Ухвала
від 09.12.2024 по справі 202/13852/24
ІНДУСТРІАЛЬНИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ДНІПРОПЕТРОВСЬКА

Справа № 202/13852/24

Провадження № 4-с/202/66/2024

У Х В А Л А

Іменем України

09 грудня 2024 року Індустріальний районний суд міста Дніпропетровська в складі: головуючого судді - Бєльченко Л.А., за участю секретаря судового засідання Ульянченко А.Ю., розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Дніпрі скаргу Обласного комунального підприємства «Донецьктеплокомуненерго» на Лиманського відділу державної виконавчої служби у Краматорському районі Донецької області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції, боржник - ОСОБА_1 , про визнання незаконною та скасування постанови про зупинення виконавчого провадження,

в с т а н о в и в :

21.11.2024 через систему «Електронний суд» ОКП «Донецьктеплокомуненерго» звернулося до суду з цією скаргою.

Протоколом автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 21.11.2024 визначено суддю Бєльченко Л.А. для розгляду цієї справи.

21.11.2024 ухвалою судді скаргу прийнято до провадження та призначено до розгляду.

В обґрунтування поданої скарги ОКП «Донецьктеплокомуненерго» зазначило, що у січні 2022 р. було передано на примусове виконання до Лиманського відділу державної виконавчої служби у Краматорському районі Донецької області Cхідного міжрегіонального управління Міністерства юстиції судовий наказ № 236/4293/21, виданий 04.11.2021 Краснолиманським міським судом Донецької області, про стягнення заборгованості в сумі 16573,46 грн., витрат по сплаті судового збору в сумі 227,00 грн., інфляційних збитків в сумі 778,30 грн., 3% річних в сумі 327,51 грн., за абонентське обслуговування в сумі 52,84 грн. з ОСОБА_1 (адреса: АДРЕСА_1 ).

Відповідно до ч. 1 ст. 28 Закону України «Про виконавче провадження», копії постанов про відкриття виконавчого провадження доводяться виконавцем до відома сторін рекомендованим поштовим відправленням. Боржник вважається повідомленим про початок примусового виконання рішень, якщо йому надіслано постанову про відкриття виконавчого провадження за адресою, зазначеною у виконавчому документі.

В порушення вимог Закону стягувач не отримав від державного виконавця постанову про відкриття, що позбавило його відстежувати стан виконання виконавчого провадження через АСВП.

18.11.2024 р. представник стягувача направила запит до ДВС на електронну скриньку ІНФОРМАЦІЯ_1

19.11.2024 р. представник стягувача отримала відповідь від 19.11.2024 № НОМЕР_1, відповідно до якої стало відомо, що відносно боржника 11.01.2022р. відкрито ВП № НОМЕР_1. При цьому постанова про відкриття до відповіді не була додана.

Також у відповіді ДВС було зазначено, що 23.10.2023 року, згідно абз. 12 п. 10-2 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про виконавче провадження», державним виконавцем винесено постанову про зупинення вчинення виконавчих дій. Підстави для зупинення наступні: керуючись абз. 12 п. 10-2 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про виконавче провадження» винесено постанову про зупинення вчинення виконавчих дій у зв`язку з тим, що у період дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, вчинення виконавчих дій у виконавчих провадженнях з виконання рішень про стягнення з фізичної особи заборгованості за житлово-комунальні послуги на території територіальних громад, що належать до територій, на яких ведуться активні бойові дії, або тимчасово окупованих територій відповідно до переліку, затвердженого центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику з питань тимчасово окупованої Російською Федерацією території України, або якщо стягнення заборгованості за житлово-комунальні послуги здійснюється щодо нерухомого майна, яке є місцем постійного проживання такої фізичної особи і було знищено або пошкоджено внаслідок воєнних (бойових) дій. Згідно Наказу Мінреінтеграції від 22.12.2022 №309 (зі змінами) Краматорський район до якого входить Лиманська ОТГ перебуває в зоні ведення активних бойових дій.

Тобто ДВС 23.10.2023 року зупинило вчинення виконавчих дій через те, що м. Лиман (місце реєстрації боржника згідно виконавчого листа) знаходиться у територіальній громаді, яка розташована у районі проведення активних бойових дій або окуповане відповідно до даних «Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією", затвердженного Наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України 22 грудня 2022 року № 309.

При цьому Лиманський відділ державної виконавчої служби у Краматорському районі Донецької області відповідно до відкритих офіційних даних, з якими можно ознайомитися на сайті Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції за посиланням https://www .sumyjust.gov .ua/donecz-ka-oblast/ має наступні фактичні дані місцезнаходження та дислокації:27501, Кіровоградська область, Олександрійський район, місто Світловодськ, вулиця Вадима Бойка, 11, а/с № 111, е-mail: info@klm.dn.dvs.gov .ua Тобто Лиманський відділ державної виконавчої служби у Краматорському районі Донецької області переїхав до міста Світловодськ та не знаходиться ні на окупованій території, ні на території активних бойових дій.

Стягувач вважає, що ДВС невірно трактує Закон України «Про виконавче провадження» та жодних підстав для винесення постанови про зупинення вчинення виконавчих дій не має.

Так, рішення у вигляді постанови приймаються державним виконавцем за місцезнаходженням (розташуванням) органу ДВС за допомогою засобів програмного забезпечення АСВП, тобто вчинення цих виконавчих дій нерозривно пов`язано з локацією органу ДВС. Водночас положення Закону України «Про виконавче провадження та Інструкція №512/5 не містить заборони відносно вчинення виконавчих дій щодо боржників, зареєстрованих на території територіальних громад, визначених Переліком територій, на яких ведуться (велись) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією, затвердженого наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22.12.2022 № 309. Встановлена законодавцем заборона відкриття виконавчих проваджень та вжиття заходів примусового виконання рішень на території територіальних громад, що розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або перебувають у тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні) пов`язана не з реєстрацією боржника на такій території, а й забороною саме виконавцям вчиняти виконавчі дії, у тому числі відкриття виконавчих проваджень, перебуваючи на територіях, включених до вищезазначеного Переліку. Тобто ця заборона пов`язана виключно з фактичним розташуванням самого органу державної виконавчої служби. Навіть якщо місце реєстрації у боржника відповідно до виконавчого листа зазначено м. Лиман, ДВС може вчиняти виконавчі дії відносно цього боржника, а саме: накладати арешти на грошові кошти та здіснювати списання коштів з арештованих рахунків.

У зв`язку з викладеним, заявник просив визнати незаконною та скасувати постанову Лиманського відділу державної виконавчої служби у Краматорському районі Донецької області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції про зупинення вчинення виконавчих дій за ВП НОМЕР_1 від 23.10.2023

Представник заявника про розгляд справи повідомлявся, але в судове засідання не з`явився.

Представник Лиманського відділу державної виконавчої служби у Краматорському районі Донецької області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції в судове засідання не з`явився, 26.11.2024 року направив на адресу суду через систему «Електронний суд» заперечення на скаргу Обласного комунального підприємства «Донецьктеплокомуненерго», в котрих просив розглядати справу без участі їх представника.

У наданих запереченнях на скаргу зазначено, що у відділі на примусовому виконанні перебуває виконавче провадження № НОМЕР_1, відкрите на підставі судового наказу №236/4293/21, виданого 04.11.2021 Краснолиманським міським судом Донецької області, про стягнення з ОСОБА_1 на користь ВО "Лимантепломережа" ОКП "Донецьктеплокомуненерго" заборгованості в сумі 16 573,46 грн., витрат по сплаті судового збору в сумі 227,00 грн., інфляційні збитки в сумі 778,30 грн., 3% річних в сумі 327,51 грн., за абонентське обслуговування в сумі 52,84 грн.

11.01.2022 року, керуючись статтями 3, 4, 24, 25, 26, 27 Закону України «Про виконавче провадження», державним виконавцем було винесено постанову про відкриття виконавчого провадження.

На момент винесення постанови про відкриття виконавчого провадження в АСВП (автоматизована система виконавчого провадження) державний виконавець знаходився за місцем знаходження та реєстрації Лиманського відділу державної виконавчої служби у Краматорському районі Донецької області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції за адресою: Донецька область м. Лиман вул. Пушкіна,12-б.

Скаржник у своїй скарзі вказує, що постанова про відкриття виконавчого провадження на їх адресу відділом не було надіслана, що позбавило їх можливості відстежувати стан виконання виконавчого провадження через АСВП.

Проте згідно реєстру АСВП АРМ «Діловод ДВС» вищевказана постанова була надіслана на адресу стягувача, а саме: 84307 Донецька обл., м. Краматорськ, провулок Земляний, буд. 2, за вихідним № 883 від 11.01.2022 року, рекомендованим листом. Боржнику дана постанова разом з викликом була надіслана за адресою, вказаною у виконавчому документі, а саме: АДРЕСА_1 , за вихідним номером 884 від 11.02.2022, рекомендованим листом.

Відповідно до статті 18 Закону України «Про виконавче провадження» виконавець здійснює заходи примусового виконання рішень у спосіб та в порядку, які встановлені виконавчим документом і цим Законом.

11.01.2022 року державним виконавцем було зроблено запити до ПФУ України, ДПС України, ДФС України, в реєстраційні служби щодо перевірки майнового стану боржника, в установи банків України, щодо виявлення рахунків, які належать ОСОБА_1

05.06.2023 року, керуючись ст. 56 Закону України «Про виконавче провадження», державним виконавцем винесено постанову про арешт коштів боржника та накладено на неї кваліфікований електронний підпис.

Відповідно до розділу ІІІ Порядку автоматизованого арешту коштів/електронних грошей боржників на рахунках/електронних гаманцях, відкритих надавачами платіжних послуг з обслуговування рахунків, емітентами електронних грошей, затвердженого Наказом Міністерства юстиції України 16 квітня 2019 року № 1203/5, постанови про арешт коштів стають доступними для завантаження надавачами платіжних послуг (банки, небанківські надавачі платіжних послуг, емітенти електронних грошей, які відповідно до законодавства України мають право відкривати рахунки, електроні гаманці користувачам) у день їх формування в АСВП та накладення на них кваліфікованого електронного підпису виконавця.

23.10.2023 року, керуючись абз. 12 п. 10-2 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про виконавче провадження», державним виконавцем винесено постанову про зупинення вчинення виконавчих дій.

Згідно Розділ XIII абз. 12 п. 10-2 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про виконавче провадження» зупиняється у період дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, вчинення виконавчих дій у виконавчих провадженнях з виконання рішень (крім рішень за позовами фізичних осіб про стягнення заробітної плати, грошового забезпечення військовослужбовців, його перерахунку, щодо забезпечення військовослужбовців житлом), боржниками за якими є підприємства оборонно-промислового комплексу, визначені в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, органи військового управління, з`єднання, військові частини, вищі військові навчальні заклади, військові навчальні підрозділи закладів вищої освіти, установи та організації, які входять до складу Збройних Сил України, рішень про стягнення з фізичної особи заборгованості за житлово-комунальні послуги на території територіальних громад, що належать до територій, на яких ведуться активні бойові дії, або тимчасово окупованих територій відповідно до переліку, затвердженого центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику з питань тимчасово окупованої Російською Федерацією території України, або якщо стягнення заборгованості за житлово-комунальні послуги здійснюється щодо нерухомого майна, яке є місцем постійного проживання такої фізичної особи і було знищено або пошкоджено внаслідок воєнних (бойових) дій.

Скаржник в своїй скарзі посилається на те що, відділ переїхав та не знаходиться ні на окупованій території, ні на території активних бойових дій, тому виносити постанову про зупинення виконавчого провадження не мав ніяких правових підстав, але згідно абз. 12 п. 10-2 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про виконавче провадження» зупиняється у період дії воєнного стану в Україні рішення про стягнення з фізичної особи заборгованості за житлово-комунальні послуги, на яких ведуться активні бойові дії, тобто зупиняються рішення стягнення з фізичної особи заборгованості за житлово-комунальні послуги, а не за місцем перебування/знаходження відділу.

Виконавче провадження № НОМЕР_1 відкрите на підставі судового наказу № 236/4293/21, виданого 04.11.2021 року Краснолиманським міським судом Донецької області, про стягнення з з ОСОБА_1 на користь ВО "Лимантепломережа" ОКП "Донецьктеплокомуненерго" заборгованості в сумі 16 573,46 грн., витрат по сплаті судового збору в сумі 227,00 грн., інфляційніх збитків в сумі 778,30 грн., 3% річних в сумі 327,51 грн., за абонентське обслуговування в сумі 52,84 грн., тобто, заборгованість стягується за житлово-комунальні послуги.

Згідно Наказу Мінреінтеграції від 22.12.2022 року № 309 (зі змінами) Краматорський район, до якого входить Лиманська ОТГ, перебуває в зоні ведення активних бойових дій, тобто рішення про стягнення з фізичної особи заборгованості за житлово-комунальні послуги зупиняються у період дії воєнного стану в Україні.

З огляду на викладене, просив відмовити у задоволенні скарги.

З`ясувавши всі обставини справи і перевіривши їх доказами, суд вважає, що скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що у Лиманському відділі державної виконавчої служби у Краматорському районі Донецької області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції Лиманському відділі державної виконавчої служби у Краматорському районі Донецької області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції на примусовому виконанні перебуває виконавче провадження № НОМЕР_1, відкрите на підставі судового наказу № 236/4293/21, виданого 04.11.2021 Краснолиманським міським судом Донецької області, про стягнення з ОСОБА_1 на користь ВО "Лимантепломережа" ОКП "Донецьктеплокомуненерго" заборгованості в сумі 16 573,46грн., витрат по сплаті судового збору в сумі 227,00 грн., інфляційні збитки в сумі 778,30 грн., 3% річних в сумі 327,51 грн., за абонентське обслуговування в сумі 52,84 грн.

23.10.2023 року, керуючись абз. 12 п. 1022. Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про виконавче провадження», державним виконавцем винесено постанову про зупинення вчинення виконавчих дій.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі та в межах повноважень та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України.

Згідно з частиною першою статті 1 Закону України «Про виконавче провадження», виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) - сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.

Під час здійснення виконавчого провадження виконавець вчиняє виконавчі дії та приймає рішення шляхом винесення постанов, попереджень, внесення подань, складення актів та протоколів, надання доручень, розпоряджень, вимог, подання запитів, заяв, повідомлень або інших процесуальних документів у випадках, передбачених цим Законом та іншими нормативно-правовими актами (ч.1 ст.13 Закону).

Відповідно до статті 18 Закону України «Про виконавче провадження» виконавець здійснює заходи примусового виконання рішень у спосіб та в порядку, які встановлені виконавчим документом і цим Законом.

Пунктом 10-2, абзацу 12 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про виконавче провадження» визначено, що зупиняється у період дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, вчинення виконавчих дій у виконавчих провадженнях з виконання рішень (крім рішень за позовами фізичних осіб про стягнення заробітної плати, грошового забезпечення військовослужбовців, його перерахунку, щодо забезпечення військовослужбовців житлом), боржниками за якими є підприємства оборонно-промислового комплексу, визначені в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, органи військового управління, з`єднання, військові частини, вищі військові навчальні заклади, військові навчальні підрозділи закладів вищої освіти, установи та організації, які входять до складу Збройних Сил України, рішень про стягнення з фізичної особи заборгованості за житлово-комунальні послуги на території територіальних громад, що належать до територій, на яких ведуться активні бойові дії, або тимчасово окупованих територій відповідно до переліку, затвердженого центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику з питань тимчасово окупованої Російською Федерацією території України, або якщо стягнення заборгованості за житлово-комунальні послуги здійснюється щодо нерухомого майна, яке є місцем постійного проживання такої фізичної особи і було знищено або пошкоджено внаслідок воєнних (бойових) дій.

Як вбачається зі скарги заявника ОКП «Донецьктеплокомуненерго» і заперечень Лиманського відділу державної виконавчої служби у Краматорському районі Донецької області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції, виконавче провадження НОМЕР_1, відкрите на підставі судового наказу №236/4293/21, виданого 04.11.2021 Краснолиманським міським судом Донецької області, про стягнення з ОСОБА_1 на користь ВО "Лимантепломережа" ОКП "Донецьктеплокомуненерго" заборгованості за комунальні послуги.

З огляду на це, суд вважає, що дії і рішення Лиманського відділу державної виконавчої служби у Краматорському районі Донецької області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції про зупинення виконавчого провадження на підставі пункту 10-2, абзацу 12 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про виконавче провадження» є правомірними, оскільки Лиманська ОТГ перебуває в зоні активних бойових дій (Наказ Мінреінтеграції від 22.12.2022 року, у зв`язку з чим рішення про стягнення з фізичної особи заборгованості за житлово-комунальні послуги зупиняються у період дії воєнного стану в Україні.

У зв`язку з викладеним, суд доходить висновку про відмову у задоволені скарги.

Керуючись ст.ст. 450-452 ЦПК України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

Відмовити Обласному комунальному підприємству «Донецьктеплокомуненерго» су скарзі на дії Лиманського відділу державної виконавчої служби у Краматорському районі Донецької області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції, боржник - ОСОБА_1 , про визнання незаконною та скасування постанови про зупинення виконавчого провадження

На ухвалу може бути подана апеляційна скарга до Дніпровського апеляційного суду протягом 15 днів з дня проголошення ухвали.

Відповідно до ч.5 ст. 268 ЦПК України датою ухвалення додаткового рішення, ухваленого за відсутності учасників справи, є дата складення повного судового рішення.

Суддя Бєльченко Л.А.

СудІндустріальний районний суд м.Дніпропетровська
Дата ухвалення рішення09.12.2024
Оприлюднено11.12.2024
Номер документу123603672
СудочинствоЦивільне
КатегоріяІнші скарги та заяви в процесі виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб)

Судовий реєстр по справі —202/13852/24

Ухвала від 13.01.2025

Цивільне

Дніпровський апеляційний суд

Новікова Г. В.

Ухвала від 13.01.2025

Цивільне

Дніпровський апеляційний суд

Новікова Г. В.

Ухвала від 23.12.2024

Цивільне

Дніпровський апеляційний суд

Новікова Г. В.

Ухвала від 13.12.2024

Цивільне

Дніпровський апеляційний суд

Новікова Г. В.

Ухвала від 09.12.2024

Цивільне

Індустріальний районний суд м.Дніпропетровська

Бєльченко Л. А.

Ухвала від 21.11.2024

Цивільне

Індустріальний районний суд м.Дніпропетровська

Бєльченко Л. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні