ПОЛТАВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД
Справа № 554/9731/23 Номер провадження 22-ц/814/3469/24Головуючий у 1-й інстанції Савченко Л.І. Доповідач ап. інст. Лобов О. А.
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04 грудня 2024 року м. Полтава
Полтавський апеляційний суд у складі колегії суддів судової палати з розгляду цивільних справ:
головуючого судді-доповідача Лобова О. А.,
суддів: Дорош А.І., Триголова В. М.
розглянув у судовому засіданні в м.Полтаві в порядку письмового провадження без виклику учасників справу за апеляційною скаргою КП «Житлово-експлуатаційна організація №2» Полтавської міської ради на рішення Октябрського районного суду м. Полтави від 31 липня 2023 року (час ухвалення рішення суду з 16:02:53 до 17:02:40; дата виготовлення повного текста рішення суду - 05 серпня 2024 року) у справі за позовом КП «Житлово-експлуатаційна організація №2» Полтавської міської ради до ОСОБА_1 , ОСОБА_2 про стягнення заборгованості за оплату послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій.
Заслухавши доповідь судді-доповідача, апеляційний суд
У С Т А Н О В И В:
У жовтні 2023 КП «ЖЕО №2» Полтавської міської ради звернулося до суду із вказаним позовом, просило ухвалити рішення, яким стягнути із відповідачів на його користь 1415 грн 22 коп. заборгованості за послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій за період з 01 жовтня 2021 року по 30 вересня 2022 року.
Заявлені вимоги обгрунтовані тим, що КП «ЖЕО №2» Полтавської міської ради у період з 01.04.2012 по 30.09.2022 обслуговувало житловий будинок за адресою: АДРЕСА_1 , надаючи послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій мешканцям будинку згідно рішення виконавчого комітету Полтавської міської ради №50 від 20.02.2008 (по 01.05.2018) та згідно рішення виконавчого комітету Полтавської міської ради №68 від 04.04.2018 (з 01.05.2018) з врахуванням рішення виконавчого комітету Полтавської міської ради №226 від 21.10.2021 «Про питання застосування деяких рішень виконавчого комітету Полтавської міської ради щодо послуг з поводження з побутовими відходами», яким з 01.11.2021 послугу по вивезенню побутових відходів (збирання, перевезення та захоронення твердих та великогабаритних відходів) виключено з переліку послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій. 01.10.2022 вказаний житловий будинок передано ОСББ для утримання та експлуатації. Разом з тим, у мешканців будинку залишилася непогашена заборгованість за послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, які надавалися КП «ЖЕО №2». Зокрема, по особовому рахунку № НОМЕР_1 , відкритому за адресою: АДРЕСА_1 , де зареєстровані відповідачі, за період з 01.10.2021 по 30.09.2022 заборгованість за послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій складає 1 415 грн 22 коп.
Послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій КП «ЖЕО №2» фактично надані, а відповідачі фактично споживали ці послуги, тому наявні правові підстави для стягнення з відповідачів боргу по оплаті отриманих послуг.
Рішенням Октябрського районного суду м. Полтави від 31 липня 2023 року у задоволенні позову Комунального підприємства «Житлово-експлуатаційна організація №2» Полтавської міської ради відмовлено за недоведеністю.
В апеляційній скарзі КП «ЖЕО №2» Полтавської міської ради, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм процесуального права та неправильне застосування норм матеріального права, просить рішення суду першої інстанції скасувати і ухвалити нове рішення, яким задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.
Апеляційна скарга мотивована тим, що суд першої інстанції помилкового визначив предмет спору у цій справі, оскільки за змістом позову до відповідачів пред`явлена вимога про стягнення заборгованості за надані послуги, тобто спір виник не з приводу надання чи ненадання послуг, а з приводу стягнення заборгованості за надані послуги, суму якої відповідачі не спростували.
Вирішуючи спір, суд першої інстанції неправильно витлумачив норми ЗУ «Про житлово-комунальні послуги», а саме ст.3-1 Прикінцевих і перехідних положень, ЗУ «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» (статті 9,22), а тому зробив помилковий висновок, що з дати реєстрації ОСББ саме воно (ОСББ) забезпечує утримання та експлуатацію будинку.
Звертається увага на те, що у зверненнях ОСББ, на які посилаються відповідачі відсутня указівка чи вимога про припинення надання послуг з утримання будинку і прибудинкової території.
Суд першої інстанції не дав належної оцінки недобросовісній поведінці ОСББ «Пушкіна1», яке, по суті, ухилялося від прийняття технічної документації на будинок та від виконання обов`язку з утримання будинку.
Відзив на апеляційну скаргу не надходив.
Перевіривши матеріали справи у межах доводів апеляційної скарги, апеляційний суд приходить до висновку, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає з таких мотивів.
Відповідно до ч.1 ст.374,ч.1ст.375 ЦПКУкраїни суд апеляційної інстанції за результатами розгляду апеляційної скарги має право залишити судове рішення без змін, а скаргу - без задоволення, якщо визнає, що рішення суду ухвалене з додержанням норм матеріального та процесуального права.
Судом першої інстанції встановлено відповідачі ОСОБА_1 і ОСОБА_2 проживають та зареєстровані у кв. АДРЕСА_2 ), форма власності приватна, що підтверджено довідкою КП «ЖЕО №2» від 08.08.2023 року № 1986 (а.с.15).
КП «ЖЕО №2» з 01.04.2012 обслуговувало будинок за адресою: АДРЕСА_1 , та надавало послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій споживачам згідно тарифу, у строки та з періодичністю, визначеними рішеннями Виконавчого комітету Полтавської міської ради № 50 від 20.02.2008 (до 01.05.2018) та згідно Рішення Виконавчого комітету Полтавської міської ради № 68 від 04.04.2018 (з 01.05.2018), з урахуванням рішення Виконавчого комітету Полтавської міської ради № 226 від 21.10.2021 року, яким з 01.11.2021 року послугу по вивезенню побутових відходів виключено з переліку послуг з утримання будинків та прибудинкових територій для споживачів будинку. З 01.05.2018 вартість послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій по вказаній квартирі становила 133,66 грн (2, 125 грн х 62,90 кв.м. загальної площі квартири), з 01.11.2021 року вартість послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій по квартирі становила 116,49 грн (1,852 грн х 62,90 кв.м. загальної площі квартири).
Відповідачі були споживачами послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, наданими КП «ЖЕО №2», що ними не заперечується, однак, як вони вважають, до 19.08.2021 року, тобто до моменту державної реєстрації ОСББ «Пушкіна1».
Відповідно до Протоколу №1 установчих зборів від 03.07.2021 року співвласниками багатоквартирного будинку АДРЕСА_1 ) прийнято рішення про створення ОСББ «ПУШКІНА 1». З дня внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію ОСББ відмовилося від користування послугами КП «ЖЕО №2» з утримання будинку та прибудинкової території, у зв`язку з чим уповноважило голову правління ОСББ надіслати поштове відправлення на адресу КП «ЖЕО №2» з повідомленням про відмову співвласників будинку від послуг останнього з дня внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію ОСББ. Також установчими зборами було вирішено після державної реєстрації ОСББ замовити фахове обстеження технічного стану інженерних систем Будинку (Звіту), перейти через статутні органи управління ОСББ на форму управління спільним майном будинку самостійно власними силами шляхом самозабезпечення та відмовитися від користування послуг КП «ЖЕО №2», письмово повідомивши останнього про дострокове припинення Договору між КП «ЖЕО №2» та співвласниками у день державної реєстрації ОСББ, про що повідомити КП «ЖЕО № 2» (а.с.53-57).
Відповідно до копії виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 20.08.2021, 19.08.2021 було зареєстровано ОСББ «ПУШКІНА 1» як юридичну особу з ідентифікаційним кодом юридичної особи 44325784 (а.с.127).
Статут ОСББ «ПУШКІНА 1» затверджено 03 серпня 2021 року установчими зборами Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «ПУШКІНА 1» (а.с.62).
Правління ОСББ 03.09.2021 року за вих. № 1 поштовим відправленням повідомило КП «ЖЕО №2», що з 19.08.2021 року було зареєстроване ОСББ «ПУШКІНА 1», яке самостійно забезпечує господарську діяльність та прохає відповідно до вимог Закону передати паспорт, технічну та будь-яку іншу документацію на будинок (а.с.64).
06.09.2021 року за вих. № 1-06/09-Д правління ОСББ повторно звернулося до КП «ЖЕО №2» з проханням виконати вимоги ст.6Закону «ПроОб`єднанняспіввласників багатоквартирногобудинку» та повідомити про дату і місце передачі-прийому вказаних у зверненні документів, яке отримано позивачем 06.09.2021, про що свідчить вхідний штамп (а.с.65).
13.09.2021 року ОСББ вручило КП «ЖЕО №2» чергове звернення від 13.09.2021 року за вих. № 2-13/9-Д, в якому просило надати до підписання Акту прийому-передачі його копію для ознайомлення та завірені копії актів періодичних оглядів внутрішньо-будинкових систем та їх елементів за 2020-2021 р.р. (а.с.72).
26.09.2022 ОСББ «ПУШКІНА 1» вчергове звернулося до начальника КП «ЖЕО№2» з вимогою передати технічну документацію на будинок (а.с.80-82).
На звернення ОСББ від 06.09.2021 року КП «ЖЕО №2» направило відповідь від 22.09.2021 року, в якій повідомлено про підготовлений Акт приймання-передачі технічної документації та було запропоновано направити представника ОСББ до КП «ЖЕО №2» для здійснення процедури передачі документації та будинку 30.09.2021 о 15.00. (а.с.99).
19.10.2021 року ОСББ «ПУШКІНА 1» повторно було викликано для здійснення процедури передачі технічної документації на 29 жовтня 2021 року о 14.00. (а.с.100).
В той же час, на замовлення ОСББ «ПУШКІНА 1» у вересні 2021 року фахівцем з обстеження інженерних систем будівель ОСОБА_3 виготовлений Звіт з обстеження технічного стану інженерних систем будинку, в якому визначено технічний стан інженерних систем опалення та електропостачання житлового будинку АДРЕСА_1 аварійним (категорія 4 (червона) - критичний для експлуатації, які терміново потребують капітального ремонту (а.с.66-71).
05.10.2021 року ОСББ «ПУШКІНА 1» звернулося до надавачів послуг та направило поштою до КП «ЖЕО №2» примірник Дефектного акту для підтвердження чи спростування викладеного у Дефектному акті та Звіті (а.с.73-77).
Лише 30.09.2022 за вих. №2.3.80 до ОСББ «ПУШКІНА 1» був направлений Акт приймання-передачі технічної документації на будинок у 2-х примірниках, інвентарна справа та перелік квартир, які отримані 03.10.2022. Примірник Акту повернутий не був (а.с.101-105).
Відтак, наказом № 202 від 03 жовтня 2022 року КП «ЖЕО №2» припинило надання послуг за адресою: АДРЕСА_1 , з 01.10.2022 та з цього моменту припинило нараховувати оплати (а.с.106).
Відмовляючи у задоволенні позову, суд першої інстанції виходив з того, що ОСББ «ПУШКІНА 1» зареєстровано в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, як юридична особа 19 серпня 2021 року та саме з цього часу набуло прав та обов`язків щодо укладення відповідних господарських правочинів для надання комунальних послуг, а отже з цього часу правовідносини між КП «ЖЕО №2» та відповідачами з приводу надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій припинилися, оскільки з цього часу питання надання комунальних послуг повинні вирішуватися ОСББ «ПУШКІНА1».
Доводи позивача, що правовідносини між ним та відповідачами щодо надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій надавались до 30.09.2022, тобто до часу передачі житлового будинку АДРЕСА_1 , приймання передачі технічної документації та затвердження акту приймання-передачі вказаного будинку, є неприйнятними з огляду на те, що після державної реєстрації ОСББ «ПУШКІНА 1» розпочало управління будинком власними силами, про що своєчасно повідомляло позивача; починаючи з 03.09.2021 ОСББ «ПУШКІНА 1» неодноразово звертався до КП «ЖЕО №2» з проханням передати необхідну документацію на будинок, що фактично було здійснено лише 30.09.2022.
Нормами Закону покладено обов`язок саме на колишнього балансоутримувача багатоквартирного будинку або особу, яка здійснювала управління багатоквартирним будинком передати необхідну документацію та не вказано, що новостворене об`єднання повинно самостійно звертатися за отриманням вказаних документів.
Суд звернув увагу, що норми Закону України"Проособливості здійсненняправа власностіу багатоквартирномубудинку" та Закону України"Прооб`єднанняспіввласників багатоквартирногобудинку" на момент виникнення спірних правовідносин, не покладали на Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку обов`язку прийняти на баланс відповідний будинок.
Отже, чинне законодавства не встановлювало та не встановлює вимогу щодо передачі на баланс новоствореному об`єднанню будинку від колишнього балансоутримувача багатоквартирного будинку або особи, яка здійснювала управління багатоквартирним будинком до створення об`єднання.
Таким чином, для виконання ОСББ «ПУШКІНА 1» функцій з управління будинку не вимагається прийняття його на баланс.
Незважаючи на повідомлення про початок обслуговування будинку ОСББ «ПУШКІНА 1», КП «ЖЕО №2» безпідставно продовжував нараховувати платежі за ці послуги.
Перевіряючи доводи апеляційної скарги, апеляційний суд керується такими міркуваннями.
Відповідно до пункту 3 Перехідних положень Закону України "Про житлово-комунальні послуги" від 09 листопада 2017 №2189-VIII, договори про надання комунальних послуг, укладені до набрання чинності цим Законом, зберігають чинність протягом одного року з дня набрання чинності цим Законом, крім випадку, якщо до спливу зазначеного строку співвласники багатоквартирного будинку прийняли рішення про вибір моделі організації договірних відносин з виконавцем комунальної послуги відповідно до пункту 4 цього розділу. У разі якщо згідно з договорами про надання комунальних послуг, укладеними до введення в дію цього Закону, передбачено більш ранній строк їх припинення, такі договори вважаються продовженими на той самий строк і на тих самих умовах.
Пунктом 3-1 Перехідних положень Закону України "Про житлово-комунальні послуги" передбачено, що договори про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, укладені до введення в дію норм цього Закону, що регулюють надання послуг з управління багатоквартирним будинком, зберігають чинність на умовах, визначених такими договорами (у тому числі вивезення побутових відходів за наявності), до дати набрання чинності договорами про надання послуг з управління багатоквартирним будинком, що укладені за правилами, визначеними цим Законом. У разі якщо згідно з такими договорами передбачено більш ранній строк їх припинення, такі договори вважаються продовженими на той самий строк і на тих самих умовах.
Не пізніш як протягом одного року з дня введення в дію цього Закону співвласники багатоквартирних будинків незалежно від обраної ними форми управління багатоквартирним будинком зобов`язані прийняти рішення про модель організації договірних відносин з виконавцями комунальних послуг (крім послуг з постачання електричної енергії та природного газу) щодо кожного виду комунальної послуги згідно з частиною першою статті 14 цього Закону, а виконавці комунальних послуг - укласти із такими співвласниками договори про надання відповідних комунальних послуг відповідно до обраної співвласниками моделі організації договірних відносин (пункт 4 розділу VI Закону № 2454-VIII від 07 червня 2018 року).
Згідно із статтею 5Закону України"Прожитлово-комунальніпослуги"№2189-VIII до житлово-комунальних послуг належить, зокрема, послуга з управління багатоквартирним будинком. Ця послуга включає: утримання спільного майна багатоквартирного будинку, зокрема прибирання внутрішньобудинкових приміщень та прибудинкової території, виконання санітарно-технічних робіт, обслуговування внутрішньобудинкових систем (крім обслуговування внутрішньобудинкових систем, що використовуються для надання відповідної комунальної послуги у разі укладення індивідуальних договорів про надання такої послуги, за умовами яких обслуговування таких систем здійснюється виконавцем), утримання ліфтів тощо.
За приписами статей 316, 319, 322Цивільного кодексуУкраїни правом власності є право особи на річ (майно), яке вона здійснює відповідно до закону за своєю волею, незалежно від волі інших осіб. Власник володіє, користується, розпоряджається своїм майном на власний розсуд. Діяльність власника може бути обмежена чи припинена або власника може бути зобов`язано допустити до користування його майном інших осіб лише у випадках і в порядку, встановлених законом. Власник зобов`язаний утримувати майно, що йому належить, якщо інше не встановлено договором або законом.
Відповідно до частин першої, другої статті 368ЦК України спільна власність двох або більше осіб без визначення часток кожного з них у праві власності є спільною сумісною власністю. Суб`єктами права спільної сумісної власності можуть бути фізичні особи, юридичні особи, а також держава, територіальні громади, якщо інше не встановлено законом.
Згідно з частиною другою статті 382ЦК України усі власники квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку є співвласниками на праві спільної сумісної власності спільного майна багатоквартирного будинку.
Статтею 385ЦК України передбачено, що власники квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку (будинках) для забезпечення експлуатації такого будинку (будинків), користування квартирами та нежитловими приміщеннями та управління, утримання і використання спільного майна багатоквартирного будинку (будинків) можуть створювати об`єднання співвласників багатоквартирного будинку (будинків). Таке об`єднання є юридичною особою, що створюється та діє відповідно до закону та статуту.
Особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку, регулювання правових, організаційних та економічних відносини, пов`язаних з реалізацією прав та виконанням обов`язків співвласниками багатоквартирного будинку щодо його утримання та управління врегульовані Законом України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку».
Законодавцем передбачено три форми управління багатоквартирним будинком: співвласники здійснюють управління самостійно шляхом самоорганізації; функції з управління будинком передаються управителю шляхом укладання відповідного договору на підставі типового договору про надання послуги з управління багатоквартирним будинком; управління будинком здійснюється об`єднанням співвласників багатоквартирного будинку або асоціацією співвласників багатоквартирних будинків.
Управління багатоквартирним будинком шляхом створення ОСББ як форма управління передбачає створення та реєстрацію ОСББ як юридичної особи. В цьому випадку співвласники здійснюють управління через свої органи управління, зокрема: загальні збори, правління ОСББ і ревізійну комісію.
У такому разі ОСББ, в особі свого правління, укладає договори на виконання робіт чи надання послуг з іншими фізичними чи юридичними особами для забезпечення утримання свого житлового будинку та його прибудинкової території.
У статті 1Закону України"Прооб`єднанняспіввласників багатоквартирногобудинку" зазначено, що об`єднання співвласників багатоквартирного будинку - юридична особа, створена власниками квартир та/або нежитлових приміщень багатоквартирного будинку для сприяння використанню їхнього власного майна та управління, утримання і використання спільного майна.
Згідно ст.4Закону України"Прооб`єднанняспіввласників багатоквартирногобудинку" об`єднання створюється для забезпечення і захисту прав співвласників та дотримання їхніх обов`язків, належного утримання та використання спільного майна, забезпечення своєчасного надходження коштів для сплати всіх платежів, передбачених законодавством та статутними документами.
За змістом статті 12Закону України"Прооб`єднанняспіввласників багатоквартирногобудинку" управління багатоквартирним будинком здійснює об`єднання через свої органи управління.
За рішенням загальних зборів функції з управління багатоквартирним будинком можуть бути передані (всі або частково) управителю або асоціації.
Об`єднання самостійно визначає порядок управління багатоквартирним будинком та може змінити його у порядку, встановленому цим Законом та статутом об`єднання.
Відповідно до статті 16 Закону України"Прооб`єднанняспіввласників багатоквартирногобудинку" об`єднання має право відповідно до законодавства та статуту об`єднання: утворювати органи управління, визначати умови та розмір плати за їхню діяльність; приймати рішення про надходження та витрати коштів об`єднання; визначати порядок користування спільним майном відповідно до статуту об`єднання; укладати договори; виступати замовником робіт з капітального ремонту, реконструкції багатоквартирного будинку; встановлювати порядок сплати, перелік та розміри внесків і платежів співвласників, у тому числі відрахувань до резервного та ремонтного фондів; здійснювати для виконання статутних завдань господарче забезпечення діяльності об`єднання в порядку, визначеному законом; визначати підрядника, укладати договори про управління та експлуатацію, обслуговування, реконструкцію, реставрацію, проведення поточного і капітального ремонтів, технічного переоснащення майна з будь-якою фізичною або юридичною особою; здійснювати контроль за своєчасною сплатою внесків і платежів; захищати права, представляти інтереси співвласників у судах, органах державної влади і органах влади Автономної Республіки Крим, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах та організаціях незалежно від форми власності; використовувати допоміжні приміщення у багатоквартирному будинку для потреб органів управління об`єднання; встановлювати сервітути, здавати в оренду допоміжні приміщення та інше спільне майно багатоквартирного будинку.
Відповідно до статті 22 Закону України "Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку", для забезпечення утримання та експлуатації багатоквартирного будинку, користування спільним майном у такому будинку, включаючи поточний ремонт, утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території, водопостачання та водовідведення, теплопостачання і опалення, отримання послуги з управління побутовими відходами, об`єднання за рішенням загальних зборів має право: задовольняти зазначені потреби самостійно шляхом самозабезпечення.
Відповідно до частини 1-3 статті 12Закону України"Проособливості здійсненняправа власностіу багатоквартирномубудинку" витрати на управління багатоквартирним будинком включають: 1) витрати на утримання, реконструкцію, реставрацію, проведення поточного і капітального ремонтів, технічного переоснащення спільного майна у багатоквартирному будинку; 2) витрати на оплату комунальних послуг стосовно спільного майна багатоквартирного будинку; 2-1) витрати, пов`язані з виконанням зобов`язань за кредитним договором, укладеним за програмами Фонду енергоефективності; 3) витрати на сплату винагороди управителю в разі його залучення; 4) інші витрати, передбачені рішенням співвласників або законом.
У статті 6Закону України"Прооб`єднанняспіввласників багатоквартирногобудинку" визначено, що державна реєстрація об`єднання (асоціації) проводиться у порядку, встановленому законом для державної реєстрації юридичних осіб. Об`єднання (асоціація) вважається утвореним з дня його державної реєстрації.
За приписами абзацу 18 статті 16Закону України"Прооб`єднанняспіввласників багатоквартирногобудинку" колишній балансоутримувач багатоквартирного будинку або особа, яка здійснювала управління багатоквартирним будинком до створення об`єднання, у тримісячний строк з дня державної реєстрації об`єднання забезпечує передачу йому примірника технічної та іншої передбаченої законодавством документації на будинок, а також документа, на підставі якого багатоквартирний будинок прийнято в експлуатацію, технічного паспорта і планів інженерних мереж.
Отже, за змістом наведених норм, що регулюють спірні правовідносини, з часу державної реєстрації ОСББ набуває усіх та обов?язків, пов?язаних з утриманням і експлуатацією будинку, при цьому закон покладає на колишнього балансоутримувача багатоквартирного будинку або особу, яка здійснювала управління багатоквартирним будинком, обов?язок передати ОСББ усю необхідну технічну документацію на будинок, що, на переконання апеляційного суду, є необхідною передумовою для здійснення ОСББ своїх функцій, у тому числі з утримання будинку самостійно або ж укладення відповідних договорів з третіми особами.
У цивільних правовідносинах діє принцип добросовісності у здійсненні прав та виконані обов?язків.
Отже, позивач, отримавши вперше (06 вересня 2021 року) від ОСББ повідомлення про його створення і вимогу про надання технічної документації на будинок мав діяти добросовісно і виконати вимоги Закону у встановлений строк, незалежно від прийняття об`єднанням рішення про передачу йому функцій з управління будинком та про прийняття будинку на баланс, проте матеріалами підтверджено, що позивач діяв недобросовісно і зволікав із передачею технічної документації тривалий час.
Такий висновок узгоджується із висновками, що викладені у постановах Верховного Суду від 05 липня 2019 (справа №910/6167/18), від 15 березня 2023 (справа №916/2914/21).
За змістом положень ЗУ "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку", ЗУ "Прооб`єднанняспіввласників багатоквартирногобудинку" з дати державної реєстрації ОСББ правовідносини між підприємством, що надає послуги з утримання будинку та прибудинкової території, і особами, які створили ОСББ, власниками житлових і нежитлових приміщень, за загальним правилом припиняються.
Враховуючи наведене, позивач навіть за відсутності чіткого повідомлення про припинення дії раніше укладених договорів з надання послуг, укладених із співвласниками багатоквартирного будинку, діючи добросовісно, мав би порушити перед ОСББ питання стосовно продовження надання послуг, з огляду на те, що з дати державної реєстрації саме ОСББ як юридична особа представляє інтереси усіх співвласників будинку у питаннях, що стосуються, зокрема утримання і обслуговування будинку.
Доводи апеляційної скарги про помилкове розуміння судом предмету спору є необгрунтованими, так як заборгованість за наданими послугами може бути стягнута за умови, що такі послуги надані згідно закону у відповідності до умов укладеного договору.
Твердження апеляційної скарги про суперечливу поведінку ОСББ спростовуються наявними у справі доказами.
Таким чином, суд першої інстанції дотримався вимог процесуального закону та у відповідності до приписів ст.89 ЦПК України дав належну оцінку встановленим обставинам та поданим доказам і у відповідності до вимог ч.4 ст.265 ЦПК України у своєму рішенні надав вичерпну відповідь на всі істотні питання, що виникають при кваліфікації спірних відносин, як у матеріально-правовому, так і у процесуальному сенсах.
Враховуючи встановлене, конкретні обставини справи і характер спірних правовідносин, апеляційний суд вважає, що інші доводи апеляційної скарги не є істотними та такими, що потребують детального аналізу задля забезпечення вимог п.1 ст.6Європейської конвенціїз правлюдини і основоположних свобод (Проніна проти України, № 63566/00, § 23, ЄСПЛ, від 18 липня 2006 року).
Зважаючи на встановлене, апеляційний суд приходить до висновку про відсутність передбачених законом підстав для скасування або зміни рішення суду першої інстанції.
Керуючись ст.367, п.1 ч.1 ст.371, ст.375, ст.382, ст.384 ЦПК України, апеляційний суд
у х в а л и в:
Апеляційну скаргу КП «Житлово-експлуатаційна організація №2» Полтавської міської ради залишити без задоволення.
Рішення Октябрського районного суду м. Полтави від 31 липня 2024 року залишити без змін.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дня її прийняття, касаційна скарга на неї подається протягом тридцяти днів з дня її прийняття безпосередньо до суду касаційної інстанції, датою ухвалення рішення, ухваленого за відсутності учасників справи, є дата складення повного судового рішення.
Повний текст постанови складено 04 грудня 2024 року.
Головуючий суддя О.А. Лобов
Судді: А.І. Дорош
В.М. Триголов
Суд | Полтавський апеляційний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.12.2024 |
Оприлюднено | 09.12.2024 |
Номер документу | 123540966 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема договорів (крім категорій 301000000-303000000), з них надання послуг |
Цивільне
Полтавський апеляційний суд
Лобов О. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні