Рішення
від 21.11.2024 по справі 160/23000/24
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 листопада 2024 року Справа № 160/23000/24 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Букіна Л.Є.,

за участю: секретаря судового засідання Котляревська Г.С.,

представника позивача - Денисова В.С.,

представника відповідача - Зінченко Г.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпрі адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Алкогольно-безалкогольний комбінат Дніпро" до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправними та скасування рішення,-

У С Т А Н О В И В:

До Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Алкогольно-безалкогольний комбінат Дніпро" до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправними та скасування рішення від 26.07.2024 року №48051/04-36-09-01/36710304.

В обґрунтування позову у заявах по суті Підприємство посилається на протиправність оскарженого рішення, яким позивачеві визначені штрафні санкції за зберігання алкогольних напоїв у місцях не внесених до Єдиного державного реєстру місць зберігання алкогольних напоїв, попри те, що розпорядження Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 19.01.2024 року №36-р/л, що слугувало передумовою для викчлючення із цього Реєстру місць зберігання ТОВ «Алкогольно-безалкогольний комбінат Дніпро», визнано протиправним та скасовано.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 26.08.2024 р. відкрито загальне позовне провадження без повідомлення учасників процесу та призначено підготовче засідання.

Від відповідача на адресу суду надійшов відзив на позовну заяву, в якому останній зазначає, що оскаржене рішення прийнято ним у відповідності до вимог чинного законодавства, оскільки маючи анульовану довідку про внесення місця зберігання алкогольних напоїв до ЄДР серія АП №145165, позивач свідомо та умисно продовжує здійснювати господарську діяльність у вигляді зберігання алкогольних напоїв у місцях не внесених до Єдиного державного реєстру місць зберігання алкогольних напоїв. Зауважує, що ухвалою Верховного суду від 29.05.2024 у справі №160/2092/24 відкрито касаційне провадження за скаргою ДПС України та зупинено дію ухвали Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 25.01.2024 та постанови Третього апеляційного адміністративного суду від 13.03.2024 у справі №160/2092/24 про здійснення заходів забезпечення позову щодо зупинення дії розпорядження Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 19.01.2024 року №36-р/л.

Заслухавши пояснення учасників справи, дослідивши письмові докази, долучені до матеріалів справи, проаналізувавши відповідні норми чинного законодавства, суд виходить із такого.

Судом встановлено, що підприємство є юридичною особою приватного права, основним видом діяльності якого 11.01. дистиляція, ректифікація та змішування спиртних напоїв. Також, серед інших видів діяльності Підприємство займається діяльність посередників у торгівлі продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами (46.17), оптова торгівля напоями (46.34). Для здійснення вказаних видів господарської діяльності підприємство має відповідні ліцензії:

З метою ведення господарської діяльності позивачем зареєстровані місця зберігання в Єдиному державному реєстрі місць зберігання, що підтверджуються довідками від 11.05.2023р. за № 04210000539 (про внесення місця зберігання: алкогольні напої, що знаходиться за адресою: Дніпропетровська область, смт. Царичанка, вул. Царичанська, 166а, прим.1), № 04220101755 (про внесення місця зберігання: зерновий дистилят, що знаходиться за адресою: Дніпропетровська область, смт. Царичанка, вул. Царичанська, 168, Є-1), № 04090001723 (про внесення місця зберігання: спирт коньячний, що знаходиться за адресою: Дніпропетровська область, смт. Царичанка, вул. Царичанська, 168), № 0410001724 (про внесення місця зберігання: спирт етиловий неденатурований, що знаходиться за адресою: Дніпропетровська область, смт. Царичанка, вул. Царичанська, 168), № 04210100541 (про внесення місця зберігання: алкогольні напої, що знаходиться за адресою: Дніпропетровська область, м. Кам`янське, вул. Тритузна, 203А, літ. Б-1), № 04160000258 (про внесення місця зберігання: алкогольні напої, що знаходиться за адресою: Дніпропетровська область, смт. Царичанка, вул. Царичанська, 168), № 04210100540 (про внесення місця зберігання: алкогольні напої, що знаходиться за адресою: Дніпропетровська область, м. Дніпро, вул. Берегова, буд. 218М, літ. Б-1), № 26210100731 (про внесення місця зберігання: алкогольні напої, що знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Каховська, буд. , корпус 7).

ДПС України прийнято розпорядження від 19.01.2024 №36-р/л про виключення місць зберігання ТОВ «Алкогольно-безалкогольний комбінат Дніпро»: реєстраційний номер довідки 04210000529, адреса місця зберігання Дніпропетровська область, смт. Царичанка, вулиця Царичанська, буд. 166а, прим. 1, площа 270,2кв. м., дата реєстрації 11.05.2023; реєстраційний номер довідки 04160000258, адреса місця зберігання Дніпропетровська область, смт. Царичанка, вулиця Царичанська, буд. 168, літ. В-1, Г-1, Д-1, Ю-1, площа 5753,2кв. м., дата реєстрації 11.05.2023; реєстраційний номер довідки 04210100541, адреса місця зберігання Дніпропетровська область, м. Кам`янське, вулиця Тритузна, буд. 203А, літ. Б-1, площа 187,3кв. м., дата реєстрації 11.05.2023; реєстраційний номер довідки 04210100540, адреса місця зберігання Дніпропетровська область, м. Дніпро, вулиця Берегова, буд. 218М, літ. Б-1, площа 136,4кв. м., дата реєстрації 11.05.2023; реєстраційний номер довідки 26210100731, адреса місця зберігання м. Київ, вулиця Каховська, буд. 64, корпус 7, площа 500,04кв. м., дата реєстрації 11.05.2023) з Єдиного державного реєстру місць зберігання.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 25.01.2024 у справі №160/2092/24 зупинено дію розпорядження ГУ ДПС у Дніпропетровській області від 19.01.2024 року №36-р/л про виключення місць зберігання ТОВ «Алкогольно-безалкогольний комбінат ДНІПРО». Постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 13.03.2024р. Ухвала про забезпечення позову була залишена без змін.

Ухвалою Верховного суду від 29.05.2024 у справі №160/2092/24 відкрито касаційне провадження за скаргою ДПС України та зупинено дію ухвали Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 25.01.2024 та постанови Третього апеляційного адміністративного суду від 13.03.2024 у справі №160/2092/24 про здійснення заходів забезпечення позову щодо зупинення дії розпорядження Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 19.01.2024 року №36-р/л.

Посадовими особами ГУ ДПС у Дніпропетровській області проведено фактичну перевірку позивача з питань дотримання законодавства у сфері обігу підакцизних товарів, в ході якої посадовими особами відповідача встановлено, що на території, де здійснює діяльність ТОВ «АБК Дніпро» за адресою: за адресою: Дніпропетровська область, Царичанський район, смт. Царичанка, вул. Царичанська, 168 встановлено: зберігання алкогольних напоїв у місцях не внесених до Єдиного державного реєстру місць зберігання алкогольних напоїв, , а саме: 06.06.2024 алкогольні напої зберігались у приміщеннях з літ. В-1, Г-1, Д-1, які зазначені у довідці про внесення місця зберігання алкогольних напоїв до ЄДР серія АП №145165 від 11.05.2023 №04160000258.

Означені висновки обумовлені тим, що ухвалою Верховного суду від 29.05.2024 у справі №160/2092/24 відкрито касаційне провадження за скаргою ДПС України та зупинено дію ухвали Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 25.01.2024 та постанови Третього апеляційного адміністративного суду від 13.03.2024 у справі №160/2092/24 про здійснення заходів забезпечення позову щодо зупинення дії розпорядження Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 19.01.2024 року №36-р/л.

За результатами перевірки складено акт фактичної перевірки від 20.06.2024 №1676/04-36-09-01/36710304, в якому зафіксовано порушення позивачем вимог статті 15 Закону України №481/95-ВР.

На підставі акту та встановлених порушень відповідачем прийнято рішення про застосування фінансових санкцій від 26.07.2024 року №48051/04-36-09-01/ НОМЕР_1 на суму 8 207 253,0 гривень, яке і є предметом розгляду у вказаному спорі.

При вирішені спору суд виходить із того, що відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює та визначає Податковий кодекс України від 02.12.2010 № 2755-VI.

Відповідно до ст.75 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи (п.75.1.).

Згідно з п.п.75.1.3 п.75.1 ст.75 Податкового кодексу України, фактичною вважається перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об`єктів права власності такого платника. Така перевірка здійснюється контролюючим органом щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами).

Пунктом 80.2. статті 80 Податкового кодексу України визначено, що фактична перевірка може проводитися на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, оформленого наказом, копія якого вручається платнику податків або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції під розписку до початку проведення такої перевірки, та за наявності хоча б однієї з таких підстав:

80.2.2. у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації від державних органів або органів місцевого самоврядування, яка свідчить про можливі порушення платником податків законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи, зокрема, щодо здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності патентів, ліцензій та інших документів, контроль за наявністю яких покладено на контролюючі органи, виробництва та обігу підакцизних товарів;

80.2.5. у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про порушення вимог законодавства в частині виробництва, обліку, зберігання та транспортування спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та цільового використання спирту платниками податків, обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками, а також здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, пального.

За приписами п.80.5. ст.80 Податкового кодексу України, допуск посадових осіб контролюючих органів до проведення фактичної перевірки здійснюється згідно із статтею 81 цього Кодексу.

Відповідно до п.81.1. ст.81 Податкового кодексу України, посадові особи контролюючого органу мають право приступити до проведення документальної виїзної перевірки, фактичної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим Кодексом, та за умови пред`явлення або надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, таких документів: направлення на проведення такої перевірки; копії наказу про проведення перевірки; службового посвідчення осіб (належним чином оформленого відповідним контролюючим органом документа, що засвідчує посадову (службову) особу), які зазначені в направленні на проведення перевірки.

При пред`явленні направлення платнику податків та/або посадовим (службовим) особам платника податків (його представникам або особам, які фактично проводять розрахункові операції) такі особи розписуються у направленні із зазначенням свого прізвища, імені, по батькові, посади, дати і часу ознайомлення.

У разі відмови платника податків та/або посадових (службових) осіб платника податків (його представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) розписатися у направленні на перевірку посадовими (службовими) особами контролюючого органу складається акт, який засвідчує факт відмови. У такому випадку акт про відмову від підпису у направленні на перевірку є підставою для початку проведення такої перевірки.

Згідно з п.80.7. ст.80 Податкового кодексу України, фактична перевірка проводиться двома і більше посадовими особами контролюючого органу у присутності посадових осіб суб`єкта господарювання або його представника та/або особи, що фактично здійснює розрахункові операції.

Відповідно до п.80.10. ст.80 Податкового кодексу України, порядок оформлення результатів фактичної перевірки встановлено статтею 86 цього Кодексу.

Пунктом 86.1. ст.86 Податкового кодексу України передбачено, що результати перевірок (крім камеральних та електронних перевірок) оформлюються у формі акта або довідки, які підписуються посадовими особами контролюючого органу та платниками податків або їх законними представниками (у разі наявності). У разі встановлення під час перевірки порушень складається акт. Якщо такі порушення відсутні, складається довідка.

Акт (довідка), складений за результатами перевірки та підписаний посадовими особами, які проводили перевірку, або особами, уповноваженими на це у встановленому порядку, у строки, визначені цим Кодексом, надається платнику податків або його законному представнику, який зобов`язаний його підписати.

Акт перевірки - документ, який складається у передбачених цим Кодексом випадках, підтверджує факт проведення перевірки та відображає її результати.

Строк складення акта (довідки) про результати перевірки не зараховується до строку проведення перевірки, встановленого цим Кодексом (з урахуванням його продовження).

У разі незгоди платника податків з висновками акта (довідки) такий платник зобов`язаний підписати такий акт (довідку) перевірки із запереченнями, які він має право надати разом з підписаним примірником акта (довідки) або окремо у строки, передбачені цим Кодексом.

Згідно з п.86.5. ст.86 Податкового кодексу України, акт (довідка) про результати фактичних перевірок, визначених статтею 80 цього Кодексу, складається у двох примірниках, підписується посадовими особами контролюючих органів, які проводили перевірку, реєструється не пізніше наступного робочого дня після закінчення перевірки. Акт (довідка) про результати зазначених перевірок підписується особою, яка здійснювала розрахункові операції, платником податків та його законними представниками (у разі наявності).

Підписання акта (довідки) таких перевірок особою, яка здійснювала розрахункові операції, платником податків та/або його представниками та посадовими особами контролюючого органу, які проводили перевірку, здійснюється за місцем проведення перевірки або у приміщенні контролюючого органу.

У разі відмови платника податків, його законних представників або особи, яка здійснювала розрахункові операції, від підписання акта (довідки), посадовими особами контролюючого органу складається акт, що засвідчує факт такої відмови. Один примірник акта або довідки про результати перевірки не пізніше наступного робочого дня після його складення реєструється в журналі реєстрації актів контролюючого органу і не пізніше наступного дня після його реєстрації вручається або надсилається платнику податків, його законному представнику або особі, яка здійснювала розрахункові операції.

Відповідно до п.86.7. ст.86 Податкового кодексу України, у разі незгоди платника податків або його представників з висновками перевірки чи фактами і даними, викладеними в акті (довідці) перевірки (крім документальної позапланової перевірки, проведеної у порядку, встановленому підпунктом 78.1.5 пункту 78.1 статті 78 цього Кодексу), вони мають право подати свої заперечення та додаткові документи і пояснення, зокрема, але не виключно, документи, що підтверджують відсутність вини, наявність пом`якшуючих обставин або обставин, що звільняють від фінансової відповідальності відповідно до цього Кодексу, до контролюючого органу, який проводив перевірку платника податків, протягом 10 робочих днів з дня, наступного за днем отримання акта (довідки). Такі заперечення, додаткові документи і пояснення є невід`ємною частиною матеріалів перевірки.

Акт перевірки, заперечення до акта перевірки та/або додаткові документи і пояснення, у разі їх подання платником податку у визначеному цим пунктом порядку (далі - матеріали перевірки), розглядаються комісією такого контролюючого органу з питань розгляду заперечень та пояснень до актів перевірок (далі - комісія з питань розгляду заперечень), яка є постійно діючим колегіальним органом контролюючого органу. Склад комісії та порядок її роботи затверджуються наказом керівника контролюючого органу. Розгляд матеріалів перевірки здійснюється комісією з питань розгляду заперечень контролюючого органу протягом 10 робочих днів, що настають за днем отримання заперечень до акта перевірки та/або додаткових документів і пояснень відповідно до цього пункту (днем завершення перевірки, проведеної у зв`язку з необхідністю з`ясування обставин, що не були досліджені під час перевірки та зазначені у запереченнях, додаткових документах та поясненнях), та платнику податків надсилається відповідь у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу (п.п.86.7.1. п.86.7. ст.86 Податкового кодексу України).

Судом встановлено, що підставою для застосування до позивача фінансових санкцій стало встановлення контролюючим органом факту зберігання алкогольних напоїв у місцях не внесених до Єдиного державного реєстру місць зберігання алкогольних напоїв, що зафіксовано у акті від 20.06.2024 №1676/04-36-09-01/36710304.

Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, спиртовими дистилятами, біоетанолом, алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, та пальним, забезпечення їх високої якості та захисту здоров`я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального на території України визначає Закон України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» № 481/95-ВР (далі Закон № 481/95-ВР).

За визначенням, наведеним у статті 1 Закону № 481/95-ВР:

місце зберігання - місце, яке використовується для зберігання спирту етилового, біоетанолу та спиртових дистилятів, або приміщення, яке використовується для зберігання алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, відомості про місцезнаходження якого внесені до Єдиного державного реєстру місць зберігання;

Єдиний державний реєстр місць зберігання (Єдиний реєстр) - перелік місць зберігання, який ведеться податковими органами і містить визначені цим Законом відомості про місцезнаходження місць зберігання та відомості про заявників.

Відповідно до ч.2 Закону № 481/95-ВР виробництво спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу та алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, здійснюється за наявності місць зберігання, внесених до Єдиного реєстру.

Згідно зі ст.15 Закону № 481/95-ВР, зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів здійснюється в місцях зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів, внесених до Єдиного реєстру, незалежно від того, кому належить таке місце зберігання, або того, за заявою якого суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) таке місце зберігання було внесено до Єдиного реєстру.

Внесення даних до Єдиного реєстру проводиться на підставі заяви суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) з обов`язковим зазначенням місцезнаходження місця зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів, а також: для юридичних осіб - найменування, місцезнаходження, коду Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців; для фізичних осіб - підприємців - прізвища, імені, по батькові, місця проживання, реєстраційного номера облікової картки платника податків.

Суб`єкти господарювання (у тому числі іноземні суб`єкти господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва), які отримали ліцензію на роздрібну торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами, вносять до Єдиного реєстру тільки ті місця зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів, що розташовані за іншою адресою, ніж місце здійснення торгівлі.

Довідка про внесення місця зберігання до Єдиного реєстру видається суб`єкту господарювання (у тому числі іноземному суб`єкту господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) протягом семи календарних днів від дня подання заяви. Ведення Єдиного реєстру та видача довідок про внесення місць зберігання до Єдиного реєстру здійснюються за рахунок коштів Державного бюджету України. Органи влади забезпечують вільний доступ до відомостей, які містяться в Єдиному реєстрі.

Виключення місць зберігання з Єдиного реєстру здійснюється податковим органом, який вносив його до Єдиного реєстру, на підставі письмової заяви суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво), що був заявником такого місця зберігання, або у разі анулювання ліцензії, виданої такому суб`єкту господарювання (у тому числі іноземному суб`єкту господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) відповідно до цього Закону, шляхом прийняття відповідного письмового розпорядження не раніше ніж через 10 робочих днів з моменту виникнення передбачених цим Законом підстав.

Податковий орган повинен надати суб`єкту господарювання (у тому числі іноземному суб`єкту господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво), що був заявником, засвідчену копію письмового розпорядження про виключення місця зберігання з Єдиного реєстру протягом трьох робочих днів з моменту його прийняття.

Відповідно до ст.17 Закону № 481/95-ВР до суб`єктів господарювання (у тому числі іноземних суб`єктів господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів, зокрема, у разі зберігання спирту, або алкогольних напоїв, або тютюнових виробів, або рідин, що використовуються в електронних сигаретах, у місцях зберігання, не внесених до Єдиного реєстру, - 100 відсотків вартості товару, який знаходиться в такому місці зберігання, але не менше 17000 гривень.

Так, до матеріалів справи надана довідка Серія АП №145165 про внесення місця зберігання до Єдиного державного реєстру, видана Товариству з обмеженою відповідальністю «Алкогольно-безалкогольний комбінат Дніпро», про внесення місця зберігання площею (місткістю) 5753,2 кв.м., що знаходиться за адресою: Дніпропетровська область, смт. Царичанка, вулиця Царичанська, буд.168, літ.В-1, Г-1, Д-1, Ю-1 до Єдиного державного реєстру 11 травня 2023 року за №04150000258.

Саме за вказаною адресою і у вказаних приміщеннях, які зазначені у довідці про внесення місця зберігання алкогольних напоїв до ЄДР серія АП №145165 від 11.05.2023 №04160000258, за висновками фактичної перевірки, було встановлено зберігання алкогольних напоїв у місцях не внесених до Єдиного державного реєстру місць зберігання алкогольних напоїв.

В акті вказано, що довідка про внесення місця зберігання алкогольних напоїв до ЄДР серія АП №145165 внесено до ЄДР 11.05.2023 №04150000258 за адресою: Дніпропетровська область, смт. Царичанка, вулиця Царичанська, буд.168, літ.В-1, Г-1, Д-1, Ю-1 місткістю 5753,2 кв.м., розпорядженням ДПС України від 19.01.2024 виключено з Єдиного державного реєстру місць зберігання (ухвалою Верховного Суду від 29.05.2024 у справі 3160/2092/24 зупинено дію ухвали Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 25.01.2024 та постанови Третього апеляційного адміністративного суду від 13.03.2024 про забезпечення позову щодо зупинення дії розпорядження ДПС України від 19.01.2024).

Дніпропетровським окружним адміністративним судом 01.04.2024 ухвалено рішення у справі №160/2092/24 за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «Алкогольно-безалкогольний комбінат Дніпро» до Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії.

У цьому рішенні суд установив, що 19.01.2024 за №36-р/л Державною податковою службою України прийнято розпорядження «Про виключення місць зберігання», яким відповідно до ст. 15 Закону України від 19 грудня 1995 №481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» та у зв`язку з прийняттям розпорядження ГУ ДПС у Дніпропетровській області №200-рл від 08.08.2023 «Про анулювання ліцензій», виключено місця зберігання з Єдиного державного реєстру місць зберігання, які зареєстровані за ТОВ «Алкогольно-безалкогольний комбінат Дніпро», з-поміж іншого, згідно з довідкою: реєстраційний номер довідки 04160000258, адреса місця зберігання Дніпропетровська область, смт. Царичанка, вулиця Царичанська, буд. 168, літ. В-1, Г-1, Д-1, Ю-1, площа 5753,2 кв. м., дата реєстрації 11.05.2023.

Рішенням у справі №160/2092/24 суд:

позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «Алкогольно-безалкогольний комбінат Дніпро`до Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії задовольнив;

визнав протиправним та скасував розпорядження Державної податкової служби України від 19.01.2024 №36-р/л про виключення місць зберігання ТОВ «Алкогольно-безалкогольний комбінат Дніпро», реєстраційний номер довідки 04210000529, адреса місця зберігання Дніпропетровська область, смт. Царичанка, вулиця Царичанська, буд. 166а, прим. 1, площа 270,2кв. м., дата реєстрації 11.05.2023; реєстраційний номер довідки 04160000258, адреса місця зберігання Дніпропетровська область, смт. Царичанка, вулиця Царичанська, буд. 168, літ. В-1, Г-1, Д-1, Ю-1, площа 5753,2кв. м., дата реєстрації 11.05.2023; реєстраційний номер довідки 04210100541, адреса місця зберігання Дніпропетровська область, м. Кам`янське, вулиця Тритузна, буд. 203А, літ. Б-1, площа 187,3кв. м., дата реєстрації 11.05.2023; реєстраційний номер довідки 04210100540, адреса місця зберігання Дніпропетровська область, м. Дніпро, вулиця Берегова, буд. 218М, літ. Б-1, площа 136,4кв. м., дата реєстрації 11.05.2023; реєстраційний номер довідки 26210100731, адреса місця зберігання м. Київ, вулиця Каховська, буд. 64, корпус 7, площа 500,04кв. м., дата реєстрації 11.05.2023) з Єдиного державного реєстру місць зберігання;

зобов`язав Державну податкову службу України поновити у Єдиному державному реєстрі місць зберігання інформацію щодо місць зберігання ТОВ «Алкогольно-безалкогольний комбінат Дніпро»: реєстраційний номер довідки 04210000529, адреса місця зберігання Дніпропетровська область, смт. Царичанка, вулиця Царичанська, буд. 166а, прим. 1, площа 270,2кв. м., дата реєстрації 11.05.2023; реєстраційний номер довідки 04160000258, адреса місця зберігання Дніпропетровська область, смт. Царичанка, вулиця Царичанська, буд. 168, літ. В-1, Г-1, Д-1, Ю-1, площа 5753,2кв. м., дата реєстрації 11.05.2023; реєстраційний номер довідки 04210100541, адреса місця зберігання Дніпропетровська область, м. Кам`янське, вулиця Тритузна, буд. 203А, літ. Б-1, площа 187,3кв. м., дата реєстрації 11.05.2023; реєстраційний номер довідки 04210100540, адреса місця зберігання Дніпропетровська область, м. Дніпро, вулиця Берегова, буд. 218М, літ. Б-1, площа 136,4кв. м., дата реєстрації 11.05.2023; реєстраційний номер довідки 26210100731, адреса місця зберігання м. Київ, вулиця Каховська, буд. 64, корпус 7, площа 500,04кв. м., дата реєстрації 11.05.2023).

Рішення від 01.04.2024 у справі №160/2092/24 залишено без змін постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 02.07.2024.

22.10.2024 Верховний Суд виніс постанову у справі №160/2092/24, якою рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 01.04.2024 та постанову Третього апеляційного адміністративного суду від 02.07.2024 у справі №160/2092/24 залишено без змін.

Отже, рішенням у справі №160/2092/24 скасовано розпорядження Державної податкової служби України від 19.01.2024 №36-р/л про виключення місць зберігання ТОВ «Алкогольно-безалкогольний комбінат Дніпро», у тому числі, реєстраційний номер довідки 04160000258, адреса місця зберігання Дніпропетровська область, смт. Царичанка, вулиця Царичанська, буд. 168, літ. В-1, Г-1, Д-1, Ю-1, площа 5753,2кв. м., дата реєстрації 11.05.2023 та зобов`язано Державну податкову службу України поновити у Єдиному державному реєстрі місць зберігання інформацію щодо місць зберігання ТОВ «Алкогольно-безалкогольний комбінат Дніпро», зокрема, за довідкою - реєстраційний номер04160000258, адреса місця зберігання Дніпропетровська область, смт. Царичанка, вулиця Царичанська, буд. 168, літ. В-1, Г-1, Д-1, Ю-1, площа 5753,2 кв. м., дата реєстрації 11.05.2023.

Рішення у справі №160/2092/24 набрало законної сили 02.07.2024 після винесення постанови Третім апеляційним адміністративним судом.

У свою чергу, оскаржуване у цій справі рішення прийнято контролюючим органом 26.07.2024.

Таким чином, станом на час прийняття оскаржуваного рішення про застосування фінансових санкцій скасовано розпорядження Державної податкової служби України від 19.01.2024 №36-р/л про виключення місць зберігання ТОВ «Алкогольно-безалкогольний комбінат Дніпро», реєстраційний номер довідки 04160000258, адреса місця зберігання Дніпропетровська область, смт. Царичанка, вулиця Царичанська, буд. 168, літ. В-1, Г-1, Д-1, Ю-1, площа 5753,2кв. м., дата реєстрації 11.05.2023.

Отже, є неналежними доводи відповідача щодо зберігання позивачем алкогольних напоїв у місцях не внесених до Єдиного державного реєстру місць зберігання алкогольних напоїв, ураховуючи скасування розпорядження про виключення місць зберігання за довідкою Серія АП №145165 про внесення місця зберігання до Єдиного державного реєстру, реєстраційний номер №04150000258, дата внесення 11 травня 2023 року, Суд зауважує, що встановлення судами протиправності рішення контролюючого органу у справі №160/2092/24 свідчить про їх протиправність з моменту прийняття, тому платник податків не може зазнавати негативних наслідків у зв`язку з їх протиправністю.

Отже, у зв`язку зі скасуванням розпорядження про виключення місць зберігання, платник податків уважається таким, що не вчиняв порушень податкового законодавства. Внаслідок чого, до позивача не можуть застосовуватися наслідки у виді застосування фінансових санкції за зберігання алкогольних напоїв у місцях зберігання, не внесених до Єдиного державного реєстру.

Відповідно до статті 245 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі задоволення позову суд може прийняти рішення, зокрема про: визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень.

За викладених обставин, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог Підприємства шляхом визнання протиправним та скасування оскарженого рішення відповідача, як такого, що не відповідає вимогам статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України.

Згідно зі статтею 139 Кодексу адміністративного судочинства України, судові витрати підлягають стягненню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись ст. 241-246, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, -

У Х В А Л И В:

Позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "Алкогольно-безалкогольний комбінат Дніпро" задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управлінням ДПС у Дніпропетровській області про застосування фінансових санкцій від 26.07.2024 року №48051/04-36-09-01/36710304.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Дніпропетровській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Алкогольно-безалкогольний комбінат Дніпросудові витрати з оплати судового збору у розмірі 24224 (двадцять чотири тисячі двісті двадцять чотири) грн 00 коп.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, у разі якщо її не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного перегляду справи.

Рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його складення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Повний текст рішення суду складений 02 грудня 2024 року.

Суддя Л.Є. Букіна

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.11.2024
Оприлюднено09.12.2024
Номер документу123579242
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —160/23000/24

Ухвала від 10.01.2025

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Коршун А.О.

Ухвала від 25.12.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Коршун А.О.

Рішення від 21.11.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Букіна Лілія Євгенівна

Ухвала від 28.08.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Букіна Лілія Євгенівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні