ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про залишення позовної заяви без руху
04 грудня 2024 рокусправа №380/24263/24Суддя Львівського окружного адміністративного суду Кухар Н.А., розглянувши позовну заяву ОСОБА_1 до Трускавецької міської ради, Управління містобудування, архітектури та землекористування Трускавецької міської ради, Відділу державного архітектурно будівельного контролю Трускавецької міської, ОСОБА_2 (ФОП) про визнання протиправним та скасування наказу, зобов`язання вчинити дії,-
в с т а н о в и в:
До Львівського окружного адміністративного суду звернувся ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; РНОКПП НОМЕР_1 ) з позовом до Трускавецької міської ради (82200, Львівська область, м. Трускавець, вул. Бориславська, 2; ЄДРПОУ 26230588), Управління містобудування Архітектури та землекористування Трускавецької міської ради (вул. Бориславська, 1, м. Трускавець, Львівська область, 82200; ЄДРПОУ 26230588), Відділу державного архітектурно будівельного контролю Трускавецької міської (вул. Бориславська,1, м. Трускавець, Львівська область, 82200; ЄДРПОУ 26230588), ОСОБА_2 (ФОП) ( АДРЕСА_2 ; РНОКПП НОМЕР_2 ) в якому просить суд:
- визнати протиправним та скасувати Наказ номер 54 Управління Містобудування, Архітектури та Землекористування від 08 вересня 2020 "Про присвоєння адреси обєкту нерухомого майна" згідно якого було присвоєно об`єкту нерухомого майна на земельній ділянці, кадастровий номер 4611500000:01:011:0028 багатоквартирний житловий будинок приміщенням громадського і технічного призначення - 17 А по вул. Шевченка м. Трускавець Львівської області;
- встановити відсутність компетенції (повноважень) заступника начальника УМАтаЗ, начальника відділу містобудування і архітектури, головний архітектор ОСОБА_3 приймати даний Наказ;
- зобов`язати залишити об`єкту нерухомого майна на земельній ділянці кадастровий номер 4611500000:01:011:0028 багатоквартирному житловому будинку із приміщенням громадського і технічного призначення - Адресу - 17 по вул. Тараса Шевченка м. Трускавець Львівської області.
Відповідно до пунктів 1- 3 та 6 частини першої статті 171 КАС України суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, зокрема, чи: подана позовна заява особою, яка має адміністративну процесуальну дієздатність; має представник належні повноваження (якщо позовну заяву подано представником); відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу; немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху.
Так, перевіряючи на виконання положень ч.1 ст.171 КАС України даний позов, суддею встановлено, що подана позивачем позовна заява не відповідає вимогам ст.ст.160 - 161 КАС України з огляду на таке.
Приписами пунктів 4, 5 частини 5 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що в позовній заяві зазначаються: зміст позовних вимог і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, а в разі подання позову до декількох відповідачів - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів; виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги; зазначення доказів, що підтверджують вказані обставини.
В позовній заяві позивачем зазначено відповідачами Трускавецьку міську раду, Управління містобудування, архітектури та землекористування Трускавецької міської ради, Відділ державного архітектурно будівельного контролю Трускавецької міської, ОСОБА_2 (ФОП).
Проте, в прохальній частині позовної заяви заявлено вимоги до заступника начальника УМАтаЗ, начальника відділу містобудування і архітектури, головний архітектор ОСОБА_3 .
Частиною 1 статті 5 КАС України встановлено, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом: 1) визнання протиправним та нечинним нормативно-правового акта чи окремих його положень; 2) визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень; 3) визнання дій суб`єкта владних повноважень протиправними та зобов`язання утриматися від вчинення певних дій; 4) визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії; 5) встановлення наявності чи відсутності компетенції (повноважень) суб`єкта владних повноважень; 6) прийняття судом одного з рішень, зазначених у пунктах 1-4 цієї частини та стягнення з відповідача - суб`єкта владних повноважень коштів на відшкодування шкоди, заподіяної його протиправними рішеннями, дією або бездіяльністю.
Суб`єкт владних повноважень це орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг (п. 7 ч. 1 ст. 4 КАС України).
Пунктом 2 ч. 1 ст. 4 КАС України визначено, що публічно-правовий спір це спір, у якому: хоча б одна сторона здійснює публічно-владні управлінські функції, в тому числі на виконання делегованих повноважень, і спір виник у зв`язку із виконанням або невиконанням такою стороною зазначених функцій; або хоча б одна сторона надає адміністративні послуги на підставі законодавства, яке уповноважує або зобов`язує надавати такі послуги виключно суб`єкта владних повноважень, і спір виник у зв`язку із наданням або ненаданням такою стороною зазначених послуг; або хоча б одна сторона є суб`єктом виборчого процесу або процесу референдуму і спір виник у зв`язку із порушенням її прав у такому процесі з боку суб`єкта владних повноважень або іншої особи.
Характерною ознакою публічно-правових спорів є сфера їх виникнення - публічно-правові відносини, тобто передбачені нормами публічного права суспільні відносини, що виражаються у взаємних правах та обов`язках їх учасників у різних сферах діяльності суспільства, зокрема пов`язаних з реалізацією публічної влади.
Отже, основною визначальною рисою адміністративних правовідносин є владне підпорядкування однієї сторони цих відносин іншій стороні. Сторони в адміністративному спорі ще до його виникнення повинні перебувати у відносинах вертикального підпорядкування.
У відповідності до п. 1 ч. 1ст. 19 Кодексу адміністративного судочинства України юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема, спорах фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.
В порушення вище вказаних вимог позивачем визначено відповідачем не суб`єкта владних повноважень, а ФОП ОСОБА_2 .
Отже, позивачу належить подати до суду позовну заяву в новій редакції (в кількості, що відповідає кількості учасників справи), яка міститиме зміст позовних вимог, що узгоджуватиметься зі складом учасників спору.
Згідно з частинами 1, 2 статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.
В ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.
Недоліки позовної заяви мають бути усунені протягом десяти днів з дня вручення копії цієї ухвали шляхом подання до суду:
- подання позовної заяви в новій редакції;
- до позовної заяви з усунутими недоліками додати її копії відповідно до кількості учасників справи.
Керуючись статтями 160, 161, 169, 243,248 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
у х в а л и в:
Позовну заяву ОСОБА_1 до Трускавецької міської ради, Управління містобудування, архітектури та землекористування Трускавецької міської ради, Відділу державного архітектурно будівельного контролю Трускавецької міської, ОСОБА_2 (ФОП) про визнання протиправним та скасування наказу, зобов`язання вчинити дії - залишити без руху.
Позивачеві у десятиденний строк з дня одержання ухвали усунути наведені у ній недоліки у вказаний у ній спосіб.
Роз`яснити позивачеві, що якщо недоліки позовної заяви, яку залишено без руху, не будуть усунуті у встановлений судом строк, позовна заява буде повернута відповідно до пункту 1 частини 4 статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України.
Копію ухвали про залишення позовної заяви без руху надіслати (надати) позивачеві.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та не підлягає оскарженню.
СуддяКухар Наталія Андріївна
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.12.2024 |
Оприлюднено | 09.12.2024 |
Номер документу | 123549880 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Кухар Наталія Андріївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні