Рішення
від 25.11.2024 по справі 922/3431/24
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Держпром, 8-й під`їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,

тел. приймальня (057) 705-14-14, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25.11.2024м. ХарківСправа № 922/3431/24

Господарський суд Харківської області у складі:

судді Усатої В.В.

при секретарі судового засідання Корнух В.О.

розглянувши в порядку загального позовного провадження справу

за позовом Фізичної особи-підприємця Харченка Олександра Валерійовича ( АДРЕСА_1 ) до Державного підприємства «ХЛІБНА БАЗА №85» (64703, Україна, Харківська обл., Ізюмський р-н, м. Барвінкове, вул. Київська, буд. 2) про стягнення коштів за участю представників:

позивача - не з`явився;

відповідача - не з`явився;

ВСТАНОВИВ:

Фізична особа-підприємець Харченко Олександр Валерійович звернувся до Господарського суду Харківської області з позовом до Державного підприємства «ХЛІБНА БАЗА №85», в якому просить:

- Стягнути з Державного підприємства «ХЛІБНА БАЗА №85» (ідентифікаційний код 22675081, місцезнаходження: 64703, Харківська обл., Барвінківський р-н, м. Барвінкове, вул. Київська, буд. 2) на користь Фізичної особи-підприємця Харченка Олександра Валерійовича (ідентифікаційний код НОМЕР_1 , місцезнаходження: АДРЕСА_1 ) основну суму заборгованості у розмірі 5 661 493,73 грн.

- Судові витрати Фізичної особи-підприємця Харченка Олександра Валерійовича (ідентифікаційний код НОМЕР_1 , місцезнаходження: АДРЕСА_2 ) в розмірі 85 699,89 грн. покласти на Державне підприємство «ХЛІБНА БАЗА №85» (ідентифікаційний код 22675081, місцезнаходження: 64703, Харківська обл., Барвінківський р-н, м. Барвінкове, вул. Київська, буд. 2) в повному обсязі.

Позов обґрунтовано неналежним виконанням відповідачем умов Договору на надання послуг прибирання №090823 від 09.08.2023 року, Договору па надання послуг очищення складів №170823 від 17.08.2023 року, Договору па бухгалтерське обслуговування №170823/01 від 17.08.2023 року, Договору про надання послуг №170823/02 від 17.08.2023 року, Договору технічного обслуговування та ремонту №170823/04 від 17.08.2023 року, Договору про надання послуг №310823 від 31.08.2023 року, Договору про надання послуг по дезінфекції та дератизації №010923 від 01.09.2023 року, Договору підряду №021023 від 02.10.2023 року - щодо оплати отриманих послуг та робіт.

Ухвалою Господарського суду Харківської області від 02.10.2024 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі № 922/3431/24. Постановлено справу розглядати за правилами загального позовного провадження з повідомленням сторін. Призначено підготовче засідання на 21 жовтня 2024 року о 12:00 год.

14.10.2024 через систему «Електронний суд» представником позивача подано заяву про участь в судовому засіданні в режимі відеоконференції за вх. № 25880.

Ухвалою Господарського суду Харківської області від 15.10.2024 заяву представника Фізичної особи-підприємця Харченка Олександра Валерійовича про участь в судовому засіданні в режимі відеоконференції (вх. № 25880 від 14.10.2024) - задоволено. Постановлено підготовче засідання у справі № 922/3431/24 призначене на "21" жовтня 2024 р. о 12:00 год. та інші (наступні) судові засідання у справі провести в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду за участю представника позивача адвоката Сільвановича Геннадія Борисовича (електронна пошта: ІНФОРМАЦІЯ_1 ). з використанням власних технічних засобів (за допомогою системи для проведення відеоконференцій https://vkz.court.gov.ua).

18.10.2024 від відповідача до суду надійшов відзив на позов за вх. № 26286.

В судовому засіданні 21.10.2024 на підставі п. 3 ч. 2 ст. 183 ГПК України постановлено протокольну ухвалу про відкладення підготовчого засідання на 11.11.2024 о(б) 11:15 год.

В судовому засіданні 11.11.2024 на підставі п. 3 ч. 2 ст. 185 ГПК України постановлено протокольну ухвалу про закриття підготовчого провадження та призначення справи до судового розгляду по суті на 25.11.2024 о(б) 11:30 год.

25.11.2024 через систему «Електронний суд» представником позивача подано заяву про розгляд справи без участі за вх. № 29567, в якій просить здійснювати розгляд справи № 922/3431/24 за відсутності представника Позивача - адвоката Сільвановича Геннадія Борисовича, а також зазначає, що позовні вимоги, викладені в позовній заяві по справі № 922/3431/24, підтримує в повному обсязі.

В призначене судове засідання 25.11.2024 сторони своїх представників не направили.

Відповідно до ч.1 ст. 202 Господарського процесуального кодексу України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи за умови, що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.

Водночас, суд звертає увагу на те, що явка сторін у судове засідання обов`язковою не визнавалась, а брати участь у судових засіданнях є правом учасників справи, що встановлено ст. 42 ГПК України. Окрім того, за висновками суду у матеріалах справи достатньо документів, які мають значення для правильного вирішення спору, внаслідок чого, суд дійшов висновку, що справа може бути розглянута за наявними у ній документами.

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення проти них, об`єктивно оцінивши надані суду докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Між Фізичною особою-підприємцем Харченко Олександром Валерійовичем (далі - Позивач, Виконавець) та Державним підприємством «ХЛІБНА БАЗА №85» (далі - Відповідач, Замовник), було укладено низку договорів щодо надання послуг (виконання робіт) на території Замовника (адреса: 64703, Харківська обл., Барвінківський р-н, м. Барвінкове, вул. Київська, буд. 2).

Так, 09.08.2023 року між ФОП Харченко О.В. (виконавець) та ДП «ХЛІБНА БАЗА №85» (замовник) було укладено Договір про надання послуг прибирання №090823.

Відповідно до п.1.1. Договору за цим Договором Виконавець зобов`язується власними або залученими силами і засобами надати послуги з прибирання приміщень та території підприємства Замовника (далі - Послуги), в порядку та на умовах, визначених цим Договором, а Замовник зобов`язується оплатити надані Послуги на умовах передбачених Договором.

Відповідно до п. 1.2. Договору на виконання умов даного Договору Виконавець зобов`язується здійснювати прибирання визначених Замовником адміністративних приміщень не рідше 2 (двох) разів на тиждень та прибирання визначеної Замовником території підприємства не рідше 2 (двох) разів на календарний місяць.

Згідно п. 1.3. Договору у період з травня по вересень календарного року Виконавець зобов`язується здійснювати власними технічними засобами (мото та/або електро-косами, газонокосарками тощо) косіння трави та інших однорічних насаджень на території підприємства Замовника не рідше 1 (одного) разу на місяць.

Відповідно до п. 1.4. Договору у період з грудня по березень календарного року Виконавець зобов`язується на першу вимогу Замовника здійснювати прибирання снігу на території підприємства Замовника власними засобами (з використанням спеціалізованої техніки та/або вручну), зокрема, але не виключно, підмітання, посипання піском та/або сіллю, прибирання снігу та крижаної маси (льоду) тощо.

Пунктом 1.5. Договору встановлено, що ціна Договору складається із суми вартості всіх Послуг наданих Виконавцем та прийнятих Замовником протягом дії та на підставі цього Договору, вказаних у Актах про надані послуги.

Відповідно до п. 2.1. Договору вартість послуг передбачених п. 1.2. Договору розраховується пропорційно кількості наданих послуг протягом одного календарного місяця в якому надавались такі послуги та становить 4 267,00 грн. за одну послугу з прибирання адміністративних приміщень та території підприємства Замовника.

Згідно п. 2.2. Договору Вартість послуг передбачених п. 1.3. Договору розраховується пропорційно розміру території підприємства Замовника за один календарний місяць в якому надавались такі послуги та становить 17 644,00 грн. за один гектар відповідної території.

Пунктом 2.3. Договору встановлено, що вартість послуг передбачених п. 1.4. Договору розраховується пропорційно часу протягом якого надавались такі послуги та становить загальну вартість робіт (послуг), що надавалися Замовнику протягом одного календарного місяця.

Послуги з прибирання снігу на території підприємства Замовника з використанням спеціалізованої техніки становлять 1 380,00 грн. на годину (п.п. 2.3.1. Договору).

Послуги з прибирання снігу на території підприємства Замовника без використання спеціалізованої техніки (вручну) становлять 175,00 грн. на годину (п.п. 2.3.2. Договору).

Послуги з посипання території підприємства Замовника піском та/або сіллю становлять 359.00 грн. на годину (п.п. 2.3.3. Договору).

Послуги з прибирання крижаної маси (льоду) на території підприємства Замовника становлять 272.00 грн. на годину (п.п. 2.3.4. Договору).

Пунктом 2.5. Договору визначено, що оплата наданих за умовами даного Договору Послуг здійснюється Замовником в національній валюті України - гривні, в безготівковій формі шляхом перерахування грошових коштів на банківський рахунок Виконавця протягом 5 (п`яти) банківських днів з дня погодження Сторонами Акту про надані послуги.

Так, на виконання умов вищенаведених приписів Договору про надання послуг прибирання №090823 від 09.08.2023 року виконавець надав, а замовник прийняв послуги, загальною вартістю 715 319 (сімсот п`ятнадцять тисяч триста дев`ятнадцять гривень) 60 копійок, що підтверджується наступними документами: Звітом про надані послуги № 1 від 04.09.2023 до акту наданих послуг № 1 від 04.09.2023 до договору №090823 від 09.08.2023 року; Актом наданих послуг№ 1 від 04.09.2023 року; Рахунком на оплату № б/н від 04.09.2023 року; Звітом про надані послуги № 2 від 29.09.2023 до акту наданих послуг № 23, 24 від 29.09.2023 до договору №090823 від 09.08.2023 року; Актом наданих послуг№23 від 29.09.2023 року; Рахунком па оплату № 12 від 29.09 .2023 року; Актом наданих послуг № 24 від 29.09.2023 року; Рахунком па оплату № 11 від 29.09.2023 року; Звітом про надані послуги № 3 від 31.10.2023 до акту наданих послуг № 29 від 31.10.2023 до договору №090823 від 09.08.2023 року; Актом наданих послуг № 29 від 31.10.2023 року; Рахунком па оплату № 25 від 31.10.2023 року; Звітом про надані послуги № 3 від 30.11.2023 до акту наданих послуг № 35 від 30.11.2023 року до договору №090823 від 09.08.2023 року; Актом наданих послуг №35 від 30.11.2023 року; Рахунком па оплату № 32 від 30.11.2023 року; Звітом про надані послуги № 5 від 29.12.2023 до акту наданих послуг № 45 від 29.12.2023 до договору №090823 від 09.08.2023 року; Актом наданих послуг№45 від 29.12.2023 року; Рахунком па оплату № 41 від 29.12.2023 року: Звітом про надані послуги № 6 від 31.01.2024 до акту наданих послуг № 50, 51 від 31.01.2024 до договору №090823 від 09.08.2023 року; Актом наданих послуг № 50 від 31.01.2024 року; Рахунком па оплату № 51 від 31.01.2024 року; Актом наданих послуг № 51 від 31.01.2024 року; Рахунком на оплату № 52 від 31.01.2024 року; Звітом про надані послуги № 7 від 29.02.2024 до акту наданих послуг № 5502, 5402 від 29.02.2024, до договору №090823 від 09.08.2023 року; Актом наданих послуг № 5502 від 29.02.2024 року; Рахунком па оплату № 5102 від 29.02.2024 року; Актом наданих послуг № 5402 від 29.02.2024 року; Рахунком па оплату № 4902 від 29.02.2024 року; Звітом про надані послуги № 8 від 29.03.2024 до акту наданих послуг № 5507 від 29.03.2024 до договору №090823 від 09.08.2023 року; Актом наданих послуг № 5507 від 29.03.2024 року; Рахунком на оплату № 5203 від 29,03.2024 року; Звітом про надані послуги № 9 від 30.04.2024 до акту наданих послуг № 5514 від 30.04.2024 до договору №090823 від 09.08.2023 року; Актом наданих послуг № 5514 від 30.04.2024 року; Рахунком на оплату № 5214 від 30.04.2024 року; Звітом про надані послуги № 10 від 31.05.2024 до акту наданих послуг № 5520, 5521 від 31.05.2024 до договору №090823 від 09.08.2023 року; Актом наданих послуг № 5520 від 31.05,2024 року; Рахунком на оплату № 5219 від 31.05.2024 року; Актом наданих послуг № 5521 від 31,05.2024 року; Рахунком на оплату № 5220 від 31.05.2024 року; Звітом про надані послуги № 11 від 28.06.2024 до акту наданих послуг № 5523, 5524 від 28.06.2024, до договору №090823 від 09.08.2023 року; Актом наданих послуг № 5523 від 28.06.2024 року; Рахунком на оплату № 5222 від 28.06.2024 року; Актом наданих послуг № 5524 від 28.06.2024 року; Рахунком на оплату № 5223 від 28.06.2024 року.

17.08.2023 року між ФОП Харченко О.В. (виконавець) та ДП «ХЛІБНА БАЗА №85» (замовник) було укладено Договір про надання послуг очищення складів №170823, відповідно до умов якого Виконавець зобов`язується, на підставі заявки Замовника, надати Замовнику послуги з очищення складів силосного та підлогового зберігання сільськогосподарської продукції від залишків сільськогосподарської продукції та іншого сміття (далі - Послуги), а Замовник - прийняти і оплатити послуги на умовах цього Договору (п.1.1. Договору).

Відповідно до п. 3.1. Договору вартість послуги з очищення складів силосного та підлогового зберігання сільськогосподарської продукції від залишків сільськогосподарської продукції та іншого сміття є договірною та вказується у Специфікаціях, які є невід`ємною частиною даного Договору.

Згідно п. 3.2. Договору загальна сума Договору складається із суми вартості всіх наданих Послуг Виконавцем та прийнятих Замовником протягом дії та на підставі цього Договору, вказаних у актах про надані послуги та Специфікаціях.

Відповідно до п. 3.4. Договору оплата наданих за умовами даного Договору Послуг здійснюється Замовником в національній валюті України - гривні, в безготівковій формі шляхом перерахування грошових коштів на банківський рахунок Виконавця протягом 5 (п`яти) банківських днів з дня погодження Сторонами Акту про надані послуги.

Так, на виконання умов вищенаведених приписів Договору про надання послуг очищення складів №170823 від 17.08.2023 року виконавець надав, а замовник прийняв послуги, загальною вартістю 411 301 (чотириста одинадцять тисяч триста одна гривня) 80 копійок, що підтверджується наступними документами: Заявкою № 1 від 17.08.2023 року до договору №170823 від 17.08.2023 року; Специфікацією № 1 від 17.08.2023 року; Актом наданих послуг № 1 від 04.09.2023 року; Додатком № 1 до акту наданих послуг № 1 від 04.09.2023 року; Рахунком на оплату № б/н від 04.09.2023 року; Заявкою № 2 від 01.09.2023 року до договору №170823 від 17.08.2023 року; Специфікацією № 2 від 01.09.2023 року; Актом наданих послуг № 20 від 25.09.2023 року; Додатком № 1 до акту наданих послуг № 2 від 25.09.2023 року; Рахунком на оплату № 10 від 25.09.2023 року; Заявкою № 3 від 01.03.2024 року до договору №170823 від 17.08.2023 року; Специфікацією № 3 від 01.03.2024 року; Актом наданих послуг № 5504 від 11.03.2024 року; Додатком № 1 до акту наданих послуг № 5504 від 11.03.2024 року; Рахунком на оплату № 5203 від 11.03.2024 року; Заявкою № 4 від 01.04.2024 року до договору №170823 від 17.08.2023 року; Специфікацією № 4 від 01.04.2024 року; Актом наданих послуг № 5510 від 10.04.2024 року; Додатком № 1 до акту наданих послуг № 5510 від 10.04.2024 року; Рахунком на оплату № 5210 від 10.04.2024 року.

17.08.2023 року між ФОП Харченко О.В. (виконавець) та ДП «ХЛІБНА БАЗА №85» (замовник) було укладено Договір на бухгалтерське обслуговування №170823/01, відповідно до умов якого виконавець надає послуги із бухгалтерського обслуговування замовника, а замовник приймає та оплачує ці послуги (п. 1.1. Договору).

Під бухгалтерським обслуговуванням в цьому Договорі розуміється:

- Перевірка наявності обов`язкових реквізитів первинних документів, обробка бухгалтерських документів в обліковій програмі та інші дії, визначені в Додатку № 1 до цього Договору («Розподіл обов`язків Замовника та Виконавця»);

- Нарахування заробітної плати за першу і другу половини місяця у відповідності з трудовим законодавством і з урахуванням особливостей оплати праці Замовника;

- Складання податкових декларацій, фінансових звітів та звітів (далі за текстом Договору Звітів), пов`язаних з нарахуванням заробітної плати співробітникам підприємства (Додаток № 2 до Договору);

- Надання податкових декларацій, інших звітів (далі за текстом Договору Звітів) у відповідні державні органи засобами телекомунікації згідно встановленому законодавством порядку.

Відповідно до п. 1.2. Договору одиницею виміру кількості наданих (отриманих) послуг є звітний місяць.

Відповідно до п.3.1. Договору вартість послуг Виконавця за звітний місяць становить 45 657,00 (Сорок п`ять тисяч шістсот п`ятдесят сім) гривень 00 копійок.

Згідно п. 4.1. Договору виконання зобов`язань Виконавцем за цим Договором оформлюється актом здачі - приймання послуг, який підписується сторонами після закінчення кожного звітного місяця. Виконавець надсилає Замовнику акт здачі-приймання послуг не пізніше 10 числа наступного місяця, що слідує за звітним.

Так, на виконання умов вищенаведених приписів Договору на бухгалтерське обслуговування №170823/01 від 17.08.2023 року виконавець надав, а замовник прийняв послуги, загальною вартістю 456 570 (чотириста п`ятдесят шість тисяч п`ятсот сімдесят гривень) 00 копійок, що підтверджується наступними документами: Додатком № 1 до Договору №170823-01 від 17.08.2023 року; Додатком № 2 до Договору №170823-01 від 17.08.2023 року; Додатком № 3 до Договору №170823-01 від 17.08.2023 року; Додатком № 4 до Договору №170823-01 від 17.08.2023 року; Додатком № 5 до Договору №170823-01 від 17.08.2023 року; Актом наданих послуг № 25 від 02.10.2023 року; Рахунком на оплату № 13 від 02.10.2023 року; Актом наданих послуг № 30 від 31.10.2023 року; Рахунком на оплату № 26 від 31.10.2023 року; Актом наданих послуг № 37 від 01.12.2023 року; Рахунком на оплату № 36 від 01.12.2023 року; Актом наданих послуг № 46 від 29.12.2023 року; Рахунком на оплату № 46 від 29.12.2023 року; Актом наданих послуг № 52 від 31.01.2024 року; Рахунком на оплату № 53 від 31.01.2024 року; Актом наданих послуг № 5302 від 29.02.2024 року; Рахунком на оплату № 4802 від 29.02.2024 року; Актом наданих послуг № 5505 від 29.03.2024 року; Рахунком на оплату № 5204 від 29.03.2024 року; Актом наданих послуг № 5513 від 30.04.2024 року; Рахунком на оплату № 5213 від 30.04.2024 року; Актом наданих послуг № 5522 від 31.05.2024 року; Рахунком на оплату № 5221 від 31.05.2024 року; Актом наданих послуг № 5525 від 28.06.2024 року; Рахунком на оплату № 5224 від 28.06.2024 року.

17.08.2023 року між ФОП Харченко О.В. (виконавець) та ДП «ХЛІБНА БАЗА №85» (замовник) було укладено Договір про надання послуг №170823/02, відповідно до умов якого виконавець надає послуги по зачісці внутрішньої поверхні, пересипних вікон та конусів силосів в кількості 300 шт, що перебуває на балансі замовника, а замовник приймає та оплачує ці послуги (п. 1.1. Договору).

Відповідно до п. 2.1. Договору вартість послуги по зачісці внутрішньої поверхні, пересипних вікон та конусів силоса в кількості 1 штука становить 5 520,00 грн.

Відповідно до п. 2.2. Договору загальна сума Договору складається із суми вартості усіх послуг наданих виконавцем та прийнятих замовником за актами про надані послуги.

Згідно п. 2.4. Договору оплата наданих за умовами даного Договору Послуг здійснюється Замовником в національній валюті України - гривні, в безготівковій формі шляхом перерахування грошових коштів на банківський рахунок Виконавця протягом 5 (п`яти) банківських днів з дня погодження Сторонами Акту про надані послуги.

Так, на виконання умов вищенаведених приписів Договору про надання послуг №170823/02 від 17.08.2023 року виконавець надав, а замовник прийняв послуги, загальною вартістю 1 656 000 (один мільйон шістсот п`ятдесят шість тисяч гривень) 00 копійок, що підтверджується наступними документами: Актом наданих послуг № 26 від 03.10.2023 року; Рахунком на оплату № 14 від 03.10.2023 року; Актом наданих послуг № 28 від 16.10.2023 року; Рахунком на оплату № 24 від 16.10.2023 року; Актом наданих послуг № 32 від 14.11.2023 року; Рахунком на оплату № 28 від 14.11.2023 року; Актом наданих послуг № 48 від 12.01.2024 року; Рахунком на оплату № 48 від 12.01.2024 року.

17.08.2023 року між ФОП Харченко О.В. (виконавець) та ДП «ХЛІБНА БАЗА №85» (замовник) було укладено Договір технічного обслуговування та ремонту №170823/04.

Відповідно до п.1.1. Договору за цим Договором Замовник доручає, а Виконавець зобов`язується власними або залученими силами і засобами, матеріалами та устаткуванням виконати роботи по технічному обслуговуванню і комерційному (не гарантійному) ремонту (далі - Роботи) устаткування, техніки, механізмів, транспортних засобів та іншого майна Замовника (далі - Обладнання), що використовується ним у господарській діяльності, в порядку та на умовах, визначених цим Договором, а Замовник зобов`язується своєчасно прийняти та оплатити виконані Роботи.

Відповідно до п. 1.2. Договору перелік та найменування Робіт, а також терміни їх виконання вказуються у заявках Замовника, які є невід`ємною частиною цього Договору (далі - Заявка).

Відповідно до п. 1.6. Договору вартість Робіт, які виконує Виконавець по даному Договору, вказано в кожному окремому рахунку, виставленому Виконавцем Замовнику після отримання Виконавцем відповідної Заявки від Замовника, та в акті виконаних робіт до цього Договору.

Згідно п. 2.1. Договору загальна сума Договору складається із суми вартості всіх Робіт, виконаних Виконавцем та прийнятих Замовником протягом дії та на підставі цього Договору, вказаних у актах виконаних робіт.

Відповідно до п. 2.3. Договору оплата Робіт здійснюється Замовником на підставі виставленого Виконавцем рахунку протягом 30 (тридцяти) календарних днів з моменту підписання Сторонами акта виконаних робіт, але у будь-якому випадку не раніше отримання від Виконавця відповідного рахунку. Розрахунки за цим Договором здійснюються в національній валюті України, в безготівковій формі шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок Виконавця (п.2.4. Договору).

Так, на виконання умов вищенаведених приписів Договору технічного обслуговування та ремонту №170823/04 від 17.08.2023 року виконавець надав, а замовник прийняв послуги, загальною вартістю 150 034 (сто п`ятдесят тисяч тридцять чотири гривні) 15 копійок, що підтверджується наступними документами: Заявкою № 1 від 01.09.2023 до договору №170823/04 від 17.08.2023 року; Актом наданих послуг № 27 від 03.10.2023 року; Рахунком на оплату № 15 від 03.10.2023 року; Заявкою № 2 від 03.10.2023 до договору №170823/04 від 17.08.2023 року; Актом наданих послуг № 31 від 31.10.2023 року; Рахунком на оплату № 27 від 31.10.2023 року; Заявкою № 3 від 01.11.2023 до договору №170823/04 від 17.08.2023 року; Актом наданих послуг № 36 від 30.11.2023 року; Рахунком на оплату № 33 від 30.11.2023 року; Заявкою № 4 від 01.12.2023 до договору № 170823/04 від 17.08.2023 року; Актом наданих послуг № 47 від 29.12.2023 року; Рахунком на оплату № 47 від 29.12.2023 року; Заявкою № 5 від 03.01.2024 до договору №170823/04 від 17.08.2023 року; Актом наданих послуг№ 54 від 31.01.2024 року; Рахунком на оплату № 54 від 31.01.2024 року; Заявкою № 6 від 01.02.2024 до договору №170823/04 від 17.08.2023 року; Актом наданих послуг № 4902 від 13.02.2024 року; Рахунком на оплату № 4702 від 13.02.2024 року.

31.08.2023 року між ФОП Харченко О.В. (виконавець) та ДП «ХЛІБНА БАЗА №85» (замовник) було укладено Договір про надання послуг №310823, відповідно до умов якого виконавець зобов`язується, в порядку та на умовах визначених цим Договором на підставі заявки Замовника, надати Замовнику послуги вид (найменування), обсяг, вартість та тривалість надання, яких визначається в Специфікаціях, які є невід`ємною частиною даного Договору (далі - Послуги), а Замовник - прийняти і оплатити послуги на умовах цього Договору (п. 1.1. Договору).

Відповідно до п. 1.6. Договору загальний обсяг замовлених послуг, за цим Договором, визначається кількістю наданих послуг, за всіма актами про надані послуги відповідно до умов Договору на протязі його дії. Загальна сума Договору складається із суми вартості всіх Послуг наданих Виконавцем та прийнятих Замовником протягом дії та на підставі цього Договору, вказаних у Актах про надані послуги (п.1.7. Договору).

Відповідно до п. 3.1. Договору вартість Послуг, які надаються на підставі даного Договору є договірною та вказується у Специфікаціях, які є невід`ємною частиною даного Договору.

Згідно п. 3.2. Договору загальна сума Договору складається із суми вартості всіх наданих Послуг Виконавцем та прийнятих Замовником протягом дії та на підставі цього Договору, вказаних у актах про надані послуги та Специфікаціях.

Відповідно до п. 3.4. Договору оплата наданих за умовами даного Договору Послуг здійснюється Замовником в національній валюті України - гривні, в безготівковій формі шляхом перерахування грошових коштів на банківський рахунок Виконавця протягом 5 (п`яти) банківських днів з дня погодження Сторонами Акту про надані послуги.

Так, на виконання умов вищенаведених приписів Договору про надання послуг очищення складів №310823 від 31.08.2023 року виконавець надав, а замовник прийняв послуги, загальною вартістю 334 993 (триста тридцять чотири тисячі дев`ятсот дев`яносто три гривні) 00 копійок, що підтверджується наступними документами: Заявкою № 1 від 31.08.2023 до договору №310823 від 31.08.2023 року; Специфікацією № 01/09 від 01.09.2023 року; Актом наданих послуг № 05/09 від 05.09.2023 року; Рахунком на оплату № 05 від 05.09.2023 року; Заявкою № 2 від 31.08.2023 до договору №310823 від 31.08.2023 року; Специфікацією № 02/09 від 05.09.2023 року; Актом наданих послуг № 08/09 від 08.09.2023 року; Рахунком па оплату № 06 від 08.09.2023 року; Заявкою № 3 від 31.08.2023 до договору №310823 від 31.08.2023 року; Специфікацією № 03/09 від 08.09.2023 року; Актом наданих послуг № 012/09 від 12.09.2023 року; Рахунком на оплату № 07 від 12.09.2023 року; Заявкою № 4 від 31.08.2023 до договору №310823 від 31.08.2023 року; Специфікацією № 04/09 від 12.09.2023 року; Актом наданих послуг № 018/09 від 18.09.2023 року; Рахунком на оплату № 08 від 18.09.2023 року; Заявкою № 5 від 31.08.2023 до договору №310823 від 31.08.2023 року; Специфікацією № 05/09 від 19.09.2023 року; Актом наданих послуг № 022/09 від 22.09.2023 року; Рахунком на оплату № 09 від 22.09.2023 року; Заявкою № 6 від 31.08.2023 до договору №310823 від 31.08.2023 року; Специфікацією № 06/02 від 02.02.2024 року; Актом наданих послуг № 5503 від 29.02.2024 року; Рахунком на оплату № 5202 від 29.02.2024 року; Заявкою № 7 від 31.08.2023 до договору №310823 від 31.08.2023 року; Специфікацією № 07/03 від 01.03.2024 року; Актом наданих послуг № 5506 від 29.03.2024 року; Рахунком на оплату № 5205 від 29.03.2024 року; Заявкою № 8 від 31.08.2023 до договору №310823 від 31.08.2023 року; Специфікацією № 08/04 від 01.04.2024 року; Актом наданих послуг № 5512 від 30.04.2024 року; Рахунком на оплату № 5212 від 30.04.2024 року.

01.09.2023 року між ФОП Харченко О.В. (виконавець) та ДП «ХЛІБНА БАЗА №85» (замовник) було укладено Договір про надання послуг по дезінсекції та дератизації №010923.

Відповідно до п. 1.1. Договору у порядку та на умовах, визначених цим Договором, Замовник доручає, а Виконавець зобов`язується на свій страх та ризик, власними силами, на підставі заявки надати послуги з дезінсекції та дератизації на об`єктах Замовника (надалі - Послуги), а Замовник зобов`язується оплатити надані Послуги на умовах передбачених Договором.

Відповідно до п. 1.4. Договору ціна Договору складається із суми вартості всіх Послуг наданих Виконавцем та прийнятих Замовником протягом дії та на підставі цього Договору, вказаних у Актах про надані послуги.

Згідно п. 3.1. Договору вартість Послуг є договірною та вказується у Специфікаціях, які є невід`ємною частиною даного Договору. Загальна сума Договору складається із суми вартості всіх наданих Послуг Виконавцем та прийнятих Замовником протягом дії та на підставі цього Договору, вказаних у Актах про надані послуги та Специфікаціях (п.3.2. Договору).

Відповідно до п. 3.4. Договору оплата наданих за умовами даного Договору Послуг здійснюється Замовником в національній валюті України - гривні, в безготівковій формі шляхом перерахування грошових коштів на банківський рахунок Виконавця протягом 5 (п`яти) банківських днів з дня погодження Сторонами Акту про надані послуги.

Так, на виконання умов вищенаведених приписів Договору про надання послуг очищення складів №010923 від 01.09.2023 року виконавець надав, а замовник прийняв послуги, загальною вартістю 1 172 522 (один мільйон сто сімдесят дві тисячі п`ятсот двадцять дві гривні) 18 копійок, що підтверджується наступними документами: Заявкою № 1 від 21.09.2023 року до договору №010923 від 01.09.2023 року; Специфікацію № 01/09 від 22.09.2023 року; Актом наданих послуг № 2509 від 25.09.2023 року; Актом наданих послуг № 0210 від 02.10.2023 року; Рахунком на оплату № 13/01 від 02.10.2023 року; Заявкою № 2 від 16.10.2023 року до договору №010923 від 01.09.2023 року; Специфікацію № 02/20 від 16.10.2023 року; Актом наданих послуг № 1810 від 18.10.2023 року; Актом наданих послуг № 2510 від 25.10.2023 року; Рахунком на оплату № 23/01 від 25.10.2023 року; Заявкою № 3 від 14.11.2023 року до договору №010923 від 01.09.2023 року; Специфікацію № 03/11 від 14.11.2023 року; Актом наданих послуг № 1511 від 15.11.2023 року; Актом наданих послуг № 2211 від 22.11.2023 року; Рахунком на оплату № 22/01 від 22.11.2023 року; Заявкою № 4 від 13.02.2024 року до договору №010923 від 01.09.2023 року; Специфікацію № 04/02 від 13.02.2024 року; Актом наданих послуг № 1402 від 14.02.2024 року; Актом наданих послуг № 2102 від 21.02.2024 року; Рахунком па оплату № 21/01 від 21.02.2024 року; Заявкою № 5 від 11.03.2024 року до договору №010923 від 01.09.2023 року; Специфікацію № 11/03 від 11.03.2024 року; Актом наданих послуг № 1203 від 12.03.2024 року; Актом наданих послуг № 1903 від 19.03.2024 року; Рахунком на оплату № 19/03 від 19.03.2024 року; Заявкою № 6 від 10.04.2024 року до договору №010923 від 01.09.2023 року; Специфікацію № 10/04 від 10.04.2024 року; Актом наданих послуг № 1204 від 12.04.2024 року; Актом наданих послуг № 1904 від 19.04,2024 року; Рахунком на оплату № 22/04 від 22.04.2024 року.

02.10.2023 року між ФОП Харченко О.В. (виконавець) та ДП «ХЛІБНА БАЗА №85» (замовник) було укладено Договір підряду №021023.

Відповідно до п. 1.1. Договору Виконавець, на підставі заявки Замовника, здійснює наступні підрядні роботи: профілактичний та поточний ремонт покрівлі та козирків на об`єктах Замовника, які знаходяться за адресою: 64703, Харківська обл., Барвінківський р-н, місто Барвінкове, вул. Київська, будинок 2, а Замовник приймає та сплачує їх на умовах цього Договору.

Відповідно до п. 2.6. Договору за результатами виконання робіт протягом 5 робочих днів Виконавець складає та надає Замовнику Акт здачі-приймання виконаних робіт (два примірники). Замовник зобов`язується протягом 5 (п`яти) робочих днів з моменту отримання Акту здачі-приймання виконаних робіт підписати його і повернути один екземпляр Виконавцю. При наявності у Замовника достатніх підстав для відмови від підписання Акту, Замовник повертає Виконавцю не підписаний Акт з письмовими запереченнями до нього. У такому випадку Сторони складають двосторонній акт, в якому вказують виявлені недоліки, недоробки в виконаних роботах і терміни їх усунення. Погоджений Сторонами Акт здачі-приймання виконаних робіт є підставою для проведення розрахунків.

Відповідно до п. 4.1. Договору вартість робіт ремонту покрівлі визначається Виконавцем та відображається в рахунках та актах здачі-приймання виконаних робіт. Вартість робіт по даному Договору складається із вартості виконаних робіт та вартості використаних матеріалів.

Згідно п. 4.3. Договору розрахунки здійснюються в національній валюті України, в безготівковій формі шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок Виконавця не пізніше 5 банківських днів-з дня погодження Сторонами Акту здачі-приймання виконаних робіт. Загальна сума Договору формується з вартості робіт, виконаних в період дії цього Договору, матеріалів, використаних для їх виконання, і визначається сумою всіх Актів здачі - приймання виконаних робіт. (п.4.4. Договору).

Так, на виконання умов вищенаведених приписів Договору підряду №021023 від 02.10.2023 року виконавець надав, а замовник прийняв послуги, загальною вартістю 764 753 (сімсот шістдесят чотири тисячі сімсот п`ятдесят три гривні) 00 копійок, що підтверджується наступними документами: Дефектним актом від 02.10.2023 року; Договірною ціною від 02.10.2023 року; Підсумкового відомістю ресурсів; Кошторисом №02/01/01; Розрахунком витрат до кошторису №02/01/01; Актом №1 за жовтень 2023 року; Довідкою про вартість виконаних робіт за жовтень 2023 року; Підсумковою відомістю ресурсів за період 1 (жовтень 2023) року; Розрахунком витрат до кошторису №02/01/01; Довідкою про вартість виконаних робіт за листопад 2023 року; Актом №2 за листопад 2023 року; Розрахунком витрат до кошторису №02/01/01; Підсумковою відомістю ресурсів за період 2 (листопад 2023) року; Довідкою про вартість виконаних робіт за грудень 2023 року; Актом №1 за грудень 2023 року; Розрахунком витрат до кошторису №02/01/01; Підсумковою відомістю ресурсів за період 3 (грудень 2023) року.

Втім, як вказує позивач, відповідач неналежним чином виконав взяті на себе зобов`язання за наведеними вище договорами щодо оплати наданих позивачем послуг та виконаних робіт.

За твердженнями позивача, загальний розмір заборгованості Відповідача за всіма укладеними між ним та Позивачем договорами становить 5 661 493 (п`ять мільйонів шістсот шістдесят одна тисяча чотириста дев`яносто три гривні) 73 копійки.

19.08.2024 на адресу Відповідача було направлено рекомендованого листа за № 4901200951427 із досудовою вимогою вих. № 19/08 від 19.08.2024 щодо порушення умов низки договорів на надання послуг та виконання робіт, з вимогою здійснити погашення заборгованості.

У відповідь на досудову вимогу Позивач отримав лист вих. №33 від 28.08.2024 у якому Відповідач повідомив, що він визнає заборгованість, заявлену Позивачем, у повному обсязі, однак, внаслідок фінансових труднощів не може здійснити відповідні розрахунки.

Враховуючи вказане, позивач звернувся до суду для захисту своїх порушених прав з відповідним позовом, в якому позивач просить стягнути з відповідача заборгованість у загальному розмірі 5 661 493,73 грн.

Надаючи правову кваліфікацію викладеним обставинам, суд виходить з наступного.

За загальним положенням цивільного законодавства, зобов`язання виникають з підстав, зазначених у ст. 11 ЦК України. За приписами частини 2 цієї статті підставами виникнення цивільних прав та обов`язку, зокрема, є договори та інші правочини, інші юридичні факти. Підставою виникнення цивільних прав та обов`язків є дії осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також дії, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов`язки.

У відповідності із ст.173 ГК України та ст. 509 ЦК України, господарським визнається зобов`язання, що виникає між суб`єктом господарювання та іншим учасником (учасниками) відносин у сфері господарювання з підстав, передбачених цим кодексом, в силу якого один суб`єкт (зобов`язана сторона, у тому числі боржник) зобов`язаний вчинити певну дію господарського чи управлінсько-господарського характеру на користь іншого суб`єкта (виконати роботу, передати майно, сплатити гроші, надати інформацію тощо), або утримуватися від певних дій, а інший суб`єкт (управлена сторона, у тому числі кредитор) має право вимагати від зобов`язаної сторони виконати її обов`язку.

Господарські зобов`язання можуть виникати, зокрема, з господарського договору та інших угод, передбачених законом, а також з угод, не передбачених законом, але таких, які йому не суперечать (ст. 174 ГК України).

Договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків (ч. 1 ст. 626 ЦК України).

Відповідно до ст. 6 ЦК України сторони мають право укласти договір, який не передбачений актами цивільного законодавства, але відповідає загальним засадам цивільного законодавства; сторони мають право врегулювати у договорі, який передбачений актами цивільного законодавства, свої відносини, які не врегульовані цими актами; сторони в договорі можуть відступити від положень актів цивільного законодавства і врегулювати свої відносини на власний розсуд.

Ст. 627 ЦК України встановлено, що відповідно до ст. 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв діловою обороту, вимог розумності та справедливості.

Відповідно до ч. 1 п. 4 ст. 179 ГК України при укладенні господарських договорів сторони можуть визначати зміст договору на основі вільного волевиявлення, коли сторони мають право погоджувати на свій розсуд будь-які умови договору, що не суперечать законодавству.

Відповідно до ч. 7 ст. 179 ГК України, господарські договори укладаються за правилами, встановленими Цивільним кодексом з урахуванням особливостей, передбачених цим кодексом.

Зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов`язковими, відповідно до актів цивільного законодавства (ст. 628 ЦК України).

Відповідно до ст. 629 ЦК України договір є обов`язковим для виконання сторонами.

Згідно зі ст. 525 ЦК України одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.

Відповідно до ст. 598 ЦК України зобов`язання припиняється частково або у повному обсязі на підставах, встановлених договором або законом та припинення зобов`язання на вимогу однієї із сторін допускається лише у випадках, встановлених законом або договором, а згідно ст. 599 ЦК України, зобов`язання припиняється виконанням, проведеним належним чином.

Відповідно до ч.1 ст. 193 ГК України до виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.

Відповідно до ст. 837 ЦК України за договором підряду одна сторона (підрядник) зобов`язується на свій ризик виконати певну роботу за завданням другої сторони (замовника), а замовник зобов`язується прийняти та оплатити виконану роботу. Договір підряду може укладатися на виготовлення, обробку, переробку, ремонт речі або на виконання іншої роботи з переданням її результату замовникові.

Відповідно до ст. 843 ЦК України в договорі підряду визначається ціна роботи або способи її визначення.

Згідно 1 ст. 854 ЦК України, якщо договором підряду не передбачена попередня оплата виконаної роботи або окремих її етапів, замовник зобов`язаний сплатити підрядникові обумовлену ціну після остаточної здачі роботи за умови, що роботу виконано належним чином і в погоджений строк або, за згодою замовника, - достроково.

Відповідно до ст. 901 ЦК України за договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов`язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов`язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором. Положення цієї глави можуть застосовуватися до всіх договорів про надання послуг, якщо це не суперечить суті зобов`язання.

Згідно ч. 1 ст. 903 ЦК України якщо договором передбачено надання послуг за плату, замовник зобов`язаний оплатити надану йому послугу в розмірі, у строки та в порядку, що встановлені договором.

Згідно з ч.1 ст.530 ЦК України, якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

Якщо строк (термін) виконання боржником обов`язку не встановлений або визначений моментом пред`явлення вимоги, кредитор має право вимагати його виконання у будь-який час. Боржник повинен виконати такий обов`язок у семиденний строк від дня пред`явлення вимоги, якщо обов`язок негайного виконання не випливає із договору або актів цивільного законодавства (ч.2 ст.530 ЦК України).

В силу статті 599 ЦК України зобов`язання припиняється виконанням, проведеним належним чином.

Вимогами статей 610, 612 ЦК України законодавцем встановлено, що порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання). Боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання зобов`язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом.

Як встановлено судом, на виконання умов Договору про надання послуг прибирання №090823 від 09.08.2023 року позивач надав, а відповідач прийняв послуги, загальною вартістю 715 319 (сімсот п`ятнадцять тисяч триста дев`ятнадцять гривень) 60 копійок.

На виконання умов Договору про надання послуг очищення складів №170823 від 17.08.2023 року позивач надав, а відповідач прийняв послуги, загальною вартістю 411 301 (чотириста одинадцять тисяч триста одна гривня) 80 копійок.

На виконання умов Договору на бухгалтерське обслуговування №170823/01 від 17.08.2023 року виконавець надав, а замовник прийняв послуги, загальною вартістю 456 570 (чотириста п`ятдесят шість тисяч п`ятсот сімдесят гривень) 00 копійок.

На виконання умов Договору про надання послуг №170823/02 від 17.08.2023 року позивач надав, а відповідач прийняв послуги, загальною вартістю 1 656 000 (один мільйон шістсот п`ятдесят шість тисяч гривень) 00 копійок.

На виконання умов Договору технічного обслуговування та ремонту №170823/04 від 17.08.2023 року позивач надав, а відповідач прийняв послуги, загальною вартістю 150 034 (сто п`ятдесят тисяч тридцять чотири гривні) 15 копійок.

На виконання умов Договору про надання послуг очищення складів №310823 від 31.08.2023 року позивач надав, а відповідач прийняв послуги, загальною вартістю 334 993 (триста тридцять чотири тисячі дев`ятсот дев`яносто три гривні) 00 копійок.

На виконання умов Договору про надання послуг очищення складів №010923 від 01.09.2023 року позивач надав, а відповідач прийняв послуги, загальною вартістю 1 172 522 (один мільйон сто сімдесят дві тисячі п`ятсот двадцять дві гривні) 18 копійок.

На виконання умов Договору підряду №021023 від 02.10.2023 року позивач надав (виконав), а замовник прийняв послуги (роботи), загальною вартістю 764 753 (сімсот шістдесят чотири тисячі сімсот п`ятдесят три гривні) 00 копійок.

При цьому, з матеріалів справи вбачається, що Акти наданих послуг (прийом робіт) підписані відповідачем без зауважень. Претензій по об`єму, якості та строкам виконання робіт (надання послуг) не має.

Разом з цим, матеріали справи не містять доказів оплати відповідачем виконаних робіт (наданих послуг) у розмірі 5 661 493,73 грн.

Судом встановлено, що позивачем на адресу відповідача було направлено досудову вимогу (вих. № 19/08 від 19.08.2024) щодо порушення умов низки договорів на надання послуг та виконання робіт, з вимогою здійснити погашення заборгованості.

В свою чергу, у відповіді на претензію (вих. № 33 від 28.08.2024 року) відповідач визнав наявність заборгованості в розмірі 5 661 493,73 грн, але повідомив про відсутність коштів для погашення заборгованості та скрутне фінансове становище.

У відзиві на позов відповідач також не спростовує наявність заборгованості в розмірі 5 661 493,73 грн за укладеними між сторонами договорами. Однак, заперечуючи проти позову відповідач наполягає, що невиконання зобов`язань за договором сталося не з його вини, а внаслідок форс-мажорних обставин. Відповідач зазначає, що саме військова агресія рф проти України вплинула на фінансовий стан підприємства та спроможність вчасно виконувати договірні зобов`язання.

Так, згідно зі статтею 617 ЦК України особа, яка порушила зобов`язання, звільняється від відповідальності за порушення зобов`язання, якщо вона доведе, що це порушення сталося внаслідок випадку або непереборної сили. Не вважається випадком, зокрема, недодержання своїх обов`язків контрагентом боржника, відсутність на ринку товарів, потрібних для виконання зобов`язання, відсутність у боржника необхідних коштів.

Аналогічні положення містяться у частині 2 статті 218 ГК України.

Положеннями частини 2 статті 14-1 Закону України "Про торгово-промислові палати в Україні" передбачено, що форс-мажорними обставинами (обставинами непереборної сили) є надзвичайні та невідворотні обставини, що об`єктивно унеможливлюють виконання зобов`язань, передбачених умовами договору (контракту, угоди тощо), обов`язків згідно із законодавчими та іншими нормативними актами.

Системний аналіз змісту зазначених положень свідчить, що форс-мажорні обставини не мають преюдиціальний (заздалегідь встановлений) характер. При їх виникненні сторона, яка посилається на дію форс-мажорних обставин, повинна це довести. Сторона, яка посилається на конкретні обставини повинна довести те, що вони є форс-мажорними, в тому числі, саме для конкретного випадку.

Аналогічні правові висновки викладено у постановах Верховного Суду від 15.06.2018 у справі №915/531/17, від 26.05.2020 у справі №918/289/19, від 17.12.2020 у справі №913/785/17.

Верховний Суд у складі колегії суддів касаційного господарського суду у постанові від 31.08.2022 у справі №910/15264/21 дійшов до таких правових висновків:

- повідомлення про форс-мажор має бути направлено іншій стороні якнайшвидше. Хоча й форс-мажорні обставини впливають, як правило, на одну сторону договору (виконавця), але вони мають негативні наслідки насамперед для іншої сторони договору, яка не отримує його належне виконання. Отже, своєчасне повідомлення іншої сторони про настання форс-мажорних обставин спрямоване на захист прав та інтересів іншої сторони договору, яка буде розуміти, що не отримає вчасно товар (роботи, послуги) та, можливо, зможе зменшити негативні наслідки форс-мажору;

- водночас неповідомлення або несвоєчасне повідомлення про форс-мажорні обставини позбавляє сторону, яка порушила цей обов`язок, права посилатися на ці обставини як на підставу звільнення від відповідальності, якщо це передбачено договором (втрата стороною права посилання на форс-мажор).

В той же час, матеріали справи не містять доказів повідомлення позивача про настання для відповідача форс-мажорних обставин, як і не містять відповідного сертифікату Торгово-промислової палати України щодо засвідчення обставин неможливості виконання відповідачем зобов`язань за договорами.

Крім того, суд звертає увагу, що відсутність коштів та фінансовий стан не звільняє особу від виконання покладених на нього обов`язків та не звільняє від оплати виконаних робіт (наданих послуг). Юридична особа самостійно, на власний ризик здійснює свою господарську діяльність, укладає господарські договори та відповідає за наслідки їх невиконання. При цьому, суд враховує, що договірні відносини між сторонами виникли в серпні - жовтні 2023 року, тобто вже після початку військової агресії рф проти України. А отже, доводи відповідача, викладені у відзиві на позов, суд вважає необґрунтованими.

Згідно з положеннями статті 74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

Відповідно до ст. 76, 77, 78, 79 ГПК України належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення. Обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування. Достовірними є докази, створені (отримані) за відсутності впливу, спрямованого на формування хибного уявлення про обставини справи, які мають значення для справи. Наявність обставини, на яку сторона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, вважається доведеною, якщо докази, надані на підтвердження такої обставини, є більш вірогідними, ніж докази, надані на її спростування. Питання про вірогідність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Судом кожній стороні була надана розумна можливість, представити справу в таких умовах, які не ставлять цю сторону у суттєво невигідне становище відносно другої сторони, в т.ч. подати докази на підтвердження своїх вимог та заперечень, прийняти участь у досліджені доказів, надати пояснення, обґрунтувати перед судом переконливість поданих доказів та позицій по справі, скористатись іншими процесуальними правами.

Згідно із ст. 86 Господарського процесуального кодексу України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також вірогідність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Отже, зважаючи на встановлені обставини та вимоги вищезазначених норм, а також враховуючи те, що відповідач в установленому Господарським процесуальним кодексом України порядку обставини, які повідомлені позивачем, не спростував, доказів оплати заборгованості за виконані роботи (надані послуги) не надав, суд дійшов до висновку, що позовні вимоги позивача про стягнення з відповідача заборгованості у розмірі 5 661 493,73 грн обґрунтовані, підтверджуються наявними у матеріалах справи доказами і підлягають задоволенню в повному обсязі.

Вирішуючи питання розподілу судового збору, суд керується частиною першою статті 129 Господарського процесуального кодексу України, відповідно до якої судовий збір у спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підставі, покладається на сторони пропорційно розміру задоволених вимог.

Здійснюючи розподіл судових витрат за наслідками розгляду справи, враховуючи вимоги статті 129 ГПК України, а також висновки суду про повне задоволення позову, судові витрати, понесені позивачем, покладаються на відповідача.

На підставі викладеного, керуючись статтями 124, 129-1 Конституції України, статтями 1, 4, 20, 73, 74, 76-79, 86, 129, 236-238 Господарського процесуального кодексу України, суд -

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити.

Стягнути з Державного підприємства «ХЛІБНА БАЗА №85» (ідентифікаційний код 22675081, місцезнаходження: 64703, Харківська обл., Барвінківський р-н, м. Барвінкове, вул. Київська, буд. 2) на користь Фізичної особи-підприємця Харченка Олександра Валерійовича (ідентифікаційний код НОМЕР_1 , місцезнаходження: АДРЕСА_1 ) основну суму заборгованості у розмірі 5 661 493,73 грн., витрати зі сплати судового збору у розмірі 85 699,89 грн.

Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

Відповідно до ст. 241 ГПК України, рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Згідно ст.ст. 256, 257 ГПК України, рішення може бути оскаржене до Східного апеляційного господарського суду протягом двадцяти днів з дня складання повного тексту рішення, з урахуванням приписів п.п. 17.5 п.17 Перехідних положень ГПК України.

Позивач: Фізична особа-підприємець Харченко Олександр Валерійович (ідентифікаційний код НОМЕР_1 , місцезнаходження: АДРЕСА_1 ).

Відповідач: Державне підприємство «ХЛІБНА БАЗА №85» (ідентифікаційний код 22675081, місцезнаходження: 64703, Харківська обл., Барвінківський р-н, м. Барвінкове, вул. Київська, буд. 2).

Повне рішення складено "05" грудня 2024 р.

Суддя В.В. Усата

справа № 922/3431/24

СудГосподарський суд Харківської області
Дата ухвалення рішення25.11.2024
Оприлюднено09.12.2024
Номер документу123558186
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань купівлі-продажу поставки товарів, робіт, послуг

Судовий реєстр по справі —922/3431/24

Ухвала від 20.01.2025

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Радіонова Олена Олександрівна

Ухвала від 02.01.2025

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Радіонова Олена Олександрівна

Ухвала від 23.12.2024

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Радіонова Олена Олександрівна

Рішення від 25.11.2024

Господарське

Господарський суд Харківської області

Усата В.В.

Ухвала від 11.11.2024

Господарське

Господарський суд Харківської області

Усата В.В.

Ухвала від 21.10.2024

Господарське

Господарський суд Харківської області

Усата В.В.

Ухвала від 15.10.2024

Господарське

Господарський суд Харківської області

Усата В.В.

Ухвала від 02.10.2024

Господарське

Господарський суд Харківської області

Усата В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні