Рішення
від 03.12.2024 по справі 905/1011/24
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

61022, м. Харків, пр. Науки, 5, тел.:(057) 702-07-99, факс: (057) 702-08-52,

гаряча лінія: (096) 068-16-02, E-mail: inbox@dn.arbitr.gov.ua,

код ЄДРПОУ: 03499901,UA368999980313151206083020649


Р І Ш Е Н Н Я

іменем України

03.12.2024 Справа №905/1011/24

Господарський суд Донецької області, у складі судді Демідової П.В., при секретарі судового засідання Курило Є.П., розглянувши в cудовому засіданні матеріали справи №905/1011/24

за позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю «Каскад», м.Селидове, Донецька область,

до відповідача: Приватного акціонерного товариства «Діанівська птахофабрика», с.Діанівка, Волноваський р-н, Донецька область,

про стягнення заборгованості в розмірі 6 666 671,22грн.

Представники сторін:

від позивача: не з`явився

від відповідача: не з`явився.

СУТЬ СПРАВИ:

Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю «Каскад», звернувся до Господарського суду Донецької області з позовом до Приватного акціонерного товариства «Діанівська птахофабрика» про стягнення заборгованості в розмірі 6 666 671,22грн, з яких: 3 360 659,75грн сума основного боргу; 973 481,16грн інфляційна складова; 2 332 530,31грн 30% річних від простроченої суми.

В обґрунтування заявлених вимог позивач посилається на невиконання відповідачем зобов`язань за договором поставки нафтопродуктів №000744 від 04.01.2022, в частині оплати поставленого товару, у зв`язку з чим виникла заборгованість в розмірі 3 360 659,75грн, що також стало підставою для нарахування 30% річних та інфляційних втрат.

Господарський суд ухвалою від 31.07.2024 прийняв позовну заяву до розгляду та відкрив провадження у справі 905/1011/24; визначив здійснювати розгляд справи за правилами загального позовного провадження; підготовче засідання призначив на 27.08.2024 року об 11:30год.

У зв`язку з перебуванням судді Демідової Поліни Віталіївни у відпустці на дату розгляду справи, підготовче засідання, призначене на 27.08.2024 об 11:30год у справі №905/1011/24 не відбулось, про що складено лист від 27.08.2024 та повідомлено сторін шляхом здійснення телефонограм за можливості.

Господарський суд ухвалою від 02.09.2024 призначив підготовче засідання на 10.09.2024 року об 11:00 год.

Господарський суд ухвалою від 10.09.2024 відклав підготовче засідання на 24.09.2024 року об 11:45год.

Господарський суд ухвалою від 24.09.2024 закрив підготовче провадження у справі та призначив розгляд справи по суті на 15.10.2024 об 11:20год.

Господарський суд ухвалою від 15.10.2024 визначив повернутись зі стадії розгляду по суті справи № 905/1011/24 до стадії підготовчого провадження у вказаній справі; призначив підготовче засідання на 12.11.2024 року об 12:30год; зобов`язав Податкову Службу України надати інформацію щодо включення Приватним акціонерним товариством «Діанівська птахофабрика» до податкових декларацій в складі податкового кредиту суми ПДВ на підставі сформованих та зареєстрованих Товариством з обмеженою відповідальністю «Каскад» в ЄРПН податкових накладних.

01.11.2024 від Державної податкової служби України надійшов лист №1377115/99-00-04-02-01-05 від 31.10.2024.

Господарський суд ухвалою від 12.11.2024 закрив підготовче провадження у справі та призначив розгляд справи по суті на 03.12.2024 об 11:40год.

03.12.2024 від позивача через підсистему «Електронний суд» надійшла заява про розгляд справи без участі представника позивача, в якій він також зазначає, що відповідно до ч.8 ст.129 ГПК України протягом п`яти днів після ухвалення рішення суду будуть подані докази розміру судових витрат, які сторона позивача сплатила або має сплатити у зв`язку з розглядом справи. Також, до суду окремо надійшла заява з графіком відключення світла, як додаток до попередньої.

Представник позивача в судове засідання не з`явився про дату та час розгляду справи був повідомлений належним чином.

Представник відповідача в судове засідання не з`явився про дату та час розгляду справи був повідомлений належним чином.

Так, у зв`язку з відсутністю у відповідача електронного кабінету, ухвала суду від 12.11.2024 направлена на електронну адресу, зазначену ним в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі - ЄДР) в якості засобу зв`язку та згідно довідки, сформованої у системі «Діловодство спеціалізованого суду» вказана ухвала доставлена відповідачу 12.11.2024.

Згідно з ч.1 ст.11 Закону України Про здійснення правосуддя та кримінального провадження у зв`язку з проведенням антитерористичної операції суд викликає або повідомляє учасників справи, остання відома адреса місця проживання (перебування), місцезнаходження чи місця роботи яких знаходиться в районі проведення антитерористичної операції, про дату, час і місце інших судових засідань чи про вчинення відповідної процесуальної дії через оголошення на офіційному веб-сайті судової влади України (з посиланням на веб-адресу відповідної ухвали суду в Єдиному державному реєстрі судових рішень), яке повинно бути розміщене не пізніше ніж за десять днів до дати відповідного судового засідання або вчинення відповідної процесуальної дії. З опублікуванням такого оголошення відповідач вважається повідомленим про дату, час і місце розгляду справи. Учасники справи, остання відома адреса місця проживання (перебування) чи місцезнаходження яких знаходиться в районі проведення антитерористичної операції і які не мають електронного кабінету, повідомляються про ухвалення відповідного судового рішення шляхом розміщення інформації на офіційному веб-порталі судової влади України з посиланням на веб-адресу такого судового рішення в Єдиному державному реєстрі судових рішень. З моменту розміщення такої інформації вважається, що особа отримала судове рішення.

Враховуючи, що місцезнаходженням відповідача, згідно даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, є с.Діанівка Волноваського району, що відноситься до Хлібодарівської сільської територіальної громади, де, відповідно до Переліку населених пунктів, на території яких здійснювалась антитерористична операція, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 02.12.2015 №1275-р, здійснювалась антитерористична операція та згідно з Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України №309 від 22.12.2022, є тимчасово окупованою російською федерацією територією України, відповідача повідомлено про розгляд справи шляхом розміщення 18.11.2024 відповідного оголошення на офіційному веб-порталі Судова влада України, з посиланням на веб-адресу ухвали суду в Єдиному державному реєстрі судових рішень та виходячи з положень Закону України Про здійснення правосуддя та кримінального провадження у зв`язку з проведенням антитерористичної операції відповідач вважається таким, що належним чином повідомлений про розгляд справи.

Крім того, з метою встановлення зворотного зв`язку з відповідачем судом направлено ухвалу суду від 10.09.2024 на адресу ОСОБА_1 , який за даними ЄДР є одним з кінцевих бенефіціарних власників юридичної особи, місцезнаходження якого визначено на підконтрольній території України, проте конверт з ухвалою повернуто на адресу суду з відміткою «адресат відсутній за вказаною адресою».

Враховуючи викладене, відповідач є таким, що належним чином повідомлений про розгляд справи.

Згідно з ч.8 ст.165 ГПК України відзив подається в строк, встановлений судом, який не може бути меншим п`ятнадцяти днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі.

Відповідач своїм правом на подання відзиву у строк, встановлений судом не скористався, будь-яких клопотання та заяв до суду не направляв.

Відповідно до ч.2 ст.178 Господарського процесуального кодексу України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд має право вирішити спір за наявними матеріалами справи.

Приймаючи рішення в умовах відсутності відзиву на позовну заяву, суд враховує, що воєнний стан в Україні триває більше двох років. В зазначених умовах, суд не може не врахувати, що пасивна поведінка відповідачів, у тому числі у забезпеченні інформування своїх кредиторів про зміну місцезнаходження та засобів зв`язку, не може бути перешкодою у захисті прав особи, чиї права порушені.

З`ясувавши фактичні обставини справи, докази на їх підтвердження, виходячи з фактів, встановлених у процесі розгляду справи, суд, -

ВСТАНОВИВ:

04.01.2022 між Товариством з обмеженою відповідальністю «Каскад» (постачальник, позивач) та Приватним акціонерним товариством «Діанівська птахофабрика» (покупець, відповідач) укладено договір поставки нафтопродуктів №000744 від 04.01.2022, відповідно до п.1.1 якого, постачальник зобов`язується передати в узгоджені терміни, а покупець прийняти та оплатити на умовах, викладених в договорі, нафтопродукти і СПБТ, іменовані далі по тексту «Товар», асортимент, кількість і ціна яких вказуються в видаткових накладних та специфікаціях.

Кількість і номенклатура товару визначаються погодженими сторонами специфікацій (п.2.1 договору). Якість товару, його пакування й тара повинні відповідати стандартам і нормам, що діють на території України (діючим Держстандарт, ДСТУ, ТУ) або прийнятим міжнародним стандартам, підтвердженим в Україні, а також технічному паспорту (сертифікату якості) (п.2.2 договору). Ціна товару за одиницю вказуються у вищевказаних специфікаціях (п.2.3 договору). Загальна сума договору на момент його підписання орієнтовно становить 5 000 000,00 (п`ять мільйонів) гривень, у т.ч. ПДВ, у національній валюті України. Загальна сума договору може бути змінена за згодою сторін у зв`язку зі зміною рівня цін або обсягів поставки (п.2.4 договору).

Згідно з п.п.3.1, 3.2, 3.3, 3.4 договору, базис поставки товару на умовах (Incoterms, 2010): DDP склад покупця, якщо інше місце поставки не вказано у відповідній специфікації. Строки поставки: зазначаються у специфікації на кожну окрему партію товару. Факт і дата поставки товару й переходу права власності на товар підтверджується товарною накладною з відміткою про фактичне прийняття товару покупцем, оформленої сторонами в порядку, установленому чинним законодавством. Постачальник передає в день поставки або на протязі 5 робочих днів поштовим рекомендованим відправленням покупцеві (його представникові) оригінали наступних документів: рахунока-фактури на товар; сертифікат (посвідчення) якості; паспорта заводу-виготовлювача; видаткову накладну на товар; товарно-транспортну накладну; специфікацію. Оформлення податкових та акцизних накладних здійснюється відповідно до вимог чинного законодавства.

Пунктами 4.1, 4.2 договору передбачено, що розрахунки по кожному товару, партії товарів, здійснюється в гривнях, в безготівковому порядку. Покупець сплачує поставлений товар (партію товарів) протягом 3х (трьох) банківських днів з моменту поставки та підписання видаткової накладної, якщо інший термін оплати не вказано у відповідній специфікації.

Відповідно до п.п.5.1, 5.6 договору за невиконання або неналежне виконання зобов`язань за цим договором сторони несуть відповідальність згідно з чинним законодавством. Враховуючи приписи статті 625 Цивільного кодексу України, сторони погодили, що, боржник, який прострочив виконання грошового зобов`язання сплачує тридцять відсотків річних від простроченої суми.

Договір набуває чинності з моменту його підписання сторонами і діє до 31.12.2022, а зокрема до виконання сторонами своїх зобов`язань за цим договором, а в частині оплати вартості товару, поставленого в період його дії, але неоплаченого покупцем до повного виконання покупцем свої грошових зобов`язань (п.8.1 договору).

Позивачем на виконання умов договору складено та підписано специфікації до договору постачання №000744 від 04.01.2022 щодо поставки палива дизельного ДП-3-Євро-5-В0 (271094300), а також, згідно специфікації №13/01 від 13.01.2022, бензину автомобільного А-92-Євро5-ЕО (2710 12 41 94), а саме:

-№05/01 від 05.01.2022 палива в кількості 17 913л на суму 540 184,43грн, з ПДВ, з розрахунку 1л 25,13грн, без ПДВ; строк поставки 05.01.2022; строк оплати 05.03.2022;

-№13/01 від 13.01.2022 палива в кількості 17 893л (з розрахунку 1л 26,80грн, без ПДВ) та бензину в кількості 2985л (з розрахунку 1л 26,66грн, без ПДВ) на загальну суму 670 935,00грн, з ПДВ; строк поставки 13.01.2022; строк оплати 13.03.2022;

-№19/01 від 19.01.2022 палива в кількості 17 893л на суму 575 438,88грн, з ПДВ, з розрахунку 1л 26,80грн, без ПДВ; строк поставки 19.01.2022; строк оплати 19.03.2022;

-№21/01 від 21.01.2022 палива в кількості 23 258л на суму 787 050,00грн, з ПДВ, з розрахунку 1л 28,20грн, без ПДВ; строк поставки 21.01.2022; строк оплати 21.03.2022;

-№26/01 від 26.01.2022 палива в кількості 23 258л на суму 787 050,00грн, з ПДВ, з розрахунку 1л 28,20грн, без ПДВ; строк поставки 26.01.2022; строк оплати 26.03.2022.

Вказані специфікації не підписані збоку покупця.

На виконання умову договору постачальником складено та підписано наступні видаткові накладні на загальну суму 3 360 659,75грн: №2 від 05.01.2022 на суму 540 184,43грн; №8 від 13.01.2022 на суму 670 935,00грн; №13 від 19.01.2022 на суму 575 438,88грн; №17 від 21.01.2022 на суму 787 050,72грн; №19 від 26.01.2022 на суму 787 050,72грн.

Зазначені видаткові накладні не містять підпису покупця.

Також, до матеріалів позовної заяви позивачем долучено копії товарно-транспортних накладних на відпуск нафтопродуктів (нафти), сертифікатів та декларацій відповідності, паспортів, податкових та акцизних накладних.

З акту звірки взаємних розрахунків за період листопад 2021 між Товариством з обмеженою відповідальністю «Каскад» та Приватним акціонерним товариством «Діанівська птахофабрика», який підписано сторонами, станом на 30.11.2021 заборгованість на користь ТОВ «Каскад» складає 8 583 118,23грн.

Згідно з актами звірки за період з 01.12.2021 по 25.02.2022 та за лютий 2022, заборгованість ПрАТ «Діанівська птахофабрика» перед ТОВ «Каскад» складає 11 811 328,94грн. Зазначені акти не підписані збоку покупця.

Невиконання відповідачем зобов`язань за договором поставки нафтопродуктів №000744 від 04.01.2022, в частині оплати поставленого товару, у зв`язку з чим виникла заборгованість в розмірі 3 360 659,75грн стало підставою для нарахування 30% річних, інфляційних втрат та звернення позивача до суду.

Дослідивши матеріали справи на підставі приписів чинного законодавства, суд виходить з наступного.

Відповідно до ч.ч.1, 2 ст.712 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) за договором поставки продавець (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, зобов`язується передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов`язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов`язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму. До договору поставки застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, якщо інше не встановлено договором, законом або не випливає з характеру відносин сторін.

Згідно з ст.664 ЦК України передбачено, що обов`язок продавця передати товар покупцеві вважається виконаним у момент: вручення товару покупцеві, якщо договором встановлений обов`язок продавця доставити товар; надання товару в розпорядження покупця, якщо товар має бути переданий покупцеві за місцезнаходженням товару. Товар вважається наданим у розпорядження покупця, якщо у строк, встановлений договором, він готовий до передання покупцеві у належному місці і покупець поінформований про це.

За приписами статті 692 ЦК України покупець зобов`язаний оплатити товар після його прийняття або прийняття товаророзпорядчих документів на нього, якщо договором або актами цивільного законодавства не встановлений інший строк оплати товару.

Отже, двосторонній характер договору поставки зумовлює взаємне виникнення у кожної зі сторін прав та обов`язків. З укладенням такого договору постачальник бере на себе обов`язок передати у власність покупця товар належної якості і водночас набуває права вимагати його оплати, а покупець зі свого боку набуває права вимагати від постачальника передачі цього товару та зобов`язаний здійснити оплату.

За умовами договору факт поставки і перехід права власності на товар підтверджується товарною накладною з відміткою про фактичне прийняття товару, при цьому постачальник має передати в день поставки або на протязі 5 робочих днів оригінали рахунку-фактури на товар, сертифікат якості, паспорт заводу-виготовлювача, видаткову накладну на товару, товарно-транспортну накладну та специфікацію.

Позивачем до матеріалів справи, зокрема, долучено специфікації, видаткові накладні та товарно-транспортні накладні, проте вказані документи не містять підпису відповідача.

В поданому позові позивач зазначає, що вказані документи були направлені на електронну адресу та засобами поштового зв`язку через ТОВ «Нова пошта». В підтвердження викладеного позивачем долучено до матеріалів справи скріншоти з електронної пошти, акт ТОВ «Нова пошта» здачі-прийняття робіт (надання послуг) №НП-007080253 від 10.02.2024, рахунок-фактура №НП-0070802 від 10.02.2024, а також специфікації до акту наданих послуг №НП-007080253 від 10.02.2024 та до акту №НП-006809478 від 20.01.2022.

Відповідачем будь-яких заперечень щодо факту отримання вказаних документів не надано.

Факт здійснення господарської операції підтверджується в першу чергу первинними документами, при цьому у разі наявності дефектів первинних документів, відсутності підписів сторін чи невизнання стороною факту постачання спірного товару, сторони не позбавлені права доводити постачання товару іншими доказами, які будуть переконливо свідчити про фактичні обставини здійснення постачання товару.

Матеріали справи містять товарно-транспортні накладні на відпуск нафтопродуктів (нафти) №ТА000000005 від 05.01.2022, №000033 від 13.01.2022, №000043 від 18.01.2022, №000140 від 21.01.2022 та №000096 від 25.01.2022, які свідчать про навантаження транспортного засобу позивача в об`ємах нафтопродукту, згідно специфікації, для доставки відповідачу.

Також, позивачем долучено до матеріалів справи податкові та акцизні накладні.

Так, згідно наданих документів позивачем зареєстровано наступні податкові накладні: №3 від 05.01.2022 на суму 540 184,43грн, в тому числі ПДВ 90 030,74грн; №9 від 13.01.2022 на суму 670 935,00грн, в тому числі ПДВ 111 822,50грн; №14 від 19.01.2022 на суму 575 438,88грн, в тому числі ПДВ 95 906,48грн; №;18 від 21.01.2022 на суму 787 050,72грн, в тому числі ПДВ 131 175,12грн; №21 від 26.01.2022 на суму 787 050,72грн, в тому числі ПДВ 131 175,12грн.

За приписами частин третьої, восьмої статті 19 Господарського кодексу України, обов`язком суб`єктів господарювання є ведення бухгалтерського обліку та подання фінансової звітності згідно із законодавством, що забезпечує здійснення державою контролю і нагляду за господарською діяльністю суб`єктів господарювання, а також за додержанням ними податкової дисципліни.

Відповідно до п.201.1 ст.201 Податкового кодексу України (далі - ПК України) на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з п.201.7 ст.201 ПК України податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою (п.201.10 ст. 201 ПК України).

Податкові накладні, отримані з Єдиного реєстру податкових накладних, є для отримувача товарів/послуг підставою для нарахування податкового кредиту.

Підставою для виникнення в платника права на податковий кредит з податку на додану вартість є факт реального здійснення операцій з придбання товарно-матеріальних цінностей з метою їх використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку, а також оформлення відповідних операцій належним чином складеними первинними документами, які містять достовірні відомості про їх обсяг та зміст.

Встановлюючи правило щодо обов`язкового підтвердження сум податкового кредиту, врахованих платником ПДВ при визначенні податкових зобов`язань, законодавець, безумовно, передбачає, що ці документи є достовірними, тобто операції, які вони підтверджують, дійсно мали місце.

Такий висновок сформовано Великою Палатою Верховного Суду у постанові від 29.06.2021 по справі № 910/23097/17.

Виходячи із зазначеного, дії сторони з реєстрації податкових накладних засвідчують волю до настання відповідних правових наслідків, тому податкова накладна, виписана однією стороною в договорі (постачальником) на постачання послуг на користь другої сторони (покупця), може бути допустимим доказом факту прийняття товару від контрагента на визначену суму, якщо покупець вчинив юридично значимі дії, зокрема, відобразив податковий кредит за вказаною господарською операцією з контрагентом.

З метою встановлення обставин щодо відображення відповідачем податкового кредиту за спірною поставкою нафтопродуктів, суд звернувся до Державної податкової служби України, та, згідно з ухвалою від 15.10.2024, просив надати інформацію щодо включення Приватним акціонерним товариством «Діанівська птахофабрика» до податкових декларацій в складі податкового кредиту суми ПДВ на підставі сформованих та зареєстрованих Товариством з обмеженою відповідальністю «Каскад» в ЄРПН податкових накладних, а саме : 1) податкової накладної № 3 від 05.01.2022 року на загальну суму 540 184,43грн., у тому числі ПДВ 90 030,74грн; 2) податкової накладної № 9 від 13.01.2022 року на загальну суму 670 935,00грн., у тому числі ПДВ 111 822,50грн; 3) податкової накладної № 14 від 19.01.2022 року на загальну суму 575 438,88 грн., у тому числі ПДВ 95 906,48грн; 4) податкової накладної № 18 від 21.01.2022 року на загальну суму 787 050,72 грн., у тому числі ПДВ 131 175,12грн; 5) податкової накладної № 21 від 26.01.2022 року на загальну суму 787 050,72 грн. у тому числі ПДВ 131 175,12грн.

У відповідь Державна податкова служба України листом №1377115/99-00-04-02-01-05 від 31.10.2024 повідомила, що ПрАТ «Діанівська птахофабрика», згідно податкової декларації за січень 2022 року, задекларовано суму податкового кредиту по взаємовідносинах з постачальником ТОВ «Каскад», з обсягом постачання (без ПДВ) на суму 2 800 549,79грн та сумою ПДВ 560 109,96грн, що відповідає сумі заборгованості за договором поставки нафтопродуктів №000744 від 04.01.2022.

Враховуючи викладене, відображення відповідачем податкового кредиту за господарськими операціями з ТОВ «Каскад» з поставки нафтопродуктів у податковій декларації за січень 2022 свідчить про факт здійснення відповідної господарської операції та прийняття товару від позивача на суму 3 360 659,75грн. Доказів протилежного матеріали справи не містять.

Виходячи з викладеного, беручи до уваги положення ст.79 ГПК України, суд вважає факт поставки товару за договором поставки нафтопродуктів №000744 від 04.01.2022 доведеним.

Матеріали справи не містять доказів в підтвердження оплати поставленого позивачем товару, у зв`язку з чим заборгованість в розмірі 3 360 659,75грн підлягає стягненню з відповідача.

Позивач просить стягнути з відповідача інфляційну складову в сумі 973 481,16грн за період з 28.03.2022 по 01.07.2024 та 30% річних від простроченої суми в розмірі 2 332 530,31грн з період з 28.03.2022 по 19.07.2024.

Відповідно до ч.2 ст.625 ЦК України боржник, який прострочив виконання грошового зобов`язання, на вимогу кредитора зобов`язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.

За умовами договору сторони погодили, що боржник який прострочив виконання грошового зобов`язання сплачує 30% річних від простроченої суми.

Перевіривши розрахунок 30% річних за допомогою підсистеми «Ліга Закон» судом встановлено, що він є арифметично вірним, у зв`язку з чим сума 30% річних, яка підлягає стягненню з відповідача складає 2 332 530,31грн.

Стосовно інфляційних втрат в частині визначення періоду прострочення, суд зазначає наступне. Позивач просить стягнути інфляційні витрати за період з квітня 2022 року по червень 2024 року.

Перевіривши розрахунок інфляційної складової боргу за допомогою підсистеми «Ліга Закон», судом встановлено, що він є арифметично вірним у зв`язку з чим сума інфляційних втрат, яка підлягає стягненню з відповідача складає 973 481,16грн.

З огляду на викладене, суд дійшов висновку позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «Каскад»до Приватного акціонерного товариства «Діанівська птахофабрика» про стягнення заборгованості в розмірі 6 666 671,22грн задовольнити.

Відповідно до вимог ст.129 Господарського процесуального кодексу України судові витрати із сплати судового збору покладаються на відповідача.

Керуючись ст.ст.12, 13, 76, 86, 129, 236-241 Господарського процесуального кодексу України, суд, -

ВИРІШИВ:

1.Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «Каскад» до Приватного акціонерного товариства «Діанівська птахофабрика» про стягнення заборгованості в розмірі 6 666 671,22грн задовольнити.

2.Стягнути з Приватного акціонерного товариства «Діанівська птахофабрика» (85783, Донецька область, Волноваський район, село Діанівка, вул.Миру, буд 1а; код ЄДРПОУ 30492941) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Каскад» (85400, Донецька область, м.Селидове, вул.Берегова, будинок 142А; код ЄДРПОУ 30585543) суму боргу в розмірі 6 666 671,22грн, з яких: 3 360 659,75грн сума основного боргу; 973 481,16грн інфляційна складова боргу; 2 332 530,31грн 30% річних та судові витрати на сплату судового збору в сумі 80 000,05грн.

3.Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

4.Рішення може бути оскаржене в Східний апеляційний господарський суд протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення в порядку передбаченому розділом IV ГПК України.

Рішення прийняте, складено та підписано (вступна та резолютивна частина) у нарадчій кімнаті. Повний текст рішення складено та підписано 3.12.2024.

Суддя П.В. Демідова

Інформацію щодо руху справи можна отримати на інформаційному сайті http://www.reyestr.court.gov.ua, веб-порталі "Судова влада України" (dn.arbitr.gov.ua).

СудГосподарський суд Донецької області
Дата ухвалення рішення03.12.2024
Оприлюднено04.12.2024
Номер документу123460979
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань купівлі-продажу поставки товарів, робіт, послуг

Судовий реєстр по справі —905/1011/24

Рішення від 03.12.2024

Господарське

Господарський суд Донецької області

Демідова Поліна Віталіївна

Рішення від 03.12.2024

Господарське

Господарський суд Донецької області

Демідова Поліна Віталіївна

Ухвала від 12.11.2024

Господарське

Господарський суд Донецької області

Демідова Поліна Віталіївна

Ухвала від 15.10.2024

Господарське

Господарський суд Донецької області

Демідова Поліна Віталіївна

Ухвала від 24.09.2024

Господарське

Господарський суд Донецької області

Демідова Поліна Віталіївна

Ухвала від 10.09.2024

Господарське

Господарський суд Донецької області

Демідова Поліна Віталіївна

Ухвала від 02.09.2024

Господарське

Господарський суд Донецької області

Демідова Поліна Віталіївна

Ухвала від 20.08.2024

Господарське

Господарський суд Донецької області

Демідова Поліна Віталіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні