Рішення
від 03.12.2024 по справі 520/24369/24
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

03 грудня 2024 року № 520/24369/24

Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кухар М.Д. розглянувши у порядку скороченого провадження адміністративну справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , код НОМЕР_1 ) до Територіального управління Служби судової охорони у Харківській області (майдан Героїв Небесної Сотні, буд. 36,м. Харків,Харківська обл., Харківський р-н,61001, код ЄДРПОУ43181818) про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до суду з адміністративним позовом, в якому просив суд:

-визнати протиправними дій територіального управління Служби судової охорони у Харківській області щодо відмови ОСОБА_1 зарахувати до вислуги років в Службі судової охорони часу проходження служби на посадах в державних органах та часу навчання, що дає право на встановлення надбавки за стаж служби, надання додаткової оплачуваної відпустки та право на пенсійне забезпечення.

-зобов`язати територіальне управління Служби судової охорони у Харківській області (ЄДРПОУ 43181818) зарахувати ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_2 ) до вислуги років в Службі судової охорони: - час проходження служби на посадах державної служби в територіальному управлінні Державної судової адміністрації у Харківські області з 12.09.2006 року по 04.05.2011 року; - час навчання у цивільному закладі вищої освіти Харківському механічному технікумі імені О.О. Морозова із розрахунку один рік навчання за шість місяців служби, що дає право на встановлення надбавки за стаж служби та право на пенсійне забезпечення, всього 02 роки 01 місяць 14 днів.

-стягнути на користь ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_2 ) з територіального управління Служби судової охорони у Харківській області (ЄДРПОУ 43181818) судові витрати.

Ухвалою суду від 06.05.2024 року відкрито спрощене провадження у справі.

Дослідивши надані матеріали справи, суд встановив наступне.

ОСОБА_1 , з 13 травня 2020 року по теперішній час перебуваю на службі в Службі судової охорони, з 13.05.2020 року по 12.02.2023 року - на посаді провідного спеціаліста фінансово-економічного відділу територіального управління Служби судової охорони у Харківській області, з 13 лютого 2023 року - на посаді заступника начальника фінансово-економічного відділу територіального управління Служби судової охорони у Харківській області, має спеціальне звання капітан Служби судової охорони, що підтверджується службовим: посвідченням Служби судової охорони серія ССО № 000079 ХК виданого 16 квітня 2024 року, витягом з наказу Служби судової охорони у Харківській області від 15.05.2020 року за N° 148 о/с.

Відповідно до довідки від 23.08.2024 року N° 164 стаж служби в Службі судової охорони для встановлення надбавки за вислугу років, надання додаткової оплачуваної відпустки та у календарному обчисленні, станом на 23.08.2024 року, складає 04 років 03 місяців 10 днів.

30 липня 2024 року ОСОБА_1 звернулася до територіального управління Служби судової охорони у Харківській області з рапортом щодо зарахування до вислуги років в Службі судової охорони часу навчання, часу проходження державної служби на посадах в територіальному управлінні Державної судової адміністрації у Харківські області, що дає право на встановлення надбавки за стаж служби та надання додаткової оплачуваної відпустки.

Територіальне управління Служби судової охорони у Харківській області листом від 31.07.2024 року за №Вих№ 51.05-542 повідомило про відмову.

В обґрунтування зазначено, що оскільки посаду заступника начальника фінансово-економічного відділу територіального управління, на якій перебуває позивач, не занесено до затвердженого наказом Служби судової охорони від 24 жовтня 2022 року № 454 Переліку посад співробітників Служби судової охорони середнього та вищого складу, на яких, у разі переходу на службу до Служби судової охорони, до вислуги років для: призначення пенсії зараховується час роботи в державних органах, а саме: перший заступник Голови Служби судової охорони, заступники Голови Служби судової охорони, начальники управлінь, відділ, служб, секторів та їх заступники центрального органу управління Служби судової охорони, тому підстав для зарахування до вислуги років в Службі судової охорони часу роботи в державних органах не має.

Позивач не згодна зі вказаними діями, вважає їх протизаконними, а тому звернулась до суду за захистом своїх прав та інтересів.

Надаючи правову оцінку вищенаведеному, суд вказує наступне.

Щодо зобов`язання зарахування до вислуги років в Службі судової охорони часу проходження служби на посадах державної служби в територіальному управлінні Державної судової адміністрації у Харківській області з 12.09.2006 року по 04.05.2011 року.

Суд вказує, що Рішенням Вищої ради правосуддя затверджено Положення про проходження служби співробітниками Служби судової охорони від 04 квітня 2019 року № 1052/0/15-19.

18.11.2021 року Рішенням Вищої ради правосуддя за № 2236/0/15-21 були внесені зміни до цього Положення, згідно з якими пункт 5 розділу І викладено в такій редакції: «Час проходження служби у Службі зараховується до страхового стажу, стажу роботи за спеціальністю, а також до стажу державної служби, стажу служби в поліції, інших правоохоронних органах. Стаж служби у Службі дає право на встановлення співробітнику надбавки за стаж служби, надання додаткової оплачуваної відпустки. До стажу служби у Службі (у календарному обчисленні) зараховуються періоди, визначені Законом України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб та постановою Кабінету Міністрів України від 17 липня 1992 року № 393 Про порядок обчислення вислуги років, призначення та виплати пенсій і грошової допомоги особам офіцерського складу, прапорщикам, мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ, поліцейським, співробітникам Служби судової охорони та членам їх сімей».

Абзацом 12 пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 17 липня 1992 року № 393 (із змінами) «Про порядок обчислення вислуги років, призначення та виплати пенсій і грошової допомоги особам, які мають право на пенсію відповідно до Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб, крім військовослужбовців строкової служби і членів їх сімей та прирівняних до них осіб» установлено, що для призначення пенсій за вислугу років відповідно до Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб до вислуги років зараховуються, зокрема: «час роботи в державних органах у разі переходу на військову службу в органи і військові формування Служби безпеки, Управління державної охорони, органи внутрішніх справ, Національну поліцію, Національне антикорупційне бюро, Державну службу спеціального зв`язку та захисту інформації, органи і підрозділи цивільного захисту, державну пожежну охорону, податкову міліцію. Бюро економічної безпеки або Державну кримінально-виконавчу службу на посади офіцерського та начальницького складу згідно з переліками посад, затвердженими відповідно Службою безпеки, Управлінням державної охорони, Міністерством внутрішніх справ, Національною поліцією, Національним антикорупційним бюро, Державною службою спеціального зв`язку та захисту інформації, центральними органами виконавчої влади, що забезпечують формування державної політики у сферах цивільного захисту, пожежної і техногенної безпеки, державної фінансової політики, виконання кримінальних покарань, а також у разі переходу на службу до Служби судової охорони на посади середнього і вищого складу згідно з переліком посад, затвердженим Головою Служби судової охорони».

Такий перелік посад був затверджений наказами Служби судової охорони від 24.10.2022 та від 05.12.2022 №№ 454, 519 та включає лише керівні посади центрального органу управління Служби судової охорони.

Судом встановлено, що до видання зазначених наказів Служби судової охорони зарахування періоду роботи в державних органах співробітників Служби судової охорони, що проходять службу в Територіальному управлінні Служби судової охорони у Харківській області та займають посади середнього та вищого складу, не здійснювалось.

Таким чином, у зв`язку з відсутністю в цьому переліку посади позивача - заступника начальника фінансово-економічного відділу територіального управління Служби судової охорони у Харківській області підстав для зарахування часу проходження служби на посадах державної служби в територіальному управлінні Державної судової адміністрації у Харківській області з 12.09.2006 року по 04.05.2011 року до вислуги років в Службі судової охорони немає.

Щодо зобов`язання зарахування до вислуги років в Службі судової охорони часу навчання у цивільному закладі вищої освіти в Харківському механічному технікумі імені 0.0. Морозова.

Статтею 161 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» визначено, що Служба судової охорони є державним органом у системі правосуддя для забезпечення охорони та підтримання громадського порядку в судах.

Відповідно до статті 162-1 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» до працівників Служби судової охорони належать особи, яким присвоєно спеціальні звання співробітників Служби судової охорони, державні службовці та особи, які уклали трудовий договір із Службою судової охорони.

Порядок проходження служби співробітниками Служби судової охорони регулюється цим Законом та положенням, яке затверджується Вищою радою правосуддя за поданням Голови Служби судової охорони, погодженим з Державною судовою адміністрацією України.

Рішенням Вищої ради правосуддя затверджено Положення про проходження служби співробітниками Служби судової охорони від 04 квітня 2019 року № 1052/0/15-19 зі змінами.

Спеціальним законом, який регулює правовідносини у сфері пенсійного забезпечення громадян України із числа осіб, які перебували на військовій службі, службі в органах внутрішніх справ, Національній поліції, Національному антикорупційному бюро України, Службі судової охорони, державній пожежній охороні, Державній службі спеціального зв`язку та захисту інформації України, органах і підрозділах цивільного захисту, податковій міліції, Бюро економічної безпеки України чи Державній кримінально-виконавчій службі України, та деяких інших осіб, які мають право на пенсію, є Закон України від 09 квітня 1992 року №2262-ХІІ "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" (далі Закон №2262-ХІІ).

Цим Законом держава гарантує гідне пенсійне забезпечення осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, шляхом встановлення їм пенсій не нижче прожиткового мінімуму, визначеного законом, перерахунок призначених пенсій у зв`язку із збільшенням рівня грошового забезпечення, надання передбачених законодавством державних соціальних гарантій, вжиття на державному рівні заходів, спрямованих на їх соціальний захист.

Згідно з пунктом "б" частини першої статті 17 Закону №2262-ХІ, особам з числа військовослужбовців (крім військовослужбовців строкової служби) рядового, сержантського, старшинського та офіцерського складу, іншим особам, зазначеним у пунктах "б"-"д", "з" статті 1-2 цього Закону, які мають право на пенсію за цим Законом, до вислуги років для призначення пенсії зараховуються служба в органах внутрішніх справ, поліції, Національному антикорупційному бюро України, Службі судової охорони, державній пожежній охороні, Державній службі спеціального зв`язку та захисту інформації України, органах і підрозділах цивільного захисту, податковій міліції, Бюро економічної безпеки України, Державній кримінально- виконавчій службі України на посадах начальницького і рядового складу з дня призначення на відповідну посаду.

Відповідно до частини другої статті 17 Закону №2262-ХІІ до вислуги років поліцейським, співробітникам Служби судової охорони, особам офіцерського складу, особам середнього, старшого та вищого начальницького складу органів внутрішніх справ, державної пожежної охорони. Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України, органів і підрозділів цивільного захисту, податкової міліції, Державної кримінально-виконавчої служби України, особам, які мають спеціальні звання Бюро економічної безпеки України, при призначенні пенсії на умовах цього Закону додатково зараховується час їхнього навчання (незалежно від форми навчання) у цивільних закладах вищої освіти, а також в інших закладах освіти, після закінчення яких присвоюється офіцерське (спеціальне) звання, до вступу на військову службу, службу до органів внутрішніх справ, Національної поліції, Служби судової охорони, державної .пожежної охорони, органів і підрозділів цивільного захисту, податкової міліції, Бюро економічної безпеки України чи Державної кримінально-виконавчої служби України або призначення на відповідну посаду в межах до п`яти років із розрахунку один рік навчання за шість місяців служби.

Згідно з пунктом 2 Постанови Кабінету Міністрів України №393 від 17 липня 1992 року "Про порядок обчислення вислуги років« призначення та виплати пенсій і грошової допомоги особам, які мають право на пенсію відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", крім військовослужбовців строкової служби і членів їх сімей та прирівняних до них осіб до вислуги років поліцейським, співробітникам Служби судової охорони, особам офіцерського складу, особам середнього, старшого та вищого начальницького складу органів внутрішніх справ, державної пожененої охорони, Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації, органів і підрозділів цивільного захисту, податкової міліції чи Державної кримінально-виконавчої служби, особам із спеціальним званням Бюро економічної безпеки, особам, зазначеним у пункті "ж" статті 1-2 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", під час призначення пенсії згідно з пунктом "а" частини першої статті 12 зазначеного Закону додатково зараховується час навчання в межах до п`яти років (незалежно від форми навчання) у цивільних закладах вищої освіти, а також в -інших закладах освіти, після закінчення яких присвоюється офіцерське (спеціальне) звання, до вступу на військову службу, службу до органів внутрішніх справ, Національної поліції, Служби судової охорони, державної пожежної охорони, органів і підрозділів цивільного захисту, податкової міліції чи Державної кримінально- виконавчої служби, Бюро економічної безпеки або до призначення на відповідну посаду із розрахунку - один рік навчання за шість місяців служби.

З аналізу вказаних правових норм випливає, що до вислуги років додатково підлягає зарахування часу навчання у цивільному вищому навчальному закладі лишу у тому випадку, якщо після його закінчення особі було присвоєно офіцерське (спеціальне) звання (до вступу на службу особа вже має відповідне офіцерське звання).

Матеріалами справи підтверджено, що ОСОБА_1 до вступу на службу до Служби судової охорони 13 травня 2020 року навчалась з 01.09.1986 року по 28.11.1990 року у цивільному закладі вищої освіти Харківському механічному технікумі імені О.О. Морозова за спеціальністю «Планування на підприємствах машинобудівної промисловості», про що свідчить копія диплома НТ-1 №128386.

При цьому на службу до Служби судової охорони позивач була призначена наказом від 15.05.2020 року № 148 о/с із присвоєнням першого спеціального звання "лейтенант Служби судової охорони".

Враховуючи особливий статус осіб, які проходять службу в Службі судової охорони, сам факт того, що позивач до вступу на службу до Служби судової охорони навчалася у цивільному закладі вищої освіти не є достатньою підставою для зарахування цього періоду навчання до вислуги років в Службі судової охорони.

Отже підстави для зарахування позивачу часу навчання у цивільному закладі вищої освіти Харківському механічному технікумі імені О.О. Морозова до вислуги років в Службі судової охорони відсутні, оскільки офіцерське звання присвоєне позивачу не після закінчення вказаного навчального закладу, а лише під час проходження служби в Службі судової охорони.

Суд зазначає, що згідно з вимогами ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з ме тою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів влад них повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень тау спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5)добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, протягом розумного строку.

Статтею 6 Кодексу адміністративного судочинства визначено, що суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого, зокрема, людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави.

Таким чином, проаналізувавши наведене, суд вважає за необхідне вказати, що позовні вимоги є не обґрунтованими, не підтверджені нормативно та документально, а тому є такими, що не підлягають задоволенню.

Керуючись статтями 14, 243-246, 293, 295-296 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , код НОМЕР_1 ) до Територіального управління Служби судової охорони у Харківській області (майдан Героїв Небесної Сотні, буд. 36,м. Харків,Харківська обл., Харківський р-н,61001, код ЄДРПОУ43181818) про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії - залишити без задоволення.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Суддя Кухар М.Д.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.12.2024
Оприлюднено05.12.2024
Номер документу123476017
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо проходження служби, з них

Судовий реєстр по справі —520/24369/24

Ухвала від 07.01.2025

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Русанова В.Б.

Ухвала від 12.12.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Русанова В.Б.

Рішення від 03.12.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Кухар М.Д.

Ухвала від 03.09.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Кухар М.Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні