Постанова
від 29.11.2024 по справі 757/50522/24-п
ПЕЧЕРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

печерський районний суд міста києва

Справа № 757/50522/24-п

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

29 листопада 2024 року м. Київ

Суддя Печерського районного суду м. Києва Гречана С.І., розглянувши матеріали, які надійшли з Департаменту формування доброчесності політичних фінансів Національного агентства з питань запобігання корупції про притягнення до адміністративної відповідальності

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, голови комісії з припинення політичної партії «Незалежність», зареєстрованого та проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , РНОКПП - НОМЕР_1 ;

за ст. 212-21 Кодексу України про адміністративні правопорушення, -

В С Т А Н О В И В :

З протоколу про адміністративне правопорушення № 50-33/294 від 24.09.2024, складеного головним спеціалістом відділу перевірок Департаменту формування Доброчесності політичних фінансів уповноваженою особою Національного агенства з питань запобігання корупції ОСОБА_2 вбачається, що ОСОБА_1 будучи головою комісії з припинення політичної партії «Незалежність» код ЄДРПОУ - 40286244 не подав до Національного агентства з питань запобігання корупції Звіт політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за 2021 та 2022 роки (квартальні або річні) до 26.04.2024, за 2023 рік (квартальні або річні) до 26.03.2024 через Єдиний державний реєстр звітності політичних партій про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру (далі - Реєстр), про що свідчать Списки, оприлюднені на офіційному вебсайті Національного агентства з питань запобігання корупції, чим вчинив адміністративне правопорушення, відповідальність за яке передбачено ст. 212-21 КУпАП.

Прокурор будучи належним чином повідомленим про дату, час та місце розгляду справи у судове засідання не з`явився, заяв чи клопотань з процесуальних питань не подано.

ОСОБА_1 у судове засідання не з`явився, про час, дату та місце розгляду справи повідомлявся належним чином, будь-яких заяв чи пояснень з приводу складеного протоколу чи процесуальних питань на адресу суду не надходило.

За даних обставин, суд приходить до висновку про можливість розгляду справи за відсутності прокурора та особи, яка притягається до адміністративної відповідальності.

Вказане узгоджується з рішенням Європейського суду з прав людини від 08.11.2005 у справі «Смірнов проти України», відповідно до якого в силу вимог ч. 1 ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, обов`язок швидкого здійснення правосуддя покладається, в першу чергу, на відповідні державні судові органи. Розумність тривалості судового провадження оцінюється в залежності від обставин справи та з огляду на складність справи, поведінки сторін, предмету спору. Нездатність суду ефективно протидіяти недобросовісно створюваним учасниками справи перепонам для руху справи, є порушенням ч. 1 ст. 6 даної Конвенції.

У своїх рішеннях Європейський суд також наголошує, що сторона, яка задіяна в ході судового розгляду, зобов`язана з розумним інтервалом сама цікавитись провадженням у її справі, добросовісно користуватися належними їй процесуальними правами та неухильно виконувати процесуальні обов`язки.

Вивчивши протокол про адміністративне правопорушення, дослідивши долучені до нього матеріали, суд дійшов наступних висновків.

ОСОБА_1 є головою комісії з припинення політичної партії «Незалежність», що підтверджується відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.

26.12.2023 набув чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення державного фінансування та контролю за діяльністю політичних партій» від 23.08.2023 № 3337-1X (далі - Закон № 3337-XI), який відновив звітування політичних партій та обов`язок Національного агентства перевіряти Звіти.

Політичні партії мали подати Звіт за IV квартал 2021 рік та за 2022 рік (квартальні або річний) протягом 120 днів з дня набрання чинності вказаним Законом № 3337-IX. Граничний термін подання політичними партіями Звітів за IV квартал 2021 рік та за 2022 рік - 26.04.2024.

Крім того, політичні партії мали подати Звіт за 2023 рік (квартальні або річний) протягом 90 днів з дня набрання чинності вказаним Законом № 3337-IX.

Граничний термін подання політичними партіями Звітів за 2023 рік (квартальні або річний) - 26.03.2024.

При цьому це стосується усіх політичних партій та не залежить від обраного варіанту подання Звіту (квартальний або річний).

Крім того, відповідно до ч. 3 розділу III Порядку подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, затвердженого наказом Національного агентства від 19.02.2021 № 102/21 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15.04.2021 № 507/36129 - політична партія подає до Національного агентства Звіт за І квартал 2024 року до 10 травня наступного за звітним періодом року.

Частиною 20 ст. 17 Закону передбачено, що протягом 10 календарних днів з дня завершення строку на подання політичними партіями звітів про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру Національне агентство на своєму офіційному вебсайті оприлюднює список політичних партій, які не подали свої звіти у визначений цим Законом строк, та забезпечує притягнення винних осіб до відповідальності, передбаченої законом.

Списки політичних партій, які не подали свої Звіти у визначений Законом строк (далі - Списки), розміщені на офіційному веб сайті Національного агентства за посиланнями: https://nazk.gov.ua/uk/82651/, https://nazk.gov.ua/uk/82563/.

Частиною 2 ст. 21 Закону визначено, що заборона діяльності політичної партії тягне за собою припинення діяльності політичної партії, розпуск її керівних органів, обласних, міських, районних організацій і первинних осередків та інших структурних утворень, передбачених статутом партії, припинення членства в політичній партії, а також прийняття центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації (легалізації) об`єднань громадян, інших громадських формувань, та його територіальними органами рішень про припинення політичної партії та її структурних утворень відповідно.

Положення ч. 3 ст. 23 Закону не звільняють політичну партію після внесення запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань рішення про реорганізацію чи ліквідацію (саморозпуск) такої політичної партії від обов`язку, визначеного ч. 9 ст. 17 цього Закону.

Водночас ч. 3 ст. 24 Закону прямо вказує на те, що у разі якщо в рішенні суду про анулювання реєстрації політичної партії не призначена комісія з припинення (ліквідаційна комісія) політичної партії, її структурних утворень, які мають статус юридичної особи, в рішенні про припинення політичної партії, її структурних утворень визначається як голова комісії з припинення (ліквідаційної комісії) політичної партії, її структурних утворень керівник органу управління або особа, яка згідно з відомостями, внесеними до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, має право вчиняти юридичні дії від імені юридичної особи без довіреності, якщо інше не встановлено рішенням суду.

Положенням ч. 4 ст. 105 Цивільного кодексу України визначено, що до комісії з припинення юридичної особи (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії) або ліквідатора з моменту призначення переходять повноваження щодо управління справами юридичної особи. Голова комісії, її члени або ліквідатор юридичної особи представляють її у відносинах з третіми особами та виступають у суді від імені юридичної особи, яка припиняється.

Відповідно до ч. 5 ст. 104 Цивільного кодексу України юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.

Таким чином, враховуючи вищевикладене Звіти Партій, що перебувають у стані ліквідації/припинення, необхідно подавати за відповідні періоди до дати ліквідації/припинення, шляхом внесення відповідного запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Отже, станом на дату складання протоколу, ОСОБА_1 як головою комісії з припинення політичної партії «Незалежність» не подано до Національного агентства Звіти за 2021 та 2022 роки (квартальні або річні) до 26.04.2024, за 2023 рік (квартальні або річні) до 26.03.2024 через Єдиний державний реєстр звітності політичних партій про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, про що свідчать Списки, оприлюднені на офіційному вебсайті Національного агентства.

Статтею 212-21 КУпАП передбачена відповідальність за порушення встановленого порядку або строків подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру або подання фінансового звіту, оформленого з порушенням встановлених вимог.

Суду не наведено поважних причин, які б перешкодили ОСОБА_1 вчасно подати Звіти політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру шляхом заповнення електронної форми через мережу Інтернет з використанням програмних засобів Реєстру.

Оцінивши наведені докази в їх сукупності, відповідно до вимог статей 251, 252 КУпАП, суд дійшов висновку, що ОСОБА_1 як голова комісії з припинення політичної партії «Незалежність», без поважних причин не подав до Національного агентства з питань запобігання корупції Звіти політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за 2021 та 2022 роки (квартальні або річні) до 26.04.2024, за 2023 рік (квартальні або річні) до 26.03.2024 через Єдиний державний реєстр звітності політичних партій про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, про що свідчать Списки, оприлюднені на офіційному вебсайті Національного агентства з питань запобігання корупції, чим вчинив правопорушення, передбачене ст. 212-21 КУпАП.

Вина ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення передбаченого ст. 212-21 КУпАП підтверджується даними, які містяться у: протоколі про адміністративне правопорушення № 50-33/294 від 24.09.2024; витязі з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань; роздруківці з вебсайту Національного агентства щодо оприлюднення Списків політичних партій, які не подали свої Звіти за 2021-2022 роки у визначений Законом строк; роздруківці з вебсайту Національного агентства щодо оприлюднення Списку політичних партій, які не подали свої Звіти за 2023 рік у визначений Законом строк.

Разом з тим, судом встановлено, що адміністративне правопорушення, передбачене ст. 212-21 КУпАП не має ознак триваючого, а тому провадження по справі відносно ОСОБА_1 підлягає закриттю у зв`язку із закінченням, визначеного ч. 4 ст. 38 КУпАП шестимісячного строку притягнення до адміністративної відповідальності.

Згідно п. 7 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за закінченням строків на момент розгляду справи, передбачених ст. 38 КУпАП.

Керуючись ст. ст. 212-21, 275-280, 283-287 КУпАП, -

П О С Т А Н О В И В :

Визнати ОСОБА_1 винуватим у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП.

Провадження по справі відносно ОСОБА_1 за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП - закрити у зв`язку із закінченням строків притягнення до адміністративної відповідальності.

Постанова може бути оскаржена особою, щодо якої її винесено, до Київського апеляційного суду через районний суд, протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Строк виконання постанови три місяці.

Суддя Світлана ГРЕЧАНА

СудПечерський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення29.11.2024
Оприлюднено05.12.2024
Номер документу123510331
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення, що посягають на здійснення народного волевиявлення та встановлений порядок його забезпечення Порушення порядку подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту партії про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру

Судовий реєстр по справі —757/50522/24-п

Постанова від 29.11.2024

Адмінправопорушення

Печерський районний суд міста Києва

Гречана С. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні