Рішення
від 03.12.2024 по справі 400/7685/24
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

03 грудня 2024 р. № 400/7685/24 м. Миколаїв

Миколаївський окружний адміністративний суд у складі судді Гордієнко Т. О. розглянув упордку письмового провадження адміністративну справу

за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю "Залізничні Експрес-Перевезення", пр-т Богоявленський, 321, оф.105,Миколаїв,54052,

до відповідачаГоловного управління ДПС у Миколаївській області, вул. Героїв Рятувальників, 6,м. Миколаїв,54005,

провизнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 16.05.2024 № 00112050406, № 00111910406,

ВСТАНОВИВ:

Позивач, Товариство з обмеженню відповідальністю «Залізничні Експрес- Перевезення» звернувся до суду з позовом до ГУ ДПС у Миколаївській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Миколаївській області від 16.05.2024 року №00112050406, №00111910406.

Позивач обґрунтовує позовні вимоги тим, що станом на 01.09.2022 року (дата фактичної сплати податку на прибуток в сумі 383710,00 грн.) редакції п. 69.1. підрозд. 10 розд. XX "Перехідні положення" ПКУ та п. 69.9. підрозд. 10 розд. XX "Перехідні положення" ПКУ не змінювалися. Тобто, як для платників податків так і для контролюючих органів до 02.09.2022 було зупинено перебіг строків, визначених податковим законодавством та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи. «Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України, та переліків документів на підтвердження» № 225 від 29.07.22 року було оприлюднене лише 06 вересня 2022 року, зі строком подання відповідної заяви до 01,10.2022 року, та строком її розгляду - 20 робочих днів, коли позивачем фактично вже було сплачено податок на прибуток у сумі 383710,00 грн., в сумі 95626,00 грн. та в сумі 104374,00 грн., та товариство не мало можливість сплатити податок на прибуток лише у сумі 279336,00 грн. Податок на прибуток за 1 кв.2022 року в сумі 279 336,00 грн. сплачено 12.10.2022. Особа може бути притягнута до фінансової відповідальності за вчинення податкового правопорушення за умови наявності в її діянні (дії або бездіяльності) вини (п. 112.1 ст. 112 ПКУ). В акті перевірки відповідачем не наведено доведених обставин, які свідчать, що позивач удавано, цілеспрямовано створив умови, які не можуть мати іншої мети, крім як невиконання або неналежне виконання вимог, установлених ПКУ та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, тому застосування до позивача штрафних санкцій є не законним.

Відповідач надав відзив на позов, в якому позов не визнав, оскільки при проведенні камеральної перевірки, яка була проведена відповідно до норм чинного законодавства було встановлено порушення позивачем строків сплати узгодженого грошового зобов`язання, тому спірні податкові повідомлення-рішення прийняті правомірно та скасуванню не підлягає. Позивач не надав контролюючому органу заяву про неможливість виконання податкових зобов`язань та для застосування цих штрафних санкцій з`ясування наявності умислу позивача не потрібно.

У відповіді на відзив позивач підтримав позов та просив скасувати спірні податкові повідомлення-рішення.

Відповідно до ст. 262 КАС України, суд розглядає справу в порядку письмового провадження. Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складання повного судового рішення (ч. 5 ст. 250 КАС України).

Дослідив докази, суд дійшов висновку:

Дослідив докази, суд дійшов висновку:

ГУ ДПС у Миколаївській області на підставі підпункту 20.1.4 пункту статті 20 розділу І, підпункту 75.1.1 пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України у порядку статті 76 Кодексу та у строк, передбачений абзацом другим пункту 76.3 статті 76 Кодексу проведено камеральну перевірку щодо своєчасності сплати податкових зобов`язань з податку на прибуток ТОВ "ЗАЛІЗНИЧНІ ЕКСПРЕС-ПЕРЕВЕЗЕННЯ" за 2021 рік та І квартал 2022 року, результати якої оформлено актом від 17.04.2024 року №7666/14-29-04-06-08/42098436.

В акті перевірки вказано, що відповідачем проведено камеральну перевірку своєчасності сплати узгодженого грошового зобов`язання згідно нарахувань по Податковій декларації з податку на прибуток підприємства за звітній період, зокрема, за 2021 рік та І квартал 2022 року, та встановлено порушення граничних строків його плати (01.08.2022 року).

Податок на прибуток за 2021 сплачено 19.08.2022 частково в сумі 383710грн.,30.09.2022 в сумі 95626грн., за 1 кв.2022 року сплачено 30.09.2022 частково в сумі 104374 грн., 12.10.2022 року 279336грн.

За наслідками перевірки прийнято податкове повідомлення-рішення форми «Ш» від 16.05.2024 року за №00112050406, яким нараховано грошове зобов`язання у вигляді штрафу у розмірі 47933,60 гривень та податкове повідомлення-рішення форми «Ш» від 16.05.2024 року за №00111910406, яким нараховано грошове зобов`язання у вигляді штрафу у розмірі 19185,50 гривень.

Пунктом 75.1.1 ст.75 ПК України передбачено, що камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, даних СОД РРО.

Відповідно до п.76.3 ст.76 ПК України камеральна перевірка податкової декларації або уточнюючого розрахунку може бути проведена лише протягом 30 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку їх подання, а якщо такі документи були надані пізніше, - за днем їх фактичного подання, крім камеральної перевірки податкової декларації або уточнюючого розрахунку (у разі подання), у складі яких подано заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, строк проведення якої визначений статтею 200 цього Кодексу.

Камеральна перевірка з інших питань проводиться з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу.

Предметом камеральної перевірки також можуть бути:

3) своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах;

Згідно з п. 54.1 ст. 54 ПК України, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені ПК України, така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.

Згідно з пунктом 57.1 статті 57 Кодексу платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених Кодексом.

Згідно з п. 31.1 ст.31 Кодексу строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов`язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно.

Тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року N 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року N 2102-ІХ, справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у пункті 69 підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу.

Відповідно до підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу у разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.

Платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов`язки, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків щодо, зокрема:

строків сплати податків та зборів за звітні (податкові) періоди - 2021 рік (для річного звітного (податкового) періоду), I квартал 2022 року (для квартального звітного (податкового) періоду), січень - травень 2022 року (для місячного звітного (податкового) періоду), за умови їх сплати не пізніше 1 серпня 2022 року (для сплати податку на доходи фізичних осіб та/або військового збору - не пізніше 31 грудня 2022 року)

З набранням чинності Закону № 2260-ІХ передбачене підпунктом 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу звільнення від відповідальності поставлене в залежність від підтвердження у визначеному законодавством порядку можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язку, зокрема, щодо сплати податку на прибуток.

Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу, у разі неможливості виконання платником податків податкового обов`язку затверджено наказом Міністерства фінансів України від 29.07.2022 № 225 (далі - Порядок 225).

Позивач повинен був сплатити узгоджені суму грошового зобов`язання зі сплати податку на прибуток за 2021 та зв І ув.2022 до 01.08.2022. Сплатив 30.09.22 частково та 12.10.2022.

ТОВ "ЗЕП" до контролюючого органу заяву щодо неможливості виконання податкових обов`язків, визначених у підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу, не подавало, тому вважається, що цей платник податків має можливість виконувати свої податкові зобов`язання вчасно.

У разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов`язання (крім грошового зобов`язання у вигляді штрафних (фінансових) санкцій, застосованих до нього на підставі цього Кодексу чи іншого законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи, а також пені, застосованої до нього на підставі цього Кодексу чи іншого законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи) протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу в таких розмірах:

при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 5 відсотків погашеної суми податкового боргу;

при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу ( п.124.1 ст.124 ПК України).

Позивач посилається на те, що умислу як суб`єктивної сторони правопорушення на несвоєчасну сплату узгодженої суми грошового зобов`язання у платника податків не було, тому і підстави для відповідальності відсутні.

Відповідно до п.109.3 ст.109 ПК України у випадках, визначених пунктами 123.2-123.5 статті 123, пунктами 124.2, 124.3 статті 124, пунктами 125-1.2-125-1.4 статті 125-1 цього Кодексу, необхідною умовою притягнення особи до фінансової відповідальності за вчинення податкового правопорушення є встановлення контролюючими органами вини особи. Але позивача притягнуто до відповідальності за порушення передбачена п.124.1 ст.124 ПК України для якого встановлення наявності вини у вигляді умислу або необережності не потрібно.

Посилання позивача на те, що відповідно до норм ПК до 01.08.2023 зупиняється перебіг строку суд не бере до уваги, оскільки відповідно до п.п. 69.9 п. 69 підрозд. 10 розд. ХХ ПК України тимчасово, до 1 серпня 2023 року, для платників податків та контролюючих органів зупиняється перебіг строків, визначених податковим законодавством та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, крім, зокрема: дотримання строків сплати податків та зборів платниками податків (абз. 2 п.п. 69.9 п. 69 підрозд. 10 розд. ХХ ПК України).

Отже, в частині дотримання строків сплати податків та зборів перебіг строків не зупинявся.

Таким чином, податкові повідомлення-рішення від 16.05.2024 року №00112050406, №00111910406 прийняті відповідно до вимог чинного законодавства, є правомірним та не підлягають скасуванню.

Судовий збір покладається на позивача.

Керуючись ст. 2, 19, 139, 241, 244, 242 - 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову відмовити.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи в порядку, визначеному ст. 255 КАС України. Апеляційна скарга може бути подана до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Суддя Т. О. Гордієнко

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.12.2024
Оприлюднено05.12.2024
Номер документу123474496
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на прибуток підприємств

Судовий реєстр по справі —400/7685/24

Рішення від 03.12.2024

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Гордієнко Т. О.

Ухвала від 19.08.2024

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Гордієнко Т. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні