КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про прийняття адміністративної справи до провадження
03 грудня 2024 року справа № 320/629/22
Суддя Київського окружного адміністративного суду Діска А.Б., ознайомившись із матеріалами адміністративної справи за позовом Приватного акціонерного товариства "Зернопродукт МХП" до Південного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,
в с т а н о в и в:
Приватне акціонерне товариство "Зернопродукт МХП" звернулось до Київського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Південного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків, в якому просить:
- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 30.12.2021 №26134000706.
Ухвалою судді Київського окружного адміністративного суду Балаклицького А. І. відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 03.03.2022 зупинено провадження у справі. Призначено наступне підготовче засідання на 27.06.2022.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 27.06.2022 поновлено провадження у справі.
Ухвалою від 27.06.2022 закрито підготовче провадження у справі та призначено справу до судового розгляду по суті.
Від представника позивача до суду надійшла заява про розгляд справи в порядку письмового провадження, а від представника відповідача - клопотання про проведення усіх наступних засідань в режимі відеоконференції.
Також від відповідача надійшло клопотання про зупинення провадження у справі до припинення чи скасування воєнного стану в Україні, мотивоване тим, що інспектори, які проводили перевірку позивача, вступили до лав Збройних Сил України.
У зв`язку зі звільненням судді, в провадженні якого перебувала справа, остання передана на повторний автоматизований розподіл між суддями, за результатами якого для розгляду справи визначено суддю Діску А. Б.
Відповідно до частини другої статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України в разі зміни складу суду розгляд справи починається спочатку, за винятком випадків, визначених цим Кодексом.
Відповідно до положень статті 262 КАС України справа підлягає розгляду за правилами спрощеного позовного провадження. У зв`язку з чим клопотання представника відповідача про проведення судового засідання в режимі відеоконференції не підлягає задоволенню.
Щодо заявленого клопотання про зупинення провадження у справі до припинення чи скасування воєнного стану в Україні суд зазначає, наступне.
Указом Президента України від 24.02.2022 №64/2022 Про введення воєнного стану в Україні, затвердженим Законом України від 24.02.2022 №2102-ІХ, введено в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб.
Указом Президента України від 14.03.2022 №133/2022 Про продовження строку дії воєнного стану в Україні, затвердженого Законом України від 15.03.2022 №2119-ІХ продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 26 березня 2022 року строком на 30 діб.
Указами Президента України воєнний стан в Україні продовжувався та триває станом і на сьогодні.
Водночас суд зазначає, що оголошення воєнного стану в України не є законодавчо визначеною КАС України підставою для зупинення провадження у справі.
Відповідно до п. 5 ч. 1 ст. 236 КАС України, суд зупиняє провадження у справі в разі перебування сторони або третьої особи, яка заявляє самостійні вимоги щодо предмета спору, у складі Збройних Сил України або інших утворених відповідно до закону військових формувань, що переведені на воєнний стан або залучені до проведення антитерористичної операції, - до припинення перебування сторони або третьої особи, яка заявляє самостійні вимоги щодо предмета спору, у складі Збройних Сил України або інших утворених відповідно до закону військових формувань, що переведені на воєнний стан або залучені до проведення антитерористичної операції.
Утім, згідно із ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Таким чином, виходячи із завдання адміністративного судочинства, підстави для зупинення провадження у справі, що передбачені п. 5 ч. 1 ст. 236 КАС України, покликані насамперед для захисту прав сторони або третьої особи, яка заявляє самостійні вимоги щодо предмета спору, які перебувають у складі, зокрема, Збройних Сил України, та які бажають брати участь у розгляді справи.
Зміст правового режиму воєнного стану, порядок його введення та скасування, правові засади діяльності органів державної влади, військового командування, військових адміністрацій, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій в умовах воєнного стану, гарантії прав і свобод людини і громадянина та прав і законних інтересів юридичних осіб, визначені нормами Закону України № 389-VIII від 12.05.2015 "Про правовий режим воєнного стану".
Згідно із ст. 26 Закону України "Про правовий режим воєнного стану" правосуддя на території, на якій введено воєнний стан, здійснюється лише судами. На цій території діють суди, створені відповідно до Конституції України.
Скорочення чи прискорення будь-яких форм судочинства забороняється.
У разі неможливості здійснювати правосуддя судами, які діють на території, на якій введено воєнний стан, законами України може бути змінена територіальна підсудність судових справ, що розглядаються в цих судах, або в установленому законом порядку змінено місцезнаходження судів.
Відповідно до приписів ст. 236 КАС України визначені обов`язкові та факультативні підстави для зупинення провадження у справі, які дійсно перешкоджають розгляду справи та мають об`єктивний характер.
Із змісту п. 5 ч. 1 ст. 236 КАС України слідує, що така норма стосується лише фізичної особи, яка перебуває у складі Збройних Сил України або інших утворених відповідно до закону військових формувань, що переведені на воєнний стан або залучені до проведення антитерористичної операції.
Водночас, сторонами у цій справі є юридичні особи, представництво в суді яких здійснюється через уповноважених осіб.
При цьому суд звертає увагу, що перебування на службі в ЗСУ інспекторів, що проводили перевірку позивача не свідчить про неможливість Південного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків через інших представників скористатися своїми правами як відповідача у справі.
У своєму клопотанні заявник не навів будь-яких інших переконливих та вагомих обставин, що зумовлюють неможливість розгляду справи через введення воєнного стану. З огляду на наведене суд не знаходить підстав для зупинення провадження у справі, та дійшов висновку про відмову у задоволенні заявленого відповідачем клопотання.
Керуючись статтями 12, 236, 248, 257-262, Кодексу адміністративного судочинства України, суддя Київського окружного адміністративного суду, -
у х в а л и в:
1. Прийняти справу до свого провадження.
2. Розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.
3. У задоволенні клопотання представника відповідача про проведення розгляду справи в режимі відеоконференції - відмовити.
4. У задоволенні клопотання представника відповідача про зупинення провадження у справі - відмовити.
5. Копію ухвали про прийняття адміністративної справи до свого провадження надіслати учасникам справи.
6. Роз`яснити сторонам, що інформацію у справі, що розглядається, можна отримати в мережі Інтернет на офіційному веб-порталі судової влади України на веб-сторінці Київського окружного адміністративного суду за інтернет-адресою http://adm.ko.court.gov.ua/sud1070.
Ухвала, відповідно до частини другої статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України, набирає законної сили з моменту її підписання та оскарженню не підлягає.
Суддя Діска А.Б.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.12.2024 |
Оприлюднено | 05.12.2024 |
Номер документу | 123473250 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних) |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Діска А.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні