Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
26 листопада 2024 року Справа № 520/24441/24
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Садової М.І.,
за участю секретаря судових засідань Акулової А.М.
представник позивача Лончак Т. І. в режимі відеоконференції,
представник відповідача Пех С. А. в режимі відеоконференції,
розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження в місті Харкові в приміщенні суду у відкритому судовому засіданні в режимі відеоконференції адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "ДОРОЖНЯ КАРТА" до Волинської митниці про визнання протиправними та скасування рішень,-
у с т а н о в и в :
позивач звернувся до суду із адміністративним позовом до відповідача у якому просить: - визнати протиправними та скасувати рішення про визначення коду товару від 31.05.2024 N КТ-UA205000-0054-2024 прийняте відділом УМПКМВ та МТР ЗЕД Волинської митниці відокремленого підрозділу Державної митної служби України; - визнати протиправними та скасувати рішення про визначення коду товару від 31.05.2024 N КТ-UA205000-0055-2024 прийняте відділом УМПКМВ та МТР ЗЕД Волинської митниці відокремленого підрозділу Державної митної служби України.
В обґрунтування позову позивач зазначив, що ТОВ «ДОРОЖНЯ КАРТА» (Харків) зареєстровано у 2006 році. Компанія імпортує товари з Китаю та продає їх в Україні. Імпортовані автомобілі, що були у використанні, митні органи розглядають як нові автомобілі, змінюючи код УКТЗЕД. Це призводить до коригування митної вартості на основі вищої ціни нових авто, що суперечить поясненням до розділу ХVІІ групи 87 УКТЗЕД. Оскаржувані рішення порушують права та інтереси компанії. Через однакові обставини для кількох рішень про визначення коду товарів, компанія вирішила оскаржити всі акти в одній позовній заяві. Декларант ТОВ "ДОРОЖНЯ КАРТА" подав до Волинської митниці ЕМД 24UA205050020001U7 з кодом УКТЗЕД 8703809010, заявивши опис автомобіля, що був у використанні. Разом з ЕМД були надані документи, включаючи довідку про зняття з обліку. Митний орган провів огляд транспортного засобу, склав акт і прийшов до висновку, що авто є новим через відсутність реєстраційних документів та мінімальний пробіг. Було змінено опис та код УКТЗЕД на 8703801010, позначаючи авто як новий. Митниця відмовила у прийнятті декларації. Декларант подавав нову ЕМД, але митну вартість коригували через вищу вартість нових авто. Кваліфікаційне рішення було оскаржено до ДМС України, яка відмовила через відсутність реєстраційного свідоцтва. Позивач подав свідоцтво про скасування реєстрації, що підтверджувало реєстрацію авто за кордоном. Однак, митний орган не надав цьому документу правової оцінки. Контракт з постачальником також підтверджує, що авто були у використанні. Митний огляд був проведений 27.05.2024, складено відповідний акт. 31.05.2024 було отримано рішення про зміну коду УКТЗЕД на 8703801010, позначаючи автомобіль як новий. Огляд виявив мінімальні показники одометра та ознаки нового транспортного засобу. На підставі класифікаційного рішення митниця відмовила у прийнятті митної декларації. Митну вартість було відкориговано на підставі вищої вартості нових автомобілів. Скарга на рішення була подана до ДМС України, яка відмовила через відсутність свідоцтва про реєстрацію. Декларант надав свідоцтво про скасування реєстрації, що підтверджує реєстрацію авто за кордоном. Але правова оцінка цьому документу не була надана. Контракт з постачальником підтверджує, що авто були у використанні. В обґрунтування заявлених позовних вимог зазначено, що оскаржуване рішення митного органу є протиправним та таким, що підлягає скасуванню, оскільки ним порушено права та законні інтереси позивача.
Ухвалою суду від 06.09.2024 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі в порядку за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін, та запропоновано відповідачу надати відзив на позов у п`ятнадцятиденний строк з дня одержання копії ухвали про відкриття спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін. Запропоновано позивачу подати до суду відповідь на відзив, а відповідачу - заперечення протягом п`яти календарних днів з моменту отримання відповідних документів.
Копія ухвали про відкриття спрощеного провадження доставлена відповідачу до електронного кабінету через систему «Електронний суд», що підтверджується довідкою про доставку електронного листа.
Відповідач надав до суду відзив на позов, в якому зазначив, що вважає позов ТОВ «Дорожня Карта» до Волинської митниці про скасування рішень N КТ-UA205000-0054-2024 та N КТ-UA205000-0055-2024 вважаємо безпідставним. Відповідно до Закону України «Про митний тариф України» та Указу Президента №466/2002, Україна використовує Гармонізовану систему опису та кодування товарів (УКТЗЕД). Митні органи мають виключні повноваження щодо державної митної справи та контролю класифікації товарів. ТОВ «Дорожня Карта» подало митні декларації 24UA205050020001U7 та 24UA205050020033U9 для митного контролю автомобілів, заявивши код 8703 80 90 10. Під час митного оформлення спрацювала система АСАУР, яка визначила необхідність додаткових митних формальностей. Митні органи встановили невідповідність кодів товарів і направили запити до спеціалізованого підрозділу для уточнення. У зв`язку з цим декларанту було направлено повідомлення про надання додаткових відомостей. Враховуючи всі вищевикладені обставини, рішення митних органів є законними та обґрунтованими. За результатами опрацювання запитів встановлено, що транспортні засоби мають ознаки нових: сидіння та дверні карти захищені поліетиленовою плівкою, ознаки використання відсутні. На деяких плівках є маркувальні етикетки з QR-кодами. Підставою для визначення транспортного засобу як нового є відсутність свідоцтва про реєстрацію. Документи, подані декларантом, не підтверджують наявність таких свідоцтв. Огляд показав, що одометри становлять 13 та 20 км, що свідчить про фактично не використання. Зазвичай, виробники перевіряють транспортні засоби на спеціалізованих автодромах. Зважаючи на відсутність документів про реєстрацію, митним органом 31.05.2024 прийнято рішення про визначення коду товару як нових транспортних засобів: Рішення N КТ-UA205000-0054-2024: HONDA MNV TOP 2 WD, одометр 20 км. Рішення N КТ-UA205000-0055-2024: HONDA MNV TOP 2 WD, одометр 13 км. Документи, на основі яких прийнято рішення: Закон "Про Митний тариф України" (19.10.2022 № 2697-IX). Пояснення до УКТЗЕД (наказ Держмитслужби від 14.12.2022 № 543). Наказ МФУ від 30.05.2012 № 650 (зі змінами від 23.12.2022 № 455). Відповідно до статті 69 Митного кодексу, митні органи здійснюють контроль правильності класифікації товарів на підставі всіх наявних відомостей та зразків товарів. Нові транспортні засоби визначаються за відсутністю реєстраційних документів, що підтверджує класифікацію цих транспортних засобів як нових. Відповідно до коду 8703 80 10 10 УКТЗЕД, класифікуються автомобілі, призначені для перевезення людей, включаючи вантажопасажирські автомобілі-фургони та гоночні автомобілі; нові, що оснащені виключно електричними двигунами. Основна відмінність - нові або використовувані автомобілі. Нові транспортні засоби ніколи не були зареєстровані. Використовувані транспортні засоби мають реєстраційні документи, видані державними органами, включаючи іноземні. Постанова КМУ від 07.09.1998 року №1388 вимагає подання реєстраційних документів на транспортні засоби, що були в експлуатації за межами України. Відсутність таких документів у позивача означає, що ці автомобілі не можна вважати використаними. Позивач не надав свідоцтв про реєстрацію, що підтверджують статус автомобілів як використаних. Враховуючи стан автомобілів і їх пробіг, рішення про визначення коду товару N КТ-UA205000-0054-2024 та N КТ-UA205000-0055-2024 відповідають нормам митного законодавства України і є законними.
Позивач надав до суду відповідь на відзив, у якому підтримав свою позицію, викладену в позовній заяві, та вказав, що позивач не стверджував, що надавав свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу, оскільки такого документу не було в його розпорядженні. Відповідач не заперечує, що до митного оформлення подавалися документи з кодом « 9000» - свідоцтва (довідки) про скасування реєстрації. Документи з кодом « 9000» відповідають наданим Позивачем копіям, а різниця лише в перекладах. З вказаних документів можна встановити номерні знаки та VIN коди автомобілів. У свідоцтвах про скасування реєстрації зазначено, що власник не повертає певні документи, включаючи свідоцтво про реєстрацію. На сторінці 5 Відзиву зазначено, що підставою для визнання транспортного засобу новим чи використаним є відсутність або наявність свідоцтва про реєстрацію. Однак не наведено правової норми, яка це підтверджує. Щодо показань одометру, в Актах огляду товарів зазначено мінімальні показники: 0,18 чи 23 км, а також «зовнішні ознаки нового транспортного засобу». Законодавство України не містить таких кваліфікаційних ознак нового автомобіля. Рішення державного органу повинно бути законним і обґрунтованим, а не базуватися на суб`єктивних переконаннях працівника. Зазначено, що в УКТЗЕД нові транспортні засоби означає транспортні засоби, які ніколи не були зареєстровані, а транспортні засоби, що використовувались - це засоби, які були зареєстровані щонайменше один раз. Відмінність нових транспортних засобів від використаних пов`язана виключно з реєстраційними документами. Немає правової норми, яка б підтверджувала, що виключно Свідоцтво про реєстрацію є єдиним документом, що підтверджує факт реєстрації. Навіть постанова КМУ №1388 передбачає можливість подання прирівняних до реєстраційних документів. Таким чином, Позивач надав свідоцтва про скасування реєстрації, які підтверджують, що транспортні засоби були зареєстровані за кордоном. Однак Відповідач прийняв рішення, що ці товари є новими автомобілями, всупереч положенням Конституції України. Верховний суд у справі №300/2906/22 роз`яснив застосування принципу презумпції правомірності рішень платника податків. Принцип передбачає, що в разі неоднозначного трактування норм, рішення приймається на користь платника податків. Застосування принципу презумпції правомірності рішень платника податків означає, що у випадку правової невизначеності рішення має прийматися на користь платника. Не погоджується з доводами відповідача, викладеними у відзиві на позовну заяву. Просить задовольнити позов.
Дослідивши наявні в матеріалах справи докази, проаналізувавши доводи позову і заперечень проти нього, суд встановив наступне.
У судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги та просив їх задовольнити.
Представник відповідача у судовому засіданні проти позову заперечував та просив відмовити у його задоволенні.
Заслухавши представника позивача та представника відповідача, дослідивши чинне законодавство та матеріали справи, суд доходить наступних висновків.
Згідно відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, товариство з обмеженою відповідальністю "ДОРОЖНЯ КАРТА", ТОВ "ДОРОЖНЯ КАРТА", код ЄДРПОРУ 34265085, місцезнаходження: Україна, 62403, Харківська обл., Харківський р-н, селище міського типу Бабаї, вулиця Вторчерметівська, будинок 4. Основний вид економічної діяльності за кодом КВЕД 45.31 Оптова торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів.
27.05.2024 ТОВ "ДОРОЖНЯ КАРТА" було подано до Волинської митниці Держмитслужби України ЕМД 24UA205050020001U7 в якій заявлено код УКТЗЕД автомобіля 8703809010 і вказано опис:
№1 - 1. Легковий автомобіль, призначений для перевезення людей, що був у використанні: -марка - HONDA; -модель - MNV TOP 2 WD; - ідентифікаційний номер - НОМЕР_1 ; - Рік виготовлення -2023; -Модельний рік - 2024; -тип двигуна - електричний; - номер двигуна - M15Z11001619; -емність батареї - 58,69кВт/г., -потужність двігуна - 160KW; -загальна кількість місць, включаючи місце водія - 5; -колісна формула - 4х2. Країна виробництва: CN; Торгівельна марка: HONDA; Виробник: Dongfeng HONDA Automotive Co., Ltd. Разом з ЕМД та в наступному з досилкою було надано наступні документи: - Пакувальний лист (Packing list) пак.лист до інв. YY2401-OM0129.02.2024; - Рахунок-фактура (iнвойс) (Commercial invoice) YY2401-OM01 29.02.2024; - Коносамент (Bill of lading) MEDUQR097369 22.03.2024; - Автотранспортна накладна (Road consignment note) бн 24.05.2024; - Сертифiкат про походження товару (Certificate of origin) C245615015340098 03.04.2024; - Некласифікований комерційний документ Специфікація бн 27.05.2024; - Банківський платіжний документ, що стосується товару 25 01.03.2024; - Документ, що підтверджує вартість перевезення товару 79 26.05.2024; - Зовнішньоекономічний договір (контракт) купівлі- продажу товарів YY202206 30.06.2022; - Договір про надання послуг митного брокера 005782-20 27.03.2020; - Договір (контракт) про перевезення 009 05.10.2023; - Інші некласифіковані документи : Довідка про зняття з обліку 16.04.2024 з перекладом. - Інші некласифіковані документи: Лист № 9 Про ситуацію на ринку 22.02.2024; - Сертифікат відповідності транспортного засобу.
Митним органом 27.05.2024 було проведено огляд транспортного засобу про що складено акт про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу від 27.05.2024 №24UA205050020001U7.
В подальшому, 28.05.2024 до митного органу було надіслано додаткові документи, а саме: - звіт №03/05 про експертну оцінку автомобіля від 27.05.2024; - переклад сертифікату відповідності транспортного засобу.
31.05.2024 ТОВ «ДОРОЖНЯ КАРТА» отримало рішення про визначення коду товару N КТ-UA205000-0054-2024, в якому було змінено опис та код УКТЗЕД товару, замість заявленого декларантом, визначено опис товару (графа 31 ВМД) -- №1 - 1. Легковий автомобіль, призначений для перевезення людей, новий: -марка - HONDA; -модель - MNV TOP 2 WD; -ідентифікаційний номер - НОМЕР_1 ; - Рік виготовлення - 2023; -Модельний рік - 2024.; -тип двигуна - електричний; - номер двигуна -M15Z11001619; -емність батареї - 58,69кВт/г., -потужність двігуна - 160KW; -загальна кількість місць, включаючи місце водія - 5; -колісна формула - 4х2. Показник одометра 20 км. Країна виробництва: CN; Торгівельна марка: HONDA; Виробник: Dongfeng HONDA Automotive Co., Ltd. Код товару (графа 33 ВМД) 8703801010.
Відповідно до акту про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу від 27.05.2024 №24UA205050020001U7, транспортний засіб візуально має ознаки нового транспортного засобу, (сидіння автомобіля салону та двері салону автомобіля покрито поліпропеленовою плівкою ), ознаки використання транспортного засобу візуально відсутні, показник одометра 20 км, фотографії товару, транспортний засіб візуально має ознаки нового транспортного засобу, (сидіння автомобіля салону та двері салону автомобіля покрито поліпропеленовою плівкою ), ознаки використання транспортного засобу візуально відсутні, показник одометра 20 км фотографії товару.»
Згідно з вимогами УКТ ЗЕД до товарної позиції 8703 80 9010 (яку зазначив декларант) відноситься:
8703 - Автомобілі легкові та інші моторні транспортні засоби, призначені головним чином для перевезення людей (крім моторних транспортних засобів товарної позиції 8702), включаючи вантажопасажирські автомобілі-фургони та гоночні автомобілі:
8703 80 90 - що використовувалися;
8703 80 9010 - оснащенi виключно електричними двигунами (одним чи декiлькома).
У результаті поданих документів відділом класифікації товарів визначено код товару 8703801010 від 05.06.2024 ЕМД 24UA205050020840U4.
Згідно з вимогами УКТ ЗЕД до товарної позиції 8703 80 1010 (яку зазначив відділ класифікації товарів) відноситься:
8703 - Автомобілі легкові та інші моторні транспортні засоби, призначені головним чином для перевезення людей (крім моторних транспортних засобів товарної позиції 8702), включаючи вантажопасажирські автомобілі-фургони та гоночні автомобілі:
8703 80 10 - нові;
8703 80 1010 - оснащені виключно електричними двигунами (одним чи декількома).
Рішення було оскаржено декларантом до Державної митної служби України. Скарга № 15 від 13.06.2024 була підписана ЕЦП та відправлена на електронну пошту ДМС України. В скарзі, з посиланням на Пояснення до розділу ХVІІ групи 87 Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності, було вказано, що в УКТЗЕД нові транспортні засоби означає транспортні засоби, які ніколи не були зареєстровані.
На вказану скаргу позивач на електронну пошту зазначену в скарзі отримав рішення від 16.07.2024 №15/15-04-01/13/3800 в якому було відмовлено у задоволенні скарги позивача з зв`язку з тим що відсутній документ що підтверджує реєстрацію транспортних засобів (свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу).
27.05.2024 ТОВ "ДОРОЖНЯ КАРТА" було подано до Волинської митниці Держмитслужби України ЕМД 24UA205050020033U9 в якій заявлено код УКТЗЕД автомобіля 8703809010 і вказано опис:
№1 - 1. Легковий автомобіль, призначений для перевезення людей, що був у використанні: -марка - HONDA; -модель - MNV TOP 2 WD; -ідентифікаційний номер - НОМЕР_2 ; - Рік виготовлення -2023; -Модельний рік - 2023; -тип двигуна - електричний; - номердвигуна - M15Z11000244; -емність батареї - 58,69кВт/г., -потужність двігуна - 160KW; -загальна кількість місць, включаючи місце водія - 5; -колісна формула - 4х2. Країна виробництва: CN; Торгівельна марка: HONDA; Виробник: Dongfeng HONDA Automotive Co., Ltd. Разом з ЕМД та в наступному з досилкою було надано наступні документи: - Пакувальний лист (Packing list) пак.лист до інв. YY2401-OM01 від 29.02.2024; - Рахунок-фактура (iнвойс) (Commercial invoice) YY2401-OM01 29.02.2024 - Коносамент (Bill of lading) MEDUQR097369 22.03.2024 - Автотранспортна накладна (Road consignment note) бн 24.05.2024; - Сертифiкат про походження товару (Certificate of origin) C245615015340098 03.04.2024; - Некласифікований комерційний документ Специфікація бн 27.05.2024; - Банківський платіжний документ, що стосується товару 25 01.03.2024; - Документ, що підтверджує вартість перевезення товару 79 26.05.2024; - Зовнішньоекономічний договір (контракт) YY202206 30.06.2022; - Договір про надання послуг митного брокера 005782-20 27.03.2020; - Договір (контракт) про перевезення 009 05.10.2023; - Інші некласифіковані документи Довідки про зняття з обліку 16.04.2024; - Інші некласифіковані документи Лист №9 Про ситуацію на ринку від 22.02.2024; - Інші некласифіковані документи Звіт 04/05 27.05.2024; - Копія митної декларації країни відправлення 422720240000251769 18.03.2024
Митним органом 27.05.2024 було проведено огляд транспортного засобу про що складено акт про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу від 28.05.2024 №24UA205050020033U9.
31.05.2024 ТОВ «ДОРОЖНЯ КАРТА» отримало рішення про визначення коду товару N КТ-UA205000-0055-2024, в якому було змінено опис та код УКТЗЕД товару, замість заявленого декларантом, визначено опис товару (графа 31 ВМД) -- №1 - 1. Легковий автомобіль, призначений для перевезення людей, новий: -марка - HONDA; -модель - MNV TOP 2 WD; -ідентифікаційний номер - НОМЕР_2 ; - Рік виготовлення - 2023; -Модельний рік - 2023; -тип двигуна - електричний; - номер двигуна - M15Z11000244; -емність батареї - 58,69кВт/г., -потужність двігуна - 160KW; -загальна кількість місць, включаючи місце водія - 5; -колісна формула - 4х2. Показник одометра 13 км. Країна виробництва: CN; Торгівельна марка: HONDA; Виробник: Dongfeng HONDA Automotive Co., Ltd. Код товару (графа 33 ВМД) 8703801010.
Відповідно до акту про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу від 28.05.2024 №24UA205050020033U9, транспортний засіб візуально має ознаки нового транспортного засобу, (сидіння автомобіля салону та двері салону автомобіля покрито поліпропеленовою плівкою ), ознаки використання транспортного засобу візуально відсутні, показник одометра 13 км. фотографії товару.»
Згідно з вимогами УКТ ЗЕД до товарної позиції 8703 80 9010 (яку зазначив декларант) відноситься:
8703 - Автомобілі легкові та інші моторні транспортні засоби, призначені головним чином для перевезення людей (крім моторних транспортних засобів товарної позиції 8702), включаючи вантажопасажирські автомобілі-фургони та гоночні автомобілі:
8703 80 90 - що використовувалися;
8703 80 9010 - оснащенi виключно електричними двигунами (одним чи декiлькома).
У результаті поданих документів відділом класифікації товарів визначено код товару 8703801010 від 05.06.2024 ЕМД 24UA205050020902U1.
Згідно з вимогами УКТ ЗЕД до товарної позиції 8703 80 1010 (яку зазначив відділ класифікації товарів) відноситься:
8703 - Автомобілі легкові та інші моторні транспортні засоби, призначені головним чином для перевезення людей (крім моторних транспортних засобів товарної позиції 8702), включаючи вантажопасажирські автомобілі-фургони та гоночні автомобілі:
8703 80 10 нові;
8703 80 1010 - оснащені виключно електричними двигунами (одним чи декількома).
Рішення було оскаржено декларантом до Державної митної служби України. Скарга № 14 від 13.06.2024 була підписана ЕЦП та відправлена на електронну пошту ДМС України. В скарзі, з посиланням на Пояснення до розділу ХVІІ групи 87 Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності, було вказано, що в УКТЗЕД нові транспортні засоби означає транспортні засоби, які ніколи не були зареєстровані. В УКТЗЕД транспортні засоби, що використовувались означає транспортні засоби, які були зареєстровані щонайменше один раз.
На вказану скаргу позивач на електронну пошту зазначену в скарзі отримав рішення від 16.07.2024 р. №15/15-04-01/13/3800 в якому було відмовлено у задоволенні скарги позивача з зв`язку з тим що відсутній документ що підтверджує реєстрацію транспортних засобів (свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу).
Не погодившись з прийнятим рішенням, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Правовідносини, пов`язані із справлянням митних платежів, регулюються Митним кодексом України, Податковим кодексом України та іншими законами України з питань оподаткування.
Відповідно до статті 1 Митного кодексу України від 13.03.2012 N 4495-VI законодавство України з питань митної справи складається з Конституції України, цього Кодексу, інших законів України, що регулюють питання, зазначені у статті 7 цього Кодексу, з міжнародних договорів України, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, а також з нормативно-правових актів, виданих на основі та на виконання цього Кодексу та інших законодавчих актів (частина перша статті 1).
Відносини, пов`язані із справлянням митних платежів, регулюються цим Кодексом, Податковим кодексом України та іншими законами України з питань оподаткування (частина друга статті 1).
Частиною першою статті 4 Митного кодексу України надане наступне визначення таких термінів:
митне оформлення - виконання митних формальностей, необхідних для випуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення (пункт 23 частини першої статті 4);
митний контроль - сукупність заходів, що здійснюються з метою забезпечення додержання норм цього Кодексу, законів та інших нормативно-правових актів з питань митної справи, міжнародних договорів України, укладених у встановленому законом порядку (пункт 24 частини першої статті 4).
Згідно з частиною першою статті 67 Митного кодексу України, Українська класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) складається на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів та затверджується законом про Митний тариф України.
Відповідно до статті 69 Митного кодексу України, товари при їх декларуванні підлягають класифікації, тобто у відношенні товарів визначаються коди відповідно до класифікаційних групувань, зазначених в УКТ ЗЕД (частина перша статті 69).
Митні органи здійснюють контроль правильності класифікації товарів, поданих до митного оформлення, згідно з УКТ ЗЕД (частина друга статті 69).
На вимогу посадової особи митного органу декларант або уповноважена ним особа зобов`язані надати усі наявні відомості, необхідні для підтвердження заявлених ними кодів товарів, поданих до митного оформлення, а також зразки таких товарів та/або техніко-технологічну документацію на них (частина третя статті 69).
У разі виявлення під час митного оформлення товарів або після нього порушення правил класифікації товарів митний орган має право самостійно класифікувати такі товари (частина четверта статті 69).
Під складним випадком класифікації товару розуміється випадок, коли у процесі контролю правильності заявленого декларантом або уповноваженою ним особою коду товару виникають суперечності щодо тлумачення положень УКТ ЗЕД, вирішення яких потребує додаткової інформації, спеціальних знань, проведення досліджень тощо (частина п`ята статті 69).
Частиною сьомою статті 69 Митного кодексу України визначено, що рішення митних органів щодо класифікації товарів для митних цілей є обов`язковими. Такі рішення оприлюднюються у встановленому законодавством порядку. У разі незгоди з рішенням митного органу щодо класифікації товару декларант або уповноважена ним особа має право оскаржити це рішення до органу вищого рівня відповідно до глави 4 цього Кодексу або до суду.
Відповідно до статті 67 Митного кодексу України в УКТ ЗЕД товари систематизовано за розділами, групами, товарними позиціями, товарними підпозиціями, найменування і цифрові коди яких уніфіковано з Гармонізованою системою опису та кодування товарів (частина друга статті 67).
Для докладнішої товарної класифікації використовується сьомий, восьмий, дев`ятий та десятий знаки цифрового коду (частина третя статті 67).
Структура десяти знакового цифрового кодового позначення товарів в УКТ ЗЕД включає код групи - перші два знаки, товарної позиції - перші чотири знаки, товарної підпозиції - перші шість знаків, товарної категорії - перші вісім знаків, товарної підкатегорії - десять знаків (частина третя статті 67).
Згідно з частиною першою статті 264 Митного кодексу України, метою митного оформлення є забезпечення дотримання встановленого законодавством України порядку переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, а також забезпечення статистичного обліку ввезення на митну територію України, вивезення за її межі і транзиту через її територію товарів.
Частиною 1 ст. 269 Митного кодексу України визначено, що відповідно до положень цієї статті за письмовим зверненням декларанта або уповноваженої ним особи та з дозволу митного органу відомості, зазначені в митній декларації, можуть бути змінені або митна декларація може бути відкликана. У разі відмови у наданні такого дозволу митний орган зобов`язаний невідкладно, письмово або в електронному вигляді, повідомити декларанта про причини і підстави такої відмови.
Стаття 318 Митного кодексу України визначає загальні принципи здійснення митного контролю, до яких, зокрема віднесено наступні:
Митному контролю підлягають усі товари, транспортні засоби комерційного призначення, які переміщуються через митний кордон України (частина перша статті 318).
Митний контроль передбачає виконання митними органами мінімуму митних формальностей, необхідних для забезпечення додержання законодавства України з питань митної справи (частина третя статті 318).
З метою приведення класифікаційної роботи митних органів у відповідність до МКУ, удосконалення здійснення контролю правильності класифікації товарів відповідно до вимог УКТ ЗЕД під час проведення процедур митного контролю та митного оформлення, упорядкування процедури класифікації товарів і запобігання випадкам ухилення підприємствами та громадянами від сплати митних платежів у повному обсязі та від установлених заходів нетарифного регулювання розроблений Порядок роботи відділу митних платежів, підрозділу митного оформлення митного органу та митного поста при вирішенні питань класифікації товарів, що переміщуються через митний кордон України (затверджений наказом Міністерства фінансів України від 30.05.2012 № 650 та зареєстрований у Міністерстві юстиції України 02.07.2012 за № 1085/21397) (далі Порядок 650).
Порядком 650 визначений порядок роботи відділу митних платежів (далі за текстом ВМП), підрозділу митного оформлення (далі за текстом ПМО) та митного поста під час здійснення контролю правильності класифікації товарів, прийняття попередніх рішень про класифікацію товарів та рішень про визначення коду товару, здійснення митних процедур, пов`язаних з контролем правильності класифікації товарів при митному контролі та оформленні товарів, що переміщуються через митний кордон України, порядок взаємодії з іншими структурними підрозділами митного органу при вирішенні питань класифікації товарів, а також здійснення оформлення та реєстрації рішень, надання звітності та інші питання роботи ВМП, ПМО, митного поста у напрямі класифікації товарів згідно з УКТ ЗЕД.
У пункті 3 розділу І Порядку 650 наведене визначення, крім інших, наступних термінів:
класифікація товару - визначення коду товару відповідно до вимог Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД, передбачених Законом України "Про Митний тариф України" (далі за текстом Основні правила інтерпретації УКТ ЗЕД), з урахуванням Пояснень до УКТ ЗЕД, рішень Комітету з Гармонізованої системи опису та кодування товарів Всесвітньої митної організації, методичних рекомендацій щодо класифікації окремих товарів згідно з вимогами УКТ ЗЕД, розроблених центральним органом виконавчої влади у сфері митної справи на виконання статті 68 Митного кодексу України, до початку переміщення товару через митний кордон України, під час митного оформлення та після завершення митного оформлення;
контроль правильності класифікації товарів - перевірка правильності опису товару та відповідного йому коду в митній декларації вимогам Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД під час проведення процедур його митного контролю та митного оформлення;
рішення про визначення коду товару - документ установленої форми, який оформлюється посадовими особами ВМП, уповноваженими особами ПМО чи митного поста у разі необхідності прийняття рішення про класифікацію товарів.
Пунктом 5 розділу І Порядку 650 визначено, що посадова особа ПМО чи митного поста згідно з цим порядком здійснює контроль правильності класифікації товарів під час проведення процедур митного контролю та оформлення товарів.
Розділом III Порядку 650 визначені наступні особливості порядку контролю правильності класифікації товарів.
Декларант або уповноважена ним особа класифікує товари згідно з УКТ ЗЕД при їх декларуванні відповідно до статті 69 Митного кодексу України (пункт 1 розділу III).
Посадові особи ПМО чи митного поста, ВМП здійснюють контроль правильності класифікації товарів під час проведення митних формальностей при митному оформленні товарів. Обсяг контролю, достатнього для забезпечення додержання правил класифікації товарів при митному оформленні, визначається на основі результатів застосування системи управління ризиками (пункт 2 розділу III).
Рішення приймається за результатами класифікації товарів згідно з УКТ ЗЕД у разі необхідності зміни задекларованого коду товару згідно з УКТ ЗЕД, у тому числі за результатами спрацювання автоматизованої системи аналізу та управління ризиками у складних випадках митних формальностей (пункт 3 розділу III).
У разі неможливості однозначно перевірити правильність класифікації товару на підставі задекларованих відомостей відповідно до вимог статті 69 МКУ декларант або уповноважена ним особа письмово повідомляється про необхідність надання додаткових документів чи відомостей, необхідних для підтвердження задекларованого ним коду товару згідно з УКТ ЗЕД.
При електронному декларуванні посадова особа ВМП або ПМО чи митного поста за допомогою АСМО (автоматизована система митного оформлення) створює та передає декларанту або уповноваженій ним особі засвідчене електронним цифровим підписом електронне повідомлення про необхідність подання документів, які підтверджують класифікацію товару (пункт 5 розділу III).
У разі виникнення складного випадку класифікації товару ПМО або митним постом готується запит до ВМП у паперовому або електронному вигляді (пункт 11 розділу III).
Класифікація товарів за запитами ПМО або митного поста здійснюється посадовими особами ВМП на основі документів та відомостей, які передаються до ВМП разом із запитом (пункт 13 розділу III).
Рішення приймається посадовими особами ВМП або уповноваженими особами ПМО чи митного поста на підставі встановлених характеристик товару, які є визначальними для класифікації товару, згідно з Основними правилами інтерпретації УКТ ЗЕД.
У разі неможливості однозначно перевірити правильність класифікації товару на підставі задекларованих відомостей посадовою особою ВМП письмово повідомляється про необхідність надання додаткових документів чи відомостей, необхідних для підтвердження задекларованого коду товару згідно з УКТ ЗЕД. (пункт 14 розділу III).
Основні правила інтерпретації УКТ ЗЕД викладені у додатку до Закону України Про митний тариф від 04.06.2020 N 674-IX.
Так, відповідно до Основних правил, класифікація товарів в УКТ ЗЕД здійснюється за такими правилами:
Назви розділів, груп і підгруп наводяться лише для зручності користування УКТ ЗЕД; для юридичних цілей класифікація товарів в УКТ ЗЕД здійснюється виходячи з назв товарних позицій і відповідних приміток до розділів чи груп і, якщо цими назвами не передбачено іншого, відповідно до таких правил:
а) будь-яке посилання в назві товарної позиції на будь-який виріб стосується також некомплектного чи незавершеного виробу за умови, що він має основну властивість комплектного чи завершеного виробу. Це правило стосується також комплектного чи завершеного виробу (або такого, що класифікується як комплектний чи завершений згідно з цим правилом), незібраного чи розібраного;
b) будь-яке посилання в назві товарної позиції на будь-який матеріал чи речовину стосується також сумішей або сполук цього матеріалу чи речовини з іншими матеріалами чи речовинами. Будь-яке посилання на товар з певного матеріалу чи речовини розглядається як посилання на товар, що повністю або частково складається з цього матеріалу чи речовини.
Класифікація товару, що складається більше ніж з одного матеріалу чи речовини, здійснюється відповідно до вимог правила 3.
1.У разі якщо згідно з правилом (b) або з будь-яких інших причин товар на перший погляд (prima facie) можна віднести до двох чи більше товарних позицій, його класифікація здійснюється таким чином:
(a) перевага надається тій товарній позиції, в якій товар описується конкретніше порівняно з товарними позиціями, де дається більш загальний його опис. Проте в разі коли кожна з двох або більше товарних позицій стосується лише частини матеріалів чи речовин, що входять до складу суміші чи багатокомпонентного товару, або лише частини товарів, що надходять у продаж у наборі для роздрібної торгівлі, такі товарні позиції вважаються рівнозначними щодо цього товару, навіть якщо в одній з них подається повніший або точніший опис цього товару;
(b) суміші, багатокомпонентні товари, які складаються з різних матеріалів або вироблені з різних компонентів, товари, що надходять у продаж у наборах для роздрібної торгівлі, класифікація яких не може здійснюватися згідно з правилом З (а), повинні класифікуватися за тим матеріалом чи компонентом, який визначає основні властивості цих товарів, за умови, що цей критерій можна застосувати;
(c) товар, класифікацію якого не можна здійснити відповідно до правила 3 (а) або 3 (б), повинен класифікуватися в товарній позиції з найбільшим порядковим номером серед номерів товарних позицій, що розглядаються.
Товар, який не може бути класифікований згідно з вищезазначеними правилами, класифікується в товарній позиції, яка відповідає товарам, що найбільше подібні до тих, що розглядаються.
Судом встановлено, що 27.05.2024 декларантом ТОВ «Дорожня Карта» для митного контролю та оформлення подано митну декларацію 24UA205050020001U7 та перелік документів, визначених в гр.44, згідно яких заявлено до митного оформлення товар: « 1. Легковий автомобіль, призначений для перевезення людей, що був у використанні: -марка - HONDA; -модель - MNV TOP 2 WD;-ідентифікаційний номер - НОМЕР_1 ; -рік виготовлення 2023 р.; - модельний рік 2024 р.; -тип двигуна - електричний; -номер двигуна - M15Z11001619; - ємність батареї - 58,69кВт/г.; - потужність двигуна - 160KW; - загальна кількість місць, включаючи місце водія - 5; - колісна формула - 4х2. Країна виробництва: CN; торгівельна марка: HONDA;Виробник: Dongfeng HONDA Automotive Co., Ltd».
Згідно гр.33 поданої митної декларації 24UA205050020001U7 декларантом заявлено код 8703 80 90 10 згідно УКТ ЗЕД.
27.05.2024 декларантом ТОВ «Дорожня Карта» для митного контролю та оформлення подано митну декларацію 24UA205050020033U9 та перелік документів, визначених в гр.44, згідно яких заявлено до митного оформлення товар: «Легковий автомобіль, призначений для перевезення людей, що був у використанні:-марка - HONDA;-модель - MNV TOP 2 WD;-ідентифікаційний номер - НОМЕР_2 ; - рік виготовлення - 2023р.; - модельний рік - 2023р.; - тип двигуна - електричний; -номер двигуна - M15Z11000244; - ємність батареї - 58,69кВт/г., - потужність двигуна - 160KW; - загальна кількість місць, включаючи місце водія - 5;- колісна формула - 4х2.Країна виробництва: CN;Торгівельна марка: HONDA; виробник: Dongfeng HONDA Automotive Co., Ltd».
Згідно гр.33 поданої митної декларації 24UA205050020033U9 декларантом заявлено код 8703 80 90 10 згідно УКТ ЗЕД.
Під час опрацювання вказаних МД та поданих до митного оформлення документів відбулося автоматичне спрацювання АСАУР, яке визначило перелік обов`язкових митних формальностей для забезпечення проведення митного контролю та оформлення товарів, а саме: 103-1, 105-2, 106-2, 107-3, 108-3, 210-1, 911-1.
« 107-3» - контроль правильностi класифiкацiї товарiв згідно з УКТ ЗЕД, з повідомленням «По товару № 1 та учаснику ЗЕД 34265085 наявне невраховане рішення про визначення коду товару згідно УКТ ЗЕД. Необхідно посилити контроль правильності визначення коду товару згідно УКТ ЗЕД…..». Митну формальність виконано посадовою особою підрозділу митного оформлення. Результат закриття: «МФ здійснено. Документи надано».
« 108-3» - витребування документів, які підтверджують коди товарів згідно з УКТ ЗЕД з повідомленням «По товару № 1 та учаснику ЗЕД 34265085 наявне невраховане рішення про визначення коду товару згідно УКТ ЗЕД. Необхідно посилити контроль правильності визначення коду товару згідно УКТ ЗЕД…..». Митну формальність виконано посадовою особою спеціалізованого підрозділу митниці. Результат закриття: «МФ здійснено. Направлено запит до спеціалізованого підрозділу».
« 210-1» - проведення митного огляду транспортного засобу. Митну формальність виконано посадовою особою підрозділу митного оформлення. Результат закриття: «МФ здійснено. Порушень не виявлено, однак за результатами відмовлено у митному оформленні».
« 911-1» - здійснення фото- та/або відеофіксації виконання митних формальностей. Митну формальність виконано посадовою особою підрозділу митного оформлення. Результат закриття: «МФ здійснено. Забезпечено ідентифікацію товарів та/або транспортних засобів».
Стосовно МД 24UA205050020001U7: посадовою особою підрозділу митного оформлення здійснено аналіз документів поданих до митного оформлення, за результатами якого встановлено, що в комплекті товаросупровідних документів приєднаних до МД, наявний документ за кодом « 2800» - (свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу), згідно перекладу якого, це є сертифікат від 02.09.2023 №WAC375005507575.
У той же час, за кодом документа « 9000» приєднано довідку про зняття з обліку № б/ н, в якій зазначено: «у зв`язку з вивезенням в інше місце зареєстрований на мене автотранспортний засіб знято з обліку, тип транспортного засобу: легкове авто, номерний знак: НОМЕР_3 , Марка автомобіля: Yiwei, модель транспортного засобу: DHW7006DHBEV, номер двигуна: НОМЕР_4 , ідентифікаційний номер транспортного засобу/VIN: НОМЕР_1 , власник автотранспорту: Qingdao Qinglu Supply Chain Management Co., Ltd, дата реєстрації: 2024-03-07, дата скасування реєстрації: 2024-04-16, наша фірма вилучила свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу. Власник транспортного засобу з певних причин не повертає: передній номерний знак автомобіля, задній номерний знак автомобіля, посвідчення водія та свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу». У декларації країни відправлення №422720240000251769 зазначено код товару 8703 80 00 10.
Стосовно МД 24UA205050020033U9: посадовою особою підрозділу митного оформлення здійснено аналіз документів поданих до митного оформлення, за результатами якого встановлено, що в комплекті товаросупровідних документів приєднаних до МД, наявний документ за кодом « 2800» - (свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу), згідно перекладу якого, це є сертифікат відповідності від 27.06.2023 №05348192.
У той же час, за кодом документа « 9000» приєднано довідку про зняття з обліку № б/ н, в якій зазначено: «у зв`язку з вивезенням в інше місце зареєстрований на мене автотранспортний засіб знято з обліку, тип транспортного засобу: легкове авто, номерний знак: НОМЕР_5 , Марка автомобіля: Yiwei, модель транспортного засобу: DHW7006DHBEV, номер двигуна: НОМЕР_6 , ідентифікаційний номер транспортного засобу/VIN: НОМЕР_2 , власник автотранспорту: Qingdao Qinglu Supply Chain Management Co., Ltd, дата реєстрації: 2024-03-07, дата скасування реєстрації: 2024-04-16, наша фірма вилучила свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу. Власник транспортного засобу з певних причин не повертає: передній номерний знак автомобіля, задній номерний знак автомобіля, посвідчення водія та свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу».
У зв`язку з вищевказаним, декларанту ТзОВ «Дорожня Карта» були направлені повідомлення, що згідно п.3 ст.69 МК України про надання усіх наявних відомостей, необхідних для підтвердження заявленого ними коду товару, поданого до митного оформлення, а також іншу документацію на товар.
Відповідно до п.1 Розділу ІІ Порядку роботи відділу митних платежів, підрозділу митного оформлення митного органу та митного поста при вирішенні питань класифікації товарів, що переміщаються через митний кордон України, затвердженого наказом МФУ від 30.05.2012 року №650 (далі Наказ №650) посадові особи підрозділу, ПМО здійснюють контроль правильності класифікації товарів під час виконання митних формальностей. Обсяг контролю, достатнього для забезпечення додержання правил класифікації товарів, визначається на підставі результатів застосування системи управління ризиками.
Враховуючи зазначене та відповідно до розділу IV пункту 4.7. Порядку виконання митних формальностей при здійсненні митного оформлення товарів із застосуванням митної декларації на бланку єдиного адміністративного документа, затвердженого наказом Міністерством фінансів України від 30.05.2012 № 631 (зі змінами), посадовими особами підрозділу митного оформлення направлено запити до відділу класифікації товарів УК та АМП (далі-спеціалізований підрозділ) у зв`язку з складними випадками класифікації товарів.
За результатами опрацювання запитів спеціалізованим підрозділом встановлено, що транспортні засоби мають всі ознаки нових транспортних засобів, оскільки сидіння та дверні карти салонів захищені поліетиленовою плівкою (чохлами), на колесних дисках також наявні захисні плівки, при цьому будь які ознаки використання транспортних засобів візуально відсутні.
При цьому слід зауважити, що на деяких поліетиленових захисних плівках наявні маркувальні етикетки заводів виробників продукції з відповідними QR кодами.
Так, підставою для визнання транспортного засобу новим чи бувшим у використанні є відсутність чи наявність свідоцтва про реєстрацію виданого на транспортний засіб.
Представлені декларантом документи, що засвідчують зняття транспортного засобу з обліку, не є підтверджуючими документами того, що на транспортні засоби були видані свідоцтва про реєстрацію та відомості указаній у такій довідці при оцінці їх окремо не узгоджуються та не підтверджуються в сукупності із іншими наявними у справі доказами у відповідності до ст. 90 КАС України.
В той же час, підставою для однозначного віднесення транспортного засобу до таких, що були у використанні в обов`язковому порядку повинно бути свідоцтво про реєстрацію на даний транспортний засіб.
Крім того, за результатами виконання додаткових митних формальностей встановлено, що показники одометрів становлять 13 та 20 км, що свідчить про фактично не використання транспортних засобів за прямим його призначенням.
Даний факт не використання транспортного засобу також ґрунтується на тому, що зазвичай з метою перевірки та коректного налаштування певних систем транспортного засобу, виробники транспортних засобів обладнаних виключно електричним двигуном, на спеціалізованих автодромах, здійснюють перевірку систем транспортного засобу безпосередньо в русі, для подальшого можливого коректного налаштування певних систем транспортного засобу.
Таким чином, відділом К за КТ УК та АМП було опрацьовано: - запити митного поста Ковель від 28.05.2024 року №02133 та №002135 щодо вирішення складного випадку класифікації товару.
Отже, за результатами розгляду вказаних вище запитів від 28.05.2024 року, зважаючи на факт відсутності документів, що підтверджують реєстрацію транспортних засобів (свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів), враховуючи результати проведених митних оглядів товарів, фотографій товарів, митним органом 31.05.2024 прийнято відповідні рішення про визначення коду товару: N КТ-UA205000-0054-2024, відповідно до якого товар класифіковано за кодом 8703 80 10 10 згідно УКТ ЗЕД як « 1. Легковий автомобіль, призначений для перевезення людей, новий: -марка - HONDA; -модель - MNV TOP 2 WD; - ідентифікаційний номер - НОМЕР_1 ; - рік виготовлення 2023 р.; - модельний рік 2024 р.; -тип двигуна - електричний; -номер двигуна - M15Z11001619; - ємність батареї - 58,69кВт/г., -потужність двигуна - 160KW; - загальна кількість місць, включаючи місце водія - 5; -колісна формула - 4х2. Показник одометра 20 км. Країна виробництва: CN; торгівельна марка: HONDA; виробник: Dongfeng HONDA Automotive Co., Ltd.» (ставка ввізного мита 0%, ставка акцизного податку 1 EUR за 1 кВт-г).
Підставою прийняття даного класифікаційного рішення стали наступні документи: Закон від 19.10.2022 № 2697-IX "Про Митний тариф України"; Пояснення до Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності (затверджено наказом Державної митної служби України від 14.12.2022 року № 543 "Про затвердження Пояснень до Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності"); Наказ Міністерства фінансів України від 30.05.2012 року № 650 "Про затвердження Порядку роботи митних органів при вирішенні питань класифікації товарів, що переміщуються через митний кордон України" (в редакції наказу Міністерства фінансів України від 23.12.2022 № 455); Правила 1 та 6 Основних правил інтерпретації (ОПІ) класифікації товарів, Пояснення до товарної позиції 8703 згідно УКТ ЗЕД. Додаткові загальні положення до 87 групи.
В УКТЗЕД нові транспортні засоби означає транспортні засоби, які ніколи не були зареєстровані. Відсутній документ про реєстрацію транспортного засобу з країни відправлення.
Відповідно до акту про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу від 27.05.2024 №24UA205050020001U7, транспортний засіб візуально має ознаки нового транспортного засобу, (сидіння автомобіля салону та двері салону автомобіля покрито поліпропеленовою плівкою), ознаки використання транспортного засобу візуально відсутні, показник одометра 20 км;
N КТ-UA205000-0055-2024, відповідно до якого товар класифіковано за кодом 8703 80 10 10 згідно УКТ ЗЕД як « 1. Легковий автомобіль, призначений для перевезення людей, новий: -марка - HONDA; -модель - MNV TOP 2 WD; - ідентифікаційний номер - НОМЕР_2 ; - рік виготовлення - 2023р.; - модельний рік 2023 р.; -тип двигуна - електричний; -номер двигуна - M15Z11000244; - ємність батареї - 58,69кВт/г., -потужність двигуна - 160KW; -загальна кількість місць, включаючи місце водія - 5; - колісна формула - 4х2. Показник одометра 13 км. Країна виробництва: CN; торгівельна марка: HONDA; Виробник: Dongfeng HONDA Automotive Co., Ltd.» (ставка ввізного мита 0%, ставка акцизного податку 1 EUR за 1 кВт-г).
Підставою прийняття даного класифікаційного рішення стали наступні документи: Закон від 19.10.2022 № 2697-IX "Про Митний тариф України"; Пояснення до Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності (затверджено наказом Державної митної служби України від 14.12.2022 року № 543 "Про затвердження Пояснень до Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності"); Наказ Міністерства фінансів України від 30.05.2012 року № 650 "Про затвердження Порядку роботи митних органів при вирішенні питань класифікації товарів, що переміщуються через митний кордон України" (в редакції наказу Міністерства фінансів України від 23.12.2022 № 455); Правила 1 та 6 Основних правил інтерпретації (ОПІ) класифікації товарів.
Пояснення до товарної позиції 8703 згідно УКТ ЗЕД.
Додаткові загальні положення до 87 групи. В УКТЗЕД нові транспортні засоби означає транспортні засоби, які ніколи не були зареєстровані. Відсутній документ про реєстрацію транспортного засобу з країни відправлення. До Акту про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу від 28.05.2024 №24UA205050020033U9, транспортний засіб візуально має ознаки нового транспортного засобу, (сидіння автомобіля салону та двері салону автомобіля покрито поліпропеленовою плівкою ), ознаки використання транспортного засобу візуально відсутні, показник одометра 13 км.;
Класифікація товарів для цілей митного оформлення здійснюється згідно вимог УКТЗЕД, що є товарною номенклатурою митного тарифу України, і затверджена Законом від 19.10.2022 № 2697-IX "Про Митний тариф України". В УКТЗЕД класифікація товарів здійснюється за Основними правилами інтерпретації УКТЗЕД відповідно до визначальних для класифікації характеристик товару.
З метою забезпечення єдиного тлумачення і застосування УКТЗЕД в Україні запроваджено Пояснення до УКТЗЕД, побудовані на основі Пояснень до Гармонізованої системи опису та кодування товарів версії 2012 року і Пояснень до Комбінованої номенклатури Європейського Союзу, затверджені Пояснення до Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності і затверджені наказом Державної митної служби України від 14.12.2022 року №543 "Про затвердження Пояснень до Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності").
Відповідно до статті 69 Митного кодексу України митні органи здійснюють контроль правильності класифікації товарів, поданих до митного оформлення, згідно з УКТ ЗЕД, на підставі усіх наявних відомостей, необхідних для підтвердження заявлених кодів товарів, поданих до митного оформлення, а також зразків таких товарів та/або техніко-технологічну документації на них.
Класифікація товарів для цілей митного оформлення здійснюється відповідно до положень УКТЗЕД, яка є товарною номенклатурою Митного тарифу України, затвердженого Законом України від 19 жовтня 2022 року №2697-IX «Про Митний тариф України» (далі-Закон).
Додатковими примітками до пояснень 87 групи УКТЗЕД, затверджених наказом Держмитслужби України від 14.12.2022 № 543 «Про затвердження Пояснень до Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності», встановлено, що моторними транспортними засобами, що використовувалися, вважаються такі, на які були або є реєстраційні документи, видані уповноваженими державними органами, в тому числі іноземними, що дають право експлуатувати ці транспортні засоби.
Додатковими загальними положеннями до групи 87 УКТЗЕД, встановлено, що: нові транспортні засоби означають транспортні засоби, які ніколи не були зареєстровані; транспортні засоби, що використовувались означає транспортні засоби, які були зареєстровані щонайменше один раз. Підпунктом 14.1.124 статті 14 Податкового кодексу України встановлено, що новий транспортний засіб це транспортний засіб, що не має актів державної реєстрації уповноважених органів, у тому числі іноземних, які дають право на його експлуатацію.
Таким чином, позивачем відповідно до статті 69 Митного кодексу України не надано належних доказів переваги товарній позиції за кодом 8703 чи будь-яких помилок при прийнятті класифікаційного рішення, натомість Волинською митницею вірно визначено код товару від 31.05.2024 N КТ-UA205000-0054-2024 та N КТ-UA205000-0055-2024 згідно з УКТ ЗЕД - 8703 80 10 10.
Враховуючи, що відповідно до частини першої статті 69 МКУ, позивачем помилково визначено у митній декларації від 31.05.2024 N КТ-UA205000-0054-2024 та N КТ-UA205000-0055-2024 коду товару 8703, у митного органу відповідно до частини четвертої статті 69 МКУ були наявні підстави для самостійної класифікації товару за кодом УКТ ЗЕД 8703809010.
Відповідно до статті 264 Митного кодексу України, у разі відмови у прийнятті митної декларації посадовою особою митного органу заповнюється картка відмови у прийнятті митної декларації за формою встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері фінансів.
Згідно з частини 1 статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Згідно з частини 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідно до частин 1, 3 статті 90 Кодексу адміністративного судочинства України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
З огляду на викладне вище суд прийшов перекаоння про те, що установлені дані у цій справі дають підстави стверджувати про те, що заявлений позивачем до митного оформлення товар - легковий автомобіль, призначений для перевезення людей, новий: -марка - HONDA; -модель - MNV TOP 2 WD; - ідентифікаційний номер - НОМЕР_1 ; - рік виготовлення - 2023; - модельний рік - 2024.; - тип двигуна - електричний; - номер двигуна -M15Z11001619; - ємність батареї - 58,69кВт/г., - потужність двігуна - 160KW; -загальна кількість місць, включаючи місце водія - 5; - колісна формула - 4х2. Показник одометра 20 км. Країна виробництва: CN; торгівельна марка: HONDA; Виробник: Dongfeng HONDA Automotive Co., Ltd., у кількості 1 штук, відповідачем вірно віднесено згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності до класифікації за кодом товару 8703801010, та - легковий автомобіль, призначений для перевезення людей, новий: -марка - HONDA; -модель - MNV TOP 2 WD; - ідентифікаційний номер - НОМЕР_2 ; - рік виготовлення - 2023; -Модельний рік - 2023; -тип двигуна - електричний; - номер двигуна - M15Z11000244; - ємність батареї - 58,69кВт/г., - потужність двігуна - 160KW; -загальна кількість місць, включаючи місце водія - 5; -колісна формула - 4х2. Показник одометра 13 км. Країна виробництва: CN; торгівельна марка: HONDA; Виробник: Dongfeng HONDA Automotive Co., Ltd., у кількості 1 штук, відповідачем вірно віднесено згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності до класифікації за кодом товару 8703801010.
Таким чином, позивачем не доведено ті обставини, на яких ґрунтуються його позовні вимоги, при цьому Волинською митницею доведено правомірність рішення про визначення коду товару від 31.05.2024 N КТ-UA205000-0054-2024 та N КТ-UA205000-0055-2024.
Враховуючи викладені обставини, суд приходить висновку про відмову у задоволенні позовних вимог товариства з обмеженою відповідальністю ДОРОЖНЯ КАРТА".
У відповідності до ст. 139 КАС України судові витрати понесені позивачем покласти на останнього.
Керуючись ст. ст. 19, 139, 205, 229, 241-247, 250, 255, 293, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
у х в а л и в :
у адміністративному позові товариства з обмеженою відповідальністю "ДОРОЖНЯ КАРТА" до Волинської митниці про визнання протиправними та скасування рішень - відмовити.
Судові витрати понесені позивачем товариством з обмеженою відповідальністю "ДОРОЖНЯ КАРТА" - покласти на позивача.
Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Учасники справи:
позивач товариство з обмеженою відповідальністю "ДОРОЖНЯ КАРТА", місцезнаходження Харківська область, Харківський район, селище Бабаї, вулиця Вторчерметівська, будинок № 44, код ЄДРПОУ 34265085;
відповідач Волинська митниця, місцезнаходження Волинська область, Ковельський район, село Римачі, вулиця Призалізнична, будинок № 13, код ЄДРПОУ 43958385.
Повне судове рішення складено та підписано суддею 02.12.2024.
Суддя М. І. Садова
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.11.2024 |
Оприлюднено | 05.12.2024 |
Номер документу | 123475843 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо митної справи (крім охорони прав на об’єкти інтелектуальної власності); зовнішньоекономічної діяльності; спеціальних заходів щодо демпінгового та іншого імпорту, у тому числі щодо визначення митної вартості товару |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Садова М.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні