Справа № 758/15320/23
3/758/311/24
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
27 листопада 2024 року м. Київ
Суддя Подільського районного суду м. Києва Казмиренко Л.В., розглянувши матеріали, що надійшли із Енергетичної митниці Державної митної служби України про притягнення до відповідальності
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, працюючого директором ТОВ «БМФ-Україна», проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 ,
за ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України,
за участю представника Енергетичної митниці - ОСОБА_2 ,
захисника - адвоката Накоп`юка Я.В. ( в режимі відеоконференції),
встановив:
Згідно протоколу про порушення митних правил №0208/90300/23 від 12.09.2023 року, 24.12.2022 року через пункт пропуску «Ягодин-Дорогуск» митного поста «Ягодин» Волинської митниці з Латвійської Республіки транспортним засобом р.н. НОМЕР_1 / НОМЕР_2 , підприємство перевізник ТОВ «Альянс Логістик ЛТД» (код ЄДРПОУ 43903582) на митну територію України на адресу ТОВ «БМФ-УКРАЇНА» (станом на дату складення протоколу - м. Черкаси, вул. Припортова, буд. 42-/1, оф. 1-11, код ЄДРПОУ 44483193) ввезено товар «бензин моторний» у кількості 25 730 кг, 34,611 тис. л при 15оС, вартістю 18 759,48 Євро.
Переміщення товару через митний кордон України було здійснено на підставі наступних документів:
-митна декларація типу «ІМ 40 ЕА» від 24.12.2022 №22UA903020016878U4;
-товаротранспортна накладна CMR від 21.12.2022 № LV-VENK-211222/01;
-рахунок (invoice) від 21.12.2022 № VG-K202001-1158B із зазначеною країною походження товару - Литва (Product of original - Lithuania);
-зовнішньоекономічний контракт від 21.11.2022 № VG/BMF/1122-01SD та доповнення до нього від 13.12.2022 № 7.
Згідно з відомостями, зазначеними в наданих до митних органів України під час переміщення через митний кордон документах, на митну територію України ввезено товар «бензин моторний», країна походження товару - Литва.
З метою підтвердження назви та коду товару та країни походження до митних органів надано рахунок (invoice) від 21.12.2022 № VG-K202001-1158B, із зазначеною назвою товару як «бензин» та країною походження товару-Литва.
Відповідно до умов зазначеного зовнішньоекономічного контракту, продавцем товару виступає естонське підприємство «Venkon Group» OU (Vana-Veski Tee 19, Jarvekula 75304 Estonia), відправку товару здійснено з території вільної зони Ризького порту підприємством «Pars Terminals» SIA (Tvaika str. 7A, Riga, Latvia), одержувачем та покупцем є ТОВ «БМФ-УКРАЇНА».
Зазначений товар 22.12.2022 року агентом з митного оформлення митного брокера ТОВ «Трансброкер» гр. ОСОБА_3 , відповідно до договору від 09.09.2022 № 1, був заявлений до митного оформлення у відділі митного оформлення «Київ» митного поста «Центральний» Енергетичної митниці та 24.12.2022 року випущений у вільний обіг за митною декларацією типу «ІМ 40 ЕА» № 22UA903020016878U4.
В гр. 34 зазначеної митної декларації агентом з митного оформлення заявлено країну походження товару - Литва.
Крім того агентом з митного оформлення до митних органів надано «Декларацію про походження товару (Declaration of origin)» від 21.12.2022 №VG-K202001-1158B відомості про яку внесені до гр. 44 митної декларації типу «ІМ 40 ЕА» № 22UA903020016878U4.
Відповідно до вимог ст. 198 Митного кодексу України митному органу в пункті пропуску через державний кордон України згідно із статтею 335 цього Кодексу подаються документи, що містять відомості про товари, достатні для їх ідентифікації.
Відповідно до вимог ст. 335 Митного кодексу України, під час переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України декларант, уповноважена ним особа або перевізник залежно від виду транспорту, яким здійснюється перевезення товарів, надають митному органу в паперовій або електронній формі документи та відомості зокрема, що підтверджують дотримання обмежень, які виникають у зв`язку із застосуванням захисних заходів, а також про найменування товару, комерційний або інший документ, який визначає вартість товару. Незалежно від виду транспорту, яким здійснюється переміщення товарів, під час прибуття товарів у пункт пропуску через державний кордон України надаються документи (відомості) або їх реквізити, у тому числі засобами інформаційних технологій (або у вигляді електронного документа), необхідні для поміщення товарів у митний режим.
Відповідно до вимог ст. 44 Митного кодексу України, у разі переміщення товарів через митний кордон України країна походження товару обов`язково заявляється (декларується) митному органу шляхом зазначення в митній декларації назви країни походження товару, щодо ввезення якого в Україну застосовуються кількісні обмеження (квоти) або заходи, вжиті органами державного регулювання зовнішньоекономічної діяльності в межах повноважень, визначених законом України «Про застосування спеціальних заходів щодо імпорту в Україну».
Для підтвердження відомостей про країну походження товару, директором ТОВ «БМФ-Україна» під час переміщення товару через митний кордон України до митних органів надано декларацію про походження товару (заява про країну походження товару, зроблена у зв`язку з вивезенням товару виробником, продавцем, експортером (постачальником) або іншою компетентною особою на комерційному рахунку чи будь-якому іншому документі, який стосується товару), а саме рахунок (invoice) від 21.12.2022 №VG-K202001-1158B, в якому зазначено, що країна походження товару-Литва.
З метою здійснення перевірки законності ввезення на митну територію України даного товару Енергетичною митницею був направлений проєкт запиту до митних органів Латвійської Республіки (лист Енергетичної митниці від 01.03.2023 № 7.6-3/7.6-20.3/26/4/694).
Відповідно до інформації та копій документів, наданих митними органами Латвійської Республіки (лист Держмитслужби від 27.07.2023 №26/26-04/7.6/1861) продавцем товару є естонське підприємство «Venkon Group» OU, одержувачем та покупцем товару в Україні є ТОВ «БМФ-УКРАЇНА».
Також митними органами Латвійської Республіки надані копії документів, які були оформленні при здійсненні транзитного переміщення товару з території Латвійської Республіки в Україну, а саме: митна декларація від 21.12.2022 № 22LV00021012865128 та рахунок (invoice) від 21.12.2022 №VG-K202001-1158B, в яких відсутня інформація про країну походження товару, що не відповідає відомостям комерційних документів, на підставі яких здійснено переміщення товару через митний кордон України.
Тобто директором ТОВ «БМФ-УКРАЇНА» гр. ОСОБА_1 до митних органів України був наданий рахунок (invoice) від 21.12.2022 № VG-K202001-1158B, який відрізняється від рахунку (invoice) від 21.12.2022 № VG-K202001-1158B, надісланого митними органами Латвійської Республіки в частині зазначення країни походження товару.
Таким чином, директором ТОВ «БМФ-Україна» вчинено дії, спрямовані на переміщенні через митний кордон України товару «бензин моторний» у кількості 25 730 кг, 34,611 тис. л. при 15С, вартістю 18 759,48 Євро або 729 672,49 грн. (станом на 24.12.2022 курс становив 1Євро = 38,8962 грн.) з приховуванням від митного контролю шляхом надання до митного органу, як підстави для переміщення документів, що містять неправдиві відомості щодо марки та вартості бензину.
Відповідно до ч. 2 ст. 459 Митного кодексу України суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.
Згідно з даними картки обліку особи, яка здійснює операції з товарами на момент здійснення зовнішньоекономічної операції директором ТОВ «БМФ-Україна» був громадянин ОСОБА_1 .
Відповідно до ст. 65 Господарського кодексу України керівник підприємства без доручення діє від імені підприємства, представляє його інтереси в органах державної влади і вирішує питання діяльності підприємства.
Згідно з інформацією, розміщеною в АСМО «Інспектор» ПІК «Провадження в справах про ПМП» Держмитслужби встановлено, що гр. ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за вчинення правопорушень, відповідальність за які передбачена ст. 482, 483 Митного кодексу України не притягувався.
Дії директора ТОВ «БМФ-УКРАЇНА» ОСОБА_1 кваліфіковані за порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, а саме переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо марки та вартості товару.
В судовому засіданні представник митного органу Носко Ю.Ю. підтримала протокол про адміністративне правопорушення, просила ОСОБА_1 визнати винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, та застосувати основне і додаткове стягнення, передбачені частиною 1 статтею 483 Митного кодексу України, у вигляді штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил із конфіскацією товару. Відповідно до ч. 2 ст. 541 МКУ у разі застосування конфіскації просила зазначити про стягнення вартості цих товарів.
Зазначила, що ОСОБА_1 як директор ТОВ «БмФ-Україна», який є імпортером на митну територію України та пред`являє документи митним органам, повинен додержуватись вимог законодавства, виконувати митні правила України. Саме імпортер відповідає за дотримання вимог митного законодавства, в тому числі Технічного регламенту. Саме директор ОСОБА_1 вчиняв активні дії щодо ввезення /декларування товару «бензин», а у подальшому ввів у обіг на ринку України. Вказані дії ОСОБА_1 характеризуються умисною формою вини.
Від захисника ОСОБА_1 - адвоката Накоп`юка Я.В. надійшло клопотання про закриття провадження у справі та пояснення, за змістом яких просив провадження у справі про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 483 МК України закрити за відсутністю складу адміністративного правопорушення. Зазначив, що обставини, викладені у протоколі, не підтверджені доказами, що містяться в матеріалах справи. Всі комерційні документи були складені та оформлені безпосередньо продавцем - VENKON GROUP OU, тобто інформація про найменування вантажу, вагу, вартість, країну походження, вносилась продавцем, а їх оригінали були надані перевізнику в момент завантаження. Отже, продавець, VENKON GROUP OU, взяв на себе зобов`язання здійснити продаж та поставку бензину моторного, який виготовлений в Литві та відповідає стандарту EN 228:2012+А1:2017. Саме продавцем надавався сертифікат якості на товар та інвойс (рахунок-фактура), в яких зазначено країну походження товару - Литва. У зв`язку з територіальною віддаленістю сторін п. 11.6 Контракту встановлено, що документи, надіслані сторонами через факсимільну та/або електронну пошту, є конфіденційними та мають юридичну силу. Так, продавцем VENKON GROUP OU з електронної пошти «venkongroup.eu» направлено на електронні пошти ТОВ «БМФ-Україна» заархівований файл, зокрема у вкладенні якого наявний рахунок-фактура від 21.12.2022 №VG-K202001-1158В із зазначенням країни походження - Литва (Product of original - Lithuania). Так, митним брокером ОСОБА_3 під час переміщення товару через митний кордон України до митних органів з метою підтвердження відомостей про фізико-хімічні показники товару, відповідності нафтопродукту стандартам EN 228 і його ідентифікації, надано документ про якість, а саме сертифікат якості від 03.12.2022 №161427_4829005, який містить відповідні штампи заводу виробника - «Orlen Lietuva». Так, ОСОБА_1 , перебуваючи на території України, був кінцевим отримувачем товару, не міг вчиняти будь-яких дій щодо отримання будь-яких сертифікатів якості, у тому числі у незаконний спосіб та з неправдивими відомостями для переміщення товару з ЄС в Україну. Окрім того, матеріали справи не містять фактичних обставин, які б свідчили про невиконання або неналежне виконання гр. ОСОБА_1 обов`язків, покладених на нього як керівника підприємства. Також, у протоколі не зазначено, у який встановлений законодавством спосіб керівник підприємства-покупця має забезпечити достовірність та правдивість інформації, вказаної у товаросупровідних та комерційних документах, складених та наданих безпосередньо продавцем/відправником товарів, а також які конкретні дії повинен був вчинити ОСОБА_1 з метою перевірки правдивості зазначених у документах відомостей та які саме дії ним у зв`язку з цим не було вчинено. Також не кокретизовано в чому полягає недостовірність марки та вартості товару.
Заслухавши пояснення представника Енергетичної митниці, захисника особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, вивчивши матеріали справи, суд дійшов наступного висновку.
Згідно зі ст. 487 МК України провадження у справі про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.
Завданнями провадження у справах про порушення митних правил, як це передбачено ст. 486 МК України, є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону.
Під час розгляду справи про порушення митних правил суд, відповідно до вимог ст. 489 МК України, зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа у його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Судом встановлено, що 21.11.2022 року укладений контракт № VG/BMF/1122-01SD купівлі-продажу нафтопродуктів між ТОВ «БМФ Україна» (покупець) та VENKON GROUP OU (продавець).
Згідно п. 2.1 Контракту продавець продає, а покупець купує вуглеводну сировину, нафтопродукти та/або продукти нафтохімії, надалі - товар, асортимент, ціна та кількість яких обумовлюється в підписаних обома сторонами додатках до цього контракту.
Відповідно до п.3.1 Контракту товар повинен відповідати випущеному паспорту якості виробника чи сертифікату якості, випущеному міжнародною незалежною лабораторією.
У відповідності до п.3.2 Контракту, паспорт якості або сертифікат якості додається до кожної відвантаженої партії.
П.8.8 Контракту, поставка товару здійснюється продавцем в автоцистернах або контейнерах-цистернах.
Як вказано у графі 44 МД ІМ 40 ЕА № 22UА903020016878U4, для митного оформлення в Україні наданий рахунок (invoice) від 21.12.2022 № VG-K202001-1158B.
Рахунок (invoice) № VG-K202001-1158B від 21.12.2022 року, виданий продавцем естонським підприємством «Venkon Group» OU як товаросупровідний документ з міжнародною товарно-транспортною накладною CMR LV-VENK-211222/01 містить повні відомості про товар - Бензин преміум марки 95, кількість бензину, ціну, загальну вартість, країну походження.
Отже, процедура декларування даного товару була здійснена митним брокером виключно на підставі наданих продавцем товаросупровідних документів у відповідності до вимог чинного законодавства.
Відповідно до вимог частини першої статті 318 МК України митному контролю підлягають усі товари, транспортні засоби комерційного призначення, які переміщуються через митний кордон України.
Під час переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України декларант, уповноважена ним особа або перевізник подає митному органу документи та відомості, необхідні для митного контролю, передбачені ст. 335 МК України.
Згідно положень частини восьмої статті 264 МК України з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.
Відповідно до статті 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення - сукупності юридичних ознак (об`єктивних і суб`єктивних), що визначаються вчинене протиправне діяння як конкретне адміністративне правопорушення.
Тобто при складанні протоколу про порушення митних правил враховуються ознаки складу правопорушення, які мають узгоджуватись з диспозицією статті, до відповідальності за якою притягується особа. У іншому випадку відсутність однієї із ознак складу правопорушення виключає можливість притягнення особи до відповідальності.
Згідно частини першої статті 483 МК України відповідальність настає за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТЗЕД та його митної вартості.
Безпосереднім об`єктом посягання при вчиненні правопорушення, передбаченого статтею 483 МК України, є встановлений порядок переміщення товарів через митний кордон України.
Об`єктивною стороною правопорушення є дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України, тобто, розуміється активна поведінка (вчинок) особи.
Переміщення предметів із приховуванням від митного контролю - це їх переміщення через митний кордон різними шляхами, зокрема, шляхом подання до митного органу України підроблених документів, які містять неправдиві дані.
Суб`єктивна сторона вказаного правопорушення характеризується прямим умислом, тобто усвідомленням особою, яка вчинила правопорушення характеру незаконного переміщення товарів через митну територію України.
Не можна розглядати як порушення митних правил дії особи, яка, переміщуючи товари через митний кордон України, надала митним органам супровідні документи з відомостями, що не відповідають дійсності, без умислу порушити митні правила, передбачені чинним законодавством України (пункт 6 Постанови Пленуму Верховного суду від 03 червня 2005 року №8 «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил»).
При цьому, що стосується використання документів, то судам необхідно враховувати, що підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів. Тобто ті, що подаються митному органу на кордоні та є підставою для пропуску товару на митну територію України.
Відповідно до роз`яснень, наведених у постанові Пленуму Верховного Суду України від 03 червня 2005 року № 8 «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил», порушення митних правил, відповідальність за яке встановлена статтею 483 МК України, може бути вчинене лише умисно.
За змістом положень частини першої статті 495 МК України доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Такі дані встановлюються: 1) протоколом про порушення митних правил, протоколами процесуальних дій, додатками до зазначених протоколів; 2) поясненнями свідків; 3) поясненнями особи, яка притягується до відповідальності; 4) висновком експерта; 5) іншими документами (належним чином завіреними їх копіями або витягами з них) та інформацією, у тому числі тими, що перебувають в електронному вигляді, а також товарами - безпосередніми предметами порушення митних правил, товарами із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, транспортними засобами, що використовувалися для переміщення безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.
Зміст положень частини другої статті 495 МК України у взаємозв`язку із положеннями статті 489 МК України свідчить про те, що докази у справі про порушення митних правил повинні відповідати критерію належності, тобто повинні бути такими, на підставі яких можна встановити обставини, які входять до предмету доказування.
За приписами частини сьомої статті 257 МК України, перелік відомостей, що підлягають внесенню до митних декларацій, обмежується лише тими відомостями, які є необхідними для цілей справляння митних платежів, формування митної статистики, а також для забезпечення додержання вимог цього Кодексу та інших законодавчих актів.
Заявлення таких відомостей здійснюється за встановленою законом формою в ході процедури декларування, повноваженнями щодо якого відповідно до положень статті 265 МК України наділений декларант.
Згідно з пунктом 6 постанови Пленуму Верховного Суду України «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» від 03 червня 2005 року № 8, документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.
Так, митний орган, як на підставу для притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, передбачених частиною першою статті 483 МК України, посилається на інформацію та копії документів, наданих митними органами Латвійської Республіки.
Так, за змістом листа митних органів Латвійської Республіки (лист Держмитслужби від 27.07.2023 № 26/26-04/7.6/1861) вбачається, що з підприємство «Pars Terminals» переміщувало товари без представлення їх в митну службу, а митне управління не володіє даними про ввезення товарів в тих залізничних вагонах, про які їх запитувала українська сторона.
Разом із тим відповідь митних органів Латвійської Республіки від 27.07.2023 року, яка стосується роботи підприємства SIA «Pars Terminals», не доводить вини ОСОБА_1 в поданні митному органу, як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо марки та вартості товару.
До митної декларації надано наступні товаросупровідні документи, що надані перевізнику та отримувачу продавцем: митна декларація типу «ІМ 40 ЕА» від 24.12.2022 №22UA903020016878U4;товаротранспортна накладна CMR від 21.12.2022 № LV-VENK-211222/01;рахунок (invoice) від 21.12.2022 № VG-K202001-1158B із зазначеною країною походження товару - Литва (Product of original - Lithuania);зовнішньоекономічний контракт від 21.11.2022 №VG/BMF/1122-01SD та доповнення до нього від 13.12.2022 № 7.
Крім того, митним органом були отримані документи, які мають певні розходження з тими, що були надані імпортером, при цьому при складенні протоколу митний орган беззаперечно надав перевагу першим документам над другими.
Натомість, Енергетичною митницею жодних доказів на підтвердження того, що подані до митного органу документи містять неправдиві відомості щодо марки та вартості товару, суду надано не було.
Крім того, митному органу були подані ті документи, які були отримані від продавця.
До протоколу про порушення митних правил митним органом не долучено належних доказів на підтвердження обставин, викладених в протоколі, а отже висновки митного органу ґрунтуються на припущеннях.
У відповідності до ст. 252 КУпАП, орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що грунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.
Згідно ч. 3 ст. 62 Конституції України усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.
Згідно зі ст. 7 КУпАП, ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.
Відповідно до ст. 489 МК України, посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Згідно ст. 491 МК України, підставами для порушення справи про порушення митних правил є:1) безпосереднє виявлення посадовими особами митного органу порушення митних правил;2) офіційні письмові повідомлення про вчинення особою порушення митних правил, отримані від правоохоронних органів, а також органів, що проводять заходи офіційного контролю;3) офіційні письмові повідомлення про вчинення порушення митних правил, отримані від митних та правоохоронних органів іноземних держав, а також від міжнародних організацій.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.
З урахуванням положень, що наявною сукупністю доказів у справі не доведена наявність в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, а тому провадження у справі підлягає закриттю на підставі п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП за відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.
На підставі викладеного, керуючись ст. 247, 283, 284, 294 КУпАП, ст. 458 Митного кодексу України, суд
постановив :
Провадження у справі про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч.1 ст. 483 Митного кодексу України закрити у зв`язку з відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.
Постанова може бути оскаржена особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником протягом десяти днів з дня винесення постанови до Київського апеляційного суду через Подільський районний суд міста Києва.
Суддя Л. В. Казмиренко
Суд | Подільський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 27.11.2024 |
Оприлюднено | 04.12.2024 |
Номер документу | 123441845 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю |
Адмінправопорушення
Подільський районний суд міста Києва
Казмиренко Л. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні