ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"03" грудня 2024 р. справа № 300/6240/24
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд в складі судді Главача І.А., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовною заявою товариства з обмеженою відповідальністю "Дружба Агро-ІФ" до Головного управління ДПС в Івано-Франківській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення про відмову в реєстрації податкової накладної та зобов`язання до вчинення дій,
ВСТАНОВИВ:
товариство з обмеженою відповідальністю "Дружба Агро-ІФ" (надалі, також - позивач, ТОВ "Дружба Агро-ІФ", Товариство) звернулося в суд з адміністративним позовом до Головного управління ДПС в Івано-Франківській області (надалі, також - відповідач 1), Державної податкової служби України (надалі, також - відповідач 2), в якому просить:
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС України в Івано-Франківській області №10980686/42955289 від 30.04.2024 про відмову у реєстрації податкової накладної №4 від 19.04.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ТОВ "Дружба Агро-ІФ" №4 від 19.04.2023 - датою її подання на реєстрацію, тобто 01.05.2023.
Позовні вимоги мотивовані тим, що ТОВ "Дружба Агро-ІФ" 19.04.2023 було складено податкову накладну № 4 для її реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, однак згідно отриманої квитанції зазначену податкову накладну прийнято, однак реєстрацію її зупинено, відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, обсяг постачання товару/послуги 1206, дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 «Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Додатково повідомлено: показник "D"=4.5503%, "Р"=0. Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних». Зазначає, що така позиція податкового органу виявилась для платника податку дивною, адже діяльність з вирощування соняшника врожаю 2022 року довго триваючий процес і може бути відслідкований податковим органом по оренді землі, придбанню мінеральних добрив та пального, реєстрації авансового платежу тощо. Зазначено, що ТОВ "Дружба Агро-ІФ" подало пояснення та копії документів, що були необхідними для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, а саме: документи, які підтверджують реальність здійснення операцій. За результатами опрацювання поданих пояснень, комісією ГУ ДПС в Івано-Франківській області направлено Позивачу Повідомлення від 19.04.2024 про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів. Повідомленням від 26.04.2024 ТОВ "Дружба Агро-ІФ" направило Відповідачу додаткові документи в підтвердження реальності здійснення господарської операції. Однак, рішенням комісії від 30.04.2024 №10980686/42955289 позивачу відмовлено у реєстрації вищевказаної податкової накладної з підстав ненадання платником податку копій первинних документів «ненадання/частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку». У графі "Додаткова інформація" податковим органом нічого не зазначено. Не погоджуючись з оскаржуваним рішенням комісії Головного управління ДПС в Івано-Франківській області, позивачем подано скаргу від 09.05.2024 до ДПС України, за результатами розгляду якої, рішенням комісії ДПС України від 16.05.2024 № 30910/42955289/2 скаргу залишено без задоволення, а вищевказане рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних залишено без змін. Зазначає, як можна побачити, причини відмови у реєстрації Податкової накладної №4 від 19.04.2023 виходять з опрацювання податковим органом поданих платником податку первинних документів та стосуються обставин вирощування ТОВ "Дружба Агро-ІФ" соняшника та поставки цієї вирощеної сільськогосподарської продукції за Договором поставки №18/04 від 18.04.2023. Враховуючи наведене, позивач вважає, що комісія Головного управління ДПС в Івано-Франківській області та комісія ДПС України, зважаючи на наявність у підприємства передбачених чинним законодавством України документів, що свідчать про реальність проведення господарської операції між ТОВ "Дружба Агро-ІФ" з ТОВ "Станіславська Бізнес Група" та надання таких документів податковому органу, не мали правових підстав для прийняття рішення про відмову у реєстрації спірної податкової накладної.
Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 19.08.2024 відкрито провадження у справі, розгляд справи ухвалено здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження без проведення судового засідання та повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) згідно із правилами, встановленими статтею 262 КАС України (а.с.10-11).
Відповідачі скористалися правом на подання відзиву на позовну заяву, який надійшов на адресу суду 02.09.2024, згідно змісту якого, представник відповідачів щодо можливості задоволення заявлених позовних вимог заперечив. Вказав, що реєстрацію податкової накладної № 4 від 19.04.2023 контролюючим органом було зупинено, із пропозицією подати додаткові документи чи пояснення, достатні для проведення такої реєстрації. Позивач надав пояснення та ряд документів. Долучені позивачем до повідомлення документи були винесені на розгляд комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації. Оскільки надані платником податку копії документів не були достатніми для прийняття відповідного рішення про реєстрацію податкових накладних Комісією Головного управління ДПС в Івано-Франківській області прийнято рішення, зафіксоване протоколом від 19.04.2024 року, яким запропоновано ТОВ "Дружба Агро-ІФ" надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Представник відповідачів наголосив, що відповідач чітко визначив підстави зупинення реєстрації податкових накладних, а не вжив загальне посилання на пункт 1 Критеріїв ризиковості здійснення операції, зокрема, Повідомленням про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів від 19.04.2024 № 10932471/42955289 запропоновано позивачеві надати додаткові пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній № 4 від 19.04.2023: копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування: зокрема, первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних: первинних документів щодо постачання товарів, транспортування продукції. Додатково зазначено: "Запропоновано надати копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у ПН, а саме: рахунки-фактура, розрахункові документи (платіжні доручення/банківські виписки) та звірки та/або сальдово-оборотна відомість по взаєморозрахунках з покупцем в межах укладеного Договору поставки від 19.04.2023 №19/04, також надати документальне підтвердження наявності с/г землі для ведення діяльності товариства". Позивачем 26.04.2024 було подано до контролюючого органу Повідомлення №1 про подання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та до такого повідомлення долучено 6 додатків. Представник відповідачів наголосив, що контролюючий орган діяв в межах своїх повноважень та у спосіб передбачений нормами діючого законодавства. Зазначив, що комісія ГУ ДПС в Івано-Франківській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄДРПН проведено аналіз поданих документів щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній прийняла рішення № 10980686/42955289 від 30.04.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної №4 від 19.04.2023 року в ЄРПН. Також, вказав на те, що позивачем долучено до позовної заяви копії документів, які не подавались комісії Головного управління ДПС в Івано-Франківській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН (а.с.148-157).
Ухвалою суду від 04.09.2024 у задоволенні заяви представника відповідачів про розгляд справи за правилами загального позовного провадження відмовлено (а.с.178-180).
28.10.2024 представником відповідачів через канцелярію суду подано додаткові письмові пояснення, згідно змісту яких представник проти заявлених позовних вимог заперечує в повному обсязі та наводить останні правові висновки Верховного Суду (а.с.182-189).
Головуючий суддя Главач І.А. по даній адміністративній справі перебував у відпустці з 06.09.2024 по 04.10.2024 згідно наказів №199-В від 23.08.2024 та №218-В від 17.09.2024 та на лікарняному з 14.10.2024 по 18.10.2024 згідно листка непрацездатності №14082727-2026278950-1 від 14.10.2024, а також 22.11.2024 перебував у відпустці згідно наказу від 13.11.2024 №268-В.
Суд, розглянувши у відповідності до вимог статті 262 КАС України справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні), дослідивши докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, встановив такі обставини.
ТОВ "Дружба Агро-ІФ" створено та зареєстровано в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб -підприємців та громадських формувань 16 квітня 2019 року (код ЄДР 42955289). Основним видом діяльності Товариства є вирощування зернових культур (крім рису), бобових та олійних культур (код КВЕД 01.11), що засвідчується витягом із Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. З 01.11.2021 є платником податку на додану вартість (індивідуальний податковий номер 429552809010).
ТОВ "Дружба Агро-ІФ" (Постачальник) та ТОВ "Станіславська бізнес група" (Покупець) 18.04.2023 року уклали договір поставки № 18/04, копію якого надано позивачем до суду при зверненні з цим позовом (а.с.120). Згідно до умов якого Постачальник зобов`язується поставити (передати у власність) Покупцю на умовах цього договору товар, а Покупець зобов`язується сплатити обумовлену цим договором грошову суму, а також прийняти товар в порядку та на умовах визначених у цьому договорі. Відповідно до п.1.2 договору найменування та кількість товару зазначається в додатках (Специфікаціях) до цього Договору, які є невід`ємною його частиною. У Специфікації від 18.04.2023, яка є додатком до договору поставки №18/04 від 18.04.2023 р. вказано: кількість, номенклатура, ціна товару, що має бути поставлена Покупцю - зерно соняшнику, у кількості 400,00 тонн на суму 6 840 000,00 грн., також, копію якої надано позивачем тільки до суду при зверненні з цим позовом (а.с.121). Постачальник доставляє товар своїм транспортом та за свій рахунок (п. 2.3 договору).
За результатами господарських операцій позивачем складено та направлено через автоматизовану систему на реєстрацію податкову накладну від 19.04.2023 № 4 щодо постачання зерна соняшникового загальною кількістю 281,179 тонн., на загальну суму коштів 4 808 160,90 грн (а.с.130).
01.05.2023 відповідно до квитанції № 9097211724 про реєстрацію податкової накладної № 4 від 19.04.2023, за результатом обробки: документи збережено, реєстрація зупинена. Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної від 19.04.2023 №4 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 1206, дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 "Критеріїв ризиковості здійснення операцій". Додатково повідомлено: показник "D"=4.5503%, "P"=0. Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с.131).
Так, ТОВ "Дружба Агро-ІФ" надіслало контролюючому органу в електронному вигляді повідомлення №1 від 15.04.2024 про надання пояснень та копій документів у кількості 37 додатків щодо податкової накладної, реєстрацію якої зупинено. У вказаному поясненні Товариства зазначило, що специфіка господарської діяльності позивача полягає у вирощуванні та реалізації зернових, бобових культур і насіння олійних культур (КВЕД 01.11). У своїй господарській діяльності підприємство використовує орендовані сільськогосподарські землі (земельні паї та невитребувані земельні ділянки, землі державної, комунальної власності) на території Івано-Франківської області в селах Калуського та Івано- Франківського районів. В 2022 році товариство прийняло рішення про посів ярого ячменю на площі 36,7 га, ярої пшениці на площі 37,0 га, соняшнику на площі 568,74 га, та сої на площі 187,3893 га, що відображається в статистичній звітності за формою 4-СГ (річна) «Звіт про посівні площі сільськогосподарських культур» та форма 29-сг (річна) «ЗВІТ ПРО ПЛОЩІ ТА ВАЛОВІ ЗБОРИ СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКИХ КУЛЬТУР, ПЛОДІВ, ЯГІД І ВИНОГРАДУ» за 2022. Станом на 01 квітня 2023 року на підприємстві штатна чисельність нараховує 12 (дванадцять) працівників. Фонд заробітної плати за останні 12 (дванадцять) місяців становить 432 318,80 грн. Нарахування заробітної плати та утримання ЄСВ, ПДФО і військового збору відображені в звітах за формою - Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску. ТОВ "Дружба Агро-ІФ" було прийнято рішення укласти Договір поставки № 19/04 від 19.04.2023р. з ТОВ «Станіславська Бізнес Група» а саме: Зерно соняшнику, у кількості 281,179 тонн. Підтвердженням реалізації продукції є Видаткова накладна №44 від 19.04.2023р. та товарно-транспортні накладні. На підставі здійсненого постачання товарів, відповідно до вимог п. 201.16 ст. 201 ПКУ за правилом першої події, підприємством складено податкову накладну №4 від 19.04.2023, яка у подальшому прийнята, однак реєстрація її зупинена та зазначено про відповідність платника вимогам п. 1 "Критеріїв ризиковості здійснення операцій". З урахуванням зазначеного та доданих копій документів ТОВ "Дружба Агро-ІФ" просило розблокувати та зареєструвати податкову накладну № 4 від 19.04.2023 в Єдиному реєстрі податкової накладної (а.с.137-140). Також, до даного повідомлення підприємством долучено 37 додатків, відповідно до опису щодо фіксування їх кількості та назви наданих Позивачем про підтвердження реальності здійснення операцій щодо реалізації товару по відмовленій податковій накладній № 4 від 19.04.2023 (а.с.140).
Відповідно до протоколу засідання комісії ГУ ДПС в Івано-Франківській області від 19.04.2024 №82, встановлено, що за результатом опрацювання первинних документів, поданих платником податків до повідомлення №1 від 15.04.2024 до податкової накладної, реєстрацію якої зупинено, ТОВ "Дружба Агро-ІФ" запропоновано надати копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у ПН, а саме: рахунки-фактура, розрахункові документи (платіжні доручення/банківські виписки) та звірки та/або сальдово-оборотна відомість по взаєморозрахунках з покупцем в межах укладеного Договору поставки від 19.04.2023 №19/04, також надати документальне підтвердження наявності с/г землі для ведення діяльності товариства. (а.с.165-166).
19.04.2024 Комісією прийнято рішення про направлення на адресу позивача Повідомлення № 10932471/42955289 про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 14 липня 2023 року № 394). Для реєстрації спірної податкової накладної позивачу запропоновано надати додаткові пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній № 4 від 19.04.2023: копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування: зокрема, первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних: первинних документів щодо постачання товарів, транспортування продукції. Додатково зазначено: "Запропоновано надати копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у ПН, а саме: рахунки-фактура, розрахункові документи (платіжні доручення/банківські виписки) та звірки та/або сальдово-оборотна відомість по взаєморозрахунках з покупцем в межах укладеного Договору поставки від 19.04.2023 №19/04, також надати документальне підтвердження наявності с/г землі для ведення діяльності товариства" (а.с.141-142, 161-162).
26.04.2024 ТОВ "Дружба Агро-ІФ" було надіслало контролюючому органу в електронному вигляді Повідомлення №1 від 26.04.2024 про подання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та до такого повідомлення долучено 6 додатків (а.с.143).
З огляду на ненадання витребуваних документів чи будь-яких пояснень комісією ГУ ДПС в Івано-Франківській області прийнято рішення № 10980686/42955289 від 30.04.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної № 4 від 19.04.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв`язку з: ненаданням/частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку (а.с.18, 163-164).
Не погодившись з рішенням про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, позивач оскаржив дане рішення в адміністративному порядку. Згідно рішення Державної податкової служби України від 16.05.2024 за №30910/42955289/2 за результатами розгляду скарги, скаргу залишено без задоволення, а вищевказане рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних залишено без змін (а.с.19).
Не погодившись із оскаржуваним рішенням, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, регулює Податковий кодекс України (надалі - ПК України).
Статтею 185 ПК України визначено об`єкти оподаткування податком на додану вартість.
Так, відповідно до пункту 185.1 статті 185 ПК України об`єктом оподаткування, серед іншого, є операції платників податку з: постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю (підпункт "а"); постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу (підпункт "б").
Згідно пункту 187.1 статті 187 ПК України, датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку (підпункт "а"); дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку (підпункт "б").
Відповідно до пункту 188.1 статті 188 ПК України база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім акцизного податку на реалізацію суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, збору на обов`язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв`язку, податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб`єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів).
Пунктом 198.1 статті 198 ПК України передбачено, що до податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій з: придбання або виготовлення товарів та послуг; придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів (у тому числі у зв`язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України; ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу; ввезення товарів та/або необоротних активів на митну територію України.
Згідно пункту 201.1 статті 201 ПК України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Відповідно до пункту 201.10 статті 201 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначає Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України за № 1246 від 29.12.2010 (далі - Порядок № 1246).
Відповідно до пункту 2 Порядку № 1246, податкова накладна - це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Згідно з пунктом 12 Порядку № 1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Пунктом 13 Порядку № 1246 передбачено, що за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Відповідно до пункту 14 Порядку № 1246 квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДПС.
У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття (пункт 15 Порядку № 1246).
Відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, права та обов`язки їх членів, визначає Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (далі - Порядок № 1165).
Відповідно до пункту 5 Порядку № 1165 (в редакції, чинній на час подання на реєстрацію податкових накладних) платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам,
за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).
Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
Згідно з пунктом 7 Порядку № 1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Відповідно до пункту 10 Порядку № 1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
Згідно з пунктом 11 Порядку № 1165 у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:
1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;
2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;
3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів відповідно до Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Мінфіну від 12 грудня 2019 р. № 520.
Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (пункт 25 Порядку № 1165).
Пунктом 1 додатку 3 Порядку № 1165 "Критерії ризиковості здійснення операцій" є: обсяг постачання товару/послуги згідно з кодом УКТЗЕД/Державного класифікатора продукції та послуг/умовним кодом такого товару, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі за відсутності такого товару/послуги згідно з кодом УКТЗЕД/Державного класифікатора продукції та послуг/умовного коду товару у врахованій таблиці даних платника податку.
Як встановлено з квитанції № 9097211724 від 01.05.2023 "про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних" (а.с.131), підставами для зупинення реєстрації податкової накладної стало те, що обсяг постачання товару/послуги 1206, дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання що відповідає п.1 "Критеріїв ризиковості здійснення операцій". Додатково повідомлено: показник "D"=4.5503%, "P"=0. Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних
Суд зазначає, що у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Окрім того, Суд вказує, що контролюючим органом виконано пункт 11 Порядку №1165, оскільки квитанція від 01.05.2023 "про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних" була складена відповідно до норм чинного законодавства та містила всю зазначену інформацію відповідно висновкам Верховного Суду, висвітлених у постанові Верховного Суду від 29 червня 2023 року по справі № 640/21884/20, а саме: 1) номер та дата складення податкової накладної / розрахунку коригування - реєстрація податкової накладної від 19.04.2023 №4 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку - обсяг постачання товару/послуги 1206, дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Додатково повідомляємо: показник "D"=4.5503%, "Pпоточ"=0; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів відповідно до Порядку прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Мінфіну від 12 грудня 2019 р. № 520 - пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначає Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженому наказом Міністерства фінансів України 12.12.2019 № 520, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 13.12.2019 за № 1245/34216 (далі - Порядок № 520).
Відповідно до пункту 2 Порядку № 520 прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).
Згідно пункту 3 Порядку № 520 комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.
Пунктом 4 Порядку № 520 передбачено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.
Відповідно до пункту 5 Порядку № 520 перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:
договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Згідно з пунктом 6 Порядку № 520 письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.
Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних/розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).
Відповідно до пункту 7 Порядку № 520 письмові пояснення та копії документів, зазначені у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги".
Також суд зауважує, що пункт 9 Порядку № 520 з 08.03.2023 року викладено в новій редакції на підставі наказу Міністерства фінансів № 19 від 12.01.2023 року, яким змінено порядок розгляду контролюючим органом поданих платником податків письмових пояснень та копій документів до зупиненої податкової накладної/розрахунку коригування, а саме передбачено, що за результатами розгляду поданих письмових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, окрім рішень про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування може направити повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування.
Відповідно до абзацу 6 пункту 9 Порядку № 520 платник податку має право подати до контролюючого органу додаткові пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, протягом 5 робочих днів з дня, наступного за днем отримання Повідомлення.
Додаткові письмові пояснення та копії документів, зазначені в абзаці шостому цього пункту, платник податку подає до ДПС засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги" (абзац 7 пункту 9 Порядку № 520).
Згідно абзацу 8 пункту 9 Порядку № 520 передбачено, що за результатами розгляду поданих додаткових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем їх отримання, приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги" за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.
Якщо платник податку не надав додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі протягом 5 робочих днів, що настають за днем граничного строку їх подання, визначеного абзацом шостим цього пункту, та надсилає його платнику податку засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги" за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку (абзац 9 пункту 9 Порядку № 520).
Пунктом 10 Порядку № 520 визначено що комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення;
та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Отже, з 08.03.2023 контролюючий орган на етапі зупинення реєстрації ПН/РК має можливість реалізувати свої функції шляхом складення та направлення повідомлення про надання додаткових пояснень та/або документів, а затверджена форма повідомлення зобов`язує податковий орган зазначати конкретні пояснення та документи, яких не вистачає платнику податку для реєстрації ПН/РК. Також передбачена відповідальність платника податків у разі невиконання зазначених вимог комісії у формі відмови у реєстрації ПН/РК.
Так, відповідно до матеріалів справи вбачається, що 19.04.2024 Комісією прийнято рішення про направлення на адресу позивача Повідомлення № 10932471/42955289 про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Для реєстрації спірної податкової накладної позивачу запропоновано надати додаткові пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній № 4 від 19.04.2023 , а саме: рахунки-фактура, розрахункові документи (платіжні доручення/банківські виписки) та звірки та/або сальдово-оборотна відомість по взаєморозрахунках з покупцем в межах укладеного Договору поставки від 19.04.2023 №19/04, також надати документальне підтвердження наявності с/г землі для ведення діяльності товариства (а.с.141-142).
26.04.2024 Позивачем було надіслало контролюючому органу в електронному вигляді Повідомлення №1 від 26.04.2024 "про подання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття Комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" та відповідно до опису документів щодо фіксування їх кількості та назви Позивачем до такого повідомлення долучено 6 додатків: 1) договір поставки насіння ТОВ "Станіславлька Бізнес Група"; 2) ТТН по збору урожаю-41-59; 3) Реєстри відправки зерна та іншої продукції з поля; 4) ТТН по збору урожаю-21-40; 5) ТТН по збору урожаю-1-20; 6) Повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень (а.с.143).
Суд зауважує, що в даному випадку, Комісією регіонального рівня в Повідомленні від 19.04.2024 № 10932471/42955289 чітко конкретизовано перелік необхідних копій первинних документів, їх назви, операцію з покупцем в межах укладеного Договору поставки, однак всупереч вимогам Повідомлення від 19.04.2024 № 10932471/42955289 ТОВ "Дружба Агро-ІФ" Повідомлення від 26.04.2024 №1 долучено копії первинних документів, які не мають жодного відношення до укладеного Договору поставки від 19.04.2023 №19/04, за результатами якого була складена податкова накладна № 4 від 19.04.2023.
Звертаючись до суду з цим позовом, позивач не навів обґрунтування причин неподання первинних документів, що зазначені у Повідомлені від 19.04.2024.
Водночас, суд не може констатувати достатність попередньо поданих документів у Повідомленнях № 1 від 15.04.2024 (загальна кількість додатків 37) та № 1 від 26.04.2024 (загальна кількість додатків 6) з огляду на наступне.
Так, у поясненнях ТОВ "Дружба Агро-ІФ" зазначено: "Товариством з обмеженою відповідальністю "ДРУЖБА АГРО-ІФ" було прийнято рішення укласти Договір поставки № 19/04 від 19.04.2023 з ТОВ "Станіславська Бізнес Група", а саме: Зерно соняшнику, у кількості 281,179 тонн. Підтвердженням реалізації продукції є Видаткова накладна №44 від 19.04.2023 та товарно-транспортні накладні. На підставі здійсненого постачання товарів відповідно до вимог п. 201.16 ст. 201 ПКУ за правилом першої події підприємством складено податкову накладну №4 від 19.04.2023".
Судом встановлено, що у розпорядженні Комісії передували наступні первинні документи: Договір постачання №19/04 від 19.04.2023, Специфікацію від 19.04.2023 (є невід`ємною його частиною на 1 аркуші), відповідно до яких Позивач зобов`язується поставити Покупцю товар - "Зерно соняшнику" у кількості 281,179 тонн на суму 4 808 160,90 грн.
Водночас, до суду Позивачем надано (однак не надано до Комісії) відмінний пакет документів щодо реалізації товару, а саме: договір постачання №18/04 від 18.04.2023 (на 2 аркушах) та додаток 1 до даного договору - Специфікацію від 18.04.2023 (є невід`ємною його частиною на 1 аркуші), відповідно до яких Позивач зобов`язується поставити Покупцю товар - "Зерно соняшнику" у кількості 400 тонн на суму 6 840 000,00 грн.
Крім того, як вбачається з матеріалів справи, подані позивачем товарно-транспортні накладні від 19.04.2023 за №№: 19/04-1, 19/04-2, 19/04-3, 19/04-4, 19/04-5, 19/04-6, 19/04-7, 19/04-8, 19/04-9, 19/04-10 та від 20.04.2023 року за №№: 20/04-1, 20/04-2, 20/04-3, 20/04-4, 20/04-5 містять недоліки, зокрема, у графі "Супровідні документи на вантаж" Позивачем зазначено документ, який не надано на розгляд Комісії і до Суду, а саме - "видаткова накладна №44 від 18.04.2023".
Дослідивши усі надані сторонами докази та копії первинних документів, суд зазначає, що позивачем надано до комісії контролюючого органу та до суду різні документи, на підставі яких, як наслідок, неможливо встановити достовірність таких договорів та супутніх первинних документів.
Відтак Комісією ГУ ДПС в Івано-Франківській області, зважаючи на те, що платником не надано повного переліку документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній, до якої застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 ПК України, прийнято рішення щодо відмови у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, що підтверджується наданим відповідачами до суду протоколу засідання Комісії Головного управління ДПС в Івано-Франківській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, від 30.04.2024 №89, - ТОВ "Дружба Агро-ІФ" до додаткового повідомлення не надано копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у ПН, а саме: рахунки-фактура, розрахункові документи (платіжні доручення/ банківські виписки) та звірки та/або сальдово-оборотна відомість по взаєморозрахунках з покупцем в межах укладеного Договору поставки від 19.04.2023 №19/04, також не надано документального підтвердження наявності с/г землі для ведення діяльності товариства…Прийняли рішення щодо: … Відмови в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування по: … ТОВ "Дружба Агро-ІФ".
Таким чином, судом встановлено, що позивачем не надано до Комісії контролюючого органу копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у ПН, а саме: рахунки-фактура, розрахункові документи (платіжні доручення/банківські виписки) та звірки та/або сальдово-оборотна відомість по взаєморозрахунках з покупцем в межах укладеного Договору постачання від 19.04.2023 №19/04, також не надано документального підтвердження наявності с/г землі для ведення діяльності товариства.
В зв`язку із вищенаведеним суд зробив висновок, що оскаржуване рішення Комісії ГУ ДПС в Івано-Франківській області № 10980686/42955289 від 30.04.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної № 4 від 19.04.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято обґрунтовано, тобто з урахування усіх обставин, що мали значення для його прийняття, пропорційно, з дотримання необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямовані рішення (дії), а отже є правомірним та не підлягає скасуванню.
За змістом статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з частини 1 статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно- правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Відповідно до частини 2 статті 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно з частиною 1 статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до вимог статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Отже, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України, оцінки поданих сторонами доказів за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, виходячи з наведених висновків в цілому, проаналізувавши всі обставини справи, з урахуванням нормативного регулювання спірних правовідносин, суд виснував, що позовні вимоги задоволенню не підлягають.
Зважаючи на висновок суду про необґрунтованість адміністративного позову в силу вимог статті 139 КАС України не підлягають стягненню із відповідача суб`єкта владних повноважень судового збору.
Керуючись статтею 129-1 Конституції України, статями 241-246, 250, 255, 264, 265, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
В задоволенні позову відмовити.
Учасникам справи рішення надіслати через підсистему "Електронний суд".
Перебіг процесуальних строків, початок яких пов`язується з моментом вручення процесуального документа учаснику судового процесу в електронній формі, починається з наступного дня після доставлення документів до Електронного кабінету в розділ "Мої справи".
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня складення повного судового рішення.
Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Учасники справи:
позивач - товариство з обмеженою відповідальністю "Дружба Агро-ІФ" (вул. Набережна, буд. 87, с. Росільна, Івано-Франківський район, Івано-Франківська область, 77722, код ЄДРПОУ 42955289);
відповідач 1 - Головне управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області (вул. Незалежності, буд. 20, м. Івано-Франківськ, 76018, код ЄДРПОУ ВП 43968084);
відповідач 2 - Державна податкова служба України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393).
Суддя Главач І.А.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.12.2024 |
Оприлюднено | 06.12.2024 |
Номер документу | 123505309 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Главач І.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні