КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
про зупинення провадження
29 листопада 2024 року м. Кропивницький Справа №580/4142/24
провадження № 2-іс/340/39/24
Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Момонт Г.М., розглянувши у порядку спрощеного провадження (письмове провадження) в м. Кропивницькому адміністративну справу
за позовом: ОСОБА_1 , АДРЕСА_1
до відповідача: Черкаського окружного адміністративного суду, м. Черкаси, бульвар Шевченка, 117
про визнання протиправним та скасування наказу, зобов`язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 звернулася з позовом до Черкаського окружного адміністративного суду про:
- визнання протиправним та скасування наказу Черкаського окружного адміністративного суду №13-О від 24.01.2024 р. «Про встановлення надбавок за вислугу років на державній службі» у частині встановленого розміру надбавки за вислугу років державної служби заступнику начальника відділу організаційного забезпечення та контролю (канцелярії) ОСОБА_1 на 2024 рік, а саме у період з 01 січня 2024 року на рівні 30% місячного посадового окладу;
- зобов`язання Черкаського окружного адміністративного суду здійснити перерахунок та виплату заступнику начальника відділу організаційного забезпечення та контролю (канцелярії) ОСОБА_1 надбавки за вислугу років державної служби з 1 січня 2024 року відповідно до ч.1 ст.52 Закону України «Про державну службу», а саме на рівні 3 відсотків посадового окладу державного службовця за кожний календарний рік стажу державної служби, але не більше 50 відсотків посадового окладу.
Судом встановлено, що ухвалою Верховного Суду від 18.11.2024 р. у справі №240/7215/24 (провадження №Пз/990/9/24) відкрито провадження у зразковій справі за позовом до Коростенського міськрайонного суду Житомирської області, Територіального управління Державної судової адміністрації України в Житомирській області про визнання протиправними дій, скасування наказу в частині та зобов`язання вчинити дії.
Відповідно до вказаної ухвали позовні вимоги у зразковій справі стосуються визнання протиправним і скасування наказу в частині встановлення з 01.01.2024 р. надбавки за вислугу років на державній службі на рівні 2% посадового окладу державного службовця за кожний календарний рік служби, але не більше 30% посадового окладу; зобов`язання Територіального управління Державної судової адміністрації України в Житомирській області провести нарахування та виплату надбавки за вислугу років з 01.01.2024 відповідно до статті 52 Закону № 889-VIII на рівні 3% посадового окладу державного службовця за кожний календарний рік стажу державної служби, але не більше 50% посадового окладу.
Верховним Судом наведено такі ознаки типової справи:
1) позивач державний службовець місцевого загального суду;
2) відповідачі місцевий загальний суд та територіальне управління ДСА, відповідальне за забезпечення фінансування та функціонування місцевих загальних судів, де працюють позивачі;
3) спір виник з аналогічних підстав у відносинах, що регулюються одними і тими самими нормами права, а саме: у зв`язку з встановленням позивачам з 01.01.2024 надбавки за вислугу років, обчисленої з урахуванням вимог пункту 12 розділу «Прикінцеві положення» Закону №3460-IX (на рівні 2 відсотків посадового окладу державного службовця за кожний календарний рік стажу державної служби, але не більше 30 відсотків посадового окладу), положення якого, на думку позивачів, суперечать спеціальному Закону №889-VIII, відповідно до якого вказана надбавка має обчислюватися на рівні 3 відсотків посадового окладу державного службовця за кожний календарний рік стажу державної служби, але не більше 50 відсотків;
4) позивачами заявлені аналогічні за суттю вимоги:
- визнати протиправним і скасувати наказ в частині встановлення з 01.01.2024 надбавки за вислугу років на державній службі на рівні 2% посадового окладу державного службовця за кожний календарний рік служби, але не більше 30% посадового окладу;
- зобов`язати Територіальне управління Державної судової адміністрації України в Житомирській області провести нарахування та виплату надбавки за вислугу років з 01.01.2024 відповідно до статті 52 Закону №889-VIII на рівні 3% посадового окладу державного службовця за кожний календарний рік стажу державної служби, але не більше 50% посадового окладу.
У розумінні п.п.21, 22 ч.1 ст.4 КАС України типові адміністративні справи - адміністративні справи, відповідачем у яких є один і той самий суб`єкт владних повноважень (його відокремлені структурні підрозділи), спір у яких виник з аналогічних підстав, у відносинах, що регулюються одними нормами права, та у яких позивачами заявлено аналогічні вимоги; зразкова адміністративна справа типова адміністративна справа, прийнята до провадження Верховним Судом як судом першої інстанції для постановлення зразкового рішення.
Адміністративна справа №580/4142/24 підпадає під ознаки типової справи, наведені в ухвалі Верховного Суду у зразковій справі №240/7215/24 (провадження №Пз/990/9/24).
Зважаючи на викладене, суд дійшов висновку, що справа, яка розглядається №580/4142/24 та адміністративна справа №240/7215/24 (провадження №Пз/990/9/24), провадження у якій відкрито Верховним Судом є типовими справами.
Відповідно до ч.ч.1-3 статті 291 КАС України суд, який розглядає типову справу, має право зупинити провадження за клопотанням учасника справи або за власною ініціативою у випадку, якщо Верховним Судом відкрито провадження у відповідній зразковій справі.
Провадження у типовій справі підлягає відновленню з дня набрання законної сили рішенням Верховного Суду у відповідній зразковій справі.
При ухваленні рішення у типовій справі, яка відповідає ознакам, викладеним у рішенні Верховного Суду за результатами розгляду зразкової справи, суд має враховувати правові висновки Верховного Суду, викладені у рішенні за результатами розгляду зразкової справи.
Відповідно до п.5 ч.2 ст.236 КАС України суд має право зупинити провадження у справі в разі перегляду судового рішення у подібних правовідносинах (в іншій справі) у касаційному порядку палатою, об`єднаною палатою, Великою Палатою Верховного Суду до набрання законної сили судовим рішенням касаційної інстанції.
Згідно з ч.10 ст.120 КАС України зупинення провадження в адміністративній справі зупиняє перебіг усіх процесуальних строків у цій адміністративній справі. Перебіг процесуальних строків продовжується з дня поновлення провадження.
Зважаючи на викладене та враховуючи, що для вирішення іншої справи потрібен значний час, строк розгляду справи є обмеженим, приходить до висновку про необхідність зупинення провадження у цій справі до набрання законної сили рішенням Верховного Суду у справі №240/7215/24 (провадження №Пз/990/9/24).
Керуючись п.5 ч.2 ст.236, ст.ст.243, 248, 256, 293-297 КАС України суд, -
УХВАЛИВ:
Зупинити провадження у справі №580/4142/24 за позовною заявою ОСОБА_1 до Черкаського окружного адміністративного суду про визнання протиправним та скасування наказу, зобов`язання вчинити певні дії до набрання законної сили рішенням Верховного Суду у зразковій справі №240/7215/24 (провадження №Пз/990/9/24).
Копію ухвали надіслати сторонам у справі.
Ухвала суду набирає законної сили з моменту підписання її суддею та може бути оскаржена в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 15-денний строк з дня складання такої ухвали.
Дата складання ухвали 29 листопада 2024 року.
Суддя Кіровоградського
окружного адміністративного суду Г.М. МОМОНТ
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.11.2024 |
Оприлюднено | 05.12.2024 |
Номер документу | 123473574 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо проходження служби, з них |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
Г.М. МОМОНТ
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні