Рішення
від 28.11.2024 по справі 334/11464/23
ЛЕНІНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ЗАПОРІЖЖЯ

Дата документу 28.11.2024

Справа № 334/11464/23

Провадження № 2/334/667/24

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 листопада 2024 року м. Запоріжжя

Ленінський районний суд м. Запоріжжя у складі:

головуючого судді Новікової Н.В.,

секретар судового засідання Сухова С.М.,

розглянувши в порядку цивільного судочинства за правилами спрощеного позовного провадження цивільну справу № 334/11464/23 (2/334/667/24) за позовом Комунального підприємства «Запоріжремсервіс» Запорізької міської ради до ОСОБА_1 , ОСОБА_2 про стягнення заборгованості за послуги з управління багатоквартирним будинком, -

за участі: представника позивача Виноградової Х І., відповідачів ОСОБА_1 , ОСОБА_2 ,

встановив:

Представник Комунального підприємства «Запоріжремсервіс» Запорізької міської ради Микитенко В. звернувся до Ленінського районного суду м.Запоріжжя з позовом до ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , в якому просив стягнути з Відповідачів у солідарному порядку заборгованість по оплаті за послуги з управління багатоквартирним будинком АДРЕСА_1 за період з 01.11.2017 р. по 01.12.2023 р. у сумі 18182 грн. 44 коп. та заборгованість за послугу утримання будинку АДРЕСА_1 за період 01.09.2016 р. по 01.11.2017 р. у розмірі 1695 грн. 23 коп., а всього 19877 грн. 67 коп. та витрати зі сплати судового збору.

Позов обґрунтовує тим, що співвласники багатоквартирного будинку за адресою: АДРЕСА_2 не створили об`єднання співвласників, а тому рішенням виконавчого комітету Запорізької міської ради № 520 «Про призначення управителів багатоквартирних будинків м. Запоріжжя» від 01.09.2017 у вказаному будинку за результатами проведеного конкурсу призначено управителя КП «Запоріжремсервіс» ЗМР.

З 01.11.2017 КП «Запоріжремсервіс» ЗМР розпочало надання послуг з управління багатоквартирним будинком.

06.09.2017 між КП «Запоріжремсервіс» ЗМР та співвласниками будинку АДРЕСА_2 укладено Договір № 470-УБ про надання послуг з управління багатоквартирним будинком. Строк дії укладеного договору продовжено до 05.09.2023. Відповідачу було надано послугу з управління багатоквартирним будинком в період з 01.11.2017 по 01.12.2023. Відповідачі не сплачувалися кошти за надані послуги, а тому утворилась заборгованість перед позивачем яка становить 18182 грн. 44коп., яку представник позивача просив стягнути з відповідачів.

Крім того, відповідно до рішення Запорізької міської ради №66 від 07.12.2022 зі змінами «Про реорганізацію комунального підприємства «Наше місто» Запорізької міської ради приєднання до комунального підприємства «Запоріжремсервіс Запорізької міської ради». Тобто до КП «Запоріжремсервіс» перейшла заборгованість відповідачів перед КП «Наше місто», яка становить за період з 01.09.2016 по 01.11.2017 - 1695 грн. грн., що зазначено в розрахунку заборгованості.

Таким чином, заборгованість Відповідачів перед КП «Запоріжремсервіс» за надані послуги кв. АДРЕСА_3 становить 19877 грн. 67 коп.

27.12.2023 ухвалою Ленінського районного суду м. Запоріжжя відкрито провадження у справі. Розгляд справи призначено в порядку спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін.

10.01.2024 відповідач ОСОБА_2 надала відзив на позов, в якому просила відмовити у позові повністю. В обґрунтування відзиву зазначає, що обставини викладені в позовній заяві є необгрунтованими та такими, що не відповідають діючим нормам права, позивачем не надані докази укладання договорів на надання послуг з відповідачами, відсутні докази обсягу та якості надання послуг. Крім того, Відповідач просить застосувати строк позовної давності до 01.12.2020.

12.02.2024 представником позивача КП «Запоріжремсервіс» надана відповідь на відзив.

28.05.2024 відповідачем ОСОБА_2 до суду надані заперечення (на відповідь на відзив).

16.07.2024 представником КП «Запоріжремсервіс» ЗМР надані додаткові письмові пояснення щодо проведених робіт та долучено до матеріалів справи перелік актів виконаних робіт за адресою: АДРЕСА_2 .

В судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги і обґрунтування позову, просив його задовольнити, посилаючись на обставини, викладені в позовній заяві та додаткових поясненнях.

Відповідачі заперечували проти задоволення позову, зазначаючи на неякісне, неповне надання послуг з утримання будинку та необґрунтованість проведеного розрахунку, просили застосувати позовну давність та повністю відмовити у задоволенні позову.

Вислухавши сторони, дослідивши матеріали справи, суд приходить до наступних висновків.

Відповідно до частини першої статті 9 Закону України від 14.05.2015 № 417-VIII «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» (далі - Закон № 417-VIII) управління багатоквартирним будинком здійснюється його співвласниками. За рішенням співвласників усі або частина функцій з управління багатоквартирним будинком можуть передаватися управителю або всі функції - об`єднанню співвласників багатоквартирного будинку (асоціації об`єднань співвласників багатоквартирного будинку). Наймачі, орендарі та інші користувачі квартир та нежитлових приміщень багатоквартирного будинку можуть брати участь в управлінні багатоквартирним будинком виключно за дорученням власників таких квартир та приміщень.

Приписами частини першої статті 18 Закону України від 09 листопада 2017 року № 2189-VIII «Про житлово-комунальні послуги» (далі Закон № 2189-VIII) визначено, що управління багатоквартирним будинком управителем здійснюється на підставі договору про надання послуг з управління багатоквартирним будинком, що укладається згідно з типовим договором.

Відповідно до витягу з реєстру територіальної громади міста Запоріжжя щодо реєстрації місця проживання фізичної особи від 19.12.2023 відповідач ОСОБА_1 має зареєстроване місце проживання за адресою: АДРЕСА_1 .

Відповідно до Відповіді № 384559 від 27.12.2023 з Єдиного державного демографічного реєстру відповідач ОСОБА_2 зареєстрована за адресою АДРЕСА_4 .

Відповідачі є співвласниками (по частки) квартири АДРЕСА_3 , що підтверджується Інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та реєстру прав власності на нерухоме майно….. № 357197803 від 06.12.2023.

Рішенням виконавчого комітету Запорізької міської ради №520 від 01.09.2017 р. «Про призначення управителів багатоквартирних будинків м. Запоріжжя» комунальне підприємство «Запоріжремсервіс» Запорізької міської ради призначено управителем багатоквартирних будинків у м. Запоріжжі (вищезазначене рішення було розміщене на сайті Запорізької міської ради у вільному доступі з відповідними додатками).

Співвласники багатоквартирного будинку за адресою: АДРЕСА_2 не створили об`єднання співвласників. Таким чином, відповідно до Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку», рішенням виконавчого комітету Запорізької міської ради від 01.09.2017 р. №520 «Про призначення управителів багатоквартирних будинків м. Запоріжжя» у вищезазначеному будинку за результатами проведеного конкурсу призначено управителя - Комунальне підприємство «Запоріжремсервіс» Запорізької міської ради.

06.09.2017 співвласники багатоквартирного будинку, розташованого за адресою: АДРЕСА_2 , від імені яких діяв заступник голови Запорізької міської ради з питань діяльності виконавчих органів ради Бородай О.М., з однієї сторони та КП «Запоріжремсервіс» Запорізької міської ради з іншої сторони, уклали Договір № 470-УБ про надання послуг з управління багатоквартирним будинком.

Вказаний договір укладений відповідно до частини п`ятої статті 13 Закону № 417-VIII, згідно з якою у разі, якщо протягом одного року з дня набрання чинності цим Законом співвласники багатоквартирного будинку, в якому не створено об`єднання співвласників, не прийняли рішення про форму управління багатоквартирним будинком, управління таким будинком здійснюється управителем, який призначається на конкурсних засадах виконавчим органом місцевої ради, на території якої розташований багатоквартирний будинок. У такому разі ціна послуги з управління багатоквартирним будинком визначається за результатами конкурсу, який проводиться в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної житлової політики і політики у сфері житлово-комунального господарства, а договір про надання послуг з управління багатоквартирним будинком строком на один рік від імені співвласників підписує уповноважена особа виконавчого органу відповідної місцевої ради, за рішенням якого призначено управителя. Якщо за один місяць до закінчення зазначеного строку жодна із сторін не повідомить письмово другу сторону про відмову від договору, договір вважається продовженим на черговий однорічний строк.

Надання послуг в рамках дії зазначеного договору було розпочато з 01.11.2017 року.

Зазначену інформацію було доведено до відома співвласників будинку шляхом розміщення на офіційному веб-сайті Запорізької міської ради та на інформаційному стенді буднику (інформація про повне найменування управителя, контактні телефони, номер та дату укладення договору, ціну послуги).

Таким чином, доводи про те, що жодного договору з відповідачами на надання послуг позивачем не укладалось, не ґрунтується на Законі.

Відповідно до п. 22 Договору № 470-УБ дія цього договору припиняється у разі:

- ліквідація або реорганізація юридичної особи, або смерть особи, уповноваженої замовником на укладення цього договору, визнання її недієздатною, обмежено дієздатною або безвісно відсутньою;

- відмови управителя або замовника від управління у зв`язку з неможливістю для управителя особисто здійснювати управління об`єктом;

- складення негативного акта оцінки технічного стану об`єкта за результатами контролю за якість наданих управителем послуг;

- відмови замовника від виконання цього договору внаслідок відчуження ним понад 50 відсотків майна об`єкта;

- одержання негативних результатів опитування (анкетування) мешканців об`єкта, а також власників (співвласників) окремих приміщень об`єкта, які в ньому не проживають, щодо якості наданих управителем послуг;

- ліквідація або реорганізації юридичної особи управителя, або визнання її банкрутом;

- одержання негативних результатів обстеження технічного стану об`єкта.

На момент подання позовної заяви вищевказаний договір не було розірвано або/чи визначено недійсним у судовому порядку. Договір № 470-УБ було розірвано з 01.01.2024 року відповідно Договору № 470-УБ/1 про розірвання договору про надання послуг з управління багатоквартирним будинком від 31.12.2023 року.

Отже, в силу Закону та відповідно до ст. 11 ЦК України, вказаний договір діяв до 31.12.2023 року.

Житловий будинок АДРЕСА_2 1951 року забудови, 5-ти під`їздний, 4-й поверховий, покрівля - м`яка рулонна, стіни - цегляні.

Підприємством вчасно проводяться планові та позачергові обстеження технічного стану конструктивних елементів житлового будинку та інженерних комунікацій з подальшим формуванням планів підтримуючих ремонтних робіт в межах бюджету коштів по статті «поточний ремонт» житлового будинку. За результатами весняного, осіннього оглядів житлового будинку були складені акти встановленої форми та внесені відповідні записи в технічну документацію будинку АДРЕСА_2 . Виконувалися заходи по підготовці житлового будинку до опалювального періоду, а саме: профілактичні роботи на системах теплопостачання, водопостачання, водовідведення з подальшим підписанням акту готовності до опалювального періоду; проведення запланованих будівельних робіт по поточному ремонту; виконання робіт по прочистці вентиляційних каналів та інше.

Перевірка та прочищення вентиляційних каналів проводиться 1 раз на рік з оформленням відповідного акту відповідно до п. 6.8. Правил безпеки системи газопостачання НПАОП 0.00- 1.76-15. На житловому будинку по АДРЕСА_2 остання періодична перевірка та прочищення вентиляційних каналів проводилась у травні 2023 року.

За житловим будинком АДРЕСА_2 закріплено постійного робітника з прибирання будинків та прибудинкових територій, підмітання території з удосконаленим покриттям та прибирання газонів виконується щоденно з понеділка по п`ятницю. Прибирання сходових клітин (вологе підмітання) виконується один раз на тиждень, (виконується згідно з періодичністю, встановленою рішенням МВК №389 від 19.07.2017).

У липні та вересні 2021 року, травні, червні, липні та вересні 2022 року, травні 2023 року було виконано покіс карантинних трав на прибудинковій території житлового будинку АДРЕСА_2 .

У жовтні 2021 року виконано прибирання підвалу - 100 м. кв.

Під час надання послуги з технічного обслуговування внутрішньобудинкових систем, виконується: огляд систем та перевірка їх стану; профілактичні роботи; підготовка систем, вузлів управління до опалювального періоду, запуск, перевірка, регулювання системи централізованого опалення на початку опалювального сезону, відключення в кінці сезону; опрацювання заявок до міського «Контакт-центру 15-80» Запорізької міської ради. Результатом технічного обслуговування є безперебійне отримання мешканцями комунальних послуг (холодне водопостачання, водовідведення, теплопостачання). Підтвердженням надання даної послуги є «Акт готовності будинку до опалювального періоду 2022-2023рр., 2023-2024рр.» та «Паспорт готовності до роботи в опалювальний період 2022-2023рр., 2023-2024рр.»;

Під час надання послуги з технічного обслуговування мереж електропостачання та електрообладнання здійснюється технічний огляд систем та перевірка її стану, профілактичні роботи, опрацьовуються заявки, надані до міського Контакт-центр 15-80» Запорізької міської ради. Результатом технічного обслуговування є безперебійне отримання мешканцями послуги з електропостачання.

Послуга «Освітлення місць загального користування» містить вартість електричної енергії, використаної для освітлення місць загального користування та підкачку води, обсяг якої визначається згідно з показаннями лічильника електричної енергії, встановленому на будинку.

Послуги «Дератизація» та «Дезінсекція» проводяться за необхідністю, із залученням спеціалізованої організації, послуги виконується згідно з графіком, який складається згідно із заявами мешканців до контакт-центру «15-80». У квітні 2023 року виконано роботи з дератизації підвальних приміщень. У липні 2022 року виконано роботи з дезінсекції підвальних приміщень.

Послуга «Поточний ремонт конструктивних елементів, внутрішньобудинкових систем гарячого і холодного водопостачання, водовідведення, теплопостачання і технічних пристроїв будинків та елементів зовнішнього упорядження і поточний ремонт мереж електропостачання» виконується відповідно до вимог діючого законодавства. Виконання поточного ремонту здійснюється по мірі необхідності в залежності від технічного стану конструктивних елементів, інженерного обладнання на підставі загальних оглядів (навесні та восени), звернень мешканців до міського Контакт-центр 15-80» Запорізької міської ради та накопичення коштів по складовій послуги «Поточний ремонт...».

Впродовж 2019-2023 років виконувався поточний ремонт житлового будинку АДРЕСА_2 з наступних видів робіт:

-2019 рік (липень): ремонт м`якої рулонної покрівлі над квартирами №№ 26.32 в обсязі 280 м2;

2020 рік (жовтень): встановлення замку в обсязі 1 од. та встановлення провушин в обсязі 2 од. (підвал під`їзду № 5);

-2022 рік (серпень): заміна водозливних труб під`їзду № 3 в обсязі 6 м. п.;

-2022 рік (грудень): заміна трубопроводу централізованої каналізації (під`їзд № 5) в обсязі 26.4 м.п., прочищення водостічної воронки - 1 м.п.

-2023 рік: (січень): заміна електромереж - 45 м.п, (липень) - ремонт покрівлі - 35 м.кв. (листопад) - ремонт покрівлі - 40 м. кв., улаштування оцинкованого оздоблення парапету - 2.1 м.кв.

Титульним списком поточного ремонту на 2023 рік на будинку №5 по пр. Металургів передбачені роботи з часткового ремонту рулонної покрівлі - 30 м2, слухових вікон - 1 м2 водостічних труб - 30 п.м., склінню вікон на горищі - 1 од., ремонту інженерних мереж: ХВП -5 м.п. опалення - 20 м.п. каналізації - 10 м.п., заміна запірної арматури: ХВП - 2 од., опалення - 2 од.

Відповідно до умов Договору № 470-УБ:

п.1 Управитель зобов`язується надавати замовникові послуги з управління будинком, спорудою, житловим комплексом або комплексом будинків і споруд та об`єктів благоустрою, що розташовані на прибудинкових територіях (далі - об`єкт), для забезпечення його сталого функціонування відповідно до цільового призначення, збереження його споживчих властивостей та організації забезпечення потреби власників, співвласників, наймачів, орендарів окремих житлових і нежитлових приміщень (далі - мешканці об`єкта) у своєчасному отриманні житлово-комунальних послуг відповідної якості (далі - послуги), а замовник надає право управителю відраховувати належну йому плату від загальної суми оплати за житлово- комунальні послуги, а також відшкодовувати здійснені ним необхідні витрати, пов`язані з управлінням об`єктом, у разі, коли управитель отримав на такі витрати письмову згоду замовника.

п. 5 Сторони погодилися, що замовник сплачує за надані управителем послуги щомісяця додатково до встановленого тарифу на житлово-комунальні послуги для житлових та нежитлових приміщень на 1 поверсі: 4,50 гривень на місяць за 1 квадратний метр загальної площі житлового або нежитлового приміщення у Об`єкті, яке перебуває у власності або користуванні кожного зі Співвласників, у тому числі: 1) за утримання та інші складові послуги, - 4,09 грн./м.кв; 2) винагорода Управителеві -0,41грн./м.кв. Для житлових та нежитлових приміщень на 2 та вище поверхах: 4,50 гривень на місяць за 1 квадратний метр загальної площі житлового або нежитлового приміщення у Об`єкті, яке перебуває у власності або користуванні кожного зі Співвласників, у тому числі: 1) за утримання та інші складові послуги. -4,09 грн./м.кв.; 2) винагорода Управителеві 0,41 грн./м.кв.

п. 9.2 замовник має право: у разівиникнення претензійдо управителяподавати їху письмовійформі протягомдесяти робочихднів віддати виникнення,а такожодержувати відуправителя повнута достовірнуінформацію проуправління об`єктом.

п.10. 2 абз.7 управитель зобов`язаний розглядати у визначений законодавством строк претензії та скарги мешканців об`єкта, а також власників (співвласників) окремих приміщень об`єкта, які в ньому не проживають, і проводити відповідний перерахунок розміру плати за житлово-комунальні послуги в разі їх ненадання, надання не в повному обсязі або зниження якості. Вести облік вимог (претензій) споживачів у зв`язку з порушенням порядку надання житлово-комунальних послуг, зміною їх споживчих властивостей та перевищенням строків проведення аварійно-відновлювальних робіт.

Посилаючись на ненадання позивачем послуг належної якості, відповідачі не надали суду Актів претензій, або будь-яких інших документів (звернень/заяв) щодо якості послуг, направлених на адресу позивача, а тому вказані твердження є недоведеними.

Відповідно до ст. 5 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» встановлено, що до житлово-комунальних послуг належать: житлова послуга - послуга з управління багатоквартирним будинком.

Послуга з управління багатоквартирним будинком включає:

Забезпечення утримання спільного майна багатоквартирного будинку, зокрема прибирання внутрішньобудинкових приміщень та прибудинкової території, якщо прибудинкова територія, за даними Державного земельного кадастру, знаходиться у власності або користуванні співвласників багатоквартирного будинку відповідно до вимог законодавства, виконання санітарно-технічних робіт, обслуговування внутрішньобудинкових систем (крім обслуговування внутрішньобудинкових систем, що використовуються для надання відповідної комунальної послуги у разі укладення індивідуальних договорів з обслуговуванням внутрішньобудинкових систем про надання такої послуги, за умовами яких обслуговування таких систем здійснюється виконавцем), утримання ліфтів тощо;

комунальні послуги - послуги з постачання та розподілу природного газу, постачання та розподілу електричної енергії, постачання теплової енергії, постачання гарячої води, централізованого водопостачання, централізованого водовідведення. управління побутовими відходами.

Відповідно до ст. 7 ч.1 п.6 Споживач має право на несплату вартості комунальних послуг (крім постачання теплової енергії) у разі їх невикористання (за відсутності приладів обліку) за період тимчасової відсутності в житловому приміщенні (іншому об`єкті нерухомого майна) споживача та інших осіб понад 30 календарних днів, за умови документального підтвердження відповідно до умов договорів про надання комунальних послуг.

Власники/наймачі квартир мають оплачувати послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, які надаються споживачам незалежно від їх присутності у будинку - ст.322 ЦК, ст. 151 Житлового кодексу України.

Відповідно до роз`яснення Уповноваженого Верховної Ради з прав людини, положення ст. 7 Закону № 2189:

- не стосується послуги з управління багатоквартирним будинком, оскільки оплачуючи дану послугу власники (співвласники) беруть участь в утриманні спільного майна, що їм належить, та зобов`язанні згідно із законодавством відшкодовувати витрати, пов`язані з утриманням багатоквартирного будинку.

Згідно зі ст.ст. 67, 68 ЖК Української PCP наймачі (власники) квартир зобовязані щомісяця своєчасно вносити плату за комунальні послуги, до числа яких входять послуги з управління багатоквартирним будинком.

Відповідно до ч. 4 ст. 319 ЦК України власність зобов`язує.

За приписами ст. 322 ЦК України власник зобов`язаний утримувати майно, що йому належить, якщо інше не встановлено договором або законом.

Відповідно до ст. 12 Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку», невикористання власником належної йому квартири чи нежитлового приміщення або відмова від використання спільного майна не є підставою для ухилення від здійснення витрат на управління багатоквартирним будинком.

Таким чином, доводи відповідачів про те, що вони не проживають в будинку, а тому не сплачують надані послуги, є необґрунтованими та спростовується вищезазначеними нормами закону, відповідно до якого послуга з управління багатоквартирним будинком є послугою, яка повинна сплачуватись незалежно від місцезнаходження власника квартири.

Крім того, при постановленні рішення судом враховано, що 25 травня 2016 року Запорізькою міською радою було прийняте рішення №25 про створення комунального підприємства «Наше місто» Запорізької міської ради.

Рішенням виконавчого комітету Запорізької міської ради № 494 від 26.08.2016 р. «Про вилучення об`єктів житлового та нежитлового фонду, об`єктів благоустрою та обладнання з господарського відання МКП «Основаніє» та передачу в господарське відання комунального підприємства «Наше місто» та затвердження актів приймання-передачі» затверджено акти приймання-передачі об`єктів житлового та нежитлового фонду з господарського відання МКП «Основаніє» до господарського відання КП «Наше місто» згідно з додатками 1,2, 3.

24 червня 2016 року виконавчим комітетом Запорізької міської ради прийняте рішення № 311 «Про визначення виконавця житлово-комунальних послуг», відповідно до якого комунальне підприємство «Наше місто» Запорізької міської ради з 01 вересня 2016 року є виконавцем послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій.

Згідно з п. 2 ч. 1 ст. 13 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій (прибирання внутрішньо будинкових приміщень та прибудинкової території санітарно-технічне обслуговування, обслуговування, внутрішньо будинкових мереж, утримання ліфтів, освітлення місць загального користування, поточний ремонт, вивезення побутових відходів, тощо) відноситься до житлово-комунальних послуг.

Відповідно до п.6 ст. 19 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» особливими учасниками відносин у сфері житлово-комунальних послуг є балансоутримувач та управитель, як залежно від цивільно правових угод можуть бути споживачем, виконавцем або виробником.

Згідно ч. 1 п. 3 ст. 20 Закону України «Про житлово - комунальні послуги» споживач зобов`язаний укласти договір на надання житлово - комунальних послуг підготовлений виконавцем на основі типового договору.

Згідно з ч. 1 ст. 641 ЦК України, пропозицію укласти договір (оферту) може зробити кожна із сторін майбутнього договору. Пропозиція укласти договір має містити істотні умови договору і висловлювати намір особи, яка її зробила, вважати себе зобов`язаною у разі її прийняття.

Відповідно до ч. 2 Розділу VI Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про житлово-комунальні послуги» (з змінами, внесеними згідно із Законом № 2454-УШ від 07.06.2018 року, ВВР, 2018, № 23, ст. 211), визнано таким, що втратив чинність, Закон України «Про житлово-комунальні послуги» (Відомості Верховної Ради України, 2004, №47, ст.514), крім норм, що регулюють надання послуг 3 утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, які втрачають чинність через шість місяців з дня набрання чинності цим законом.

З гідно ч.3-1 Розділу VI Прикінцевих та перехідних положень Закону договори про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, укладені до введення в дію норм цього Закону, що регулюють надання послуг з управління багатоквартирного будинку, зберігають чинність на умовах, визначених такими договорами до дати набрання чинності договорами про надання послуг з управління багатоквартирним будинком. Для забезпечення реалізації загального принципу доступності житлово-комунальних послуг для всіх споживачів та рівності правових гарантій; з власниками, наймачами, орендарями цих житлових приміщень необхідно укласти типовий договір про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 20 травня 2009 року № 529 «Про затвердження Типового договору про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій».

Рішенням виконавчого комітету ЗМР від 26.08.2016 р. № 495 «Про надання дозволу на укладення публічного договору» комунальному підприємству «Наше місто» дозволено укласти публічний (ст. 633 ЦК України) типовий договір про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій з власниками, наймачами, орендарями житлових будинків комунальної власності міста шляхом оприлюднення його в офіційних засобах масової інформації.

Публічний типовий договір про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій опубліковано в газеті Запорізької міської ради «Запорізька січ» 27.08.2016 р. №157(6115).

Умови публічного договору відповідають умовам типового договору про надання послуг з- утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 20 травня 2009 року № 529 «Про затвердження Типового договору про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій».

За приписом ч. 2 ст. 642 ЦК України, якщо особа, яка одержала пропозицію укласти договір, у межах строку для відповіді вчинила дію відповідну до вказаних у пропозиції умов договору, яка засвідчує її бажання укласти договір, ця дія є прийняттям пропозиції, якщо інше не вказано в пропозиції укласти договір або не встановлено законом.

На адресу заявника з боку боржника не надходило в письмовий формі відмови, від укладення договору, що свідчить про прийняття пропозиції з боку боржника на укладення договору згідно з ч.3 ст. 205 ЦК України, за правилами якої, у випадках, встановлених договором або законом, воля сторони до вчинення правочину може виражатися її мовчанням.

Згідно до ч. 4 ст. 29 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», процедура погодження умов договору відбувається протягом одного місяця з дня внесення проекту договору однією зі сторін.

Слід зазначити, що заперечень від Відповідачів щодо тексту публічного типового договору про падання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, протягом місяця з дня оприлюднення проекту до заявника не надходило.

У відповідності до п. 5 ч. 3 ст. 20 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», споживач зобов`язаний оплачувати житлово-комунальні послуги у строки, встановлені договором або законом.

Частиною першою ст. 32 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» передбачається, що плата за житлово-комунальні послуги нараховуються щомісячно відповідно до умов договору в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Пунктом 2 ч. 1 ст. 7 Закону України «Про житлово - комунальні послуги» визначено, що до повноважень органів місцевого самоврядування у сфері житлово - комунальних послуг належить встановлення цін/тарифів на житлово - комунальні послуги відповідно до закону.

Згідно пп.2 п. „а ч.1 ст.28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад, належать встановлення в порядку і межах, визначених законодавством, тарифів на побутові, комунальні (крім тарифів на теплову енергію, централізоване водопостачання та водовідведення, перероблення та захоронення побутових відходів, послуги з централізованого опалення, послуги з централізованого постачання холодної води, послуги з централізованого постачання гарячої води, послуги з водовідведення (з використанням внутрішньо будинкових систем), які встановлюються національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг), транспортні та інші послуги.

Тобто, відповідно до положень ст. 7 Закону України «Про житлово - комунальні послуги» та ст. 28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» вбачається, що повноваження щодо встановлення тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та при будинкових територій надано виключно органам місцевого самоврядування.

Рішенням Запорізької міської ради від 15.08.2016 № 441 затверджено тарифи на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій для будинків (гуртожитків) житлового фонду комунальної власності м. Запоріжжя в розрізі кожного будинку окремо.

20.04.2018 рішенням виконавчого комітету Запорізької міської ради №175 «Про встановлення тарифів на послугу з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій для будинків (гуртожитків) житлового фонду м. Запоріжжя» встановлено тарифи на послугу з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, виконавцем якої є комунальне підприємство «Наше місто» відповідно до додатку до рішення.

Між КП «Наше місто» ЗМР та Відповідачами встановилися фактичні договірні відносини з приводу надання житлово-комунальних послуг з утримання будинку та прибудинкової території.

Пунктом 5 Типового публічного договору про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій встановлено, що розрахунковим періодом є календарний місяць. У разі застосування щомісячної системи оплати послуг платежі вносяться не пізніше ніж до 20 числа місяця, що настає за розрахунковим.

У відповідності до підпункту 1 п.11 типового публічного договору споживач зобов`язаний оплачувати послуги в установлений цим договором строк.

На даний час відповідно до рішення Запорізької міської ради №66 від 07.12.2022р. юридична особа - комунальне підприємство «Наше місто» Запорізької міської ради (місцезнаходження: 69016, м. Запоріжжя, вул. Українська, буд. 29а, ЄДРПОУ 40545596) знаходиться в стані припинення у зв`язку із реорганізацією шляхом приєднання до комунального підприємства «Запоріжремсервіс» Запорізької міської ради (місцезнаходження: 69006, м. Запоріжжя, вул. Фанатська, 23а, код ЄДРПОУ 22144952).

Комунальне підприємство «Запоріжремсервіс» Запорізької міської ради є повним правонаступником всіх прав та обов`язків комунального підприємства «Наше місто» Запорізької міської ради.

Щодо застосуваннядо спірних відносин строку позовної давності, про яке просить відповідач в відзиві на позовну заяву, то слід зазначити наступне.

Згідно положень ст. 257 ЦК України, загальна позовна давність встановлюється тривалістю у три роки.

Відповідно до статті 256 ЦК України позовна давність - це строк, у межах якого особа може звернутися до суду з вимогою про захист свого цивільного права або інтересу.

Відповідно до статті 253 ЦК України перебіг строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов`язано його початок.

За загальним правилом перебіг загальної і спеціальної позовної давності починається з дня, коли особа довідалася або могла довідатися про порушення свого права або про особу, яка його порушила (частина перша статті 261 ЦК України).

Сплив позовної давності, про застосування якої заявлено стороною у спорі, є підставою для відмови у позові (частина четверта статті 267 ЦК України).

Відповідач у відзиві на позов просить про застосування строку позовної давності, оскільки вважає, що строк позовної давності за зобов`язаннями до 01.12.2020 сплив. З таким твердженням суд не погоджується, у зв`язку з наступним.

Відповідно до пункту 5 Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв`язку з поширенням короновірусної хвороби СОVID-19» від 30.03.2020 № 540-IX, який набрав чинності 02.04.2020 року, Розділ «Прикінцеві та перехідні положення Цивільного кодексу України доповнено пункт 12, відповідно до якого під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), строки, визначені статтями 257, 258, 362, 559, 681, 728, 786, 1293 цього Кодексу, продовжуються на строк дії такого карантину.

Згідно ізпостановами КМУвід 11березня 2020р.№ 211«Про запобіганняпоширенню натериторії Українигострої респіраторноїхвороби СОVID-19,спричиненої коронавірусомSАRS-СоV-2»та постановоюКМУ від27.06.2023№ 651 з 12 березня 2020 року по 24 години 00 хвилин 30 червня 2023 року на всій території України встановлений карантин з метою запобігання поширенню COVID-19, а тому позовна давність на території України подовжується на строк дії карантину.

Крім того, відповідно до п. 19 «ПРИКІНЦЕВІ ТАПЕРЕХІДНІ ПОЛОЖЕННЯ»ЦК України,у період дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року№ 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року№ 2102-IX, перебіг позовної давності, визначений цим Кодексом, зупиняється на строк дії такого стану.

Таким чином, починаючи з дня набрання чинності Закону України від 30.03.2020 №540-IX, тобто з 02.04.2020 року діє положення про продовження строків позовної давності на період дії карантину (з 02.04. 2017) та у період дії воєнного стану.

Оскільки позивач просить стягнути з відповідачів заборгованість з 01.09.2016 по 01.12.2023, то заява про застосування позовної давності підлягає частковому задоволенню, а стягненню з відповідачів сума заборгованості за послуги з управління багатоквартирним будинком за період з 02.04.2017 по 01.12.2023.

Таким чином, згідно з наданими позивачем розрахунками заборгованості, з урахуванням часткового задоволення заяви про застосування строку позовної давності, заборгованість відповідачів за адресою: АДРЕСА_1 за послуги з управління багатоквартирним будинком в період з 02.04.2017 по 01.12.2023 складає 19541,82 грн.

Приписами частини першої статті 9 Закону № 2189-VIII визначено, що споживач здійснює оплату за спожиті житлово-комунальні послуги щомісяця, якщо інший порядок та строки не визначені відповідним договором.

Відповідно до статті 626 ЦК України договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків. Договір є двостороннім, якщо правами та обов`язками наділені обидві сторони договору. Договір є відплатним, якщо інше не встановлено договором, законом, або не випливає із суті договору.

Згідно із статтею 629 ЦК України договір є обов`язковим для виконання сторонами.

Відповідно до частини першої статті 509 ЦК України зобов`язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від вчинення певної дії (негативне зобов`язання), а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку.

У статті 526 ЦК України передбачено, що зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Частиною першою статті 530 ЦК України визначено, якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

Статтею 610 ЦК України визначено, що порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання).

Відповідно до статті 611 ЦК України у разі порушення зобов`язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом.

Згідно з частиною першою статті 612 ЦК України боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання зобов`язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом.

Згідно з частиною третьою статті 9 Закону № 2189-VIII дієздатні особи, які проживають та/або зареєстровані у житлі споживача, користуються нарівні зі споживачем усіма житлово-комунальними послугами та несуть солідарну відповідальність за зобов`язаннями з оплати житлово-комунальних послуг.

Свої зобов`язання з надання послуг з управління багатоквартирним будинком позивач виконав належним чином, що не спростовано відповідачами, з підстав викладених вище. Відповідачі, у свою чергу, порушили свої зобов`язання та своєчасно не вносили оплату за послуги з управління багатоквартирним будинком, у зв`язку з чим мають заборгованість перед позивачем за період з 02.04.2017 по 01.12.2023 в розмірі 19541,82 грн, що підтверджується розрахунком доданим до позову.

За таких обставин, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги в цій частині є законними та обґрунтованими, а тому підлягають задоволенню частково, в межах строку позовної давності.

Відповідно дост. 141 ЦПК України, з відповідачів на користь позивача підлягають стягненню судові витрати які складаються з судового збору, пропорційно задоволеним вимогам, в розмірі 1319,33 грн. з кожного відповідача.

Керуючись ст.ст.81,128,133,141,354,430ЦПК України,суд -

постановив:

Позов задовольнити частково.

Стягнути солідарно з ОСОБА_1 , ОСОБА_2 на користь Комунального підприємства «Запоріжремсервіс» Запорізької міської ради заборгованість по оплаті за послуги з управління багатоквартирним будинком АДРЕСА_1 за період з 01.11.2017 по 01.06.2023 у сумі 18182,44 грн. та заборгованість по оплаті за послуги з управління багатоквартирним будинком АДРЕСА_1 за період з 02.04.2017 по 01.11.2017 у сумі 1359,38 грн., а всього у сумі 19541,82 грн.

В іншій частині позову відмовити.

Стягнути з ОСОБА_1 на користь Комунального підприємства «Запоріжремсервіс» Запорізької міської ради судовий збір у розмірі 1319,33 грн..

Стягнути з ОСОБА_2 на користь Комунального підприємства «Запоріжремсервіс» Запорізької міської ради судовий збір у розмірі 1319,33 грн..

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Запорізького апеляційного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження. Строк на апеляційне оскарження може бути також поновлений в разі пропуску з інших поважних причин, крім випадків, зазначених у частині другій статті 358 ЦПК України.

Повний текст рішення виготовлений 03.12.2024.

Реквізити сторін:

Позивач Комунальне підприємство «Запоріжремсервіс» Запорізької міської ради, місцезнаходження: м. Запоріжжя, вул. Фанатська, буд.23а, ЄДРПОУ 22144952.

Відповідачі:

ОСОБА_1 , рнокпп: НОМЕР_1 , адреса реєстрації: АДРЕСА_1

ОСОБА_2 , рнокпп: НОМЕР_2 , адреса реєстрації: АДРЕСА_4

Суддя:

СудЛенінський районний суд м. Запоріжжя
Дата ухвалення рішення28.11.2024
Оприлюднено10.12.2024
Номер документу123587547
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема договорів (крім категорій 301000000-303000000), з них надання послуг

Судовий реєстр по справі —334/11464/23

Рішення від 28.11.2024

Цивільне

Ленінський районний суд м. Запоріжжя

Новікова Н. В.

Рішення від 28.11.2024

Цивільне

Ленінський районний суд м. Запоріжжя

Новікова Н. В.

Ухвала від 27.12.2023

Цивільне

Ленінський районний суд м. Запоріжжя

Новікова Н. В.

Ухвала від 22.12.2023

Цивільне

Ленінський районний суд м. Запоріжжя

Новікова Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні