Рішення
від 02.12.2024 по справі 420/19020/24
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/19020/24

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 грудня 2024 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Бездрабка О.І., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовною заявою ОСОБА_1 до Управління соціальної політики Херсонської районної державної адміністрації Херсонської області, третя особа: Державна установа "Дар`ївська виправна колонія (№10) про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії,

встановив:

Меладзе Заза (далі - позивач) звернувся з позовною заявою до Управління соціальної політики Херсонської районної державної адміністрації Херсонської області (далі - відповідач), третя особа: Державна установа "Дар`ївська виправна колонія (№10) (далі - третя особа), в якій просить:

- визнати протиправними дії Управління соціальної політики Херсонської районної державної адміністрації Херсонської області щодо не нарахування та не виплати Меладзе Заза соціальної допомоги як особі з інвалідністю за період з липня 2022 по серпень 2023 року;

- зобов`язати Управління соціальної політики Херсонської районної державної адміністрації Херсонської області нарахувати та виплатити Меладзе Заза соціальну допомогу як особі з інвалідністю за період з липня 2022 по серпень 2023 року.

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що є особою з інвалідністю 3 групи загального захворювання та у період з 12.12.2019 р. по 12.12.2022 р. відбував покарання в Державній установі ВК "Дар`ївська виправна колонія (№10), Державній установі ВК "Голопристанська виправна колонія (№7) на підставі вироку Кам`янка-Бузького районного суду Львівської області за ч.3 ст.185 КК України. У зв`язку з перебуванням закладу на тимчасово окупованій території на дату звільнення - отримав довідку про звільнення від окупаційних органів. За період відбуття покарання не отримував соціальну допомогу як особа з інвалідністю. За інформацією Департаменту соціального розвитку Херсонської обласної військової адміністрації, управлінням соціальної політики Херсонської районної державної адміністрації Херсонської області ОСОБА_2 призначено державну соціальну допомогу, яку з червня 2021 року по травень 2022 року перераховували на рахунок Державної Установи "Дар`ївська виправна колонія № 10". З липня 2022 року, відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 07 березня 2022 року № 215 "Про особливості нарахування та виплати грошових допомог, пільг та житлових субсидій на період дії воєнного стану", нарахування встановленої ОСОБА_2 допомоги здійснювалось Державним підприємством "Інформаційно-обчислювальний центр Міністерства соціальної політики". Однак на звернення позивача до відповідача відповіді не отримано. Позивач вважає дії відповідача протиправними, свої права порушеними, оскільки згідно ст.122 КВК України він має право на пенсійне забезпечення згідно з чинним законодавством, а тому звернувся до суду з даним позовом.

Ухвалою від 21.06.2024 р. відкрито спрощене провадження у справі, надано відповідачу п`ятнадцятиденний строк для подачі відзиву на позовну заяву та витребувано у відповідача та третьої особи докази.

Ухвалою від 27.09.2024 р. повторно витребувано у відповідача та третьої особи докази.

10.10.2024 р. від відповідача надійшов відзив на позовну заяву, згідно якого просить відмовити в задоволенні позову. Вказує на те, що заявник відповідно даних наявних в архівній базі "Автоматизована система обробки документації отримувачів пенсій та допомог" перебував на обліку в управлінні соціальної політики Херсонської РДА, як отримувач державної соціальної допомоги особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю 3 групи (довідка МСЕК 12ААВ № 237730 інвалідність встановлено на період з 16.06.2021 р. по 30.06.2022 р.) Державну допомогу призначено рішенням управління соціальної політики та виплачено з червня 2021 року по червень 2022 року шляхом перерахування коштів в повному розмірі на рахунок державної установи "Дар`ївська виправна колонія № 10". Інформація щодо проходження перекомісії та подовження групи інвалідності від Меладзе Заза чи "Дар`ївської виправної колонії № 10" для подовження виплат чи вибуття його з виправного закладу до управління соціальної політики не надходила. За інформацією наявною в базі АСОПД з липня 2022 року по червень 2023 року включно нарахування допомоги по особовому рахунку Меладзе Заза здійснювалось ДП "Інформаційно-обчислювальний центр Міністерства соціальної політики". Отже, управління діяло правомірно виключно в межах своїх повноважень, тому протиправна бездіяльність в діях Управління відсутня, у зв`язку з чим позовні вимоги є необґрунтовані та задоволенню не підлягають.

Відповідно до ч.5 ст.262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

Оскільки від сторін не надходило заяв про розгляд справи в судовому засіданні, суд розглядає справу в порядку письмового провадження.

Дослідивши наявні у справі докази, суд приходить до висновку про відмову у задоволенні позовних вимог виходячи з наступного.

Судом встановлено, ОСОБА_3 є громадянином Грузії, який проживає на території України на підставі посвідки на постійне проживання.

Вироком Кам`янка-Бузького районного суду Львівської області позивача визнано винним у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.185 КК України та засуджено до покарання у виді позбавлення волі строком на 3 роки.

Позивач у період з 12.12.2019 р. по 12.12.2022 р. відбував покарання у Державній установі "Дар`ївська виправна колонія (№10).

Згідно довідки до акту огляду медико-соціальною експертною комісією серії 12 ААВ № 237790, позивачу 16.06.2021 р. встановлено третю групу інвалідності за загальним захворюванням. Інвалідність встановлена на строк до 01.07.2022 р.

За довідкою до акту медико-соціальною експертною комісією серії 12 ААВ № 490971, позивачу 01.05.2023 р. встановлено другу групу інвалідності за загальним захворюванням. Інвалідність встановлена на строк до 01.05.2024 р.

Як вбачається із посвідчення серії НОМЕР_1 , видане УСЗН в Київському районі м.Одеса ДП та СП ОМР від 03.10.2023 р., позивачу з 01.08.2023 р. по 31.05.2024 р. призначено державну допомогу як особі з інвалідністю 2 групи за загальним захворюванням.

15.08.2023 р. представник позивача звернулась до Державної установи "Дар`ївська виправна колонія (№10) із заявою щодо виплат коштів ОСОБА_2 з особистого рахунку.

Листом від 21.09.2023 р. № 26-917/ВС Державна установа "Дар`ївська виправна колонія (№10) повідомила позивача Державна установа "Дар`ївська виправна колонія (№10)" дислокується на території Дар`ївської об`єднаної територіальної громади Херсонського району Херсонської області, яка входить до переліку громад, на яких ведуться бойові дії відповідно до наказу міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22.12.2022 р. № 309 (зі змінами відповідно наказу № 224 від 17.08.2023 р.) і тривалий час перебувала на тимчасово окупованій території України. Доступ до особових справ персоналу установи, первинної фінансової документації та ін. був відсутній, вивезення будь-якої документації з території установи не здійснювалось. Після відновлення доступу до адміністративних будівель установи виявлено відсутність первинної фінансової та іншої документації. Враховуючи вищевикладене, запитувану інформацію викладену у заяві, щодо наявності, або відсутності коштів на особовому рахунку ОСОБА_2 01.08.1975 року надати на даний час немає можливості.

04.10.2023 р. представник позивача звернулась із заявою до Пенсійного фонду України, в якій просила надати інформацію щодо нарахування ОСОБА_2 пенсії за весь період перебування Державній установі "Дар`ївська виправна колонія (№10).

Листом від 20.10.2023 р. Головне управління Пенсійного фонду України в Херсонській області повідомило позивача, що згідно з Центральною базою даних отримувачів пенсій Інформаційного центр персоніфікованого обліку Пенсійного фонду України ОСОБА_2 на обліку в Головному управління Пенсійного фонду України в Одеській області не перебуває та пенсію, інші соціальні виплати не отримує.

28.12.2023 р. представник позивача звернулась до Міністерства соціальної політики щодо виплати державної допомоги ОСОБА_2 .

Листом від 02.01.2024 р. № 0000-03.3-6/198-2023/47 Національна соціальна сервісна служба України повідомила позивача, що за інформацією Департаменту соціального розвитку Херсонської обласної військової адміністрації, управлінням соціальної політики Херсонської районної державної адміністрації Херсонської області Меладзе 3.М. призначено державну соціальну допомогу, яку з червня 2021 року по травень 2022 року перераховували на рахунок державної установи "Дар`ївська виправна колонія № 10". 3 липня 2022 року, відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 07 березня 2022 року № 215 "Про особливості нарахування та виплати грошових допомог, пільг та житлових субсидій на період дії воєнного стану", нарахування встановленої ОСОБА_4 допомоги здійснювалось Державним підприємством "Інформаційно-обчислювальний центр Міністерства соціальної політики".

Згідно листа Департаменту соціального розвитку Херсонської обласної державної адміністрації від 04.10.2024 р. № 01-04/588 на адресу відповідача, виплата допомоги Меладзе Зазі з 16.06.2021 р. здійснювалась за рішенням про призначення Управління соціальної політики Херсонської районної державної адміністрації Херсонської області від 24.01.2022 р. шляхом перерахування Управлінням коштів в повному розмірі призначеної допомоги на рахунок установи виконання покарання за місцем відбування особою покарання, а саме на рахунок державної установи "Дар`ївська виправна колонія № 10". Інші рішення про призначення допомоги Меладзе Зазі Управлінням відсутні. 3 липня 2022 року по червень 2023 року нарахування допомоги здійснювалось Державним підприємством "Інформаційно-обчислювальний центр Міністерства соціальної політики України" відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 07.03.2022 р. №215 "Про особливості нарахування та виплати грошових допомог, пільг та житлових субсидій на період дії воєнного стану". Механізм перерахування коштів установам (закладам), у яких особи перебувають на повному державному утриманні, постановою не передбачений. Нарахування допомоги припинено з липня 2023 року згідно запиту районної державної управління соціального захисту населення Подільської адміністрації Одеської області від 06.06.2023 р. №148.

Відповідно до довідки Управління соціальної політики Херсонської РДА від 07.11.2024 р. позивач за період з липня 2022 року по червень 2023 року отримував державну соціальну допомогу інвалідам у розмірі 25200,00 грн.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам суд виходить з наступних приписів законодавства.

Положеннями ч.2 ст.19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частина 1 статті 46 Конституції України визначає, що громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.

Спеціальним нормативно-правовим актом, який регламентує спірні правовідносини є Закон України "Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю" 18 травня 2004 року № 1727-IV (далі - № 1727-IV).

За ст.1 Закону № 1727-IV державна соціальна допомога особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю - щомісячна державна допомога, що надається відповідно до норм цього Закону у грошовій формі особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю.

Згідно з ч.1 ст.2 Закону № 1727-IV громадяни України, які є дітьми померлого годувальника або досягли віку, встановленого статтею 1 цього Закону, і не мають права на пенсію, або є особами з інвалідністю і не мають права на пенсію по інвалідності або державну допомогу у зв`язку з інвалідністю та постійно проживають на території України, мають право на державну соціальну допомогу у випадках та на умовах, передбачених цим Законом та іншими законами України.

Згідно з вимогами статті 4 вказаного Закону державна соціальна допомога згідно із цим Законом призначається особі, яка: 1) є дитиною померлого годувальника або досягла віку, встановленого статтею 1 цього Закону, та не мають права отримувати у зв`язку з цим пенсію відповідно до закону, або визнана особою з інвалідністю у встановленому порядку; 2) не одержує пенсію або соціальні виплати, що призначаються для відшкодування шкоди, заподіяної ушкодженням здоров`я на виробництві, передбачені Законом України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування"; 3) є малозабезпеченою особою (крім осіб з інвалідністю I групи та дітей померлого годувальника); 4) є особою з інвалідністю I групи.

Призначення і виплата державної соціальної допомоги особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю здійснюються в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 02.04.2005 р. № 261 затверджено Порядок призначення і виплати державної соціальної допомоги особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю і державної соціальної допомоги на догляд (далі - Порядок №261).

Відповідно до пункту 3 Порядку № 261 до малозабезпечених осіб, що мають право на державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю належать особи, середньомісячний сукупний дохід яких за останні шість календарних місяців або два квартали, що передують місяцю звернення за призначенням допомоги, не перевищує прожитковий мінімум, визначений для осіб, які втратили працездатність (крім осіб з інвалідністю І групи та дітей померлого годувальника).

До середньомісячного сукупного доходу враховуються такі доходи: заробітна плата в розмірі, що залишається після сплати податку на доходи фізичних осіб; грошове забезпечення військовослужбовців; пенсія, щомісячне довічне грошове утримання суддів у відставці; стипендія, у тому числі із сумою її індексації, нарахованої відповідно до закону (крім соціальної стипендії, яка надається дітям-сиротам, дітям, позбавленим батьківського піклування, та особам з їх числа); соціальні виплати, які призначаються структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних, районних у мм. Києві та Севастополі держадміністрацій, виконавчими органами міських рад міст обласного значення, районних у містах (у разі утворення) рад (далі - органи соціального захисту населення), у тому числі пільги на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива та скрапленого газу; допомога по безробіттю, інші страхові виплати, які призначаються фондами соціального страхування; грошові перекази, отримані із-за кордону; дивіденди від цінних паперів; інші доходи, відомості про які отримано від ДПС і Пенсійного фонду України, а також задекларовані особою доходи, інформація про які відсутня в ДПС. Пенсійному Фонді України. Фондах соціального страхування та згідно із законодавством не може бути отримана за відповідним запитом органу соціального захисту населення (пункт 4 Порядку №261).

Відповідно до пункту 5 Порядку №261 право на державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю (далі - соціальна допомога) мають особи, що одночасно відповідають таким умовам:

1) особи, які досягли віку 65 років і не мають права на пенсію відповідно до законодавства або яким установлено інвалідність в установленому порядку. До досягнення зазначеного віку до осіб, які не мають права на пенсію, належать жінки 1960 року народження і старші після досягнення ними такого віку:

58 років - які народилися до 30 вересня 1953 року включно;

58 років 6 місяців - які народилися з 1 жовтня 1953 року по 31 березня 1954 року;

59 років - які народилися з 1 квітня 1954 року по 30 вересня 1954 року;

59 років 6 місяців - які народилися з 1 жовтня 1954 року по 31 березня 1955 року;

60 років - які народилися з 1 квітня 1955 року по 30 вересня 1955 року;

60 років 6 місяців - які народилися з 1 жовтня 1955 року по 31 березня 1956 року;

61 рік - які народилися з 1 квітня 1956 року по 30 вересня 1956 року;

61 рік 6 місяців - які народилися з 1 жовтня 1956 року по 31 березня 1957 року;

62 роки - які народилися з 1 квітня 1957 року по 30 вересня 1957 року;

62 роки 6 місяців - які народилися з 1 жовтня 1957 року по 31 березня 1958 року;

63 роки - які народилися з 1 квітня 1958 року по 30 вересня 1958 року;

63 роки 6 місяців - які народилися з 1 жовтня 1958 року по 31 березня 1959 року;

64 роки - які народилися з 1 квітня 1959 року по 30 вересня 1959 року;

64 роки 6 місяців - які народилися з 1 жовтня 1959 року по 31 березня 1960 року;

65 років - які народилися з 1 квітня 1960 року по 31 грудня 1960 року;

2) не одержують пенсію або соціальні виплати, що призначаються для відшкодування шкоди, заподіяної ушкодженням здоров`я на виробництві, відповідно до Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування", та допомоги, що призначається відповідно до Закону України "Про державну соціальну допомогу особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю" (крім осіб з інвалідністю з дитинства або дітей з інвалідністю, які мають право на державну соціальну допомогу дитині померлого годувальника відповідно до Закону України "Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю" і державну соціальну допомогу відповідно до Закону України "Про державну соціальну допомогу особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю");

3) є малозабезпеченими особами (крім осіб з інвалідністю I групи та дітей померлого годувальника).

Згідно з п.7 Порядку № 261 для визначення права на соціальну допомогу застосовується прожитковий мінімуму для осіб, які втратили працездатність, встановлений на дату звернення за допомогою законом на відповідний рік.

З матеріалів справи судом встановлено, що позивачу за результатами огляду медико-соціальною експертною комісією 16.06.2021 р. встановлено третю групу інвалідності за загальним захворюванням, дійсну до 01.07.2022 р.

У зв`язку з наведеним у період з червня 2021 року по червень 2022 року за рішенням Управління соціальної політики Херсонської районної державної адміністрації Херсонської області ОСОБА_2 з 16.06.2021 р. здійснювалась виплата державної соціальної допомоги особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю шляхом перераховування коштів в повному розмірі призначеної допомоги на рахунок установи виконання покарання за місцем відбування особою покарання, а саме: на рахунок Державної установи "Дар`ївська виправна колонія (№10).

Указом Президента України від 24.02.2022 р. № 64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні", затвердженим Законом України від 24.02.2022 р. № 2102-IX, введено в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб, який у подальшому неодноразово продовжувався та діє донині.

Відповідно до п.1 постанови "Деякі питання надання державної соціальної допомоги та пільг на період введення воєнного стану" затвердженої Кабінетом Міністрів України № 214 від 07.03.2022 р., строк виплати державної соціальної допомоги особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю, державної соціальної допомоги особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю, яким було призначено раніше, продовжується на період воєнного стану та протягом одного місяця після його припинення чи скасування і така виплата здійснюється за повний місяць без звернення особи до структурних підрозділів з питань соціального захисту населення районних, районних у м. Києві державних (військових) адміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад.

З аналізу вищезазначених положень встановлено, що нарахування та виплата державної соціальної допомоги особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю, автоматично продовжується на період введення воєнного стану та одного місяця після його припинення чи скасування.

При цьому, Кабінетом Міністрів України прийнято постанова "Про особливості нарахування та виплати грошових допомог, пільг та житлових субсидій на період дії воєнного стану" від 07.05.2022 р. № 215 (далі - Постанова № 215).

Відповідно до п.1 Постанови № 215 установлено, що нарахування та виплата грошових допомог, пільг та житлових субсидій на період дії воєнного стану на території адміністративно-територіальних одиниць, де структурні підрозділи з питань соціального захисту населення районних, районних у м.Києві державних адміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад (далі - органи соціального захисту населення) не мають можливості забезпечити підготовку виплатних документів та проведення фінансування, здійснюється з урахуванням таких особливостей:

1) виплату грошових допомог, пільг та житлових субсидій здійснює акціонерне товариство Державний ощадний банк України (далі - АТ Ощадбанк) шляхом перерахування коштів на банківський рахунок (за стандартом IBAN) в банку, в якому відкрито рахунок одержувача, або здійснення грошових переказів через міжнародну платіжну систему MY TRANSFER;

2) фінансування виплат грошових допомог, пільг та житлових субсидій проводиться Міністерством соціальної політики на підставі наявних в базах даних державного підприємства Інформаційно-обчислювальний центр Міністерства соціальної політики даних щодо одержувачів грошових допомог, пільг та житлових субсидій.

Державне підприємство Інформаційно-обчислювальний центр Міністерства соціальної політики формує інформацію (реєстри) щодо одержувачів грошової допомоги, пільг та житлових субсидій, які перебувають на обліку в органах соціального захисту населення, які не мають можливості забезпечити підготовку виплатних документів та забезпечити проведення фінансування виплат:

щодо одержувачів, які отримували виплати через уповноважені банки, - для перерахування АТ Ощадбанк коштів на банківський рахунок (за стандартом IBAN) в банку, в якому відкрито рахунок одержувача;

щодо одержувачів, які отримували виплати через відділення організації, що здійснює виплату і доставку пенсій та грошової допомоги за місцем фактичного проживання, - для здійснення грошових переказів через міжнародну платіжну систему MY TRANSFER.

Виплата грошових переказів через міжнародну платіжну систему MY TRANSFER регулюється нормативно-правовими актами Національного банку та правилами АТ Ощадбанк.

АТ Ощадбанк на кожне 1 число місяця інформує Міністерство соціальної політики про здійснені виплати грошових переказів одержувачам.

У разі коли протягом 60 календарних днів з дати зарахування переказів АТ Ощадбанк одержувачам грошової допомоги, пільг та житлової субсидії одержувачі не звернулися за отриманням грошових переказів, відповідні кошти повертаються до АТ Ощадбанк для їх повернення Міністерству соціальної політики не пізніше трьох робочих днів після закінчення такого періоду разом з реєстрами осіб, яким не здійснено виплату грошового переказу. Плата за оброблення електронних реєстрів через міжнародну платіжну систему MY TRANSFER банку не справляється;

3) зарахування грошових допомог, пільг та житлових субсидій на банківські рахунки (за стандартом IBAN) банкам, в яких відкриті рахунки одержувачів, здійснюється за умови збігу інформації про банківський рахунок, відкритий на ім`я особи, прізвища, імені, по батькові (за наявності), реєстраційного номера облікової картки платника податків (за наявності) та відсутності у банку даних про смерть особи, набрання законної сили рішенням суду про визнання його безвісно відсутнім або оголошення померлим.

Незараховані суми коштів не пізніше ніж протягом наступного операційного дня після надходження коштів повертаються банками до АТ Ощадбанк для їх повернення Міністерству соціальної політики протягом трьох операційних днів після надходження коштів від банків. Водночас АТ Ощадбанк подає Міністерству соціальної політики в електронній формі з використанням кваліфікованого електронного підпису інформацію про прізвище, ім`я та по батькові (за наявності) одержувача, банківський рахунок (за стандартом IBAN), причини незарахування коштів, суму і дату повернення коштів на рахунок Міністерства.

Плата за розрахунково-інформаційне обслуговування під час оброблення електронних розрахункових документів в системі електронних платежів Національного банку не справляється;

4) інформація (реєстри) про одержувачів соціальної допомоги, пільг та житлових субсидій подається Міністерству соціальної політики з накладеною кваліфікованою електронною печаткою за допомогою програмно-технічних засобів Інтегрованої комплексної інформаційної системи Пенсійного фонду України для подальшої передачі АТ Ощадбанк.

Інформаційна взаємодія Пенсійного фонду України і АТ Ощадбанк здійснюється за форматами та механізмом, визначеними договорами про інформаційну взаємодію для Програми єПідтримка.

Інформаційний обмін між Пенсійним фондом України, державним підприємством Інформаційно-обчислювальний центр Міністерства соціальної політики та Міністерством соціальної політики здійснюється внутрішніми захищеними каналами зв`язку.

Інформаційна взаємодія в рамках виконання цієї постанови здійснюється за взаємоузгодженими параметрами без укладення окремого договору між АТ Ощадбанк та Міністерством соціальної політики.

Пунктом 3 зазначеної постанови КМУ, установлено, що орган соціального захисту населення протягом двох місяців з дати припинення чи скасування дії правового режиму воєнного стану проводить звірку інформації про виплачені згідно з цією постановою грошові допомоги, пільги та житлові субсидії з метою запобігання повторній виплаті та у разі потреби проводить перерахунок їх розміру.

З матеріалів справи вбачається, що на виконання вимог Закону № 1727-IV та Постанови № 215 з липня 2022 року по червень 2023 року Державним підприємством "Інформаційно-обчислювальний центр Міністерства соціальної політики України" як уповноваженим суб`єктом здійснювалось нарахування та виплата державної соціальної допомоги позивачу як особі з інвалідністю. З липня 2023 року нарахування та виплата такої допомоги позивачу здійснюється Управлінням соціального захисту населення Подільської районної державної адміністрації Одеської області.

Отже, враховуючи, що позивачу за період з липня 2022 року по червень 2023 року нараховано та виплачено соціальну допомогу як особі з інвалідністю, суд приходить до висновку, що права позивача не порушено, а тому позовні вимоги задоволенню не підлягають.

Приписами ч.1 ст.77 КАС України визначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача (ч.2 ст.77 КАС України).

Положеннями ч.1 ст.90 КАС України визначено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Отже, з урахуванням вищенаведеного, суд дійшов до висновку про відмову у задоволенні задоволення позовних вимог позивача.

Керуючись ст.ст.9, 14, 73-78, 90, 143, 242-246, 250, 255, 262 КАС України, суд -

вирішив:

Відмовити у задоволенні позовних вимог Меладзе Зази ( АДРЕСА_1 , рнокпп НОМЕР_2 ) до Управління соціальної політики Херсонської районної державної адміністрації Херсонської області (75000, Херсонська обл., Білозерський р-н, смт.Білозерка, вул. Свободи, буд.89, код ЄДРПОУ 44390518), третя особа: Державна установа "Дар`ївська виправна колонія (№10) (75032, Херсонська обл., Білозерський р-н, с.Дар`ївка, код ЄДРПОУ 08564676).

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя О.І. Бездрабко

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.12.2024
Оприлюднено04.12.2024
Номер документу123442338
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них

Судовий реєстр по справі —420/19020/24

Ухвала від 14.01.2025

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Ухвала від 14.01.2025

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Рішення від 02.12.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

Ухвала від 27.09.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

Ухвала від 21.06.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні