Справа № 758/12848/24
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
28 листопада 2024 року м. Київ
Суддя Подільського районного суду м. Києва Якимець О. І., за участю секретаря судового засідання Карпишиної К.С., представника Енергетичної митниці ДМС Державної митної служби України Носко Ю.Ю., розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Києві матеріали справи про притягнення до адміністративної відповідальності стосовно
директора ТОВ «ВЕЙСТ ТУ ОІЛ» (код ЄДРПОУ 44471303, 88000, Закарпатська обл., Ужгородський р-н, м. Ужгород, вул. Волошина Августина, 43) ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , яка проживає за адресою: АДРЕСА_1 )
за ознаками вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 485 Митного кодексу України,
в с т а н о в и в:
відповідно до протоколу про порушення митних правил № 0128/90300/24 від 13.05.2024 зазначено наступне.
03.09.2022 через митний кордон України, пункт пропуску "Порубне - Сірет", митного поста "Вадул-Сірет" Чернівецької митниці з Республіки Болгарія, транспортним засобом р.н. НОМЕР_2 / НОМЕР_3 , на митну територію України на адресу ТОВ "ВЕЙСТ ТУ ОІЛ" (код ЄДРПОУ 44471303, 88000, Закарпатська обл., Ужгородський р-н, місто Ужгород, вул. Волошина Августина, будинок 43) ввезено товар «Нафтопродукти: важкі дистиляти: газойлі - паливо дизельне марка 10 ppm EN 590» у кількості 23 963 кг., 28,520 тис. л. при 15оС, вартістю 30 398,98 USD.
Переміщення товару через митний кордон України було здійснено на підставі наступних документів: митної декларації типу «ЕE» від 02.09.2022 № UA903200/2022/006341; міжнародної товаротранспортної накладної (CMR) від 01.09.2022 № Б/Н; рахунку (invoice) від 01.09.2022 №3991002962; протокол випробувань від 15.08.2022 № 0632/15.08.2022; зовнішньоекономічного контракту від 04.08.2022 № 150/04.08.2022, з додатком від 04.08.2022 №1.
Відповідно до умов зовнішньоекономічного контракту від 04.08.2022 № 150/04.08.2022 продавцем і відправником товару виступає болгарське підприємство «BULMARKET DM Ltd» (Bulgaria, 7003 Ruse, 100 Tutrakan Blvd), а одержувачем та покупцем є ТОВ "ВЕЙСТ ТУ ОІЛ" (Україна, 88000, Закарпатська обл., Ужгородський р-н, місто Ужгород, вул. Волошина Августина, будинок 43) на у мовах поставки «FCA - Ruse, BG».
04.09.2022 зазначений товар випущено у вільний обіг за митною декларацією типу «ІМ 40 ДЕ» від 04.09.2022 № UA903200/2022/006458.
З метою підтвердження відомостей про складові митної вартості, відповідно до п. 10 ст. 58 Митного кодексу України, посадові особи ТОВ "ВЕЙСТ ТУ ОІЛ" (код ЄДРПОУ 44471303) згідно з умовами договору про перевезення від 16.08.2022 № 16/08-Т укладеного з ТОВ «ЕЙПІ ГРУП УКРАЇНА» (код ЄДРПОУ 41682976), надали документ від 02.09.2022 № 02-2/9/22 - «Довідка про транспортні витрати», в якому зазначено, що транспортні витрати по перевезенню вантажу автомобілем р.н НОМЕР_2/НОМЕР_3 за маршрутом: м. Русе (Болгарія) - до ПП Порубне (Україна), становлять - 36 000 грн.
З метою перевірки розміру транспортних витрат на перевезення товарів, посадовими особами митного поста «Південно-Західний» Енергетичної митниці, на адресу підприємства-перевізника ТОВ «ЕЙПІ ГРУП УКРАЇНА», направлено лист від 19.04.2024 № 7.6-28-05/7.6-28-05-03/21 про необхідність надати завірені копії документів, що містять відомості та підтверджують вартість послуг з транспортування товарів, наданих підприємством для ТОВ "ВЕЙСТ ТУ ОІЛ".
02.05.2024 Енергетична митниця від ТОВ «ЕЙПІ ГРУП УКРАЇНА» отримала відповідь лист від 01.05.2024 №01-1/05/24 з доданими документами що стосуються перевезення товару заявленого за МД від 04.09.2022 № UA903200/2022/006458.
У своєму листі ТОВ «ЕЙПІ ГРУП УКРАЇНА» не надало будь-яких пояснень чи обґрунтувань сум вартості перевезення, але в додатках до листа, а саме в Акті надання послуг від 04.09.2022 № 479 зазначено, що відповідно до договору про перевезення від 16.08.2022 № 16/08-Т виконавцем ТОВ «ЕЙПІ ГРУП Україна» для ТОВ "ВЕЙСТ ТУ ОІЛ"» були виконані наступні роботи (надані такі послуги) - послуги з перевезення ПММ автомобілем НОМЕР_2, напівпричепом НОМЕР_3 за маршрутом м. Київ - м. Кропивницький - м. Русе (Болгарія) відстань маршруту - 2400 км., ціна за один кілометр складає 91,43 грн., загальна вартість робіт (послуг) склала без ПДВ - 219 432,00 грн.
Також фірмою-перевізником надано Рахунок на оплату послуг здійснених по замовленню від 22.08.2022, де зазначено, що оплата цього рахунку означає погодження з умовами поставки товарів відповідно до договору про перевезення від 16.08.2022 № 16/08-Т.
В даному рахунку зазначено, що послуги з перевезення ПММ автомобілем НОМЕР_2, напівпричепом НОМЕР_3 за маршрутом м. Київ - м. Кропивницький - м. Русе (Болгарія) відстань маршруту - 2400 км., ціна за один кілометр складає 91,43 грн., загальна вартість робіт (послуг) склала без ПДВ - 219 432,00 грн. Замовник (ТОВ "ВЕЙСТ ТУ ОІЛ"») претензій по об`єму, якості та строкам виконання робіт не має.
Відповідно до податкової накладної від 22.08.2022 №58, якою перевізник ТОВ «ЕЙПІ ГРУП УКРАЇНА» звітував про надання послуг з перевезення товарів для ТОВ "ВЕЙСТ ТУ ОІЛ" здійснених автомобілем НОМЕР_2, напівпричіп НОМЕР_3 за маршрутом м. Київ - м. Кропивницький - м. Русе (Болгарія) відстань маршруту - 2400 км., ціна за один кілометр складає 91,43 грн., загальна вартість робіт (послуг) склала без ПДВ - 219 432,00 грн.
08.05.2024 з метою встановлення наявності або відсутності в діях підприємства - імпортера ознак порушень митних правил стосовно різниці розміру транспортних витрат з перевезення товарів зазначених в довідці, наданій ТОВ "ВЕЙСТ ТУ ОІЛ" при митному оформленні товарів за МД від 04.09.2022 № UA903200/2022/006458 та документах наданих фірмою-перевізником ТОВ «ЕЙПІ ГРУП Україна» на адресу ТОВ "ВЕЙСТ ТУ ОІЛ" направлено лист № 7.6-28-05/7.6-28-05-03/21.
Станом на 13.05.2024 (визначений термін прибуття з метою надання пояснень стосовно різниць сум з перевезення товарів) посадові особи ТОВ "ВЕЙСТ ТУ ОІЛ" до митниці не прибули та не надали будь-яких пояснень.
Таким чином, перевіркою складових митної вартості встановлено, що посадовими особами ТОВ "ВЕЙСТ ТУ ОІЛ" в митній декларації від 04.09.2022 № UA903200/2022/6458 заявлено та на підтвердження надано для митного оформлення довідку про транспортні витрати з перевезення вантажу автомобілем НОМЕР_5, напівпричепом НОМЕР_4 по маршруту м. Русе (Болгарія) - пункт пропуску «Порубне - Сірет» (Україна) від 02.09.2022 №02-2/09/22 в якій зазначено, що транспортні витрати становлять 36 000 грн.
Таким чином відповідно до наданої довідки ціна за один кілометр перевезення товару складає 63,45 грн., враховуючи відстань від м. Русе (Болгарія) до пункту пропуску «Порубне - Сірет» (Україна) - 600 км.
Разом з тим у рахунку на оплату по замовленню від 22.08.2022 № 492, у акті надання послуг від 04.09.2022 № 479 та у податковій накладній від 22.08.2022 №58, зазначено що сума коштів за послуги з перевезення ПММ автомобілем НОМЕР_5 , напівпричепом НОМЕР_4 за маршрутом м. Київ - м. Кропивницький - м. Русе (Болгарія) - м. Чернівці (2400 км.) становить 219 432 грн.
Тобто ціна за один кілометр, перевезення товару за тим самим маршрутом - м. Русе (Болгарія) - пункт пропуску «Порубне - Сірет» (Україна) 600 км становить 91,43 грн.
Отже, ТОВ "ВЕЙСТ ТУ ОІЛ" не заявлено у МД від 04.09.2022 № UA903200/2022/006458 повних відомостей щодо складових митної вартості в частині транспортних витрат на перевезення товару та з цією метою до митних органів України надано документи довідка від 02.09.2022 №02-2/09/22 з розрахунком сум транспортних витрат до якого не включено транспортні витрати у розмірі 18 858,00 грн., що призвело до зменшення розміру митних платежів, а саме ПДВ у сумі 1 320,10 грн. (згідно розрахунку від 04.10.2024 № 15/15-03/4845).
Згідно з даними картки обліку особи, яка здійснює операції з товарами, директором ТОВ "ВЕЙСТ ТУ ОІЛ" перебуває ОСОБА_1 .
Відповідно до ст. 65 Господарського кодексу України, керівник підприємства без доручення діє від імені підприємства, представляє його інтереси в органах державної влади і вирішує питання діяльності підприємства.
Таким чином, директор ТОВ «ВЕЙСТ ТУ ОІЛ» ОСОБА_1 заявила в митній декларації з метою неправомірного зменшення розміру митних платежів неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості, а саме транспортні витрати до кордону, що призвело до зменшення розміру митних платежів у розмірі 1 320,10 грн. (ПДВ), чим вчинила порушення митних правил, передбаченого ст. 485 Митного кодексу України.
У судовому засіданні представник Енергетичної митниці ДМС Державної митної служби України Носко Ю.Ю. зазначила, що до матеріалів протоколу про порушення митних правил додані достатні докази, які підтверджують вину особи відносно якої складено даний протокол у вчиненні порушення, передбаченого ст. 485 МК України, просила застосувати стягнення, передбачене санкцією вказаної статті.
ОСОБА_1 у судове засідання повторно не з`явилася, повідомлялася про розгляд справи належним чином, пояснень чи клопотань на адресу суду не надходило.
Суд, дослідивши матеріали справи, приходить до наступного висновку.
Згідно ч. 1 ст. 486 Митного кодексу України (далі - МК України) завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.
За змістом ст.489 МК України посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Відповідно до ч. 1 ст. 495 МК України, доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Такі дані встановлюються із наступних джерел: протоколу про порушення митних правил, протоколів процесуальних дій, додатків до зазначених протоколів; пояснень свідків; пояснень особи, яка притягується до відповідальності; висновку експерта; інших документів (належним чином завірених копій або витягів з них) та інформації у тому числі тієї, що перебуває в електронному вигляді, а також товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил.
Відповідно до ч. 1 ст. 257 МК України, декларування здійснюється шляхом декларування за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.
Відповідно до ст. 266 МК України, декларант та уповноважена ним особа зобов`язані: 1) здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом; 2) на вимогу митного органу пред`явити товари, транспортні засоби комерційного призначення для митного контролю і митного оформлення; 3) надати митному органу передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей; 4) у випадках, визначених цим Кодексом та Податковим кодексом України, сплатити митні платежі або забезпечити їх сплату відповідно до розділу X цього Кодексу; 5) у випадках, визначених цим Кодексом та іншими законами України, сплатити інші платежі, контроль за справлянням яких покладено на митні органи.
Згідно Правил заповнення графи 20 декларації митної вартості, затверджених Наказом Міністерства фінансів України від 24.05.2012 № 599 «Про затвердження Форми декларації митної вартості та Правил її заповнення» для підтвердження витрат на транспортування (перевезення) декларантом відповідно до частини другої ст. 53 Митного кодексу України подаються транспортні (перевізні) документи, що містять відомості про вартість перевезення оцінюваних товарів. До зазначених документів відносяться: рахунок-фактура (акт виконаних робіт) від виконавця договору, банківські та платіжні документи, що підтверджують факт оплати транспортно-експедиційних послуг, відповідно до виставленого рахунку-фактури, калькуляція транспортних витрат (якщо перевезення товарів здійснюється з використанням власного транспортного засобу.
Згідно з п. 8 ст. 264 МК України, з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.
На підтвердження вчинення адміністративного правопорушення, митним органом подано: протокол про порушення митних правил № 0128/90300/24 від 13.05.2024; службова записка про обставини складання протоколу №0128/90300/24 від 14.05.2024; копія ЕМД № UA903200/2022/006458 від 04.09.2022; копія міжнародної автотранспортної накладної (CMR) від 01.09.2022; копія комерційного інвойсу від 01.09.2022 № 3991002962; копія контракту від 04.08.2022 № 150/04.08.2022; копія додаткової угоди № 1 від 04.08.2022; копія протоколу випробування № 0632/15.08.2022; копія довідки про транспортні витрати від 02.09.2022 № 02- 2/09/22; копія податкової накладної від 22.08.2022 № 58; копія листа начальника митного поста «Південно-Західний» Енергетичної митниці від 19.04.2024 №7.6-28-05/28-05-03//21; копія листа директора ТОВ «ЕЙПІ ГРУП УКРАЇНА» ОСОБА_3 від 01.05.2024 № 01-1/05/24; копія договору про надання послуг з перевезення вантажів автомобільним транспортом від 16.08.2022 № 16/08-T; копія акта надання послуг від 04.09.2022 № 479; копія рахунку на оплату від 22.08.2022 № 492; копія листа від 08.05.2024 №7.6-28-05/28-05-03//23; копія листа від 23.08.2024 № 7.6-20/20-02/13/195№ копія листа від 02.10.2024 №02-3/10/24; службова записка управління боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил, адресована в.о. начальника управління контролю та адміністрування митних платежів Енергетичної митниці від 03.10.2024 №20/20-02/4825; копія службової записки Управління контролю адміністрування митних платежів Енергетичної митниці від 04.10.2024 №15/15-03/4845; лист від 28.06.2024 № 7.6-20/20-02/13/146.
Відтак, винність ОСОБА_1 підтверджена належними, допустимими та достовірними доказами. Ці докази є достатніми, оскільки, як окремо, так і в сукупності, у повній мірі доводять його винуватість у вчинені адміністративного правопорушення.
Відповідно до статті 485 МК України заявлення в митній декларації з метою неправомірного звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру неправдивих відомостей щодо істотних умов зовнішньоекономічного договору (контракту), ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача товару, неправдивих відомостей, необхідних для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості, та/або надання з цією ж метою митному органу документів, що містять такі відомості, або несплата митних платежів у строк, встановлений законом, або інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів, а так само використання товарів, стосовно яких надано пільги щодо сплати митних платежів, в інших цілях, ніж ті, у зв`язку з якими було надано такі пільги, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі від 50 до 150 відсотків несплаченої суми митних платежів.
З урахуванням викладеного, суд дійшов висновку про наявність вини особи, яка притягується до адміністративної відповідальності у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 485 МК України, а саме директор ТОВ «ВЕЙСТ ТУ ОІЛ» ОСОБА_1 заявила в митній декларації з метою неправомірного зменшення розміру митних платежів неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості, а саме транспортні витрати до кордону, що призвело до зменшення розміру митних платежів у розмірі 1 320,10 грн. (ПДВ).
Обставин, що пом`якшують чи обтяжують відповідальність ОСОБА_1 судом не встановлено.
Враховуючи обставини та характер вчиненого адміністративного правопорушення, особу, що притягується до адміністративної відповідальності, суд приходить до переконання, що на ОСОБА_1 слід накласти стягнення у виді штрафу в розмірі 150 відсотків несплаченої суми митних платежів, що становить складає 1980,15 грн.
Відповідно до Закону України «Про судовий збір» до стягнення із ОСОБА_1 підлягає судовий збір в сумі 605 грн 60 коп.
Керуючись ст.ст. 485, 459, 461, 483, 486, 527, 528 МК України, ст.ст. 33, 251-252, 268, 277, 283-285, 294 КУпАП, суддя,
ПОСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 визнати винною у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 485 МК України, та накласти штраф у розмірі 150 відсотків несплаченої суми митних платежів у розмірі 1980 (одна тисяча дев`ятсот вісімдесять) гривень 15 копійок.
Стягнути з ОСОБА_1 на користь держави судовий збір в сумі 605 (шістсот п`ять) гривень 60 коп.
Постанова судді у справах про адміністративне правопорушення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.
Постанова судді у справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржена особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником протягом десяти днів з дня винесення постанови до Київського апеляційного суду через Подільський районний суд міста Києва.
Штраф має бути сплачений добровільно не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня вручення постанови про накладення штрафу після набрання нею законної сили, а в разі оскарження постанови, не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення. У разі несплати штрафу у добровільному порядку у встановлений строк, копія постанови буде направлена до відділу державної виконавчої служби для примусового виконання.
Строк пред`явлення постанови до виконання три місяці з моменту набрання нею законної сили.
Суддя: О.І. Якимець
Суд | Подільський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 28.11.2024 |
Оприлюднено | 06.12.2024 |
Номер документу | 123510564 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Дії, спрямовані на неправомірне звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру, а також інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів |
Адмінправопорушення
Подільський районний суд міста Києва
Якимець О. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні