КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
06 грудня 2024 року м. Кропивницький Справа № 340/6743/24
Кіровоградський окружний адміністративний суду у складі судді Черниш О.А.,
розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу
позивач: Головне управління ДПС у Кіровоградській області (25006, м. Кропивницький, вул. Велика Перспективна, 55, код ЄДРПОУ ВП 43995486)
відповідач: приватне підприємство "Регіон-Монтаж" (28000, Кіровоградська область, м. Олександрія, просп. Соборний, 117, код ЄДРПОУ 34472693)
про стягнення податкового боргу, -
В С Т А Н О В И В:
Головне управління ДПС у Кіровоградській області звернулося до суду з позовом до приватного підприємства "Регіон-Монтаж" про стягнення податкового боргу.
Позов мотивовано тим, що відповідач має податковий борг з податку на додану вартість в сумі 45265, 52 грн., з податку на прибуток підприємств - 441, 48 грн., з податку на доходи фізичних осіб - 1020 грн. Оскільки податковий борг відповідач добровільно не погасив, позивач просить суд стягнути його до Державного бюджету України.
Ухвалою судді від 22.10.2024 року відкрито провадження у даній справі та призначено її до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.
Від відповідача відзив на позовну заяву до суду не надходив.
Розглянувши справу за правилами спрощеного позовного провадження, суд установив такі обставини та дійшов до таких висновків.
Приватне підприємство "Регіон-Монтаж" зареєстроване як юридична особа та перебуває на обліку платників податків у ГУ ДПС у Кіровоградській області.
У зв`язку з невиконанням відповідачем своїх податкових зобов`язань у нього утворилася заборгованість перед бюджетами, стягнення якої є предметом даного спору.
Так, ПП "Регіон-Монтаж" подавало до ГУ ДПС у Кіровоградській області податкові декларації з податку на додану вартість за червень та липень 2024 року, у яких визначило суму податку, яка сплачується до державного бюджету, в розмірі 15096 грн. та 33334 грн. відповідно.
Крім того, у липні 2024 року ГУ ДПС у Кіровоградській області провело камеральну перевірку та встановило факт затримки відповідачем сплати узгоджених сум грошового зобов`язання з податку на додану вартість. На підставі акту камеральної перевірки ГУ ДПС у Кіровоградській області прийняло щодо відповідача податкове повідомлення-рішення форми "Ш" №0011415/11-28-04-08 від 29.07.2024 року про накладення штрафу, передбаченого ст.124 ПК України, на суму 3558, 44 грн. Відповідач отримав це податкове повідомлення-рішення 29.07.2024 року, в адміністративному та судовому порядку його не оскаржував.
Кошти, які відповідач сплачував як поточні зобов`язання та штраф були спрямовані контролюючим органом на погашення податкового боргу згідно з черговістю його виникнення. Тож внаслідок цього податковий борг з ПДВ був зменшений і склав 45265, 52 грн.
Відповідач подав до контролюючого органу податкову декларації з податку на прибуток підприємств за 2021 рік, у якій нарахував податок, що підлягає сплаті до бюджету, в сумі 450 грн. Проте у встановлений строк відповідач цей податок не сплатив, внаслідок чого виник податковий борг, який з урахуванням переплати по картці особового рахунку склав 441, 48 грн.
У липні 2023 року ГУ ДПС у Кіровоградській області провело камеральну перевірку та встановило факт несвоєчасного подання відповідачем податкової звітності про суми доходів, нарахованих (сплачених) на користь платника податків. На підставі акту камеральної перевірки ГУ ДПС у Кіровоградській області прийняло щодо відповідача податкове повідомлення-рішення форми "ПС" №001230/11-28-04-08/34472693 від 03.08.2023 року про накладення штрафу, передбаченого ст.119 ПК України, на суму 1020 грн. за платежем - податок на доходи фізичних осіб. Відповідач це податкове повідомлення-рішення в адміністративному та судовому порядку його не оскаржував, а визначений ним штраф не сплатив.
ГУ ДПС у Кіровоградській області у 2017 році у зв`язку з виникненням у відповідача податкового боргу надіслало йому податкову вимогу форми "Ю" №328-17 від 01.02.2017 року про його обов`язок погасити податковий борг. Відтоді ця податкова вимога не відкликана і не скасована.
Суми узгоджених грошових зобов`язань заявлені позивачем до стягнення як податковий борг.
При вирішенні спору щодо стягнення з відповідача податкового боргу суд виходить з того, що порядок визначення суми податкових зобов`язань та погашення податкового боргу платників податків регулюється Податковим кодексом України (надалі - ПК України).
За визначеннями, наданими у статті 14 ПК України:
- податкове зобов`язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету або на єдиний рахунок як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк), та/або сума коштів, сформована за рахунок податкових пільг, що були використані платником податків не за цільовим призначенням чи з порушенням порядку їх надання, встановленим цим Кодексом та/або Митним кодексом України;
- штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - плата у вигляді фіксованої суми та/або відсотків, що справляється з осіб, що вчинили податкове правопорушення або порушення іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також штрафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності;
- грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету або на єдиний рахунок як податкове зобов`язання та/або інше зобов`язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності та пеня;
- податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом;
- погашення податкового боргу - зменшення абсолютного значення суми такого боргу, підтверджене відповідним документом.
Підпунктом 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 ПК України установлено, що платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Підпунктами 20.1.19, 20.1.34 пункту 20 статті 20 ПК України передбачено, що контролюючі органи мають право стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов`язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України; звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, інших фінансових установах, небанківських надавачах платіжних послуг, електронних гаманців в емітентах електронних грошей, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Відповідно до пунктів 54.1, 54.5 статті 54 ПК України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.
Якщо згідно з нормами цієї статті сума грошового зобов`язання розраховується контролюючим органом, платник податків не несе відповідальності за своєчасність, достовірність і повноту нарахування такої суми, проте несе відповідальність за своєчасне та повне погашення нарахованого узгодженого грошового зобов`язання і має право оскаржити зазначену суму в порядку, встановленому цим Кодексом.
Згідно з пунктами 57.1, 57.3 статті 57 ПК України платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
У разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 робочих днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Пунктами 87.1, 87.9 статті 87 ПК України передбачено, що джерелами самостійної сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів.
Джерелом самостійної сплати грошових зобов`язань з податку на додану вартість є суми коштів, джерела яких зазначені в абзаці першому цього пункту та обліковуються в системі електронного адміністрування податку на додану вартість.
Сплату грошових зобов`язань або погашення податкового боргу платника податків з відповідного платежу може бути здійснено також: а) за рахунок надміру сплачених сум такого платежу (без заяви платника).
У разі наявності у платника податків податкового боргу контролюючі органи зобов`язані зарахувати кошти, що сплачує такий платник податків, в рахунок погашення податкового боргу згідно з черговістю його виникнення незалежно від напряму сплати, визначеного платником податків. У такому ж порядку відбувається зарахування коштів, що надійдуть у рахунок погашення податкового боргу платника податків відповідно до статті 95 цього Кодексу або за рішенням суду у випадках, передбачених законом.
Спрямування коштів платником податків на погашення грошового зобов`язання перед погашенням податкового боргу забороняється, крім випадків спрямування цих коштів на виплату заробітної плати та єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.
Згідно з пунктами 95.1, 95.2, 95.3 статті 95 ПК України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 30 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.
Стягнення коштів з рахунків/електронних гаманців платника податків у банках, небанківських надавачах платіжних послуг/емітентах електронних грошей, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих у центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
У ході судового розгляду справи доведено наявність у відповідача податкового боргу - узгоджених сум грошових зобов`язань (податкових зобов`язань та штрафів) з податку на додану вартість - 45265, 52 грн., з податку на прибуток підприємств - 441, 48 грн., з податку на доходи фізичних осіб - 1020 грн. Доказів погашення цього податкового боргу суду не надано.
Пунктами 9.1, 9.3 статті 9 ПК України передбачено, що податок на прибуток підприємств, податок на доходи фізичних осіб, податок на додану вартість належать до загальнодержавних податків. Зарахування загальнодержавних податків та зборів до державного і місцевих бюджетів здійснюється відповідно до Бюджетного кодексу України.
Згідно з частиною 2 статті 29 Бюджетного кодексу України до доходів загального фонду Державного бюджету України належать: 1) податок на доходи фізичних осіб - у розмірі 25 відсотків на відповідній території України (крім території міст Києва та Севастополя); 2) 90 відсотків податку на прибуток підприємств (крім податку на прибуток підприємств державної власності, що зараховується до загального фонду державного бюджету в повному обсязі, та податку, визначеного пунктом 18 частини першої статті 64, пунктом 1 частини першої статті 64-1 та пунктом 1-2 частини першої статті 66 цього Кодексу); 6) податок на додану вартість.
Відповідно до частини 1 статті 64 Бюджетного кодексу України до доходів загального фонду бюджетів сільських, селищних, міських територіальних громад належать: 1) 60 відсотків податку на доходи фізичних осіб, що сплачується (перераховується) згідно з Податковим кодексом України на відповідній території (крім території міст Києва та Севастополя).
Відповідно до частини 1 статті 66 Бюджетного кодексу України до доходів загального фонду бюджету Автономної Республіки Крим та обласних бюджетів належать: 1) 15 відсотків податку на доходи фізичних осіб, що сплачується (перераховується) згідно з Податковим кодексом України на відповідній території; 1-1) 10 відсотків податку на прибуток підприємств.
Тож позов про стягнення з відповідача податкового боргу в дохід відповідних бюджетів слід задовольнити.
Судові витрати сторони не понесли.
Керуючись статтями 9, 90, 242-246, 250, 251, 255, 295 КАС України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Головного управління ДПС у Кіровоградській області задовольнити.
Стягнути з рахунків приватного підприємства "Регіон-Монтаж" у банках, що його обслуговують, та з рахунків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість в дохід державного бюджету податковий борг з податку на додану вартість в сумі 45265, 52 грн. (код КДБ 14060100).
Стягнути з рахунків приватного підприємства "Регіон-Монтаж" у банках, що його обслуговують, в дохід державного та місцевого бюджетів податковий борг з податку на прибуток підприємств в сумі 441, 48 грн. (код КДБ 11021000).
Стягнути з рахунків приватного підприємства "Регіон-Монтаж" у банках, що його обслуговують, в дохід державного та місцевих бюджетів податковий борг з податку на доходи фізичних осіб в сумі 1020 грн. (код КДБ 11010100).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення суду може бути оскаржене до Третього апеляційного адміністративного суду у 30-денний строк, установлений статтею 295 КАС України.
Суддя Кіровоградського окружного
адміністративного суду О.А. ЧЕРНИШ
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.12.2024 |
Оприлюднено | 09.12.2024 |
Номер документу | 123580597 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них стягнення податкового боргу |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
О.А. ЧЕРНИШ
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні