Рішення
від 02.12.2024 по справі 420/23502/24
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/23502/24

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 грудня 2024 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі

головуючого судді Юхтенко Л.Р.,

розглянувши в порядку письмового провадження в приміщенні Одеського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовною заявою Міністерства юстиції України (код ЄДРПОУ 00015622, місце знаходження: 01001, м. Київ, вул. Архітектора Городецького, 13) до Приватного підприємства «Маяковський» (код ЄДРПОУ 42373270, місце знаходження: 67700, Одеська область, Білгород-Дністровський район, м. Білгород-Дністровський, вул. Маяковського, 11) про припинення діяльності юридичної особи,-

ВСТАНОВИВ:

До Одеського окружного адміністративного суду 25 липня 2024 року надійшла позовна заява Міністерства юстиції України (код ЄДРПОУ 00015622, місце знаходження: 01001, м. Київ, вул. Архітектора Городецького, 13) до Приватного підприємства «Маяковський» (код ЄДРПОУ 42373270, місце знаходження: 67700, Одеська область, Білгород-Дністровський район, м. Білгород-Дністровський, вул. Маяковського, 11), в якій позивач просив:

Діяльність юридичної особи - ПРИВАТНОГО ПІДПРИЄМСТВА «МАЯКОВСЬКИЙ» (код ЄДРПОУ: 42373270, керівник - ОСОБА_1 , місцезнаходження: АДРЕСА_1 ) - припинити.

Ухвалою від 30 липня 2024 року позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення (виклику) сторін в порядку ч. 5 ст. 262 КАС України.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що згідно з пунктом 3 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про засудження та заборону пропаганди російської імперської політики в Україні і деколонізацію топонімії» (далі - Закон № 3005-ІХ) юридичні особи, політичні партії, інші об`єднання громадян, зареєстровані на день набрання чинності цим Законом, у разі недодержання вимог цього Закону зобов`язані протягом одного місяця з дня набрання чинності цим Законом привести свої установчі документи, найменування та/або символіку у відповідність із цим Законом. Та пунктом 4 Прикінцевих та перехідних положень Закону № 3005-ІХ встановлено, що у разі недодержання вимог цього Закону юридичними особами, політичними партіями, іншими об`єднаннями громадян, зазначеними у пункті 3 цієї статті, їхня діяльність підлягає забороні у встановленому законом порядку, крім випадків, якщо юридичними особами, політичними партіями, іншими об`єднаннями громадян вжито заходів для додержання вимог цього Закону, а неможливість державної реєстрації змін до установчих документів, пов`язаних з приведенням їх у відповідність із цим Законом, зумовлена об`єктивними причинами.

Представник позивача зазначив, що найменування ПРИВАТНОГО ПІДПРИЄМСТВА «МАЯКОВСЬКИЙ» в порушення частини другої статті 4 Закону № 3005-ІХ містить символіку російської імперської політики.

У зв`язку із цим Комісією було проведено правову експертизу на відповідність найменування Відповідача вимогам Закону № 3005-ІХ та призначено на 02.07.2024 засідання Комісії, відомості про що опубліковано на офіційному вебсайті Мін`юсту.

Комісія звернулась до Відповідача листом Міністерства юстиції України від 22.04.2024 № 61046/19.4/33-24 з проханням надати пояснення щодо причин неприведення ПРИВАТНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ «МАЯКОВСЬКИЙ» свого найменування у відповідність до вимог Закону № 3005-ІХ протягом місяця з дня набрання ним чинності, проте лист повернувся у зв`язку із закінченням терміну зберігання.

Станом на 02.07.2024 об`єктом правової експертизи не було вжито заходів, спрямованих на виконання вимог Закону № 3005-ІХ, відтак, на думку представника позивача, відомості про наявні об`єктивні причини неможливості виконання Відповідачем вимог Закону № 3005-ІХ - відсутні.

Представник позивача зазначив, що за результатами правової експертизи Комісією встановлено, що згідно з відомостями Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань видами економічної діяльності юридичної особи ПРИВАТНОГО ПІДПРИЄМСТВА «МАЯКОВСЬКИЙ» є: 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна; 68.10 Купівля та продаж власного нерухомого майна.

Найменування об`єкта правової експертизи не відповідає частині другій статті 4 Закону України «Про засудження та заборону пропаганди російської імперської політики в Україні і деколонізацію топонімії», оскільки відповідно до Переліку ОСОБА_2 (1893-1930) - радянський поет, особа, яка у своїй творчості підтримувала, глорифікувала та виправдовувала російську імперську політику, що проводилася комуністичною партією у часи СРСР.

Отже, назва об`єкта правової експертизи (Відповідача) містить символіку російської імперської політики в розумінні Закону № 3005-ІХ.

Таким чином, за наслідками проведеної правової експертизи на відповідність найменування Відповідача вимогам Закону № 3005-ІХ Комісією складено Правовий висновок від 02.07.2024 № 3 «Про невідповідність найменування вимогам Закону України «Про засудження та заборону російської імперської політики в Україні і деколонізації топонімії» ПРИВАТНОГО ПІДПРИЄМСТВА «МАЯКОВСЬКИЙ» (далі - Правовий висновок), який був затверджений Мінюстом наказом від 05.07.2024 року № 2019/5.

Тому, представник позивача зазначає, що відповідно до Правового висновку Комісії від 02.07.2024 № 3, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 05.07.2024 № 2019/5, найменування об`єкта правової експертизи - ПРИВАТНОГО ПІДПРИЄМСТВА «МАЯКОВСЬКИЙ» містить символіку російської імперської політики, що свідчить про порушення Відповідачем вимог Закону № 3005-ІХ та є підставою звернення до суду із позовом про припинення діяльності юридичної особи відповідача.

Копія ухвали про відкриття провадження у справі направлена на юридичну адресу відповідача поштою та отримана 13.08.2024 року, що підтверджено поштовим повідомленням про вручення.

До суду не надходив відзив на позовну заяву.

Вивчивши матеріали справи, а також обставини, якими обґрунтовуються вимоги, докази, якими вони підтверджуються, суд встановив таке.

Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, суд встановив, що Приватне підприємство «Маяковський» зареєстровано 08.08.2018, номер запису: 15521020000003686, засновником підприємства є: ОСОБА_3 , місцезнаходження юридичної особи: України, 67700, Одеська область, м. Білгород-Дністровський, вулиця Маяковського, 11, види економічної діяльності юридичної особи ПРИВАТНОГО ПІДПРИЄМСТВА «МАЯКОВСЬКИЙ» є: 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна; 68.10 Купівля та продаж власного нерухомого майна.

Суд встановив, що наказом Мін`юсту від 04.12.2023 № 4150/5 затверджено Положення про Комісію з питань дотримання Законів України «Про засудження комуністичного та націонал- соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки», «Про засудження та заборону пропаганди російської імперської політики в Україні і деколонізацію топонімії» (далі - Положення № 4150/5), згідно з яким, відповідно до покладених завдань Комісія забезпечує проведення правової експертизи юридичної особи, діяльність, найменування та/або символіка яких досліджуються на відповідність вимогам Закону № 3005-ІХ, підготовка за результатами правової експертизи правових висновків про відповідність/ невідповідність діяльності, найменування та/або символіки вимогам Закону № 3005- ІХ.

Наказом Міністерства юстиції України №1138/7 від 24.04.2024 року внесені зміни до складу Комісії з питань дотримання Законів України «Про засудження комуністичного та націонал- соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки», «Про засудження та заборону пропаганди російської імперської політики в Україні і деколонізацію топонімії».

У позовній заяві представник позивача зазначив, що проведеним моніторингом відповідності найменування юридичної особи вимогам Закону № 3005-ІХ встановлено, що найменування юридичної особи - ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «МАЯКОВСЬКИЙ» не відповідає вимогам цього Закону.

Суд встановив, що Міністерство юстиції України направило на адресу відповідача лист «Щодо вжиття заходів» № 62046/19.4/33-24 від 22.04.2024 року з проханням вжиття заходів на виконання вимог Закону № 3005 та надання пояснень щодо не приведення свого найменування у відповідність з вимогами цього Закону протягом місяця з дня набрання ним чинності для подальшого розгляду на засіданні Комісії.

Цей лист був надісланий на адресу відповідача поштою, але не був вручений та повернутий позивачу із позначкою пошти «за закінченням терміну зберігання».

У зв`язку із цим Комісією було проведено правову експертизу на відповідність найменування Відповідача вимогам Закону № 3005-ІХ та призначено на 02.07.2024 засідання Комісії, відомості про що опубліковано на офіційному вебсайті Мін`юсту.

Суд встановив, що за результатами проведеної правової експертизи на відповідність найменування Відповідача вимогам Закону № 3005-ІХ Комісією складено Правовий висновок від 02.07.2024 № 3 «Про невідповідність найменування вимогам Закону України «Про засудження та заборону російської імперської політики в Україні і деколонізації топонімії» ПРИВАТНОГО ПІДПРИЄМСТВА «МАЯКОВСЬКИЙ» (далі - Правовий висновок).

Під час проведення правової експертизи Комісія використовувала Перелік окремих осіб, подій, назв, що підпадають під обмеження встановлені Законом України «Про засудження та заборону пропаганди російської імперської політики в Україні і деколонізацію топонімії», укладений за результатами розгляду звернень та запитів органів місцевого самоврядування, виконавчої влади, юридичних та фізичних осіб, надісланий листом Українського інституту національної пам`яті від 25.03.2024 року № 754/2.2-07-24 (вх. № 55645-11-24 від 26.03.2024 року) (далі - Перелік).

Відповідно до наказу Міністерства юстиції України від 05.07.2024 № 2019/5 «Про затвердження Правового висновку Комісії з питань дотримання Законів України «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки», «Про засудження та заборону пропаганди російської імперської політики в Україні і деколонізацію топонімії», на виконання вимог пункту 20 Порядку № 354, затверджено Правовий висновок Комісії з питань дотримання Законів України «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки», «Про засудження та заборону пропаганди російської імперської політики в Україні і деколонізацію топонімії» від 02.07.2024 № 3 «Про невідповідність найменування вимогам Закону України «Про засудження та заборону пропаганди російської імперської політики в Україні і деколонізацію топонімії» ПРИВАТНОГО ПІДПРИЄМСТВА «МАЯКОВСЬКИЙ»; визнано, що найменування ПРИВАТНОГО ПІДПРИЄМСТВА «МАЯКОВСЬКИЙ» не відповідає частині другій статті 4 Закону України «Про засудження та заборону пропаганди російської імперської політики в Україні і деколонізацію топонімії».

Проаналізувавши положення чинного законодавства, обставини справи, суд дійшов висновку, що позовні вимоги належать задоволенню, з огляду на таке.

Так, частиною 5 ст. 16 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» № 755-IV від 15.05.2003, визначено, що у найменуванні юридичних осіб забороняється використовувати символіку російської імперської політики відповідно до Закону України "Про засудження та заборону пропаганди російської імперської політики в Україні і деколонізацію топонімії".

Закон України «Про засудження та заборону пропаганди російської імперської політики в Україні і деколонізацію топонімії» №3005-IX від 21.03.2023 (далі, - Закон №3005-IX), визначає правові засади засудження російської імперської політики в Україні, заборони пропаганди її символіки та встановлює порядок ліквідації символіки російської імперської політики.

У пункту «є» частини 4 статті 2 Закону №3005-IX, визначено, що символіка російської імперської політики - символіка, що включає, зокрема, назви підприємств, установ, організацій на території України, яким присвоєні імена або псевдоніми осіб, які відповідають критеріям, встановленим підпунктами "в" і "г" цього пункту.

Пунктом «г» частини 4 статті 2 Закону №3005-IX визначено, що символіка російської імперської політики - символіка, що включає зображення, пам`ятники, пам`ятні знаки, написи, присвячені особам, які публічно, у тому числі в медіа, у літературних та інших мистецьких творах, підтримували, глорифікували або виправдовували російську імперську політику, закликали до русифікації чи українофобії.

Частиною першої статті 3 Закону № 3005-IX встановлено, що російська імперська політика визнається злочинною та засуджується.

Відповідно до ст. 4 Закону №3005-IX пропаганда російської імперської політики та її символіки забороняється. Присвоєння географічним об`єктам, юридичним особам та об`єктам права власності назв, що глорифікують, увічнюють, пропагують або містять символіку російської імперської політики, а також держави-терориста (держави-агресора) або її визначні, пам`ятні, історичні та культурні місця, населені пункти, дати, події, забороняється.

Пунктами 3, 4 ст.8 «Прикінцеві та перехідні положення» Закону №3005-IX передбачено, що юридичні особи, політичні партії, інші об`єднання громадян, зареєстровані на день набрання чинності цим Законом, у разі недодержання вимог цього Закону зобов`язані протягом одного місяця з дня набрання чинності цим Законом привести свої установчі документи, найменування та/або символіку у відповідність із цим Законом. У разі недодержання вимог цього Закону юридичними особами, політичними партіями, іншими об`єднаннями громадян, зазначеними у пункті 3 цієї статті, їхня діяльність підлягає забороні у встановленому законом порядку, крім випадків, якщо юридичними особами, політичними партіями, іншими об`єднаннями громадян вжито заходів для додержання вимог цього Закону, а неможливість державної реєстрації змін до установчих документів, пов`язаних з приведенням їх у відповідність із цим Законом, зумовлена об`єктивними причинами.

Відповідно до п. 1 Положення Про Міністерство юстиції України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 228 від 02.07.2014, Міністерство юстиції України (Мін`юст) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України. Мін`юст є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну правову політику, державну політику з питань, зокрема, державної реєстрації юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб підприємців.

Пунктом 18-14 Положення передбачено, що на Мінюст покладено завдання по прийняттю рішення щодо невідповідності діяльності, найменування та / або символіки юридичної особи, політичної партії, її обласної, міської, районної організації або іншого структурного утворення, передбаченого статутом політичної партії, іншого об`єднання громадян вимогам Закону України Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їх символіки та/або Закону України Про засудження та заборону пропаганди російської імперської політики в Україні і деколонізацію топонімії.

Законодавством передбачена процедура встановлення невідповідності найменування юридичної особи вимогам Закону №3005-IX, що передує зверненню Мін`юсту до суду із вимогами про заборону її діяльності.

Так, постановою Кабінету Міністрів України №354 від 27.05.2015 затверджено Порядок прийняття рішень щодо невідповідності діяльності, найменування та/або символіки юридичної особи, політичної партії, її обласної, міської, районної організації або іншого структурного утворення, передбаченого статутом політичної партії, іншого об`єднання громадян вимогам Законів України Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки, Про засудження та заборону пропаганди російської імперської політики в Україні і деколонізацію топонімії (далі, - Порядок №354).

Пунктом 3 Порядку №354 визначено, що Мін`юст безпосередньо або через територіальні органи забезпечує постійний моніторинг відповідності найменування та/або символіки, матеріалів реєстраційної справи юридичної особи, політичної партії, її обласної, міської, районної організації або іншого структурного утворення, передбаченого статутом політичної партії, іншого об`єднання громадян вимогам Законів.

Підставою проведення правової експертизи, згідно п. 4 Порядку №354, може бути ініціатива Мін`юсту.

Пунктом 7 Порядку №354 передбачено, що для проведення правової експертизи щодо невідповідності діяльності, найменування та/або символіки юридичної особи, політичної партії, її обласної, міської, районної організації або іншого структурного утворення, передбаченого статутом політичної партії, іншого об`єднання громадян вимогам Законів утворюється Комісія з питань дотримання Законів України Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки, Про засудження та заборону пропаганди російської імперської політики в Україні і деколонізацію топонімії (далі - Комісія). Комісія є постійно діючим колегіальним консультативно-дорадчим органом при Мін`юсті, склад та положення якої затверджуються наказом Мін`юсту.

Суд встановив, що наказом Мін`юсту від 26.07.2023 № 1853/7 (зі змінами) створено Комісію з питань дотримання Законів України «Про засудження комуністичного та націонал соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки», «;Про засудження та заборону пропаганди російської імперської політики в Україні і деколонізацію топонімії» (далі, - Комісія) та затверджено її склад.

Згідно з пунктами 14, 15,18 Порядку №354, предметом правової експертизи є, зокрема, найменування об`єкта правової експертизи. За результатами правової експертизи щодо кожного об`єкта складається окремий правовий висновок про відповідність або невідповідність його діяльності, найменування та/або символіки вимогам Законів. Комісія під час правової експертизи бере до уваги повідомлення об`єкта правової експертизи про наявні об`єктивні причини неможливості виконання ним вимог Законів та про вжиті заходи, спрямовані на виконання вимог Законів.

Матеріалами справи підтверджено, що Міністерство юстиції України направило на адресу відповідача лист «Щодо вжиття заходів» № 62046/19.4/33-24 від 22.04.2024 року з проханням вжиття заходів на виконання вимог Закону № 3005 та надання пояснень щодо не приведення свого найменування у відповідність з вимогами цього Закону протягом місяця з дня набрання ним чинності для подальшого розгляду на засіданні Комісії.

Цей лист був надісланий на адресу відповідача поштою, але не був вручений та повернутий позивачу із позначкою пошти «за закінченням терміну зберігання».

У зв`язку із цим Комісією було проведено правову експертизу на відповідність найменування Відповідача вимогам Закону № 3005-ІХ та призначено на 02.07.2024 засідання Комісії, відомості про що опубліковано на офіційному вебсайті Мін`юсту, та за результатами проведеної правової експертизи на відповідність найменування Відповідача вимогам Закону № 3005-ІХ Комісією складено Правовий висновок від 02.07.2024 № 3 «Про невідповідність найменування вимогам Закону України «Про засудження та заборону російської імперської політики в Україні і деколонізації топонімії» ПРИВАТНОГО ПІДПРИЄМСТВА «МАЯКОВСЬКИЙ» (далі - Правовий висновок), який був затверджений наказом Міністерства юстиції України від 05.07.2024 № 2019/5.

Надаючи оцінку наданим позивачем доказам у справі, суд доходить висновку, що Мін`юст дотримався законодавчо визначеної процедури щодо встановлення невідповідності найменування юридичної особи-відповідача вимогам Закону України «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки» шляхом проведення правової експертизи та затвердження її результатів.

У свою чергу з боку відповідача не надані позивачу та суду відомості про наявні об`єктивні причини неможливості виконання об`єктом правової експертизи вимог Закону України «Про засудження та заборону пропаганди російської імперської політики в Україні та деколонізацію топонімії».

Згідно з частиною 2 статті 7 Закону №3005-IX, у разі невиконання юридичними особами, політичними партіями, іншими об`єднаннями громадян вимог цього Закону їхня діяльність підлягає припиненню (забороні) в судовому порядку за позовом центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику з питань державної реєстрації юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців.

Враховуючи встановлені судом обставини, суд доходить висновку, що позовні вимоги є правомірними та обґрунтованими, а тому належать задоволенню.

Згідно з ч.1 ст.6 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого зокрема людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави.

Відповідно до ч.1,3 ст.90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Враховуючи викладене, а також відсутність будь-яких заперечень та доказів з боку відповідача, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими, підтверджуються наявними у справі доказами, в зв`язку з чим належать задоволенню в повному обсязі.

Відповідно до ч. 2 ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз. У зв`язку з тим, що судові витрати пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз в цій справі відсутні, інші судові витрати з відповідача стягненню не підлягають.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 6, 12, 72, 77,90, 139, 205,246, 255,295,297 КАС України, суд

В И Р І Ш И В:

Позовну заяву Міністерства юстиції України (код ЄДРПОУ 00015622, місце знаходження: 01001, м. Київ, вул. Архітектора Городецького, 13) до Приватного підприємства «Маяковський» (код ЄДРПОУ 42373270, місце знаходження: 67700, Одеська область, Білгород-Дністровський район, м. Білгород-Дністровський, вул. Маяковського, 11) про припинення діяльності юридичної особи,- задовольнити.

Припинити діяльність юридичної особи - ПРИВАТНОГО ПІДПРИЄМСТВА «МАЯКОВСЬКИЙ» (код ЄДРПОУ: 42373270, керівник - ОСОБА_1 , місцезнаходження: АДРЕСА_1 ).

Рішення суду може бути оскаржено в порядку та в строки, встановлені ст. ст. 295, 297 КАС України, з урахуванням п.п.15.5 п. 15 ч. 1 Перехідних положень КАС України.

Рішення суду набирає законної сили в порядку та в строки, встановлені ст. 255 КАС України.

Суддя Л.Р. Юхтенко

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.12.2024
Оприлюднено04.12.2024
Номер документу123442464
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо звернень органів доходів і зборів, у тому числі щодо припинення юридичної особи (припинення підприємницької діяльності фізичної особи–підприємця)

Судовий реєстр по справі —420/23502/24

Рішення від 02.12.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні