Рішення
від 30.11.2024 по справі 320/56879/24
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

30 листопада 2024 року справа № 320/56879/24

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кушнової А.О., за участю секретаря судового засідання Клименка В.В., розглянув у порядку письмового провадження адміністративну справу за заявою Головного управління ДПС у м. Києві до Товариства з обмеженою відповідальністю "СИНЕРГІЯБУД" про підтвердження обґрунтованості умовного адміністративного арешту майна платника податків.

Суть спору: до Київського окружного адміністративного суду звернулось Головне управління ДПС у м. Києві із заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю "СИНЕРГІЯБУД", в якій заявник просить суд прийняти рішення, яким підтвердити обґрунтованість умовного адміністративного арешту майна Товариства з обмеженою відповідальністю "СИНЕРГІЯБУД" (код за ЄДРПОУ 41372344), застосованого рішенням керівника контролюючого органу.

В обґрунтування заяви зазначено, що на підставі наказу Головного управління ДПС у м.Києві від 07.11.2024 № 7479-п призначено проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ "СИНЕРГІЯБУД" з питань дотримання вимог податкового законодавства України за період з 01.01.2018 по 30.09.2024, валютного - за період з 01.01.2018 по 30.09.2024, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування - за період з 02.06.2017 по 30.09.2024 та іншого законодавства за відповідний період.

Зазначає, що 20.11.2024 ТОВ "СИНЕРГІЯБУД" подано до ГУ ДПС у м. Києві листа від 20.11.2024 №2011-24, за змістом якого повідомлено про отримання вищезазначеного наказу від 07.11.2024 № 7479-п, та зазначено письмове прохання провести податкову перевірку за адресою фактичного місцезнаходження останніх, а саме: 04053, м. Київ, вул. Січових Стрільців, буд. 77.

Заявник вказує, що 26.11.2024 посадовими особами відповідно до вказаного наказу та направлення на перевірку від 26.11.2024 №29357/26-15-07-01-06-18 здійснено виїзд за фактичною адресою підприємства: 04053, м. Київ, вул. Січових Стрільців, буд. 77.

Так, директору ТОВ "СИНЕРГІЯБУД" Щербині Ользі Вікторівні та представнику відповідача - адвокату Оплачку Віталію Олексійовичу було пред`явлено службове посвідчення посадової особи та направлення на перевірку від 26.11.2024 №29357/26-15-07-01-06-18. Однак у порушення п.81.1 ст.81 ПК України представниками ТОВ "СИНЕРГІЯБУД" було відмовлено в допуску до проведення перевірки, після чого працівником контролюючого органу складено акт від 26.11.2024 №10738/Ж6/26-15-07-01-06/41372344, отриманий представниками відповідача власноручно.

Викладені обставини зумовили прийняття рішення про застосування умовного адміністративного арешту майна від 27.11.2024, яке направлено на податкову адресу підприємства.

Враховуючи вищевикладене, заявник просить підтвердити обґрунтованість умовного адміністративного арешту.

Заяву зареєстровано в КП "Діловодство спеціалізованого суду" відділом канцелярії суду 28.11.2024 о 14:10 год., та згідно з протоколом автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 28.11.2024 передано судді Кушновій А.О. для розгляду.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 28.11.2024 відкрито провадження в адміністративній справі за заявою Головного управління ДПС у м. Києві до Товариства з обмеженою відповідальністю "СИНЕРГІЯБУД" про підтвердження обґрунтованості умовного адміністративного арешту майна платника податків. Призначено справу до розгляду в судовому засіданні на 29.11.2024 об 11:00 год.

Витребувано докази у справі від позивача: копії направлень на проведення документальної планової виїзної перевірки підприємства відповідача; копії усіх матеріалів, на підставі та з урахуванням яких видано наказ від 07.11.2024 №7479-п "Про проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ "СИНЕРГІЯБУД" (код ЄДРПОУ 41372344)"; письмові пояснення із обґрунтуванням фактичних та правових підстав для видання наказу від 07.11.2024 №7479-п "Про проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ "СИНЕРГІЯБУД" (код ЄДРПОУ 41372344)" з нормативним обґрунтуванням;

- докази направлення та вручення наказу від 07.11.2024 №7479-п на адресу ТОВ "СИНЕРГІЯБУД"; від відповідача: копії Статуту Товариства з обмеженою відповідальністю "СИНЕРГІЯБУД" та протоколу про призначення керівника.

Встановлено відповідачу строк для подання відзиву на заяву - до 11:00 год 29.11.2024, разом з доказами, які підтверджують обставини, на яких ґрунтуються заперечення відповідача.

Копію ухвали суду від 28.11.2024 разом із копією заяви та доданими документами та повісткою про виклик було направлено, зокрема, відповідачу, на адресу електронної пошти позивача, зазначену у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (FINANCE@SINERGI.COM.UA) - 28.11.2024 о 18:39 год, що підтверджується довідкою секретаря судового засідання Клименка В.В. про доставку електронного листа від 28.11.2024.

Також про відкриття провадження у справі відповідача було сповіщено телефонограмою, про що секретарем судового засідання складено телефонограму.

Крім того, копію ухвали суду від 28.11.2024 та повістки про виклик у судове засідання було доставлено відповідачу в його електронний кабінет 28.11.2024 о 21:10 год., про що секретарем судового засідання складено довідки.

29.11.2024 на офіційну електронну адресу суду о 10:58 год (за 2 хвилини до початку судового засідання) представником відповідача подано клопотання про участь у розгляді даної справи в режимі відеоконференції з використанням власних технічних засобів за допомогою використання підсистеми відеоконференцзв`язку ЄСІТС.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 29.11.2024 у задоволенні клопотання представника відповідача від 29.11.2024 про участь у розгляді адміністративної справи №320/56879/24 в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду з використанням власних технічних засобів відмовлено.

Відповідач правом на надання відзиву не скористався, про відкриття провадження у справі був проінформований шляхом направлення ухвали про відкриття провадження від 28.11.2024 та повістки про виклик на 29.11.2024 засобами електронного зв`язку на електронну пошту відповідача, до електронного кабінету відповідача та телефонограмою.

29.11.2024 о 09:57 год. канцелярією суду зареєстровано клопотання представника відповідача адвоката Оплачко В.О. про відкладення судового засідання від 28.11.2024 №05/11, яке надійшло на офіційну електронну адресу суду 28.11.2024 о 22:55 год, у якому представник відповідача повідомив суд про те, що заявник не направляв ані засобами електронного зв`язку, ані засобами поштового зв`язку, копію позовної заяви з додатками, внаслідок чого відповідач обмежений можливістю підготувати обґрунтований відзив на заяву Заявника.

Суд зазначає, що до заяви Головного управління ДПС у м. Києві про підтвердження обґрунтованості умовного адміністративного арешту майна платника податків надані докази її направлення цінним листом з описом вкладення на адресу місцезнаходження Товариства з обмеженою відповідальністю "СИНЕРГІЯБУД" (03110, м. Київ, проспект Лобановського Валерія, будинок 39А), а також на адресу фактичного тимчасового користування приміщенням за адресою: м.Київ, вул. Січових Стрільців, 77.

Крім того, копію ухвали суду від 28.11.2024 разом із копією заяви та доданими документами та повісткою про виклик було направлено, зокрема, відповідачу, на адресу електронної пошти позивача, зазначену у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (FINANCE@SINERGI.COM.UA) - 28.11.2024 о 18:39 год, що підтверджується довідкою секретаря судового засідання Клименка В.В. про доставку електронного листа від 28.11.2024.

Відповідно до частини шостої статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Згідно з частиною другою статті 175 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд має право вирішити спір за наявними матеріалами справи.

В судове засідання, призначене на 29.11.2024, з`явився представник заявника, який підтримав вимоги заяви у повному обсязі.

Представник відповідача у судове засідання, призначене на 29.11.2024, не з`явився, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином. Надав 28.11.2024 о 22,55 год. на офіційну електронну адресу суду заяву про відкладення розгляду справи у зв`язку із зайнятістю в іншому процесі у справі № 752/22256/24 в Голосіївському районному суді м. Києва.

В судовому засіданні представником заявника на виконання вимог ухвали суду від 28.11.2024 надано додаткові докази у справі, а саме копії направлення на перевірки, докази направлення/вручення наказу та повідомлення про проведення перевірки, листа відповідача, яким підтверджено отримання наказу та повідомлення, скріншоти з офіційного сайту ДПС України з доказами оприлюднення оновленого Розділу І плану - графіку (у доповнення до листа ДПС України від 30.08.2024 та витягу з плану-графіку, доданих до заяви, витяги статистичної інформації щодо рівня (коефіцієнта) сплати відповідачем податку на прибуток за 2021-2023 роки, у співставленні з рівнями сплати зазначеного податку по галузі (діяльність у сфері будівництва/архітектури/інжинірингу), які були долучені судом до матеріалів справи.

У судовому засіданні 29.11.2024 о 12:15 год. в залі судового засідання 1102 Київського окружного адміністративного суду у зв`язку з технічними несправностями під час розгляду справи №320/55879/24 було втрачено зв`язок з підсистемою ВКЗ, що унеможливило подальше проведення фіксації судового засідання, про що секретарем судового засідання складено відповідний акт.

Відповідно до ч.7 ст. 283 КАС України у разі постановлення судом ухвали про відкриття провадження у справі суд приймає рішення по суті заявлених вимог не пізніше 96 годин з моменту встановлення обставин, що зумовлюють звернення заявника до суду.

Враховуючи скорочені строки розгляду відповідної категорії судової справи, протокольною ухвалою суду від 29.11.2024 відмовлено у задоволенні клопотання відповідача про відкладення розгляду справи.

Після з`ясування позицій сторін, заслухавши представника позивача, який підтримав подану заяву та просив її задовольнити, враховуючи неявку відповідача у судове засідання, протокольною ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 29.11.2024 судом вирішено подальший розгляд справи здійснювати в порядку письмового провадження.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши усі фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд

в с т а н о в и в:

Товариство з обмеженою відповідальністю "СИНЕРГІЯБУД" (ідентифікаційний код 41372344; місцезнаходження: 03110, м. Київ, проспект Лобановського Валерія, будинок 39А) зареєстровано в якості юридичної особи 02.06.2017, та як платник податків перебуває на обліку в Головному управлінні ДПС у м. Києві, ДПІ у Солом`янському районі (Солом`янський район м. Києва), що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Основний вид діяльності Товариства з обмеженою відповідальністю "СИНЕРГІЯБУД" за КВЕД 41.20 Будівництво житлових і нежитлових будівель.

На підставі оновленого плану-графіку проведення документальних планових виїзних перевірок платників на 2024 рік 07 листопада 2024 року Головним управлінням ДПС у м. Києві прийнято наказ № 7479-п "Про проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ "СИНЕРГІЯБУД" (код ЄДРПОУ 41372344)", яким призначено проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ "СИНЕРГІЯБУД" (код ЄДРПОУ 41372344, податкова адреса: 03110, м. Київ, проспект Лобановського Валерія, будинок 39А) з 26.11.2024 по дату завершення перевірки, тривалістю 10 робочих днів. Визначено перевірку провести з метою дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.01.2018 по 30.09.2024, валютного - за період з 01.01.2018 по 30.09.2024, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування - за період з 02.06.2017 по 30.09.2024 та іншого законодавства за відповідний період.

08.11.2024 Головним управлінням ДПС у м. Києві сформовано повідомлення про проведення документальної планової виїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю "СИНЕРГІЯБУД" за № 2519/26-15-07-01-06-19.

Копію наказу від 07.11.2024 № 7479-п та повідомлення про проведення документальної планової виїзної перевірки від 08.11.2024 № 2519/26-15-07-01-06-19 направлено на податкову адресу відповідача (03110, м. Київ, проспект Лобановського Валерія, будинок 39А) 08.11.2024 засобами поштового зв`язку рекомендованим поштовим відправленням за №0315127137952, яке вручено відповідачу 14.11.2024, що підтверджено рекомендованим поштовим повідомленням та не заперечується відповідачем.

Товариство з обмеженою відповідальністю "СИНЕРГІЯБУД" листом від 20.11.2024 №2011-24 повідомило ГУ ДПС у м. Києві про отримання Наказу про проведення документальної планової виїзної перевірки від 07.11.2024 № 7479-п Також зазначило, що користування приміщенням за юридичною адресою на даний час обмежено у зв`язку з облаштуванням укриття, у зв`язку з чим згідно з договором оренди від 02.06.2024 №11/01/ЧЗ/24-Ю, укладеним з ТОВ "Юридичне бюро "Стайлінг" надано у тимчасове користування приміщення за адресою: м.Київ, вул. Січових Стрільців, 77. Враховуючи викладене, Товариство просило провести перевірку за фактичним знаходженням компанії: м. Київ, вул. Січових Стрільців, 77.

26.11.2024 Головним управлінням ДПС у м. Києві сформовано направлення на перевірку за №29357/26-15-07-01-06-18, яким доручено проведення документальної планової виїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю "СИНЕРГІЯБУД" головному державному інспектору Міщенко Івану з 26.11.2024 тривалістю 10 робочих днів.

26.11.2024 головним державним інспектором Головного управління ДПС у м. Києві Міщенком Іваном здійснено вихід за фактичною адресою підприємства: м. Київ, вул. Січових Стрільців, 77, з метою пред`явлення для ознайомлення направлення від 26.11.2024 №29357/26-15-07-01-06-18 та початку проведення документальної планової виїзної перевірки згідно наказу від 07.11.2024 № 7479-п. Директор ТОВ "СИНЕРГІЯБУД" Щербина Ольга Вікторівна та представник за ордером Оплачко Віталій Олексійович відмовили в ознайомленні з направленням від 26.11.2024 №29357/26-15-07-01-06-18 та допуску до проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ "СИНЕРГІЯБУД", про що головним державним інспектором Головного управління ДПС у м. Києві Міщенком Іваном складено акт про відмову в ознайомленні з направленням та допуску до перевірки від 26.11.2024 №10738/Ж6/26-15-07-01-06/41372344. З даним актом було ознайомлено директора ТОВ "СИНЕРГІЯБУД" Щербину О.В. та представника за ордером Оплачко В.О. , про що вказані особи особисто розписались в акті відмови.

При цьому в акті про відмову в ознайомленні з направленням та допуску до перевірки від 26.11.2024 №10738/Ж6/26-15-07-01-06/41372344 представником ТОВ "СИНЕРГІЯБУД" Оплачком В.О. особисто викладено пояснення, що ТОВ "СИНЕРГІЯБУД" від отримання направлення на перевірку відмовилось, адже ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 20.11.2024 по справі №320/54438/24 відкрито провадження в адміністративній справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "СИНЕРГІЯБУД" до ГУ ДПС у м. Києві про визнання протиправним та скасування наказу від 07.11.2024 № 7479-п. Таким чином, до вирішення питання судом по суті представник ТОВ "СИНЕРГІЯБУД" вважає, що проведення перевірки не можливе.

Копію акту від 26.11.2024 №10738/Ж6/26-15-07-01-06/41372344 про відмову у ознайомленні з направленням та допуску до перевірки отримав 26.11.2024 представник Товариства з обмеженою відповідальністю "СИНЕРГІЯБУД" Оплачко В.О. особисто під розписку.

27.11.2024 о 15:16 год. в.о. начальника Головного управління ДПС у м. Києві Ольгою Ліщинською, розглянувши звернення та додані до нього матеріали управління податкового аудиту у сфері матеріального виробництва ГУ ДПС у м. Києві від 27.11.2024 про застосування адміністративного арешту майна платника податків: ТОВ "СИНЕРГІЯБУД" (код ЄДРПОУ 41372344), на підставі яких були з`ясовані обставини, передбачені п.п.94.2.3 п.94.2 ст.94 ПК України у зв`язку з недопущенням посадових осіб ГУ ДПС у м. Києві до проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ "СИНЕРГІЯБУД" прийнято рішення № 90407 про застосування умовного адміністративного арешту майна платника податків: ТОВ "СИНЕРГІЯБУД" (код ЄДРПОУ 41372344), що перебуває (розміщене, зберігається) за адресою: 03110, м. Київ, проспект Лобановського Валерія, буд. 39А та іншими адресами, за якими ТОВ "СИНЕРГІЯБУД" (код ЄДРПОУ 41372344) здійснює фінансово-господарську діяльність та зберігає активи.

Листом ГУ ДПС у м. Києві від 27.11.2024 №90407/6/К26-15-07-01-06-06 "Про арешт майна" на адресу відповідача (03110, м. Київ, проспект Лобановського Валерія, будинок 39А) 27.11.2024 направлено рішення від 27.11.2024 № 90407 про застосування адміністративного арешту майна платника податків: ТОВ "СИНЕРГІЯБУД" (код ЄДРПОУ 41372344), засобами поштового зв`язку рекомендованим поштовим відправленням за №0315127137677, що підтверджується копією фіскального чеку від 27.11.2024. У листі ГУ ДПС у м. Києві від 27.11.2024 №90407/6/К26-15-07-01-06-06 "Про арешт майна" контролюючим органом повідомлено, що 27.11.2024 в.о. начальника Головного управління ДПС у м. Києві Ольгою Ліщинською прийнято рішення про застосування адміністративного арешту майна ТОВ "СИНЕРГІЯБУД" (код ЄДРПОУ 41372344) від 27.11.2024, у зв`язку з чим Головне управління ДПС у м.Києві вимагає тимчасово зупинити відчуження майна.

Податковий орган звернувся до суду з вимогою про підтвердження обґрунтованості умовного адміністративного арешту майна ТОВ "СИНЕРГІЯБУД" (код ЄДРПОУ 41372344), застосованого рішенням керівника контролюючого органу.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з такого.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюється ПК України.

Пунктом 94.1 ст. 94 ПК України визначено, що адміністративний арешт майна платника податків є винятковим способом забезпечення виконання платником податків його обов`язків, визначених законом.

Положеннями п.п. 94.2.3 п. 94.2 ст. 94 ПК України передбачено, що арешт майна може бути застосовано, якщо платник податків відмовляється від проведення документальної або фактичної перевірки за наявності законних підстав для її проведення або від допуску посадових осіб контролюючого органу.

Арешт майна полягає у забороні платнику податків вчиняти щодо свого майна, яке підлягає арешту, дії, зазначені у пункті 94.5 цієї статті (п. 94.3 ст. 94 ПК України).

Відповідно до п. 94.4 ст. 94 ПК України арешт може бути накладено контролюючим органом на будь-яке майно платника податків, крім майна, на яке не може бути звернено стягнення відповідно до закону, та коштів на рахунку платника податків.

Згідно з приписами п. 94.5 ст. 94 ПК України арешт майна може бути повним або умовним.

Повним арештом майна визнається заборона платнику податків на реалізацію прав розпорядження або користування його майном. У цьому випадку ризик, пов`язаний із втратою функціональних чи споживчих якостей такого майна, покладається на орган, який прийняв рішення про таку заборону.

Умовним арештом майна визнається обмеження платника податків щодо реалізації прав власності на таке майно, який полягає в обов`язковому попередньому отриманні дозволу керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу на здійснення платником податків будь-якої операції з таким майном. Зазначений дозвіл може бути виданий керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу, якщо за висновком податкового керуючого здійснення платником податків окремої операції не призведе до збільшення його податкового боргу або до зменшення ймовірності його погашення.

Положеннями п.п. 94.6.1 п. 94.6 ст. 94 ПК України визначено, що керівник (його заступник або уповноважена особа) контролюючого органу за наявності однієї з обставин, визначених у пункті 94.2 цієї статті, приймає рішення про застосування арешту майна платника податків, яке надсилається:

платнику податків з вимогою тимчасово зупинити відчуження його майна.

Пунктом 94.10 ст. 94 ПК України встановлено, що арешт на майно може бути накладено рішенням керівника контролюючого органу (його заступника), обґрунтованість якого протягом 96 годин має бути перевірена судом.

Зазначений строк не може бути продовжений в адміністративному порядку, у тому числі за рішенням інших державних органів, крім випадків, коли власника майна, на яке накладено арешт, не встановлено (не виявлено). У цих випадках таке майно перебуває під режимом адміністративного арешту протягом строку, визначеного законом для визнання його безхазяйним, або у разі якщо майно є таким, що швидко псується, - протягом граничного строку, визначеного законодавством. Порядок операцій з майном, власника якого не встановлено, визначається законодавством з питань поводження з безхазяйним майном.

Аналогічні положення закріплено в Порядку застосування адміністративного арешту майна платника податків, затвердженому наказом Міністерства фінансів України від 14.07.2017 № 632, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 02.08.2017 за № 948/30816.

З аналізу вказаних норм слідує, що для вирішення питання, чи є підстави для підтвердження обґрунтованості адміністративного арешту майна платника податків, суд повинен встановити, за яких саме обставин відбувся недопуск платником податків посадових осіб контролюючого органу до проведення документальної планової виїзної перевірки та, відповідно, чи були законні підстави для її проведення.

Суд звертає увагу, що під час розгляду заяв про підтвердження обґрунтованості адміністративного арешту майна платника податків адміністративний суд здійснює оцінку обґрунтованості рішення контролюючого органу щодо адміністративного арешту майна платника податків шляхом перевірки наявності підстав для прийняття відповідного рішення та правильності юридичної кваліфікації дій платника податків, які стали підставою для прийняття такого рішення.

Оскарження платником податків наказу про проведення перевірки є запереченням обставин, що зумовили звернення податкового органу з відповідною заявою, однак, не є спором про право в розумінні п. 2 ч. 4 ст. 283 КАС України і не перешкоджає розгляду заяви про підтвердження обґрунтованості адміністративного арешту майна платника податків.

Обґрунтованість причин відмови у допуску посадових осіб податкового органу до проведення податкової перевірки з боку платника податків входять до предмета доказування у справах, передбачених п. 2 ч. 1 ст. 283 КАС України.

Аналогічна правова позиція міститься в постанові Верховного Суду у складі судової палати з розгляду справ щодо податків, зборів та інших обов`язкових платежів Касаційного адміністративного суду від 23.02.2023 у справі № 640/17091/21.

Верховний Суд у складі судової палати з розгляду справ щодо податків, зборів та інших обов`язкових платежів Касаційного адміністративного суду у згаданій постанові зазначив, що під час розгляду заяв про підтвердження обґрунтованості адміністративного арешту майна платника податків адміністративний суд здійснює оцінку обґрунтованості рішення контролюючого органу щодо адміністративного арешту майна платника податків шляхом перевірки наявності підстав для прийняття відповідного рішення та правильності юридичної кваліфікації дій платника податків, які стали підставою для прийняття такого рішення.

Верховний Суд також зазначив, що у разі створення платником податків перешкод у реалізації податковим органом своєї компетенції (права на проведення перевірки за наявності законних підстав) безпосередньо ПК України встановлює право на вжиття способу забезпечення виконання платником податків його обов`язків - застосування адміністративного арешту майна. Відповідно, можливість вжиття цього способу не може ставитися в пряму залежність від оцінки самим платником податків законності підстав для проведення податкової перевірки, відмова у допуску до проведення якої або відмова від проведення якої з боку цього платника податків і передбачені як одна із підстав для застосування адміністративного арешту майна. Це призводить до неможливості розгляду заяви податкового органу в судовому порядку за процедурою, передбаченою ст. 283 КАС України.

Оцінку обґрунтованості заперечень платника податків щодо правомірності проведення перевірки має надавати суд в межах здійснення превентивного контролю при реалізації податковими органами певних видів його повноважень, шляхом розгляду заяв податкових органів, передбачених ч. 1 ст. 283 КАС України. У таких справах адміністративний суд фактично є незалежним суб`єктом, який здійснює перевірку об`єктивності прийнятого контролюючим органом рішення, та одночасно, виконує завдання захисту прав платників податків від потенційно можливих зловживань з боку суб`єктів владних повноважень.

Більш того, з огляду на ч. 1 ст. 4 КАС України звернення платника податків до адміністративного суду із позовом про визнання протиправним рішення податкового органу про проведення податкової перевірки чи про застосування адміністративного арешту майна або дій такого органу при проведенні перевірки підпадає під поняття публічно-правового спору (п. 2). Визначення цього терміну не дає підстав для висновку, що "публічно-правовий спір" є тотожним до терміну "спір про право". Отже, подання до суду адміністративного позову про протиправність рішення/дій щодо проведення перевірки або накладення адміністративного арешту не може розглядатись як підстава для відмови у відкритті провадження у розумінні п. 2 ч. 4 ст. 283 КАС України.

Верховним Судом у вищевказаній постанові сформульовано правовий висновок, де зазначено, що за змістом ст. 283 КАС України після відкриття провадження у справі за відповідною заявою суд може або її задовольнити, або відмовити у її задоволенні. Наявність спору про право в розумінні п. 2 ч. 4 ст. 283 КАС України має вбачатися саме на етапі вирішення питання про відкриття провадження у справі за заявою контролюючого органу, передбаченою ч. 1 ст. 283 КАС України. При цьому у справах за заявою контролюючого органу, передбаченою п. 2 ч. 1 ст. 283 КАС України, заперечення платника податків щодо правомірності проведення податкової перевірки, які полягають у оскарженні відповідного наказу про її проведення чи дій контролюючого органу при її проведенні, не можуть розглядатися як "спір про право".

Під час розгляду заяв про підтвердження обґрунтованості адміністративного арешту майна платника податків адміністративний суд здійснює оцінку обґрунтованості рішення контролюючого органу щодо адміністративного арешту майна платника податків шляхом перевірки наявності підстав для прийняття відповідного рішення та правильності юридичної кваліфікації дій платника податків, які стали підставою для прийняття такого рішення. Оскарження платником податків наказу про проведення перевірки є запереченням обставин, що зумовили звернення податкового органу з відповідною заявою, однак, не є спором про право в розумінні п. 2 ч. 4 ст. 283 КАС України і не перешкоджає розгляду заяви про підтвердження обґрунтованості адміністративного арешту майна платника податків. Обґрунтованість причин відмови у допуску посадових осіб податкового органу до проведення податкової перевірки з боку платника податків входять до предмета доказування у справах, передбачених п. 2 ч. 1 ст. 283 КАС України.

Слід звернути увагу, що у випадку наявності судового рішення про підтвердження обґрунтованості адміністративного арешту, платник податків не позбавлений можливості звернутися із заявою про його припинення, якщо в подальшому наказ про проведення перевірки буде визнано незаконним.

Як встановлено судом та визнається сторонами, Товариство з обмеженою відповідальністю " СИНЕРГІЯБУД" (код ЄДРПОУ 41372344" не допустило посадову особу ГУ ДПС у м. Києві до проведення документальної планової виїзної перевірки.

Директор ТОВ "СИНЕРГІЯБУД" Щербина Ольга Вікторівна та представник за ордером Оплачко Віталій Олексійович відмовили в ознайомленні з направленням від 26.11.2024 №29357/26-15-07-01-06-18 та допуску до проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ "СИНЕРГІЯБУД", про що головним державним інспектором Головного управління ДПС у м. Києві Міщенком Іваном складено акт про відмову в ознайомленні з направленням та допуску до перевірки від 26.11.2024 №10738/Ж6/26-15-07-01-06/41372344. З даним актом було ознайомлено директора ТОВ "СИНЕРГІЯБУД" Щербину О.В. та представника за ордером Оплачко В.О. , про що вказані особи особисто розписались в акті відмови.

При цьому в акті про відмову в ознайомленні з направленням та допуску до перевірки від 26.11.2024 №10738/Ж6/26-15-07-01-06/41372344 представником ТОВ "СИНЕРГІЯБУД" Оплачком В.О. особисто викладено пояснення, що ТОВ "СИНЕРГІЯБУД" від отримання направлення на перевірку відмовилось, адже ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 20.11.2024 по справі №320/54438/24 відкрито провадження в адміністративній справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "СИНЕРГІЯБУД" до ГУ ДПС у м. Києві про визнання протиправним та скасування наказу від 07.11.2024 № 7479-п. Таким чином, до вирішення питання судом по суті представник ТОВ "СИНЕРГІЯБУД" вважає, що проведення перевірки не можливе.

Перевіряючи обґрунтованість причин відмови платника податків у допуску посадових осіб контролюючого органу до проведення документальної планової виїзної перевірки, суд враховує таке.

Відповідно до п. 75.1 ст. 75 ПК України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.

Відповідно до п. 75.1.2 п.75.1 ст. 75 ПК України документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов`язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.

Документальна планова перевірка проводиться відповідно до плану-графіка перевірок.

Статтею 77 ПК України визначено порядок проведення документальних планових перевірок.

Відповідно до п. 77.1 ст. 77 ПК України документальна планова перевірка повинна бути передбачена у плані-графіку проведення планових документальних перевірок.

План-графік документальних планових перевірок на поточний рік оприлюднюється на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, до 25 грудня року, що передує року, в якому будуть проводитися такі документальні планові перевірки.

Відповідно до п. 77.2 ст. 77 ПК України до плану-графіка проведення документальних планових перевірок відбираються платники податків, які мають ризик щодо несплати податків та зборів, невиконання іншого законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи.

Періодичність проведення документальних планових перевірок платників податків визначається залежно від ступеня ризику в діяльності таких платників податків, який поділяється на високий, середній та незначний. Платники податків з незначним ступенем ризику включаються до плану-графіка не частіше, ніж раз на три календарних роки, середнім - не частіше ніж раз на два календарних роки, високим - не частіше одного разу на календарний рік.

Порядок формування, затвердження плану-графіка та внесення змін до нього, а також перелік ризиків та їх поділ за ступенями встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Внесення змін до плану-графіка проведення документальних планових перевірок на поточний рік допускається не частіше одного разу в першому та одного разу в другому кварталі такого року, крім випадків коли зміни пов`язані із змінами найменування платника податків, що вже був включений до плану-графіка, та/або виправлення технічних помилок.

Документальна перевірка платника податків, який був включений до плану-графіка проведення документальних планових перевірок на поточний рік внаслідок внесення змін у такому році (інших ніж зміни найменування платника податків, що вже був включений до плану-графіка, та/або виправлення технічних помилок), може бути розпочата не раніше 1 липня поточного року в разі внесення змін до плану-графіка проведення документальних перевірок на поточний рік у першому кварталі такого року і не раніше 1 жовтня поточного року в разі внесення змін до плану-графіка проведення документальних перевірок на поточний рік у другому кварталі такого року.

Оновлений план-графік оприлюднюється на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, до 30 числа останнього місяця кварталу (у випадках змін найменування платника податків, що вже був включений до плану-графіка, та/або виправлення технічних помилок - до 30 числа місяця, що передує місяцю, в якому будуть проводитися такі документальні планові перевірки).

Платники податків - юридичні особи, що відповідають критеріям, визначеним пунктом 44 підрозділу 4 розділу XX "Перехідні положення" цього Кодексу, та у яких сума сплаченого до бюджету податку на додану вартість становить не менше п`яти відсотків від задекларованого доходу за звітний податковий період, а також самозайняті особи, сума сплачених податків яких становить не менше п`яти відсотків від задекларованого доходу за звітний податковий період, включаються до плану-графіка не частіше, ніж раз на три календарних роки. Зазначена норма не поширюється на таких платників податків у разі порушення ними статей 45, 49, 50, 51, 57 цього Кодексу.

Відповідно до п. 77.3 ст. 77 ПК України забороняється проведення документальної планової перевірки за окремими видами зобов`язань перед бюджетами, крім правильності обчислення, повноти і своєчасності сплати митних платежів, податків, зборів та єдиного внеску при виплаті (нарахуванні) доходів фізичним особам, податку з доходів фізичних осіб та зобов`язань за бюджетними позиками і кредитами, що гарантовані бюджетними коштами.

Відповідно до п. 77.4 ст. 77 ПК України про проведення документальної планової перевірки керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу приймається рішення, яке оформлюється наказом.

Право на проведення документальної планової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому (його представнику) не пізніше ніж за 10 календарних днів до дня проведення зазначеної перевірки надіслано (вручено) у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу, копію наказу про проведення документальної планової перевірки та письмове повідомлення із зазначенням дати початку проведення такої перевірки.

Відповідно до п. 77.5 ст. 77 ПК України ц разі планування перевірок одного й того самого платника податків контролюючими органами та органами державного фінансового контролю у звітному періоді такі перевірки проводяться зазначеними органами одночасно. Порядок координації проведення таких перевірок та залучення до перевірок інших органів, передбачених законом, визначається Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до п. 77.6 ст. 77 ПК України допуск посадових осіб контролюючих органів до проведення документальної планової виїзної перевірки здійснюється згідно із статтею 81 цього Кодексу.

Законом України від 17.03.2020 № 533-IX "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)" введено мораторій на проведення документальних планових перевірок.

Законом України від 03.03.2022 № 2118-IX "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо особливостей оподаткування та подання звітності у період дії воєнного стану" підрозділ 10 розділу XX "Перехідні положення"ПК України доповнено пунктом 69 такого змісту:

" 69. Установити, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у цьому пункті.

69.2. Податкові перевірки не розпочинаються, а розпочаті перевірки зупиняються.".

Постановою Кабінету Міністрів України від 27.06.2023 № 651 "Про відміну на всій території України карантину, встановленого з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2" відмінено з 24 години 00 хвилин 30 червня 2023 р. на всій території України карантин, встановлений з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2.

Отже, мораторій на проведення податкових перевірок діяв з двох підстав: на період встановлення на території України карантину, який завершився 30.06.2023, та який автоматично продовжився з огляду на введення на території України воєнного стану.

Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо скасування мораторію на проведення податкових перевірок" від 09.11.2023 № 3453-IX внесено зміни до пункту 69 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України зміни, а саме п.69 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України доповнений підпунктами 69.35-1 і 69.35-2..

Відповідно до підпункту 69.35-2 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України установлено, що з 1 грудня 2023 року по 31 грудня 2024 року включно до плану-графіка проведення документальних планових перевірок на 2023 та 2024 роки можуть бути включені виключно:

1) платники податків, які здійснюють/здійснювали діяльність у сфері виробництва та/або реалізації підакцизної продукції;

2) платники податків, які здійснюють/здійснювали діяльність у сфері організації та проведення азартних ігор в Україні (гральний бізнес);

3) платники податків, які надають/надавали фінансові, платіжні послуги;

4) нерезиденти, які здійснюють/здійснювали в Україні діяльність через відокремлені підрозділи, у тому числі постійні представництва, та/або відокремлені підрозділи, у тому числі постійні представництва нерезидента, які відповідають хоча б одному з таких критеріїв:

рівень зростання податку на прибуток на 50 і більше відсотків менший, ніж рівень зростання доходів платника податків;

декларування нарахованої заробітної плати за відсутності декларування об`єкта оподаткування податком на прибуток або декларування доходу, звільненого від оподаткування відповідно до міжнародного договору України;

5) інші платники податків, які на основі показників, сформованих за підсумками 2021 календарного року, відповідають хоча б одному з таких критеріїв:

рівень сплати податку на прибуток на 50 і більше відсотків менший, ніж рівень сплати податку у відповідній галузі. Цей критерій не поширюється на платників єдиного податку;

рівень сплати податку на додану вартість на 50 і більше відсотків менший, ніж рівень сплати податку у відповідній галузі. Цей критерій не поширюється на платників податків, у яких операції з вивезення товарів за межі митної території України становлять 25 і більше відсотків загального обсягу постачання та одночасно рівень сплати податку на прибуток становить не менше 50 відсотків рівня сплати податку на прибуток у відповідній галузі;

дебіторська заборгованість перевищує кредиторську заборгованість більше ніж у два рази;

загальна сума витрат, відображених у податковій декларації про майновий стан і доходи, становить 75 або більше відсотків суми загального річного доходу, задекларованого у такій декларації, за умови що сума загального річного доходу, отриманого від провадження підприємницької діяльності, становить 10 мільйонів гривень і більше;

нарахування та/або виплата податковим агентом - юридичною особою доходів у вигляді заробітної плати в розмірі менше середньої заробітної плати у відповідній галузі у відповідному регіоні (за основним місцем обліку в територіальному органі центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику).

Передбачені цим підпунктом рівні сплати відповідного податку по галузях та показники середньої заробітної плати у відповідній галузі за регіонами, сформовані на основі показників за підсумками 2021 календарного року, публікуються на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, протягом 10 календарних днів з дня набрання чинності Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо скасування мораторію на проведення податкових перевірок". При цьому для цілей цього підпункту галузь визначається за видами економічної діяльності на рівні класу згідно з КВЕД 009:2010.

При формуванні плану-графіка проведення документальних планових перевірок на 2024 рік враховуються показники позитивної динаміки:

рівнів сплати податку на прибуток та податку на додану вартість по відповідній галузі за дев`ять місяців 2023 року. Після настання граничних строків для подання річної звітності враховуються показники за 2023 рік. У разі якщо податковим (звітним) періодом для податку на прибуток платника податків є календарний рік, враховуються показники за попередній рік;

рівнів нарахування та/або виплати податковим агентом - юридичною особою доходів у вигляді заробітної плати за дев`ять місяців 2023 року. Після настання граничних строків для подання податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску за четвертий квартал 2023 року враховуються показники за чотири квартали 2023 року.

При цьому формування плану-графіка проведення документальних планових перевірок та внесення змін до нього здійснюються без урахування вимог, передбачених пунктом 77.2 статті 77 цього Кодексу.

Внесення змін до плану-графіка може здійснюватися щомісячно з урахуванням обставин непереборної сили (форс-мажорних обставин), наявності/відсутності безпечних умов для проведення перевірок, визначених підпунктом 69.2-2 цього пункту, та з урахуванням вимог, встановлених цим підпунктом.

Оновлений план-графік оприлюднюється на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, не пізніше останнього числа місяця, в якому було затверджено такий оновлений план-графік.

Документальна перевірка платника податків, який був включений до оновленого плану-графіка проведення документальних планових перевірок на поточний рік відповідно до підпунктів 4 і 5 цього підпункту, може бути розпочата не раніше ніж через два місяці з дня оприлюднення оновленого плану-графіка.

Зміни, внесені Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо скасування мораторію на проведення податкових перевірок" від 09.11.2023 № 3453-IX, набрали чинності 08.12.2023 року.

31.10.2024 на офіційному сайті ДПС України опубліковано план-графік проведення документальних планових перевірок платників податків на 2024 рік, до якого включено Товариство з обмеженою відповідальністю "СИНЕРГІЯБУД" (ідентифікаційний код 41372344).

Вказані відомості підтверджуються скрін-шотом з офіційного сайту ДПС України з доказами оприлюднення оновленого Розділу І плану-графіку, у доповнення до листа ДПС України від 30.08.2024 № 24677/7/99-00-07-01-07 на адресу територіальних органів ДПС, відповідно до якого Департаментом податкового аудиту повідомлено, що коригування плану-графіку проведення документальних планових виїзних перевірок платників у серпні 2024 року, яке сформовано згідно з підпунктом 69.33-2 пункту 69.33 підрозділу 10 "Інші перехідні положення" розділу ХХ "Перехідні положення" Податкового кодексу України, затверджено в.о. Голови ДПС України Кірієнко Т.П. 30.08.2024. Цим же листом повідомлено, що оновлений план-графік проведення документальних планових виїзних перевірок платників на 2024 рік розміщено на вебпорталі ДПС.

Отже, позивача згідно оновленого та затвердженого плану-графіку проведення документальних планових перевірок платників податків на 2024 рік включено на листопад 2024 року.

ТОВ "СИНЕРГІЯБУД" відібрано Головним управлінням ДПС у м. Києві для включення до проекту плану-графіка документальних планових перевірок платників податків на 2024 рік, як платника податків, що має на основі показників, сформованих за підсумками 2021 календарного року такий критерій, як "рівень сплати податку на прибуток на 50 і більше відсотків менший, ніж рівень сплати податку у відповідній галузі".

Для розрахунку рівня сплати податку на прибуток (РС ПП) використано дані податкової звітності з податку на прибуток ТОВ "СИНЕРГІЯБУД" за 2021 рік.

Щодо визначення рівнів сплати податку на прибуток по галузях відповідачем повідомляємо, що відповідно до вимог підпункту 69.35-2 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" ПК України, вони сформовані на основі показників за підсумками 2021 календарного року, публікуються на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, протягом 10 календарних днів з дня набрання чинності Закону України від 09.11.2023 №є 3453-1X "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо скасування мораторію на проведення податкових перевірок".

Надані витяги податкової звітності ТОВ "СИНЕРГІЯБУД" за 2021 та 2023 роки додатково підтверджують показники, зазначені у табличному додатку відомостей, за якими розраховувався коефіцієнт рівня сплати податку на прибуток у відповідності до положень підпункту 69.35-2 пункту 69 розділу ХХ "Перехідні положення" ПК України. Інформація про показники рівня сплати податків по галузям розміщена на вебпорталі ДПС за посиланням: https://tax.gov.ua/diyalnist-/rezalt/736958.html). Основним видом КВЕД ТОВ "СИНЕРГІЯБУД" є 41.20, за яким коефіцієнт рівня сплати з податку на прибуток по галузі за 2021 рік становить 0,38.

Враховуючи, що показник рівня сплати ТОВ "СИНЕРГІЯБУД" податку на прибуток за підсумками 2021 календарного року визначений на рівні 0,17, що на 50 і більше відсотків менший, ніж рівень сплати податку у відповідній галузі (0,38), суд вважає, що ТОВ "СИНЕРГІЯБУД" відповідає пп.5 підпункту 69.35-2 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України для включення до плану-графіка проведення документальних планових перевірок на 2024 рік, як інші платники податків, які на основі показників, сформованих за підсумками 2021 календарного року, відповідають хоча б одному з таких критеріїв: рівень сплати податку на прибуток на 50 і більше відсотків менший, ніж рівень сплати податку у відповідній галузі.

Умови та порядок допуску посадових осіб контролюючих органів до проведення документальних виїзних та фактичних перевірок визначені у статті 81 Податкового кодексу України.

Відповідно до п. 81.1 ст. 81 ПК України посадові особи контролюючого органу мають право приступити до проведення документальної виїзної перевірки, фактичної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим Кодексом, та за умови пред`явлення або надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, таких документів:

направлення на проведення такої перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, реквізити наказу про проведення відповідної перевірки, найменування та реквізити суб`єкта (прізвище, ім`я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) або об`єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична), підстави, дата початку та тривалість перевірки, посада та прізвище посадової (службової) особи, яка проводитиме перевірку. Направлення на перевірку у такому випадку є дійсним за наявності підпису керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, що скріплений печаткою контролюючого органу;

копії наказу про проведення перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, найменування та реквізити суб`єкта (прізвище, ім`я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) та у разі проведення перевірки в іншому місці - адреса об`єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична перевірка), підстави для проведення перевірки, визначені цим Кодексом, дата початку і тривалість перевірки, період діяльності, який буде перевірятися. Наказ про проведення перевірки є дійсним за наявності підпису керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу та скріплення печаткою контролюючого органу;

службового посвідчення осіб (належним чином оформленого відповідним контролюючим органом документа, що засвідчує посадову (службову) особу), які зазначені в направленні на проведення перевірки.

Непред`явлення або ненадіслання у випадках, визначених цим Кодексом, платнику податків (його посадовим (службовим) особам або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції) цих документів або пред`явлення зазначених документів, що оформлені з порушенням вимог, встановлених цим пунктом, є підставою для недопущення посадових (службових) осіб контролюючого органу до проведення документальної виїзної або фактичної перевірки (абзац п`ятий пункту 81.1 статті 81 ПКУ).

Відмова платника податків та/або посадових (службових) осіб платника податків (його представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) від допуску до перевірки на інших підставах, ніж визначені в абзаці п`ятому цього пункту, не дозволяється (абзац шостий пункту 81.1 статті 81 ПКУ).

При пред`явленні направлення платнику податків та/або посадовим (службовим) особам платника податків (його представникам або особам, які фактично проводять розрахункові операції) такі особи розписуються у направленні із зазначенням свого прізвища, імені, по батькові, посади, дати і часу ознайомлення (абзац сьомий пункту 81.1 статті 81 ПКУ).

У разі відмови платника податків та/або посадових (службових) осіб платника податків (його представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) розписатися у направленні на перевірку посадовими (службовими) особами контролюючого органу складається акт, який засвідчує факт відмови. У такому випадку акт про відмову від підпису у направленні на перевірку є підставою для початку проведення такої перевірки (абзац восьмий пункту 81.1 статті 81 ПКУ).

Відповідно до п. 81.2 ст. 81 ПК України у разі відмови платника податків та/або посадових (службових) осіб платника податків (його представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) у допуску посадових (службових) осіб контролюючого органу до проведення перевірки посадовими (службовими) особами контролюючого органу за місцем проведення перевірки, невідкладно складається та реєструється в контролюючому органі не пізніше наступного робочого дня у двох примірниках акт, що засвідчує факт відмови, із зазначенням заявлених причин відмови, один примірник якого вручається під підпис, відразу після його складання, платнику податків та/або уповноваженій особі платника податків.

Посадова (службова) особа платника податків (його представник або особа, яка фактично проводить розрахункові операції) має право надати свої письмові пояснення до складеного контролюючим органом акта.

У разі відмови платника податків та/або його посадових (службових) осіб (представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) підписати акт, що засвідчує факт відмови у допуску до проведення перевірки, та/або у разі відмови отримати примірник цього акта чи надати письмові пояснення до нього, посадовими (службовими) особами контролюючого органу складається акт, що засвідчує такий факт, та реєструється в контролюючому органі не пізніше наступного робочого дня.

Як встановлено судом, в акті про відмову в ознайомленні з направленням та допуску до перевірки від 26.11.2024 №10738/Ж6/26-15-07-01-06/41372344 представником ТОВ "СИНЕРГІЯБУД" Оплачком В.О. особисто викладено пояснення, що ТОВ "СИНЕРГІЯБУД" від отримання направлення на перевірку відмовилось, адже ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 20.11.2024 по справі №320/54438/24 відкрито провадження в адміністративній справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "СИНЕРГІЯБУД" до ГУ ДПС у м. Києві про визнання протиправним та скасування наказу від 07.11.2024 № 7479-п. Таким чином, до вирішення питання судом по суті представник ТОВ "СИНЕРГІЯБУД" вважає, що проведення перевірки не можливе.

Отже, єдиною підставою для недопуску посадової особи відповідача до проведення документальної планової виїзної перевірки є оскарження позивачем до Київського окружного адміністративного суду наказу від 07.11.2024 № 7479-п.

Так, з програмного комплексу "Діловодство спеціалізованого суду" Київського окружного адміністративного суду слідує, що 19.11.2024 до Київського окружного адміністративного суду звернулось з позовною заявою Товариство з обмеженою відповідальністю "СИНЕРГІЯБУД" до Головного управління ДПС у м. Києві, в якій просить суд:

- визнати протиправним та скасувати наказ від 07.11.2024 №7479-п "Про проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ "СИНЕРГІЯБУД".

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 20.11.2024 у справі №320/54438/24 (суддя Шевченко А.В.) відкрито провадження в адміністративній справі. Вирішено, що справа буде розглядатися одноособово суддею Шевченко А.В. за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Станом на день розгляду судом заяви ГУ ДПС у м.Києві про підтвердження обґрунтованості адміністративного арешту майна ТОВ "СИНЕРГІЯБУД" рішення у справі №320/54438/24 не прийнято.

В той же час, суд, враховуючи, що показник рівня сплати ТОВ "СИНЕРГІЯБУД" податку на прибуток позивача за підсумками 2021 календарного року визначений на рівні 0,17, що на 50 і більше відсотків менший, ніж рівень сплати податку у відповідній галузі (0,38), дійшов висновку, що ТОВ "СИНЕРГІЯБУД" відповідає пп.5 підпункту 69.35-2 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України для включення до плану-графіка проведення документальних планових перевірок на 2024 рік, як інші платники податків, які на основі показників, сформованих за підсумками 2021 календарного року, відповідають хоча б одному з таких критеріїв: рівень сплати податку на прибуток на 50 і більше відсотків менший, ніж рівень сплати податку у відповідній галузі.

Отже, приймаючи до уваги, що на суд, який розглядає справу про підтвердження обґрунтованості адміністративного арешту майна платника податку, покладається обов`язок перевірити обґрунтованість причин відмови у допуску посадових осіб податкового органу до проведення податкової перевірки з боку платника податків у справах, передбачених п. 2 ч. 1 ст. 283 КАС України, суд дійшов висновку про відсутність обґрунтованих підстав для не допуску відповідачем посадової особи ГУ ДПС до проведення документальної планової виїзної перевірки відповідача на підставі наказу від 07.11.2024 № 7479-п.

Враховуючи викладене, суд приходить до переконання про обґрунтованість адміністративного арешту майна платника податків згідно рішення Головного управління ДПС у м.Києві від 27.11.2024 № 90407 про застосування адміністративного арешту майна платника податків: ТОВ "СИНЕРГІЯБУД" (код ЄДРПОУ 41372344), що є підставою для задоволення заяви Головного управління ДПС у м. Києві про підтвердження обґрунтованості умовного адміністративного арешту майна платника податків відносно Товариства з обмеженою відповідальністю "СИНЕРГІЯБУД".

При цьому суд звертає увагу, що у випадку наявності судового рішення про підтвердження обґрунтованості адміністративного арешту, платник податків не позбавлений можливості звернутися із заявою про його припинення, якщо в подальшому наказ про проведення перевірки буде визнано незаконним.

Оскільки судом встановлено, що відповідач без достатніх на це підстав, відмовився від допуску посадової особи контролюючого органу до проведення документальної планової перевірки, факт чого у встановлений ПК України спосіб задокументований актом від 26.11.2024, суд дійшов висновку про обґрунтованість умовного адміністративного арешту майна платника податків відповідача у справі, адже його застосовано за наявності підстав, визначених п. 94.2 ст. 94 ПК України.

Розглянувши подані заявником документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються заява, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення заяви по суті, суд дійшов висновку, що заява підлягає задоволенню.

Згідно з ч. 1, ч. 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідно до ч.1 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Відповідно до ч. 8 ст. 283 КАС України рішення суду у справах, визначених п. 1-4, 7 цієї статті, підлягає негайному виконанню.

Відповідно до ч. 2 ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз. Отже, сплачений позивачем при зверненні до суду судовий збір з відповідача не стягується.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 73-77, 90, 94, 139, 241, 242, 245, 246, 250, 255, 283, 295 КАС України, суд

в и р і ш и в:

1. Заяву Головного управління ДПС у м.Києві про підтвердження обґрунтованості умовного адміністративного арешту майна платника податків "СИНЕРГІЯБУД" (код ЄДРПОУ 41372344) від 27.11.2024 задовольнити повністю.

2. Підтвердити обґрунтованість умовного адміністративного арешту майна Товариства з обмеженою відповідальністю "СИНЕРГІЯБУД" (код ЄДРПОУ 41372344), застосованого рішенням Головного управління ДПС у м.Києві від 27.11.2024 № 90407 про застосування адміністративного арешту майна платника податків: ТОВ "СИНЕРГІЯБУД" (код ЄДРПОУ 41372344).

3. Допустити негайне виконання рішення суду.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня його проголошення або складання повного тексту рішення.

Повний текст рішення суду складено 30.11.2024.

Суддя Кушнова А.О.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.11.2024
Оприлюднено04.12.2024
Номер документу123441187
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них застосування адміністративного арешту коштів та/або майна

Судовий реєстр по справі —320/56879/24

Рішення від 30.11.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кушнова А.О.

Ухвала від 29.11.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кушнова А.О.

Ухвала від 28.11.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кушнова А.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні