Справа № 420/28112/24
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
02 грудня 2024 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді ТанцюриК.О., розглянувши у порядку письмового провадження у м.Одесі справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ІМПОРТМАКС до Південного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,-
В С Т А Н О В И В:
До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю ІМПОРТМАКС до Південного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Південного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків від 08.02.2024 №10522080/43738098 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 9460 від 30.11.2023р., поданої ТОВ ІМПОРТМАКС; зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю ІМПОРТМАКС № 9460 від 30.11.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Ухвалою суду від 27.09.2024 відкрито провадження у справі та призначено розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи.
03.10.2024 до суду від Південного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками надійшла заява про залишення позовної заяви без розгляду, з огляду на порушення позивачем строків звернення до суду із цим позовом.
Ухвалою суду від 24.10.2024 залишено без руху позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю ІМПОРТМАКС.
Ухвалою суду від 21.11.2024 поновлено Товариству з обмеженою відповідальністю ІМПОРТМАКС строк звернення до суду із позовними вимогами до Південного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії.
В обґрунтування позовних вимог позивач у позовній заяві зазначив, що відповідач протиправно відмовив у реєстрації податкової накладної № 9460 від 30.11.2023р. та просив суд задовольнити позов у повному обсязі. Як зазначив позивач, ним було надано на пропозицію контролюючого органу усі підтверджуючі первинні документи, які не враховані відповідачем. При цьому, приймаючи оскаржуване рішення відповідач, не конкретизував у рішенні які саме документи складені/оформлені із порушенням законодавства. Позивач, посилаючись на норми діючого законодавства, практику Верховного Суду та те, що позивачем до контролюючого органу надано достатні та належним чином оформлені документи, які давали змогу здійснити реєстрацію податкової накладної, просить суд задовольнити позов у повному обсязі.
24.09.2024 до суд від представника відповідача із позовними вимогами позивача та просить суд відмовити у задоволенні позову. Відповідач зазначив, що позивачем на пропозицію контролюючого органу було надано документи та враховуючи те, що ТОВ «ІМПОРТМАКС» є підприємством, що займається оптовою торгівлею і не взаємодіє напряму з кінцевим покупцем, відсутня інформація щодо торгівельних точок в яких розміщено рекламні продукти. В свою чергу, 30.01.2024 року комісією прийнято та направлено на адресу позивача повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/ або документів від 30.01.2024 року № 10469540/43738098, необхідних для розгляду питання прийняття комісією рішення про реєстрацію в ЄРПН податкової накладної від 30.11.2023 року № 9460, однак додаткові документи надано не було. Вищезазначені обставини свідчать, як вказав відповідач, про недотримання позивачем вимог Порядку прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року № 520 в частині направлення на адресу контролюючого органу повідомлення протягом протягом 5 робочих днів з дня, наступного за днем отримання Повідомлення. В свою чергу, як вказав відповідач, 08.02.2024 року комісією регіонального рівня було прийнято рішення від 08.02.2024 року № 10522080/43738098 в зв`язку із ненаданням/частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку.
Дослідивши письмові докази по справі, судом встановлено наступне.
20.07.2021 між ТОВ ІМПОРТМАКС та ТОВ «ЧИСТИЙ СВІТ ІНВЕСТ» було укладено договір поставки №20/07/21, згідно якого постачальник зобов`язується передавати непродовольчі товари у власність покупця відповідно до його замовлення, а покупець зобов`язується прийняти й оплатити отриманий товар на умовах, зазначених у цьому договорі.
ТОВ ІМПОРТМАКС складено та подано до контролюючого органу на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних податкову накладну № 9460 від 30.11.2023.
За результатами обробки податкової накладної № 9460 від 30.11.2023 документ доставлено до ДПС України, реєстрація зупинена з підстав, що ПН складена та подана платником податку, який відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку; контролюючим органом запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН.
Так, на пропозицію відповідача позивачем до контролюючого органу надано повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних /розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено №1 від 25.01.2024 разом із підтверджуючими документами: додаткова угода від 18.07.2022 року до Договору поставки № 20/07/21 від 20.07.2021 року; - договір про надання маркетингових послуг №02/10 від 02.10.2023 року; - лист-пояснення від 25.01.2024 року № 2501-1; - акт надання послуг від 30.11.2024 року № 16298; - договір поставки № 20/07/21 від 20.07.2021 року; - акт звірки за листопад 2023- грудень 2023; - картку рахунку 364 за листопад 2023 року грудень 2023 року; - додатковий договір №IM/2023 про умови здійснення мотиваційних виплат від 30.12.2022 року; - платіжна інструкція від 27.12.2023 року № 988; - податкова накладна №9460 від 30.11.2023 року.
30.01.2024 року комісією прийнято та направлено на адресу позивача повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/ або документів від 30.01.2024 року № 10469540/43738098, необхідних для розгляду питання прийняття комісією рішення про реєстрацію в ЄРПН податкової накладної від 30.11.2023 року № 9460.
Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Південного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками прийнято рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 08.02.2024 №10522080/43738098 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 9460 від 30.11.2023р., поданої ТОВ ІМПОРТМАКС, з підстав ненадання/часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у ПН, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку.
Положеннями п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Відповідно до п. 187.1 ст. 187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Відповідно до п. 201.7 ст. 201 ПК України податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс). У разі якщо частка товарів/послуг, послуг не містить відокремленої вартості, перелік (номенклатура) частково поставлених товарів/послуг зазначається в додатку до податкової накладної у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, та враховується при визначенні загальних податкових зобов`язань.
Згідно п. 201.16 ст.201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів визначений Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 р. № 1165.
Згідно із п.5 Порядку №1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2). Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
Пунктом 6 Порядку №1165 передбачено, що у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Механізм прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України визначено Порядком прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України 12 грудня 2019 року № 520.
Так, п.11 Порядку №520 визначено, що комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
В свою чергу п.5 Порядку №520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати.
Як зазначалось судом, ТОВ ІМПОРТМАКС складено та подано до контролюючого органу на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних податкову накладну № 9460 від 30.11.2023.
За результатами обробки податкової накладної № 9460 від 30.11.2023 документ доставлено до ДПС України, реєстрація зупинена з підстав, що ПН складена та подана платником податку, який відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку; контролюючим органом запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН.
Так, на пропозицію відповідача позивачем до контролюючого органу надано повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних /розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено №1 від 25.01.2024 разом із підтверджуючими документами: додаткова угода від 18.07.2022 року до Договору поставки № 20/07/21 від 20.07.2021 року; - договір про надання маркетингових послуг №02/10 від 02.10.2023 року; - лист-пояснення від 25.01.2024 року № 2501-1; - акт надання послуг від 30.11.2024 року № 16298; - договір поставки № 20/07/21 від 20.07.2021 року; - акт звірки за листопад 2023- грудень 2023; - картку рахунку 364 за листопад 2023 року грудень 2023 року; - додатковий договір №IM/2023 про умови здійснення мотиваційних виплат від 30.12.2022 року; - платіжна інструкція від 27.12.2023 року № 988; - податкова накладна № 9460 від 30.11.2023 року.
30.01.2024 року комісією прийнято та направлено на адресу позивача повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/ або документів від 30.01.2024 року № 10469540/43738098, необхідних для розгляду питання прийняття комісією рішення про реєстрацію в ЄРПН податкової накладної від 30.11.2023 року № 9460.
Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Південного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками прийнято рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 08.02.2024 №10522080/43738098 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 9460 від 30.11.2023р., поданої ТОВ ІМПОРТМАКС, з підстав ненадання/часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у ПН, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платникомподатку, не зазначивши в рішенні, яких саме документів, з урахуванням попереднього їх надання позивачем, не надано до контролюючого органу.
При цьому, суд зауважує, що саме лише зазначення про складання документів із порушенням та/або відсутність документів не є достатньою та законною підставою для відмови в реєстрації податкових накладних, оскільки контролюючий орган має зазначити об`єктивні обставини, які перешкоджають реєстрації податкових накладних з урахуванням відсутності таких документів, при цьому надана оцінка тим документам, що фактично подано платником податку.
Натомість, товариство на спростування обставин, зазначених у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної, надало пояснення та відповідні первинні документи.
Враховуючи викладене та надані на пропозицію комісії позивачем відповідні первинні документи, суд приходить до висновку про необґрунтованість прийняття оскарженого рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 08.02.2024 №10522080/43738098 та наявності підстав для його скасування.
Надані позивачем до суду первинні документи, доводять відсутність підстав для відмови у реєстрації податкової накладної № 9460 від 30.11.2023р.
Поряд з цим, суд зазначає, що приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарських операцій позивача на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарських операцій може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки платника податків, підстави та порядок проведення якої визначено нормами Податкового кодексу України. Предметом розгляду в цій справі є виключно стадія правильності та правомірності зупинення та відмови в реєстрації податкової накладної, а не реальність та товарність здійснення господарських операцій між позивачем та його контрагентом.
Аналогічний висновок викладений у постанові Верховного Суду від 07.12.2022р. по справі №500/2237/20.
У зв`язку з викладеним, суд приходить до висновку про наявність підстав для задоволення похідних позовних вимог позивача шляхом зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю ІМПОРТМАКС № 9460 від 30.11.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Враховуючи викладене, суд вважає, що адміністративний позов позивача підлягає задоволенню.
Частиною 1 ст. 139 КАС України визначено, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Враховуючи те, що суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог позивача та те, що оскільки вимозі про зобов`язання відповідача вчинити певні дії передує вимога про встановлення порушення прав, свобод та інтересів позивача, судовий збір за похідні вимоги позивача не стягувався, суд вважає, що наявні підстави для стягнення солідарно з відповідачів на користь позивача 3028,00 грн. сплаченого ним судового збору.
Керуючись ст.ст. 241-246, 250, 255, 295,382 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю ІМПОРТМАКС - задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Південного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків від 08.02.2024 №10522080/43738098 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 9460 від 30.11.2023р., поданої ТОВ ІМПОРТМАКС.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю ІМПОРТМАКС № 9460 від 30.11.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Стягнути з Південного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків (код ЄДРПОУ 44104032, м.Одеса. пр -т Шевченка 15/2) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ІМПОРТМАКС (код ЄДРПОУ 43738098, м.Одеса, вул. Маразліївська 1/20, вхід Ф1, офіс 101) судовий збір у розмірі 1514,00 грн(одна тисяча п`ятсот чотирнадцять гривень).
Стягнути з Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393, Львівська площа 8, м. Київ) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ІМПОРТМАКС (код ЄДРПОУ 43738098, м.Одеса, вул. Маразліївська 1/20, вхід Ф1, офіс 101) судовий збір у розмірі 1514,00 грн(одна тисяча п`ятсот чотирнадцять гривень).
Рішення набирає законної сили згідно ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст.ст. 293, 295 та п. 15-5 розділу VII Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя К.О. Танцюра
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.12.2024 |
Оприлюднено | 04.12.2024 |
Номер документу | 123442482 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Танцюра К.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні