УХВАЛА
про відкриття провадження в адміністративній справі
м. Вінниця
02 грудня 2024 р. Справа № 580/10401/24
Суддя Вінницького окружного адміністративного суду Яремчук Костянтин Олександрович, розглянувши матеріали за позовом Станично-Луганської селищної військової адміністрації Щастинського району Луганської області (93600, Луганська обл., Щастинський р-н, селище Станиця Луганська, вул. Центральна, буд. 25) до відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Луганській області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (19003, Черкаська обл., м. Канів, вул. Захисників України, буд. 2) про визнання протиправними та скасування постанов,
ВСТАНОВИВ:
До Вінницького окружного адміністративного суду з Черкаського окружного адміністративного суду в порядку, визначеному статтею 29 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі - КАС України), надійшла позовна заява Станично-Луганської селищної військової адміністрації Щастинського району Луганської області до відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Луганській області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції.
Відповідно до частини 1 статті 30 КАС України спори між адміністративними судами щодо підсудності не допускаються.
Адміністративна справа, передана з одного адміністративного суду до іншого в порядку, встановленому статтею 29 цього Кодексу, повинна бути прийнята до провадження адміністративним судом, до якого вона надіслана (частина 2 статті 30 КАС України).
Відтак у разі передачі адміністративної справи одним адміністративним судом до іншого адміністративного суду останній повинен прийняти таку справу до свого провадження.
За наведених обставин дійшов висновку, що передана Черкаським окружним адміністративним судом справа підлягає прийняттю до провадження.
Водночас суд враховує й те, що у цій справі не вирішувалося питання про відкриття провадження в адміністративній справі.
При цьому, як свідчить зміст позовної заяви, представник позивача вказав на протиправність постанов відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Луганській області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції про накладення на позивача штрафу № 74973814 та № 74972927, а тому, на його думку, такі постанови слід скасувати.
Відповідно до статті 168 КАС України позов пред`являється шляхом подання позовної заяви в суд першої інстанції.
Згідно з частиною 1 статті 171 КАС України суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи: подана позовна заява особою, яка має адміністративну процесуальну дієздатність; має представник належні повноваження (якщо позовну заяву подано представником); відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу; належить позовну заяву розглядати за правилами адміністративного судочинства і чи подано позовну заяву з дотриманням правил підсудності; позов подано у строк, установлений законом (якщо позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними); немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.
Ознайомившись із позовною заявою та доданими до неї матеріалами, вважаю, що вона підсудна Вінницькому окружному адміністративному суду, відповідає вимогам, передбаченим статтею 160, 161 КАС України, що є підставою для прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття провадження у справі.
Адміністративне судочинство здійснюється за правилами, передбаченими цим Кодексом, у порядку позовного провадження (загального або спрощеного). Спрощене позовне провадження призначене для розгляду справ незначної складності та інших справ, для яких пріоритетним є швидке вирішення справи (частини 1, 2 статті 12 КАС України).
Загальне позовне провадження призначене для розгляду справ, які через складність або інші обставини недоцільно розглядати у спрощеному позовному провадженні (частина 3 статті 12 КАС України).
При цьому частиною 4 статті 12 КАС України передбачено виключні випадки, за яких розгляд справи має відбуватися за правилами загального позовного провадження, і спори щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності органу державної виконавчої служби або приватного виконавця до таких не віднесено.
Слід врахувати те, що вибір форми адміністративного судочинства залежить від складності справи або інших обставин, які вказують на недоцільність розгляду тієї чи іншої справи у спрощеному позовному провадженні.
Особливості розгляду справ за правилами спрощеного позовного провадження врегульовано главою 10 розділу ІІ КАС України.
Відповідно до частин 1, 2 та 3 статті 257 КАС України за правилами спрощеного позовного провадження розглядаються справи незначної складності. За правилами спрощеного позовного провадження може бути розглянута будь-яка справа, віднесена до юрисдикції адміністративного суду, за винятком справ, зазначених у частині четвертій цієї статті. При вирішенні питання про розгляд справи за правилами спрощеного або загального позовного провадження суд враховує: значення справи для сторін; обраний позивачем спосіб захисту; категорію та складність справи; обсяг та характер доказів у справі, в тому числі чи потрібно у справі призначати експертизу, викликати свідків тощо; кількість сторін та інших учасників справи; чи становить розгляд справи значний суспільний інтерес; думку сторін щодо необхідності розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження.
Відтак, керуючись приписами статей 12, 257, 262 КАС України, а також враховуючи характер спірних правовідносин, предмет доказування та склад учасників, а також інші обставини, які мають значення для вирішення даної справи, доходжу висновку про розгляд адміністративної справи в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.
Водночас слід звернути увагу на те, що особливості провадження у справах з приводу рішень, дій або бездіяльності органу державної виконавчої служби, приватного виконавця визначені статтею 287 КАС України.
Правила повідомлення учасників справи про дату, час та місце розгляду окремих категорій адміністративних справ, зокрема й у справах з приводу рішень, дій або бездіяльності органу державної виконавчої служби, приватного виконавця, передбачені статтею 268 КАС України.
Варто зауважити, що особливості повідомлення учасників справи про дату, час та місце розгляду справ з приводу оскарження рішень, дій чи бездіяльності органу державної виконавчої служби та приватного виконавця (якими передбачено правила повідомлення учасників справи про дату, час та місце розгляду таких справ однак лише у випадку, коли суд дійшов висновку розгляд таких справ здійснювати в порядку загального позовного провадження або спрощеного позовного провадження з повідомленням сторін), а також особливості проголошення та вручення судових рішень в таких категоріях справ (якими передбачено проголошення повного судового рішення та невідкладної видачі учасникам справи копій судових рішень) жодним чином не вказують на обов`язковість розгляду таких справ чи то в порядку загального позовного провадження, чи то в спрощеному позовному провадженні з повідомленням сторін.
Керуючись статтями 12, 160, 161, 171, 248, 256, 257, 262 КАС України,
УХВАЛИВ:
Прийняти позовну заяву до розгляду та відкрити провадження в адміністративній справі за позовом Станично-Луганської селищної військової адміністрації Щастинського району Луганської області до відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Луганській області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції про визнання протиправними та скасування постанов.
Розгляд справи здійснюватиметься суддею Яремчуком Костянтином Олександровичем одноособово за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у письмовому провадженні).
Встановити відповідачу 15-денний строк з дня отримання даної ухвали для подання відзиву на позовну заяву в порядку статті 162 КАС України. У зазначений строк відповідач має право надіслати суду відзив на позовну заяву, який повинен відповідати вимогам статті 162 КАС України, і всі письмові та електронні докази (які можливо доставити до суду), висновки експертів і заяви свідків, що підтверджують заперечення проти позову.
Відповідно до вимог частини 3 статті 162 КАС України одночасно з надісланням (наданням) відзиву до суду копія відзиву та доданих до нього документів повинна бути надіслана іншим учасникам справи.
Встановити позивачу 5-денний строк з дня отримання відзиву для подання відповіді на відзив в порядку статті 163 КАС України, копія якої одночасно з поданням до суду повинна бути надіслана іншим учасникам справи.
Встановити відповідачу 5-денний строк з дня отримання відповіді на відзив для подання заперечення в порядку статті 164 КАС України, копія якого одночасно з поданням до суду повинна бути надіслана іншим учасникам справи.
Копію даної ухвали надіслати учасникам справи.
Повідомити учасників справи про можливість отримати інформацію по даній справі на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за посиланням: "http://court.gov.ua/fair/".
Ухвала оскарженню не підлягає та набирає законної сили в порядку, визначеному статтею 256 КАС України.
Суддя Яремчук Костянтин Олександрович
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.12.2024 |
Оприлюднено | 05.12.2024 |
Номер документу | 123470424 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо примусового виконання судових рішень і рішень інших органів |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Яремчук Костянтин Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні