Рішення
від 02.12.2024 по справі 160/34551/23
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 грудня 2024 рокуСправа №160/34551/23

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Рянської В.В., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження в місті Дніпрі у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом керівника Новомосковської окружної прокуратури Дніпропетровської області в інтересах держави в особі Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області до Піщанської сільської ради, Комунального некомерційного підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги Піщанської сільської ради» про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

До Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла подана через підсистему ЄСІТС «Електронний суд» позовна заява керівника Новомосковської окружної прокуратури Дніпропетровської області в інтересах держави в особі Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області до Піщанської сільської ради, Комунального некомерційного підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги Піщанської сільської ради» про:

- визнання протиправною бездіяльності Комунального некомерційного підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги Піщанської сільської ради» та Піщанської сільської ради в частині невжиття заходів щодо приведення в належний технічний стан та готовність до укриття населення захисної споруди цивільного захисту ПРУ № 14745, що розташована за адресою: вул. Молодіжна, 25, смт Меліоративне, Новомосковський район, Дніпропетровська область, відповідно до Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту, затверджених Наказом Міністерства внутрішніх справ України № 579 від 09.07.2018 «Про затвердження вимог з питань використання та обліку фонду захисних споруд цивільного захисту»;

- зобов`язання Комунального некомерційного підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги Піщанської сільської ради» та Піщанської сільської ради вжити заходи щодо приведення в належний технічний стан та готовність до укриття населення захисної споруди цивільного захисту ПРУ № 14745, що розташована за адресою: вул. Молодіжна, 25, смт Меліоративне, Новомосковський район, Дніпропетровська область, відповідно до Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту, затверджених Наказом Міністерства внутрішніх справ України № 579 від 09.07.2018 «Про затвердження вимог з питань використання та обліку фонду захисних споруд цивільного захисту».

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що на території смт Меліоративне Новомосковського району Дніпропетровської області обліковується захисна споруда протирадіаційне укриття (далі ПРУ) № 14745, розташоване по вул. Молодіжній, 25. Піщанська сільська рада (відповідач-1), яка є власником вказаного об`єкта цивільного захисту, та Комунальне некомерційне підприємство «Центр первинної медико-санітарної допомоги Піщанської сільської ради» (відповідач-2), яке є балансоутримувачем цього об`єкта, належним чином не виконують свій обов`язок щодо утримання захисної споруди цивільного захисту у готовності до використання за призначенням. Спір у даній справі стосується бездіяльності відповідачів, внаслідок чого захисна споруда визнана неготовою до використання за призначенням, не здатна забезпечити захист цивільного населення в умовах російської агресії та чергових обстрілів, та у разі використання за призначенням створює загрозу для життя та здоров`я людей. В умовах воєнного стану, з огляду на ведення бойових дій на території України, ракетні обстріли, зберігається реальна загроза для життя мешканців смт Меліоративне, медичних працівників закладу охорони здоров`я та пацієнтів, які перебувають у цьому закладі. Відповідачами не забезпечено готовність до використання захисної споруди цивільного захисту ПРУ № 14745, чим допущено триваючу бездіяльність у сфері цивільного захисту населення, порушено інтереси держави та територіальної громади. Головним управлінням Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області, як компетентним органом, не вжито дієвих та достатніх заходів щодо зобов`язання відповідачів привести захисну споруду у належний стан. Тому в даному випадку наявний визначений Конституцією України виключний випадок, який обґрунтовує представництво прокурором інтересів держави у цій справі.

Ухвалою суду від 03.01.2024 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, встановлено учасникам справи строки для подання заяв по суті справи.

У відзиві Піщанської сільської ради, який надійшов до суду 14.02.2024, відповідач-1 просив відмовити в задоволенні позову. Зазначив, що відсутні визначені законодавством підстави для звернення прокурора до суду з даним адміністративним позовом. Здійснення захисту інтересів держави у сфері пожежної та техногенної безпеки покладено на органи ДСНС. Прокурором при зверненні до суду з позовними вимогами до Піщанської сільської ради не надано доказів здійснення перевірки щодо належного виконання Новомосковською РДА визначених Законом України «Про місцеві державні адміністрації» повноважень щодо контролю за належним виконанням власного розпорядження та безпосереднього утримання підпорядкованим органом протирадіаційних укриттів, які перебувають на його балансі. Захисна споруда - ПРУ № 14745, розташована за адресою: вул. Молодіжна, буд. 25, смт Меліоративне, Новомосковський район, Дніпропетровська область, не передана належним чином у встановленому законом порядку у власність Піщанської сільської ради Новомосковського району Дніпропетровської області. Її власником є держава Україна в особі Верховної Ради України, а балансоутримувачем КЗ «ЦПМСД Новомосковського району». Згідно з рішенням Новомосковської районної ради від 22.03.2019 № 6-19/VII «Про передачу будівель, споруд та майна зі спільної власності територіальних громад Новомосковського району до комунальної власності Піщанської сільської ради» Меліоративненська АЗПСМ за адресою: вул. Молодіжна, 25, смт Меліоративне, Новомосковський район, Дніпропетровська область та майно, що перебуває на балансі Комунального некомерційного підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги» Новомосковської районної ради», було передано зі спільної власності територіальних громад Новомосковського району до комунальної власності Піщанської сільської ради. Відповідно до рішення Піщанської сільської ради від 07.05.2019 № 6-17/VII «Про прийняття майна із спільної власності територіальних громад Новомосковського району до комунальної власності Піщанської сільської ради» Меліоративненська АЗПСМ та майно, що перебуває на балансі Комунального некомерційного підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги» Новомосковської районної ради» було прийнято до комунальної власності Піщанської сільської ради. Разом із тим, Меліоративненську АЗПСМ було передано на фінансування, в управління та безпосереднє підпорядкування з правом балансоутримування на баланс Комунального некомерційного підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги Піщанської сільської об`єднаної територіальної громади». З метою виконання розпорядження голови районної державної адміністрації № 195/0/328-19 від 05.06.2019 «Про передачу з Новомосковської районної ради та Новомосковської райдержадміністрації до Перещепинської міської та Піщанської сільської об`єднаних територіальних громад обліку захисних споруд цивільного захисту, які розташовані на їх адміністративних територіях» сільським головою Піщанської сільської ради було видано розпорядження від 13.08.2019 № 29а «Про прийняття на облік з Новомосковської районної ради та Новомосковської райдержадміністрації до Піщанської сільської об`єднаної територіальної громади захисних споруд цивільного захисту, які розташовані на адміністративних територіях громади». У додатках до розпорядження відсутні відомості про прийняття ПРУ № 14745. Згідно з переліком документів було передано технічний паспорт від 05.12.2006 на лікарську амбулаторію (вул. Молодіжна, 25), а також технічний паспорт від 03.12.2012 на захисну споруду цивільного захисту (цивільної оборони) - протирадіаційне укриття обліковий № 14745 (вул. Молодіжна, 25 літер «Апд»). У технічному паспорті вказано, що власником зазначеної споруди є держава Україна в особі Верховної Ради України, балансоутримувач: КЗ «ЦПМСД Новомосковського району». Лише у 2020 році розпорядженням голови райдержадміністрації «Про передачу обліку захисних споруд цивільного захисту, які розташовані на адміністративних територіях Перещепинської міської та Піщанської сільської об`єднаних територіальних громад та їх баланс» рекомендовано Піщанській сільській раді прийняти попередню згоду щодо прийняття на облік захисних споруд цивільного захисту та на баланс до комунальної власності захисних споруд цивільного захисту згідно з відомостями 1 та 2, доданими до розпорядження, у яких в переліку захисних споруд була наявна ПРУ № 14745 за адресою: вул. Молодіжна, 25, смт Меліоративне, Новомосковський район, Дніпропетровська область. Попередню згоду на виконання рекомендації вказаного розпорядження Піщанською сільською радою не було надано, оскільки при вивченні документів на захисну споруду ПРУ № 14745 встановлено, що під час передачі не було визначено статус захисної споруди, її власника та балансоутримувача. Піщанська сільська рада не приймала у комунальну власність ПРУ № 14745 відповідно до чинного законодавства України. Відповідач-1 не допускає бездіяльності, вживає заходи з метою вирішення питання законного прийняття у комунальну власність ПРУ № 14745. Меліоративненську АЗПСМ та ПРУ № 14745 було передано Комунальному некомерційному підприємству «Центр первинної медико-санітарної допомоги Піщанської сільської об`єднаної територіальної громади» як цілісний майновий комплекс, тому немає можливості виділити державні кошти на приведення у належний стан об`єкта - ПРУ № 14745. Піщанська сільська рада з 2020 року вживає всіх необхідних заходів щодо приведення документації захисної споруди ПРУ № 14745 у відповідність до чинного законодавства задля можливості законного виділення державних коштів для усунення недоліків, визначених перевіркою, та забезпечення безпеки мешканців Піщанської СТГ.

22.02.2024 надійшла відповідь на відзив, у якій прокурор не погодився з доводами, наведеними у відзиві відповідача-1, посилаючись на обставини, якими обґрунтовано позовні вимоги. Вказав, що відомості про власника ПРУ № 14745 на першій сторінці технічного паспорта, на який посилається відповідач-1, не є доказом права власності. ПРУ № 14745 є частиною цілісного майнового комплексу Меліоративненської АЗПСМ, належала Новомосковській районній раді, перебувала на балансі КНП «ЦПМСД» Новомосковської районної ради» та була передана у комунальну власність Піщанської сільської ради. Підвальне приміщення - ПРУ № 14745 є невід`ємною частиною будівлі амбулаторії та фактично з моменту передачі використовується КНП «Центр первинної медико-санітарної допомоги Піщанської сільської ради». Прокурор заперечував проти твердження відповідача-1 про вжиття ним протягом тривалого часу заходів щодо приведення документації ПРУ № 14745 у відповідність до чинного законодавства. Зауважив, що лише у 2023 році Піщанською сільською радою було надіслано листи до РВ Фонду державного майна України та КНП «ЦПМСД» Черкаської селищної ради. Така бездіяльність відповідача-1 призвела до неготовності захисної споруди цивільного захисту.

14.03.2024 надійшло заперечення Піщанської сільської ради, у якому відповідач-1 просив відмовити в задоволенні позову з підстав, наведених у відзиві. Зазначив, що Піщанська сільська рада, яка не є власником ПРУ № 14745, вживає організаційних заходів з метою утримання його в належному стані, капітального ремонту для приведення його у відповідність до вимог, затверджених Наказом Міністерства внутрішніх справ України № 579 від 09.07.2018. До Піщанської сільської ради не надходило жодного припису щодо усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки ПРУ № 14745. З огляду на відсутність рішення ради про прийняття об`єкта у комунальну власність, немає законних підстав для виділення коштів з метою повного приведення ПРУ № 14745 у готовність до використання за призначенням.

Копію ухвали від 03.01.2024 про відкриття провадження у справі вручено Комунальному некомерційному підприємству «Центр первинної медико-санітарної допомоги Піщанської сільської ради» 23.01.2023, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення. Відзив відповідача-2 до суду не надійшов.

Відповідно до частини 6 статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України (далі також КАС України) у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Зважаючи на те, що відповідача-2 було належним чином повідомлено про відкриття провадження у справі, своїм правом на подання відзиву відповідач-2 не скористався, суд вважає за можливе розглянути справу за наявними у ній матеріалами.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно з ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Дослідивши матеріали справи та надані докази, проаналізувавши зміст норм матеріального права, що регулюють спірні правовідносини, з`ясувавши всі обставини справи, оцінивши докази у справі за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, суд дійшов таких висновків.

Судом встановлено, що згідно з відомостями Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань засновником Комунального некомерційного підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги Піщанської сільської ради» (код ЄДРПОУ 42979996) є Піщанська сільська рада (код ЄДРПОУ 04338836).

У паспорті сховища (протирадіаційного укриття) № 14745, заповненого 30.06.2016, зазначено, що вказане протирадіаційне укриття, розташоване за адресою: вул. Молодіжна, 25, смт Меліоративне, Новомосковський район, прийняте в експлуатацію у 1982 році, час приведення у готовність 12 годин, місткість 150 осіб, загальна площа 425,8 кв.м, загальний об`єм 1651 куб.м, вбудоване у будівлю підвального приміщення 2-поверхового будинку, балансоутримувач Комунальний заклад «Центр первинної медико-санітарної допомоги Новомосковського району».

В обліковій картці протирадіаційного укриття (ПРУ) № 14745 від 01.07.2016, розташованого за адресою: вул. Молодіжна, 25, смт Меліоративне, Новомосковський район, Дніпропетровська область, вказано, що ПРУ належить Меліоративненській АЗПСМ КЗ «ЦПМСД Новомосковського району», форма власності комунальна.

Рішенням сесії Піщанської сільської ради від 21.09.2018 № 1-4/VII «Про надання попередньої згоди на прийняття майна зі спільної власності територіальних громад району до комунальної власності Піщанської ОТГ» надано попередню згоду на прийняття майна зі спільної власності територіальних громад до комунальної власності Піщанської ОТГ згідно з додатком. У додатку до вказаного рішення за № 11 значиться Комунальний заклад «Меліоративненська АЗПСМ».

Рішенням Піщанської сільської ради Новомосковського району Дніпропетровської області № 6-17/VII від 07.05.2019 «Про прийняття майна із спільної власності територіальних громад Новомосковського району до комунальної власності Піщанської сільської ради», за результатами розгляду рішення Новомосковської районної ради «Про передачу будівель, споруд та майна зі спільної власності територіальних громад Новомосковського району до комунальної власності Піщанської сільської ради» № 2-6-19/VII від 22.03.2019, було вирішено, зокрема:

- прийняти зі спільної власності територіальних громад Новомосковського району до комунальної власності структурні підрозділи, їх цілісні майнові комплекси, будівлі, споруди та майно, що перебувають на балансі комунального некомерційного підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги Новомосковської районної ради» до комунальної власності Піщанської сільської ради у тому числі Меліоративненську АЗПСМ за адресою: вул. Молодіжна, 25, смт Меліоративне, Новомосковський район, Дніпропетровська область, та його майно, що перебуває на балансі комунального некомерційного підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги Новомосковської районної ради»;

- затвердити акти приймання-передачі будівель, споруд та майна спільної власності територіальних громад Новомосковського району згідно з додатком 1;

- передати на фінансування, в управління та безпосереднє підпорядкування з правом балансоутримування (на баланс) Комунального некомерційного підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги Піщанської сільської об`єднаної територіальної громади» майно згідно з додатком 1.

В акті приймання-передачі матеріальних цінностей та запасів від 07.05.2019 містяться відомості про передачу комунальним некомерційним підприємством «Центр первинної медико-санітарної допомоги Новомосковської районної ради» та прийняття Піщанською сільською радою у тому числі Меліоративненської АЗПСМ, розташованої за адресою: вул. Молодіжна, 25, смт Меліоративне, Новомосковський район, Дніпропетровська область.

Розпорядженням голови Новомосковської районної державної адміністрації від 24.02.2020 № 65/0/328-20 «Про передачу обліку захисних споруд цивільного захисту, які розташовані на адміністративній території Перещепинської міської та Піщанської сільської об`єднаних територіальних громад та їх баланс» було затверджено в тому числі відомість передачі з обліку захисних споруд цивільного захисту Новомосковського району до Піщанської сільської ради та з позабалансового обліку захисних споруд цивільного захисту, що перебуває на балансі комунального некомерційного підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги» Новомосковської районної ради» до комунальної власності Піщанської сільської ради (відомість-2).

Зазначена відомість-2 містить інформацію про захисну споруду (сховище, ПРУ) обліковий номер 14745 за адресою: вул. Молодіжна, 25, смт Меліоративне, балансоутримувач Меліоративненська амбулаторія загальної практики сімейної медицини, орган управління - комунальне некомерційне підприємство «Центр первинної медико-санітарної допомоги» Новомосковської районної ради», стан готовності обмежено готове (акт від 30.04.2019).

В обліковій картці захисної споруди цивільного захисту (ПРУ) № 14745 від 24.03.2020, розташованої за адресою: вул. Молодіжна, 25, смт Меліоративне, Новомосковський район, Дніпропетровська область, вказано, що ПРУ належить КНП «ЦПМСД Піщанської сільської ОТГ» (балансоутримувачу), Піщанській сільській раді, комунальна форма власності.

За результатами розгляду листа Піщанської сільської ради від 05.04.2023 № 718/0/2-23 листом КНП «Центр ПМСД Черкаської селищної ради» від 12.04.2023 № 06-432/0/20-23 повідомлено, що захисна споруда цивільного захисту ПРУ № 14745 на балансі КНП «Центр ПМСД Черкаської селищної ради» як окремий об`єкт нерухомого майна не перебувала.

За результатами розгляду листа Піщанської сільської ради від 05.04.2023 № 717/0/2-23 листом регіонального відділення Фонду державного майна України в Дніпропетровській, Запорізькій та Кіровоградській областях від 25.05.2023 № 1537/0/1-23 повідомлено, що відомості про нерухоме майно за адресою: вул. Молодіжна, 25, смт Меліоративне, Новомосковський район, Дніпропетровська область, від суб`єктів управління до Фонду державного майна України з метою внесення до Єдиного реєстру об`єктів державної вланості не надавалися.

Листом Піщанської сільської ради від 18.08.2023 № 1742/0/2-23 на вимогу слідчого СВ Новомосковського РВП ГУНП в Дніпропетровській області від 14.08.2023 № СВ-8188 повідомлено, що власником ПРУ № 14745, розташованого за адресою: вул. Молодіжна, 25, смт Меліоративне, Новомосковський район, Дніпропетровська область, є Піщанська сільська рада, балансоутримувачем - Комунальне некомерційне підприємство «Центр первинної медико-санітарної допомоги Піщанської сільської ради». До листа було додано копію технічного паспорта вказаного протирадіаційного укриття.

У технічному паспорті на захисну споруду цивільного захисту (цивільної оборони) № 14745, виготовленому 03.12.2012 КП «Новомосковське міське бюро технічної інвентаризації» Дніпропетровської обласної ради», зазначено, що власником протирадіаційного укриття № 14745, розташованого за адресою: вул. Молодіжна, 25 літер «Апд», смт Меліоративне, Новомосковський район, Дніпропетровська область, є Держава Україна в особі Верховної Ради України, балансоутримувачем - КЗ «ЦПМСД Новомосковського району».

Листом Головного управління ДСНС у Дніпропетровській області від 11.09.2023 № 4901-7601/4903 на лист слідчого СВ Новомосковського РВП ГУНП в Дніпропетровській області щодо, в тому числі, укриття № 14745 повідомлено, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 13.03.2022 № 303 «Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану» з лютого 2022 року ДСНС та її територіальними органами припинено проведення планових та позапланових заходів державного нагляду (контролю) з питань цивільного захисту, у тому числі щодо перевірки захисних споруд, на період воєнного стану, введеного Указом Президента України від 24 лютого 2022 р. № 64 «Про введення воєнного стану в Україні». ДСНС не приймало рішень щодо здійснення позапланових заходів державного нагляду (контролю), пов`язаних з наявними загрозами, що мають негативний вплив на права, законні інтереси, життя та здоров`я людини, захист навколишнього природного середовища та забезпечення безпеки держави.

Листом Головного управління ДСНС у Дніпропетровській області від 24.10.2023 № 4901-8891/4903 на лист керівника Новомосковської окружної прокуратури Дніпропетровської області щодо захисної споруди цивільного захисту № 14745 повідомлено про відсутність законних підстав для звернення Головного управління ДСНС у Дніпропетровській області до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування про зобов`язання балансоутримувача привести до готовності вказану захисну споруду цивільного захисту. Законодавством передбачено право ДСНС, як суб`єкта владних повноважень, при застосуванні своєї компетенції на звернення до суду виключно з позовами про застосування заходів реагування (пункт 48 статті 17-1 Кодексу цивільного захисту України).

Листом Піщанської сільської ради від 24.10.2023 № 2334/0/2-23 на лист керівника Новомосковської окружної прокуратури Дніпропетровської області від 19.10.2023 № 04/62-5016вих23 повідомлено, що власником захисної споруди цивільного захисту № 14745, розташованої за адресою: вул. Молодіжна, 25, смт Меліоративне, Новомосковський район, Дніпропетровська область, є Піщанська сільська рада, балансоутримувачем - Комунальне некомерційне підприємство «Центр первинної медико-санітарної допомоги Піщанської сільської ради». Планується проведення у приміщенні поточного ремонту та приведення у стан готовності.

Листом Комунального некомерційного підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги Піщанської сільської ради» від 30.10.2023 № 297 на лист керівника Новомосковської окружної прокуратури Дніпропетровської області від 26.10.2023 № 04/62-52ВИХ23 повідомлено, що інформацією про власника та балансоутримувача ЗСЦЗ № 14745 КНП «ЦПМСД Піщанської сільської ради» не володіє. В акті приймання-передачі матеріальних цінностей та запасів захисна споруда цивільного захисту відсутня (копія акта додається). Заходи щодо приведення у стан готовності ЗСЦЗ № 14745 не вживались у зв`язку з тим, що КНП «ЦПМСД Піщанської сільської ради» не є її власником або балансоутримувачем.

Згідно з копією акта приймання-передачі майна від 07.05.2019 на баланс КНП «ЦПМСД Піщанської сільської ОТГ» на підставі рішення Піщанської сільської ради № 6-17/VII від 07.05.2019 прийнято майно згідно з додатком, місцезнаходження об`єкта Меліоративненська АЗПСМ на момент прийняття: смт Меліоративне, вул. Молодіжна, 25.

Листом КП «Новомосковське міське бюро технічної інвентаризації» Дніпропетровської обласної ради» від 21.12.2023 № 497 на лист керівника Новомосковської окружної прокуратури Дніпропетровської області від 15.12.2023 № 04/62-6216ВИХ23 повідомлено, що за інвентаризаційною справою станом на 29.12.2012 право власності на захисну споруду цивільного захисту, розташовану за адресою: вул. Молодіжна, 25, смт Меліоративне, Новомосковський район, БТІ не зареєстроване. Технічна інвентаризація була проведена 03.12.2012 на замовлення комунального закладу «Центр первинної медико-санітарної допомоги Новомосковського району» Головного управління охорони здоров`я Дніпропетровської облдержадміністрації.

Листом КНП «Центр ПМСД Черкаської селищної ради» від 25.12.2023 № 11-4133/0/20-23 на лист керівника Новомосковської окружної прокуратури Дніпропетровської області від 21.12.2023 № 04/62-6300ВИХ23 повідомлено, що згідно з рішенням Новомосковської районної ради від 22.03.2019 № 6-19/VII «Про передачу будівель, споруд та майна зі спільної власності територіальних громад Новомосковського району до комунальної власності Піщанської сільської ради» та рішенням Піщанської сільської ради Новомосковського району Дніпропетровської області № 6-17/VII від 07.05.2019 «Про прийняття майна із спільної власності територіальних громад Новомосковського району до комунальної власності Піщанської сільської ради» цілісний майновий комплекс Меліоративненської АЗМСП за адресою: вул. Молодіжна, 25 смт Меліоративне, Новомосковський район, Дніпропетровська область, до складу якого входило підвальне приміщення (захисна споруда цивільного захисту), було передано до комунальної власності Піщанської сільської ради.

Згідно з актами оцінки стану готовності зазначеної захисної споруди від 30.04.2019, 13.04.2020, 11.02.2021, 01.02.2022, 04.05.2023 протирадіаційне укриття № 14745 обмежено готове до використання за призначенням.

Відповідно до акта оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту від 20.09.2023, комісією у складі начальника відділу з питань НС, мобілізаційної роботи та взаємодії з правоохоронними органами Піщанської сільської рад, начальника відділу ЦЗ Новомосковської РВА, начальника відділу цивільного захисту Новомосковського РУ ГУ ДСНС в Дніпропетровській області, ПОГ СВГ ВП Новомосковського РВП ГУНП в Дніпропетровській області та старости Меліоративненського старостинського округу проведено оцінку стану готовності, експлуатації і використання протирадіаційного укриття № 14745, розташованого за адресою: Дніпропетровська область, Новомосковський район, смт Меліоративне, вул. Молодіжна, 25, комунальної форми власності, що належить Піщанській сільській раді, яка є його балансоутримувачем. З результатами проведеної оцінки встановлено, що загальний технічний стан захисної споруди обмежено працездатний, санітарний задовільний; стан входів і аварійних виходів: два входи, таблички відсутні, входи не захаращено, павільйони та пандуси відсутні, 2 комплекти ключів зберігаються у визначеному місці; система вентиляції не передбачена проектом; система водопостачання відсутня, безнапірні та напірні баки для питної води не передбачено проектом, водопровідні труби не передбачено проектом, інші ємності для питної води (для ПРУ без систем водопостачання) відсутні; каналізаційна система не передбачена проектом; система опалення від загальної мережі, в задовільному стані, трубопроводи справні, без корозії, колір неправильний; система електропостачання та електроосвітлення в задовільному стані, потребує обслуговування; система зв`язку та оповіщення відсутня; заземлення електрообладнання відсутнє; гідроізоляція не передбачена проектом; протипожежний стан: автоматичні системи пожежогасіння та сигналізації не передбачено проектом, укомплектованість первинними засобами пожежогасіння - в будівлі амбулаторії в задовільному стані, наявність схеми евакуації - відсутня; температурно-вологісний режим і параметри повітряного середовища приміщень захисної споруди: температура, відносна вологість у приміщенні задовільні, забезпеченість вимірювальними приладами та їх стан - відсутні; наявність робочого інструмента формування з обслуговування захисної споруди - відсутній; наявність документації захисної споруди - немає; проведення навчання та рівень знань і навичок формування з обслуговування захисної споруди відсутні; наявність документів, що підтверджують проведення щорічних оглядів захисної споруди - наявні; висновок про можливість приведення захисної споруди у готовність до використання за призначенням упродовж 12 годин неможливо. Загальний висновок про стан готовності захисної споруди: станом на 20.09.2023 протирадіаційне укриття № 14745 Піщанської сільської ради оцінюється як обмежено готове до використання за призначенням. Спеціальний висновок: протирадіаційне укриття № 14745 підлягає капітальному ремонту. Рекомендації щодо приведення захисної споруди у готовність до використання за призначенням - протягом місяця усунути недоліки, вказані в акті: 1) трубопроводи підлягають перефарбуванню у правильний колір; 2) відсутні баки для питної води; 3) відсутні засоби зв`язку.

В порядку ч. 4 ст. 23 Закону України «Про прокуратуру» Новомосковською окружною прокуратурою було надіслано до Головного управління ДСНС у Дніпропетровській області повідомлення від 26.12.2023 № 04/62-6402ВИХ-23 про намір звернутися до суду з даною позовною заявою з метою захисту інтересів держави.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Спірним питанням у цій справі є наявність права прокурора на звернення до суду в інтересах держави з цим позовом, а також наявність підстав для зобов`язання відповідачів, як власника та балансоутримувача захисної споруди ПРУ № 14745, привести її у стан готовності до використання за призначенням.

Статтею 131-1 Конституції України встановлено, що в Україні діє прокуратура, яка здійснює, зокрема, представництво інтересів держави в суді у виключних випадках і в порядку, що визначені законом (пункт 3 частини першої). Організація та порядок діяльності прокуратури визначаються законом.

Тобто Конституція України визначає дві обов`язкові вимоги для виникнення у прокурора права на представництво інтересів держави: доведення, що обставини звернення є виключним випадком і здійснення представництва в порядку, визначеному законом.

За приписами частини першої статті 2 Закону України «Про прокуратуру» від 14 жовтня 2014 року № 1697-VII (далі - Закон № 1697-VII) на прокуратуру покладаються такі функції: 1) підтримання державного обвинувачення в суді; 2) представництво інтересів громадянина або держави в суді у випадках, визначених цим Законом та главою 12 розділу III Цивільного процесуального кодексу України; 3) нагляд за додержанням законів органами, що провадять оперативно-розшукову діяльність, дізнання, досудове слідство; 4) нагляд за додержанням законів при виконанні судових рішень у кримінальних справах, а також при застосуванні інших заходів примусового характеру, пов`язаних з обмеженням особистої свободи громадян.

Статтею 23 Закону № 1697-VII врегульоване питання представництва інтересів громадянина або держави в суді, відповідно до частини першої якої представництво прокурором інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні процесуальних та інших дій, спрямованих на захист інтересів громадянина або держави, у випадках та порядку, встановлених законом.

Згідно з абзацами першим та другим частини третьої статті 23 Закону № 1697-VII прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу.

Наявність таких обставин обґрунтовується прокурором у порядку, передбаченому частиною четвертою цієї статті, крім випадку, визначеного абзацом четвертим цієї частини.

Частиною четвертою статті 23 Закону № 1697-VII встановлено, що наявність підстав для представництва має бути обґрунтована прокурором у суді.

Прокурор здійснює представництво інтересів громадянина або держави в суді виключно після підтвердження судом підстав для представництва.

Прокурор зобов`язаний попередньо, до звернення до суду, повідомити про це громадянина та його законного представника або відповідного суб`єкта владних повноважень. У разі підтвердження судом наявності підстав для представництва прокурор користується процесуальними повноваженнями відповідної сторони процесу. Наявність підстав для представництва може бути оскаржена громадянином чи її законним представником або суб`єктом владних повноважень.

Виключно з метою встановлення наявності підстав для представництва інтересів держави в суді у випадку, якщо захист законних інтересів держави не здійснює або неналежним чином здійснює суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, прокурор має право отримувати інформацію, яка на законних підставах належить цьому суб`єкту, витребовувати та отримувати від нього матеріали та їх копії.

У разі відсутності суб`єкта владних повноважень, до компетенції якого віднесений захист законних інтересів держави, а також у разі представництва інтересів громадянина або представництва інтересів держави у справах про визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави з метою встановлення наявності підстав для представництва прокурор має право:

1) витребовувати за письмовим запитом, ознайомлюватися та безоплатно отримувати копії документів і матеріалів органів державної влади, органів місцевого самоврядування, військових частин, державних та комунальних підприємств, установ і організацій, органів Пенсійного фонду України та фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування, що знаходяться у цих суб`єктів, у порядку, визначеному законом;

2) отримувати від посадових та службових осіб органів державної влади, органів місцевого самоврядування, військових частин, державних та комунальних підприємств, установ та організацій, органів Пенсійного фонду України та фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування усні або письмові пояснення. Отримання пояснень від інших осіб можливе виключно за їхньою згодою.

Відповідно до частини шостої статті 23 Закону № 1697-VII під час здійснення представництва інтересів громадянина або держави у суді прокурор має право в порядку, передбаченому процесуальним законом та законом, що регулює виконавче провадження: 1) звертатися до суду з позовом (заявою, поданням); 2) вступати у справу, порушену за позовом (заявою, поданням) іншої особи, на будь-якому етапі судового провадження; 3) ініціювати перегляд судових рішень, у тому числі у справі, порушеній за позовом (заявою, поданням) іншої особи; 4) брати участь у розгляді справи; 5) подавати цивільний позов під час кримінального провадження у випадках та порядку, визначених кримінальним процесуальним законом; 6) брати участь у виконавчому провадженні при виконанні рішень у справі, в якій прокурором здійснювалося представництво інтересів громадянина або держави в суді; 7) з дозволу суду ознайомлюватися з матеріалами справи в суді та матеріалами виконавчого провадження, робити виписки з них, отримувати безоплатно копії документів, що знаходяться у матеріалах справи чи виконавчого провадження.

Частиною першою статті 24 Закону № 1697-VII визначено, що право подання позовної заяви (заяви, подання) в порядку цивільного, адміністративного, господарського судочинства надається Генеральному прокурору, його першому заступнику та заступникам, керівникам обласних та окружних прокуратур, їх першим заступникам та заступникам, прокурорам Спеціалізованої антикорупційної прокуратури.

Статтею 5 КАС України встановлено, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист

Згідно з частинами третьою та четвертою статті 5 КАС України до суду можуть звертатися в інтересах інших осіб органи та особи, яким законом надано таке право.

Суб`єкти владних повноважень мають право звернутися до адміністративного суду виключно у випадках, визначених Конституцією та законами України.

За приписами частин третьої, четвертої ї статті 53 КАС України у визначених законом випадках прокурор звертається до суду з позовною заявою, бере участь у розгляді справ за його позовами, вступає за своєю ініціативою у справу, провадження у якій відкрито за позовом іншої особи, до початку розгляду справи по суті, подає апеляційну, касаційну скаргу, заяву про перегляд судового рішення за нововиявленими або виключними обставинами.

Прокурор, який звертається до суду в інтересах держави, в позовній чи іншій заяві, скарзі обґрунтовує, в чому полягає порушення інтересів держави, необхідність їх захисту, визначені законом підстави для звернення до суду прокурора, а також зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах. Невиконання цих вимог має наслідком застосування положень, визначених статтею 169 цього Кодексу.

Частиною першою статті 2 Закону України «Про оборону України» від 06.12.1991 1932-XII (далі Закон № 1932-XII) визначено, що оборона України базується на готовності та здатності органів державної влади, усіх складових сектору безпеки і оборони України, органів місцевого самоврядування, єдиної державної системи цивільного захисту, національної економіки до переведення, при необхідності, з мирного на воєнний стан та відсічі збройній агресії, ліквідації збройного конфлікту, а також готовності населення і території держави до оборони.

Відповідно до статті 3 Закону № 1932-XII підготовка держави до оборони в мирний час, серед іншого, включає забезпечення готовності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, єдиної державної системи цивільного захисту об`єктів критичної інфраструктури до виконання завдань цивільного захисту в особливий період, зокрема у воєнний час, з урахуванням норм міжнародного гуманітарного права.

У силу пункту 14 частини першої статті 2 Кодексу цивільного захисту України від 02 жовтня 2012 року № 5403-VI (далі КЦЗ України, у редакції станом на час виникнення спірних правовідносин) захисні споруди цивільного захисту - інженерні споруди, призначені для захисту населення від впливу небезпечних факторів, що виникають внаслідок надзвичайних ситуацій, воєнних дій або терористичних актів.

До захисних споруд цивільного захисту належить протирадіаційне укриття - це негерметична споруда, в якій створені умови для перебування людей та їх захисту протягом певного часу (не менше 48 годин) шляхом зменшення прогнозованого впливу небезпечних чинників, які можуть виникнути внаслідок надзвичайної ситуації, та іонізуючого опромінення у разі радіаційної аварії і радіоактивного забруднення місцевості та непрямої дії звичайних засобів ураження під час воєнних (бойових) дій та/або терористичних актів (п. 2 ч. 1 ст. 32 КЦЗ України).

Цивільним захистом, згідно зі статтею 4 КЦЗ України, є комплекс заходів, які реалізуються на території України в мирний час та в особливий період і спрямовані на захист населення, територій, навколишнього природного середовища, майна, матеріальних і культурних цінностей від надзвичайних ситуацій та інших небезпечних подій, запобігання виникненню таких ситуацій та подій, ліквідацію їх наслідків, надання допомоги постраждалим, здійснення державного нагляду (контролю) у сфері пожежної та техногенної безпеки.

Згідно з пунктом 2 частини першої статті 21 КЦЗ України громадяни України мають право на забезпечення засобами колективного та індивідуального захисту та їх використання.

Частинами четвертою, п`ятою статті 32 КЦЗ України визначено, що для вирішення питань щодо укриття категорій населення, визначених частиною третьою цієї статті, центральні органи виконавчої влади, інші органи державної влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації, органи місцевого самоврядування та суб`єкти господарювання завчасно створюють фонд таких споруд. Порядок створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту, виключення таких споруд з фонду та ведення його обліку визначається Кабінетом Міністрів України.

Постановою від 10 березня 2017 року № 138 «Деякі питання використання захисних споруд цивільного захисту» Кабінет Міністрів України затвердив Порядок створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку (далі - Порядок № 138, у редакції станом на час виникнення спірних правовідносин).

Пунктом 3 Порядку № 138 визначено, що утримання захисних споруд - комплекс заходів організаційного, матеріально-технічного, інженерного, фінансового та іншого характеру, що спрямовані на забезпечення готовності захисних споруд до використання за призначенням.

Відповідно до пункту 9 Порядку № 138 утримання фонду захисних споруд у готовності до використання за призначенням здійснюється їх балансоутримувачами.

Балансоутримувач забезпечує утримання захисних споруд та інших споруд, що повинні використовуватися для укриття населення, а також підтримання їх у стані, необхідному для приведення у готовність до використання за призначенням відповідно до вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд (п. 10 Порядку № 138).

Конкретний строк приведення захисної споруди в готовність до використання за призначенням (крім споруд, що відповідно до законодавства повинні перебувати в постійній готовності) зазначається в паспорті захисної споруди, а саме: не більше 12 годин - для захисних споруд, призначених для укриття працівників (персоналу, найбільшої працюючої зміни) суб`єктів господарювання, віднесених до відповідних категорій цивільного захисту; не більше 24 годин - для інших захисних споруд, споруд подвійного призначення та найпростіших укриттів.

Частиною першою статті 20 КЦЗ України визначено, що до завдань та обов`язків суб`єктів господарювання у сфері цивільного захисту, з-поміж інших, належить організація виконання вимог законодавства щодо створення, використання, утримання та реконструкції фонду захисних споруд цивільного захисту; планування та організація роботи з дообладнання або спорудження в особливий період підвальних та інших заглиблених приміщень для укриття населення; організація обліку фонду захисних споруд; здійснення контролю за утриманням та станом їх готовності; проведення їх технічної інвентаризації.

Пунктом 11 Порядку № 138 передбачено, що вимоги щодо утримання та експлуатації захисних споруд визначаються МВС.

Відповідно до пункту 1 Розділу ІІ Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 09.07.2018 № 579, споруди фонду захисних споруд мають утримуватися та експлуатуватися у стані, що дозволяє привести їх у готовність до використання за призначенням у визначені законодавством терміни.

За змістом пункту 2 розділу VI Вимог для забезпечення готовності захисних споруд до використання за призначенням їх балансоутримувачі здійснюють оцінку стану їх готовності, організовують періодичні огляди стану захисних споруд, перевірку працездатності їх основного обладнання, планують і проводять технічне обслуговування обладнання та систем життєзабезпечення захисних споруд.

Оцінка стану готовності захисних споруд (далі - оцінка стану готовності) здійснюється щороку з метою виявлення недоліків у стані утримання та експлуатації захисних споруд, передбачення заходів щодо приведення захисної споруди в готовність до використання за призначенням.

За результатами оцінки стану готовності складається акт оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту за формою згідно з додатком 11 до цих Вимог. Результати оцінки стану готовності, отримані під час нагляду, ураховуються під час складення документів (актів, приписів) за його результатами.

За результатами оцінки стану готовності захисну споруду може бути визнано як готову, обмежено готову або неготову до використання за призначенням.

Захисна споруда вважається обмежено готовою або неготовою, якщо вона має хоча б один із недоліків, зазначених в основних недоліках в утриманні захисних споруд, що погіршують стан їх готовності, наведених у додатку 13 до цих Вимог. У разі відсутності таких недоліків захисна споруда вважається готовою до використання за призначенням.

Як визначено частиною восьмою статті 32 КЦЗ України, утримання захисних споруд цивільного захисту у готовності до використання за призначенням здійснюється суб`єктами господарювання, на балансі яких вони перебувають (у тому числі споруд, що не увійшли до їх статутних капіталів у процесі приватизації (корпоратизації), за рахунок власних коштів.

Аналіз викладених правових норм дає підстави для висновку, що на відповідача-2 як на балансоутримувача ПРУ № 14745 покладено обов`язки з утримання цієї споруди у стані, що дозволяє привести її у готовність до використання за призначенням у визначені законодавством терміни.

З матеріалів справи судом встановлено, що станом на момент звернення до суду, за результатами оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту від 20.09.2023 складено акт, яким встановлено, що ПРУ № 14745 є обмежено готовим до використання за призначенням.

Цієї обставини відповідачем-2 не спростовано під час розгляду справи.

Згідно з пунктом 12 Порядку № 138 здійснення контролю за готовністю захисних споруд цивільного захисту до використання за призначенням забезпечує ДСНС разом з відповідними центральними органами виконавчої влади, місцевими держадміністраціями та органами місцевого самоврядування відповідно до вимог законодавства.

Як визначено у пункті 1 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 року № 1052, Державна служба України з надзвичайних ситуацій є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ і який реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності.

Одними із основних завдань Державна служба України з надзвичайних ситуацій є реалізація державної політики у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій, запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності; здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб.

Відповідно до покладених завдань Державна служба України з надзвичайних ситуацій здійснює заходи щодо створення, утримання та реконструкції фонду захисних споруд цивільного захисту, ведення їх обліку, забезпечує разом з відповідними органами та підрозділами цивільного захисту, місцевими держадміністраціями здійснення контролю за готовністю зазначених споруд до використання за призначенням; складає акти перевірок, видає приписи, постанови, розпорядження про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, а в разі встановлення порушень, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей, звертається безпосередньо та через територіальні органи до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, окремих приміщень, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту.

Державна служба України з надзвичайних ситуацій здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку територіальні органи.

Разом і з цим, постановою Кабінету Міністрів України від 13 березня 2022 року №303 «Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану» припинено проведення планових та позапланових заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду на період воєнного стану, введеного Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64 «Про введення воєнного стану в Україні».

Таким чином, у зв`язку із прийняттям Кабінетом Міністрів України постанови від 13 березня 2022 року № 303 на період дії воєнного стану в Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій України у Дніпропетровській області відсутні повноваження з перевірки ПРУ № 14745 на стан придатності для використання за призначенням, а також застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).

Під час розгляду справи відповідачем-2 доводи прокурора не спростовано, не надано суду належних і допустимих доказів, що свідчили би про приведення ПРУ № 14745 у відповідність до Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту, затверджених наказом МВС України від 09 липня 2018 року № 579.

Враховуючи, що наявність у відповідача-2 вищезазначеного обов`язку прямо передбачена законодавством і доведена під час розгляду цієї справи, суд визнає обґрунтованість заявлених позовних вимог в частині зобов`язання відповідача-2 виконати такий обов`язок.

При цьому, в силу основних засад адміністративного судочинства та статті 5 КАС України суд позбавлений можливості визнавати протиправною бездіяльність Комунального некомерційного підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги Піщанської сільської ради» (відповідача-2), яке у даних правовідносинах не є суб`єктом владних повноважень.

Враховуючи наявний визначений Конституцією України виключний випадок, який обґрунтовує представництво прокурором інтересів держави у цій справі, суд дійшов висновку, що пред`явлення прокурором позову зобов`язального характеру є ефективним способом захисту інтересів держави.

Оскільки утримання захисних споруд цивільного захисту у готовності до використання за призначенням покладається на суб`єктів господарювання, на балансі яких вони перебувають, за рахунок власних коштів, що передбачено пунктом 8 статті 32 Кодексу цивільного захисту України та пунктом 9 Порядку № 138, підстави для задоволення позовних вимог, пред`явлених до Піщанської сільської ради, відсутні.

З системного аналізу матеріалів справи, наведених норм законодавства, суд дійшов висновку, що заявлені позовні вимоги підлягають частковому задоволенню.

Відповідно до частини 2 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Оскільки матеріали справи не містять доказів понесення прокурором витрат, пов`язаних із залученням свідків та проведенням експертиз, розподіл судових витрат не здійснюється.

Керуючись ст.ст. 2, 5, 9, 77, 90, 243-246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ВИРІШИВ:

Позов керівника Новомосковської окружної прокуратури Дніпропетровської області в інтересах держави в особі Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області до Піщанської сільської ради, Комунального некомерційного підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги Піщанської сільської ради» про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії задовольнити частково.

Зобов`язати Комунальне некомерційне підприємство «Центр первинної медико-санітарної допомоги Піщанської сільської ради» вжити заходи щодо приведення в належний технічний стан та готовність до укриття населення захисної споруди цивільного захисту ПРУ № 14745, що розташована за адресою: вул. Молодіжна, 25, смт Меліоративне, Новомосковський район, Дніпропетровська область, відповідно до Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту, затверджених Наказом Міністерства внутрішніх справ України № 579 від 09.07.2018 «Про затвердження вимог з питань використання та обліку фонду захисних споруд цивільного захисту».

У задоволенні іншої частини позовних вимог відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення.

Позивач: Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області, місцезнаходження: 49600, м. Дніпро, вул. Короленка, буд. 4, код ЄДРПОУ 38598371.

Відповідач-1: Піщанська сільська рада, місцезнаходження: 51283, Дніпропетровська область, Новомосковський район, с. Піщанка, вул. Центральна, 4, код ЄДРПОУ 04338836.

Відповідач-2: Комунальне некомерційне підприємство «Центр первинної медико-санітарної допомоги Піщанської сільської ради», місцезнаходження: 51280, Дніпропетровська область, Новомосковський район, с. Знаменівка, вул. Центральна, 186, код ЄДРПОУ 42979996.

Повний текст рішення суду складено 02.12.2024.

Суддя В.В. Рянська

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.12.2024
Оприлюднено04.12.2024
Номер документу123438382
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо цивільного захисту

Судовий реєстр по справі —160/34551/23

Рішення від 02.12.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рянська Вікторія В'ячеславівна

Ухвала від 03.01.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рянська Вікторія В'ячеславівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні