Рішення
від 06.12.2024 по справі 295/15404/24
БОГУНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ЖИТОМИРА

Справа №295/15404/24

Категорія 142

2-а/295/230/24

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06.12.2024 року м. Житомир

Богунський районний суд м. Житомира в складі головуючого судді Перекупка І.Г., за участі секретаря судового засідання Конончук Ю.О., позивача ОСОБА_1 , представника позивача адвоката Чішман С.А., представника відповідача Гуменюк О.Л., розглянувши у відкритому судовому засіданні у порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до ІНФОРМАЦІЯ_1 про скасування постанови,-

В С Т А Н О В И В:

До Богунського районного суду м. Житомира звернувся ОСОБА_1 з позовом до ІНФОРМАЦІЯ_1 (далі ІНФОРМАЦІЯ_2 ) про скасування постанови № 589 від 04.10.2024 р. про притягнення до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 210-1 КУпАП, та накладення адміністративного стягнення у вигляді штрафу у розмірі 17 000 грн., справу про адміністративне правопорушення за ч. 3 ст. 210-1 КУпАП закрити, стягнути з відповідача судові витрати. В обґрунтування позовної заяви зазначає, що постановою № 589 від 04.10.2024 р. начальника ІНФОРМАЦІЯ_3 полковника ОСОБА_2 притягнуто ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 210-1 КУпАП та накладено штраф у сумі 17 000 (сімнадцять тисяч грн.) у зв`язку з тим, що 14.08.2024 р. ОСОБА_1 отримав повістку з вмогою прибути до ІНФОРМАЦІЯ_3 на 09.00 год. 15.08.2024 р. для уточнення військово-облікових даних та проходження ВЛК, а також для визначення його призначення на особливий період. У свою чергу, громадянин ОСОБА_1 виклик до ІНФОРМАЦІЯ_3 проігнорував, у изначений термін не з`явився, про наявність поважних причин які б заважали вчасно прибути не повідомив та підтверджуючих документів не надав. В результаті чого ІНФОРМАЦІЯ_2 17.09.2024 р., було направлено звернення до Житомирського РУ ГУНП в Житомирській області з проханням провести розшук та доставлення до ІНФОРМАЦІЯ_2 громадянина ОСОБА_1 , для складання протоколу про адміністративне правопорушення. Так, 04.10.2024 р. громадянина ОСОБА_1 Коростишівським РУ ГУНП в Житомирській області було доставлено до ІНФОРМАЦІЯ_2 , для прийняття рішення відповідно до чинного законодавства.

Свою позицію, щодо непогодження з притягненням до адміністративної відповідальності позивач обгрунтовує тим, що у відповідності до вимог Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» 16.07.2024 р. оновив військово-облікові дані, що підтверджується витягом з інформаційної системи «Резерв+». У відповідності до даного витягу ОСОБА_1 перебуває на обліку в званні рядового, ВОС 956647, номер в реєстрі Оберіг 100720201379294900009. Даний витяг дійсний до 16.07.2025 р.

Керівник ТОВ «Еко Бьорн Юкрейн» 13.08.2024 р. пропонував ОСОБА_1 отримати повістку саме для уточнення військово-облікових даних, а тому ОСОБА_1 і відмовився отримувати повістку, в зв`язку з тим, що таке оновлення ним було вже зроблено. В даній повістці не було вимоги щодо проходження ВЛК. 14.08.2024 р., про що вказано в оскаржуваній постанові, ніякої повістки ОСОБА_1 не отримував.

22 жовтня 2024 р. від представника відповідача на адресу Богунського районного суду м. Житомир надійшов відзив на позовну заяву, в якому він просить відмовити у задоволенні позову, посилаючись на те, що 13.08.2024 р., відповідно до Акту про відмову від отримання повістки, ОСОБА_1 був оповіщений працівниками підприємства ТОВ «Еко Бьорн Юкрейн» з вимогою прибути до ІНФОРМАЦІЯ_3 15.08.2024 р. на 09.00, відповідно до повістки № 10385/1, для уточнення облікових даних. У свою чергу, ОСОБА_1 від отримання отримання повістки відмовився, виклик до ІНФОРМАЦІЯ_3 проігнорував, у визначений термін не з`явився, про наявність поважних причин, які б заважали вчасно прибути у визначений термін не повідомив та підтверджуючих документів не надав.

Згідно абз.1 ч. 1 ст. 22 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» громадяни зобов`язані з`являтися за викликом до територіального центру комплектування та соціальної підтримки у строк та місце, зазначені в повістці, для взяття на військовий облік військовозобов`язаних чи резервістів, визначення їх призначення на особливий період, направлення для проходження медичного огляду.

Відповідно до ч. 2 ст. 26 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» посадові особи, винні в порушенні законів України та інших нормативно- правових актів з питань мобілізаційної підготовки та мобілізації, а також громадяни за невиконання своїх обов`язків щодо мобілізаційної підготовки та мобілізації несуть відповідальність згідно із законом.

Відповідно до п. 21 Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 2024 р. № 560 за викликом районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки резервісти та військовозобов`язані зобов`язані з`являтися у строк та місце, зазначені в повістці, для взяття на військовий облік, уточнення своїх персональних даних, даних військово-облікового документа з військово-обліковими даними Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов`язаних, резервістів (територіального центру комплектування та соціальної підтримки), проходження медичного огляду для визначення придатності до військової служби.

Згідно з підпунктом 2 пункту 1 Додатку 2 «Правила військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів» Порядку № 1487 призовники, військовозобов`язані та резервісти повинні прибувати за викликом районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, до територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки. у строки, зазначені в отриманих ними документах (мобілізаційних розпорядженнях, повістках, розпорядженнях) районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, для взяття на військовий облік та визначення призначення на особливий період. оформлення військово-облікових документів. проходження медичного огляду, направлення на підготовку з метою здобуття або вдосконалення військово-облікової спеціальності, призову на військову службу або на навчальні (перевірочні) та спеціальні збори військовозобов`язаних та резервістів.

Відповідно до п. З Додатку 2 «Правила військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів» Порядку № 1487 призовники, військовозобов`язані та резервісти за порушення правил військового обліку та законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію, зіпсуття або недбале зберігання військово-облікових документів, яке спричинило їх втрату, притягуються до адміністративної відповідальності згідно із Кодексом України про адміністративні правопорушення.

Тобто, враховуючи вищевикладене ОСОБА_1 зобов`язаний був прибути за викликом до ІНФОРМАЦІЯ_3 у строк та місце, зазначені в повістці. ОСОБА_1 в свою чергу до ІНФОРМАЦІЯ_3 не прибув у зв`язку з чим стосовно нього і було винесено постанову за справою про адміністративне правопорушення за ч. 3 ст. 210-1 КУпАП.

Ухвалою Богунського районного суду м. Житомир від 16 жовтня 2024 р. у справі відкрито спрощене позовне провадження. (а. с. 13-14).

Позивач та його представник у судовому засіданні позовні вимоги підтримали та просили задовольнити у повному обсязі з підстав, викладених у позові.

Представник відповідачау судовомузасіданні заперечувавпроти задоволенняпозовних вимогта наполягавна обгрунтованостіпритягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальностіза ч.3ст.210-1КУпАП.

Дослідивши матеріали справи у їх сукупності, всебічно та повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується заява, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступні фактичні обставини та відповідні ним правовідносини.

Згідно розпорядження ІНФОРМАЦІЯ_3 № 6/10385 від 08.08.2024 року на адресу ТОВ «Еко Бьорн Юкрейн» зобов`язано адміністрацію товариства здійснити оповіщення ОСОБА_1 про його виклик до ІНФОРМАЦІЯ_3 на 09.00 год. 15.08.2024 р. Отримано директором ТОВ «Еко Бьорн Юкрейн» ОСОБА_3 12.08.2024 р. (а. с. 30).

Відповідно повістки ІНФОРМАЦІЯ_3 № 10385/1, ОСОБА_1 , 1979 р. н., ТОВ «Еко Бьорн Юкрейн» належить з`явитися до ІНФОРМАЦІЯ_3 на 09.00 год. 15.08.2024 р. для уточнення облікових даних. (а. с. 33).

За результатами оповіщення працівника щодо виклику до ІНФОРМАЦІЯ_3 , ТОВ «Еко Бьорн Юкрейн» 13 серпня 2024 р. на адресу ІНФОРМАЦІЯ_3 направило повідомлення та Акт про відмову від отримання повістки. (а. с. 31-32).

Зі змісту звернення начальника ІНФОРМАЦІЯ_3 полковника ОСОБА_4 на адресу ГУНП в Житомирській області (вул. Старий Бульвар, 5/37) № 12842 від 17.09.2024 р., відповідно до ст. 259 КУпАП, прохання доставити до ІНФОРМАЦІЯ_3 ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_4 (місце проживання: АДРЕСА_1 ; працюючого ТОВ «Еко Бьорн Юкрейн»). Звернення отримано ГУНП в Житомирській області, відділення № 2, № 8861 від 24.09.2024 р. (а. с. 34).

Постановою № 589 від 04.10.2024 р. ОСОБА_1 визнано винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 210-1 КУпАП, та застосовано стягнення у вигляді штрафу у сумі 17 000 (сімнадцять тисяч) грн. (а. с. 27-29).

Згідно виписки (копії) епікризу Медичної карти стаціонарного хворого № 6247 комунального некомерційного підприємства «Житомирська багатопрофільна опорна лікарня» Новогуйвинської селищної ради, ОСОБА_1 звернувся до установи 05.10.2024 р. з діагнозом: есенціальна гіпертензія 2 ступеню. МРТ: попереково-крижового відділу хребта 12.10.24 р.: оз-ки остеохондрозу, спондильозу та спондилоартрозу попереково-крижового відділу хребта, дегенеративний псевдоретролістез хребців L3-L4 І-го ст., екструзія м\х дисків L4-L5 та Б5-81, циркулярні випинання м\х дисків L2-L3 та LЗ-L4, форамінальні субстенози, сколіотична деформація хребта. Виписаний 16.10.2024 р. (а. с. 47).

Згідно виписки (копії) епікризу Медичної карти стаціонарного хворого № 6507 комунального некомерційного підприємства «Житомирська багатопрофільна опорна лікарня» Новогуйвинської селищної ради, ОСОБА_1 звернувся до установи 17.10.2024 р. Діагноз: ускладнений остеохондроз, спондильозу та спондилоартрозу попереково-крижового відділу хребта, дегенеративний псевдоретролістез хребців L3-L4 І-го ст., екструзія м\х дисків L4-L5 та Б5-81, циркулярні випинання м\х дисків L2-L3 та LЗ-L4, форамінальні субстенози, сколіотична деформація хребта. Дегенеративний псевдоретролістез хребців L3-L4. Виписаний 25.10.2024 р. (а. с. 48).

Згідно виписки (копії) із медичної карти стаціонарного хворого № 29076 на ім`я ОСОБА_1 поступив до комунального некомерційного підприємства «Обласна клінічна лікарня ім. О.Ф.Горбачевського» 11 листопада 2024 р., виписаний 18 листопада 2024 р. З описової частини виписки свідчить, що ОСОБА_1 встановлено діагноз: G55.1. Остеохондроз…Порушення функцій хребта ІІ (два) ст. Проведено хірургічну операцію: 14.11.24 р. 12.55 год. DGBA 7.05. Дискектомія із застосуванням системи фіксації хребців. Дискектомія, видалення формальної кили МХД на рівні 1.4-1.5 кили на рівні L3-L4. Обмеження фізичного навантаження терміном на 2 (два) місяці. (а. с. 44).

Згідно Google ДИСКЕКТОМІЯ це «…hernia disci intervertebralis, інколи спинномозкова грижа, розм. міжхребцева кила) цеураження хребта, при якому відбувається розрив зовнішнього фіброзного кільця міжхребцевого диска й м`яка центральна частина випинає за його межі. Цьому захворюванню зазвичай сприяє вікове фіброзне переродження зовнішнього кільця…»

Згідно абз.1 ч. 1 ст. 22 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» громадяни зобов`язані з`являтися за викликом до територіального центру комплектування та соціальної підтримки у строк та місце, зазначені в повістці, для взяття на військовий облік військовозобов`язаних чи резервістів, визначення їх призначення на особливий період, направлення для проходження медичного огляду.

Відповідно до ч. 2 ст. 26 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» посадові особи, винні в порушенні законів України та інших нормативно- правових актів з питань мобілізаційної підготовки та мобілізації, а також громадяни за невиконання своїх обов`язків щодо мобілізаційної підготовки та мобілізації несуть відповідальність згідно із законом.

Відповідно до п. 21 Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 2024 р. № 560 за викликом районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки резервісти та військовозобов`язані зобов`язані з`являтися у строк та місце, зазначені в повістці, для взяття на військовий облік, уточнення своїх персональних даних, даних військово-облікового документа з військово-обліковими даними Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов`язаних, резервістів (територіального центру комплектування та соціальної підтримки), проходження медичного огляду для визначення придатності до військової служби.

Згідно з підпунктом 2 пункту 1 Додатку 2 «Правила військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів» Порядку № 1487 призовники, військовозобов`язані та резервісти повинні прибувати за викликом районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, до територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки. у строки, зазначені в отриманих ними документах (мобілізаційних розпорядженнях, повістках, розпорядженнях) районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, для взяття на військовий облік та визначення призначення на особливий період. оформлення військово-облікових документів. проходження медичного огляду, направлення на підготовку з метою здобуття або вдосконалення військово-облікової спеціальності, призову на військову службу або на навчальні (перевірочні) та спеціальні збори військовозобов`язаних та резервістів.

Відповідно до п. З Додатку 2 «Правила військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів» Порядку № 1487 призовники, військовозобов`язані та резервісти за порушення правил військового обліку та законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію, зіпсуття або недбале зберігання військово-облікових документів, яке спричинило їх втрату, притягуються до адміністративної відповідальності згідно із Кодексом України про адміністративні правопорушення.

Тобто, враховуючи вищевикладене ОСОБА_1 зобов`язаний був прибути за викликом до ІНФОРМАЦІЯ_3 у строк та місце, зазначені в повістці. ОСОБА_1 в свою чергу до ІНФОРМАЦІЯ_3 не прибув у зв`язку з чим стосовно нього і було винесено постанову за справою про адміністративне правопорушення за ч. 3 ст. 210-1 КУпАП.

Заслухавши пояснення позивача, представника позивача, представника відповідача, вивчивши надані сторонами докази, суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають частковому задоволенню з наступних підстав.

Частиною 1статті 9 КУпАП Українивизначено, що адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Частиною 1 статті 210-1 КУпАП встановлено відповідальність за порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію.

Частиною 3 статті 210-1 КУпАП встановлена відповідальність за вчинення дій, передбачених частиною першою цієї статті, в особливий період.

Обов`язки громадян щодо мобілізаційної підготовки та мобілізації передбачено статтею 22 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», згідно з абз. 2 частини 1 якої громадяни зобов`язаніз`являтися за викликом до територіального центру комплектування та соціальної підтримки (військовозобов`язані, резервісти Служби безпеки України - за викликом Центрального управління або регіонального органу Служби безпеки України, військовозобов`язані, резервісти Служби зовнішньої розвідки України - за викликом Служби зовнішньої розвідки України) для взяття на військовий облік військовозобов`язаних чи резервістів, визначення їх призначення на особливий період.

Згідно з абз. 3 пункту 1 Правил військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів, затверджених Постановою КМУ № 1487 від 30.12.2022 р., призовники, військовозобов`язані та резервісти повинніперебувати на військовому облікуза задекларованим (зареєстрованим) місцем проживання - у відповідних районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки (військовозобов`язані СБУ - у Центральному управлінні або регіональних органах СБУ (далі - органи СБУ), військовозобов`язані Служби зовнішньої розвідки - у відповідному підрозділі Служби зовнішньої розвідки). Крім того, призовники, військовозобов`язані та резервісти, які проживають в селах та селищах, а також у містах, де відсутні відповідні районні (міські) територіальні центри комплектування та соціальної підтримки, повинні перебувати на персонально-первинному військовому обліку у відповідних виконавчих органах сільських, селищних, міських рад.

Відповідно до абз. 2 частини 10 статті 1 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу», громадяни України, які приписані до призовних дільниць або перебувають у запасі Збройних Сил України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України чи проходять службу у військовому резерві, зобов`язані:

прибувати за викликом районного (об`єднаного районного), міського (районного у місті, об`єднаного міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки (далі - відповідні районні (міські) територіальні центри комплектування та соціальної підтримки), Центрального управління або регіонального органу Служби безпеки України, відповідного підрозділу Служби зовнішньої розвідки України для оформлення військово-облікових документів (посвідчень призовника, військових квитків, тимчасових посвідчень військовозобов`язаних), приписки, проходження медичного огляду, направлення на підготовку з метою здобуття або вдосконалення військово-облікової спеціальності, призову на військову службу або на збори військовозобов`язаних та резервістів.

Згідно зістаттею 251 КУпАПдоказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно дост. 280 КУпАПорган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчинення, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Отже, особа, яка уповноважена розглядати справу про адміністративне правопорушення зобов`язана, по-перше, встановити склад правопорушення, яким відповідно до статті 9 КУпАП є протиправна дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність, по-друге, дослідити докази та оцінити їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю (стаття 252 КУпАП).

Статтею 268 КУпАПвизначені права особи, яка притягається до адміністративної відповідальності.

Так, особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право: знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання; при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи, виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою ведеться провадження; оскаржити постанову по справі. Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.

У наведених положеннях Кодексу визначено систему правових механізмів щодо забезпечення дотримання прав особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, на стадії розгляду уповноваженим органом (посадовою особою) справи про адміністративне правопорушення, зокрема, з метою запобігти безпідставному притягненню такої особи до відповідальності.

Згідно зч.2ст.2КАС України,усправах щодооскарження рішень,дій чибездіяльності суб`єктіввладних повноваженьадміністративні судиперевіряють,чи прийняті(вчинені)вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначеніКонституцієюта законамиУкраїни; звикористанням повноваженняз метою,з якоюце повноваженнянадано; обґрунтовано,тобто зурахуванням усіхобставин,що маютьзначення дляприйняття рішення(вчиненнядії); безсторонньо(неупереджено); добросовісно; розсудливо; здотриманням принципурівності передзаконом,запобігаючи всімформам дискримінації; пропорційно,зокрема здотриманням необхідногобалансу міжбудь-якиминесприятливими наслідкамидля прав,свобод таінтересів особиі цілями,на досягненняяких спрямованеце рішення(дія); зурахуванням праваособи научасть упроцесі прийняттярішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Частиною 2 статті 77 КАС України визначено, що вадміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Суб`єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі.

Відповідно до статті 235 КУпАП, територіальні центри комплектування та соціальної підтримки розглядають справи про такі адміністративні правопорушення: про порушення призовниками, військовозобов`язаними, резервістами правил військового обліку, про порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію, про зіпсуття військово-облікових документів чи втрату їх з необережності (ст. ст. 210,210-1,211(крім правопорушень, вчинених військовозобов`язаними чи резервістами, які перебувають у запасі Служби безпеки України або Служби зовнішньої розвідки України).

Від імені територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки розглядати справи про адміністративні правопорушення і накладати адміністративні стягнення мають право керівники територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки.

Судом встановлено, що оскаржувана постанова прийнята уповноваженим органом, у порядку та на підставах, визначених законом, наявність у діях позивача складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 210-1 КУпАП, підтверджується наданими сторонами доказами.

Як встановлено судом, позивачеві відповідно до приписів чинного законодавства у сфері мобілізації вручена повістка провиклик до районного ІНФОРМАЦІЯ_5 для уточнення облікових даних на 09.00 год. 15.08.2024 р.

Позивач обов`язок, покладений на нього, зокрема абз. 2 ч. 1 ст. 22 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», не виконав, у визначений час до районного ІНФОРМАЦІЯ_5 не з`явився.

Доказів поважності причин неявки за викликом до районного ІНФОРМАЦІЯ_5 позивачем суду не надано, його посилання на те, що у відповідності до вимог Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» 16.07.2024 р. він оновив військово-облікові дані, що підтверджується витягом з інформаційної системи «Резерв+». У відповідності до даного витягу ОСОБА_1 перебуває на обліку в званні рядового, ВОС 956647, номер в реєстрі Оберіг 100720201379294900009. Даний витяг дійсний до 16.07.2025 р., не визнається судом поважною причиною неявки до ІНФОРМАЦІЯ_5 .

Доказів існування інших поважних причин неявки за викликом до ІНФОРМАЦІЯ_5 позивачем суду не надано.

Неявка за викликом до районного ІНФОРМАЦІЯ_5 в особливий період є порушенням законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію, за що передбачена адміністративна відповідальність за частиною 3 статті 210-1 КУпАП у видіштрафу на громадян від від однієї тисячі до однієї тисячі п`ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Надаючи оцінку доводам позивача щодо відсутності правових підстав для притягнення його до адміністративної відповідальності за ч. 3 ст. 210-1 КУпАП, суд зазначає наступне.

Згідно з частиною 3 статті 286 КАС України, за наслідками розгляду справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності місцевий загальний суд як адміністративний має право:

залишити рішення суб`єкта владних повноважень без змін, а позовну заяву без задоволення;

скасувати рішення суб`єкта владних повноважень і надіслати справу на новий розгляд до компетентного органу (посадової особи);

скасувати рішення суб`єкта владних повноважень і закрити справу про адміністративне правопорушення;

змінити захід стягнення в межах, передбачених нормативним актом про відповідальність за адміністративне правопорушення, з тим, однак, щоб стягнення не було посилено.

За загальним правилом, визначеним частиною 2 статті 33 КУпАП, при накладенні стягнення враховуються характер вчиненого правопорушення, особа порушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність.

Як встановлено судом, позивач обгрунтовано притягнутий до адміністративної відповідальності відповідачем, водночас останнім не враховано стан здоров`я ОСОБА_1 .

Згідно зістаттею 34КУпАП,обставинами,що пом`якшуютьвідповідальність заадміністративне правопорушення,визнаються: щирерозкаяння винного; відверненнявинним шкідливихнаслідків правопорушення,добровільне відшкодуваннязбитків абоусунення заподіяноїшкоди; вчиненняправопорушення підвпливом сильногодушевного хвилюванняабо призбігу тяжкихособистих чисімейних обставин; вчиненняправопорушення неповнолітнім; вчинення правопорушення вагітною жінкою або жінкою, яка має дитину віком до одного року.

Законами України може бути передбачено й інші обставини, що пом`якшують відповідальність за адміністративне правопорушення. Орган (посадова особа), який вирішує справу про адміністративне правопорушення, може визнати пом`якшуючими і обставини, не зазначені в законі.

Беручи до уваги конкретні обставини вчиненого позивачем правопорушення, стан здоров`я, відсутність обставин, що обтяжують відповідальність, суд вважає за доцільне зменшити розмір застосованого до позивача штрафу до 3 400 грн., такий розмір стягнення, на думку суду, відповідатиме обставинам справи та особі правопорушника.

Керуючись ст.ст. 2, 5, 7, 8, 9,72-78,241-246,286,293КАС України, суд -

У Х В А Л И В:

Позов ОСОБА_1 до ІНФОРМАЦІЯ_1 про скасування постанови задовольнити частково.

Зменшити розмір штрафу, застосованого до ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_6 на підставі постанови начальника ІНФОРМАЦІЯ_1 полковника ОСОБА_2 № 589 від 04.10.2024 про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 3 ст.210-1 КУпАП,до двохсотнеоподатковуваних мінімумів доходів громадян, тобто до 3 400 (трьох тисяч чотирьохсот) грн.

У задоволенні інших позовних вимог відмовити.

Рішення може бути оскаржено до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня його складення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Позивач: ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_7 , РНОКПП НОМЕР_1 , фактичне місце проживання: АДРЕСА_2 .

Відповідач: ІНФОРМАЦІЯ_8 , місцезнаходження: АДРЕСА_3 , код ЄДРПОУ: НОМЕР_2 .

Повний текст рішення виготовлено: 09 грудня 2024 р.

Суддя І.Г. Перекупка

СудБогунський районний суд м. Житомира
Дата ухвалення рішення06.12.2024
Оприлюднено10.12.2024
Номер документу123593470
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяІнші справи

Судовий реєстр по справі —295/15404/24

Рішення від 06.12.2024

Адміністративне

Богунський районний суд м. Житомира

Перекупка І. Г.

Рішення від 06.12.2024

Адміністративне

Богунський районний суд м. Житомира

Перекупка І. Г.

Ухвала від 16.10.2024

Адміністративне

Богунський районний суд м. Житомира

Перекупка І. Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні