Рішення
від 05.12.2024 по справі 340/5187/24
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 грудня 2024 року м. Кропивницький Справа № 340/5187/24

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Притули К.М., розглянувши в порядку спрощеного провадження без виклику сторін справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Ландтех» (код ЄДРПОУ 37503074, 25002, Кіровоградська область, м. Кропивницький, вул. Ельворті, 7, оф. 425) до Кропивницької митниці Державної митної служби України (код ЄДРПОУ 44005668, 25030, Кіровоградська область, м. Кропивницький, вул. Лавандова, 27-б) про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити дії,-

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Ландтех» звернулось до Кіровоградського окружного адміністративного суду з позовом в якому просить:

- визнати протиправною бездіяльність Кропивницької митниці Державної митної служби України при вирішенні питання щодо внесення змін до митних декларацій №23UА901020006394U4 від 01.08.2023 року та №23UА901020006553U1 від 07.08.2023 року та зобов`язати Кропивницьку митницю Державної митної служби України надати дозвіл на внесення змін до митних декларацій №23UA901020006394U4 від 01.08.2023 року та №23UА901020006553U1 від 07.08.2023 року, згідно заяви ТОВ «Ландтех» № 256 від 17.07.2024;

- визнати дії суб`єкта владних повноважень - Кропивницької митниці щодо відмови у вирішенні питання про повернення надмірно сплачених митних платежів, протиправними та зобов`язати відповідача - Кропивницьку митницю вчинити дії: підготувати висновок про повернення надмірно сплачених митних платежів у сумі 824280,68грн., та подати його для виконання відповідному органові, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів.

Позов мотивовано тим, що відповідач не дотримується вимог чинного законодавства, порушує права та законні інтереси позивача щодо повернення грошових коштів, які підприємство сплатило надміру у сумі 824280,68 грн., а саме митних платежів.

Ухвалою судді від 06.08.2024 відкрито провадження в адміністративній справі в порядку спрощеного провадження без виклику сторін.

Від відповідача до суду надійшов відзив на позовну заяву із запереченнями проти позову, в якому представник зазначає, що рішенням Кіровоградського окружного адміністративного суду від 31.01.2024 по справі №340/6826/23 визнано протиправними та скасовано: рішення про визначення коду товару від 31.07.2023 №23UA90100000020-КТ, картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення від 02.08.2023 №UA901020/2023/000183. Натомість вказує, що вказаним рішенням відмовлено в частині зобов`язання Кропивницької митниці повернути ТОВ «Лендтех» зайво сплачені митні платежі в сумі 824280,68 грн., а отже, на думку представника відповідача, у Кіровоградської митниці відсутні підстави для повернення вказаних митних платежів.

Дослідивши подані документи та матеріали, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов та оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи та вирішення спору по суті, суд дійшов наступних висновків.

Судом встановлено, що рішенням Кіровоградського окружного адміністративного суду від 31 січня 2024 року у справі № 340/6826/23 частково задоволено позовні вимоги ТОВ «Ландех» до відповідача - Кропивницької митниці ДМС України, визнані протиправними та скасовані рішення Кропивницької митниці Державної митної служби України про визначення коду товару від 31.07.2023 №23UA90100000020-КТ, картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення від 02.08.2023 №UA901020/2023/000183. Суд також дійшов висновку, що позовні вимоги в частині зобов`язання відповідача повернути позивачу зайво сплачені митні платежі у сумі 824280,68 грн., є передчасними, оскільки фактично стосуються порядку виконання рішення суду, а тому до задоволення в цій частині не підлягають.

Ухвалою Третього апеляційного адміністративного суду від 29 квітня 2024 року, апеляційну скаргу Кропивницької митниці на рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 31 січня 2024 року у справі №340/6826/23 повернуто заявнику.

11 липня 2024 року ТОВ «Ландтех» звернулося до Кропивницької митниці ДМС України із заявою № 251 у якій просило: надати дозвіл на внесення змін до митних декларацій №23U1901020006394U14 від 01.08.2023 та №23U901020006553U1 від 07.08.2023, а також здійснити повернення грошових коштів в сумі - 824 280,68 грн. (а.с. 39).

Листом №7.22-1/15-01/13/2647 від 16 липня 2024 року Кропивницька митниця ДМС України повідомила ТОВ «Ландтех» про те, що на виконання рішення суду та відповідно до п. 8 розділу ІІІ Наказу Міністерства фінансів від 30.05.2023 року №650 про скасування рішення про визнання коду товару від 31.07.2023 року №23UA90100000020-КТ до МД від 25.07.2023 №23UA901020006158U8 (а.с.40).

17 липня 2024 року позивачем направлено відповідачу заяву №256 в якій просив надати дозвіл на корегування митної декларації №23UA901020006394U4 від 01.08.2023, стосовно коду товару, а також, надати дозвіл на корегування митної декларації № 23UA901020006553U1 від 07.08.2023, стосовно коду товару (а.с.41).

22 липня 2024 року, Кропивницькою митницею ДМС України, розглянуто заяву ТОВ «Ландтех» від 11.07.2024 №251 про повернення надміру сплачених сум митних платежів, листом №7.22-1/15-01/13/2706 відповідач зокрема повідомив, що на виконання судового рішення у справі №340/6826/23 Кропивницькою митницею скасоване рішення про визначення коду товару від 31.07.2023 №23UA90100000020-КТ та вказав, що у зв`язку з відмовою суду в частині зобов`язання Кропивницької митниці повернути позивачу зайво сплачені митні платежі в сумі 824280,68 грн., відсутні підстави для повернення коштів, до остаточного вирішення у судовому порядку питання повернення надміру сплачених митних платежів, внесення змін до митних декларацій є передчасними (а.с. 43-44).

Також, листом від 24.07.2024 №7.22-1/28-01-01/13/2749 Кропивницька митниця ДМС України повідомила ТОВ «Ландтех» про те, що до вирішення у судовому порядку питання щодо повернення надміру сплачених митних платежів, вважає, що підстави для коригування МД від 01.08.2023 №23UA901020006394U4 та від 07.08.2023 UA901020006553U1 відсутні (а.с.45).

Надаючи юридичну оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Частинами першою та другою статті 269 Митного кодексу України встановлено, що відповідно до положень цієї статті за письмовим зверненням декларанта або уповноваженої ним особи та з дозволу органу доходів і зборів відомості, зазначені в митній декларації, можуть бути змінені або митна декларація може бути відкликана. У разі відмови у наданні такого дозволу орган доходів і зборів зобов`язаний невідкладно, письмово або в електронному вигляді, повідомити декларанта про причини і підстави такої відмови. Внесення змін до митної декларації, прийнятої органом доходів і зборів, допускається до моменту завершення митного оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до заявленого митного режиму, а також протягом трьох років з дня завершення їх митного оформлення. Зміни повинні стосуватися лише товарів, транспортних засобів комерційного призначення, зазначених у митній декларації.

Відповідно до частини сьомої статті 269 Митного кодексу України порядок внесення змін до митних декларацій, їх відкликання та визнання недійсними визначається Кабінетом Міністрів України.

Згідно з пунктом 33 Положення про митні декларації затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.05.2012 № 450 за письмовим зверненням декларанта або уповноваженої ним особи та з дозволу митного органу відомості, зазначені в поданій митному органу митній декларації, можуть бути змінені, зокрема шляхом доповнення, або митна декларація може бути відкликана. У заяві за формою згідно з додатком 3, підписаній декларантом або уповноваженою ним особою, зазначаються причини зміни або відкликання митної декларації. Якщо відповідні нові відомості або причини відкликання митної декларації підтверджуються документами, що не подавались під час декларування, до заяви додаються завірені в установленому порядку копії таких документів. Дозвіл митного органу на зміну або відкликання митної декларації, митне оформлення якої не завершено, надається посадовою особою митного органу, яка здійснює оформлення цієї митної декларації, в усній формі.

Пунктом 34 вказаного Положення встановлено, що не дозволяється: внесення змін до граф 1 (перший і другий підрозділи), 14, 37 (перший підрозділ) і 54 митної декларації на бланку єдиного адміністративного документа; внесення змін або відкликання митної декларації у разі виявлення порушень митних правил щодо задекларованих у цій митній декларації товарів; внесення змін до митної декларації, якщо з поданих документів не випливає, що відомості, зазначені у цій митній декларації, необхідно змінювати; внесення змін або відкликання митної декларації після надання декларанту або уповноваженій ним особі митним органом, якому подана така митна декларація, інформації про призначення митним органом митного огляду товарів, транспортних засобів комерційного призначення або перевірки документів на товари (крім випадків, коли після проведення зазначених митних формальностей порушень митних правил не виявлено); внесення змін до митної декларації або її відкликання у разі відсутності документів, що підтверджують необхідність внесення таких змін або її відкликання; внесення змін до митної декларації на бланку єдиного адміністративного документа з метою подання відомостей у випадках, коли Митним кодексом України передбачена необхідність подання з цією метою додаткової декларації.

Відповідно до пункту 37 Положення про митні декларації затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.05.2012 № 450, після завершення митного оформлення зміни до митної декларації на бланку єдиного адміністративного документа можуть вноситися шляхом: подання з метою продовження строку тимчасового ввезення товарів з частковим звільненням від оподаткування митними платежами, а також у випадках, визначених Митним кодексом України, декларантом або уповноваженою ним особою додаткової митної декларації та оформлення її митним органом; заповнення та оформлення митним органом аркуша коригування за формою згідно з додатком 4. Внесення змін до митної декларації на бланку єдиного адміністративного документа шляхом оформлення аркуша коригування здійснюється в порядку, що встановлюється Мінфіном. Після оформлення аркуша коригування його електронний примірник засвідчується електронним цифровим підписом посадової особи митного органу, вноситься до локальних баз даних митного органу і Єдиної автоматизованої інформаційної системи митних органів України посадовою особою митного органу, що його оформила, та передається спеціалізованим митним органом до відповідного органу державної податкової служби згідно з пунктом 32 цього Положення. Оформлений митним органом аркуш коригування є невід`ємною частиною відповідної митної декларації на бланку єдиного адміністративного документа. Аркуш коригування заповнюється та оформлюється митним органом у разі: необхідності виправлення відомостей, пов`язаних з доплатою або поверненням митних платежів, у тому числі у зв`язку із скасуванням рішення митного органу; необхідності виправлення за письмовим зверненням декларанта або уповноваженої ним особи відомостей, пов`язаних з коригуванням ціни товару, що вивозиться за межі митної території України, для цілей податкового контролю за трансфертним ціноутворенням, якщо таке коригування не призведе до зменшення суми податків, що підлягає сплаті до бюджету; необхідності виправлення за письмовим зверненням декларанта або уповноваженої ним особи помилково зазначених в оформленій митній декларації на бланку єдиного адміністративного документа відомостей про товари, не пов`язаних з перерахуванням сум митних платежів за такою митною декларацією; необхідності відображення за письмовим зверненням декларанта або уповноваженої ним особи відомостей про товари, що стали відомі після закінчення митного оформлення товарів, не пов`язаних з перерахуванням сум митних платежів за митною декларацією на бланку єдиного адміністративного документа. Електронні копії аркушів коригування зберігаються в локальних базах даних митних органів та Єдиній автоматизованій інформаційній системі митних органів України окремо від електронних копій відповідних митних декларацій (електронних митних декларацій), без внесення змін до таких електронних копій митних декларацій (електронних митних декларацій). Якщо під час вивезення товарів, що відправляються залізничним транспортом (зокрема в митному режимі транзиту під час перевантаження чи заміни активного транспортного засобу на залізничний транспорт або поміщення товарів у митний режим транзиту не в пункті пропуску через митний кордон України), відомості про номер залізничного вагона, платформи, яким (якими) відправлені товари, та залізничні накладні не зазначалися у митній декларації у зв`язку з відсутністю інформації, такі відомості подаються декларантом або уповноваженою ним особою митному органу, зокрема, з використанням інформаційно-телекомунікаційних технологій не пізніше ніж через дві доби з дати прийняття товарів до перевезення шляхом оформлення реєстру за формою згідно з додатком 2.

Таким чином, за письмовим зверненням декларанта або уповноваженої ним особи та з дозволу митного органу відомості, зазначені в поданій митному органу митній декларації, може бути змінено, водночас аркуш коригування до митної декларації після завершення митного оформлення оформлюється у випадку необхідності виправлення за письмовим зверненням декларанта помилково зазначених в оформленій митній декларації на бланку єдиного адміністративного документа відомостей про товари чи відображення за відповідним зверненням відомостей про товари, що стали відомі після закінчення митного оформлення товарів у випадку, якщо відповідні зміни не пов`язані з перерахуванням сум митних платежів за митною декларацією.

Аналіз змісту ст. ст. 257, 267, 268, 269 Митного кодексу України, з урахуванням приписів Положення про митні декларації від 21 травня 2012 p. N 450, підтверджує, що до моменту завершення митного оформлення товарів, а також протягом трьох років з дня завершення їх митного оформлення декларант має право вносити зміни до митної декларації, а відмова митного органу у їх внесенні з тих підстав, що це стосується перерахунку митних платежів є протиправною.

Вирішення питання перерахунку митних платежів є наслідком наявності або відсутності підстав для внесення таких змін. Відтак, при отриманні звернення декларанта або уповноваженої ним особи про внесення змін до митної декларації, митний орган може відмовити у внесені таких змін лише у разі відсутності законних підстав для їх внесення (п. 34 Положення). Приписи пункту 37 Положення не суперечать нормам статті 269 МК України, а визначають лише порядок внесення таких змін, в тому числі у разі необхідності повернення декларанту митних платежів.

Аналогічна правова позиція висловлена у Постанові Верховного Суду від 23.11.2020 у справі № 809/984/18 (провадження № К/9901/373/19).

Враховуючи вищевикладене суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими, а тому підлягають до задоволення.

Відповідно до частини 1 статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

При зверненні до суду позивачем понесені судові витрати зі сплати судового збору в сумі 6056,00 грн., а тому суд стягує на користь позивача документально підтверджені судові витрати (судовий збір) за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

З огляду на зазначене, керуючись статтями 241 - 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги товариства з обмеженою відповідальністю «Ландтех» (код ЄДРПОУ 37503074, 25002, Кіровоградська область, м. Кропивницький, вул. Ельворті, 7, оф. 425) до Кропивницької митниці Державної митної служби України (код ЄДРПОУ 44005668, 25030, Кіровоградська область, м. Кропивницький, вул. Лавандова, 27-б) про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити дії задовольнити.

Визнати протиправною бездіяльність Кропивницької митниці Державної митної служби України при вирішенні питання щодо внесення змін до митних декларацій №23UА901020006394U4 від 01.08.2023 року та №23UА901020006553U1 від 07.08.2023 року та зобов`язати Кропивницьку митницю Державної митної служби України надати дозвіл на внесення змін до митних декларацій №23UA901020006394U4 від 01.08.2023 року та №23UА901020006553U1 від 07.08.2023 року, згідно заяви ТОВ «Ландтех» № 256 від 17.07.2024.

Визнати дії Кропивницької митниці щодо відмови у вирішенні питання про повернення надмірно сплачених митних платежів протиправними та зобов`язати Кропивницьку митницю вчинити дії: підготувати висновок про повернення надмірно сплачених митних платежів у сумі 824280,68 грн. та подати його для виконання відповідному органові, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів.

Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Ландтех» (ЄДРПОУ 37503074) понесені ним судові витрати (судовий збір) у розмірі 6056,00 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Кропивницької митниці (ЄДРПОУ 44005668).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі його апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення за правилами, встановленими ст.ст.293, 295 - 297 КАС України.

Суддя Кіровоградського

окружного адміністративного суду К.М. ПРИТУЛА

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.12.2024
Оприлюднено09.12.2024
Номер документу123580512
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо митної справи (крім охорони прав на об’єкти інтелектуальної власності); зовнішньоекономічної діяльності; спеціальних заходів щодо демпінгового та іншого імпорту, у тому числі щодо

Судовий реєстр по справі —340/5187/24

Ухвала від 14.01.2025

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

Ухвала від 14.01.2025

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

Ухвала від 23.12.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

Ухвала від 23.12.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

Рішення від 05.12.2024

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

К.М. ПРИТУЛА

Ухвала від 06.08.2024

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

К.М. ПРИТУЛА

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні