Рішення
від 27.11.2024 по справі 400/6638/24
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

27 листопада 2024 р. № 400/6638/24 м. Миколаїв

Миколаївський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Бульби Н.О. розглянув за правилами спрощеного позовного провадження в письмовому провадженні адміністративну справу

за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю «ГЛОБАЛ ТРАНС 2023», вул. 40 років Перемоги, 4, м. Нова Одеса, Миколаївська обл., Миколаївський р-н, 56601, до Відділу державного нагляду (контролю) в Миколаївській області Державної служби України з безпеки на транспорті, вул. Космонавтів, 61, м. Миколаїв, 54056, Державної служби України з безпеки на транспорті, пр. Перемоги, 14, м. Київ, 01135, провизнання протиправною та скасування постанови № ПШ 058243 від 13.06.2024,ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «ГЛОБАЛ ТРАНС 2023» (далі - позивач) звернувся до адміністративного суду з позовом до Відділу державного нагляду (контролю) в Миколаївській області з вимогами про скасування постанови від 13.06.2024 № ПШ 058243.

Свої позовні вимоги позивач обґрунтував тим, що його протиправно притягнуто до адміністративної відповідальності та накладено штраф у розмірі 17 000,00 грн за перевезення вантажів за відсутності на момент проведення перевірки документів, а саме протоколу перевірки технічного стану транспортного засобу МАН НОМЕР_1 .

Ухвалою від 16.07.2024 суд відкрив провадження у справі. Залучено в статусі співвідповідача - Державну службу України з безпеки на транспорті (пр. Перемоги, 14, м. Київ, 01135, код ЄДРПОУ 39816845).

Справу вирішено розглядати за правилами спрощеного позовного провадження. Враховуючи воєнний стан та ведення бойових дій на території Миколаївської області, з метою безпеки учасників судового процесу, суд не призначав судового засідання, та розглянув справу без виклику сторін (в порядку письмового провадження).

Заперечень від учасників провадження щодо розгляду справи в порядку письмового провадження до суду не надходило.

Відповідач надіслав до суду відзив, просить в задоволенні позовних вимог відмовити. Свої заперечення обґрунтовує тим, що під час здійснення рейдової перевірки інспектором було встановлено порушення перевізником правил здійснення перевезень, а саме: відсутність під час здійснення перевезень протоколу перевірки технічного стану транспортного засобу МАН НОМЕР_1 , що є підставою для застосування штрафу за порушення законодавства про автомобільний транспорт.

З`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, дослідивши матеріали, що містяться у справі, суд встановив наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю «ГЛОБАЛ ТРАНС 2023» зареєстровано у статусі юридичної особи у встановленому законодавством порядку у 2023 році.

Основним видом діяльності товариства є вантажний автомобільний транспорт.

14.05.2024 автомобіль «ГЛОБАЛ ТРАНС 2023» був зупинений під час рейдової перевірки представниками Укртрансбезпеки та здійснено перевірку додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень вантажів автомобільним транспортом.

Під час перевірки був відсутній протокол перевірки технічного стану транспортного засобу МАН НОМЕР_1 .

За результатами рейдової перевірки співробітниками Укртрансбезпеки складено Акт перевірки №АР 047812 та зафіксовані порушення вимог Закону України "Про автомобільний транспорт", з яким водій транспортного засобу був ознайомлений під підпис.

05.06.2024 посадовою особою Відділу державного нагляду (контролю) у Миколаївській області надіслано на адресу позивача запрошення для участі у розгляді справи про адміністративне правопорушення на 13.06.2024 з 10.00 до 12.00 год.

13.06.2024 уповноваженою особою Відділу державного нагляду (контролю) у Миколаївській області винесено постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу №ПШ 058243 за допущення порушення Закону України «Про автомобільний транспорт», відповідальність за яке передбачене абз. 3 ч. 1 ст. 60 Закону, а саме перевезення вантажів за відсутності на момент проведення перевірки документів: протокол перевірки технічного стану транспортного засобу МАН НОМЕР_1 .

Враховуючи правову природу взаємовідносин сторін, суд зазначає наступне.

Відповідно до статті 48 Закону України «Про автомобільний транспорт» автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред`являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконують вантажні перевезення.

Відповідно до статті 22 Закону України «Про автомобільний транспорт» технічне обслуговування і ремонт транспортних засобів та їх складових виконують з метою підтримання їх у належному стані та забезпечення встановлених виробником технічних характеристик під час використання, зберігання або утримання протягом періоду експлуатації.

Статтею 34 Закону України «Про автомобільний транспорт» передбачено, що автомобільний перевізник повинен, зокрема утримувати транспортні засоби в належному технічному і санітарному стані та забезпечувати їх зберігання відповідно до вимог статті 21 цього Закону.

Відповідно до Закону України "Про дорожній рух" забороняється експлуатація незареєстрованих (неперереєстрованих) транспортних засобів, ідентифікаційні номери складових частин яких не відповідають записам у реєстраційних документах, знищені чи підроблені, без номерного знака або з номерним знаком, що не належить цьому засобу чи не відповідає встановленим вимогам, або з номерними знаками, які закріплені у не встановлених для цього місцях, закриті іншими предметами чи забруднені, що не дозволяє чітко визначити символи номерного знака з відстані 20 метрів, перевернуті чи не освітлені, а також транспортних засобів, що підлягають обов`язковому технічному контролю, але не пройшли його, та у випадках, передбачених законодавством, без чинного на території України поліса обов`язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів (страхового сертифіката "Зелена картка").

Згідно із Порядком проведення обов`язкового технічного контролю та обсягів перевірки технічного стану транспортних засобів, технічного опису та зразка протоколу перевірки технічного стану транспортного засобу, затвердженим постановою КМУ від 30.01.2012 року № 137 (далі - Порядок № 137), перевірка технічного стану транспортного засобу - процес визначення відповідності транспортного засобу встановленим до конструкції і технічного стану вимогам.

Пункт 18 Порядку № 137 передбачає, що перевірка конструкцій та технічного стану транспортних засобів проводиться згідно з Вимогами до перевірки.

У разі позитивного результату після проведення обов`язкового технічного контролю транспортного засобу виконавець складає протокол перевірки технічного стану транспортного засобу. Паперова копія протоколу перевірки технічного стану транспортного засобу видається замовнику (водію).

Отже, водій транспортного засобу повинен мати протокол перевірки технічного стану транспортного засобу та пред`являти його на момент перевірки.

Таким чином, чинним законодавством встановлені вимоги щодо обов`язкової наявності протоколу перевірки технічного стану транспортного засобу.

Згідно з матеріалами справи, під час проведення рейдової перевірки відповідачем встановлено факт здійснення водієм перевезень на ТЗ, який належить позивачу, без наявності на момент перевірки протоколу перевірки технічного стану транспортного засобу.

До того ж під час перевірки водій не заперечував відсутність у нього протоколу перевірки ТЗ.

Твердження позивача про те, що під час проведення рейдової перевірки представнику Укртрансбезпеки були надані відповідні протоколи перевірки стану ТЗ, але з невідомих причин не були взяті до уваги представником відповідача, суд не може взяти до уваги при ухваленні рішення. Оскільки, як встановлено судом з матеріалів справи, на момент здійснення перевірки надані для огляду протоколи не були чинними.

Станом на дату огляду транспортних засобів представниками Укртрансбезпеки, тобто станом на 14.05.2024, термін дії відповідних протоколів огляду ТЗ закінчився.

З урахуванням викладеного, оскаржувана постанова про накладення штрафу за порушення законодавства про автомобільний транспорт є правомірною та не підлягає скасуванню.

Враховуючи вищезазначене, оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд дійшов до висновку про те, що позовні вимоги не підлягають задоволенню.

Оскільки позивачу відмовлено у задоволенні позову, відсутні підстави для вирішення питання розподілу судових витрат відповідно до статті 139 КАС України.

Заходи забезпечення позову, вжиті ухвалою суду від 15.07.2024, зберігають свою дію до набрання законної сили відповідним судовим рішенням.

Керуючись ст. ст. 2, 19, 139, 241, 244, 242-246, 263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю «ГЛОБАЛ ТРАНС 2023» (вул. 40 років Перемоги, 4, м. Нова Одеса, Миколаївська обл., Миколаївський р-н, 56601, кодЄДРПОУ 44944698) до Відділу державного нагляду (контролю) в Миколаївській області Державної служби України з безпеки на транспорті (вул. Космонавтів, 61, м. Миколаїв, 54056, код ЄДРПОУ 39816845) , Державної служби України з безпеки на транспорті (пр. Перемоги, 14, м. Київ, 01135, код ЄДРПОУ 39816845) відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга може бути подана до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.

Дата складення повного судового рішення 27.11.2024.

Суддя Н.О. Бульба

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.11.2024
Оприлюднено04.12.2024
Номер документу123442095
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них транспорту та перевезення пасажирів

Судовий реєстр по справі —400/6638/24

Рішення від 27.11.2024

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Бульба Н.О.

Ухвала від 15.07.2024

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Бульба Н.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні