П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
02.12.2024 м. Ужгород
Суддя Ужгородського міськрайонного суду Закарпатської області Бенца К..К., за участю представника Закарпатської митниці Держмитслужби Селеш О., розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду матеріали справи про порушення митних правил, які надійшли з Закарпатської митниці Держмитслужби, відносно громадянки України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженки та мешканки АДРЕСА_1 , керівника ПП «Юаінвеставтогруп» (код ЄДРПОУ 44324157), паспорт громадянина України НОМЕР_1 від 13.10.1999, виданий Луцьким МВ УМВС України у Волинській області, ідентифікаційний код НОМЕР_2 ,-
за ч.1ст.485 Митного кодексу України, -
ВСТАНОВИВ:
27.05.2024 року до управління боротьби з контрабандою та порушенням митних правил Закарпатської митниці від управління митних платежів, контролю митної вартості та митно-тарифного регулювання ЗЕД Закарпатської митниці надійшла доповідна записка від 27.05.2024 №15-01/15-03/7852 щодо опрацювання інформації митного органу Республіки Польща, отриманої листом Держмитслужби від 23.05.2024 №15/15-03-01/7/2791.
Вказаним листом направлена відповідь митного органу Республіки Польща № 2401-ІОА.4331.27.2024.КК від 08.05.2024 щодо результатів перевірки сертифікату з перевезення EUR.1 № PL/MF/AS 0423870 від 22.11.2021 відповідно до положень статей 31 та 32 Доповнення 1 до Регіональної конвенції про пан-євро-середземноморські преференційні правила походження.
Відповідно до зазначеного листа сертифікат з перевезення EUR.1 № PL/MF/AS 0423870 від 22.11.2021 не був виданий та легалізований Податковою службою Польщі Митне та Податкове управління в Катовіце (митне відділення у Славкуві).
Проведеною подальшою перевіркою по зазначеному факту, в тому числі з використанням баз даних АСМО «Інспектор» та ЄАІС ДМСУ встановлено, що 25.11.2021 року в зоні митного контролю митного посту «Мукачево» Закарпатської митниці декларантом ТОВ «МІ-7» (код ЄДРПОУ 42770591), ОСОБА_2 згідно відомостей зазначених в гр. 14 та 54 нижче вказаної МД, до митного контролю та оформлення, шляхом електронного декларування, була подана митна декларація від 25.11.2021 ІМ40 ДЕ №UA305160/2021/079128 та товаросупровідні документи, зокрема інвойс № 211122.13377-АСЕ_UAI від 22.11.2021 та сертифікат з перевезення товару форми EUR.1 № PL/MF/AS 0423870 від 22.11.2021 на товар «автомобіль легковий, що був у користуванні марки SKODA, моделі OKTAVIA, 2014 року випуску, кузов № НОМЕР_3 , об`єм двигуна - 1197 см3, потужність - 77 kw, тип палива бензин. Виробник "SKODA", CZ».
Відправником товарує іноземнепідприємство "ACERIUSINVESTMENTSLIMITED"(Europe,Cyprus,Chyptron1,Nicosia1075,КІПР),а одержувачемзгідно гр.8МД є ПП "ЮАІНВЕСТАВТОГРУП" (Україна, 43005, Волинська обл., м. Луцьк, пр. Грушевського президента, буд. 30, Код ЄДРПОУ 44324157). Згідно графи 9, особою відповідальною за фінансове врегулювання є також ПП "ЮАІНВЕСТАВТОГРУП" (Код ЄДРПОУ 44324157).
Вищезазначені зовнішньоекономічні операції були здійснені на підставі зовнішньоекономічного контракту №1/300921/2021 від 30.09.2021 року укладеного між кіпрською компанією "ACERIUS INVESTMENTS LIMITED" в особі директора ОСОБА_3 та ПП "ЮАІНВЕСТАВТОГРУП" в особі директора ОСОБА_1 .
Вищевказаний товар оформлений із застосуванням преференційного режиму (код пільги 410), а саме звільнення від сплати ввізного мита на товари, що ввозяться в Україну та походять з країн ЄС, на підставі абзацу 1 частини 1 статті 29 додатка І-А Тарифний графік України до глави 1 розділу IV торгівля та питання пов`язані з торгівлею (скасування мит) Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами членами, з іншої сторони ратифікованої Законом України від 16.09.2014 №1678-VII.
Для підтвердження преференційного походження товару суб`єктом ЗЕД ПП "ЮАІНВЕСТАВТОГРУП" (Код ЄДРПОУ 44324157) ОСОБА_1 було надано сертифікати з перевезення товару форми EUR.1 № PL/MF/AS 0423870 від 22.11.2021.
Згідно гр. 47 вищезазначеної митної декларації застосовано преференційну ставку нарахування ввізного мита 4,5% та нараховані необхідні до сплати митні платежі та податки в загальній сумі 35994.46грн. (в тому числі: ввізне мито 4073.41 грн., акцизний податок 10835.27 грн., ПДВ 21085.78 грн.).
Як підставу для нарахування преференційної ставки мита в гр.36 МД зазначено код преференції 410 (Товари, що ввозяться в Україну та походять з країн ЄС [Абзац перший частини першої статті 29 додатка I-A «Тарифний графік України» до глави 1 розділу IV «Торгівля та питання, пов`язані з торгівлею» (скасування мит) Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським Співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони]).
У графі 44 МД під кодом 0954 (Сертифікат з перевезення (походження) товару форми EUR.1 (Movement certificate EUR. 1)) зазначений документ PL/MF/AS 0423870 від 22.11.2021.
Враховуючи те, що сертифікат з перевезення товару EUR.1 № PL/MF/AS 0423870 від 22.11.2021 року Податковою службою Республіки Польща не видавався та не легалізовувався (відповідь митних органів Польщі № 2401-ІОА.4331.27.2024.КК від 08.05.2024) то застосування преференційної ставки ввізного мита 4,5%(код преференції 410) під час оформлення в товару за вищевказаною митною декларацією є неправомірним.
Згідно листа управління митних платежів, контролю митної вартості та митно-тарифного регулювання ЗЕД від 05.06.2024 №15-01/15-01/8460, без застосування коду пільги «410» по вищевказаній митній декларації, приватним підприємством "ЮАІНВЕСТАВТОГРУП" необхідно було сплатити митні платежі в сумі 41968.79грн. (втому числі:ввізне мито 9052,02грн.,акцизний податок 10835,27 грн., ПДВ 22081,50 грн.), що на 5 974.33 грн. більше ніж сплачено.
Згідно з ч. 1 ст. 257 МК України визначено, що декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.
Відповідно до ч.8 ст.264 МК України з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.
Відповідно до ч. 2 ст. 459 МКУ суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами посадові особи цих підприємств.
Відповідно до п.43 ст.4 МК України посадові особи підприємств - керівники та інші працівники підприємств (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за виконання вимог, встановлених цим Кодексом, законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України з питань митної справи, укладеними в установленому законом порядку.
На виклик до Закарпатської митниці, для надання пояснень, директор ПП "ЮАІНВЕСТАВТОГРУП" гр. ОСОБА_1 до митниці не прибула, про причини неприбуття митницю не повідомила.
Таким чином, керівником ПП "ЮАІНВЕСТАВТОГРУП" (Код ЄДРПОУ 44324157) ОСОБА_1 вчинені дії, що призвели до неправомірного зменшення розміру митних платежів на суму 5974.33грн. (втому числі:ввізне мито 4978.61грн.та ПДВ 995.72грн.).
Зазначені діїмають ознакипорушення (порушень) митних правил, передбаченого (передбачених) частиною 1статтею485 Митного кодексу України.
Особа відносно якої запроваджено протокол ОСОБА_1 в судове засідання повторно не з`явилася, про час та місце розгляду справи була повідомлена у встановленому законом порядку, що стверджуєтьсярекомендованимповідомленням якеповернулося наадресу судуіз відміткоюУкрпошти «відсутність адресата за вказаною адресою» за№061024606610.
Суддя враховує, що відповідно ст. 268 КУпАП справа про адміністративне правопорушення розглядається у присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. У разі відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи.
Водночас відповідно до позиції Європейського суду з прав людини, викладеної у рішенні «Смірнов проти України», в силу вимог ч. 1 ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, обов`язок швидкого здійснення правосуддя покладається, у першу чергу, на відповідні державні судові органи.
Розумність тривалості судового провадження оцінюється у залежності від обставин справи та з огляду на складність справи, поведінку сторін, предмет спору. Нездатність суду ефективно протидіяти недобросовісно створюваним учасниками справи перепонам для руху справи є порушенням ч. 1 ст. 6 даної Конвенції.
Також у своїх рішеннях Європейський суд неодноразово наголошував, що сторона, яка задіяна у ході судового розгляду, зобов`язана з розумним інтервалом сама цікавитись провадженням у її справі, добросовісно користуватися належними їй процесуальними правами та неухильно виконувати процесуальні обов`язки.
Суддею вживались заходи задля забезпечення участі особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, зокрема, здійснювалось повідомлення особи, яка притягається до відповідальності, шляхом надсилання повістки про виклик до суду.
З огляду на викладене, судом вжиті усі необхідні заходи для забезпечення участі ОСОБА_1 у розгляді справи.
Враховуючи наведене, суддя вважає за можливе розглянути справу про адміністративне правопорушення у відсутність особи, яка притягається до адміністративної відповідальності.
Отже, суд вжив усі можливі способи сповіщення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, а така поведінка останнього, щодо свідомого ухилення від явки на виклик до суду свідчить про його ухилення від суду та про намагання уникнути відповідальності за вчинене.
Окрім того слід зазначити, що інформація про дату і час розгляду справи наявна на сайті Судова влада.
Представник ЗакарпатськоїмитниціДержмитслужбивсудовомузасіданніпідтримавобставини викладенів протоколі і просив притягнути гр. України ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч. 1ст.485МКУкраїни та застосувати відносно останньої санкцію вищевказаної статті.
Заслухавши пояснення представника Закарпатської митниці Держмитслужби, який підтримав наведені в протоколі факти, дослідивши матеріали справи про порушення митних правил, суд приходить до наступного висновку.
Відповідно до вимогст. 280 КпАП України, при розгляді справи про адміністративне правопорушення суд зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Так, єдиною підставою адміністративної відповідальності є наявність складу адміністративного правопорушення, як в нормативному так і у фактичному аспекті.
Адміністративне правопорушення - це протиправна, винна (умисна або з необережності) дія або бездіяльність, що посягає на державний чи громадський порядок, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законодавством передбачена адміністративна відповідальність.
Під адміністративним правопорушенням, як підставою адміністративної відповідальності розуміється винне протиправне діяння, яке посягає на встановлені правом і забезпечені адміністративно-правовими санкціями правила поведінки громадян і посадових осіб в сфері державного управління.
Кваліфікація того чи іншого правопорушення здійснюється шляхом встановлення його складу. Склад правопорушення - це сукупність передбачених законом ознак, які характеризують дане діяння як адміністративне правопорушення і відрізняють його від інших правопорушень. Іншими словами, склад правопорушення - це встановлена правом сукупність ознак, при наявності яких анти-суспільне діяння вважається адміністративним правопорушенням.
Склад адміністративного правопорушення включає: об`єкт, об`єктивну сторону, суб`єкт, суб`єктивну сторону.
Порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Наведене указує на те, що до відповідальності за порушення митних правил може бути притягнута лише винна особа, яка вчинила відповідне правопорушення умисно або з необережності.
Диспозиція ч.1ст.485 Митного кодексу Українивизначає склад адміністративного правопорушення, що полягає у заявленні в митній декларації з метою неправомірного звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру неправдивих відомостей щодо істотних умов зовнішньоекономічного договору (контракту), ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача товару, неправдивих відомостей, необхідних для визначення коду товару згідно зУКТ ЗЕДта його митної вартості, та/або надання з цією ж метою митному органу документів, що містять такі відомості, або несплата митних платежів у строк, встановлений законом, або інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів, а так само використання товарів, стосовно яких надано пільги щодо сплати митних платежів, в інших цілях, ніж ті, у зв`язку з якими було надано такі пільги.
Отже, об`єктивна сторона правопорушення, відповідальність за яке встановленост. 485 МК України, полягає, зокрема, у наданні з метою неправомірного звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру митному органу документів, що містять неправдиві відомості щодо країни походження товару. Зовнішній прояв (винного, протиправного) діяння, передбаченогост. 485 МК України, обов`язково повинен поєднуватися з умислом суб`єкта його вчинення на посягання на охоронювані законом суспільні відносини (встановлений законом порядок сплати податків та зборів), тобто декларант або уповноважена ним особа на момент подачі декларації повинен усвідомлювати факт надання документів, що містять неправдиві відомості та умисно бажати, щоб відповідні документи вплинули на розмір митних платежів, які необхідно сплатити за митне оформлення задекларованого ним товару.
Наведене підтверджується також позицією Верховного Суду, викладеною у постанові від 27.01.2022 у справі №725/3788/16-а, згідно якої склад правопорушення, передбаченогост.485 МК України, передбачає, з-поміж іншого, те що особа, яка його вчинила, діяла умисно, тобто усвідомлено, цілеспрямовано чинила так, щоб уникнути від сплати митних платежів (у тому числі й сплати їх у меншому розмірі). При цьому зовнішній прояв (винного, протиправного) діяння передбаченогост.485 МК Україниобов`язково повинен поєднуватися з умислом суб`єкта його вчинення на посягання на охоронювані законом суспільні відносин (встановлений законом порядок сплати податків та зборів).
У частинах 1 та 7ст. 257 МК Українипередбачено, що декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення. При застосуванні письмової форми декларування можуть використовуватися як електронні документи, так і документи на паперовому носії. Перелік відомостей, що підлягають внесенню до митних декларацій, обмежується лише тими відомостями, які є необхідними для цілей справляння митних платежів, формування митної статистики, а також для забезпечення додержання вимог цьогоКодексута інших законодавчих актів.
Відповідно до п. 5 ч. 8ст. 257 МК Українимитне оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення здійснюється митними органами на підставі митної декларації, до якої декларантом залежно від митних формальностей, установлених цим Кодексом для митних режимів, та заявленої мети переміщення вносяться такі відомості, у тому числі у вигляді кодів: відомості про товари: а) найменування; б) звичайний торговельний опис, що дає змогу ідентифікувати та класифікувати товар; в) торговельна марка та виробник товарів (за наявності у товаросупровідних та комерційних документах); г) код товару згідно зУКТ ЗЕД; ґ) назва країни походження товарів (за наявності); д) опис упаковки (кількість, вид); е) кількість у кілограмах (вага брутто та вага нетто) та інших одиницях виміру; є) фактурна вартість товарів; ж) митна вартість товарів та метод її визначення; з) відомості про уповноважені банки декларанта; и) статистична вартість товарів;
Відповідно до ч.1ст.486 МК Українизавданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил та запобігання таким правопорушенням.
Відповідно до ч.1ст.495 МК Українидоказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Такі дані встановлюються: протоколом про порушення митних правил; поясненнями свідків;поясненнями особи, яка притягується до відповідальності; висновком експерта; іншими документами (належним чином завіреними їх копіями або витягами з них) та інформацією, у тому числі тими, що перебувають в електронному вигляді, а також товарами - безпосередніми предметами порушення митних правил, товарами із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, транспортними засобами, що використовувалися для переміщення безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.
Матеріалами справивстановленофактнаявностіспрямованихдійгр.України ОСОБА_1 вчинення дій, що призвели до неправомірного зменшення розміру митних платежів на суму 5 974.33 грн. (в тому числі: ввізне мито 4978.61 грн. та ПДВ 995.72 грн.).
Аналізуючивикладене,cудприходитьдовисновку,щовинагр.України ОСОБА_1 в скоєнні порушеннямитнихправилпідтверджується данимипротоколупропорушення митнихправил №0393/30500/24від14.06.2024року,данимилиста Відділу акцизних зборів, податку на азартні ігри та митних процедур Регіонального податкового управління Катовіце Республіки Польща №2401-ІОА.4331.27.2024.КК від 08.05.2024 року щодо результатів перевірки сертифікату з перевезення EUR.1 № PL/MF/AS 0423870 від 22.11.2021, даними митної декларації ІМ40 ДЕ UA305160/2021/079128, даними контракту №1/300921/2021 від 30.09.2021 року, даними договору доручення №1/10 на декларування та митне оформлення товарів від 01.10.2021 року.
Аналізуючізазначенідокази,суд приходитьдовисновку,що такіуказують нанаявністьудіях гр.України ОСОБА_1 як об`єктивної, так і суб`єктивної сторони порушення митних правил, передбачених ч.1ст.485МК України.
Дослідивши матеріалисправиприходжудо переконання,щогр.України ОСОБА_1 своїми діями скоїла порушення митних правил, передбачене ч.1 ст.485МК України,а саме дії, що призвели до неправомірного зменшення розміру митних платежів на суму 5 974.33 грн. (в тому числі: ввізне мито 4978.61 грн. та ПДВ 995.72 грн.).
При накладенні адміністративного стягнення суд враховує характер вчиненого правопорушення, обставини справи, особу порушника та ступінь його вини, відсутність обставин, що пом`якшують та обтяжують відповідальність за адміністративне правопорушення, у відповідності до вимог ст.ст.23,33 КУпАП,приходить довисновку,що нагр.України ОСОБА_1 слід накласти адміністративне стягнення в межах санкції ст. 485 ч. 1 МК України, у виді штрафу в розмірі 100 відсотків несплаченої суми митних платежів, що буде достатньою мірою відповідальності для досягнення мети адміністративного стягнення.
Згідно положень ч.5ст.283КУпАПпостанова суду (судді) про накладення адміністративного стягнення повинна містити положення про стягнення з особи, щодо якої її винесено, судового збору.
Відповідно до ст.40-1КУпАПсудовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі винесення судом (суддею) постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується особою, на яку накладено таке стягнення.
У відповідності до п.5ст.4Закону України«Про судовийзбір» підлягає стягненнюз гр.України ОСОБА_1 на користь держави судовий збір у розмірі 605,60 грн.
Керуючись ст.ст.485,522,527,528,529 МК України, ст.ст.40-1,283-285,287-290,303 КУпАП, п. 5 ч. 2 ст.4ЗаконУкраїни«Просудовийзбір» суддя, -
ПОСТАНОВИВ:
Громадянку України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , визнати винною в порушенні митних правил за ч.1ст.485 МК Українита накластинанеїадміністративне стягненняу вигляді штрафув розмірі100відсотківнесплаченої сумимитних платежів,що становить5974.33грн.(втому числі:ввізне мито 4978.61грн.та ПДВ 995.72грн.).
Стягнути з громадянки України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 - судовий збір на користь держави у розмірі 605,60 грн.
Строк звернення постанови для виконання - три місяці з дня набрання постановою законної сили.
Постанова може бути оскаржена до Закарпатського апеляційного суду протягом десяти днів з дня її проголошення.
Суддя Ужгородського
міськрайонного суду К.К. Бенца
Суд | Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області |
Дата ухвалення рішення | 02.12.2024 |
Оприлюднено | 05.12.2024 |
Номер документу | 123467407 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Дії, спрямовані на неправомірне звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру, а також інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів |
Адмінправопорушення
Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області
Бенца К. К.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні