ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИ ВНИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
22 жовтня 2010 року 16:26 № 2а-16368/09/2670
Окружний адміністративни й суд міста Києва у складі суд ді Кузьменка В.А., за участю се кретаря Хижняк І. В. та предста вників:
позивача Нестеренка Д.О.;
відповідача Кучерової В.І.;
Катрій Г .П.
третьої особи Да нкович О.А.;
розглянувши у судовому зас іданні адміністративну спра ву
за позовом Управління Пенсійного ф онду України в Шевченківсько му районі міста Києва
до Державного підприємства “Спеціальне конструкторськ о-технологічне бюро інститут у гідромеханіки Національ ної Академії наук України”
третя особа Управління Пенсійного фо нду України в Солом' янськом у районі міста Києва
про стягнення заборгованост і
На підставі частини трет ьої статті 160 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни в судовому засіданні 22 жов тня 2010 року проголошено вступ ну та резолютивну частини по станови.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
16 грудня 2009 року (відпов ідно до відмітки служби діло водства суду) Управління Пен сійного фонду України в Шевч енківському районі міста Киє ва (далі по тексту - позивач, УПФУ) звернулось до Окружн ого адміністративного суду м іста Києва з адміністративни м позовом до Державного підп риємства “Спеціальне констр укторсько-технологічне бюро інституту гідромеханіки Н аціональної Академії наук України” (далі по тексту - ві дповідач, ДП “Спеціальне кон структорсько-технологічне б юро інституту гідромеханіки НАН України, в якому просило с тягнути прострочену заборго ваності по відшкодуванню вит рат на виплату пенсій, що стан овлять різницю між сумою пен сій, призначених згідно Зако ну України “Про наукову та на уково-технічну діяльність” у розмірі 17 985,92 грн.
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду міста Києва від 18 грудня 2009 року відкрито п ровадження в адміністративн ій справі №2а-16368/09/2670, закінчено п ідготовче провадження та при значено справу до судового р озгляду на 12 лютого 2010 року.
Судове засідання неоднора зово відкладалось за клопота ннями представників сторін т а у зв' язку з необхідністю в итребування додаткових дока зів.
В судовому засіданні 16 квіт ня 2010 року представником пози вача заявлено письмове клопо тання про зменшення суми поз овних вимог до 16 524,71 грн., яке дол учено до матеріалів справи.
В судовому засіданні 17 серп ня 2010 року представником пози вача заявлено письмове клопо тання про зменшення суми поз овних вимог до 8 837,20 грн., яке дол учено до матеріалів справи.
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду міста Києва від 18 жовтня 2010 року залучено У правління Пенсійного фонду У країни в Солом' янському рай оні міста Києва для участі у с праві в якості третьої особи , яка не заявляє самостійних в имог на предмет, на стороні по зивача.
В судовому засіданні 22 жовт ня 2010 року представники позив ача та третьої особи підтрим али уточнені позовні вимоги в повному обсязі, відповідач проти позову заперечив.
Розглянувши подані сторон ами документи і матеріали, за слухавши пояснення представ ників сторін та третьої особ и, всебічно і повно з' ясував ши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об' єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд -
В С Т А Н О В И В:
Державне підприємств о “Спеціальне конструкторсь ко-технологічне бюро інститу ту гідромеханіки Націонал ьної Академії наук України ” є суб' єктом системи загал ьнообов' язкового державно го пенсійного страхування та перебуває на обліку в Управл інні Пенсійного фонду Україн и в Шевченківському районі м іста Києва.
Відповідно до матеріалів с прави на час розгляду справи ДП “Спеціальне конструкторс ько-технологічне бюро інстит уту гідромеханіки НАН Україн и” має заборгованість по від шкодуванню різниці фактични х витрат на виплату пенсій, пр изначених відповідно до Зако ну України “Про наукову та на уково-технічну діяльність” н а суму 8 837,20 грн.
Правовідносини, що виникаю ть між суб' єктами системи з агальнообов' язкового держ авного пенсійного страхуван ня, визначають коло осіб, які п ідлягають державному пенсій ному страхуванню, платників страхових внесків, їх права т а обов' язки, порядок нараху вання, обчислення та сплати с трахових внесків та інших пл атежів, в тому числі по відшко дуванню різниці фактичних ви трат на виплату пенсій, призн ачених відповідно до Закону України “Про наукову та наук ово-технічну діяльність”, ст ягнення заборгованості за ци ми платежами і страховими вн есками, умови набуття права т а порядок визначення розмірі в пенсійних виплат і регулюю ться Законом України “Про за гальнообов' язкове державн е пенсійне страхування” (тут і далі по тексту нормативно-п равові акти в редакції на мом ент виникнення правовідноси н).
Як свідчать матеріали спра ви, в ДП “Спеціальне конструк торсько-технологічне бюро ін ституту гідромеханіки НАН Ук раїни” працювали громадяни, в т.ч. ОСОБА_6, яким призначе ні пенсії відповідно до абза цу другого пункту 2 розділу ХV Прикінцевих положень Закону України “Про загальнообов' язкове державне пенсійне стр ахування”.
Відповідно до абзацу друго го пункту 2 розділу ХV Прикінце вих положень Закону України “Про загальнообов' язкове д ержавне пенсійне страхуванн я” у разі якщо особа має право на отримання пенсії відпові дно до Закону України “Про на укову та науково-технічну ді яльність” та цього Закону, пр изначається одна пенсія за ї ї вибором. При цьому різниця м іж розміром пенсії, на який ма є право особа відповідно до з азначеного Закону, та розмір ом пенсії із солідарної сист еми відповідно до цього Зако ну фінансується за рахунок к оштів, спрямованих із джерел , визначених Законом України “Про наукову та науково-техн ічну діяльність”.
Згідно з частиною 9 статті 24 З акону України “Про наукову т а науково-технічну діяльніст ь” різниця між сумою пенсії, п ризначеної за цим Законом, та сумою пенсії, обчисленої від повідно до інших законодавчи х актів, на яку має право науко вий працівник, фінансується: для наукових (науково-педаго гічних) працівників державни х бюджетних наукових установ , організацій та вищих навчал ьних закладів III - IV рівнів акре дитації - за рахунок коштів де ржавного бюджету; для науков их (науково-педагогічних) пра цівників інших державних під приємств, установ, організац ій та вищих навчальних закла дів III - IV рівнів акредитації - за рахунок коштів цих підприєм ств, установ, організацій та з акладів, а також коштів держа вного бюджету в порядку, визн аченому Кабінетом Міністрів України. При цьому за рахунок коштів державного бюджету н ауковим (науково-педагогічни м) працівникам оплачується з розрахунку на одну особу 50 ві дсотків різниці пенсії, приз наченої за цим Законом; для на укових (науково-педагогічних ) працівників недержавних на укових установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації - за рах унок коштів цих установ, орга нізацій та закладів.
Механізм фінансування різ ниці між сумою пенсії, призна ченої науковим (науково-педа гогічним) працівникам держав них небюджетних підприємств , установ, організацій та вищи х навчальних закладів III - IV рів нів акредитації згідно із За коном України “Про наукову і науково-технічну діяльність ”, та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законод авчих актів, на яку мають прав о зазначені особи (далі - різни ця у розмірі пенсії) визначен ий Порядком фінансування різ ниці між сумою пенсії, призна ченої науковим (науково-педа гогічним) працівникам держав них небюджетних підприємств , установ, організацій та вищи х навчальних закладів III - IV рів нів акредитації згідно із За коном України “Про наукову і науково-технічну діяльність ”, та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законод авчих актів, на яку мають прав о зазначені особи, затвердже ного постановою Кабінету Мін істрів України від 24 березня 2004 року №372 (далі - Порядок).
Пунктом 9 Порядку передбаче но, що різниця у розмірі пенсі й наукових (науково-педагогі чних) працівників недержавни х наукових установ, організа цій та вищих навчальних закл адів III - IV рівнів акредитації ф інансується за рахунок кошті в цих установ, організацій та закладів згідно з пунктами 3 - 8 цього Порядку.
Згідно з пунктом 5 Порядку р озмір витрат на фінансування різниці у розмірі пенсії за р ахунок коштів державних небю джетних підприємств, установ , організацій та вищих навчал ьних закладів III - IV рівнів акре дитації визначається у розра хунку на рік органами Пенсій ного фонду до 20 січня поточног о року та протягом 10 днів з дня призначення пенсії відповід но до Закону України “Про нау кову і науково-технічну діял ьність”, про що відповідному підприємству, установі, орга нізації або закладу відразу надсилається повідомлення з а зразком, що додається. Зазна чені підприємства, установи, організації та заклади само стійно визначають суму, що пі длягає до сплати у розрахунк у на місяць, та щомісяця до 25 чи сла перераховують органу Пен сійного фонду за своїм місце знаходженням відповідні кош ти для фінансування різниці у розмірі пенсії, призначено ї у минулому та поточному рок ах.
Судом встановлено, що повід омлення, передбачені пунктом 5 Порядку, позивачем неоднора зово надсилалися до ДП “Спец іальне конструкторсько-техн ологічне бюро інституту гідр омеханіки НАН України” листа ми з повідомленнями про вруч ення: від 25 червня 2009 року №2970/03 (о триманий уповноваженою особ ою відповідача 30 червня 2009 рок у про що свідчить відмітка на повідомленні про вручення п оштового відправлення); 17 лип ня 2009 року №3329/03 (отриманий уповн оваженою особою відповідача 22 липня 2009 року про що свідчит ь відмітка на повідомленні п ро вручення поштового відпра влення); 10 серпня 2009 року №3981/03 (от риманий уповноваженою особо ю відповідача 17 серпня 2009 року про що свідчить відмітка на п овідомленні про вручення пош тового відправлення); 14 жовтн я 2009 року №5481/03 (отриманий уповно важеною особою відповідача 2 2 жовтня 2009 року про що свідчит ь відмітка на повідомленні п ро вручення поштового відпра влення).
Відповідно до пункту 8 Поряд ку у разі порушення строку сп лати коштів, які спрямовують ся на фінансування різниці у розмірі пенсії, органи Пенсі йного фонду стягують відпові дні суми у порядку, визначено му законодавством.
Відповідно до матеріалів с прави на час слухання справи ДП “Спеціальне конструкторс ько-технологічне бюро інстит уту гідромеханіки НАН Україн и” має заборгованість перед Управлінням Пенсійного фонд у України в Шевченківському районі міста Києва по відшко дуванню коштів на виплату рі зниці між сумами пенсій відп овідно до Закону України “Пр о наукову та науково-технічн у діяльність” у розмірі 8 837,20 гр н. Зазначена сума заборгован ості виникла за період з 01 чер вня 2009 року по 30 жовтня 2009 року.
Судом встановлено, що за дос ліджений період відповідач у встановлені законодавством строки не сплатив до Управлі ння Пенсійного фонду України в Шевченківському районі мі ста Києва кошти у розмірі 8 837,20 грн. на виплату різниці між су мами пенсій відповідно до За кону України “Про наукову та науково-технічну діяльність ”.
Посилання представників в ідповідача на те, що зазначен а заборгованість виникла вна слідок помилкового включенн я позивачем до суми заборгов аності суми фактичних витрат на виплату наукових пенсій г ромадянину ОСОБА_6, який н е відноситься до осіб, яким пр изначені пенсії відповідно д о абзацу другого пункту 2 розд ілу ХV Прикінцевих положень З акону України “Про загальноо бов' язкове державне пенсій не страхування”, не приймаєт ься Окружним адміністративн им судом міста Києва до уваги виходячи з наступного.
Як встановлено судом на під ставі наявним в матеріалах с прави доказів та не заперечу ється відповідачами повідом лення, передбачені пунктом 5 П орядку, виставлялися на підс таві даних наданих позивачу третьою особою - УПФУ у Солом' янському районі м. Києва, в яко му перебуває на обліку ОСОБ А_6
При цьому, позивач - УПФУ у Шевченківському районі м. Ки єва позбавлений можливості с амостійно внести зміни до ре єстру осіб, яким призначені п енсії відповідно до абзацу д ругого пункту 2 розділу ХV Прик інцевих положень Закону Укра їни “Про загальнообов' язко ве державне пенсійне страхув ання”.
Окружним адміністративним судом міста Києва також вста новлено, що позивач не оскарж ував в судовому порядку безд іяльність третьої особи - УПФ У у Солом' янському районі м . Києва щодо не виключення О СОБА_6 з реєстру осіб, яким пр изначені пенсії відповідно д о абзацу другого пункту 2 розд ілу ХV Прикінцевих положень З акону України “Про загальноо бов' язкове державне пенсій не страхування”, хоча неодно разово звертався з відповідн им листами як до позивача, так і до третьої особи.
З урахуванням предмету дан ого спору та встановленого ч астиною другою статті 11 Кодек су адміністративного судочи нства України принципу диспо зитивності адміністративно го процесу суд позбавлений м ожливості дати оцінку бездія льності третьої особи в межа х предмету доказування даної справи, але при цьому звертає увагу відповідача на те, що у разі визнання в судовому пор ядку бездіяльності третьої о соби протиправною, він не поз бавлений права звернутися до суду з заявою про перегляд да ного судового рішення за нов овиявленими обставинами.
Таким чином, враховуючи всі наведені обставини в їх суку пності, суд дійшов висновку, щ о позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі .
Статтею 23 Закону України “ Про загальнообов' язкове де ржавне пенсійне страхування ” встановлено, що спори, що вин икають із правовідносин за ц им Законом, вирішуються орга нами Пенсійного фонду та в су довому порядку.
Відповідно до пункту 1 част ини першої статті 17 Кодексу ад міністративного судочинств а України, компетенція адмін істративних судів поширюєть ся на спори фізичних чи юриди чних осіб із суб' єктом влад них повноважень щодо оскарже ння його рішень (нормативно-п равових актів чи правових ак тів індивідуальної дії), дій ч и бездіяльності.
Згідно з вимогами пункту 1 ч астини першої статті 3 Кодекс у адміністративного судочин ства України справа адмініст ративної юрисдикції - це пер еданий на вирішення адмініст ративного суду публічно-прав овий спір, у якому хоча б одніє ю зі сторін є орган виконавчо ї влади, орган місцевого само врядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб 'єкт, який здійснює владні упр авлінські функції на основі законодавства, в тому числі н а виконання делегованих повн оважень.
Визначення управлінь Пенс ійного фонду України в район ах, містах, районах у містах як органів державної влади, що з дійснюють владні управлінсь кі функції, випливає з Положе ння про управління Пенсійног о Фонду України в районах, міс тах і районах у містах, затвер дженого постановою Правлінн я Пенсійного фонду України в ід 30 квітня 2002 року №8-2, зареєстр ованого в Міністерстві юстиц ії України 21 травня 2002 року за № 442/6730.
Відповідно до покладених н а нього завдань управління к онтролює надходження страхо вих внесків та інших платежі в до фонду від підприємств, ус танов, організацій та громад ян, збирає у встановленому по рядку відповідну звітність, проводить планові та позапла нові перевірки фінансово-бух галтерських документів, звіт ів та інших документів щодо п равильності обчислення та сп лати страхових внесків, ціль ового використання коштів фо нду в організаціях, що здійсн юють виплату і доставку пенс ій.
Таким чином, спір за участю відповідного управління Пен сійного фонду України та суб ' єкта господарювання про ст ягнення заборгованості по ві дшкодуванню фактичних витра т на виплату та доставку пенс ій до Пенсійного фонду Украї ни має вирішуватися в порядк у адміністративного судочин ства.
Згідно зі статтею 67 Констит уції України кожен зобов' яз аний сплачувати податки і зб ори в порядку і розмірах, вста новлених законом.
Відповідно до частини перш ої статті 71 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и кожна сторона повинна дове сти ті обставини, на яких ґрун туються її вимоги та запереч ення, крім випадків, встановл ених статтею 72 цього Кодексу.
Згідно із частиною першою с татті 69 Кодексу адміністрати вного судочинства України до казами в адміністративному с удочинстві є будь-які фактич ні дані, на підставі яких суд в становлює наявність або відс утність обставин, що обґрунт овують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у спра ві, та інші обставини, що мають значення для правильного ви рішення справи. Ці дані встан овлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, пока зань свідків, письмових і реч ових доказів, висновків експ ертів.
Відповідно до статті 70 Коде ксу адміністративного судоч инства України належними є д окази, які містять інформаці ю щодо предмету доказування. Суд не бере до розгляду доказ и, які не стосуються предмету доказування. Обставини, які з а законом повинні бути підтв ерджені певними засобами док азування, не можуть підтверд жуватися ніякими іншими засо бами доказування, крім випад ків, коли щодо таких обставин не виникає спору.
Таким чином, з урахуванням т ого, що сума заборгованості Д П “Спеціальне конструкторсь ко-технологічне бюро інститу ту гідромеханіки НАН України ” по відшкодуванню різниці ф актичних витрат на виплату п енсій, призначених відповідн о до Закону України “Про наук ову та науково-технічну діял ьність” у розмірі 8 837,20 грн. від повідачем у встановлені зако нодавством строки не сплачен о; наявність у нього вказаної заборгованості підтверджує ться витягом з картки особов ого рахунку по відшкодуванню фактичних витрат на виплату пенсій науковим працівникам державного не бюджетного пі дприємства, доказів погашенн я відповідачем зазначеної за боргованості станом на день розгляду цього спору не нада но, суд вважає позовні вимоги Управління Пенсійного фонду України в Шевченківському р айоні міста Києва обґрунтова ними та такими, що підлягають задоволенню.
Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб' єкта владних повнов ажень, пов' язаних із залуче нням свідків та проведенням судових експертиз, судові ви трати (судовий збір) стягненн ю з відповідача не підлягают ь.
Враховуючи викладене, керу ючись статтями 69, 70, 71, 158 - 163 Кодекс у адміністративного судочин ства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
1. Адміністративний по зов Управління Пенсійного фо нду України в Шевченківськом у районі міста Києва задовол ьнити повністю.
2. Стягнути з Державного під приємства “Спеціальне конст рукторсько-технологічне бюр о інституту гідромеханіки Національної Академії нау к України” (03057, м. Київ, вул. Желя бова, 8/4, ідентифікаційний код 05417845) на користь Управління Пен сійного фонду України в Шевч енківському районі міста Киє ва (01054, м. Київ, вул. Воровського 29, р/р 256093122614 (256083132614) в ГУ Ощадбанку по м. Києву та Київській області , МФО 322669, ідентифікаційний код 26087323) заборгованість у розмірі 8 837,20 грн. (вісім тисяч вісімсот тридцять сім гривень двадця ть копійок).
Постанова набирає закон ної сили відповідно до статт і 254 Кодексу адміністративног о судочинства України.
Постанова може бути оскар жена до суду апеляційної інс танції за правилами, встанов леними статтями 185-187 Кодексу ад міністративного судочинств а України.
Суддя В.А. Кузьменко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 22.10.2010 |
Оприлюднено | 23.11.2010 |
Номер документу | 12356255 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Кузьменко В.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні