Справа № 420/21096/24
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 грудня 2024 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Попова В.Ф., розглянувши в письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю КОМПАС ЛОГІСТИК 1885 до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення ,
встановив:
Позивач звернувся з позовною до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України, в якій просить:
1. Визнати протиправними та скасувати рішення Комісії ГУ ДПС в Одеській області:
-№ 11029556/44972070 від 09.05.2024 року про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, податкової накладної № 1 від 07.03.2024 р.;
-№ 11029557/44972070 від 09.05.2024 року про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, податкової накладної № 2 від 13.03.2024 р.;
2. Визнати протиправними та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН за результатами розгляду скарги про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунку коригування кількісних та якісних показників:
-№ 33253/44972070/2 від 29.05.2024 року;
-№ 33265 /44972070/2 від 29.05.2024 року;
3. Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 07.03.2024 р. № 1, податкову накладну від 13.03.2024 р. № 2.
Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач зазначив, що ТОВ «КОМПАС ЛОГІСТИК 1885» 07.03.2024 року здійснило транспортні послуги з перевезення ячменя та кукурудзи для ТОВ «ВИРОБНИК УКРАЇНИ» по Договору №26/02- 1ПВ від 26.02.2024 року. За результатами господарської діяльності були складені та направлені на реєстрацію податкові накладні, реєстрація яких Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН ГУ ДПС в Одеській області була зупинена з підстав відповідності п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, а в подальшому відмовлено у їх реєстрації у зв`язку з наданням платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства. Всі податкові накладні були видані на підставі первинних документів та проведених розрахунків. Податковому органу на їх вимогу були надані всі необхідні документи, що підтверджували зазначене, а тому рішення про відмову у реєстрації податкових накладних є протиправними та підлягають скасуванню.
Від відповідачів надійшов відзив на позовну заяву відповідно до якого позовні вимоги не визнали та зазначили, що відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України, реєстрація податкових накладних в ЄРПН була зупинена, оскільки позивач відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операції. Позивачем на вимогу податкового органу були надані документи які не усунули виявлені розбіжності. Просять відмовити у задоволенні позовних вимог.
Судом встановлені такі обставини по справі.
ТОВ «КОМПАС ЛОГІСТИК 1885» зареєстроване юридичною особою та взяте на податковий облік в органах державної податкової служби 22.03.2023 р., є платником ПДВ, що підтверджується свідоцтвом ПДВ. Основним видом господарської діяльності Товариства є: 49.41 Вантажний автомобільний транспорт.
ТОВ «КОМПАС ЛОГІСТИК 1885» на підставі Договору №26/02-1ПВ з ТОВ «ВИРОБНИК УКРАЇНИ» на перевезення вантажів від 26.02.2024 року, здійснило 07.03.2024 року транспортні послуги з перевезення ячменя та 13.03.2024 року транспортні послуги з перевезення кукурудзи для ТОВ «ВИРОБНИК УКРАЇНИ».
За фактом надання транспортних послуг ТОВ «КОМПАС ЛОГІСТИК 1885» було складено податкову накладну № 1 від 07.03.2024 на суму 252 949,50 грн., в т. ч. ПДВ, податкову накладну № 2 від 13.03.2024 на суму 103 730, 00 грн., як було направлено для реєстрації в ЄРПН.
28.03.2024 року ТОВ «КОМПАС ЛОГІСТИК 1885» отримано квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної № 2, а 05.04.2024 року отримана квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної №1.
У квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних зазначено, що відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 49.41 перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 «Критеріїв ризиковості здійснення операцій.
26.04.2024 р. ТОВ «КОМПАС ЛОГІСТИК 1885» на підтвердження інформації зазначеної у податковій накладній № 1 та №2 було направлено повідомлення № 1 із поясненнями та додані документи на підтвердження господарської операції.
На підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній № 1 від 07.03.2024 р., та № 2 від 13.03.2024 р. ТОВ «КОМПАС ЛОГІСТИК 1885» подавались контролюючому органу пояснення та документи зокрема:
- договір №26/02-1ПВ на перевезення вантажів від 26.02.2024 року;
-договір купівлі-продажу №Оф-187626 від 01.01.2024 р. з ТОВ «Техноторг-ДОН» на поставку запасних частини до техніки;
-договір поставки товару №ОШТ-0067 від 26.02.2024 р. з ТОВ «Одеський шинний термінал» на поставку шин, дисків, акумуляторних батарей та інших з/частин;
-договір № 27 МП про надання послуг з предрейсового (післярейсового) медичного огляду від 01.03.2024 року з ПП «Медичний центр дорожнього руху та невідкладної допомоги»;
- договір №426/1-В на постачання нафтопродуктів від 08.03.2024 р. з ТОВ «ДК ТРЕЙД 2020»;
- договір №18/03-1 про технічне обслуговування та ремонт колісних транспортних засобів від 18/.03.2024 р. з ТОВ «ТІР СЕРВІС МІСТО»;
- акт про надання послуг № 1 від 07.03.2024 р.;
- ТТН № 1 від 07.03.2024 р.; ТТН № 2 від 07.03.2024 р.; ТТН № 3 від 07.03.2024 р.; - ТТН № 4 від 07.03.2024 р.; ТТН № 5 від 07.03.2024 р.;
- заключна виписка за період з 13.03.2024 по 13.03.2024 рр.;
- акт про надання послуг № 2 від 13.03.2024 р.;
- ТТН № 11-03/1 від 13.03.2024 р.; ТТН № 11-03/2 від 13.03.2024 р.;
- заключна виписка за період з 14.03.2024 по 14.03.2024 рр.
Рішеннями №11029556/44972070 від 09.05.2024 р. щодо податкової накладної №1 та №11029557/44972070 від 09.05.2024 р. щодо податкової накладної №2 відмовлено у реєстрації накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв`язку з наданням платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства.
09.05.2024 року ТОВ «КОМПАС ЛОГІСТИК 1885» направлені скарги на рішення №11029556/44972070 від 09.05.2024 р., №11029557/44972070 від 09.05.2024 р. про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних на рішення, які рішеннями комісії Держаної податкової служби України №33253/44972070/2 від 29.05.2024, №33265/44972070/2 від 29.05.2024 залишені без задоволення, а рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.
Позивач вважає рішення ГУ ДПС в Одеській області протиправними оскільки у квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних зазначено лише посилання на відповідність Критеріїв ризиковості здійснення операцій, визначених в п. 1 вказаних критеріїв та не зазначено документів, які слід надати для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в реєстрі або відмову в такій реєстрації. Вказана податковим органом підстава для відмови в реєстрації податкових накладних є формальною, оскільки не містить чіткого визначення, що безпосередньо порушено товариством, в оскаржуваних рішеннях не вказано які саме документи відповідно до встановленого законом переліку складені/оформлені із порушенням законодавства, з посилання на конкретну норму. Зазначає, що було надано податковому органу первинні документи які свідчать про реальність здійснених операцій.
Вивчивши позиції сторін викладені у їх заявах по суті, дослідивши письмові докази та враховуючи приписи діючого законодавства, суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають повному задоволенню виходячи із такого.
Спірні правовідносини врегульовують Податковий кодекс України, постанова Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 року №1246 Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Постанова №1246), Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 року №1165 (далі - Порядок №1165), Порядок прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 року №520 (далі - Порядок №520).
Відповідно до п.п.14.1.60 п.14.1 ст. 14 ПК України, єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами. (далі ЄРПН)
Підпунктами "а", "б" пункту 185.1 статті 185 ПК України визначено, що об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.
Згідно з пунктом 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податків зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Пунктом 201.10 статті 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в ЄРПН та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в ЄРПН платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в ЄРПН платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Положеннями пункту 74.2. статті 74 Податкового кодексу України встановлено, що в ЄРПН забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН.
Виходячи з аналізу положень ПК України, які регламентують порядок формування податкового кредиту, підставою для виникнення у платника права на податковий кредит з податку на додану вартість є факт реального здійснення операцій з придбання товарно-матеріальних цінностей та послуг з метою їх використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку, а також оформлення відповідних операцій належним чином складеними первинними документами, які містять достовірні відомості про їх обсяг та зміст.
Ці положення стосуються також порядку корегування податкового кредиту шляхом подання відповідних розрахунків.
Постановою Кабінету Міністрів України №1165 "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" від 11.12.2019, затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №1165).
Згідно п. 3 Порядку №1165, податкові накладні/розрахунки коригування, що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування.
П. 5. Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.
Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.
П. 6. У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, ризиковості здійснення операції, реєстрація таких податкових накладних/розрахунку коригування зупиняється.
З аналізу положень Порядку №1165 вбачається, що саме у разі, коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація ПН/РК зупиняється, а платник має право подати документи, необхідні для розгляду питання щодо реальності господарської операції, виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
Отже, саме для вирішення питання ризиковості здійснення операцій, виключення платника з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості, Комісія регіонального рівня має дослідити договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності та інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, ризиковості операцій.
Пунктом 20.2 ст. 20 Податкового кодексу України передбачено, що центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в Реєстрі у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Для реалізації цієї норми Наказом Міністерства Фінансів України №520 від 12.12.2019, затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, який визначає механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до Порядку №520 прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування.
Пунктами 4, 5 Порядку № 520 встановлено, що у разі зупинення реєстрації ПН/РК в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у ПН/РК, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації ПН/РК в Реєстрі.
Порядком передбачено, що у разі зупинення податкової накладної платник подає на комісію документи, а саме: договори, первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Згідно з пунктами 9, 10, 11 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;
та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;
та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Приймаючи рішення за результатами розгляду наданих позивачем документів, комісією регіонального рівня встановлено дві підстави відмови у реєстрації податкових накладних:
- надання платником податку копій документів, складених / оформлених із порушенням законодавства;
- ненадання/часткове наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН, платником податку.
Суд не погоджується з рішеннями комісії про відмову у реєстрації податкових накладних, оскільки позивачем надані пояснення та копії первинних документів, які є достатніми для прийняття рішення про їх реєстрацію, так як вони повністю підтверджують реальність здійснення господарської операції, наявність матеріальної бази у позивача для її здійснення.
Зазначаючи в рішеннях про відмову у реєстрації ПН про ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/ послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/ інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних, відповідач не зазначає які конкретно документи не надані та чому надані у своїй сукупності не задовольняють вимоги податкового органу, чи з якими порушеннями законодавства вони складені.
Відсутні обґрунтування правомірності прийнятих рішень і у відзиві відповідачів, який за містом є лише наведенням нормативних актів та приписів законодавства щодо порядку реєстрації та відмови у реєстрації ПН, а також судової практики без посилання на конкретні обставини здійсненої господарської операції та аналізу первинних документів.
Відповідачем лише зазначено, що під час моніторингу наданих латником документів, контролюючих орган дійшов висновку, що деякі з них з порушенням чинного законодавства.
При цьому, жодних посилань на конкретний документ та в чому його невідповідність вимогам законодавства не зазначено.
Суд зазначає, що контролюючий орган при зупиненні реєстрації податкової накладної повинен не лише запропонувати надати документи, а навести їх конкретний перелік, оскільки в п. 5 Порядку №520 наведений приблизний та не вичерпний (може включати) перелік документів необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в Реєстрі, реєстрація яких зупинена.
В іншому випадку, така підстава для прийняття рішення про відмову в реєстрації ПН/РК в Реєстрі з причин ненадання платником податку копій документів відповідно до п.5 цього Порядку не може бути застосована.
Крім того, суд зазначає, що невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.
Аналогічна правова позиція висловлена Верховним Судом в постановах від 23.10.2018 у справі №822/1817/18 (адміністративне провадження №К/9901/62472/18), від 21.05.2019 у справі №0940/1240/18 (адміністративне провадження №К/9901/7590/19), від 02.07.2019 у справі №140/2160/18 (адміністративне провадження №К/9901/13662/19).
Суд наголошує, що можливість виконання платником податків обов`язку надати документи, необхідні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, прямо залежить від чіткого визначення контролюючим органом конкретного переліку цих документів.
Загальними вимогами, яким повинен відповідати акт індивідуальної дії, як акт правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість. В разі незазначення в індивідуальному акті підстав його прийняття (фактичних і юридичних), чітких та зрозумілих мотивів його прийняття такий акт не може вважатися правомірним.
Посилання податкового органу на те, що надані документи мають дефекти не є належним обґрунтуванням прийнятих рішень, оскільки відповідач не зазначає чому недостатньо наданих, а саме: договорів поставки, платіжних інструкцій, договорів перевезення вантажу, актів надання послуг, доказів придбання товару, що свідчать про виконання вимог передбачених ст. 187 ПК України, щодо складання та направлення на реєстрацію ПН.
Як вже було зазначено можливість виконання Позивачем обов`язку надати документи, необхідні для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних, прямо залежить від чіткого визначення контролюючим органом конкретного переліку цих документів.
Суд зазначає, що про невідповідності зазначених документів, відповідач не зазначав у жодному своєму рішенні як на стадії зупинення реєстрації так і при відмові у реєстрації податкової накладної.
На думку суду здійснення моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства. Здійснення моніторингу не повинне підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій податкового органу.
Така правова позиція вже неодноразово висловлювалась Верховним Судом, зокрема у постановах від 23 жовтня 2018 року справа №822/1817/18, від 21 травня 2019 року справа №0940/1240/18, від 10 квітня 2020 року справа №819/330/18.
Таким чином, на момент прийняття оскаржуваних рішень про відмову в реєстрації податкових накладних в ЄРПН, позивач виконав вимоги Податкового кодексу України та Порядку №520 щодо підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної, а надані ним документи та пояснення є достатніми для їх реєстрації. Відмова в реєстрації ПН є протиправною, а прийняті рішення підлягають скасуванню.
Суд вважає, що оскільки встановлено, що Комісія протиправно відмовила у реєстрації ПН, а також прийнявши до уваги наявність у позивача права на реєстрацію ПН належним способом захисту порушеного права є зобов`язання ДПС України його зареєструвати.
При цьому, слід зазначити, якщо відмова відповідного органу визнана судом протиправною, а іншого варіанту поведінки у суб`єкта владних повноважень за законом не існує, то суд має право зобов`язати такий орган влади вчинити конкретні дії, які б гарантували захист прав позивача.
Серед позовних вимог про визнання протиправними та скасування рішень про відмову у реєстрації податкових накладних, позивач заявив також про визнання протиправними та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН за результатами розгляду скарги про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунку коригування кількісних та якісних показників №33253/44972070/2 від 29.05.2024 року та № 33265 /44972070/2 від 29.05.2024 року.
Суд зазначає, що належним способом захисту порушених прав позивача є саме визнання протиправними та скасування рішень Комісії ГУ ДПС в Одеській області №11029556/44972070 від 09.05.2024 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 1 від 07.03.2024 р. та №11029557/44972070 від 09.05.2024 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 2 від 13.03.2024 р. із подальшим зобов`язанням їх зареєструвати.
Рішення про відмову у задоволенні скарги, жодним чином не впливають на права та обов`язки позивача і їх скасування не відновлює порушене право, а тому ці вимоги не підлягають задоволенню, що не змінює висновки суду про задоволення позовних вимог ТОВ «КОМПАС ЛОГІСТИК 1885».
Відповідно до вимог ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу, а в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Отже, в адміністративному процесі, як виняток із загального правила, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень встановлена презумпція його винуватості. Презумпція винуватості покладає на суб`єкта владних повноважень обов`язок аргументовано, посилаючись на докази, довести правомірність свого рішення, дії чи бездіяльності та спростувати твердження позивача про порушення його прав, свобод чи інтересів.
Суд зазначає, що відповідачі не довели правомірність прийнятого ними рішення, а тому воно є протиправним та підлягає скасуванню, як таке, що не відповідає вимогам зазначеним у ч. 2 ст.2 КАС України.
У підсумку, з урахуванням вищезазначеного, у сукупності суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позову.
Судові витрати у вигляді судового збору підлягають стягненню на користь позивача.
Керуючись ст. 241-246 КАС України, суд
в и р і ш и в:
Позовні вимоги ТОВ «КОМПАС ЛОГІСТИК 1885» задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії ГУ ДПС в Одеській області:
- № 11029556/44972070 від 09.05.2024 року про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, податкової накладної № 1 від 07.03.2024 р.;
- № 11029557/44972070 від 09.05.2024 року про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, податкової накладної № 2 від 13.03.2024 р..
Зобов`язати Державну податкову службу України (ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні ТОВ «КОМПАС ЛОГІСТИК 1885» (ЄДРПОУ 44972070) № 1 від 07.03.2024 р. та № 2 від 13.03.2024 р. днем подання на реєстрацію.
Стягнути з бюджетних асигнувань Головного управління Державної податкової служби в Одеській області на користь ТОВ «КОМПАС ЛОГІСТИК 1885» (ЄДРПОУ 44972070, 65033, м. Одеса, вул. Василя Стуса, 2/1) судовий збір в сумі 6056,00 грн.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя Попов В.Ф.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.12.2024 |
Оприлюднено | 05.12.2024 |
Номер документу | 123474966 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Попов В.Ф.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні