ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05 грудня 2024 року м. ПолтаваСправа № 440/11870/24
Полтавський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Костенко Г.В., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "БІЗНЕС-СЕРВІС ГРУП" до Головного управління державної податкової служби у м.Києві, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення,
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю "БІЗНЕС-СЕРВІС ГРУП" звернулося до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Головного управління державної податкової служби у м.Києві, Державної податкової служби України, в якій просить:
- визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління Державної податкової служби у місті Києві від 18.12.2023 №2800/26-15-04-16-14 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю "БІЗНЕС-СЕРВІС ГРУП" (код ЄДРПОУ 41339108);
- зобов`язати Державну податкову службу України поновити реєстрацію Товариства з обмеженою відповідальністю "БІЗНЕС-СЕРВІС ГРУП" (код ЄДРПОУ 41339108) платником податку на додану вартість з 01.07.2017 (дати отримання свідоцтва платника податку на додану вартість) шляхом внесення відповідного запису до Реєстру платників податку на додану вартість з збереженням індивідуального податкового номера 413391010136;
- зобов`язати Державну податкову службу України поновити облікові дані, записи та стан рахунків інтегрованої картки Товариства з обмеженою відповідальністю "БІЗНЕС-СЕРВІС ГРУП" (код ЄДРПОУ 41339108) в системі електронного адміністрування ПДВ (СЕА) щодо суми податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, які були наявні - до прийняття рішення від 18.12.2023 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилався на протиправність спірного рішення Головним управлінням ДПС у м. Києві від 18.12.2023 №2800/26-15-04-16-14 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість юридичної особи ТОВ "БІЗНЕС-СЕРВІС ГРУП". Пояснив, що податкова звітність, яка подавалась ТОВ "БІЗНЕС-СЕРВІС ГРУП" упродовж 12 послідовних податкових місяців (листопад 2022 року - жовтень 2023 року), не відображала ознак ведення підприємством господарської діяльності, здійсненої з метою формування податкових зобов`язань чи податкового кредиту, за наявності поважних причин для цього. Позивач подавав податкову звітність протягом 12 послідовних місяців, у цей період позивачу були виписані наступні податкові накладні від 05.04.2023 № 3832, від 06.07.2023 № 5577, від 14.10.2023 № 2991, які не були відображені в податкових деклараціях. Позивач зазначає, що відповідно до вимог Податкового кодексу України він має право протягом 365 днів подати корегування до вказаних податкових декларацій, але з прийняття рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ він позбавлений такого права. Наголосив на тому, що спірне рішення Головним управлінням ДПС у Полтавській області в установленому ПК України порядку не отримував.
Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 09.10.2024 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі, яку призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.
22.10.2024 судом одержано відзив відповідача ДПС України на позов, у якому контролюючий орган зазначив, що підприємство зареєстровано платником ПДВ 01.07.2017, однак упродовж 12 послідовних податкових місяців (листопад 2022 року - жовтень 2023 року) подає податкові декларації з податку на додану вартість за період з 01.11.2022 до 31.10.2023 року з показниками, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів (послуг), здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту протягом 12 послідовних місяців.. Зазначені обставини в силу підпункту "г" пункту 184.1 статті 184 ПК України є достатньою підставою для виключення ТОВ "БІЗНЕС-СЕРВІС ГРУП" з Реєстру платників податку на додану вартість. Відтак відповідач вважає, що рішення про анулювання реєстрації ТОВ "БІЗНЕС-СЕРВІС ГРУП" в якості платника податку на додану вартість від 18.12.2023 №2800/26-15-04-16-14 прийнято обґрунтовано та правомірно, а тому просив відмовити у задоволенні позовних вимог.
25.10.2024 судом одержано відзив відповідача Головного управління ДПС у м. Києві, в якому відповідач просить суд відмовити у задоволенні позовних вимог повністю.
28.11.2024 до суду надійшли додаткові пояснення позивача, в яких останній просить суд задовольнити позов в повному обсязі.
Справу за вказаним позовом розглянуто судом за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось на підставі частини четвертої статті 229 вказаного Кодексу.
Дослідивши письмові докази і письмові пояснення сторін, викладені у заявах по суті справи, суд встановив такі обставини.
ТОВ "БІЗНЕС-СЕРВІС ГРУП" (ЄДРПОУ 41339108) зареєстрований як платника ПДВ 01.07.2017 року.
Як встановлено судом та не заперечувалось сторонами, позивач з листопад 2022 року - жовтень 2023 року), тобто протягом 12 послідовних податкових місяців, подавав контролюючому органу декларації з податку на додану вартість, які свідчить про відсутність постачання/придбання товарів/послуг, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту з податку на додану вартість, тобто з нульовими показниками.
18.12.2023 Головним управлінням ДПС у м. Києві складено довідку № 2800/26-15-04-16-13 щодо результати перевірки подання/неподання платником ПДВ до податкового органу декларації з податку на додану вартість протягом 12 послідовних податкових місяців.
18.12.2023 Головним управлінням ДПС у м. Києві прийнято рішення щодо анулювання реєстрації ТОВ в якості платника податку на додану вартість №2800/26-15-04-16-14 на підставі підпункту "г" пункту 184.1 статті 184 ПК України.
Зазначене рішення направлялось 27.12.2023 на податкову адресу ТОВ "БІЗНЕС-СЕРВІС ГРУП" рекомендованим листом з повідомленням про вручення, але повернулось з відміткою пошти "за закінченням зберігання" .
Не погоджуючись з рішенням контролюючого органу про анулювання реєстрації ТОВ "БІЗНЕС-СЕРВІС ГРУП" платника податку на додану вартість №2800/26-15-04-16-14 від 18.12.2023, позивач звернувся до суду.
Надаючи правову оцінку спірному рішенню про анулювання реєстрації ТОВ "БІЗНЕС-СЕРВІС ГРУП" платника податку на додану вартість №2800/26-15-04-16-14 від 18.12.2023 та відповідним доводам сторін, суд виходить з такого.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
При вирішені спору суд виходить із того, що відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків та зборів, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, регулює Податковий кодекс України (надалі - ПК України).
Відповідно до підпунктів 49.2, 49.4 статті 49 ПК України платник податків зобов`язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період, в якому виникають об`єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є. Податкова звітність з податку на додану вартість подається в електронній формі до контролюючого органу всіма платниками цього податку з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.
Статтею 184 ПК України визначено порядок та підстави анулювання реєстрації платника податку на додану вартість.
Відповідно до п.184.1 ст.184 ПК України реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі якщо: а) будь-яка особа, зареєстрована як платник податку протягом попередніх 12 місяців, подала заяву про анулювання реєстрації, якщо загальна вартість оподатковуваних товарів/послуг, що надаються такою особою, за останні 12 календарних місяців була меншою від суми, визначеної статтею 181 цього Кодексу, за умови сплати суми податкових зобов`язань у випадках, визначених цим розділом; б) будь-яка особа, зареєстрована як платник податку, прийняла рішення про припинення та затвердила ліквідаційний баланс, передавальний акт або розподільчий баланс відповідно до законодавства за умови сплати суми податкових зобов`язань із податку у випадках, визначених цим розділом; в) будь-яка особа, зареєстрована як платник податку, реєструється як платник єдиного податку, умова сплати якого не передбачає сплати податку на додану вартість; г) особа, зареєстрована як платник податку, протягом 12 послідовних податкових місяців не подає контролюючому органу декларації з податку на додану вартість та/або подає таку декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність постачання/придбання товарів/послуг, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту; ґ) установчі документи будь-якої особи, зареєстрованої як платник податку, визнані рішенням суду недійсними; д) господарським судом винесено ухвалу про ліквідацію юридичної особи - банкрута; е) платник податку ліквідується за рішенням суду (фізична особа позбувається статусу суб`єкта господарювання) або особу звільнено від сплати податку чи її податкову реєстрацію анульовано (скасовано, визнано недійсною) за рішенням суду; є) фізична особа, зареєстрована як платник податку, померла, її оголошено померлою, визнано недієздатною або безвісно відсутньою, обмежено її цивільну дієздатність; з) припинено дію договору про спільну діяльність, договору управління у п`ятнадцятиденний строк з дні отримання зазначеної ухвали суду відзив на позовну заяву.
Згідно з п.184.2 ст.184 ПК України анулювання реєстрації на підставі, визначеній у підпункті "а" пункту 184.1 цієї статті, здійснюється за заявою платника податку, а на підставах, визначених у підпунктах "б" - "з" пункту 184.1 цієї статті, може здійснюватися за заявою платника податку або за самостійним рішенням відповідного контролюючого органу.
Анулювання реєстрації здійснюється на дату: подання заяви платником податку або прийняття рішення контролюючим органом про анулювання реєстрації; зазначену в судовому рішенні; припинення дії договору про спільну діяльність, договору управління майном, угоди про розподіл продукції або закінчення строку, на який утворено особу, зареєстровану як платник податку; що передує дню втрати особою статусу платника податку на додану вартість.
При цьому датою анулювання реєстрації платника податку визначається дата, що настала раніше.
Згідно з вимогами п.184.3 ст.184 ПК України контролюючий орган анулює реєстрацію особи як платника податку, що подав заяву про анулювання реєстрації, якщо встановить, що він відповідає вимогам пункту 184.1 цієї статті.
Відповідно до вимог п.184.10 ст.184 ПК України про анулювання реєстрації платника податку контролюючий орган зобов`язаний письмово повідомити особу протягом трьох робочих днів після дня анулювання такої реєстрації.
Пунктами 184.5-184.6 статті 184 ПК України передбачено, що з моменту анулювання реєстрації особи як платника податку така особа позбавляється права на віднесення сум податку до податкового кредиту, складання податкових накладних. У разі анулювання реєстрації особи як платника податку останнім звітним (податковим) періодом є період, який розпочинається від дня, що настає за останнім днем попереднього податкового періоду, та закінчується днем анулювання реєстрації.
Аналогічні за змістом приписи викладені у Положенні про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України №1130 від 14.11.2014 (надалі - Положення №1130), яке розроблене відповідно до розділів I, II, V, XIV, XVIII Податкового кодексу України та інших нормативно-правових актів, визначається порядок: реєстрації платників податку на додану вартість; анулювання реєстрації платників податку на додану вартість; ведення реєстру платників податку на додану вартість (далі - Реєстр); присвоєння індивідуального податкового номера платника податку на додану вартість; оприлюднення даних з Реєстру; перереєстрації платників податку на додану вартість; ведення документації при реєстрації/анулюванні реєстрації платників податку на додану вартість; формування і надання витягів та довідок з Реєстру.
Згідно з пунктом 5.5 Положення №1130 контролюючі органи здійснюють постійний моніторинг платників ПДВ, включених до Реєстру, та приймають рішення про анулювання реєстрації платників ПДВ у разі існування відповідних підстав.
Рішення про анулювання реєстрації за самостійним рішенням контролюючого органу приймаються за наявності відповідних підтвердних документів (відомостей).
Такими документами є, зокрема, довідка про подання/неподання платником ПДВ контролюючому органу декларації з податку на додану вартість протягом 12 послідовних податкових місяців та/або реєстр (перелік) податкових декларацій (податкових розрахунків) особи за 12 послідовних податкових місяців, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту у таких деклараціях (податкових розрахунках) протягом 12 послідовних податкових місяців (підстава - підпункт "г" пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу). У реєстрі (переліку) зазначаються дані про реєстрацію особи платником ПДВ та по кожній декларації (податковому розрахунку) - податковий період, дата надходження декларації (податкового розрахунку) до контролюючого органу, загальні обсяги постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту звітного періоду, вказані у відповідних рядках та колонках податкової декларації (податкового розрахунку) (підпункт 3 абзацу 3 пункту 5.5. Наказу №1130).
Відповідно до пункту 5.6 Наказу №1130 за наявності зазначених підтвердних документів (відомостей) контролюючий орган за місцем перебування на обліку платника податків приймає рішення про анулювання реєстрації особи - платника ПДВ незалежно від здійснення контролюючим органом документальних та камеральних перевірок такої особи і їх результатів, а також обов`язку такої особи бути зареєстрованою та/або нараховувати чи сплачувати податок на додану вартість відповідно до законодавства.
З аналізу наведених вище правових норм слідує, що подання платником податку протягом 12 послідовних податкових місяців декларацій (податкових розрахунків), які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів/послуг, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту, є підставою для анулювання реєстрації такої особи як платника податку на додану вартість за самостійним рішенням контролюючого органу.
При цьому, з метою вирішення питання щодо прийняття рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ контролюючий орган має враховувати останні 12 послідовних податкових місяців, за які подані податкові декларації до складання контролюючим органом документа, який є підставою для анулювання реєстрації.
У свою чергу, підтверджуючим документом для прийняття контролюючим органом рішення про анулювання реєстрації у даному випадку є відповідна довідка щодо анулювання такої реєстрації.
Зазначений висновок відповідає правовій позиції Верховного Суду, викладеній в постановах від 18.09.2019 у справі №200/13263/18-а.
Отже, анулювання реєстрації платника податку за рішенням податкового органу на підставі підпункту "г" пункту184.1 статті 184 ПК України можливе за таких обставин: неподання платником податку на додану вартість декларацій з податку на додану вартість протягом 12 послідовних податкових місяців та/або подання такої декларації з податку на додану вартість з показниками про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту.
Такі обставини мають підтверджуватись як самими деклараціями з податку на додану вартість, так і довідкою про подання/неподання платником ПДВ контролюючому органу декларації з податку на додану вартість протягом 12 послідовних податкових місяців та/або реєстром (переліком) податкових декларацій (податкових розрахунків) особи за 12 послідовних податкових місяців, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту у таких деклараціях.
Зазначений висновок відповідає правовій позиції Верховного Суду, викладеній в постановах від 05.11.2018 у справі №820/2294/16, від 16.04.2020 року у справі №826/876/17.
Як вже зазначалось судом, підставою для прийняття рішення оскарженого визначено подання позивачем податкової звітності з податку на додану вартість протягом 12 послідовних податкових місяців за період з листопад 2022 року по жовтень 2023 року з нульовими показниками.
Зазначений факт зафіксовано в довідці ГУ ДПС України у м. Києві щодо анулювання реєстрації платника ПДВ від 18.12.2023 № 2800/26-15-04-16-13 (т. 2 а.с. 55).
Судом встановлено, що основним видом господарської діяльності ТОВ "БІЗНЕС-СЕРВІС ГРУП" є будівництво житлових і нежитлових будівель (основний).
Як встановлено судом та не заперечувалось сторонами, позивач з листопад 2022 року по жовтень 2023 року, тобто протягом 12 послідовних податкових місяців, подавав контролюючому органу декларації з податку на додану вартість, які свідчить про відсутність постачання/придбання товарів/послуг, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту з податку на додану вартість, тобто з нульовими показниками.
Позивач у позовній заяві посилається на те, що спірним рішенням відповідач позбавив позивача права на подання коригування до податкових декларацій.
Відповідно до вимог п. 183.13 ст. 183 Кодексу з метою постійного забезпечення органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних та фізичних осіб, інформацію про анулювання реєстрації платника ПДВ ТОВ "БІЗНЕС-СЕРВІС ГРУП", (із зазначенням індивідуального податкового номера, дати анулювання, причини та підстави для анулювання реєстрації) оприлюднено на офіційному веб-сайті ДПС у відкритій частині ІКС "Електронний кабінет" за посиланням http://cabinet.tax.gov.ua/registers (п. 7.1 розділу VІІ Положення № 1130).
Відповідно така інформація є доведеною до відома заінтересованих осіб з моменту оприлюднення.
Згідно даних сервісу "Архів електронний документів" ТОВ "Бізнес-Сервіс Груп" 19.02.2024 в 13:12:01 подано в електронному вигляді документ Довідка про суму від`ємного значення звітного (податкового) періоду, яка зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (Д2) за січень 2024 року. Вказаний документ не було прийнято, про що ТОВ «Бізнес-Сервіс Груп» повідомлено згідно квитанції ID3600233388 від 19.02.2024, в розділі «Виявлені
помилки» було зазначено "Документ не може бути прийнятий Порушено вимоги п. 48.4 ст. 48 Податкового кодексу України, а саме ІПН 413391010136 не був платником ПДВ в січні 2024 року. Дата анулювання реєстрації платника ПДВ 18.12.2023".
Згідно з пунктом 7.2 Положення № 1130 якщо реєстрацію особи як платника ПДВ було анульовано та відомості із Реєстру про таке анулювання були оприлюднені відповідно до цього Положення, то право доступу до таких відомостей є забезпеченим та інформація про таке анулювання вважається доведеною до відома заінтересованих осіб.
Згідно з абзацом першим п. 5.5 розділу V Положення № 1130 анулювання реєстрації за самостійним рішенням контролюючого органу може бути здійснене на підставах, визначених у п.п. "б" "з" п. 184.1 ст. 184 розділу V Кодексу (п.п. "б" "з" п. 5.1 розділу V Положення № 1130) та за наявності відповідних підтвердних документів (відомостей), шляхом виключення платника ПДВ з реєстру платників ПДВ (далі Реєстр).
Контролюючі органи здійснюють постійний моніторинг платників ПДВ, включених до Реєстру, та приймають рішення про анулювання реєстрації платників ПДВ у разі існування відповідних підстав.
Відповідно до вимог п.п. 3 п. 5.2 розділу V Положення № 1130 при розгляді питання анулювання реєстрації згідно з п.п. "г" п.184.1 ст. 184 розділу V Кодексу (п.п. "г" п. 5.1 розділу V Положення № 1130) 12 місяців визначаються із урахуванням того, що:
- не враховується місяць, в якому проведено реєстрацію особи платником ПДВ, якщо особа зареєстрована платником ПДВ з дня, іншого ніж перший день календарного місяця;
- включаються останні 12 послідовних податкових місяців, за які подані податкові декларації (у разі подання декларацій) або сплив строк подання податкових декларацій (у разі неподання декларацій) до отримання чи складання контролюючим органом документа, який є підставою для анулювання реєстрації.
Порядок та строки оскарження рішень контролюючих органів визначено ст. 55, 56 розділу ІІ Кодексу та Порядком оформлення і подання скарг платниками податків та їх розгляду контролюючими органами, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 21.10.2015 № 916, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 23.12.2015 за № 1617/28062 (зі змінами).
За матеріалами справи встановлено, що ТОВ "БІЗНЕС-СЕРВІС ГРУП" подає податкові декларації з податку на додану вартість за період з 01.11.2022 до 31.10.2023 року з показниками, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів (послуг), здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту протягом 12 послідовних місяців.
З аналізу вищевикладеного слідує, що обов`язковою умовою для прийняття контролюючим органом рішення щодо анулювання реєстрації платника податків є не здійснення платником податків господарської діяльності щодо укладання правочинів, які оподатковуються ПДВ, що тягне за собою не подання відповідних декларацій або їх подання з нульовими відомостями.
Тобто, анулювання реєстрації платника податку за рішенням податкового органу на підставі п.п. "г" п.184.1 ст. 184 ПК України можливе за таких умов: неподання платником податку на додану вартість декларацій з податку на додану вартість протягом 12 послідовних податкових місяців та/або подання такої декларації з податку на додану вартість з показниками про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту.
Аналогічна правова позиція викладена в постанові Верховного Суду від 17.09.2024 по справі № 280/10300/23.
Законом України від 12 травня 2022 року № 2260-IX "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану" (далі Закон № 2260), який набрав чинності 27.05.2022 та Законом України від 13 грудня 2022 року № 2836-ІХ "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо сприяння відновленню енергетичної інфраструктури України", який набрав чинності 03.01.2023 (норми щодо змін до п.п.69.1 п. 69 підрозд. 10 розд. XX "Перехідні положення" ПКУ застосовуються починаючи з 27.05.2022) внесено зміни до п. 69 підрозд. 10 розд. XX "Перехідні положення" ПКУ, згідно з яким тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні", затвердженим Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-IX "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні", встановлено особливості для справляння податків і зборів.
Так, згідно з п.п. 69.1 п. 69 підрозд. 10 розд. XX "Перехідні положення" Кодексу у разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності та/або документів (повідомлень), у тому числі передбачених ст.ст. 39 і 392, п. 46.2 ст. 46 Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої Кодексу відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.
Звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків щодо реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування, дата складання яких припадає на період з 1 лютого по 31 травня 2022 року, за умови забезпечення їх реєстрації не пізніше 15 липня 2022 року.
Платники податків, у тому числі щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу, у яких відновилася можливість виконувати свої податкові обов`язки, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня відновлення можливості платника податків, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків, передбачених Кодексу, за умови виконання ними таких податкових обов`язків щодо реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, подання звітності, сплати податків і зборів протягом 60 календарних днів з першого дня місяця, наступного за місяцем відновлення таких можливостей платників податків.
Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у цьому підпункті, та перелік документів на підтвердження затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Згідно з даними інформаційно-комунікаційних систем органів ДПС (далі ІКС) ТОВ "БІЗНЕС-СЕРВІС ГРУП" заяву щодо неможливості виконання своїх податкових обов`язків, відповідно до наказу Міністерства фінансів України від 29.07.2022 № 225 "Про затвердження Порядку підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ "Перехідні положення" Податкового кодексу України, та перелік документів на підтвердження" не подавав.
Щодо посилання на висновки викладені у постанові Верховного Суду від 30 листопада 2022 року у справі №380/8687/20, то Суд звертає увагу на те, що у вказаній справі неможливість формувати податкові зобов`язання та податковий кредит у вказаний період, була обумовлена накладенням арешту на суми податку на додану вартість Товариства в системі електронного адміністрування ПДВ судом, який активно оскаржувався Товариством в судовому порядку.
У цій же ж справі позивач фактично доводить здійснення у спірний період господарських операцій, проте не доводить активної поведінки в частині здійснення свого податкового зобов`язання перед державою.
Відтак правовідносини у вказаних справах не можуть вважатися подібними.
Як вбачається з матеріалів справи, 27.08.2024 ТОВ "БІЗНЕС-СЕРВІС ГРУП" зареєстровано як платник податку на додану вартість згідно витягу з реєстру платників податку на додану вартість.
Таким чином, ГУ ДПС у м. Києві під час ухвалення рішення про анулювання реєстрації ТОВ "БІЗНЕС-СЕРВІС ГРУП" платника податку на додану вартість від 18.12.2023 №2800/26-15-04-16-14 діяло відповідно до приписів податкового законодавства, забезпечуючи виконання покладених на контролюючий орган функцій та повною мірою використовуючи надані законодавством права, а отже спірне рішення відповідача є правомірним, обґрунтованим та скасуванню не підлягає.
За викладених обставин адміністративний позов задоволенню належить залишити без задоволення.
Підстави для розподілу судових витрат відсутні.
Керуючись статтями 2, 3, 6-10, 72-78, 90, 139, 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, -
В И Р І Ш И В :
Відмовити в задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю "БІЗНЕС-СЕРВІС ГРУП" (вул. В. Чорновола, б.2а, м.Полтава, Полтавська область, код ЄДРПОУ 41339108) до Головного управління державної податкової служби у м.Києві (вул.Шолуденка, 33/19, м.Київ, код ЄДРПОУ 44116011), Державної податкової служби України (Львівська площа, буд. 8, м.Київ, код ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправним та скасування рішення.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до Другого апеляційного адміністративного суду в порядку, визначеному частиною 8 статті 18, частинами 7-8 статті 44 та статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України, а також з урахуванням особливостей подання апеляційних скарг, встановлених підпунктом 15.5 підпункту 15 пункту 1 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України.
Апеляційна скарга на це рішення може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Головуючий суддя Г.В. Костенко
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.12.2024 |
Оприлюднено | 09.12.2024 |
Номер документу | 123550520 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
Г.В. Костенко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні