послуг строку для прийняття зауважень і пропозицій;

доведення до відома споживачів про зміну та причини зміни тарифів із відповідним обґрунтуванням.

Суд встановив, що 19.02.2024 на адресу відповідача від КП «Солонянське ЖКУ» ДОР» надійшов лист щодо підвищення тарифів про встановлення тарифів на централізоване водопостачання та/або централізованого водовідведення з додатками.

Відповідно до довідки Комунального підприємства ''Солонянське житлово-комунальне управління'' Дніпропетровської обласної ради №199 від 05.03.2024, останнім 22.02.2024 на офіційному сайті підприємства - https://solone.dp.ua/article_post.php?id=63 та на інформаційному стенді абонентського відділу за адресою: смт. Солоне, вул. Шевченка, 6-б, оприлюднено намір про зміну тарифу по централізованому водопостачанню та централізованому водовідведенню на 2024 рік. Пропозицій та зауважень по розрахованому тарифу по централізованому водопостачанню та централізованому водовідведенню станом на 04.03.2024 не надходило.

Означене також підтверджується роздруківками з офіційного сайту Комунального підприємства ''Солонянське житлово-комунальне управління'' Дніпропетровської обласної ради, де відповідно 22.02.2024 було розміщено повідомлення «Намір про зміну тарифу», в якому було зазначено про намір здійснити перегляд тарифів з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення. У 2024 році обґрунтовані тарифи становлять: централізоване водопостачання - 67,11 грн. за м.куб. без ПДВ; централізоване водовідведення - 55,37 грн. за м.куб. без ПДВ.

Зазначено, що розрахунки тарифів на 2024 рік надано на розгляд до Дніпропетровської обласної ради.

До вказаного повідомлення додано структуру тарифів на послуги з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення КП «Солонянське ЖКУ» ДОР».

Також, КП «Солонянське ЖКУ» ДОР» було зазначено, що зауваження та пропозиції від споживачів приймаються в письмовому вигляді на адресу підприємства: смт. Солоне, вул. Шевченко, 6б (приймальня), або на електронну адресу: solone.gku@gmail.com

Зазначене повідомлення також розміщено на інформаційному стенді абонентського відділу за адресою: смт. Солоне, вул. Шевченка, 6-б.

13.03.2024 Дніпропетровською обласною радою прийнято рішення № 379-19/VIII «Про деякі питання управління майном, що належать до спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Дніпропетровської області», відповідно до якого, керуючись статтями 43, 60 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні", законами України „Про передачу об`єктів права державної та комунальної власності", статтею 6 Закону України „Про передачу, примусове відчуження або вилучення майна в умовах правового режиму воєнного чи надзвичайного стану?, законами України „Про житлово-комунальні послуги?, „Про ціни і ціноутворення?, пунктом 6 статті 5 Закону України „Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення?, постановами Кабінету Міністрів України від 01 червня 2011 року № 869 „Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на комунальні послуги? та від 29 квітня 2022 року № 502 „Деякі питання регулювання діяльності у сфері комунальних послуг у зв`язку із введенням в Україні воєнного стану?, наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 12 вересня 2018 року № 239 „Про затвердження Порядку розгляду органами місцевого самоврядування розрахунків тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, а також розрахунків тарифів на комунальні послуги, поданих для їх встановлення?, ураховуючи висновки й рекомендації постійної комісії обласної ради з питань житлово-комунального господарства, обласна рада, вирішила, зокрема:

10. Встановити з 01 квітня 2024 року комунальному підприємству «Солонянське житлово-комунальне управління» Дніпропетровської обласної ради» тарифи на послуги (структура тарифу згідно з додатком 4):

з централізованого водопостачання - 67,11 грн/м3, без ПДВ;

з централізованого водовідведення - 55,37 грн/м3, без ПДВ.

10.1. Застосовувати для категорії споживачів «населення» протягом дії воєнного стану тарифи на послуги з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення на рівні тарифів, установлених рішенням обласної ради від 03 лютого 2023 року № 267-15/VIII «Про встановлення коригованих тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення для населення, бюджетних установ та інших споживачів комунальному підприємству «Солонянське житлово-комунальне управління» Дніпропетровської обласної ради», а саме:

з централізованого водопостачання - 25,17 грн/м3, без ПДВ;

з централізованого водовідведення - 26,42 грн/м3, без ПДВ.

Вказане рішення опубліковано 13.03.2024 року.

З вищенаведеного вбачається, що КП «Солонянське ЖКУ» ДОР» повідомило про збільшення тарифів на централізоване водопостачання та централізоване водовідведення у належний строк, шляхом розміщення на офіційному веб-сайті в мережі Інтернет.

Разом з тим, згідно з Порядком № 130 КП «Солонянське ЖКУ» ДОР» не обмежено в здійсненні повідомлення через друковане видання, а може обрати один із способів доведення інформації, передбаченим цим Порядком.

Отже, КП «Солонянське ЖКУ» ДОР» не порушені вимоги Порядку №130 щодо повідомлення про збільшення тарифів.

Щодо посилання позивача на те, що відповідачем не опубліковано проєкт рішення, - слід зазначити таке.

Частиною одинадцятою статті 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» установлено, що акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування підлягають обов`язковому оприлюдненню та наданню за запитом відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації». Проекти актів органів місцевого самоврядування оприлюднюються в порядку, передбаченому Законом України "Про доступ до публічної інформації", крім випадків виникнення надзвичайних ситуацій та інших невідкладних випадків, передбачених законом, коли такі проекти актів оприлюднюються негайно після їх підготовки.

В свою чергу, підставами для визнання акта нечинним є невідповідність його вимогам чинного законодавства та/або визначеній законом компетенції органу, який видав цей акт.

Частиною четвертою статті 15 Закону України «Про доступ до публічної інформації» проекти нормативно-правових актів, рішень органів місцевого самоврядування, розроблені відповідними розпорядниками, оприлюднюються ними не пізніш як за 10 робочих днів до дати їх розгляду з метою прийняття.

Право запитувача оскаржити до керівника розпорядника, вищого органу або суду невиконання розпорядниками обов`язку оприлюднювати інформацію відповідно до статті 15 цього Закону, інші рішення, дії чи бездіяльність розпорядників інформації, що порушили законні права та інтереси запитувача передбачено частиною другою статті 23 Закону України «Про доступ до публічної інформації»).

В частині третій статті 23 Закону України «Про доступ до публічної інформації» зазначено, що оскарження рішень, дій чи бездіяльності розпорядників інформації до суду здійснюється відповідно до Кодексу адміністративного судочинства України.

Разом з тим, згідно з ч. 10 ст. 9 Закону України від 12.05.2015 № 389-VIII «Про правовий режим воєнного стану», у період дії воєнного стану на акти органів місцевого самоврядування, військово-цивільних адміністрацій та військових адміністрацій, а також їх посадових осіб не поширюються вимоги пункту 3 частини першої (у частині оприлюднення проектів актів), частини четвертої статті 15 Закону України "Про доступ до публічної інформації", Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" та Закону України "Про державну допомогу суб`єктам господарювання".

Таким чином, враховуючи триваючу військову агресію рф та подовжену дію правового режиму воєнного стану в Україні, у відповідача був відсутній обов`язок щодо публікації проекту оскаржуваного рішення.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з частиною першою статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Частиною другою статті 2 КАС України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з частиною першою статті 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до частини першої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Інших суттєвих доводів та/або доказів щодо обґрунтування заявлених позовних вимог та заперечень проти них, які могли б потягнути зміну висновків суду щодо спірних правовідносин, сторонами суду не наведено та не надано.

Отже, відповідачем доведені обставини, на яких ґрунтуються його заперечення, та доказана правомірність оскаржуваного рішення, відповідно підстав для визнання протиправним та нечинним рішення Дніпропетровської обласної ради від 13.03.2024 року за № 379-19/VII, - немає, отже немає підстав для задоволення позову.

З урахуванням висновку суду про відмову у задоволенні позову суд не здійснює розподіл судових витрат.

Керуючись ст. ст. 241-246 КАС України, суд,-

УХВАЛИВ:

У задоволенні позовної заяви Державної установи "Солонянська виправна колонія (№21)" до Дніпропетровської обласної ради, третя особа - Комунальне підприємство ''Солонянське житлово-комунальне управління'' Дніпропетровської обласної ради про визнання протиправним рішення - відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст рішення суду складений 21 листопада 2024 року.

Суддя А. Ю. Рищенко

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.11.2024
Оприлюднено04.12.2024
Номер документу123438111
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо реалізації спеціальних владних управлінських функцій в окремих галузях економіки, у тому числі у сфері житлово-комунального господарства; теплопостачання; питного водопостачання

Судовий реєстр по справі —160/14658/24

Рішення від 11.11.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рищенко Андрій Юрійович

Ухвала від 18.10.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рищенко Андрій Юрійович

Ухвала від 02.10.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рищенко Андрій Юрійович

Ухвала від 21.06.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рищенко Андрій Юрійович

Ухвала від 10.06.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рищенко Андрій Юрійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні