Ухвала
від 06.12.2024 по справі 340/6654/21
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

про встановлення нового строку для подання звіту

06 грудня 2024 року м. Кропивницький Справа № 340/6654/21

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Дегтярьової С.В., розглянувши у порядку письмового провадження звіт про виконання рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду в адміністративній справі

за позовом ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 )

до відповідача-1 Департаменту соціальної політики Кропивницької міської ради (25006, м. Кропивницький, вул. Архітектора Паученка, 41/26, ЄДРПОУ 43947572)

до відповідача-2 Управління соціального захисту населення Фортечної районної у м. Кропивницькому ради (25013, вул. Шатило, 12, м. Кропивницький, код ЄДРПОУ 03197635)

про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії,

УСТАНОВИВ:

Позивач звернувся з позовом до суду, в якому просить:

- визнати протиправними дії Департаменту соціальної політики Кропивницької міської ради, які полягають у зменшені йому на 8992,00 грн. розміру щорічної разової грошової допомоги до 5 травня за 2021 рік, як особі з інвалідністю внаслідок війни третьої групи;

- стягнути з Департаменту соціальної політики Кропивницької міської ради недоплачену йому, як особі з інвалідністю внаслідок війни третьої груп, суму щорічної разової грошової допомоги до 5 травня за 2021 рік у розмірі 8992,00 грн.

Рішенням Кіровоградського окружного адміністративного суду від 12.01.2022 позовну заяву задоволено частково. Визнано протиправною бездіяльність Управління соціального захисту населення Фортечної районної у м. Кропивницькому ради щодо ненарахування та невиплати ОСОБА_1 щорічної разової грошової допомоги до 5 травня за 2021 рік у розмірі семи мінімальних пенсій за віком та зобов`язано його нарахувати та виплатити недоплачену грошову допомогу до 5 травня за 2021 рік у розмірі семи мінімальних пенсій за віком, з урахуванням попередньо виплаченої суми допомоги.

12.02.2022 року рішення набрало законної сили.

До суду 24.05.2023 року надійшла заява від представника ОСОБА_1 про встановлення судового контролю шляхом зобов`язання Департаменту соціальної політики Кропивницької міської ради подати до суду звіт про виконання рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 12.01.2022 р. у справі №340/6654/21.

Ухвалою судді від 26.05.2023 року зобов`язано Департамент соціальної політики Кропивницької міської ради подати звіт про виконання рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 12.01.2022 р. у справі №340/6654/21 у строк три місяці з дня набрання законної сили ухвалою про встановлення судового контролю.

Ухвалою Кіровоградського окружного адміністративного суду 10.08.2023 року відмовлено у прийнятті звіту про виконання судового рішення від 08.08.2023 р. №24-01-02-81, поданого до Кіровоградського окружного адміністративного суду 09 серпня 2023 року та встановлено новий строк для подачі звіту суду про виконання рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 12 січня 2022 року у справі №340/6654/21 і зобов`язано Департамент соціальної політики Кропивницької міської ради подати суду звіт про виконання судового рішення протягом дев`яноста днів з дня набрання законної сили ухвалою про встановлення нового строку для подання звіту.

Ухвалою Кіровоградського окружного адміністративного суду 09.11.2023 року відмовлено у прийнятті звіту про виконання судового рішення від 06.11.2023 р. №55/24/01-02-206, поданого до Кіровоградського окружного адміністративного суду 07 листопада 2023 року та встановлено новий строк для подачі звіту суду про виконання рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 12 січня 2022 року у справі №340/6654/21 і зобов`язано Департамент соціальної політики Кропивницької міської ради подати суду звіт про виконання судового рішення протягом дев`яноста днів з дня набрання законної сили ухвалою про встановлення нового строку для подання звіту.

Ухвалою Кіровоградського окружного адміністративного суду 07.02.2024 року року відмовлено у прийнятті звіту про виконання судового рішення ввід 05.02.2024 р. №12/24/01-02-206, поданого до Кіровоградського окружного адміністративного суду 05 лютого 2024 року та встановлено новий строк для подачі звіту суду про виконання рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 12 січня 2022 року у справі №340/6654/21 і зобов`язано Департамент соціальної політики Кропивницької міської ради подати суду звіт про виконання судового рішення протягом дев`яноста днів з дня набрання законної сили ухвалою про встановлення нового строку для подання звіту.

Ухвалою Кіровоградського окружного адміністративного суду від 05.06.2024 року відмовлено у прийнятті звіту від 03.05.2024 р. №85/24/01-02-206 про виконання рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 12 січня 2022 року у справі №340/6654/21, поданого до Кіровоградського окружного адміністративного суду 03 травня 2024 року. Встановлено новий строк для подачі звіту про виконання рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 12 січня 2022 року у справі №340/6654/21 та зобов`язано Департамент соціальної політики Кропивницької міської ради подати суду звіт про виконання судового рішення протягом дев`яноста днів з дня набрання законної сили ухвалою про встановлення нового строку для подання звіту.

Ухвалою Кіровоградського окружного адміністративного суду від 04.09.2024 р. відмовлено у прийнятті звіту від 02.09.2024 р. №137/24/01-02-206 про виконання рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 12 січня 2022 року у справі №340/6654/21, поданого до Кіровоградського окружного адміністративного суду 02 вересня 2024 року. Встановлено новий строк для подачі звіту про виконання рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 12 січня 2022 року у справі №340/6654/21 та зобов`язано Департамент соціальної політики Кропивницької міської ради подати суду звіт про виконання судового рішення протягом дев`яноста днів з дня набрання законної сили ухвалою про встановлення нового строку для подання звіту.

02.12.2024 р. до Кіровоградського окружного адміністративного суду надійшов звіт про виконання судового рішення. У звіті зазначено, що управлінням соціального захисту населення Фортечного району Департаменту соціальної політики Кропивницької міської ради Слісаренка В.Г. внесено до списку черговості виконання рішень суду щодо виплати разової грошової допомоги до 5 травня (станом на 02.12.2024 р. перебуває в черзі за №543) та направлено потребу в бюджетних асигнуваннях для забезпечення грошових зобов`язань, які виникли на підставі рішень на користь стягувача за бюджетною програмою КПКВК 2501290 "Забезпечення виконання рішень суду". Відповідно до Звіту про надходження та використання коштів загального фонду за 9 місяців 2024 року по КПКВК 2501290 КЕКВ 2730 затверджено кошторисні призначення у сумі 1223,481 тис.грн. Це дало можливість виконати рішення суду та з початку року провести 159 виплат на загальну суму 1222,118 тис.грн. Станом на 02.12.2024 року залишок коштів на рахунку Департаменту складає 1,753 тис. грн., що не дає можливість забезпечити виконання жодного рішення суду.

Відповідачем наголошено на тому, що на даний час в Департаменті соціальної політики Кропивницької міської ради відсутні кошти відповідного бюджетного призначення. Виконання рішення суду в повному обсязі стане можливим після надходження коштів з державного бюджету.

Відповідно до ч.ч.1, 2 ст.382 КАС України суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.

За наслідками розгляду звіту суб`єкта владних повноважень про виконання рішення суду або в разі неподання такого звіту суддя своєю ухвалою може встановити новий строк подання звіту, накласти на керівника суб`єкта владних повноважень, відповідального за виконання рішення, штраф у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Суд враховує, що головною метою судового контролю за виконанням судових рішень в адміністративних справах є реалізація завдання адміністративного судочинства, оскільки ефективний захист прав осіб завершується виконанням судового рішення.

Механізм ефективного судового захисту обумовлює у необхідних випадках застосування процедури примусового виконання рішень суду. Конституційний Суд України у рішенні від 30.01.2003 р. №3-рп/2003 у справі про розгляд судом окремих постанов слідчого та прокурора зауважив, що правосуддя за своєю суттю визнається таким лише за умови, що воно відповідає вимогам справедливості і забезпечує ефективне поновлення в правах (абзац десятий пункту 9 мотивувальної частини).

У рішенні від 30.06.2009 р. №16-рп/2009 Конституційний Суд України зазначив, що метою судового контролю є своєчасне забезпечення захисту та охорони прав і свобод людини і громадянина, та наголосив, що виконання всіма суб`єктами правовідносин приписів, викладених у рішеннях суду, які набрали законної сили, утверджує авторитет держави як правової (абзац перший підпункту 3.2 пункту 3, абзац другий пункту 4 мотивувальної частини).

Європейський суд з прав людини у рішенні від 07.05.2002 р. у справі Бурдов проти Росії визначив, що у контексті статті 6 Конвенції виконання судового рішення, прийнятого будь-яким судом, має розглядатися як складова судового розгляду.

У рішенні Конституційного Суду України від 13.12.2011 р. №17-рп/2011 Конституційний Суд України зазначив, що посилення судового контролю за виконанням судових рішень та наділення суду з цією метою правом накладати штрафні санкції є заходом для забезпечення конституційного права громадян на судовий захист (абзац восьмий підпункту 6.3 пункту 6).

Таким чином, розглядаючи звіт суб`єкта владних повноважень про виконання рішення, суд повинен перевірити чи досягнуто мети задля якої постановлено судове рішення, тобто чи відбулося фактичне відновлення порушеного права.

Як встановлено судом, відповідачем проведено перерахунок щорічної разової допомоги до 5 травня за 2021 рік позивача, однак не виплачено заборгованості, яка виникла у зв`язку з перерахунком.

Отже, рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 12.01.2022 р. у справі №340/6654/21 відповідачем у повному обсязі не виконано.

На підставі викладеного, суд дійшов висновку, що звіт Департаменту соціальної політики Кропивницької міської ради від 02.09.2024 р. №137/24/01-02-206 не свідчить про повне виконання рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 12.01.2022 р. у справі №340/6654/21, оскільки на час подання відповідного звіту повного відновлення порушеного права позивача не відбулося, а тому він не є звітом суб`єкта владних повноважень про виконання рішення суду в розумінні ст.382 КАС України, та не підлягає прийняттю.

За таких умов та керуючись приписами ч.2 ст.382 КАС України, суд вважає за необхідне встановити відповідачу новий строк для подання звіту.

Керуючись ст.ст.245, 248, 256, 293-297, 382 КАС України, суд, -

УХВАЛИВ:

Відмовити у прийнятті звіту від 02.12.2024 р. №225/24/01-02-206 про виконання рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 12 січня 2022 року у справі №340/6654/21, поданого до Кіровоградського окружного адміністративного суду 02 вересня 2024 року.

Встановити новий строк для подачі звіту про виконання рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 12 січня 2022 року у справі №340/6654/21 та зобов`язати Департамент соціальної політики Кропивницької міської ради подати суду звіт про виконання судового рішення протягом дев`яноста днів з дня набрання законної сили ухвалою про встановлення нового строку для подання звіту.

Копію ухвали направити сторонам.

Ухвала суду набирає законної сили з моменту підписання її суддею та може бути оскаржена в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 15-денний строк з дня складання такої ухвали.

Суддя Кіровоградського

окружного адміністративного суду С.В. ДЕГТЯРЬОВА

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.12.2024
Оприлюднено09.12.2024
Номер документу123580500
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них

Судовий реєстр по справі —340/6654/21

Ухвала від 06.12.2024

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

С.В. ДЕГТЯРЬОВА

Ухвала від 04.09.2024

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

С.В. ДЕГТЯРЬОВА

Ухвала від 05.06.2024

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

С.В. ДЕГТЯРЬОВА

Ухвала від 07.02.2024

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

С.В. ДЕГТЯРЬОВА

Ухвала від 09.11.2023

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

С.В. ДЕГТЯРЬОВА

Ухвала від 10.08.2023

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

С.В. ДЕГТЯРЬОВА

Ухвала від 26.05.2023

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

С.В. ДЕГТЯРЬОВА

Ухвала від 17.05.2023

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

С.В. ДЕГТЯРЬОВА

Рішення від 12.01.2022

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

С.В. Дегтярьова

Ухвала від 11.01.2022

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

С.В. Дегтярьова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні