Рішення
від 25.11.2024 по справі 260/2896/24
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

25 листопада 2024 року м. Ужгород№ 260/2896/24 Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Микуляк П.П.,

при секретарі Пшевлоцька К.І.,

за участю:

позивача: ТОВ "ФУРЛЕНДЕР ВІНДТЕХНОЛОДЖІ", представник - Нечай А.С.,

відповідача: ГУ ДПС у Закарпатській області, представник - Корабельніков А.С.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ФУРЛЕНДЕР ВІНДТЕХНОЛОДЖІ" до Головного управління ДПС у Закарпатській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -

В С Т А Н О В И В:

У відповідності до ст. 243 Кодексу адміністративного судочинства України проголошується вступна та резолютивна частини Рішення. Повний текст Рішення виготовлено та підписано 04 грудня 2024 року.

Товариство з обмеженою відповідальністю "ФУРЛЕНДЕР ВІНДТЕХНОЛОДЖІ" звернулося до Закарпатського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Закарпатській області, яким просить суд визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення від 19.03.2024 р. №000/2040/07-16-04-10-09 та №000/2025/07-16-04-10-09, прийняті Головним управлінням ДПС у Закарпатській області.

Позовна заява мотивована тим, що 26 березня 2024 pоку TOB «ФУРЛЕНДЕР ВІНДТЕХНОЛОДЖІ» отримало податкові повідомлення-рішення від 19.03.2024 р. №000/2040/07-16-04-10-09 та №000/2025/07-16-04-10-09, прийняті на підставі АКТУ Головного управління ДПС у Закарпатській області про результати камеральної перевірки щодо порушення правил (термінів) сплати (перерахування) податків, платежів, зборів та щодо дотримання порядку реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до таких накладних з податку на додану вартість в Єдиному реєстрі податкових накладних №2577/07-16-04-10-09/37011495 від 27.02.2024 р.

Відповідно до оскаржуваних ППР до товариства застосовані штрафні санкції за порушення сплати (перерахування) суми грошового зобов`язання з податку на додану вартість, визначеного п.57.1 ст.57, п.50.1 ст.50, п.203.2 ст.203 ПК України

Податковим повідомленням-рішенням від 19.03.2024 р. №000/2040/07-16-04-10-09 до Товариства застосовано штрафні/фінансові санкції, на підставі п.124.1 ст.124 Податкового кодексу України за затримку до 30 календарних днів (включно) сплати податків в сумі 21873139,15 грн. застосовано штраф у розмірі 5 % у сумі 1093656,96 грн.

Податковим повідомленням-рішенням від 19.03.2024 р. №000/2025/07-16-04-10-09 до Товариства застосовано штрафні/фінансові санкції, на підставі п.124.1 ст.124, пп.69.1 п.69 підрозділу 10 розділу XX ПК України, за затримку більше 30 календарних днів (включно) сплати податків в сумі 22651303,29 грн. застосовано штраф у розмірі 10% у сумі 2265130,33 грн.

З прийнятими контролюючим органом податковими повідомленнями- рішеннями від 19.03.2024 р. № 000/2040/07-16-04-10-09 та № 000/2025/07-16- 04-10-09 Товариство не погоджується в повному обсязі, вважаємо, що вищезазначені податкові повідомлення-рішення винесено з порушенням норм податкового законодавства України, є протиправними та такими, що підлягають скасуванню, оскільки перелік порушень податкового законодавства, за які контролюючим органом нараховуються штрафні санкції в період дії карантину на території України є вичерпним та передбачає санкції за порушення сплати податку на додану вартість, а не порушення граничних термінів сплати податку на додану вартість, як це зазначеної у висновках до Акту від 27.02.2024 р.

Крім того, відповідно до абз.1, 3 пп.69.1 п.69 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" ПК України у разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої п. 46.2 ст. 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.

В судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги та просив суд скасувати податкові повідомлення-рішення від 19.03.2024 р. №000/2040/07-16-04-10-09 та №000/2025/07-16-04-10-09, прийняті Головним управлінням ДПС у Закарпатській області.

Представником відповідача до суду було подано відзив на позовну заяву, відповідно до якого не погоджується із зазначеним у позовній заяві та просить суд відмовити в задоволенні позовних вимог у зв`язку з наступним.

За наслідками проведеної перевірки ТОВ «ФУРЛЕНДЕР ВІНДТЕХНОЛОДЖІ» відповідачем було встановлено порушення п.57.1 ст.57, п.50.1, ст.50, п.203.2 ст.203 ПК України, в частині порушення граничних термінів сплати податку на додану вартість на суму ПДВ 1093656,96 грн. з порушенням терміну сплати до 30 календарних днів (включно), та 2265130,33 грн. з порушенням терміну сплати більше 30 календарних дні та складено акт перевірки від 27.02.2024 року №2577/07-16-04- 10-09/37011495.

Заперечення до ГУ ДПС у Закарпатській області та скаргу до ДПС України до акту камеральної перевірки від 27.02.2024 року №2577/07-16-04-10-09/37011495 ТОВ «ФУРЛЕНДЕР ВІНДТЕХНОЛОДЖІ» не подавало.

За результатом акту винесено податкове повідомлення-рішення форми «Ш» від 19.03.2024 №000/2025/07-16-04-10-09 за сумою штрафу у розмірі 10% (2265130,33грн.) та податкове повідомлення-рішення форми «Ш» від 19.03.2024 №000/2040/07-16-04-10-09 за сумою штрафу у розмірі 5% (1093656,96 грн.), яке платником отримано 26.03.2024 року, згідно рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення.

Представник відповідача зазначає, що Наказом Міністерства фінансів України 29 липня 2022 року №225 було затверджено Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України.

Відповідно до п. 1 Порядку №225 цей Порядок розроблено відповідно до підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України (далі - Кодекс) з метою тимчасового, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, підтвердження платниками податків можливості чи неможливості своєчасного виконання податкового обов`язку щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 глави 2 розділу II Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо.

Пунктом 3 Порядку №225 передбачено, що у разі неможливості виконання платником податків податкового обов`язку, у тому числі щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу, платник податків подає не пізніше 30 вересня 2022 року заяву про відсутність такої можливості (крім виконання обов`язку щодо реєстрації акцизних накладних та/або подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового, та/або подання заявки на переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, що не є акцизними складами пересувними тощо) разом з вичерпним переліком документів (копій документів), інформації, які передбачені Переліком документів, що підтверджують неможливість платника податків - юридичної особи, у тому числі щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу своєчасно виконати свій податковий обов`язок, у тому числі обов`язок податкового агента затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 29 липня 2022 року №225 або Переліком документів, що підтверджують неможливість платника податків - фізичної особи, зокрема самозайнятої особи, своєчасно виконати свій податковий обов`язок, у тому числі обов`язок податкового агента затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 29 липня 2022 року №225 до контролюючого органу в порядку передбаченому пунктом 8 цього розділу.

Представник відповідача зазначає, що ТОВ «ФУРЛЕНДЕР ВІНДТЕХНОЛОДЖІ» не було подано заяви щодо відсутності можливості виконання податкового обов`язку.

Оскільки контролюючим органом застосовано ставки розміру штрафних санкцій відповідно до пункту 124.1 статті 124 ПК України - 5 та 10 відсотків, то встановлення такого складу податкового правопорушення, як вина в даній ситуації не є обов`язковим, оскільки для притягнення до фінансової відповідальності відповідно до п. 124.1 ст.124 ПК України достатньо лише події правопорушення без будь-яких додаткових обставин.

Представник відповідача в судовому засіданні заперечила щодо задоволенні позовних вимог та просила суд відмовити позивачу в такому.

Дослідивши наявні в матеріалах справи докази, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши всі докази, які мають юридичне значення для вирішення справи і розгляду спору по суті, суд зазначає наступне.

З матеріалів справи вбачається, що Головним управління ДПС у Закарпатській області було проведено камеральну перевірку щодо порушення правил (термінів) сплати (перерахування) податків, платежів, зборів та щодо дотримання порядку реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до таких накладних з податку на додану вартість в Єдиному реєстрі податкових накладних, за результатами якої складено акт перевірки від 27.02.2024 року №2577/07-16-04-10-09/37011495.

Відповідно до висновків вищезгаданого акту перевірки встановлено порушення п.57.1 ст.57, п.50.1, ст.50, п.203.2 ст.203 ПК України, в частині порушення граничних термінів сплати податку на додану вартість на суму ПДВ 1093656,96 грн. з порушенням терміну сплати до 30 календарних днів (включно), та 2265130,33 грн. з порушенням терміну сплати більше 30 календарних днів.

На підставі висновків акту №2577/07-16-04-10-09/37011495 від 27.02.2024 року Головним управлінням ДПС у Закарпатській області було винесено оскаржувані податкові повідомлення-рішення від 19.03.2024 р.

- №000/2040/07-16-04-10-09, яким до Товариства застосовано штрафні/фінансові санкції, на підставі п.124.1 ст.124 Податкового кодексу України за затримку до 30 календарних днів (включно) сплати податків в сумі 21873139,15 грн. застосовано штраф у розмірі 5 % у сумі 1093656,96 грн.;

- №000/2025/07-16-04-10-09, яким до Товариства застосовано штрафні/фінансові санкції, на підставі п.124.1 ст.124, пп.69.1 п.69 підрозділу 10 розділу XX ПК України, за затримку більше 30 календарних днів (включно) сплати податків в сумі 22651303,29 грн. застосовано штраф у розмірі 10% у сумі 2265130,33 грн.

Позивач вважає, що вищевказані податкові повідомлення-рішення є протиправними та такими, що підлягають скасуванню, що і стало підставою для звернення із цим адміністративним позовом до суду.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює та визначає Податковий кодекс України від 02.12.2010 р. №2755-VI (далі - ПК України).

Згідно із п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20 ПК України контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.

Відповідно до пункту 75.1 статті 75 ПК України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Згідно пп.75.1.1 п. 75.1 ст.75 ПК України камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, даних СОД РРО.

Предметом камеральної перевірки також можуть бути, зокрема: 3) своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах.

Згідно із висновками акту від 27.02.2024 року №2577/07-16-04- 10-09/37011495, під час перевірки відповідачем встановлено несвоєчасну сплату Товариства з обмеженою відповідальністю "ФУРЛЕНДЕР ВІНДТЕХНОЛОДЖІ" грошового зобов`язання за податковими деклараціями з податку на додану вартість, а саме:

- уточнюючий розрахунок з ПДВ від 01.11.2022 року №9228084658, граничний термін сплати 01.11.2022 року, дата фактичної сплати суми податку/грошового зобов`язання 20.07.2023 рік, сума податкового боргу, що сплачено 833333, кількість днів прострочення 261;

- уточнюючий розрахунок з ПДВ від 11.03.2020 року №9047371878, граничний термін сплати 11.03.2020 року, дата фактичної сплати суми податку/грошового зобов`язання 30.12.2020 року, сума податкового боргу, що сплачено 779184,84, кількість днів прострочення 294;

- уточнюючий розрахунок з ПДВ від 11.03.2020 року №9047371878, граничний термін сплати 11.03.2020 року, дата фактичної сплати суми податку/грошового зобов`язання 18.12.2020 року, сума податкового боргу, що сплачено 7210,77, кількість днів прострочення 282;

- уточнюючий розрахунок з ПДВ від 11.03.2020 року №9047371878, граничний термін сплати 11.03.2020 року, дата фактичної сплати суми податку/грошового зобов`язання 11.12.2020 року, сума податкового боргу, що сплачено 596185,47, кількість днів прострочення 275;

- уточнюючий розрахунок з ПДВ від 11.03.2020 року №9047371878, граничний термін сплати 11.03.2020 року, дата фактичної сплати суми податку/грошового зобов`язання 29.12.2020 року, сума податкового боргу, що сплачено 850000, кількість днів прострочення 293;

- уточнюючий розрахунок з ПДВ від 11.03.2020 року №9047371878, граничний термін сплати 11.03.2020 року, дата фактичної сплати суми податку/грошового зобов`язання 16.12.2020 року, сума податкового боргу, що сплачено 837000, кількість днів прострочення 280;

- уточнюючий розрахунок з ПДВ від 11.03.2020 року №9047371878, граничний термін сплати 11.03.2020 року, дата фактичної сплати суми податку/грошового зобов`язання 18.12.2020 року, сума податкового боргу, що сплачено 213,5, кількість днів прострочення 282;

- уточнюючий розрахунок з ПДВ від 11.03.2020 року №9047371878, граничний термін сплати 11.03.2020 року, дата фактичної сплати суми податку/грошового зобов`язання 12.16.2020 року, сума податкового боргу, що сплачено 1000000, кількість днів прострочення 280;

- уточнюючий розрахунок з ПДВ від 11.03.2020 року №9047371878, граничний термін сплати 11.03.2020 року, дата фактичної сплати суми податку/грошового зобов`язання 28.12.2020 року, сума податкового боргу, що сплачено 420000, кількість днів прострочення 282;

- уточнюючий розрахунок з ПДВ від 17.01.2022 року №9002782815, граничний термін сплати 17.01.2022 року, дата фактичної сплати суми податку/грошового зобов`язання 26.01.2022 року, сума податкового боргу, що сплачено 1065000, кількість днів прострочення 9;

- податкова декларація з ПДВ від 17.11.2021 року №9349637233, граничний термін сплати 01.12.2021 року, дата фактичної сплати суми податку/грошового зобов`язання 23.12.2021 року, сума податкового боргу, що сплачено 140987, кількість днів прострочення 23;

- уточнюючий розрахунок з ПДВ від 18.01.2022 року №9002915263, граничний термін сплати 18.01.2022 року, дата фактичної сплати суми податку/грошового зобов`язання 26.01.2022 року, сума податкового боргу, що сплачено 1657766, кількість днів прострочення 8;

- уточнюючий розрахунок з ПДВ від 18.05.2021 року №9129904122, граничний термін сплати 18.05.2021 року, дата фактичної сплати суми податку/грошового зобов`язання 19.05.2021 року, сума податкового боргу, що сплачено 29769,86, кількість днів прострочення 1;

- податкова декларація з ПДВ від 20.01.2022 року №9422916781, граничний термін сплати 01.02.2022 року, дата фактичної сплати суми податку/грошового зобов`язання 20.03.2023 року, сума податкового боргу, що сплачено 3418495, кількість днів прострочення 413;

- податкова декларація з ПДВ від 20.01.2022 року №9422916781, граничний термін сплати 01.02.2022 року, дата фактичної сплати суми податку/грошового зобов`язання 03.02.2022 року, сума податкового боргу, що сплачено 1065000, кількість днів прострочення 3;

- податкова декларація з ПДВ від 20.01.2022 року №9422916781, граничний термін сплати 01.02.2022 року, дата фактичної сплати суми податку/грошового зобов`язання 03.02.2022 року, сума податкового боргу, що сплачено 139414,97, кількість днів прострочення 3;

- податкова декларація з ПДВ від 20.01.2022 року №9422916781, граничний термін сплати 01.02.2022 року, дата фактичної сплати суми податку/грошового зобов`язання 03.02.2022 року, сума податкового боргу, що сплачено 1657766, кількість днів прострочення 3;

- податкова декларація з ПДВ від 20.01.2022 року №9422916781, граничний термін сплати 01.02.2022 року, дата фактичної сплати суми податку/грошового зобов`язання 21.07.2022 року, сума податкового боргу, що сплачено 0,33, кількість днів прострочення 171;

- податкова декларація з ПДВ від 20.01.2022 року №9422916781, граничний термін сплати 01.02.2022 року, дата фактичної сплати суми податку/грошового зобов`язання 30.08.2022 року, сума податкового боргу, що сплачено 277005, кількість днів прострочення 211;

- податкова декларація з ПДВ від 20.01.2022 року №9422916781, граничний термін сплати 01.02.2022 року, дата фактичної сплати суми податку/грошового зобов`язання 01.09.2022 року, сума податкового боргу, що сплачено 1449999,67, кількість днів прострочення 213;

- податкова декларація з ПДВ від 20.01.2022 року №9422916781, граничний термін сплати 01.02.2022 року, дата фактичної сплати суми податку/грошового зобов`язання 28.02.2023 року, сума податкового боргу, що сплачено 53250, кількість днів прострочення 393;

- податкова декларація з ПДВ від 20.01.2022 року №9422916781, граничний термін сплати 01.02.2022 року, дата фактичної сплати суми податку/грошового зобов`язання 22.05.2023 року, сума податкового боргу, що сплачено 3000000, кількість днів прострочення 476;

- податкова декларація з ПДВ від 20.01.2022 року №9422916781, граничний термін сплати 01.02.2022 року, дата фактичної сплати суми податку/грошового зобов`язання 28.02.2022 року, сума податкового боргу, що сплачено 51671,33 кількість днів прострочення 393;

- податкова декларація з ПДВ від 20.01.2022 року №9422916781, граничний термін сплати 01.02.2022 року, дата фактичної сплати суми податку/грошового зобов`язання 03.02.2022 року, сума податкового боргу, що сплачено 81683, кількість днів прострочення 3;

- податкова декларація з ПДВ від 20.01.2022 року №9422916781, граничний термін сплати 01.02.2022 року, дата фактичної сплати суми податку/грошового зобов`язання 27.02.2023 року, сума податкового боргу, що сплачено 1775000, кількість днів прострочення 392;

- податкова декларація з ПДВ від 20.01.2022 року №9422916781, граничний термін сплати 01.02.2022 року, дата фактичної сплати суми податку/грошового зобов`язання 20.06.2023 року, сума податкового боргу, що сплачено 2266281,38, кількість днів прострочення 505;

- податкова декларація з ПДВ від 20.01.2022 року №9422916781, граничний термін сплати 01.02.2022 року, дата фактичної сплати суми податку/грошового зобов`язання 03.11.2022 року, сума податкового боргу, що сплачено 833333, кількість днів прострочення 276;

- податкова декларація з ПДВ від 20.01.2022 року №9422916781, граничний термін сплати 01.02.2022 року, дата фактичної сплати суми податку/грошового зобов`язання 03.11.2022 року, сума податкового боргу, що сплачено 4917, кількість днів прострочення 276;

- податкова декларація з ПДВ від 20.01.2022 року №9422916781, граничний термін сплати 01.02.2022 року, дата фактичної сплати суми податку/грошового зобов`язання 01.11.2022 року, сума податкового боргу, що сплачено 35000, кількість днів прострочення 274;

- податкова декларація з ПДВ від 20.01.2022 року №9422916781, граничний термін сплати 01.02.2022 року, дата фактичної сплати суми податку/грошового зобов`язання 27.10.2022 року, сума податкового боргу, що сплачено 305889, кількість днів прострочення 269;

- податкова декларація з ПДВ від 20.07.2022 року №9133544304, граничний термін сплати 01.08.2022 року, дата фактичної сплати суми податку/грошового зобов`язання 20.07.2023 року, сума податкового боргу, що сплачено 1693286,38, кількість днів прострочення 353;

- податкова декларація з ПДВ від 20.07.2022 року №9133544304, граничний термін сплати 01.08.2022 року, дата фактичної сплати суми податку/грошового зобов`язання 20.06.2023 року, сума податкового боргу, що сплачено 33718,62, кількість днів прострочення 323;

- податкова декларація з ПДВ від 20.09.2021 року №9273112353, граничний термін сплати 01.10.2021 року, дата фактичної сплати суми податку/грошового зобов`язання 09.12.2021 року, сума податкового боргу, що сплачено 44523, кількість днів прострочення 70;

- податкова декларація з ПДВ від 20.12.2021 року №9387845506, граничний термін сплати 30.12.2021 року, дата фактичної сплати суми податку/грошового зобов`язання 26.01.2022 року, сума податкового боргу, що сплачено 13470841,47, кількість днів прострочення 27;

- податкова декларація з ПДВ від 20.12.2021 року №9387845506, граничний термін сплати 31.12.2021 року, дата фактичної сплати суми податку/грошового зобов`язання 26.01.2022 року, сума податкового боргу, що сплачено 2594680,47, кількість днів прострочення 27;

- уточнюючий розрахунок з ПДВ від 26.10.2022 року №9222051484, граничний термін сплати 26.10.2022 року, дата фактичної сплати суми податку/грошового зобов`язання 20.07.2023 року, сума податкового боргу, що сплачено 305889, кількість днів прострочення 267;

- уточнюючий розрахунок з ПДВ від 27.02.2023 року №9035932303, граничний термін сплати 27.02.2023 року, дата фактичної сплати суми податку/грошового зобов`язання 21.08.2023 року, сума податкового боргу, що сплачено 0,96, кількість днів прострочення 175;

- уточнюючий розрахунок з ПДВ від 27.02.2023 року №9035932303, граничний термін сплати 27.02.2023 року, дата фактичної сплати суми податку/грошового зобов`язання 20.07.2023 року, сума податкового боргу, що сплачено 28249,62, кількість днів прострочення 143;

- уточнюючий розрахунок з ПДВ від 27.02.2023 року №9035932303, граничний термін сплати 27.02.2023 року, дата фактичної сплати суми податку/грошового зобов`язання 20.07.2023 року, сума податкового боргу, що сплачено 1746409,42, кількість днів прострочення 175;

- уточнюючий розрахунок з ПДВ від 27.02.2023 року №9035932303, граничний термін сплати 27.02.2023 року, дата фактичної сплати суми податку/грошового зобов`язання 10.08.2023 року, сума податкового боргу, що сплачено 340, кількість днів прострочення 164;

- уточнюючий розрахунок з ПДВ від 31.10.2022 року №9226120121, граничний термін сплати 31.10.2022 року, дата фактичної сплати суми податку/грошового зобов`язання 20.07.2023 року, сума податкового боргу, що сплачено 4917, кількість днів прострочення 262.

Перевіркою встановлено порушення ТОВ "ФУРЛЕНДЕР ВІНДТЕХНОЛОДЖІ" вимог пункту 203.2 статті 203, пункту 50.1 статті 50 (у разі порушення термінів сплати по уточнюючим розрахункам), пункту 57.1 статті 57 Кодексу щодо термінів сплати узгоджених сум грошових зобов`язань з податку на додану вартість. Відповідальність платника за порушення правил сплати (перерахування) грошового зобов`язання передбачена статтею 124 Кодексу.

Позивачем не заперечується факт пропуску терміну сплати узгодженої суми податкового зобов`язання з ПДВ за податковими деклараціями з податку на додану вартість. Разом з тим позивач вважає, що до нього не можуть бути застосовані штрафні санкції, передбачені п.124.1 ст.124 ПК України за пропуск терміну сплати узгодженої суми податкового зобов`язання з ПДВ, оскільки під час їх прийняття діяв карантин.

Так, Постановою Кабінету Міністрів України від 09 грудня 2020 р. №1236 «Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» установлено з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 (далі - COVID-19), з 19 грудня 2020 до 30 червня 2023 на території України карантин, від 11 березня 2020 р. № 211 «Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2», від 20 травня 2020 №392 «Про встановлення карантину з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARSCoV- 2 та від 22 липня 2020 №641 «Про встановлення карантину та запровадження посилених протиепідемічних заходів на території із значним поширенням гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2».

Відповідно до п.52 прим.1 підрозд.10 «Інші перехідні положення» розд.XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України за порушення податкового законодавства, вчинені протягом періоду з 01 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), штрафні санкції не застосовуються, крім санкцій за:

- порушення вимог до договорів довгострокового страхування життя чи договорів страхування в межах недержавного пенсійного забезпечення, зокрема страхування додаткової пенсії;

- відчуження майна, що перебуває у податковій заставі, без згоди контролюючого органу;

- порушення вимог законодавства в частині: обліку, виробництва, зберігання та транспортування пального, спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів;

- цільового використання пального, спирту етилового платниками податків;

- обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами- лічильниками;

- здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального;

- здійснення суб`єктами господарювання операцій з реалізації пального або спирту етилового без реєстрації таких суб`єктів платниками акцизного податку;

- порушення нарахування, декларування та сплати податку на додану вартість, акцизного податку, рентної плати.

Отже, нормами цієї статті передбачені санкції за порушення сплати податку на додану вартість.

Як видно з матеріалів справи, відповідачем застосовані штрафні санкції за порушення термінів сплати узгоджених сум податку на додану вартість на підставі статті 124 ПК України.

Вказана стаття має назву «Порушення правил сплати (перерахування) грошового зобов`язання», що, на думку суду, кореспондується із визначенням «порушення сплати податку».

Тому, виходячи з наведеного, норми Податкового кодексу України, з урахуванням деяких обмежень щодо застосування штрафних санкцій у період дії карантину, передбачають штраф за порушення термінів сплати податку на додану вартість у період дії карантину.

Отже, доводи позивача щодо порушення відповідачем п.52-1 підрозд.10 «Інші перехідні положення» розд. XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України, є безпідставними.

Водночас, підпунктом 69.1 пункту 69 підрозділу 10 Розділу ХХ ПК України (у редакції Закону України від 12.05.2022 р. №2260-ІХ) було введено у дію нове правило, згідно із яким платники податків, у яких відновилася можливість виконувати свої податкові обов`язки, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня відновлення можливості платника податків, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків, передбачених цим Кодексом, за умови виконання ними таких податкових обов`язків, щодо реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, подання звітності, сплати податків і зборів, протягом 60 календарних днів з першого дня місяця, наступного за місяцем відновлення таких можливостей платників податків.

Так, згідно із підпунктом 69.9 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України у редакції Закону України від 12.05.2022 року №2260-ІХ, з 27.05.2022 року був відновлений перебіг строків подання звітності та строків сплати податків та зборів.

Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України був затверджений наказом Міністерства фінансів України від 29 липня 2022 року №225 (далі - Порядок №225).

Згідно із пунктами 3, 4, 6 та 7 Порядку №225 процедурою набуття особою правового статусу платника податків, у якого відсутня можливість виконання податкового обов`язку, у якості обов`язкової передумови визначено подання платником податків до контролюючого органу відповідної заяви в довільній формі та документів у підтвердження викладених у цій заяві фактів, а у разі невчинення платником означеного діяння такий платник у силу застереження пункту 7 Порядку №225 вважається таким, що має можливість своєчасно виконати податкові обов`язки у терміни, визначені Податковим кодексом України або іншим законодавством, контроль за виконанням якого покладено на контролюючі органи.

Суд зазначає, що в матеріалах справи відсутні докази звернення позивача до податкового органу із заявою довільної форми щодо відсутності можливості виконання податкового обов`язку. Таких доказів відповідачем суду також не надано.

Таким чином, встановлені під час розгляду справи обставини свідчать про правомірність накладення на платника податку штрафних санкцій у розмірах, визначених п.124.1 ст.124 ПК України, та, відповідно, відсутність підстав для скасування податкових повідомлень-рішень від 19.03.2024 р. №000/2040/07-16-04-10-09 та №000/2025/07-16-04-10-09, прийняті Головним управлінням ДПС у Закарпатській області.

Відповідно до ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З огляду на вищевикладене, суд дійшов висновку про відмову у задоволенні адміністративного позову.

У зв`язку з відмовою в задоволенні позовних вимог, питання щодо розподілу судових витрат відповідно до вимог ст.139 КАС України, не вирішується.

На підставі наведеного та керуючись ст. 242-246, 250, 255, 295 КАС України, суд -

В И Р І Ш И В:

У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "ФУРЛЕНДЕР ВІНДТЕХНОЛОДЖІ" до Головного управління ДПС у Закарпатській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили в порядку передбаченому ст.255 КАС України.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду, протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

СуддяП.П.Микуляк

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.11.2024
Оприлюднено06.12.2024
Номер документу123505204
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —260/2896/24

Рішення від 25.11.2024

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Микуляк П.П.

Ухвала від 21.11.2024

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Микуляк П.П.

Ухвала від 29.10.2024

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Микуляк П.П.

Ухвала від 02.08.2024

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Микуляк П.П.

Ухвала від 05.08.2024

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Микуляк П.П.

Ухвала від 23.04.2024

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Микуляк П.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні