Справа № 201/15171/24
Провадження № 1-кс/201/5384/2024
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
02 грудня 2024 року Жовтневий районний суд
міста Дніпропетровська
у складі: головуючого судді ОСОБА_1 ,
з секретарем ОСОБА_2 ,
розглянувши клопотання старшого слідчого в ОВС 3 відділення слідчого відділу 3 управління (з дислокацією у м. Сєвєродонецьк Луганської області) ГУ СБУ в Донецькій та Луганській областях ОСОБА_3 про арешт майна за матеріалами досудового розслідування № 22024130000000145 від 22.02.2024 за підозрою ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст. 111-1 та ч. 1 ст. 111-2 КК України,-
ВСТАНОВИВ:
Слідчий звернувся до суду з клопотанням про арешт майна.
В обґрунтування заявленого клопотання слідчий посилався на те, що приблизно наприкінці травня 2022 року, але не пізніше 27.05.2022 (більш точний час встановити з об`єктивних причин не виявилось можливим) у ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , виник злочинний умисел направлений на провадження господарської діяльності у взаємодії з державою-агресором, незаконними органами влади, створеними на тимчасово окупованій території, у тому числі окупаційною адміністрацією держави-агресора.
З метою реалізації вищевказаного протиправного умислу, 27.05.2022 ОСОБА_4 , добровільно та за власною ініціативою, на основі приміщень, техніки та матеріальних цінностей приватного підприємства «Виробничо-комерційна компанія «Альонка» (код ЄДРПОУ 34579989), де остання є засновником та керівником, знаходячись на тимчасово окупованій території Луганської області, зареєструвала у т.зв. «державних органах лнр» «приватне підприємство «виробничо-комерційна компанія «Альонка» (мовою оригіналу: «частное предприятие «производственно-коммерческая компания «Аленка», ЕГРЮЛ 61400297, адрес: лнр, Меловской район, АДРЕСА_1 », далі «ЧП «ПКК «АЛЕНКА»), яке здійснює діяльність, пов`язану з вирощуванням та продажом зернових культур.
Згідно з т.зв. «свідоцтвом № НОМЕР_1 про державну реєстрацію юридичної особи» від 09.06.2022 ОСОБА_4 є директором «ЧП «ПКК «АЛЕНКА» з правом підпису всієї документації з фінансово-господарської діяльності підприємства.
У подальшому, ОСОБА_4 , як засновником та директором «ЧП «ПКК «АЛЕНКА» організовано провадження господарської діяльності на тимчасово окупованій території в т.ч. у взаємодії з державою-агресором, незаконними органами влади, створеними на тимчасово окупованій території, у тому числі окупаційною адміністрацією держави-агресора.
Так, вирощена та зібрана зернова продукція врожаю 2021 років відповідно до укладених договорів реалізується на тимчасово окупованій території Луганської області іншим суб`єктам господарської діяльності, а також переміщується до російської федерації через неконтрольовану ділянку державного кордону України, а саме які тимчасово закриті, відповідно до Розпорядження Кабінету Міністрів України № 188-р від 26.02.2022 «Про тимчасове закриття деяких пунктів пропуску через державний кордон та пунктів контролю» пункти пропуску Луганської митниці у Луганській області, де також реалізовується зареєстрованим в російській федерації суб`єктам господарської діяльності.
Задля реалізації злочинного умислу направленого на провадження господарської діяльності у взаємодії з державою-агресором, незаконними органами влади, створеними на тимчасово окупованій території, у тому числі окупаційною адміністрацією держави-агресора ОСОБА_4 вчинено наступні дії.
Так, 15.06.2022 ОСОБА_4 , будучи директором «ЧП «ПКК «АЛЕНКА» уклала договір відкриття розрахункового рахунку № НОМЕР_2 з т.зв. «Державним банком лнр», адреса: АДРЕСА_2 .
У свою чергу, відповідно до ст. 1 т.зв. «закону лнр «про державний банк лнр» № НОМЕР_3 -III від 17.10.2019 т.зв. «Державний банк лнр» є органом державної влади з особливим статусом, тобто є незаконним органом влади, створеним на тимчасово окупованій території, у тому числі окупаційною адміністрацією держави-агресора.
01.07.2022 ОСОБА_4 , будучи директором «ЧП «ПКК «АЛЕНКА» подала «звіт про посівні площі сільськогосподарських культур під врожай 2022 року» до т.зв. «територіального органу державного комітету статистики лнр».
У свою чергу, відповідно до т.зв. «положення «про Державний комітет статистики лнр», що затверджене т.зв. «постановою уряду лнр» № 672/19 від 05.11.2019 т.зв. «Державний комітет статистики лнр» є виконавчим органом державної влади, який здійснює функції щодо формування офіційної статистичної інформації про соціальні, економічні, демографічні, екологічні та інші суспільні процеси в лнр, а також у порядку та випадках, встановлених законодавством лнр, що здійснює офіційний статистичний облік та контроль у сфері офіційного статистичного обліку, тобто є незаконним органом влади, створеним на тимчасово окупованій території, у тому числі окупаційною адміністрацією держави-агресора.
19.07.2022 ОСОБА_4 , будучи директором «ЧП «ПКК «АЛЕНКА» подала до т.зв. «міністерства праці та соціальної політики лнр» «звіт за коштами загальнообов`язкового державного соціального страхування з тимчасової непрацездатності та у зв`язку з материнством за І півріччя 2022 року», а також «звіт про путівки на санаторно-курортне лікування та до дитячих закладів оздоровлення».
У свою чергу, відповідно до т.зв. «положення «про міністерство праці та соціальної політики лнр», що затверджене т.зв. «постановою уряду лнр» № 486/21 від 04.06.2021 т.зв. «міністерство праці та соціальної політики лнр» є виконавчим органом державної влади лнр, що здійснює функції з розробки та реалізації державної політики та нормативного правового регулювання у сфері праці, трудових відносин та інших пов`язаних з ними відносин, здійснення державного нагляду за дотриманням трудового законодавства та інших нормативних правових актів, що містять норми трудового права, загальнообов`язкового державного соціального страхування, соціального партнерства, пенсійного забезпечення, зайнятості населення, державної служби, захисту прав та законних інтересів дітей, соціальної підтримки сім`ї та дітей, опіки та піклування щодо неповнолітніх громадян, надання соціальної адресної допомоги та надання встановлених законодавством пільг окремим категоріям громадян, соціального захисту населення, у тому числі осіб похилого віку та ветеранів війни, громадян, які постраждали в результаті надзвичайних ситуацій, опіки та піклування щодо повнолітніх недієздатних чи не повністю дієздатних громадян, соціального обслуговування населення, надання протезно-ортопедичної допомоги, реабілітації інвалідів, проведення медико-соціальної експертизи та в інших сферах у випадках, передбачених законодавством лнр, тобто є незаконним органом влади, створеним на тимчасово окупованій території, у тому числі окупаційною адміністрацією держави-агресора.
05.09.2022 ОСОБА_4 , будучи директором «ЧП «ПКК «АЛЕНКА» подала до т.зв. «торгово промислової палати лнр» інформаційну довідку про кількість оброблюваних земельних ділянок, їх місце розташування, про кількість працівників підприємства та про наявність на балансі відповідної сільськогосподарської техніки для обробки землі, посіву та збору врожаю.
Так, відповідно до т.зв. «тимчасового положення про торгово-промислову палату лнр», яке затверджене т.зв. «постановою ради міністрів лнр № 713/17 від 27.10.2017 т.зв. «торгово промислова палата лнр» створена з метою сприяння розвитку економіки лнр, формування сучасної промислової, фінансової та торгової інфраструктури, створення сприятливих умов для підприємницької діяльності, врегулювання відносин підприємців з їхніми партнерами, для всебічного розвитку торговельно-економічного та науково-технічного співробітництва підприємців лнр з підприємцями зарубіжних країн, тобто є незаконним органом влади, створеним на тимчасово окупованій території, у тому числі окупаційною адміністрацією держави-агресора.
20.09.2022, ОСОБА_4 , будучи директором «ЧП «ПКК «АЛЕНКА», організувала та здійснила оплату «за надання послуг по фітосанітарному контролю», згідно рахунку № 1234/ЛЗ від 09.09.2022 до т.зв. « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (далі - «МСГтП лнр»).
Відповідно до т.зв. «положення про міністерство сільського господарства та продовольства лнр», яке затверджене т.зв. «постановою уряду лнр № 565/20 від 14.08.2020 т.зв. «МСГтП лнр» є виконавчим органом державної влади лнр, що наділений повноваженнями щодо надання державних послуг та реалізації державної політики у сфері сільськогосподарського виробництва, харчової та переробної промисловості; карантину та захисту рослин; контролю якості та безпеки сільськогосподарської продукції; насінництва та розсадництва, охорони прав на сорти рослин; уповноважений здійснювати організацію реєстраційних випробувань та державну реєстрацію пестицидів та агрохімікатів; забезпечення нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі, а також здійснює функції з управління державним майном, яке віднесено до його відання».
Цього ж дня, ОСОБА_4 , будучи директором «ЧП «ПКК «АЛЕНКА», організувала та здійснила оплату «за оформлення сертифікату походження», згідно рахунку № 5649/с від 08.09.2022 до т.зв. «торгово промислової палати лнр.
30.09.2022 ОСОБА_4 , будучи директором «ЧП «ПКК «АЛЕНКА», організувала та здійснила оплату «за оформлення сертифікату походження», згідно рахунку № 6350/с від 30.09.2022 до т.зв. «торгово промислової палати лнр.
Цього ж дня, ОСОБА_4 , будучи директором «ЧП «ПКК «АЛЕНКА», організувала та здійснила оплату «за надання послуг по фітосанітарному контролю», згідно рахунку № 1231/ЛЗ від 30.09.2022 до т.зв. «МСГтП лнр».
Того ж дня, ОСОБА_4 , будучи директором «ЧП «ПКК «АЛЕНКА», організувала та здійснила оплату «за інспектування автомобілю», згідно рахунку № 1206 від 29.09.2022 до т.зв. «МСГтП лнр».
06.10.2022 ОСОБА_4 , будучи директором «ЧП «ПКК «АЛЕНКА», організувала та здійснила оплату за «надання послуг по фітосанітарному контролю» згідно рахунку № 1275/ЛЗ від 06.10.2022 до т.зв. «МСГтП лнр».
12.10.2022 ОСОБА_4 , будучи директором «ЧП «ПКК «АЛЕНКА» подала «фінансовий звіт суб`єкта малого підприємництва» до т.зв. «міністерства фінансів лнр».
01.11.2022 ОСОБА_4 будучи директором «ЧП «ПКК «АЛЕНКА» подала «декларацію про об`єми зберігання зерна станом на 01.11.2022» до т.зв. «МСГтП лнр».
10.11.2022 ОСОБА_4 , будучи директором «ЧП «ПКК «АЛЕНКА», організувала та здійснила оплату за «реєстрацію самохідних машин та причепів» згідно рахунку № 00391 від 10.11.2022 до т.зв. «МСГтП лнр».
В період з кінця жовтня 2022 року, але не пізніше 21.11.2022, ОСОБА_4 , як засновник та директор «ЧП «ПКК «АЛЕНКА», добровільно та за власною ініціативою, організувала підготовку та подальшу подачу до т.зв. «МСГтП лнр» шести заявок про надання субсидії із долученням до неї документів (за формою згідно з додатками до «Порядку»).
06.12.2022 за місцем знаходження т.зв. «МСГтП лнр» за адресою: м. Луганськ, пл. Героїв Великої Вітчізняної Війни, буд. За відбувся розгляд вказаних заявок, за результатами якого «ЧП «ПКК «АЛЕНКА» надано т.зв. «субсидію на придбання техніки та обладнання».
Приблизно в середині вересня 2024 року (більш точний час в ході досудового розслідування встановити з об`єктивних причин не представилось за можливе) ОСОБА_4 , як засновником та директором «ООО «ПКК «АЛЕНКА» добровільно та за власною ініціативою, організовано підготовку та подальшу подачу до «Публічно-правової компанії «Фонд розвитку територій» (ЄДРЮО рф 5177746100032, адреса: м. Москва, муніципальний округ Южнопортовий, вул. Шарикопідшипниківська, буд. 5, далі «ПКК «ФРТ») заяви у письмовій формі про укладення договору про умови діяльності у вільній економічній зоні із доданням відповідних документів.
В свою чергу «ППК «ФРТ» відповідно до ст. 2 федерального закону рф «про публічно-правову компанію «Фонд розвитку територій» та про внесення змін до окремих законодавчих актів російської федерації» (мовою оригіналу: «о публично-правовой компании «Фонд развития территорий» и о внесении изменений в отдельные законодательные акты российской федерации») № 218-ФЗ від 29.07.2017 це унітарна некомерційна організація, створена російською федерацією з метою здійснення функцій та повноважень публічно-правового характеру, передбачених цим федеральним законом.
В подальшому, «ППК «ФРТ» копії таких документів направлено до т.зв. «уряду лнр» для підготовки висновку про можливість укладання договору про умови діяльності у вільній економічній зоні із «ООО «ПКК «АЛЕНКА».
Відповідно до ст. 70 т.зв. «конституції лнр» № 103-III від 17.10.2019 т.зв. «уряд лнр» є чинним вищим органом виконавчої влади лнр. Уряд лнр очолює систему виконавчих органів лнр», тобто є незаконним органом влади, створеним на тимчасово окупованій території, у тому числі окупаційною адміністрацією держави-агресора.
14.10.2024 т.зв. «уряд лнр» здійснив видачу висновку про можливість укладання із «ООО «ПКК «АЛЕНКА» договору про умови діяльності в вільній економічній зоні.
Надалі, 15.10.2024, ОСОБА_4 , як засновник та директор «ООО «ПКК «АЛЕНКА» уклала з «ППК «ФРТ» договір про умови діяльності у вільній економічній зоні № ФРТ-СЭЗ-143/24.
В подальшому, 17.10.2024 «ООО «ПКК «АЛЕНКА» внесено до т.зв. «єдиного реєстру учасників вільної економічної зони на територіях Донецької народної республіки, Луганської народної республіки, Запорізької та Херсонської області» (реєстраційний номер запису про включення до «реєстру» № 942024000203)
З 27.05.2022, більш точний час в ході досудового розслідування встановити не виявилось можливим, ОСОБА_4 , будучи громадянкою України, усвідомлюючи здійснення відкритої російської агресії, яка розпочалась приблизно о 04 годині ранку 24.02.2022 повномасштабним російським військовим вторгненням на територію України, метою якого є повалення конституційного ладу, територіальної цілісності та захоплення території України, усвідомлюючи російську агресію проти України, з метою переслідування своїх особистих інтересів та бажання, організувала провадження господарської діяльності у взаємодії з державою-агресором, незаконними органами влади, створеними на тимчасово окупованій території, у тому числі окупаційною адміністрацією держави-агресор, у тому числі здійснила збір зернової продукції з подальшим вивезенням автомобільним транспортом через тимчасово окуповані території Луганської області до території рф для реалізації.
21.11.2024 ОСОБА_4 повідомлено про підозру у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст. 111-1 та ч. 1 ст. 111-2 КК України.
Згідно ст. 170 КПК України арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом кримінального правопорушення, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна.
Абзацом другим зазначеної статті вказано, що завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, знищення, відчуження. Слідчий, прокурор повинні вжити необхідних заходів з метою виявлення та розшуку майна, на яке може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, зокрема шляхом витребування необхідної інформації у Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, інших державних органів та органів місцевого самоврядування.
Так, згідно інформації Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів від 29.05.2024 ПП «ВКК «Альонка» (код ЄДРПОУ 34579989) є власником наступних транспортних:
1. КАМАЗ 5511, державний номерний знак НОМЕР_4 , VIN НОМЕР_5 , номер двигуна НОМЕР_6 ;
2. RENAULT DUSTER, державний номерний знак НОМЕР_7 , VIN НОМЕР_8 , № двигуна НОМЕР_9 ;
3. TOYOTA LAND CRUISER 150, державний номерний знак НОМЕР_10 , VIN НОМЕР_11 , номер двигуна НОМЕР_12 ;
4. TOYOTA LAND CRUISER 200, державний номерний знак НОМЕР_13 , VIN НОМЕР_14 , номер двигуна НОМЕР_15 .
Також, відповідно до вищевказаної інформації ПП «ВКК «Альонка» (код ЄДРПОУ 34579989) є власником наступної сільськогосподарської техніки:
1. завантажувач сівалок ЗС-30М, свідоцтво НОМЕР_16 , 2012 року випуску;
2. завантажувач сівалок ЗС-30М, свідоцтво НОМЕР_17 , 2012 року випуску;
3. завантажувач сівалок ЗС-30М-01, свідоцтво НОМЕР_18 , 2012 року випуску;
4. завантажувач сівалок ЗС-30М-01, свідоцтво НОМЕР_19 , 2012 року випуску;
5. сівалка УПС-8-02, свідоцтво НОМЕР_20 , 2012 року випуску;
6. агрегат грунтообробний МР-2,7, свідоцтво НОМЕР_21 , 2012 року випуску;
7. агрегат грунтообробний МР-2,7, свідоцтво НОМЕР_22 , 2012 року випуску;
8. борона ЗПГ-15, свідоцтво НОМЕР_23 , 2012 року випуску;
9. борона ЗПГ-15, свідоцтво НОМЕР_23 , 2012 року випуску;
10. трактор колісний CLAAS AXION 940, свідоцтво НОМЕР_24 , 2017 року випуску, номерний знак НОМЕР_25 ;
11. трактор колісний NEW HOLLAND T8.410, свідоцтво НОМЕР_26 , 2017 року випуску, номерний знак НОМЕР_27 ;
12. трактор колісний NEW HOLLAND T6090, свідоцтво НОМЕР_28 , 2017 року випуску, номерний знак НОМЕР_29 ;
13. комбайн зернозбиральний CASE IH 2388E, свідоцтво НОМЕР_30 , 2002 року випуску, номерний знак НОМЕР_31 ;
14. трактор колісний ЮМЗ-6КЛ, свідоцтво НОМЕР_32 , 2020 року випуску, номерний знак НОМЕР_33 ;
15. трактор колісний НОМЕР_34 , свідоцтво НОМЕР_35 , 2020 року випуску, номерний знак НОМЕР_36 ;
16. навантажувач фронтальний Т-156, свідоцтво НОМЕР_37 , 2020 року випуску, номерний знак НОМЕР_38 ;
17. трактор колісний МТЗ-80, свідоцтво НОМЕР_39 , 2020 року випуску, номерний знак НОМЕР_40 ;
18. трактор колісний НОМЕР_41 , свідоцтво НОМЕР_42 , 2020 року випуску, номерний знак НОМЕР_43 ;
19. трактор колісний БЕЛАРУС-892, свідоцтво НОМЕР_44 , 2020 року випуску, номерний знак НОМЕР_45 ;
20. трактор колісний БЕЛАРУС-892, свідоцтво НОМЕР_46 , 2020 року випуску, номерний знак НОМЕР_47 ;
21. трактор колісний БЕЛАРУС-892, свідоцтво НОМЕР_48 , 2020 року випуску, номерний знак НОМЕР_49 ;
22. комбайн зернозбиральний РСМ-152 ACROS-595 PLUS, свідоцтво НОМЕР_50 , 2020 року випуску, номерний знак НОМЕР_51 ;
23. трактор колісний БЕЛАРУС-892, свідоцтво НОМЕР_52 , 2021 року випуску, номерний знак НОМЕР_53 ;
24. трактор колісний БЕЛАРУС-892, свідоцтво НОМЕР_54 , 2021 року випуску, номерний знак НОМЕР_55 .
Так, ПП «ВКК «Альонка» має рахунки в АТ «ОЩАДБАНК» (ЄДРПОУ 00032129) НОМЕР_56 , НОМЕР_57 , НОМЕР_58 .
Згідно п. 1-3 ч. 2 ст. 170 КПК України арешт майна допускається з метою забезпечення збереження речових доказів, спеціальної конфіскації та конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи.
У випадку, передбаченому п. 1 ч. 2 ст. 170 КПК України арешт накладається на майно будь-якої фізичної або юридичної особи за наявності достатніх підстав вважати, що воно відповідає критеріям, зазначеним у статті 98 КПК України.
Статтею 98 КПК України закріплено, що речовими доказами є матеріальні об`єкти, які були знаряддям вчинення кримінального правопорушення, зберегли на собі його сліди або містять інші відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, в тому числі предмети, що були об`єктом кримінально протиправних дій, гроші, цінності та інші речі, набуті кримінально протиправним шляхом або отримані юридичною особою внаслідок вчинення кримінального правопорушення.
В даному випадку, встановлено, що транспортні засоби, спеціальна техніка, складські та адміністративні приміщення, грошові кошти на банківських рахунках ПП «ВКК «Альонка» були знаряддям вчинення злочину, зберегли на собі його сліди або містять інші відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, оскільки фактично на основі даних об`єктів в т.зв. «державних органах лнр» зареєстровано ПП «ВКК «Альонка», а без них взагалі неможливо провадити господарську діяльність у взаємодії з державою-агресором, незаконними органами влади, створеними на тимчасово окупованій території, у тому числі окупаційною адміністрацією держави-агресора, особливо агропромислову діяльність, яка і передбачає необхідність наявності такої техніки (спеціально призначена), транспортних засобів, приміщень, грошових коштів і т.п. для здійснення посіву, обробки, збору врожаю, його подальше зберігання, перевезення в т.ч. і до рф, а також реалізацію.
Таким чином, встановлено, що вказані вище об`єкти відповідають вимогам вказаним в ст. 98 КПК України та тому до них може бути застосовано арешт на підставі п. 1 ч. 2 ст. 170 КПК України.
У випадку, передбаченому п. 2 ч. 2 ст. 170 КПК України арешт накладається на майно підозрюваного, обвинуваченого, засудженого або третьої особи за наявності достатніх підстав вважати, що воно підлягатиме спеціальній конфіскації у випадках, передбачених Кримінальним кодексом України.
Відповідно до п.п. 2 та 4 ч. 1 ст. 96-2 ККУ спеціальна конфіскація застосовується у разі якщо гроші, цінності та інше майно призначалися (використовувалися) для фінансування та/або матеріального забезпечення кримінального правопорушення, а також були підшукані, виготовлені, пристосовані або використані як засоби чи знаряддя вчинення злочину.
Про те, що вищезазначені активи на які необхідно накласти арешт використовувались для фінансування та/або матеріального забезпечення кримінального правопорушення, а також були підшукані та використані як засоби чи знаряддя вчинення злочину зазначено вище.
У випадку, передбаченому п. 3 ч. 2 ст. 170 КПК України, арешт накладається на майно підозрюваного, обвинуваченого, засудженого або юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, за наявності достатніх підстав вважати, що суд у випадках, передбачених Кримінальним кодексом України, може призначити покарання у виді конфіскації майна або застосувати до юридичної особи захід кримінально-правового характеру у виді конфіскації майна.
Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 96-3 КК України підставами для застосування до юридичної особи заходів кримінально-правового характеру є: вчинення її уповноваженою особою від імені юридичної особи будь-якого із кримінальних правопорушень, передбачених статтями 111-1, 258-258-6 цього Кодексу.
Як встановлено в ході досудового розслідування ОСОБА_4 є засновником та керівником ПП «ВКК «Альонка» та може вчиняти дії від імені даної юридичної особи, у тому числі підписувати договори, тобто є її уповноваженою особою. Так, остання будучи засновником, керівником та підписантом ПП «ВКК «Альонка», добровільно та за власною ініціативою, 27.05.2022 на основі приміщень, техніки та матеріальних цінностей вказаного приватного підприємства перереєструвала його т.зв. «державних органах лнр» на «частное предприятие «производственно-коммерческая компания «Аленка» НОМЕР_59 , адрес: лнр, АДРЕСА_1 », далі «ЧП «ПКК «АЛЕНКА» (мовою оригіналу), яке здійснює діяльність, пов`язану з вирощуванням та продажом зернових культур та вчинила умисні дії, спрямовані на допомогу державі-агресору (пособництво) та окупаційній адміністрації держави-агресора, з метою завдання шкоди Україні шляхом: реалізації чи підтримки рішень та дій держави-агресора та окупаційної адміністрації держави-агресора, зокрема т.зв. «постанови уряду лнр «про деякі питання надання субсидій з державного бюджету лнр у 2022 році у рамках реалізації заходів, передбачених державною цільовою програмою «Розвиток агропромислового комплексу лнр на 20222024 роки» № 548/22 від 05.07.2022 та федерального закону рф «про вільну економічну зону на території Донецької народної республіки, Луганської народної республіки, Запорізької області, Херсонської області та на прилеглих територіях» № 266-ФЗ від 24.06.2023, а також організувала провадження господарської діяльності у взаємодії з державою-агресором, незаконними органами влади, створеними на тимчасово окупованій території, у тому числі окупаційною адміністрацією держави-агресора.
У зв`язку з вищевикладеним, ОСОБА_4 , 21.11.2024 повідомлено про підозру у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст. 111-1 та ч. 1 ст. 111-2 КК України.
Таким чином, у сторони обвинувачення є достатні підстави вважати, що суд у випадках, передбачених Кримінальним кодексом України, може призначити покарання у виді конфіскації майна або застосувати до юридичної особи захід кримінально-правового характеру у виді конфіскації майна, тобто передбачає можливість накласти арешт на майно.
Слідчий надав суду заяву з проханням розглядати клопотання без його участі та задовольнити.
Слідчий суддя, дослідивши клопотання та матеріали, додані до нього приходить до наступного.
Враховуючи положення ч. 2 ст. 172 КПК України, у зв`язку з тим, що існує реальна загроза зміни та приховування вказаного майна шляхом зміни його власника, з метою забезпечення арешту майна суд приходить до висновку що розгляд даного клопотання необхідно здійснити без участі власника цього майна підозрюваної у кримінальному провадженні ОСОБА_4 та її захисників, представників.
Судом встановлено, що слідчим відділом 3 управління (з дислокацією у м. Сєвєродонецьк Луганської області) ГУ СБУ в Донецькій та Луганській областях здійснюється досудове розслідування, у кримінальному провадженні № 22024130000000145 від 22.02.2024 за підозрою ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст. 111-1 та ч. 1 ст. 111-2 КК України.
У даному кримінальному провадженні 21.11.2024 ОСОБА_4 повідомлено про підозру у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст. 111-1 та ч. 1 ст. 111-2 КК України.
Як встановлено в ході досудового розслідування ОСОБА_4 є засновником та керівником ПП «ВКК «Альонка» та може вчиняти дії від імені даної юридичної особи, у тому числі підписувати договори, тобто є її уповноваженою особою. Так, остання будучи засновником, керівником та підписантом ПП «ВКК «Альонка», добровільно та за власною ініціативою, 27.05.2022 на основі приміщень, техніки та матеріальних цінностей вказаного приватного підприємства перереєструвала його т.зв. «державних органах лнр» на «частное предприятие «производственно-коммерческая компания «Аленка» ЕГРЮЛ 61400297, адрес: лнр, АДРЕСА_1 », далі «ЧП «ПКК «АЛЕНКА» (мовою оригіналу), яке здійснює діяльність, пов`язану з вирощуванням та продажом зернових культур та вчинила умисні дії, спрямовані на допомогу державі-агресору (пособництво) та окупаційній адміністрації держави-агресора, з метою завдання шкоди Україні шляхом: реалізації чи підтримки рішень та дій держави-агресора та окупаційної адміністрації держави-агресора, зокрема т.зв. «постанови уряду лнр «про деякі питання надання субсидій з державного бюджету лнр у 2022 році у рамках реалізації заходів, передбачених державною цільовою програмою «Розвиток агропромислового комплексу лнр на 20222024 роки» № 548/22 від 05.07.2022 та федерального закону рф «про вільну економічну зону на території Донецької народної республіки, Луганської народної республіки, Запорізької області, Херсонської області та на прилеглих територіях» № 266-ФЗ від 24.06.2023, а також організувала провадження господарської діяльності у взаємодії з державою-агресором, незаконними органами влади, створеними на тимчасово окупованій території, у тому числі окупаційною адміністрацією держави-агресора.
Так, згідно інформації Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів від 29.05.2024 ПП «ВКК «Альонка» (код ЄДРПОУ 34579989) є власником наступних транспортних:
1. КАМАЗ 5511, державний номерний знак НОМЕР_4 , VIN НОМЕР_5 , номер двигуна НОМЕР_6 ;
2. RENAULT DUSTER, державний номерний знак НОМЕР_7 , VIN НОМЕР_8 , № двигуна НОМЕР_9 ;
3. TOYOTA LAND CRUISER 150, державний номерний знак НОМЕР_10 , VIN НОМЕР_11 , номер двигуна НОМЕР_12 ;
4. TOYOTA LAND CRUISER 200, державний номерний знак НОМЕР_13 , VIN НОМЕР_14 , номер двигуна НОМЕР_15 .
Також, відповідно до вищевказаної інформації ПП «ВКК «Альонка» (код ЄДРПОУ 34579989) є власником наступної сільськогосподарської техніки:
1. завантажувач сівалок ЗС-30М, свідоцтво НОМЕР_16 , 2012 року випуску;
2. завантажувач сівалок ЗС-30М, свідоцтво НОМЕР_17 , 2012 року випуску;
3. завантажувач сівалок ЗС-30М-01, свідоцтво НОМЕР_18 , 2012 року випуску;
4. завантажувач сівалок ЗС-30М-01, свідоцтво НОМЕР_19 , 2012 року випуску;
5. сівалка УПС-8-02, свідоцтво НОМЕР_20 , 2012 року випуску;
6. агрегат грунтообробний МР-2,7, свідоцтво НОМЕР_21 , 2012 року випуску;
7. агрегат грунтообробний МР-2,7, свідоцтво НОМЕР_22 , 2012 року випуску;
8. борона ЗПГ-15, свідоцтво НОМЕР_23 , 2012 року випуску;
9. борона ЗПГ-15, свідоцтво НОМЕР_23 , 2012 року випуску;
10. трактор колісний CLAAS AXION 940, свідоцтво НОМЕР_24 , 2017 року випуску, номерний знак НОМЕР_25 ;
11. трактор колісний NEW HOLLAND T8.410, свідоцтво НОМЕР_26 , 2017 року випуску, номерний знак НОМЕР_27 ;
12. трактор колісний NEW HOLLAND T6090, свідоцтво НОМЕР_28 , 2017 року випуску, номерний знак НОМЕР_29 ;
13. комбайн зернозбиральний CASE IH 2388E, свідоцтво НОМЕР_30 , 2002 року випуску, номерний знак НОМЕР_31 ;
14. трактор колісний ЮМЗ-6КЛ, свідоцтво НОМЕР_32 , 2020 року випуску, номерний знак НОМЕР_33 ;
15. трактор колісний НОМЕР_34 , свідоцтво НОМЕР_35 , 2020 року випуску, номерний знак НОМЕР_36 ;
16. навантажувач фронтальний Т-156, свідоцтво НОМЕР_37 , 2020 року випуску, номерний знак НОМЕР_38 ;
17. трактор колісний МТЗ-80, свідоцтво НОМЕР_39 , 2020 року випуску, номерний знак НОМЕР_40 ;
18. трактор колісний НОМЕР_41 , свідоцтво НОМЕР_42 , 2020 року випуску, номерний знак НОМЕР_43 ;
19. трактор колісний БЕЛАРУС-892, свідоцтво НОМЕР_44 , 2020 року випуску, номерний знак НОМЕР_45 ;
20. трактор колісний БЕЛАРУС-892, свідоцтво НОМЕР_46 , 2020 року випуску, номерний знак НОМЕР_47 ;
21. трактор колісний БЕЛАРУС-892, свідоцтво НОМЕР_48 , 2020 року випуску, номерний знак НОМЕР_49 ;
22. комбайн зернозбиральний РСМ-152 ACROS-595 PLUS, свідоцтво НОМЕР_50 , 2020 року випуску, номерний знак НОМЕР_51 ;
23. трактор колісний БЕЛАРУС-892, свідоцтво НОМЕР_52 , 2021 року випуску, номерний знак НОМЕР_53 ;
24. трактор колісний БЕЛАРУС-892, свідоцтво НОМЕР_54 , 2021 року випуску, номерний знак НОМЕР_55 .
Так, ПП «ВКК «Альонка» має рахунки в АТ «ОЩАДБАНК» (ЄДРПОУ 00032129) НОМЕР_56 , НОМЕР_57 , НОМЕР_58 .
Згідно п. 1-3 ч. 2 ст. 170 КПК України арешт майна допускається з метою забезпечення збереження речових доказів, спеціальної конфіскації та конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи.
У випадку, передбаченому п. 1 ч. 2 ст. 170 КПК України арешт накладається на майно будь-якої фізичної або юридичної особи за наявності достатніх підстав вважати, що воно відповідає критеріям, зазначеним у статті 98 КПК України.
Статтею 98 КПК України закріплено, що речовими доказами є матеріальні об`єкти, які були знаряддям вчинення кримінального правопорушення, зберегли на собі його сліди або містять інші відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, в тому числі предмети, що були об`єктом кримінально протиправних дій, гроші, цінності та інші речі, набуті кримінально протиправним шляхом або отримані юридичною особою внаслідок вчинення кримінального правопорушення.
В даному випадку, встановлено, що транспортні засоби, спеціальна техніка, складські та адміністративні приміщення, грошові кошти на банківських рахунках ПП «ВКК «Альонка» були знаряддям вчинення злочину, зберегли на собі його сліди або містять інші відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, оскільки фактично на основі даних об`єктів в т.зв. «державних органах лнр» зареєстровано ПП «ВКК «Альонка», а без них взагалі неможливо провадити господарську діяльність у взаємодії з державою-агресором, незаконними органами влади, створеними на тимчасово окупованій території, у тому числі окупаційною адміністрацією держави-агресора, особливо агропромислову діяльність, яка і передбачає необхідність наявності такої техніки (спеціально призначена), транспортних засобів, приміщень, грошових коштів і т.п. для здійснення посіву, обробки, збору врожаю, його подальше зберігання, перевезення в т.ч. і до рф, а також реалізацію.
Таким чином, встановлено, що вказані вище об`єкти відповідають вимогам вказаним в ст. 98 КПК України та тому до них може бути застосовано арешт на підставі п. 1 ч. 2 ст. 170 КПК України.
У випадку, передбаченому п. 2 ч. 2 ст. 170 КПК України арешт накладається на майно підозрюваного, обвинуваченого, засудженого або третьої особи за наявності достатніх підстав вважати, що воно підлягатиме спеціальній конфіскації у випадках, передбачених Кримінальним кодексом України.
Відповідно до п.п. 2 та 4 ч. 1 ст. 96-2 ККУ спеціальна конфіскація застосовується у разі якщо гроші, цінності та інше майно призначалися (використовувалися) для фінансування та/або матеріального забезпечення кримінального правопорушення, а також були підшукані, виготовлені, пристосовані або використані як засоби чи знаряддя вчинення злочину.
Про те, що вищезазначені активи на які необхідно накласти арешт використовувались для фінансування та/або матеріального забезпечення кримінального правопорушення, а також були підшукані та використані як засоби чи знаряддя вчинення злочину зазначено вище.
У випадку, передбаченому п. 3 ч. 2 ст. 170 КПК України, арешт накладається на майно підозрюваного, обвинуваченого, засудженого або юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, за наявності достатніх підстав вважати, що суд у випадках, передбачених Кримінальним кодексом України, може призначити покарання у виді конфіскації майна або застосувати до юридичної особи захід кримінально-правового характеру у виді конфіскації майна.
Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 96-3 КК України підставами для застосування до юридичної особи заходів кримінально-правового характеру є: вчинення її уповноваженою особою від імені юридичної особи будь-якого із кримінальних правопорушень, передбачених статтями 111-1, 258-258-6 цього Кодексу.
Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, знищення, перетворення, відчуження.
Згідно з ч. 5 ст. 170 КПК України, арешт накладається на майно підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, за наявності достатніх підстав вважати, що суд у випадках, передбачених Кримінальним кодексом України, може призначити покарання у виді конфіскації майна.
Відповідно до ч. 4 ст. 111-1 КК України, зазначене кримінальне правопорушення карається штрафом до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або позбавленням волі на строк від трьох до п`яти років, з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк від десяти до п`ятнадцяти років та з конфіскацією майна.
Відповідно до ч. 1 ст. 111-2 КК України, зазначене кримінальне правопорушення карається позбавленням волі на строк від десяти до дванадцяти років з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк від десяти до п`ятнадцяти років та з конфіскацією майна або без такої.
Приписами ч. 5 ст. 173 встановлено, у разі задоволення клопотання слідчий суддя, суд постановляє ухвалу, в якій зазначає: 1) перелік майна, на яке накладено арешт; 2) підстави застосування арешту майна; 3) перелік тимчасово вилученого майна, яке підлягає поверненню особі, у разі прийняття такого рішення; 4) заборону, обмеження розпоряджатися або користуватися майном у разі їх передбачення та вказівку на таке майно; 5) порядок виконання ухвали із зазначенням способу інформування заінтересованих осіб.
Приймаючи до уваги вищевикладене та враховуючи правову кваліфікацію кримінального правопорушення в межах якого здійснюється досудове розслідування, а також те, що ч. 1 ст. 111-1 та ч. 1 ст. 111-2 КК України за якою підозрюється ОСОБА_4 передбачає додаткове покарання у вигляді конфіскації майна, у зв`язку із чим клопотання прокурора підлягає задоволенню.
Аналізуючи наведене вважаю, що надані слідчою матеріали підтверджують наявність правових підстав для накладення арешту на майно, а також того, що на цьому етапі кримінального провадження потреби досудового розслідування виправдовують таке втручання у права та інтереси власника майна з метою забезпечення кримінального провадження, а слідчий суддя на даній стадії не вправі вирішувати ті питання, які повинен вирішувати суд при розгляді кримінального провадження по суті, тобто не вправі оцінювати докази з точки зору їх достатності і допустимості для встановлення вини чи її відсутності у фізичної або юридичної особи за вчинення кримінального правопорушення, а лише зобов`язаний на підставі розумної оцінки сукупності отриманих даних визначити, що надані суду матеріали є достатніми для застосування в рамках даного кримінального провадження заходів забезпечення кримінального провадження, одним із яких і є накладення арешту на майно.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 110, 168-169, 170-173 КПК України,
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання задовольнити.
Накласти арешт на майно ПП «ВКК «Альонка» (код ЄДРПОУ 34579989), а саме на:
1)КАМАЗ 5511, державний номерний знак НОМЕР_4 , VIN НОМЕР_5 , номер двигуна НОМЕР_6 ;
2)RENAULT DUSTER, державний номерний знак НОМЕР_7 , VIN НОМЕР_8 , № двигуна НОМЕР_9 ;
3)TOYOTA LAND CRUISER 150, державний номерний знак НОМЕР_10 , VIN НОМЕР_11 , номер двигуна НОМЕР_12 ;
4)TOYOTA LAND CRUISER 200, державний номерний знак НОМЕР_13 , VIN НОМЕР_14 , номер двигуна НОМЕР_15 ;
5)завантажувач сівалок ЗС-30М, свідоцтво НОМЕР_16 , 2012 року випуску;
6)завантажувач сівалок ЗС-30М, свідоцтво НОМЕР_17 , 2012 року випуску;
7)завантажувач сівалок ЗС-30М-01, свідоцтво НОМЕР_18 , 2012 року випуску;
8)завантажувач сівалок ЗС-30М-01, свідоцтво НОМЕР_19 , 2012 року випуску;
9)сівалка УПС-8-02, свідоцтво НОМЕР_20 , 2012 року випуску;
10)агрегат грунтообробний МР-2,7, свідоцтво НОМЕР_21 , 2012 року випуску;
11)агрегат грунтообробний МР-2,7, свідоцтво НОМЕР_22 , 2012 року випуску;
12)борона ЗПГ-15, свідоцтво НОМЕР_23 , 2012 року випуску;
13)борона ЗПГ-15, свідоцтво НОМЕР_23 , 2012 року випуску;
14)трактор колісний CLAAS AXION 940, свідоцтво НОМЕР_24 , 2017 року випуску, номерний знак НОМЕР_25 ;
15)трактор колісний NEW HOLLAND T8.410, свідоцтво НОМЕР_26 , 2017 року випуску, номерний знак НОМЕР_27 ;
16)трактор колісний NEW HOLLAND T6090, свідоцтво НОМЕР_28 , 2017 року випуску, номерний знак НОМЕР_29 ;
17)комбайн зернозбиральний CASE IH 2388E, свідоцтво НОМЕР_30 , 2002 року випуску, номерний знак НОМЕР_31 ;
18)трактор колісний ЮМЗ-6КЛ, свідоцтво НОМЕР_32 , 2020 року випуску, номерний знак НОМЕР_33 ;
19)трактор колісний НОМЕР_34 , свідоцтво НОМЕР_35 , 2020 року випуску, номерний знак НОМЕР_36 ;
20)навантажувач фронтальний Т-156, свідоцтво НОМЕР_37 , 2020 року випуску, номерний знак НОМЕР_38 ;
21)трактор колісний МТЗ-80, свідоцтво НОМЕР_39 , 2020 року випуску, номерний знак НОМЕР_40 ;
22)трактор колісний НОМЕР_41 , свідоцтво НОМЕР_42 , 2020 року випуску, номерний знак НОМЕР_43 ;
23)трактор колісний БЕЛАРУС-892, свідоцтво НОМЕР_44 , 2020 року випуску, номерний знак НОМЕР_45 ;
24)трактор колісний БЕЛАРУС-892, свідоцтво НОМЕР_46 , 2020 року випуску, номерний знак НОМЕР_47 ;
25)трактор колісний БЕЛАРУС-892, свідоцтво НОМЕР_48 , 2020 року випуску, номерний знак НОМЕР_49 ;
26)комбайн зернозбиральний РСМ-152 ACROS-595 PLUS, свідоцтво НОМЕР_50 , 2020 року випуску, номерний знак НОМЕР_51 ;
27)трактор колісний БЕЛАРУС-892, свідоцтво НОМЕР_52 , 2021 року випуску, номерний знак НОМЕР_53 ;
28)трактор колісний БЕЛАРУС-892, свідоцтво НОМЕР_54 , 2021 року випуску, номерний знак НОМЕР_55 ;
29)банківські рахунки відкриті в АТ «ОЩАДБАНК» (ЄДРПОУ 00032129) НОМЕР_56 , НОМЕР_57 , НОМЕР_58 .
Заборонити розпоряджатися, користуватися та відчужувати вказане майно на час досудового розслідування та судового розгляду у даному кримінальному провадженні.
Строк оскарження ухвали протягом п`яти днів з моменту її проголошення.
Ухвала підлягає негайному виконанню.
Ухвала набрала законної сили:
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Жовтневий районний суд м.Дніпропетровська |
Дата ухвалення рішення | 02.12.2024 |
Оприлюднено | 11.12.2024 |
Номер документу | 123602887 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна |
Кримінальне
Жовтневий районний суд м.Дніпропетровська
Федоріщев С. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні