КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
06 грудня 2024 року справа №320/38182/24
Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Парненко В.С., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «Сферокон» до Головного управління ДПС у місті Києві, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Сферокон» (далі - позивач) звернулось до Київського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДПС у місті Києві (далі відповідач 1), Державної податкової служби України (відповідач 2), в якому просить суд:
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління Державної податкової служби у місті Києві від 03.06.2024р. №11159727/39292857 про відмову ТОВ «СФЕРОКОН» у реєстрації податкової накладної №1 від 06.12.2023;
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління Державної податкової служби у місті Києві від 03.06.2024р. №11159728/39292857 про відмову ТОВ «СФЕРОКОН» у реєстрації податкової накладної №2 від 07.12.2023;
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління Державної податкової служби у місті Києві від 03.06.2024р. №11159729/39292857 про відмову ТОВ «СФЕРОКОН» у реєстрації податкової накладної №4 від 28.12.2023;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ТОВ «СФЕРОКОН» від 06.12.2023 №1 на суму - 1 197 528,00 грн., в т.ч. ПДВ - 199 588,00 грн. (реєстраційний номер №9349275487) датою її подання;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ТОВ «СФЕРОКОН» від 07.12.2023 р. №2 на суму - 993 072,00 грн., в т.ч. ПДВ- 165 512,00 грн. (реєстраційний номер №9357577067) датою їх подання;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ТОВ «СФЕРОКОН» від 28.12.2023 на суму - 2190600,00 грн. в т.ч. ПДВ - 365 100,00 грн. (реєстраційний номер №9372484456) датою їх подання.
В якості підстави позову зазначено про незгоду з рішеннями про відмову у реєстрації податкових накладних.
Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями справу №320/38182/24 передано на розгляд судді Київського окружного адміністративного суду Парненко В.С.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 19.08.2024 адміністративну справу №320/38182/24 прийнято до розгляду та відкрито провадження за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.
10.09.2024 до суду надійшов відзив, згідно якого відповідач 1 заперечує проти вимог позову у повному обсязі, оскільки позивачем не було надано достатнього пакету документів для реєстрації спірних податкових накладних.
28.11.2024 позивачем подано клопотання про приєднання до матеріалів справи.
Враховуючи приписи частини 5 статті 262 КАС України справа розглядалася за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи (у письмовому провадженні).
Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складання повного судового рішення (частина 5 статті 250 КАС України).
Згідно з частиною 4 статті 229 КАС України у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Розглянувши подані документи та матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлені наступні обставини та відповідні їм правовідносини.
Позивач зареєстровай як юридична особа, що підтверджується даними з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та зареєстрований платником податку на додану вартість, що підтверджується матеріалами справи.
В межах здійснення господарських відносин з Приватним акціонерним товариством "Джей Ті Інтернешнл Компані Україна" (код ЄДРПОУ 19345204) за фактом отримання відвантаження товару були складені податкові накладні від 06.12.2023 №1 на суму 1 197 528,00 грн., в т.ч. ПДВ 199 588,00 грн.; від 07.12.2023 р. № 2 на суму - 993 072,00 грн., в т.ч. ПДВ- 165 512,00 грн.; від 28.12.2023 №4 на суму 2190600,00 грн. в т.ч. ПДВ 365 100,00 грн., які були направлені для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
За результатом обробки вказаних накладних їх реєстрація в ЄРПН була зупинена, про що позивачу були направлені відповідні квитанції.
Згідно з інформацією (результатом обробки), зазначеною у квитанціях від 22.12.2023 №J1201015 щодо податкової накладної №1 від 06.12.2023 (реєстраційний номер № 9349275487), від 29.12.2023 № J1201015 щодо податкової накладної №2 (реєстраційний номер № 9357577067) і від 15.01.2024№ J1201015 щодо податкової накладної №4 від 28.12.2023 (реєстраційний номер № 9372484456) підставами зупинення реєстрації для усіх 3-х податкових накладних було вказано наступне: «відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної … в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 3926, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомляємо: показник "D"=19.8166% (*для ПН №1 і №2) і "D"=10.2771% (**для ПН №4), "Рпоточ"=0 Пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».
На підтвердження спростування невідповідності критеріям ризиковості господарських операцій за зупиненими податковими накладними, на виконання пропозиції Відповідача 1 та згідно з п.11 Порядку №1165 про надання пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (по кожній із 3-х зупинених ПН, та керуючись пунктами 4, 5, 6 і 7 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Мінфіну від 12.12.2019 р. № 520, позивач надав 16.05.2024 пояснення щодо зупинення реєстрації податкових накладних №1, №2 і №4 та первинні документи по кожній окремо (договори з постачальниками і покупцями, рахунки, видаткові накладні, ТТН, ПН від контрагентів, банківські виписки), необхідні для розгляду питання прийняття комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
22.05.2024 відповідач 1 надіслав позивачу повідомлення №11091702/39292857, №11091706/39292857 і №11091707/39292857 щодо зупинених податкових накладних №1, №2 і №4 відповідно про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, а саме: «відсутні відомості щодо об`єктів оподаткування (звіт за формою 20-ОПП не подано); відсутні відомості та документи про трудові ресурси (штатний розпис, накази про призначення працівників, відомості про нарахування з/п застрахованим особам; відсутні документи щодо складського зберігання товару; відсутні документи із постачальниками щодо придбання основних засобів/матеріалів/інструментів/ тощо необхідних для забезпечення діяльності підприємства».
28.05.2024 позивачем надано по кожній податковій накладній Додаткові пояснення та додаткові документи, необхідні для розгляду питання прийняття комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
03.06.2024 відповідач 1 прийняв Рішення №11159727/39292857, №11159728/39292857 і №11159729/39292857, якими відмовив в реєстрації зупинених податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 06.12.2023 №1 на суму 1 197 528,00 грн., в т.ч. ПДВ 199 588,00 грн. (реєстраційний номер № 9349275487), від 07.12.2023 р. № 2 на суму - 993 072,00 грн., в т.ч. ПДВ- 165 512,00 грн. (реєстраційний номер № 9357577067) і від 28.12.2023 №4 на суму 2190600,00 грн. в т.ч. ПДВ 365 100,00 грн. (реєстраційний номер № 9372484456) відповідно, у зв`язку із ненаданням/частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку.
Не погоджуючись з вказаними рішеннями, позивач оскаржив їх до податкового органу вищого рівня.
21.06.2024 відповідач 2 за результатами розгляду скарг прийняв рішення № 38676/39292857/2, №38677/39292857/2 і №38615/39292857/2, якими залишив скарги без задоволення, а рішення відповідача 1 про відмови у реєстрації податкових накладних №1, №2 і №4 в Єдиному реєстрі податкових накладних - без змін.
Підставою для відмови в реєстрації кожної із 3-х податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних зазначено: «ненадання платником податку копiй первинних документів щодо постачання/придбання товарiв/послуг, зберiгання i транспортування, навантаження, розвантаження продукцiї, складських документiв (iнвентаризацiйнi описи), у тому числi рахунки-фактури/iнвойси, акти приймання-передачi товарiв (робiт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфiки, накладних».
Вважаючи рішення Головного управління ДПС у місті Києві від 03.06.2024 №№11159727/39292857, №11159728/39292857, №11159729/39292857 необґрунтованими, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Вирішуючи спір по суті заявлених позовних вимог, суд виходить з наступного.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов?язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодексу України (далі - ПК).
Згідно з пунктом 187.1 статті 187 ПК датою виникнення податкових зобов?язань з податку на додану вартість з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку. Для документів, складених в електронній формі, датою оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку, вважається дата, зазначена у самому документі як дата його складення відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", незалежно від дати накладення електронного підпису.
Відповідно до пп.14.1.60 п.14.1 ст.14 ПК, Єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.
Пунктом 201.1 статті 201 ПК визначено, що на дату виникнення податкових зобов??язань платник податку зобов?язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Відповідно до пункту 201.10 статті 201 ПК при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.
Судом встановлено, що з метою належної реєстрації податкових накладних позивачем були надані податковому органу пояснення та первинні документи (в тому числі додаткові).
Так, покупцем товару за зупиненими податковими накладними ТОВ «СФЕРОКОН» від 06.12.2023 №1, від 07.12.2023 р. №2 та від 28.12.2023 №4 є Приватне акціонерне товариство "Джей Ті Інтернешнл Компані Україна" (код ЄДРПОУ 19345204) на підставі договору поставки № 052317 від 23.08.2023 року, зокрема Додатку №3 від 20.10.2023 року до Договору поставки № 052317 від 23.08.2023 року і Специфікації №1 до Додатку №3 до Договору поставки № 052317 від 23.08.2023 року.
Відповідно до п.1.1 цього Договору Постачальник зобов`язується поставити Покупцю продукцію, надалі «Товар», в асортименті, за номенклатурою, кількістю, комплектністю та цінами, що визначені згідно з Додатками (специфікаціями) до цього Договору, які після підписання їх Сторонами становлять невід`ємну частину цього Договору, а Покупець зобов`язується прийняти та оплатити зазначений Товар.
Згідно з пунктами 1.2, 1.3, 3.1 і 3.2 цього Договору Сторони погодились, що лише Додаток, підписаний від імені Сторін та скріплений їх печатками, є єдиною підставою для поставки Товару Постачальником. Постачання Товару за цим Договором відбувається при виникненні господарської необхідності Покупця і погоджується підписанням відповідних Додатків до Договору. У Додатку повинна міститися така інформація: номер Додатка, дата його підписання, найменування (номенклатура) Товару, деталізована вартість Товару, строк або термін поставки, специфікація на Товар, що постачається, інша інформація, яку Сторони вважають за необхідне включити до Додатка.
У відповідності до п.5.4 Договору поставки № 052317 від 23.08.2023 адреса поставки: Україна, Київська область, Києво-Святошинський район, с. Білогородка, вул. Компресорна, 3, або інша адреса за умови, що Покупець повинен повідомити про зміну адреси доставки не менше, ніж за 5 (п`ять) календарних днів до запланованої дати поставки. ТОВ СФЕРОКОН (код ЄДРПОУ 39292857) здійснює свій обов`язок щодо здійснення доставки Товару Покупцю на підставі Договору про надання транспортно-експедиційних послуг №S-OVL-08-07-2022 від 08.07.2022р., укладеного з ТОВ "ЖЕФКО" (код 35894081).
06.12.2023 ТОВ "СФЕРОКОН" було виписано в адресу ПАТ "Джей Ті Інтернешнл Компані Україна" рахунок №8, 07.12.2023 - рахунок №9 та 28.12.2023 - рахунок №11.
Відвантаження товару було здійснено на підставі видаткової накладної №8 від 06.12.2023 року на загальну суму 1 197 528,00 грн. в т.ч. ПДВ 199 588,00 грн., видаткової накладної №9 від 07.12.2023 року на загальну суму 993 072,00 грн. в т.ч. ПДВ 165 512,00 грн. та видаткової накладної №10 від 28.12.2023 року на загальну суму 2 190 600,00 грн. в т.ч. ПДВ 365 100,00 грн.
Отже, на підставі пп.«б» п.187.1 ст.187 ПК України (відвантаження продукції), п.201.1, п.201.7 і п.201.10 ст.201 ПК України позивачем були складені податкові накладні:
від 06.12.2023 №1 на суму 1 197 528,00 грн., в т.ч. ПДВ 199 588,00 грн.,
від 07.12.2023 р. № 2 на суму - 993 072,00 грн., в т.ч. ПДВ- 165 512,00 грн.,
від 28.12.2023 №4 на суму 2190600,00 грн. в т.ч. ПДВ 365 100,00 грн.
і подані на реєстрацію в порядку і строк, передбачені ПК України:
22.12.2023 року реєстраційний номер № 9349275487,
29.12.2023 року реєстраційний номер № 9357577067,
15.01.2024 року реєстраційний номер № 9372484456.
На підтвердження зазначених вище господарських операцій позивачем були подані податковому органу наступні документи:
Договір №2332 від 10.02.2022р.;
Договір №2601 від 01.03.2024р.
Договір №2601 від 01.03.2024р.
Договір № 052317 від 23.08.2023р.
Договір № ОС/ПП 24 від 09.02.2018р.
Договір №1502-01 від 15.02.2021р.
Договір № 16/12/03К від 16.12.2019р.
Договір №14/02 від 14.02.2019 р.
Договір № ОТС-СК 02/01 від 02.01.2023 р.
Договір про надання транспортно-експедиційних послуг №S-OVL-08-07-2022 від 08.07.2022р.
Рахунок №198815 від 18.08.2023р., видаткова накладна №171840 від 25.08.2023р.
Рахунок №213316 від 04.09.2023р., видаткова накладна №185634 від 11.09.2023р.
Рахунок №246875 від 05.10.2023р., видаткова накладна№209757 від 06.10.2023р.
Рахунок №257436 від 16.10.2023р.,видаткова накладна №221619 від 19.10.2023р.
Рахунок №48775 від 25.08.2023р., видаткова накладна №08280018 від 28.08.2023р.
Рахунок №59324 від 05.10.2023р., видаткова накладна №10060036 від 09.10.2023р.
Рахунок №62569 від 18.10.2023р., видаткова накладна №10180269 від 19.10.2023р.
Рахунок №1425 від 18.08.2023р., видаткова накладна №1383 від 30.08.2023р., №1473 від 14.09.2023р.
Рахунок №1915 від 05.10.2023р., видаткова накладна №1789 від 06.10.2023р.
Рахунок №2024 від 16.10.2023р., видаткова накладна №2236 від 07.11.2023р., №2305 від 09.11.2023р.
Рахунок №326 від 18.08.2023р., видаткова накладна №332 від 30.08.2023р.
Рахунок №397 від 05.10.2023р., видаткова накладна №396 від 11.10.2023р.
Рахунок №433 від 23.10.2023р., видаткова накладна №449 від 07.11.2023р., №466 від 16.11.2023р.
Рахунок №52152 від 31.08.2023р., видаткова накладна №44793 від 01.09.2023р.
Рахунок №64327 від 23.10.2023р., видаткова накладна №55664 від 24.10.2023р.
Рахунок №173 від 25.08.2023р., видаткова накладна №162 від 11.09.2023р.
Рахунок №230 від 23.10.2023р., видаткова накладна №210 від 31.10.2023р.
Рахунок №865 від 26.09.2023р., видаткова накладна №698 від 27.09.2023р.
Рахунок №887 від 02.10.2023р., видаткова накладна №711 від 03.10.2023р.
Рахунок №947 від 18.10.2023р., видаткова накладна №765 від 19.10.2023р.
Рахунок №1047 від 17.11.2023р., видаткова накладна №849 від 20.11.2023р.
Рахунок №Ц-000113975 від 05.10.2023р., видаткова накладна №К-000040440 від 09.10.2023р.
Рахунок №5754 від 17.10.2023р., видаткова накладна №4453 від 18.10.2023р., Акт надання послуг №4453 від 18.10.2023р.
Рахунок №34983-102023 від 23.10.2023р., видаткова накладна № 34983-102023 від 23.10.2023р.
Рахунок №6879 від 23.10.2023р., видаткова накладна №6462 від 25.10.2023р.
Рахунок №8187 від 09.10.2023р., видаткова накладна № 18144 від 03 листопада 2023р.
Рахунок №666 від 24.10.2023р., видаткова накладна № 666 від 03 листопада 2023 р.
Рахунок №ЕС-0000657 від 29.09.2023р., видаткова накладна № ЕС-001456 від 03.10.2023р.
Рахунок № ЕС-0000887 від 01.11.2023р., видаткова накладна №ЕС-001531 від 03.11.2023р.
Рахунок №ЕС-0000980 від 29.11.2023р., видаткова накладна № ЕС-001673 від 30.11.2023р.
Рахунок №1443 від 10.10.2023р., видаткова накладна № 7338 від 06 листопада 2023 р.
Рахунок № 5087 від 07.11.2023р.
Акт надання послуг №ОУ-5087 від 07.11.2023 р.
Договір-заявка №03/11/23 від 03.11.2023р.
ТТН № Р7338 від 06.11.2023 р.
Рахунок №75 від 19.10.2023р., видаткова накладна №80 від 08.11.2023р.
Рахунок №76 від 19.10.2023р., видаткова накладна №82 від 08.11.2023р.
Рахунок №891 від 15.11.2023р., видаткова накладна №849 від 15.11.2023р.
Рахунок №С01059 від 15.11.2023р., видаткова накладна №993 від 15.11.2023р.
Рахунок №20398 від 22.11.2023р., видаткова накладна №4827 від 27.11.2023р.
Рахунок №8 від 06 грудня 2023 р., видаткова накладна №8 від 06.12.2023 року, ТТН №06122023-1, 06122023-2 від 06.12.2023 р.
Рахунок №9 від 07 грудня 2023 р., видаткова накладна №9 від 07.12.2023 року, ТТН №07122023-1, 07122023-2 від 07.12.2023 р.
Рахунок №11 від 28 грудня 2023 р., видаткова накладна №10 від 28.12.2023 року, ТТН №28122023-1, 28122023-2, 28122023-3, 28122023-4 від 28.12.2023 р.
Рахунок №0123120077 від 06 грудня 2023 р., Акт надання послуг №0123120077 від 06.12.2023 р.
Рахунок №0123120078 від 06 грудня 2023 р., Акт надання послуг №0123120078 від 06.12.2023 р.
Рахунок №0123120079 від 07 грудня 2023 р., Акт надання послуг №0123120079 від 07.12.2023 р.
Рахунок №0123120080 від 07 грудня 2023 р., Акт надання послуг №0123120080 від 07.12.2023 р.
Рахунок №0123120293 від 28 грудня 2023 р., Акт надання послуг №0123120293 від 28.12.2023 р.
Рахунок №0123120295 від 28 грудня 2023 р., Акт надання послуг №0123120295 від 28.12.2023 р.
Рахунок №0123120296 від 28 грудня 2023 р., Акт надання послуг №0123120296 від 28.12.2023 р.
Рахунок №0123120297 від 28 грудня 2023 р., Акт надання послуг №0123120297 від 28.12.2023 р.
Банківські виписки по оплатам ПАТ«СОЛДІ І КО» з АТ "ПРОКРЕДИТ БАНК".
Банківські виписки по оплатам ТОВ «Авер-ТЕХ» з АТ "ПРОКРЕДИТ БАНК".
Банківські виписки по оплатам ТОВ «ОЛАНДІ» з АТ "ПРОКРЕДИТ БАНК".
Банківські виписки по оплатам ТОВ «ВЕЛАН-ПАК» з АТ "ПРОКРЕДИТ БАНК".
Банківські виписки по оплатам ТОВ «ПЛАСТІКС-УКРАЇНА» з АТ "ПРОКРЕДИТ БАНК"
Банківські виписки по оплатам ТОВ «СВІТ ФУРНІТУРИ» з АТ "ПРОКРЕДИТ БАНК"
Банківські виписки по оплатам ТОВ «ГІДРОБУД ІНЖИНІРИНГ» з АТ "ПРОКРЕДИТ БАНК"
Банківські виписки по оплатам ТОВ «МЕТАЛ ХОЛДІНГ ТРЕЙД» з АТ "ПРОКРЕДИТ БАНК"
Банківські виписки по оплатам ТОВ «Алюмінієвий профіль» з АТ "ПРОКРЕДИТ БАНК"
Банківські виписки по оплатам ФОП ОСОБА_1 з АТ "ПРОКРЕДИТ БАНК"
Банківські виписки по оплатам ТОВ «ОТС Україна» з АТ "ПРОКРЕДИТ БАНК"
Банківські виписки по оплатам ТОВ «МОДУС, ЛТД» з АТ "ПРОКРЕДИТ БАНК"
Банківські виписки по оплатам ТОВ «ТД УКРХІМЕКСПО» з АТ "ПРОКРЕДИТ БАНК"
Банківські виписки по оплатам ТОВ «Електро Крамниця» з АТ "ПРОКРЕДИТ БАНК"
Банківські виписки по оплатам ТОВ «ОТІС ТАРДА» з АТ "ПРОКРЕДИТ БАНК"
Банківські виписки по оплатам ТОВ «Титан Альянс» з АТ "ПРОКРЕДИТ БАНК"
Банківські виписки по оплатам ПП «ДЖЕРЕЛО» з АТ "ПРОКРЕДИТ БАНК"
Банківські виписки по оплатам ТОВ «ФОРМАХІМ ПЛЮС» з АТ "ПРОКРЕДИТ БАНК"
Банківські виписки по оплатам ТОВ «ВЕГА-ПАК» з АТ "ПРОКРЕДИТ БАНК"
Банківські виписки по оплатам ТОВ «МЕТИЗ-МАРКЕТ» з АТ "ПРОКРЕДИТ БАНК"
Банківські виписки по оплатам ПАТ "Джей Ті Інтернешнл Компані Україна" з АТ "ПРОКРЕДИТ БАНК"
Банківські виписки по оплатам ТОВ "ЖЕФКО" з АТ "ПРОКРЕДИТ БАНК".
Повiдомлення за формою №20-ОПП;
Штатний розпис і Наказ про його затвердження;
Накази про призначення працiвникiв;
Вiдомiсть про нарахування з/п застрахованим особам за квiтень 2024 року;
Документи щодо складського зберiгання товару;
Карти складського облiку товарiв;
Карти складського облiку матерiалiв;
Фрагмент корпусу (функцiональне розмiщення примiщень);
Документи щодо придбання основних засобів.
Копії даних документі також долучені позивачем до матеріалів справи.
Відтак під час судового розгляду справи встановлено, що позивачем було надано необхідні документи, які підтверджують реальність здійснення господарської операції по спірним податковим накладним і яких достатньо для реєстрації в ЄРПН.
Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначений Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України за №1246 від 29.12.2010 (далі - Порядок №1246).
Положеннями пункту 2 Порядку №1246 (тут і в подальшому - в редакції на момент виникнення спірних правовідносин) визначено, що податкова накладна - це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог ПК України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Відповідно до абзацу 10 пункту 12 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, крім іншого, наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування.
Згідно з пунктом 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165, яка набула чинності з 01.02.2020, затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов?язки їх членів (далі - Порядок №1165).
Згідно з положеннями пункту 3 Порядку №1165 (в редакції на момент виникнення спірних правовідносин) податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, складеної на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості хоча б одного з товарів/послуг 1х постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку, за винятком розрахунку коригування, визначеного підпунктом 7 цього пункту), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності таким ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі - ознаки безумовної реєстрації):
1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, звільненою від оподаткування;
2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування (крім розрахунків коригування, поданих для реєстрації в іншому місяці, ніж місяць, в якому вони складені), зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої для реєстрації в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень за умови, що обсяг постачання товарів/послуг, зазначений у них у поточному місяці за операціями з одним отримувачем - платником податку, не перевищує 50 тис. гривень, сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена у попередньому місяці, становить більше 20 тис. гривень, та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку;
3) одночасно виконуються такі умови: загальна сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, платником податку та його відокремленими підрозділами, якими подано податкову накладну/розрахунок коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить більше 1 млн. гривень. Значення показників D та Р розраховується згідно вказаних формул та відображаються в електронному кабінеті платнику податку.
4) у податковій накладній/розрахунку коригування відображена операція з товаром за кодом згідно з УКТЗЕД та/або послугою за кодом згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, які зазначені у таблиці даних платника податку, врахованій контролюючим органом;
5) у податковій накладній/розрахунку коригування відображені виключно операції з продукцією/товарами, що підпадають під визначення груп 1-24 УКТЗЕД (крім підакцизних товарів), за умови, що такі накладна/розрахунок складені платником податку, який належить до мікропідприємства або малого підприємства відповідно до частини другої статті 2 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" та основним видом діяльності якого є хоча б один з таких видів економічної діяльності відповідно до КВЕД (згідно переліку).
Ознаки безумовної реєстрації, зазначені у цьому підпункті, застосовуються протягом періоду дії воєнного стану, введеного відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 р. №64 "Про введення воєнного стану в Україні";
6) обсяг постачання, зазначений у поданій для реєстрації в Реєстрі податковій накладній, яка підлягає наданню отримувачу (покупцю), не перевищує 5 тис. гривень за умови, що стосовно платника податку відсутнє діюче рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більш як у трьох (включно) платників податку;
7) загальна сума абсолютних значень коригування на зменшення суми компенсації вартості товару/послуги їх постачальнику та/або загальна сума абсолютних значень коригування на збільшення суми компенсації вартості товару/послуги їх постачальнику, зазначених у поданому для реєстрації в Реєстрі розрахунку коригування до податкової накладної, не перевищує 5 тис. гривень за умови, що стосовно платника податку відсутнє діюче рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більш як у трьох (включно) платників податку.
Обсяг операцій у поточному місяці, зазначених у зареєстрованих в Реєстрі податкових накладних/розрахунках коригування відповідно до підпунктів 6 і 7 цього пункту, 3 урахуванням обсягу операцій у поданій для реєстрації в Реєстрі податковій накладній/розрахунку коригування не перевищує 500 тис. гривень.
Як зазначено у пункті 10 Порядку №1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).
Таким чином, нормами податкового законодавства встановлено обов`язок платника податку на додану вартість скласти податкову накладну на дату виникнення податкових зобов?язань та зареєструвати таку податкову накладну в ЄРПН. Направлена податкова накладна в автоматичному режимі перевіряється на відповідність ознакам безумовної реєстрації, і якщо такі ознаки наявні, реєстрація такої податкової накладної (або розрахунку коригування) не зупиняється. У випадку ж подання для реєстрації в ЄРПН податкової накладної (розрахунку коригування), що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, контролюючий орган наділений повноваженнями на здійснення автоматизованого моніторингу такої податкової накладної на відповідність критеріям ризиковості платника податку, а також показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. У разі коли за результатами моніторингу встановлено відповідність господарської операції хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції (за виключенням випадку, коли податкова накладна направлена на реєстрацію платником податку, який відповідає хоча 6 одному показнику позитивної податкової історії), реєстрація податкової накладної (розрахунку коригування) зупиняється. У разі зупинення реєстрації податкової накладної (розрахунку коригування) платнику податків надсилається квитанція, у якій в обов?язковому порядку зазначається, крім іншого, критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної розрахунку коригування в ЄРПН, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку, а також пропозиція надати пояснення та копії документів, необхідні для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Додатком №3 до Порядку №1165 визначені Критерії ризиковості здійснення операцій.
Відповідно до п. 1 вказаного порядку, Критерієм ризиковості здійснення операцій визначено: обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов?язань, яку/який подано для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі.
Запропонувавши позивачу надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній, для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної в ЄРПН, контролюючий орган не визначив конкретного переліку документів, які він вважає належними та достатніми для прийняття позитивного рішення.
Загальне посилання на вичерпний перелік документів контролюючим органом не є достатнім, а перелік документів, необхідних для прийняття обґрунтованого рішення контролюючим органом, повинен бути конкретизований та чіткий. Дотримання вимоги чіткості і недвозначності щодо інформації, яка зазначена в квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної, є особливо важливим з огляду на специфіку податкового законодавства та наслідки недотримання платником податків вимог щодо подання неповного переліку документів.
Згідно загальних вимогам, які висуваються до акту індивідуальної дії, як акту правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.
Можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків та переліку документів, які контролюючий орган вважає достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної. Пропозиція контролюючого органу про надання пояснень та/або копій документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної без наведення переліку документів, які контролюючий орган вважає достатніми для прийняття позитивного рішення, призводить до ситуації невизначеності та необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких на власний розсуд. У випадку не конкретизації переліку документів у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної платник податків перебуває у стані правової невизначеності, що позбавляє його можливості надати контролюючому органу необхідний в розумінні суб?єкта владних повноважень пакет документів, а для контролюючого органу, відповідно, створюються передумови для можливого прояву негативної дискреції - прийняття рішення про відмову у реєстрації податкової накладної.
Наведене відповідає усталеній правовій позиції Верховного Суду, висловленій, зокрема, у постанові від 21.05.2019 по справі №0940/1240/18, постанові від 14.05.2019 по справі №817/1356/18, від 10.04.2020 у справі №819/330/18, від 14.12.2022 у справі №560/11825/21.
Відповідно до пункту 2 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 №520 (далі - Порядок №520) прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м.Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).
Пунктом 5 вказаного порядку передбачено, що перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Згідно з пунктом 11 Порядку №520 комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; Порядку; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Отже, вищенаведені норми містять орієнтовний перелік документів, необхідних для розгляду комісією регіонального рівня питання про прийняття рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН, який може відрізнятись для кожної конкретної господарської операції з урахуванням специфіки діяльності платника податків, особливостей здійснення господарської операції (наприклад, поставка, товару, робіт або послуг), події, за якою складено податкову накладну (дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг або дата отримання платником податку товарів/послуг) тощо.
Таким чином, суд дійшов висновку, що позивач подав до податкового органу пояснення та копії документів щодо господарської операції, реєстрацію податкової накладної по якій зупинено. Разом з тим, комісія з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригувань, незважаючи на надані пояснення та додані документи, що підтверджують наведені у поясненнях факти, прийняла оскаржувані рішення.
Верховний Суд у справі №360/2460/20 за наслідками аналізу положень Порядку №520 зазначив, що можливість надання платником податків переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення податковим органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків з зазначенням необхідності надання документів за переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не довільно, на власний розсуд.
В постанові Верховного Суду від 02.07.2019 по справі №140/2160/18, зазначено, про те, що загальними вимогами, які висуваються до акту індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.
Відмова у прийнятті до реєстрації податкової накладної з підстав недостатності документів для прийняття рішення про реєстрацію можлива виключно за умови наявності вичерпного переліку таких документів. Протилежний підхід зумовлює зловживання відповідачем щодо своїх реєстраційних повноважень та суперечить вже згаданому вище принципу правової визначеності.
Таким чином, недотримання принципу правової визначеності під час зупинення реєстрації податкових накладних призвело до необізнаності платника податків щодо вичерпного переліку необхідних документів, які він повинен був надати контролюючому органу, внаслідок чого у відповідача виникла можливість прояву нічим не обмеженої дискреції.
Зазначений висновок підтверджується практикою Верховного Суду з аналогічних справ. Так, постановою ВС від 10.06.2021 у справі №822/1886/18, якою було відмовлено у задоволенні касаційної скарги та підтримано висновки судів першої та апеляційної інстанції, суд касаційної інстанції вказав, що рішення Комісії повинні містити чіткі підстави для відмови в реєстрації податкових накладних, у даному випадку, або надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та не є достатніми для прийняття комісією ДПС рішень про реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування, або надання платником податку копій документів, які не є достатніми для прийняття комісією ДПС рішень про реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування.
Аналогічна правова позиція викладена в постановах Верховного Суду від 11.06.2019 у справі №480/4038/18 та від 28.11.2019 у справі №1640/2650/18.
Вказане, призвело до прояву суб?єктом владних повноважень негативного розсуду, внаслідок чого платник податків не зміг належним чином виконати свої обов?язки, мета яких - реєстрація податкової накладної.
Зазначене відповідає правовій позиції Верховного Суду, висловленій у постанові від 10.04.2020 у справі №819/330/18.
Позивачем надані до контролюючого органу документи та пояснення у сукупності з наявними доказами в матеріалах справи підтверджують здійснення господарської операції, за наслідками виконання яких складено спірну податкову накладну.
Водночас, відсутність певного документа чи ненадання його контролюючому органу не може бути підставою для відмови в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування без наведення відповідного обґрунтування, а також за умови, якщо інші надані документи підтверджують проведення господарської операції.
Крім того, суд звертає увагу, що якщо контролюючий орган підставою для відмови у спірних рішеннях вказано про ненадання/часткове надання позивачем додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку.
При цьому, у графі «Додаткова інформація зазначено: «відсутні документи із постачальниками щодо придбання основних засобів/матеріалів/інструментів/обладнання/тощо, необхідних для забезпечення діяльності підприємства».
Наведене формулювання є досить широким в розумінні не та не надає змоги встановити, які конкретно документи не було подано позивачем.
Крім того матеріалами справи підтверджено, що позивачем були подані податковому органу документи щодо придбання основних засобів у складі пакету документів від 28.05.2024 по кожній податковій накладній.
Суд при розгляді справи враховує висновки Верховного Суду щодо застосування норм права, викладені у постановах від 16.09.2022 у справі №380/7736/21 та від 19.10.2022 у справі №360/2463/20, згідно з якими приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарських операцій позивача на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарських операцій може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки платника податків, підстави та порядок проведення якої визначено нормами ПК України. Предметом розгляду в цій справі є виключно стадія правильності та правомірності зупинення та відмови в реєстрації податкової накладної, а не реальність та товарність здійснення господарських операцій між позивачем та його контрагентом. Суд погоджується з висновками суду першої інстанції про те, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення контролюючим органом конкретного критерію оцінки ступеня ризиків, а також зазначення у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної чіткого переліку документів, чого зроблено не було.
Таким чином, зважаючи на те, що наданих відповідачу 1 документів було достатньо для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних, останній не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації таких.
Згідно з пунктами 19, 20 Порядку №1246 накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: Податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Порядок реєстрації податкових накладних не передбачає право контролюючого органу діяти на власний розсуд, адже Порядком №1246 унормовано підстави відмови в реєстрації податкової накладної, і якщо такі підстави відсутні, контролюючий орган повинен зареєструвати подану платником податкову накладну.
Отже, такі повноваження та порядок їх реалізації передбачають лише один вид правомірної поведінки контролюючого органу зареєструвати податкову накладну або вмотивованим рішенням відмовити в її реєстрації, за законом у цього органу немає вибору між декількома можливими правомірними рішеннями. Отже, такі повноваження контролюючого органу не є дискреційними.
Верховний Суд неодноразово наголошував на тому, що зобов`язання ДПС України зареєструвати в ЄРПН подані позивачем податкові накладні є дотриманням судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений, та належним способом захисту порушеного права (постанови Верховного Суду від 03.11.2021 у справі №360/2460/20, від 27.10.2022 у справі №360/3253/20, від 25.11.2022 у справі №320/3484/21).
Відповідно до частини 5 статті 242 КАС України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.
У пункті 70 рішення від 20 жовтня 2011 року «Рисовський проти України» Європейський суд з прав людини (далі також - ЄСПЛ) підкреслив особливу важливість принципу «належного урядування». Він передбачає, що у разі, коли йдеться про питання загального інтересу, зокрема, якщо справа впливає на такі основоположні права людини, як майнові права, державні органи повинні діяти вчасно та в належний і якомога послідовніший спосіб. Крім того, ЄСПЛ звертає увагу на те, що на державні органи покладено обов?язок запровадити внутрішні процедури, які посилять прозорість і ясність їхніх дій, мінімізують ризик помилок і сприятимуть юридичній визначеності у цивільних правовідносинах, які зачіпають майнові інтереси.
Суд зазначає, що відповідно до частини 2 статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно з частиною першою статті 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: письмовими, речовими і електронними доказами; висновками експертів; показаннями свідків.
Відповідно до статті 73 КАС України належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
За приписами статті 74 КАС України суд не бере до уваги докази, які одержані з порушенням порядку, встановленого законом. Обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.
Згідно із положеннями статті 75 КАС України достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи. При цьому, в силу положень ст. 76 КАС України достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.
Згідно з статтею 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідно до ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
За наведених обставин у сукупності, позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.
Решта доводів учасників справи висновків суду по суті справи не змінюють.
Розподіл судових витрат здійснюється відповідно до ст.139 КАС України.
Позивачем під час розгляду справи було сплачено судовий збір на суму 18168,00 грн. (платіжна інструкція №3075 від 11.07.2024).
Враховуючи наведене, судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 18168,00 грн. підлягають стягненню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень відповідача 1, оскільки рішення саме комісії регіонального рівня призвели до спірних правовідносин.
Керуючись статтями 2-10, 47, 72-77, 94, 122, 132, 139, 193, 241-246, 257-262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Сферокон» до Головного управління ДПС у місті Києві, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії, - задовольнити;
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління Державної податкової служби у місті Києві від 03.06.2024р. №11159727/39292857 про відмову ТОВ «СФЕРОКОН» у реєстрації податкової накладної№1 від 06.12.2023;
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління Державної податкової служби у місті Києві від 03.06.2024р. №11159728/39292857 про відмову ТОВ «СФЕРОКОН» у реєстрації податкової накладної №2 від 07.12.2023;
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління Державної податкової служби у місті Києві від 03.06.2024р. №11159729/39292857 про відмову ТОВ «СФЕРОКОН» у реєстрації податкової накладної №4 від 28.12.2023;
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ТОВ «СФЕРОКОН» від 06.12.2023 №1 на суму - 1 197 528,00 грн., в т.ч. ПДВ - 199 588,00 грн. (реєстраційний номер №9349275487) датою її подання;
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ТОВ «СФЕРОКОН» від 07.12.2023 р. №2 на суму - 993 072,00 грн., в т.ч. ПДВ- 165 512,00 грн. (реєстраційний номер №9357577067) датою їх подання;
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ТОВ «СФЕРОКОН» від 28.12.2023 на суму - 2190600,00 грн. в т.ч. ПДВ - 365 100,00 грн. (реєстраційний номер №9372484456) датою їх подання.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у місті Києві на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Сферокон» судові витрати з сплати судового збору у розмірі 18168,00 грн.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.
Суддя Парненко В.С.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.12.2024 |
Оприлюднено | 09.12.2024 |
Номер документу | 123580376 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Парненко В.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні