Справа № 201/14616/24
Провадження № 1-кс/201/5188/2024
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
29 листопада 2024 року м. Дніпро
Жовтневий районний суд м. Дніпропетровська у складі: слідчого судді ОСОБА_1 , при секретарі судового засідання ОСОБА_2 , за участю прокурора Мангушського відділу Маріупольської окружної прокуратури Донецької області ОСОБА_3 (ВКЗ), захисника ОСОБА_4 (ВКЗ), розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання вказаного прокурора про обрання запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , підозрюваній у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 111-1 КК України, у кримінальному провадженні №12024052770000342, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань 14.08.2024 року, -
ВСТАНОВИВ:
Короткий виклад клопотання.
Прокурор звернувся до слідчого судді з вищевказаним клопотанням, в обґрунтування якого посилається на те, що слідчими СВ 2 управління ГУ СБУ в Донецькій та Луганській областях проводиться досудове розслідування у кримінальному проваджені за №12024052770000342, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань 14.08.2024 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 111-1 КК України.
Враховуючи, що ОСОБА_5 у вказаному кримінальному провадженні набула статусу підозрюваної у вчиненні зазначеного кримінального правопорушення, до слідчого за викликами не з`являється, перебуває на тимчасово окупованій території, її оголошено у розшук, наявні ризики, передбачені ч. 1 ст. 177 КПК України, просив в порядку ч. 6 ст. 193КПК України обрати їй запобіжний захід у вигляді тримання під вартою, без визначення розміру застави.
Позиції учасників.
В судовому засіданні прокурор клопотання підтримав в повному обсязі з підстав, вказаних в клопотанні.
Захисник просив у задоволенні клопотання відмовити з огляду на відсутність конфіденційної бесіди із своєю підзахисною і непогодження спільної правової позиції.
Встановлені слідчим суддею обставини.
24 жовтня 1945 року набув чинності Статут Організації Об`єднаних Націй, підписаний 26 червня 1945 року, яким фактично створено Організацію Об`єднаних Націй (далі ООН), до складу якої входять Україна, російська федерація та ще 49 країн-засновниць, а також інші країни світу.
Відповідно до частини 4 статті 2 Статуту ООН, усі Члени вказаної організації утримуються в своїх міжнародних відносинах від погрози силою або її застосування як проти територіальної недоторканності або політичної незалежності будь-якої держави, так і будь-яким іншим чином, несумісним із Цілями Об`єднаних Націй.
Декларацією Генеральної Асамблеї ООН від 09.12.1981 № 36/103 про недопустимість інтервенції та втручання у внутрішні справи держав і резолюціями: від 16.12.1970 № 2734 (XXV), що містить Декларацію про зміцнення міжнародної безпеки; від 21.12.1965 № 2131 (XX), що містить Декларацію про неприпустимість втручання у внутрішні справи держав і про обмеження їх незалежності і суверенітету від 14.12.1974 № 3314 (XXIX), що містить визначення агресії, визначено, що жодна з держав не має права здійснювати інтервенцію або втручання у будь-якій формі або з якої б то не було причини у внутрішні і зовнішні справи інших держав. Закріплені обов`язки держав утримуватися від: збройної інтервенції, підривної діяльності, військової окупації; надання сприяння, заохочення або підтримки сепаратистської діяльності; не допускати на своїй території навчання, фінансування і вербування найманців чи засилання таких найманців на територію іншої держави.
Верховною Радою Української Радянської Соціалістичної Республіки 24.08.1991 схвалено «Акт проголошення незалежності України», яким урочисто проголошено незалежність України та створення самостійної української держави України.
У преамбулі Декларації про державний суверенітет України від 16.07.1990 вказано, що Верховна Рада УРСР проголошує державний суверенітет України як верховенство, самостійність, повноту і неподільність влади Республіки в межах її території та незалежність і рівноправність у зовнішніх зносинах.
Відповідно до розділу V Декларації територія України в існуючих кордонах є недоторканною і не може бути змінена та використана без її згоди. Україна самостійно визначає адміністративно-територіальний устрій та порядок утворення національно-адміністративних одиниць.
Статтями 1, 2 Конституції України визначено, що Україна є суверенною і незалежною, демократичною, соціальною, правовою державою. Суверенітет України поширюється на всю її територію, яка в межах існуючого кордону є цілісною і недоторканною. Статтею 73 Конституції України закріплено, що виключно всеукраїнським референдумом вирішуються питання про зміну території України.
Згідно з пунктами 1, 2 Меморандуму про гарантії безпеки у зв`язку з приєднанням України до Договору про нерозповсюдження ядерної зброї від 05 грудня 1994 року РФ, Сполучене Королівство Великої Британії та Північної Ірландії і Сполучені Штати Америки підтвердили Україні своє зобов`язання згідно з принципами Заключного акта Наради з безпеки та співробітництва в Європі від 01 серпня 1975 року поважати незалежність і суверенітет та існуючі кордони України, зобов`язалися утримуватися від загрози силою чи її використання проти територіальної цілісності чи політичної незалежності України, і що ніяка їхня зброя ніколи не буде використовуватися проти України, крім цілей самооборони, або будь-яким іншим чином згідно зі Статутом ООН.
Всупереч вказаним нормам Президент російської федерації, а також інші представники влади російської федерації, діючи всупереч вимогам п. п. 1, 2 Меморандуму про гарантії безпеки у зв`язку з приєднанням України до Договору про нерозповсюдження ядерної зброї від 05.12.1994, принципам Заключного акту Наради з безпеки та співробітництва в Європі від 01.08.1975 та вимогам ч. 4 ст. 2 Статуту ООН і Декларацій Генеральної Асамблеї ООН від 09.12.1981 № 36/103, від 16.12.1970 № 2734 (XXV), від 21.12.1965 № 2131 (ХХ), від 14.12.1974 № 3314 (ХХІХ), спланували, підготували і розв`язали агресивну війну та воєнний конфлікт проти України.
З цією метою 22.02.2022 Президент російської федерації підписав з керівниками російських окупаційних адміністрацій на тимчасово окупованих територіях Донецької та Луганської областей договори про дружбу, співробітництво та взаємну допомогу, які в той же день ратифіковані Державною думою та Радою Федерації Федеральних Зборів російської федерації.
В цей же день Президент російської федерації, з метою надання видимості законності дій по нападу на Україну, направив до Ради Федерації Федеральних Зборів російської федерації звернення про використання Збройних Сил російської федерації за межами російської федерації, яке було задоволено.
Керівники російських окупаційних адміністрацій на тимчасово окупованих територіях Донецької та Луганської областей 23.02.2022 звернулися до Президента російської федерації з проханням надати допомогу у відбитті надуманої ними воєнної агресії «українського режиму щодо населення» так званих «Донецької народної республіки» та «Луганської народної республіки».
Президент російської федерації 24.02.2022 оголосив про своє рішення почати військову операцію в Україні, після чого був відданий наказ на вторгнення підрозділів Збройних Сил російської федерації на територію України.
Після цього, 24.02.2022 на виконання вищевказаного наказу військовослужбовці Збройних Сил російської федерації шляхом збройної агресії, незаконно вторглись на територію України через лінію державного кордону України, розташовану в Автономній Республіці Крим, Донецькій, Луганській, Харківській, Херсонській, Миколаївській, Київській, Сумській, Чернігівській та інших областях та шляхом застосування зброї здійснили напад на державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, військові частини, інші об`єкти, які мають важливе народногосподарське чи оборонне значення, житлові масиви та інші цивільні об`єкти, а також здійснили окупацію частини території України, чим вчинили дії на порушення порядку, встановленого Конституцією України, що продовжується до теперішнього часу та призводить до тяжких наслідків.
Указані дії супроводжуються бойовим застосуванням авіації, артилерійськими та ракетними ударами, а також застосуванням броньованої техніки та іншого озброєння. При цьому вогневі удари здійснюються по об`єктам, які захищені нормами міжнародного гуманітарного права. Зазначені дії призвели до тяжких наслідків у вигляді загибелі людей, у тому числі дітей, отримання ними тілесних ушкоджень різного ступеня тяжкості та заподіяння матеріальних збитків у вигляді знищення будівель, майна та інфраструктури.
Перебування на території України підрозділів збройних сил інших держав з порушенням процедури, визначеної Конституцією та законами України, Гаазькими конвенціями 1907 року, IV Женевською конвенцією 1949 року, а також всупереч Меморандуму про гарантії безпеки у зв`язку з приєднанням України до Договору про нерозповсюдження ядерної зброї 1994 року, Договору про дружбу, співробітництво і партнерство між Україною і російською федерацією 1997 року та іншими міжнародно-правовими актами, є окупацією частини території суверенної держави Україна і міжнародним протиправним діянням з усіма наслідками, передбаченими міжнародним правом.
24 лютого 2022 російської федерації проти України на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану» введено воєнний стан на всій території України. Останній раз Указом Президента України строк дії воєнного стану в Україні продовжено з 05 години 30 хвилин 12 серпня 2024 року строком на 90 діб відповідно.
Місто Маріуполь та Маріупольський район Донецької області, відповідно до наказів Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій від 25.04.2022 № 75 «Про затвердження Переліку територіальних громад, які розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні) станом на 23.11.2022» (зі змінами), від 22.12.2022 № 309 «Про затвердження Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією», Закону України від 18.01.2018 «Про особливості державної політики із забезпечення державного суверенітету України на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях», є тимчасово окупованою територією.
При цьому, представники підконтрольних російській федерації самопроголошених органів узурпували виконання владних функцій держави на тимчасово окупованій території АДРЕСА_1 , здійснювали підбір кадрів для зайняття посад в незаконних самопроголошених органах, у тому числі із числа громадян України, які на той час перебували на вказаній тимчасово окупованій території. Кінцевою метою окупаційних органів є інтеграція та подальше незаконне включення захопленої частини суверенної держави Україна до складу російської федерації.
У зв`язку із чим, на порушення порядку, встановленого Конституцією України, Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та інших нормативно-правових актів, на тимчасово окупованій території міста Маріуполь та Маріупольський район Донецької області, який є невід`ємною складовою частиною території України, так званим «Указом голови донецької народної республіки № 108 від 31.03.2022 «про адміністрацію міста Маріуполя» незаконно створено окупаційну адміністрацію міста Маріуполя так звану «администрацию города Мариуполя», яка функціонує за адресою: АДРЕСА_1 .
Законом України від 22.05.2022 № 2265-IX «Про заборону пропаганди російського нацистського тоталітарного режиму, збройної агресії російської федерації як держави-терориста проти України, символіки воєнного вторгнення російського тоталітарного режиму в Україну» російська федерація визнана державою-терористом (державою-агресором).
Водночас ОСОБА_5 в умовах, коли Український народ героїчно протистоїть російському агресору, у порушення вимог ст. 1, 2, 17, 19 Конституції України, зрадила українській державі та всьому Українському народові, добровільно, будучи громадянкою України, вчинила дії, спрямовані на впровадження стандартів освіти держави-агресора у закладах освіти за наступних обставин.
Не раніше 30.11.2022 (точної дати в ході досудового розслідування не встановлено), представниками окупаційної адміністрації держави-агресора створено заклад освіти під назвою «Муниципальное бюджетное дошкольное образовательное учреждение «Камышеватский ясли-сад « ІНФОРМАЦІЯ_2 » основной государственный номер записи юридического лица рф (основний державний реєстраційний номер запису юридичної особи рф) НОМЕР_1 , розташованого за адресою: АДРЕСА_2 , на основі приміщень та матеріальних цінностей державного навчального комунального закладу дощкільної освіти (Ясла-садок) комбінованого типу Ластівка розташованого за адресою: АДРЕСА_3 (ЄРДПОУ 38335240).
З початку військової агресії російської федерації, на територіях, які опинилися в окупації, серед яких було і АДРЕСА_1 , представники держави-агресора, створили незаконні органи влади, які розпочали впроваджувати політичні та освітні стандарти російської федерації.
Відповідно до ч. 2 ст. 14 «Федерального закона «Об образовании в российской федерации» від 29.12.2012 № 273-ФЗ (далі закон № 273-ФЗ) в освітніх організаціях освітня діяльність здійснюється на державній мові російської федерації, якщо цією статтею не встановлено інше. Викладання та вивчення державної мови російської федерації в рамках освітніх програм, що мають державну акредитацію, здійснюються відповідно до федеральних державних освітніх стандартів та освітніх стандартів.
Відповідно до п. 6 ст. 2 закону № 273-ФЗ федеральний державний освітній стандарт сукупність обов`язкових вимог до освіти певного рівня та (або) до професії, спеціальності та напряму підготовки, затверджених залежно від рівня освіти федеральним органом виконавчої влади, що здійснює функції з вироблення та реалізації державної політики та нормативно-правового регулювання у сфері загальної освіти, або федеральним органом виконавчої влади, що здійснює функції з вироблення та реалізації державної політики та нормативно-правового регулювання у сфері вищої освіти.
Відповідно до ч. 5 ст. 11 закону № 273-ФЗ федеральні державні освітні стандарти загальної освіти розробляються за рівнями освіти.
Стандарт дошкільної освіти у системі освіти російської федерації затверджено наказом міністерства освіти та науки російської федерації від 17.10.2013 №1155 «Об утверждении федерального государственного образовательного стандарта дошкольного образования» (зареєстрований в міністерстві юстиції рф 14.11.2013 за № 30384) (далі ФГОС №1155).
У відповідності до п. 1.5 цього стандарту, федеральний державний освітній стандарт дошкільної освіти спрямований на досягнення, серед інших, наступної мети: збереження єдності освітнього простору російської федерації щодо рівня дошкільної освіти.
Згідно із п. 1.6 цього стандарту, федеральний державний освітній стандарт дошкільної освіти спрямований на рішення, серед іншого, наступного завдання: забезпечення наступності цілей, завдань та змісту освіти, що реалізуються в рамках освітніх програм різних рівнів.
Відповідно до п. 1.9 цього стандарту, програма дошкільної освіти реалізується державною мовою російської федерації. При цьому дана програма може передбачати можливість реалізації рідною мовою з-поміж мов народів російської федерації в тому числі російською мовою як рідною мовою на підставі заяв батьків (законних представників) неповнолітніх учнів, однак не повинна здійснюватися на шкоду здобуття освіти державною мовою російської федерації.
Згідно із п. 2.6 цього стандарту, зміст програми дошкільної освіти повинен забезпечувати фізичний та психічний розвиток дітей у різних видах діяльності та охоплювати наступні структурні одиниці, які представляють певні напрями навчання та виховання дітей: соціально-комунікативний розвиток (зокрема, спрямований на засвоєння та присвоєння норм, правил поведінки та моральних цінностей, прийнятих у суспільстві); пізнавальний розвиток (зокрема, спрямовано формування уявлень про себе та найближче соціальне оточення, культурно-історичні події, традиції та соціокультурні цінності малої батьківщини та батьківщини, розмаїття країн і народів світу); мовний розвиток; художньо-естетичний розвиток; фізичний розвиток (зокрема, передбачає виховання інтересу до різних видів спорту та почуття гордості за видатні досягнення російських спортсменів).
У відповідності до п 4.4 даного стандарту, його вимоги є орієнтирами для побудови освітньої політики на відповідних рівнях з урахуванням цілей дошкільної освіти, загальних для всього освітнього простору російської федерації..
«Министерством просвещения российской федерации» затверджено наказ №1028 «О Федеральной образовательной программе дошкольного образования» (зареєстрований в міністерстві юстиції рф 28.12.2022 за № 71847) (далі ФОП ДО №1028).
У відповідності до п. 2 розділу 18.4.2 зазначеної програми в галузі формування основ громадянськості та патріотизму Педагог збагачує уявлення дітей про малу батьківщину: регулярно нагадує назву населеного пункту, в якому вони живуть; знайомить із прилеглим оточенням ДОО (будівлями, природними об`єктами), доступними для розгляду з території. Обговорює з дітьми їх улюблені місця проведення часу у місті (селище). Демонструє емоційну чуйність на красу рідного краю, захоплюється природними явищами. Підтримує відображення дітьми своїх вражень про малу батьківщину в різних видах діяльності (розповідає, зображує, втілює образи в іграх, розгортає сюжет тощо).
Згідно п.2 розділу 18.5.2 зазначеної програми у сфері формування основ громадянськості та патріотизму. Виховує поважне відношення до нашої батьківщини росії. Продовжує знайомити із державною символікою рф: російський прапор та герб росії; виховує поважне відношення до символів країни. Збагачує уявлення дітей про державні свята: День захисника Вітчизни, День Перемоги. Знайомить дітей зі змістом свята, з пам`ятними місцями у місті (селищі), присвяченими святу. Педагог збагачує уявлення дітей про малу батьківщину: знайомить з основними пам`ятками міста (селища), розвиває інтерес дітей до відвідування з батьками; знайомить із назвами вулиць, на яких мешкають діти. Підтримує емоційну чуйність дітей на красу рідного краю. Створює умови для відображення дітьми вражень про малу батьківщину у різних видах діяльності (розповідає, зображує, втілює образи в іграх, розгортає сюжет тощо). Підтримує інтерес до народної культури країни (традицій, усної народної творчості, народної музики, танців, ігор, іграшок)».
Відповідно до п.2 розділу 18.6.2 вказаної програми у сфері формування основ громадянськості та патріотизму Педагог виховує поважне відношення до нашої батьківщини росії. Розширює уявлення про державні символи росії герб, прапор, гімн, знайомить з історією їх виникнення у доступній для дітей формі. Збагачує уявлення дітей про те, що росія велика багатонаціональна країна, виховує повагу до людей різних національностей, їхньої культури. Розвиває інтерес до життя людей різних національностей, які проживають на території Росії, їхнього способу життя, традицій і сприяє його висловлюванню у різних видах діяльності дітей (малюють, грають, обговорюють). Приділяє особливу увагу традиціям та звичаям народів, які мешкають на території малої батьківщини. Збагачує уявлення дітей про державні свята: День росії, День народної єдності, День Державного прапора російської федерації, День Державного герба російської федерації, День захисника Вітчизни, День Перемоги, Всесвітній день авіації та космонавтики. Знайомить дітей зі змістом свята, із традиціями святкування, пам`ятними місцями у місті (селищі), присвяченими святу. Виховує повагу до захисників та героїв Вітчизни. Знайомить дітей із яскравими біографічними фактами, вчинками героїв Вітчизни, викликає позитивний емоційний відгук та почуття гордості. Педагог збагачує уявлення дітей про малу батьківщину: підтримує допитливість до рідного краю; інтерес, чому саме так улаштований населений пункт (розташування вулиць, площ, різних об`єктів інфраструктури); знайомить із змістом деяких символів та пам`яток міста (селища), розвиває вміння відгукуватися на прояви краси у різних архітектурних об`єктах. Підтримує прояви у дітей первинної соціальної активності: бажання взяти участь у значних подіях, переживання емоцій, пов`язаних із подіями воєнних років та подвигами городян (вшанування ветеранів, соціальні акції тощо)».
Відповідно до п. 2 розділу 18.7.2 зазначеної програми у сфері формування основ громадянськості та патріотизму. Педагог виховує патріотичні та міжнародні почуття, поважне ставлення до нашої Батьківщини росії. Знайомить дітей з ознаками та характеристиками держави з урахуванням вікових особливостей сприйняття ними інформації (територія держави та її межі, столиця тощо). Розповідає, що росія найбільша країна світу та показує на глобусі та карті. Розширює уявлення про столицю росії Москву та про адміністративний центр федерального округу, на території якого проживають діти. Знайомить із основними положеннями порядку використання державної символіки (дбайливо зберігати, вставати під час виконання гімну країни). Збагачує уявлення про те, що в нашій країні мирно живуть люди різних національностей, виховує повагу до представників різних національностей, інтерес до їхньої культури та звичаїв. Знайомить дітей із призначенням та доступними практиками волонтерства в росії, викликає емоційний відгук, усвідомлення важливості та значущості волонтерського руху. Пропонує дітям за підтримки батьків включитися в соціальні акції, волонтерські заходи у ДТЗ та у місті (селище). Розширює уявлення дітей про державні свята: День росії, День народної єдності, День Державного прапора російської федерації, День Державного герба Російської Федерації, День захисника Вітчизни, День Перемоги, Всесвітній день авіації та космонавтики. Знайомить дітей із святами: День повного звільнення Ленінграда від фашистської блокади; Міжнародний день рідної мови, День добровольця (волонтера) у росії, День Конституції російської федерації. Включає дітей у святкування подій, пов`язаних із життям міста, ? День народження міста, святкування військових тріумфів, пам`ятні дати, пов`язані з життям та творчістю знаменитих городян. Заохочує інтерес дітей до подій у країні, виховує почуття гордості за її досягнення. Виховує повагу до захисників Вітчизни, до пам`яті полеглих бійців. Розвиває інтерес дітей до рідного міста (селища), переживання почуття здивування, захоплення пам`ятками, подій минулого та сьогодення. Сприяє прояву активної діяльнісної позиції дітей: безпосереднє пізнання пам`яток рідного міста на прогулянках та екскурсіях, читання творів дитячої літератури, в якій представлено художньо-естетичну оцінку рідного краю. Навчає дітей діяти з картою міста, створювати колажі та макети міських локацій, використовувати макети у різних видах діяльності. Знайомить дітей із життям та творчістю знаменитих городян; з професіями, пов`язаними із специфікою рідного міста (селища)».
Громадянка України ОСОБА_5 , до початку повномасштабного вторгнення працювала на посаді завідуючої державного навчального комунального закладу дощкільної освіти (Ясла-садок) комбінованого типу Ластівка Мангушської селищної ради Маріупольського району Донецької області розташованого за адресою: АДРЕСА_3 (ЄРДПОУ НОМЕР_2 ).
У невстановлений досудовим розслідуванням час, але не пізніше 31.08.2023 (більш точний час органами досудового розслідування не встановлено), ОСОБА_5 , з мотивів непогодження з політикою чинної влади в Україні та підтримки входження тимчасово окупованих територій України до складу російської федерації, будучи обізнаної про факт ведення вказаною державою агресивної війни проти України, невизнання рф поширення державного суверенітету України на тимчасово окупованій її території, керуючись ідеологічними та корисливими мотивами, в порушення порядку, встановленого Конституцією України, свідомо та добровільно прийняла рішення у період воєнного стану перейти на бік ворога, тобто на сторону окупаційної влади російської федерації.
Продовжуючи свій злочинний умисел, громадянка України ОСОБА_5 , у невстановлений досудовим розслідуванням час, але не пізніше 31.08.2023, перебуваючи на тимчасово окупованій території Маріупольського району с. Комишувате, добровільно прийняла пропозицію та обійняла посаду завідуючої у так званому закладі освіти «Муниципальное бюджетное дошкольное образовательное учреждение «Камышеватский ясли-сад « ІНФОРМАЦІЯ_2 » розташованого за адресою: АДРЕСА_2 .
Продовжуючи виконувати свій злочинний умисел, маючи мету, направлену на здійснення дій громадянином України, спрямованих на впровадження стандартів освіти держави-агресора у закладах освіти, з метою сприяння здійсненню збройної агресії проти України, встановленню та утвердженню тимчасової окупації частини території України, уникненню відповідальності за здійснення державою-агресором збройної агресії проти України у закладах освіти, ОСОБА_5 перебуваючи за вищевказаною адресою у невстановлений досудовим розслідуванням час, але не пізніше ніж з 31.08.2023 та по теперішній час, обіймаючи вищезазначену посаду завідуючої так званого «Муниципального бюджетного дошкольного образовательного учреждения «Камышеватский ясли-сад «Ласточка» Мангушского муниципального округа, згідно з посадовими обов`язками керівника освітньої установи, передбаченими чинним законодавством держави-агресора рф з урахуванням вимог закону №273-ФЗ, ФГОС № 1155, ФОП ДО №1028, Санітарних правил СП 2.4.3648-20 «Санітарно-епідеміологічні вимоги до організацій виховання та навчання, відпочинку та оздоровлення дітей та молоді», затверджених постановою Головного державного санітарного лікаря російської федерації від 28.09.2020 №28 (зареєстрована в міністерстві юстиції російської федерації 18.12.2020 за №61573), а також Наказу Міністерства охорони здоров`я та соціального розвитку рф від 26.08.2010 №761н «Про затвердження Єдиного кваліфікаційного довідника посад керівників, фахівців та службовців, розділ «Кваліфікаційні характеристики посад працівників освіти»» (зареєстрований в міністерстві юстиції російської федерації 06.10.2010 за №18638), а також Статуту державного казенного дошкільного навчального закладу "Камишуватський дитячий садок «Ластівка» загальноразвиваючого вигляду Мангушського муніципального округа» Донецької народної республіки, затверджений Наказом міністерства освіти та науки Донецької народної республіки № 317 від 21 червня 2024 року (устав государственного казенного дошкольного образовательного учреждения "Камышеватский детский сад «Ласточка» общеразвивающего вида Мангушского муниципального округа»" Донецкой народной республики) виконує покладені на неї наступні функції: «Здійснює керівництво освітньою установою відповідно до законів та інших нормативних правових актів, статуту освітньої установи. Забезпечує системну освітню (навчально-виховну) та адміністративно-господарську (виробничу) роботу освітньої установи. Забезпечує реалізацію федерального державного освітнього стандарту, федеральних державних вимог. Формує контингенти учнів (вихованців, дітей), забезпечує охорону життя і здоров`я під час освітнього процесу, дотримання права і свободи, які навчаються (вихованців, дітей) і працівників освітнього закладу встановленому законодавством України порядку. Визначає стратегію, цілі та завдання розвитку освітньої установи, приймає рішення про програмне планування її роботи, участь освітньої установи в різних програмах та проектах, забезпечує дотримання вимог, що висуваються до умов освітнього процесу, освітніх програм, результатів діяльності освітньої установи та якості освіти, безперервне підвищення якості освіти у освітньому закладі. Забезпечує об`єктивність оцінки якості освіти учнів (вихованців, дітей) в освітньому закладі. Спільно з радою освітньої установи та громадськими організаціями здійснює розробку, затвердження та реалізацію програм розвитку освітньої установи, освітньої програми освітньої установи, навчальних планів, навчальних програм курсів, дисциплін, річних календарних навчальних графіків, статуту та правил внутрішнього трудового розпорядку освітньої установи. Створює умови для впровадження інновацій, забезпечує формування та реалізацію ініціатив працівників освітньої установи, спрямованих на покращення роботи освітньої установи та підвищення якості освіти, підтримує сприятливий морально-психологічний клімат у колективі. У межах своїх повноважень розпоряджається бюджетними коштами, забезпечує результативність та ефективність їх використання. У межах встановлених коштів формує фонд оплати праці з поділом його на базову та стимулюючу частину. Затверджує структуру та штатний розпис освітньої установи. Вирішує кадрові, адміністративні, фінансові, господарські та інші питання відповідно до статуту навчального закладу. Здійснює підбір та розміщення кадрів. Створює умови безперервного підвищення кваліфікації працівників. Забезпечує встановлення заробітної плати працівників освітньої установи, у тому числі стимулюючої частини (надбавок, доплат до окладів (посадових окладів), ставок заробітної плати працівників), виплату в повному розмірі належної працівникам заробітної плати у строки, встановлені колективним договором, правилами внутрішнього трудового трудовими договорами Вживає заходів щодо забезпечення безпеки та умов праці, що відповідають вимогам охорони праці. Вживає заходів щодо забезпечення освітньої установи кваліфікованими кадрами, раціонального використання та розвитку їх професійних знань та досвіду, забезпечує формування резерву кадрів з метою заміщення вакантних посад в освітній установі. Організовує та координує реалізацію заходів щодо підвищення мотивації працівників до якісної праці, у тому числі на основі їх матеріального стимулювання, підвищення престижності праці в освітній установі, раціоналізації управління та зміцнення дисципліни праці. Створює умови, які забезпечують участь працівників у управлінні освітньою установою. Приймає локальні нормативні акти освітньої установи, що містять норми трудового права, у тому числі щодо встановлення системи оплати праці з урахуванням думки представницького органу працівників. Планує, координує та контролює роботу структурних підрозділів, педагогічних та інших працівників освітньої установи. Забезпечує ефективну взаємодію та співпрацю з органами державної влади, місцевого самоврядування, організаціями, громадськістю, батьками (особами, які їх замінюють), громадянами. Представляє освітній заклад у державних, муніципальних, громадських та інших органах, установах, інших організаціях. Сприяє діяльності учительських (педагогічних), психологічних організацій та методичних об`єднань, громадських (у тому числі дитячих та молодіжних) організацій. Забезпечує облік, збереження та поповнення навчально-матеріальної бази, дотримання правил санітарно-гігієнічного режиму та охорони праці, облік та зберігання документації, залучення для провадження діяльності, передбаченої статутом освітньої установи, додаткових джерел фінансових та матеріальних засобів. Забезпечує подання засновнику щорічного звіту про надходження, витрачання фінансових та матеріальних засобів та публічного звіту про діяльність освітньої установи в цілому. Виконує правила з охорони праці та пожежної безпеки».
ОСОБА_5 перебуваючи на посаді завідувача «Муниципального бюджетного дошкольного образовательного учреждения «Камышеватский ясли-сад «Ласточка» Мангушского муниципального округа який на підставі розпорядження від 13.06.2024 № 62-Р4 «Об изменении подведомственности образовательных организаций, реализующих программы дошкольного образования, начального общего, основного общего, среднего общего образования на территории муниципальных образований Донецкой народной республики» перейменовано в «Государственное казенное дошкольное образовательное учреждение «Камышеватский детский сад «Ласточка» общеразвивающего вида Мангушского муниципального округа «Донецкой Народной Республики», основной государственный номер записи юридического лица рф (основний державний реєстраційний номер запису юридичної особи рф) НОМЕР_1 , впроваджує стандарти освіти держави-агресора, визначені «Федеральным законом «Об образовании в Российской Федерации» від 29.12.2012 №273-ФЗ, «Федеральной образовательной программой дошкольного образования», затвердженої «Приказом Министерства просвещения российской федерации №1028 від 25.11.2022», забезпечує навчання в дошкільному закладі на російській мові, виховання дітей в дусі шанобливого ставлення до держави-агресора, її культури, формування у них патріотичного відношення до рф.
Таким чином, ОСОБА_5 підозрюється у колабораційній діяльності, тобто у вчиненні дій громадянином України, спрямованих на впровадження стандартів освіти держави-агресора у закладах освіти, тобто у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 111-1 КК України.
Щодо обґрунтованої підозри.
Згідно зіст. 8 КПК Україникримінальне провадження здійснюється з додержанням принципу верховенства права, відповідно до якого людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Принцип верховенства права у кримінальному провадженні застосовується з урахуванням практики Європейського суду з прав людини.
Оскільки чинне законодавство не розкриває поняття обґрунтованої підозри, враховуючи ст.8,9 КПК України, слід керуватися позиціями Європейського суду з прав людини. З точки зору практики ЄСПЛ обґрунтованість підозри - це певний стандарт доказування, який означає, що існують факти або інформація, які можуть переконати об`єктивного спостерігача в тому, що особа, про яку йдеться, могла вчинити правопорушення (рішення у справі "Фокс, Кемпбелл і Гартлі проти Сполученого Королівства" від 30 серпня 1990 року, п. 32, Series A, N 182). При чому факти, які викликали підозру, не обов`язково мають бути одного рівня з тими, які необхідні для того, щоб не лише обґрунтувати засудження, а й пред`явити обвинувачення, що є наступною стадією в процесі розслідування кримінальної справи (рішення у справі "Murray v.United Kingdom", 14310/88, 28.10.94, п. 55).
Уявлення про "обґрунтовану підозру" має ґрунтуватися поміж інших факторів, на двох ключових критеріях: суб`єктивному та об`єктивному.
Перший критерій означає, що підозра має бути добросовісною, тобто особа, яка оголосила про підозру, має щиро підозрювати особу у вчиненні такого кримінального правопорушення, другий - що об`єктивно існують дані про скоєне кримінальне правопорушення і причетність особи до вчинення правопорушення. Такими даними можуть бути дії самого підозрюваного, наявні документи, речові докази, показання очевидців тощо.
Наявність обґрунтованої підозри ОСОБА_5 у вчиненні інкримінованого їй кримінального правопорушення, передбаченого
ч. 3 ст. 111-1 КК України, повністю підтверджується зібраними у кримінальному провадженні доказами, а саме:
-матеріалами, зібраними оперативними підрозділами, відповідно до ст. 99 ч. 2 КПК України доказом, а саме: повідомлення про вчинене кримінальне правопорушення та рапортом про протиправне діяння ОСОБА_5 ;
-протоколом огляду від 23.10.2024 соціальної мережі Інтернет сторінки «Государственного казенного дошкольного образовательного учреждение «Камышеватский детский сад «Ласточка» общеразвивающего вида» Мангушского муниципального округа» донецкой народной республики. В результаті огляду сторінки встановлено, що у графі «заведующий ОСОБА_6 » відкривається сторінка, де значиться що ОСОБА_5 є завідуючою вищевказаного дошкільного закладу. Крім того оглянута нормативна-правова документація «ГКДОУ «Камышеватский детский сад «Ласточка» Мангушского м.о.» яка наявна на сайті, в результаті огляду якої встановлено, що вказані документи особисто підписані ОСОБА_5 як завідуючою вказаного дошкільного закладу, серед яких «Основная образовательная программа дошкольного образования МБДОУ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та інші;
-протоколом огляду 25.10.2024 телеграм-каналу « ІНФОРМАЦІЯ_3 » в результаті якого виявлено публікацію від 26.09.2024 під назвою «Сегодня у нас праздник- День воспитателя и дошкольного работника». В результаті огляду вказаної публікації виявлено напис щодо отримання грамоти від глави Мангушського муниципального округа ОСОБА_7 завідуючою Камишеватського дитячого садка «Ластівка» ОСОБА_8 та додані фотозображення, на яких присутня ОСОБА_5 ;
-протоколом огляду від 23.10.2024 під час якого проведено огляд соціальної мережі Інтернет, а саме офіційної сторінки «Федеральной налоговой службы России», на якій зафіксовано в підрозділі « ІНФОРМАЦІЯ_4 » за посиланням «ГКДОУ «Камышеватский детский сад «Ласточка» ІНФОРМАЦІЯ_5 » завідуючим вказаного дошкольного закладу значиться ОСОБА_5 ;
-протоколом допиту свідка ОСОБА_9 , який повідомив що він знайомий з ОСОБА_5 та його відомо, що остання залишилась на окупованій території та на даний час займає посаду завідуючої Камишеватського дитячого садка « ІНФОРМАЦІЯ_6 »;
-протоколом пред`явлення особи для впізнання за фотознімками за участю свідка ОСОБА_9 під час якого свідок впізнав ОСОБА_5 ;
-протоколом допиту свідка ОСОБА_10 , яка пояснила, що особисто знайома з ОСОБА_5 та їй відомо, що остання залишились на тимчасово окупованій території та займає посаду завідуючої Камишеватського дитячого садка « ІНФОРМАЦІЯ_6 » Мангушського муниципального округа тз днр;
-протоколом пред`явлення особи для впізнання за фотознімками за участю свідка ОСОБА_10 під час якого свідок впізнала ОСОБА_5 ;
-іншими матеріалами досудового розслідування в загальній сукупності.
Щодо належного повідомлення про підозру.
У зв`язку зі збройною агресією Російської Федерації, воєнним станом в Україні, захопленням території Маріупольського району Донецької області та проведенням бойових дій, беручи до уваги те, що існують достатні підстави вважати, що ОСОБА_5 перебуває на тимчасово окупованій території України та обґрунтовану неможливість вручити повістку про виклик особи, з дотриманням вимог ст. ст. 111, 135, 278 КПК України, 12 листопада 2024 в газеті «Урядовий кур`єр» № НОМЕР_3 яка є засобом масової інформації загальнодержавної сфери розповсюдження, та на офіційному веб-сайті Офісу Генерального прокурора опубліковано повідомлення про підозру ОСОБА_5 та повістки про виклик підозрюваної на 16.11.2024 з 09 год. 00 хв. до 12 год. 00 хв., 18.11.2024 з 09 год. 00 хв. до 12 год. 00 хв., 19.11.2024 з 09 год. 00 хв. до 12 год. 00 хв. до Маріупольської окружної прокуратури Донецької обласної прокуратури для проведення слідчих та процесуальних дій у кримінальному провадженні, отримання письмового повідомлення про підозру у вчиненні кримінальних правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 111-1 КК України, допиту підозрюваного, тощо.
Жодного разу у призначений час та місце громадянин України ОСОБА_5 не з`явилась, про неможливість та причини неприбуття не повідомила. Крім цього, 13 листопада 2024 року письмове повідомлення про підозру ОСОБА_5 , з дотриманням вимог ст. ст. 111, 135, 278 КПК України, вручено захиснику ОСОБА_5 адвокатові ОСОБА_4 .
Таким чином, 12.11.2024 у вказаному кримінальному провадженні ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , набула статусу підозрюваної у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 111-1 КК України.
Щодо ризиків.
Слідчий суддя вважає доведеними вказані ризики, передбачені пунктами 1,5 ч. 1 ст. 177 КПК України.
При цьому слідчий суддя враховує, що як обов`язковий критерій застосування запобіжного заходу ризик кримінального провадження має прогностичний характер, його визначення у конкретний проміжок часу спрямоване на усунення негативного впливу на кримінальне провадження в майбутньому. Безумовно, наявність заявлених ризиків має обґрунтовуватися, а обов`язки, про покладення (продовження) яких клопоче орган досудового розслідування у разі обрання запобіжного заходу, не пов`язаного з триманням під вартою, - бути у взаємозв`язку з ними. Однак, в переважній більшості випадків, враховуючи їх вірогідний характер, класичні категорії доказування, притаманні судовому процесу, при їх обґрунтуванні не застосовуються. При встановленні ризиків кримінального провадження слідчий суддя застосовує стандарт достатності підстав вважати, що підозрюваний може вдатися до дій на шкоду кримінальному провадженню. Оцінюючи вірогідність такої поведінки підозрюваного, слідчий суддя має дійти обґрунтованого висновку про високу ступінь ймовірності позапроцесуальних дій зазначеної особи.
Про наявність ризику, передбаченого п. 1 ч. 1 ст. 177 КПК України, а саме ризик переховуватись від органів досудового розслідування та/або суду свідчать такі обставини:
- вагомість наявних доказів про вчинення підозрюваною кримінального правопорушення;
- неприбуття на виклик до слідчого та прокурора та не повідомлення слідчому та прокурору про причини та неможливість прибути, що свідчить про те, що підозрювана на цей час вже переховується від органу досудового розслідування;
- спосіб вчинення злочину (вчинив умисно, під час воєнного стану, що має негативні наслідки для всієї територіальної громади та України в цілому, знаходиться на тимчасово окупованій території співпрацюючи з окупаційною адміністрацією, що з великою часткою ймовірності спонукатиме його до втечі разі обрання більш м`якого запобіжного заходу).
Про наявність ризику, передбаченого п. 5 ч. 1 ст.177 КПК України, а саме продовжити кримінальне правопорушення, у якому вона підозрюється, або вчинити інше кримінальне правопорушення свідчить:
-тимчасова окупаціятериторії України,а саме Маріупольськогорайону Донецькоїобласті, що дає їй можливість продовжувати займати вищевказану посаду, діяти на користь окупаційній адміністрації в супереч суверенітетові України та унеможливлює реальне відбування покарання, яке може бути призначене останній у разі її засудження за цей злочин;
Щодо розшуку.
Враховуючи той факт, що місце знаходження підозрюваного на підконтрольній українській владі території не встановлено, за викликом остання не прибула та про причини неможливості прибуття не повідомила, постановою від 20.11.2024 на підставі ст. 281 КПК України підозрювану ОСОБА_5 оголошено в розшук.
Щодо перебування підозрюваної на окупованій території.
Згідно з п. 7 ч. 1 ст. 11 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» тимчасово окупована Російською Федерацією територія України (тимчасово окупована територія) - це частини території України, в межах яких збройні формування Російської Федерації та окупаційна адміністрація Російської Федерації встановили та здійснюють фактичний контроль або в межах яких збройні формування Російської Федерації встановили та здійснюють загальний контроль з метою встановлення окупаційної адміністрації Російської Федерації.
Відповідно до ч. 2 ст. 3 цього Закону адміністративна межа між тимчасово окупованою територією та іншою територією України визначається Кабінетом Міністрів України.
Зокрема, починаючи з 05.03.2022 до цього часу, Російською Федерацією тимчасово окуповано усю територію Маріупольського району Донецької області, що встановлено відповідно до наказу Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України № 309 від 22.12.2022 «Про затвердження Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією».
Таким чином, факт тимчасової окупації території Маріупольського району Донецької області є загальновідомим та не потребує додаткового підтвердження Радою національної безпеки і оборони України та Президентом України, крім того він визнаний Кабінетом Міністрів України.
Той факт, що підозрювана ОСОБА_5 перебуває на тимчасово окупованій території України підтверджується:
- відповідями оперативних співробітників на виконання доручень;
- протоколами огляду соціальної мережі та соціальних сторінок, відповідно яких встановлено, що ОСОБА_5 перебуває на тимчасово окупованій території в Маріупольському районі в с. Комишувате, де займає посаду «Государственного казенного дошкольного образовательного учреждение «Камышеватский детский сад «Ласточка» общеразвивающего вида» Мангушского муниципального округа» донецкой народной республики.
Висновки.
Відповідно до ч. 6 ст. 193 КПК України слідчий суддя, суд розглядає клопотання про обрання запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою та може обрати такий запобіжний захід за відсутності підозрюваного, обвинуваченого лише у разі доведення прокурором наявності підстав, передбаченихстаттею 177цього Кодексу, а також наявності достатніх підстав вважати, що підозрюваний, обвинувачений виїхав та/або перебуває на тимчасово окупованій території України, території держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором, та/або оголошений у міжнародний розшук. У такому разі після затримання особи і не пізніш як через сорок вісім годин з часу її доставки до місця кримінального провадження слідчий суддя, суд за участю підозрюваного, обвинуваченого розглядає питання про застосування обраного запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою або його зміну на більш м`який запобіжний захід, про що постановляє ухвалу.
З огляду на те, що у судовому засіданні знайшли своє підтвердження ті обставини, що ОСОБА_5 набула статусу підозрюваної у кримінальному провадженні, підозра є обґрунтованою, доведення органом досудового розслідування наявності ризиків, передбачених статтею 177 КПК України, а також факт того, що сукупність доказів у своєму зв`язку вказують слідчому судді на достатність підстави вважати, що підозрювана перебуває на тимчасово окупованій території України, її оголошено у розшук, слідчим суддею встановлено достатні підстави для розгляду клопотання про обрання запобіжного заходу за відсутності підозрюваного, відповідно до приписів ч. 6ст. 193 КПК України.
Відповідно доч.6ст.176КПК Українипід час дії воєнного стану до осіб, які підозрюються або обвинувачуються у вчиненні злочинів, передбачених статтями109-114-2,258-258-5,260,261,437-442Кримінального кодексу України, за наявності ризиків, зазначених устатті 177цього Кодексу, застосовується запобіжний захід, визначений пунктом 5 частини першої цієї статті.
Згідно з п. 5 ч. 1 ст. 176 КПК України запобіжним заходом єтримання під вартою.
У зв`язку з тим, що ОСОБА_5 підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, яке входить до вищевказаного переліку, підозра є обґрунтованою, доведення органом досудового розслідування наявності ризиків, передбачених статтею 177 КПК України, а також враховуючи факт її переховування від органу досудового розслідування, а також те, що у кримінальному провадженні зібрані докази, які у своїй сукупності свідчать про вчинення нею інкримінованого їй кримінального правопорушення, беручи до уваги його тяжкість та специфіку, а також те, що у разі визнання її винною у вчиненні інкримінованого злочину їй може бути призначено покарання у виді реального позбавлення волі на строк до десяти років, дані про особу підозрюваної, до неї може бути застосований виключно запобіжний захід у вигляді тримання під вартою, а тому клопотання підлягає задоволенню.
Щодо застави.
Згідно з абз. 7 ч. 4 ст. 183 КК України, при обранні запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою стосовно підозрюваного, обвинуваченого, який оголошений у міжнародний розшук, та/або який виїхав, та/або перебуває на тимчасово окупованій території України, території держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором, розмір застави не визначається.
Згідно з абз. 8 ч. 4 ст. 183 КК України, під час дії воєнного стану слідчий суддя, суд при постановленні ухвали про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою, враховуючи підстави та обставини, передбаченістаттями 177та178цього Кодексу, має право не визначити розмір застави у кримінальному провадженні щодо злочину, передбаченогостаттями 109-114-2,258-258-5,260,261,402-405,407,408,429,437-442КК України.
Оскільки ОСОБА_5 підозрюється увчиненні кримінальногоправопорушення,яке входитьдо переліку, перебуваєна тимчасовоокупованій територіїУкраїни, розмір застави слідчий суддя не визначає.
Інші питання.
Згідно ч. 4ст. 197 КПК України, у разі постановлення слідчим суддею, судом ухвали про обрання запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою стосовно підозрюваного, обвинуваченого на підставі ч. 6статті 193 цього Кодексустрок дії такої ухвали не зазначається.
Визначення строку дії ухвали про обрання запобіжного заходу, тобто визначення, таким чином строку тримання особи під вартою, здійснюється лише під час застосування щодо особи запобіжного заходу, що відповідно до ч. 6ст. 193 КПК України, можливе після затримання особи, а слідчий суддя, суд не пізніш як через сорок вісім годин з часу доставки такої особи до органу досудового розслідування, зобов`язаний розглянути питання про застосування обраного запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою або його зміну на більш м`який запобіжний захід за обов`язкової присутності такого підозрюваного, обвинуваченого.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.176-178,183, 193, 194, 197 КПК України, слідчий суддя -
У Х В А Л И В:
Клопотання - задовольнити.
В порядку ч. 6 ст. 193КПК України обрати ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , підозрюваній у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 111-1 КК України, у кримінальному провадженні №12024052770000342, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань 14.08.2024 року, запобіжний захід у вигляді тримання під вартою, без визначення розміру застави.
Роз`яснити, що згідно з положеннями ч. 6ст.193 КПК України, після затримання особи і не пізніше як через сорок вісім годин з часу доставки її до місця кримінального провадження слідчий суддя, суд за участю підозрюваного, обвинуваченого розглядає питання про застосування обраного запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою або його зміну на більш м`який запобіжний захід, про що постановлює ухвалу.
Відповідно до ч. 4ст. 197 КПК України, у разі постановлення слідчим суддею, судом ухвали про обрання запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою стосовно підозрюваного, обвинуваченого, на підставі частини шостоїстатті 193 цього Кодексустрок дії такої ухвали не зазначається.
Дана ухвала підлягає негайному виконанню після її оголошення.
Контроль за виконанням ухвали доручити прокурору Мангушського відділу Маріупольської окружної прокуратури Донецької області ОСОБА_3 .
Апеляційна скарга на ухвалу слідчого судді подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції протягом п`яти днів з дня її оголошення.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Жовтневий районний суд м.Дніпропетровська |
Дата ухвалення рішення | 29.11.2024 |
Оприлюднено | 11.12.2024 |
Номер документу | 123603011 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про застосування запобіжних заходів тримання під вартою |
Кримінальне
Жовтневий районний суд м.Дніпропетровська
Батуєв О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні