Рішення
від 04.12.2024 по справі 229/4751/24
ДРУЖКІВСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Номер провадження 2/229/1673/2024

Справа № 229/4751/24

04 грудня 2024 року

Дружківський міськийсуд Донецькоїобласті ускладі:головуючого суддіПогрібної Н.М.,за участюсекретаря ШемчукаО.О.,за участюпредставника позивача ОСОБА_1 ,відповідача ОСОБА_2 ,розглянувши увідкритому судовомузасіданні взалі судум.Дружківка цивільнусправу впорядку спрощеногопозовного провадженняза позовом Управління соціального захисту населення Дружківської міської ради до ОСОБА_2 про стягнення надміру виплачених коштів державної допомоги,

встановив:

позивач звернувся до суду з позовом до ОСОБА_2 , в якому просив стягнути з відповідача на свою користь суму надміру виплачених коштів тимчасової державної соціальної допомоги непрацюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку, але не набула права на пенсію в сумі 6764,72 грн. та суму сплаченого судового збору в розмірі 3028 грн.

Позовна заяваобґрунтована тим,що ОСОБА_2 зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 , перебував на обліку в Управлінні соціального захисту населення Дружківської міської ради, як отримувач тимчасової державної соціальної допомоги непрацюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку, але не набула права на пенсійну виплату з 2019 року. Склад сім`ї: ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , непрацездатна особа. 25.10.2019 р. ОСОБА_2 звернувся із заявою про призначення тимчасової державної соціальної допомоги непрацюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку, але не набула права на пенсійну виплату. До заяви заявником додано: декларацію про доходи та майновий стан осіб, які звернулись за призначенням усіх видів соціальної допомоги в якій зазначено, що за період з 01.04.2019 р. по 30.09.2019 р., дохід родини складався з: тимчасової державної соціальної допомоги непрацюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку, але не набула права на пенсійну виплату, довідку про наявний страховий стаж; довідку про реєстрацію місця проживання особи; довідку про дохід з міського центру зайнятості.

Рішенням управління від 30.10.2019 р. № 3225, ОСОБА_2 призначено допомогу з 25.10.2019 р. по 24.04.2020 р. на підставі заяви від 25.10.2019 р. та довідки про наявний страховий стаж. Розмір призначеної допомоги склав 1553,83 грн щомісячно.

Після перерахунку установлений розмір допомоги з 01.12.2019 р. склав у сумі 1627,83 грн. щомісячно (розпорядження управління від 22.11.2019 р.).

ОСОБА_2 на період карантину була продовжена, без його звернення, тимчасова державна соціальна допомога непрацюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку, але не набула права на пенсійну виплату, яку було призначено раніше, а саме: з 25.04.2020 по 31.07.2020 р. - 1627,83 грн. (розпорядження від 23.06.2020р); з 01.08.2020 по 30.09.2020 р. - 1627,83 грн. (розпорядження від 22.07.2020р).

25.08.2020 року для перерахунку розміру виплаченої тимчасової державної соціальної допомоги непрацюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку, але не набула права на пенсійну виплату, відповідач звернувся до управління із письмовою заявою і декларацію про доходи та майновий стан для підтвердження права на отримання допомоги з 25.04.2020 р. по 01.09.2020 р.

Згідно наданої ОСОБА_2 декларації про доходи від 25.08.2020 р. встановлено, що відповідач має дружину ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , яка працює у Дружківській загальноосвітній школі І-ІП ступенів № 12, прибиральницею службових приміщень (що підтверджується Довідкою про доходи від 12.08.2020 року), а отже має дохід (заробітну плату).

Зі слів ОСОБА_2 він одружився з ОСОБА_4 01.02.2020 року.

Так, згідно довідки про доходи від 12.08.2020 року дохід ОСОБА_4 за період з жовтня 2019 р. по березень 2020 р. включно становив 27846,27 грн.

Встановлений на 01.04.2020 р. прожитковий мінімумом для осіб, які втратили працездатність - 1638,00 грн.

До сукупного доходу сім`ї ОСОБА_2 за період з 01.10.2019 р. по 31.03.2020 р. враховано заробітну плату дружини заявника ОСОБА_3 в сумі 27846,27 грн.

Із розрахунку середньомісячний сукупний дохід сім`ї ОСОБА_2 в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців склав 2320,53 грн (27846,27 грн./6 міс. / 2 особи).

Допомогу не призначено з таких підстав: середньомісячний сукупний дохід перевищує рівень прожиткового мінімуму (2320,53 грн. > 1638,00 грн.).

Рішенням управління від 11.09.2020 р. № 574 ОСОБА_2 був проведений перерахунок допомоги, в результаті чого відповідачу не призначено тимчасову державну соціальну допомогу непрацюючий особі, яка досягла загального пенсійного віку, але не набула права на пенсію, з 25.04.2020 р., у зв`язку з тим, що середньомісячний дохід перевищує або дорівнює прожитковому мінімуму для сім`ї (2320,53 грн. > 1638,00 грн.).

Згідно розпорядження начальника управління від 23.09.2020 р. № 765 ОСОБА_2 розраховано переплату надміру виплачених коштів тимчасової державної соціальної допомоги непрацюючий особі, яка досягла загального пенсійного віку, але не набула права на пенсію, які підлягають відшкодуванню з 25.04.2020 р. по 30.09.2020 р. в сумі 8464,72 грн., у зв`язку з масовим перерахунком.

25.11.2020 року ОСОБА_2 управлінням було направлено вимогу про погашення надміру виплачених коштів тимчасової державної соціальної допомоги непрацюючий особі, яка досягла загального пенсійного віку, але не набула права на пенсію за період з 25.04.2020 р. по 30.09.2020 р. в сумі 8464,72 грн. Також, зазначену вимогу відповідач отримав особисто 01.02.2021 року.

Згідно виписки по рахункам від банківської установи отримано і зараховано на рахунок управління суму надміру виплаченої тимчасової державної соціальної допомоги непрацюючий особі, яка досягла загального пенсійного віку, але не набула права на пенсію від ОСОБА_2 на загальну суму 1700,00 грн., а саме: 15.02.2021 в сумі 250,00 грн., 16.03.2021 в сумі 250,00 грн., 08.04.2021 в сумі 250,00 грн., 08.06.2021 в сумі 250,00 грн., 13.09.2021 в сумі 250,00 грн., 10.11.2021 в сумі 250,00 грн., 27.09.2023 в сумі 200,00 грн.

Таким чином, загальна сума переплати тимчасової державної соціальної допомоги непрацюючий особі, яка досягла загального пенсійного віку, але не набула права на пенсію ОСОБА_2 за період з 25.04.2020 р. по 30.09.2020р., з урахуванням повернутих сум, станом на даний час, складає 6764,72 грн. (8464,72 - 1700,00).

На даний час, надміру виплачені кошти тимчасової державної соціальної допомоги непрацюючий особі, яка досягла загального пенсійного віку, але не набула права на пенсію за період з 25.04.2020 р. по 30.09.2020 р. в сумі 6764,72 грн. відповідачем управлінню не повернуті.

В судовому засіданні представник позивача підтримала позовні вимоги, з підстав, викладених в позовній заяві.

Відповідач в судовому засідання позовні вимоги не визнав. Суду пояснив, що він доглядав зв хворою матір`ю, яка у 2016 р. померла, тому не працював. Позивачем було нараховано соціальну допомогу в сумі 1650 грн. щомісячно. У 2019 р. покачалась пандемія Короновіруса, у 2020 р. він одружився, дружина працює прибиральницею в школі. Управління соціального захисту населення Дружківської міської ради він не повідомив про одруження, оскільки не міг потрапити до установи. Вважав, що позивач повинен був самостійно припинити йому нарахування та виплати допомоги, а не автоматично продовжувати такі виплати, оскільки кожні 6 місяців потрібно переоформлювати документи на виплату соціальної допомоги. Просив відмовити в задоволенні позовних вимог.

Суд, заслухавши представника позивача, відповідача, дослідивши матеріали справи, дійшов до наступного.

Судом встановлено, що ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 , що підтверджується паспортом серії НОМЕР_1 , виданого 18.03.1999 р. Дружківським МВ УМВС України в Донецькій області (а.с.7-8).

Згідно довідки Костянтинівсько-Дружківського об`єданого управління ПФУ Донецької області про наявний страховй стаж № 364/03 від 01.09.2020 р., ОСОБА_2 не працює з 31.10.2018 р., має старховий стаж 20 років 1 місяць 19 днів. Дата, з якої особа матиме пправр на пенсійну виплату, 04.04.2022 р. На обліках в органах Пенсійного фонду України не перебуває та пенсію не отримує (а.с.9).

ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , працює в ЗОШ № 12 Дружківської міської ради, за період з 01.10.2019 р. по 31.03.2020 р. отримала доход в загальному розмірі 27846,27 грн., що підтверджується довідкою про доходи № 144 від 12.08.2020 р. (а.с.10-11).

25.10.2019 р. ОСОБА_2 звернувся із заявою про призначення тимчасової державної соціальної допомоги непрацюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку, але не набула права на пенсійну виплату. До заяви заявником додано декларацію про доходи та майновий стан осіб, які звернулись за призначенням усіх видів соціальної допомоги в якій зазначено, що за період з 01.04.2019 р. по 30.09.2019 р., дохід родини складався з тимчасової державної соціальної допомоги непрацюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку, але не набула права на пенсійну виплату (а.с.21-24).

Рішенням УСЗН Дружківськоїміської ради № 3225 від 30.10.2019 р., ОСОБА_2 призначено допомогу з 25.10.2019 р. по 24.04.2020 р. на підставі заяви від 25.10.2019 р. та довідки про наявний страховий стаж. Розмір призначеної допомоги склав 1553,83 грн щомісячно (а.с.26).

Після перерахунку установлений розмір допомоги з 01.12.2019 р. склав у сумі 1627,83 грн. щомісячно (розпорядження управління від 22.11.2019 р.) (а.с.25).

ОСОБА_2 на період карантину була продовжена, без його звернення, тимчасова державна соціальна допомога непрацюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку, але не набула права на пенсійну виплату, яку було призначено раніше, а саме: з 25.04.2020 по 31.07.2020 р. - 1627,83 грн. (розпорядження від 23.06.2020р); з 01.08.2020 по 30.09.2020 р. - 1627,83 грн. (розпорядження від 22.07.2020р) (а.с.25).

Розпорядженням УСЗН Дружківської міської ради № 765 від 23.09.2020 р. вирішено ОСОБА_2 припинити (перерахувати) виплату тимчасової державної соціальної допомоги непрацюючій особі, яка досягла пенсійного віку, але не набула право на пенсійну виплату з 25.04.2020 р. по 30.09.2020 р. в зв`язку з масовим перерахунокм від 03.04.2020 р., 21.05.2020 р., 23.06.2020 р., 21.07.2020 р. Утворену переплату допомоги з 25.04.2020 р. по 30.09.2020 р. в сумі 8464,72 грн. утримати (а.с.19).

Рішенням УСЗН Дружківськоїміської ради№ 574 від 11.09.2020 р., ОСОБА_2 проведений перерахунок допомоги, в результаті чого відповідачу не призначено тимчасову державну соціальну допомогу непрацюючий особі, яка досягла загального пенсійного віку, але не набула права на пенсію, з 25.04.2020 р., у зв`язку з тим, що середньомісячний дохід перевищує або дорівнює прожитковому мінімуму для сім`ї (2320,53 грн. > 1638,00 грн.) (а.с.20).

Згідно розрахунку надміро виплачених коштів, які підлягають відшкодуванню, за періоз з 25.04.2020 р. по 30.09.2020 р. підлягає відшкодуванню сума в розмірі 8464,72 грн. (а.с.19).

Згідно виписки по рахункам від банківської установи отримано і зараховано на рахунок управління суму надміру виплаченої тимчасової державної соціальної допомоги непрацюючий особі, яка досягла загального пенсійного віку, але не набула права на пенсію від ОСОБА_2 на загальну суму 1700,00 грн., а саме: 15.02.2021 в сумі 250,00 грн., 16.03.2021 в сумі 250,00 грн., 08.04.2021 в сумі 250,00 грн., 08.06.2021 в сумі 250,00 грн., 13.09.2021 в сумі 250,00 грн., 10.11.2021 в сумі 250,00 грн., 27.09.2023 в сумі 200,00 грн. (а.с.12-17).

ОСОБА_2 24.11.2020 р. надсилалась вимога про погашення надміру виплаченої суми соціальної допомоги за період з 25.04.2020 р. по 30.09.2020 р. в сумі 8484,72 грн. (а.с.18).

Згідно пункту 1 Порядку призначення тимчасової державної соціальної допомоги непрацюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку, але не набула права на пенсійну виплату, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2017 № 1098 (даліПорядок № 1098), цей Порядок визначає механізм призначення у період з 1 січня 2018 р. по 31 грудня 2020 р. тимчасової державної соціальної допомоги непрацюючій особі, яка досягла віку, визначеного частиною першою статті 26 Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, але не набула права на пенсійну виплату у зв`язку з відсутністю страхового стажу, передбаченого нормами зазначеної статті (далі - тимчасова допомога), за наявності в неї не менш як 15 років страхового стажу, та її виплати.

Згідно пункту 2 Порядку № 1098 призначення тимчасової допомоги особі проводиться структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних, районних у мм. Києві та Севастополі держадміністрацій, виконавчими органами міських, районних у містах (у разі їх утворення) (крім мм. Києва та Севастополя) рад, органами виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань соціального захисту населення, виконавчими органами рад об`єднаних територіальних громад (далі - органи соціального захисту населення) з урахуванням її майнового стану та середньомісячного сукупного доходу.

Тимчасова допомога перераховується особі кожні шість місяців з урахуванням змін її майнового стану та середньомісячного сукупного доходу і виплачується до досягнення такою особою віку, з якого вона набуває право на пенсійну виплату.

Згідно пункту 2 Порядку № 1098 під час досягнення пенсійного віку, визначеного частиною першою статті26 Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, особа звертається до органів Пенсійного фонду України із заявою про видачу довідки про наявний страховий стаж.

Згідно пункту 5 Порядку № 1098 для призначення тимчасової допомоги особа подає органу соціального захисту населення за зареєстрованим місцем проживання або місцем фактичного проживання такі документи: заяву; документ, що посвідчує особу; інформацію про адресу зареєстрованого місця проживання (адресу місця фактичного проживання); документ про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків (крім осіб, які через свої релігійні переконання відмовились від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, повідомили про це відповідному контролюючому органу та мають про це відмітку в паспорті); довідку про наявний страховий стаж, видану органами Пенсійного фонду України; декларацію про доходи та майновий стан (заповнюється на підставі довідок про доходи кожного члена сім`ї) за останні шість календарних місяців, що передують місяцю звернення за призначенням тимчасової допомоги; копію рішення про призначення опікуна (для особи, яку визнано недієздатною).

Інформація про склад сім`ї особи, яка звернулася за призначенням тимчасової допомоги, зазначається в декларації про доходи та майновий стан.

Згідно пункту 14 Порядку № 1098 розмір тимчасової допомоги визначається як різниця між прожитковим мінімумом для осіб, які втратили працездатність, і середньомісячним сукупним доходом сім`ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців, але не може перевищувати 100 відсотків прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність. Середньомісячний сукупний дохід, визначений особі для призначення тимчасової допомоги, обчислюється згідно з пунктами 3-9 Методики обчислення сукупного доходу сім`ї для всіх видів соціальної допомоги.

Згідно пункту2Постанови №264від 08.04.2020р.установити,що органсоціального захистунаселення проводитьперерахунок розмірувиплаченої державноїсоціальної допомоги,державної соціальноїдопомоги особамз інвалідністюз дитинствата дітямз інвалідністю,особам,які немають правана пенсію,та особамз інвалідністюна підставіподаної особоюабо їїзаконним представникомзаяви танеобхідних документів. Якщоза результатамипроведеного перерахунку: виявляється,що розміротриманої допомогибув меншим,орган соціальногозахисту населенняпроводить доплатув розмірірізниці міжперерахованим івиплаченим розміромдопомоги; непідтверджується правона отриманнядопомоги абоїї розмірбуде меншимвід виплаченоїпід часкарантину допомоги,органи соціальногозахисту населення: визначаютьобсяг коштів,які підлягаютьповерненню,з місяцяпризначення державноїсоціальної допомоги,державної соціальноїдопомоги особамз інвалідністюз дитинствата дітямз інвалідністю,особам,які немають правана пенсію,та особамз інвалідністю; встановлюютьстроки поверненнякоштів,які підлягаютьповерненню залежновід матеріальногостану багатодітноїсім`ї; повідомляють отримувачу допомоги про обсяг коштів, які підлягають поверненню, та строки їх повернення.

Якщо отримувач допомоги протягом одного місяця з дати скасування карантину не подав заяви та необхідних документів, що не дає змоги провести перерахунок допомоги, органи соціального захисту населення вживають заходів, передбачених абзацами п`ятим - сьомим цього пункту.

Суми коштів,які підлягаютьповерненню,повертаються: отримувачемдопомоги самостійно; зазгодою отримувачадопомоги уповному обсязіза рахунокнаступних виплатдопомоги; за рішенням органу соціального захисту населення за рахунок сум наступних виплат допомоги в розмірі, що не перевищує 20 відсотків щомісячної суми призначеної допомоги.

У разі неможливості добровільного повернення виплачених сум допомоги такі кошти стягуються у судовому порядку.

Перерахунок проводиться з місяця виплати допомоги, яку продовжено відповідно до підпунктів 1 і 3 пункту 1 цієї постанови, але не раніше ніж з місяця встановлення карантину.

Відповідно дост. 1166 Цивільного кодексу України, майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала.

Згідност. 1212 Цивільного кодексу України, особа, яка набула майно або зберегла його у себе за рахунок іншої особи (потерпілого) без достатньої правової підстави (безпідставно набуте майно), зобов`язана повернути потерпілому це майно. Особа зобов`язана повернути майно і тоді, коли підстава, на якій воно було набуте, згодом відпала.

Не підлягає поверненню безпідставно набуті: 1) заробітна плата і платежі, що прирівнюються до неї, пенсії, допомоги, стипендії, відшкодування шкоди, завданої каліцтвом, іншим ушкодженням здоров`я або смертю, аліменти та інші грошові суми, надані фізичній особі як засіб до існування, якщо їх виплата проведена фізичною або юридичною особою добровільно, за відсутності рахункової помилки з її боку і недобросовісності з боку набувача. (ст. 1215 Цивільного кодексу України).

Оскільки, виникла переплата державної соціальноїдопомоги непрацюючійособі,яка досяглазагального пенсійноговіку,але ненабула правана пенсіюв розмірі6764,72грн.,яку відповідач добровільно не повернув, тому позовні вимоги підлягають задоволенню в повному осбязі.

Відповідно частин 1, 3ст. 13 ЦПК України, суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цьогоКодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках. Учасник справи розпоряджається своїми правами щодо предмета спору на власний розсуд. Таке право мають також особи, в інтересах яких заявлено вимоги, за винятком тих осіб, які не мають процесуальної дієздатності.

Згідно ч. 1ст. 81 Цивільного процесуального кодексу України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Згідно зістаттею 89 ЦПК Українисуд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

За таких обставин, оцінивши докази, подані сторонами, встановивши характер спірних правовідносин, суд приходить до висновку, що позов є обґрунтованим та таким підлягає задоволенню в повному обсязі, оскільки обставини встановленіст. 1215 ЦК України, якою передбачено повернення безпідставно отриманої допомоги за відсутності недобросовісності з боку набувача, знайшли своє підтвердження в ході судового розгляду.

Вирішуючи питання про розподіл судових витрат відповідно до ст. 141 ЦПК України, суд приймає до уваги те, що позовні вимоги підлягають задоволенню, тому сплачений позивачем судовий збір у розмірі 3028 грн. необхідно стягнути із відповідача на користь позивача.

На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 15, 16, 1212, 1166 ЦК України, ст. ст. 4, 12-13, 81, 89, 141, 247, 258-259, 263-266 ЦПК України, суд

ухвалив:

позовні вимоги Управління соціальногозахисту населенняДружківської міськоїради,ЄДРПОУ 26010987,адреса знаходження:Донецька областьм.Дружківка вул.Машинобудівників,64,до ОСОБА_2 ,іпн НОМЕР_2 ,адреса реєстрації: АДРЕСА_1 ,про стягненнянадміру виплаченихкоштів державноїдопомогизадовольнити.

Стягнути з ОСОБА_2 на користь Управління соціальногозахисту населенняДружківської міськоїрадисуму надміру виплачених коштів тимчасової державної соціальної допомоги непрацюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку, але не набула права на пенсію в розмірі 6764 (шість тисяч сімсот шістдесят чотири) грн. 72 коп.

Стягнути з ОСОБА_2 на користь Управління соціальногозахисту населенняДружківської міськоїрадисудовий збір у розмірі3028 (три тисячі двадцять вісім) грн.

Рішення може бути оскаржено до Дніпровського апеляційного суду через Дружківський міський суд Донецької області шляхом подачі апеляційної скарги протягом 30 днів з дня його проголошення. Учасник справи, якому рішення суду не було вручене у день його проголошення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому відповідного рішення суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.

Повний текст рішення складено 04 грудня 2024 року.

Суддя Н.М. Погрібна

СудДружківський міський суд Донецької області
Дата ухвалення рішення04.12.2024
Оприлюднено06.12.2024
Номер документу123499063
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи у спорах про недоговірні зобов’язання, з них про повернення безпідставно набутого майна (коштів)

Судовий реєстр по справі —229/4751/24

Рішення від 04.12.2024

Цивільне

Дружківський міський суд Донецької області

Погрібна Н. М.

Рішення від 04.12.2024

Цивільне

Дружківський міський суд Донецької області

Погрібна Н. М.

Ухвала від 26.07.2024

Цивільне

Дружківський міський суд Донецької області

Погрібна Н. М.

Ухвала від 15.07.2024

Цивільне

Дружківський міський суд Донецької області

Погрібна Н. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні