Постанова
від 02.12.2024 по справі 520/15448/24
ДРУГИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий І інстанції: Волошин Д.А.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 грудня 2024 р. Справа № 520/15448/24Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

Головуючого судді Ральченка І.М.,

Суддів: Подобайло З.Г. , Катунова В.В. ,

розглянувши в порядку письмового провадження у приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Північного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків на рішення Харківського окружного адміністративного суду від 04.09.2024, по справі № 520/15448/24

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «РОЗУМНІ ЕНЕРГОСИСТЕМИ»

до Північного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків

про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

ВСТАНОВИВ:

ТОВ «РОЗУМНІ ЕНЕРГОСИСТЕМИ» звернулось до суду із позовом, в якому просило визнати противоправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Північного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків від 26.04.2024 № 239/3500040336.

Рішенням Харківського окружного адміністративного суду від 04.09.2024 позовні вимоги задоволено.

Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Північного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків від 26.04.2024 № 239/3500040336, яким застосовано штраф до ТОВ «РОЗУМНІ ЕНЕРГОСИСТЕМИ» в сумі 4228,19 грн.

Відповідач, не погодившись з рішенням суду першої інстанції, подав апеляційну скаргу, в якій просив скасувати його та прийняти нове рішення, яким відмовити в задоволенні позовних вимог. В обґрунтування апеляційної скарги посилався на порушення позивачем граничних строків реєстрації розрахунків коригування, що є підставою для застосування штрафних санкцій. Обставини несвоєчасної реєстрації позивачем розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних встановлені за результатами проведеної перевірки, за наслідками якої прийнято оскаржуване податкове повідомлення-рішення. Докази, що надані позивачем у спростування висновків контролюючого органу є необґрунтованими, оскільки відповідь ТОВ «М.Е.Doc», що надана листом №17/05-6421 від 17.05.2024, не підтверджує дату отримання розрахунків коригування, в зв`язку з тим, що Додаток №1 до листа сформований на підставі даних позивача. А надані позивачем протоколи руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій не містять ознак належних та достатніх доказів у справі, так як не містять дати, підпису, печатки та не є скіншотами з програмного забезпечення «М.Е.Doc».

На підставі п. 3 ч. 1 ст. 311 КАС України справа розглянута в порядку письмового провадження, у зв`язку з чим фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши рішення суду першої інстанції та доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з огляду на наступне.

Як встановлено судовим розглядом, Північним міжрегіональним управлінням ДПС по роботі з великими платниками податків проведено камеральну перевірку дотримання ТОВ "РОЗУМНІ ЕНЕРГОСИСТЕМИ" порядку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

За результатами проведеної перевірки відповідачем складений акт про результати камеральної перевірки щодо дотримання порядку реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до таких накладних з податку на додану вартість в Єдиному реєстрі податкових накладних від 05.04.2024 №212/35-00-04-03-14/43738365, яким зафіксовано порушення платником податків термінів реєстрації розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

На підставі вказаного акту Північним міжрегіональним управлінням ДПС по роботі з великими платниками податків прийняте податкове повідомлення-рішення від 26.04.2024 № 239/3500040336, яким до позивача застосовано штраф у сумі 4228,19 грн.

Позивач, не погоджуючись із прийнятим контролюючим органом рішенням, звернувся до суду з даним позовом.

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що розрахунки коригування до податкових накладних, зазначені у спірному податковому повідомленні-рішенні зареєстровані вчасно.

Колегія суддів погоджується із зазначеним висновком, виходячи з наступного.

Згідно з п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до абз. 1 п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Згідно з абз. 4 п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Абзацем 14 п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України визначено, що реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені; для зведених податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких зведених податкових накладних, складених за операціями, визначеними пунктом 198.5 статті 198 та пунктом 199.1 статті 199 цього Кодексу, - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем місяця, в якому вони складені; для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).

У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Відповідно до п. 120-1.1 ст. 120 Податкового кодексу України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість; податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою; податкової накладної, складеної відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами "а" - "г" цього пункту, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до статті 199 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до абзацу одинадцятого пункту 201.4 статті 201 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 і 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі, зокрема:

10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;

20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів.

Законом України від 12 січня 2023 року № 2876-IX «Про внесення змін до розділу XX «Прикінцеві положення» Податкового кодексу України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування» (набрав чинності 08 лютого 2023 року) підрозділ 2 розділу XX «Перехідні положення» ПК України доповнений пунктами 89 та 90, якими на період дії воєнного стану збільшені строки реєстрації в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування та зменшені розміри штрафних санкцій за їх порушення.

Відповідно до пункту 89 підрозділу 2 розділу XX ПК України, тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється з урахуванням таких граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до 5 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 18 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

Згідно з пунктом 90 підрозділу 2 розділу XX ПК України тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, штраф за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого для пункту 89 цього розділу для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлюється у розмірі: 2 відсотки суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів; 5 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 15 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів; 25 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

Таким чином, платник податків має обов`язок реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у строк встановлений податковим законодавством.

У свою чергу порушення зазначених строків реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування є підставою для настання відповідальності, передбаченої п. 120-1.1 ст. 120-1 Податкового кодексу України.

Так, відповідно до акту про результати камеральної перевірки щодо дотримання порядку реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до таких податкових накладних з ПДВ в ЄРПН від 05.04.2024 № 212/35-00-04-03-14/43738365 підставою для притягнення позивача до відповідальності є порушення строків реєстрації розрахунків коригування: № 1, складеного 25.05.2023 та зареєстрованого 21.06.2023, порушення граничного терміну реєстрації 3 дні; № 356, складеного 15.06.2023 та зареєстрованого 18.07.2023, порушення граничного терміну реєстрації 13 днів.

Разом з тим, із матеріалів справи встановлено, що розрахунок коригування кількісних і вартісних показників від 25.05.2023 № 1 до податкової накладної від 25.05.2023 № 28 (ім`я файлу 05072503710470F1201214100000000210520230507.XML) був отриманий від контрагента 20.06.2023 о 14.27.

ТОВ «РОЗУМНІ ЕНЕРГОСИСТЕМИ» розрахунок коригування кількісних і вартісних показників від 25.05.2023 № 1 до податкової накладної від 25.05.2023 № 28 був відправлений на реєстрацію та доставлений для реєстрації до центрального рівня Державної податкової служби України 21.06.2023 в 14:58:00, що підтверджено квитанцією та повідомленням протоколом руху.

Також ТОВ «РОЗУМНІ ЕНЕРГОСИСТЕМИ» отримано від контрагента розрахунок коригування кількісних і вартісних показників від 15.06.2023 № 356 до податкової накладної від 15.06.2023 № 169 18.07.2023 о 15.58.

Позивачем вказаний розрахунок коригування від 15.06.2023 № 356 відправлений на реєстрацію та був доставлений до центрального рівня Державної податкової служби України 18.07.2023 в 16:06:32, що підтверджено відповідною квитанцією та протоколом руху.

На підтвердження вказаних обставин позивачем також надано лист ТОВ «М.Е.ДОК» № 17/05-6421 від 17.05.2024 із Додатком 1, у якому вказана інформація щодо дати, часу, способу отримання та відправки розрахунків коригувань з КП «М.Е.Дос».

Правове регулювання порядку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування у ЄРПН встановлено нормами ст. 201 Податкового кодексу України та Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246.

За правилами абз. 1 п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Згідно з абз. 4 п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня (абзац четвертий цього пункту).

Пунктами 12 - 14 Порядку № 1246 передбачено, що після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки. За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція). Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Отже, враховуючи наведені обставини, на підтвердження яких позивачем надано належні докази, ТОВ «РОЗУМНІ ЕНЕРГОСИСТЕМИ» фактично виконано обов`язок щодо своєчасного направлення для реєстрації розрахунків коригування кількісних і вартісних показників від 25.05.2023 № 1 до податкової накладної від 25.05.2023 № 28, від 15.06.2023 № 356 до податкової накладної від 15.06.2023 № 169.

Натомість, відповідачем не надано належних та допустимих доказів про надіслання позивачу квитанцій про прийняття або неприйняття вказаних розрахунків коригування протягом відповідних операційних днів їх фактичного подання, а тому відповідно до вимог п. 201.10 ст. 201 ПК України, такі розрахунки коригування вважаються зареєстрованими в ЄРПН.

У зв`язку з викладеним, колегія суддів не може погодитись із висновками контролюючого органу щодо наявності підстав для настання відповідальності за несвоєчасну реєстрацію позивачем розрахунків коригування від 25.05.2023 № 1, від 15.06.2023 № 356.

Отже, за встановлених у справі обставин застосування до позивача штрафу є безпідставним та протиправним.

Враховуючи викладене, позовні вимоги щодо визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення Північного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Таким чином, суд першої інстанції дійшов правильного висновку про задоволення позову.

Доводи апеляційної скарги зазначених вище висновків суду попередньої інстанції не спростовують і не дають підстав вважати, що судом першої інстанції при розгляді справи неповно з`ясовано обставини, що мають значення для справи, неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, чи порушено норми процесуального права.

У відповідності до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

На підставі викладеного, колегія суддів, погоджуючись з висновками суду першої інстанції, вважає, що суд дійшов вичерпних юридичних висновків щодо встановлення обставин справи і правильно застосував до спірних правовідносин норми матеріального та процесуального права.

Керуючись ст. ст. 243, 250, 311, 315, 316, 321 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Північного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків - залишити без задоволення.

Рішення Харківського окружного адміністративного суду від 04.09.2024 по справі № 520/15448/24 - залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та не підлягає касаційному оскарженню, крім випадків, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий суддя І.М. Ральченко Судді З.Г. Подобайло В.В. Катунов

СудДругий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.12.2024
Оприлюднено04.12.2024
Номер документу123445471
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних)

Судовий реєстр по справі —520/15448/24

Постанова від 02.12.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Ухвала від 16.10.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Ухвала від 02.10.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Рішення від 04.09.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Волошин Д.А.

Ухвала від 05.07.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Волошин Д.А.

Ухвала від 07.06.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Волошин Д.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні