Справа №521/9935/24
Номер провадження 3/521/6332/24
ПОСТАНОВА
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
05 грудня 2024 року Малиновський районний суд міста Одеси у складі:
головуючого судді Поліщук І.О.,
при секретарі Атаманенко Н.І.,
за участю:
представника Одеської митниці Євдокимова Д.А.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Одесі справу про порушення митних правил, що надійшла з Одеської митниці ДМС України за протоколом складеним відносно громадянки України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , на дату вчинення правопорушення керівник ТОВ «Неко Оілз» (код ЄДРПОУ 44665974, Україна, 03151, м. Київ, Солом`янський район, вул. Ушинського, буд. 40, кв. (офіс) 302), зареєстрованої за адесрою: АДРЕСА_1 , ідентифікаційний код - НОМЕР_1 , за ознаками порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України,
ВСТАНОВИВ:
До Малиновського районного суду м. Одеси надійшов протокол № 0658/50000/24 від 03.06.2024 року про порушення митних правил з відповідними матеріалами, у відношенні гр. ОСОБА_1 , за ознаками скоєння правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.
З вищезазначеного протоколу про порушення митних правил вбачається, що Одеською митницею здійснено перевірку зовнішньоекономічних операції ТОВ «Неко Оілз» (код ЄДРПОУ 44665974) (продавець) згідно контракту від 08.12.2022 № NO 081222-MWI, укладеного з компанією «Janda Technologies KFT» (Arany Janos ter 1., 3526 Miskolc, Hungary) (покупець).
В ході перевірки встановлено, що ТОВ «Неко Оілз» (код ЄДРПОУ 44665974) за митною декларацією (далі - МД) типу ЕК 10 ДР від 03.01.2023 № 23UA500530000019U8 експортовано до Угорщини товар «пшениця м`яка 3 класу, не насіннєва, врожаю 2021 року, насипом, українського походження. ДСТУ 3768:2019. Вага 23762 кг. Країна виробництва UA», загальною вагою нетто 23 762,00 кг, фактурною вартістю 3 564,30 доларів США, митною вартістю 130 341,46 грн.
Митне оформлення зазначеної МД здійснено з наданням документів, які передбачені ст. 335 Митного кодексу України (далі - МК України), серед яких: зовнішньоекономічний контракт від 08.12.2022 № NO 081222-MWI, рахунок-фактура (інвойс): від 03.01.2023 № NO 081222-MWI/1.
Відповідно до інформації, зазначеної у МД та товаросупровідних документах встановлено, що продавцем товару є компанія ТОВ «Неко Оілз» (код ЄДРПОУ 44665974, Україна, 03151, м. Київ, Солом`янський р-он., вул. Ушинського, буд. 40, кв. (офіс) 302) в особі керівника ОСОБА_1 , а покупцем є іноземна компанія «Janda Technologies KFT» в особі директора ОСОБА_2 ( ОСОБА_3 ).
Так, відповідно до листа Координаційно-моніторингової митниці від 19.01.2024 № 7.9-2/7.9-24.1/7.10/171 (вх. Одеської митниці № 1874/7 від 19.01.2024) було направлено запит на адресу Департаменту міжнародного поліцейського співробітництва Національної поліції України від 07.12.2023 № 7.9-1/7.9-24-1/13/3985 стосовно підтвердження факту реєстрації та здійснення фінансово-господарської діяльності компанії-нерезидента «Janda Technologies KFT» (Arany Janos ter 1., 3526 Miskolc, Hungary), а також надання інформації щодо осіб, які її очолюють на теперішній час, видів діяльності, статус, її реєстраційний номер, податковий номер та дату реєстрації/ліквідації.
09.01.2024 Координаційно-моніторинговою митницею листом Департаменту міжнародного поліцейського співробітництва Національної поліції України від 08.01.2024 № 4091-2024 (вх. Координаційно-моніторингової митниці № 121/4-14 від 09.01.2024) отримано відповідь від правоохоронних органів Республіки Угорщини стосовно перевірки вищезазначеної компанії-нерезидента.
За результатами отриманої інформації встановлено, що 14.07.2021 знято з реєстрації реєстраційний 09-09-032935 та податковий 29297245-2-09 номери компанії нерезидента «Janda Technologies KFT», а також 19.05.2023 компанія «Janda Technologies KFT» оголошена припиненою, дата початку процедури примусового зняття з реєстрації - 20.05.2023, дата ліквідації - 21.12.2023.
За результатами проведеної перевірки Одеською митницею товаросупровідних документів ТОВ «Неко Оілз» (код ЄДРПОУ 44665974), а саме контракту від 08.12.2022 № NO 081222-MWI, укладеного з компанією «Janda Technologies KFT» встановлено, що на печатки компанії нерезидента «Janda Technologies KFT» п`ятій сторінки контракту 08.12.2022 № NO 081222-MWI вказаний Adosczam (податковий номер): 29297245-2-09, який згідно інформації правоохоронних органів Республіки Угорщини знято з реєстрації 14.07.2021, хоча у реквізитах «Janda Technologies KFT» (покупець) вказаний новий податковий номер, як реєстраційний, а саме: Reg. No.: 29297245-2-05.
Враховуюче вищезазчену інформацію, встановлено, що поданий ТОВ «Неко Оілз» зовнішньоекономічний контракт від 08.12.2022 № NO 081222-MWI до митної декларації типу ЕК 10 ДР від 03.01.2023 № 23UA500530000019U8 не може вважатися дійсним, у зв`язку з тим, що на момент його підписання (08.12.2022) та митного оформлення (січень 2023 року) податковий номер 29297245-2-09 компанії нерезидента «Janda Technologies KFT» 14.07.2021 зняті з реєстрації.
Продавцем та відправником вказаного товару є ТОВ «Неко Оілз» (код ЄДРПОУ 44665974) в особі гр. України ОСОБА_1 , яка як керівник підприємства: організує, визначає, формулює, планує, здійснює і координує діяльність підприємства та в розумінні п. 43 ст. 4 МК України є посадовою особою цього підприємства.
Перебуваючи на посаді керівника підприємства, гр. ОСОБА_1 відповідає за фінансово-господарську діяльність підприємства і зобов`язана забезпечити надання до митного контролю і оформлення документи з достовірною та правдивою інформацією.
З метою проведення опитування керівника ТОВ «Неко Оілз» (код ЄДРПОУ 44665974) на юридичну адресу підприємства направлені виклики від 21.05.2024 № 7.10-2/29-03/13/8920 та за місцем реєстрації громадянина від 21.05.2024 № 7.10-42/29-03/10/8917 відповідно, щодо прибуття до Одеської митниці в термін до 28.05.2024.
Станом на теперішній час ОСОБА_1 до Одеської митниці не прибула, про причини неприбуття Одеську митницю не повідомила.
Відповідно до відомостей модуля «Провадження в справах про ПМП» АСМО «Інспектор» та інформації, наявної в реєстрі порушників митних правил ЄАІС, гр. ОСОБА_1 протягом 2023 не притягувалась до відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачено ст. 482, 483 МК України.
Таким чином, на думку митного органу, гр. України ОСОБА_1 , керівником ТОВ «Неко Оілз» (код ЄДРПОУ 44665974) вчинені дії, спрямовані на переміщення товару «Пшениця м`яка 3 класу, не насіннєва, врожаю 2021 року, насипом, українського походження. ДСТУ 3768:2019. Вага 23762 кг. Країна виробництва UA», митною вартістю 130 341,46 грн з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товарів підроблений зовнішньоекономічний контракт від 08.12.2022 № NO 081222-MWI, чим скоєно порушення митних правил, передбачене ч. 1 ст. 483 МК України.
На підставі вищевказаних обставин посадовою особою митниці було складено протокол про порушення митних правил за ознаками правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.
У судові засідання ОСОБА_1 не з`явилась. Про місце, дату та час судового розгляду повідомлялась належним чином, а саме: шляхом направлення судових повісток на адреси зазначені в матеріалах справи.
Відповідно до ч. 4 ст. 526 МК України неприбуття у судове засідання правопорушника не перешкоджає розгляду справи. З огляду на те, що судом вжиті необхідні заходи для забезпечення участі у судовому засіданні особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, від якої не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи а також заперечення по суті протоколу про порушення митних правил, який надійшов з Одеської митниці ДМС України, у зв`язку з чим причини неявки правопорушника до суду визнані неповажними, а також беручи до уваги практику Європейського суду з прав людини, відповідно до якої сторона, яка задіяна в ході судового розгляду, зобов`язана з розумним інтервалом часу сама цікавитись провадженням у її справі, добросовісно користуватись належними їй процесуальними правам та неухильно виконувати процесуальні обов`язки, суддя вважає за можливе провести розгляд справи за його відсутності на підставі наявних матеріалів.
Представник митниці в судовому засіданні висловив думку про необхідність притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 оскільки вина останньої у вчиненні адміністративного правопорушення доведена повністю та підтверджується зібраними по справі доказами та вважає за необхідне застосувати до неї адміністративне стягнення, відповідно до санкції статті, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.
Вивчивши матеріали справи, заслухавши думку представника митниці, дослідивши докази, суд дійшов висновку про таке.
Відповідно до положень ст. 1 КУпАП, завданням Кодексу України про адміністративні правопорушення є охорона прав і свобод громадян, власності, конституційного ладу України, прав і законних інтересів підприємств, установ і організацій, встановленого правопорядку, зміцнення законності, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі точного і неухильного додержання Конституції і законів України, поваги до прав, честі і гідності інших громадян, до правил співжиття, сумлінного виконання своїх обов`язків, відповідальності перед суспільством.
Відповідно до ст. 458 Митного Кодексу України (далі МК України)- порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органом для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Згідно ст. 9 КУпАП - адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
Адміністративна відповідальність за правопорушення, передбачені цим Кодексом, настає у разі, якщо ці правопорушення не тягнуть за собою кримінальну відповідальність.
Згідно з ч. 1 ст. 486 МК, завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.
Положення ст. 487 МК передбачають, що провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.
Статтею 7 КУпАП передбачено, що ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом.
Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.
Згідно з ч. 1 ст. 466 МК адміністративні стягнення за порушення митних правил не може бути застосовано інакше, як на підставі та в порядку, що встановлені цим Кодексом та іншими законами України.
Відповідно до ч.1 ст.467 МК справи про порушення митних правил відповідно до статті 522 цього Кодексу розглядаються митними органами або судами (суддями), адміністративне стягнення за порушення митних правил може бути накладено не пізніше ніж через шість місяців з дня виявлення правопорушення. Строк накладення адміністративних стягнень у справах про порушення митних правил зупиняється на час розгляду таких справ судом.
Частина 1 ст. 494 МК визначає, що про кожний випадок виявлення порушення митних правил уповноважена посадова особа органу доходів і зборів, яка виявила таке порушення, невідкладно складає протокол за формою, установленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Диспозиція ч.1 ст.483 МК України передбачає відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.
Положеннями ст.253 КУпАП передбачено, якщо при розгляді справи про адміністративне правопорушення орган (посадова особа) прийде до висновку, що в порушенні є ознаки злочину, він передає матеріали прокурору, органу дізнання або досудового слідства.
Відповідно до вимог ст.284КУпАП постанова про закриття справи виноситься при оголошенні усного зауваження, передачі матеріалів на розгляд громадської організації чи трудового колективу або передачі їх прокурору, органу досудового розслідування, а також при наявності обставин, передбачених ст.247 цього Кодексу.
За результатами розгляду справи про митне правопорушення, судом встановлені обставини, які дають підстави для перевірки обставин можливого існування факту виготовлення підроблених печаток підприємств, установ чи організацій незалежно від форми власності, які надають права, з метою використання його підроблювачем, а також використання завідомо підроблених документів, за що передбачена відповідальність за ч.ч.1, 4 ст.358 КК України.
Поміж іншого, суд вбачає і наявність обставин можливо вчинення іншого, більш тяжкого кримінального правопорушення, пов`язаного умисним ухиленням від сплати податків, зборів (обов`язкових платежів), передбаченого ст.212 КК України, з урахуванням долучених митним органом документів.
Такого висновку можна дійти виходячи з аналізу долученої митними органами Координаційно-моніторинговою митницею листом Департаменту міжнародного поліцейського співробітництва Національної поліції України віл 08.01.2024 №4091-2024 (вх. Координаційно-моніторингової митниці №121/4-14 від 09.01.2024) отримано відповідь від правоохоронних органів Республіки Угорщини стосовно перевірки вищезазначеної компанії-нерезидента.
За результатами отриманої інформації встановлено, що 14.07.2021 знято з реєстрації реєстраційний 09-09-032935 та податковий 29297245-2-09 номери компанії нерезидента «Janda Technologies KFT», а також 19.05.2023 компанія «Janda Technologies KFT» оголошена припиненою, дата початку процедури примусового зняття з реєстрації - 20.05.2023, дата ліквідації - 21.12.2023.
За результатами проведеної перевірки Одеською митницею товаросупровідних документів ТОВ «Неко Оілз» (код ЄДРПОУ 44665974), а саме контракту від 08.12.2022 № NO 081222-MWI, укладеного з компанією «Janda Technologies KFT» встановлено, що на печатки компанії нерезидента «Janda Technologies KFT» п`ятій сторінки контракту 08.12.2022 № NO 081222-MWI вказаний Adosczam (податковий номер): 29297245-2-09, який згідно інформації правоохоронних органів Республіки Угорщини знято з реєстрації 14.07.2021, хоча у реквізитах «Janda Technologies KFT» (покупець) вказаний новий податковий номер, як реєстраційний, а саме: Reg. No.: 29297245-2-05.
Враховуюче вищезазчену інформацію, встановлено, що поданий ТОВ «Неко Оілз» зовнішньоекономічний контракт від 08.12.2022 № NO 081222-MWI до митної декларації типу ЕК 10 ДР від 03.01.2023 № 23UA500530000019U8 не може вважатися дійсним, у зв`язку з тим, що на момент його підписання (08.12.2022) та митного оформлення (січень 2023 року) податковий номер 29297245-2-09 компанії нерезидента «Janda Technologies KFT» 14.07.2021 зняті з реєстрації.
Продавцем та відправником вказаного товару є ТОВ «Неко Оілз» (код ЄДРПОУ 44665974) в особі гр. України ОСОБА_1 , яка як керівник підприємства: організує, визначає, формулює, планує, здійснює і координує діяльність підприємства та в розумінні п. 43 ст. 4 МК України є посадовою особою цього підприємства.
Перебуваючи на посаді керівника підприємства, гр. ОСОБА_1 відповідає за фінансово-господарську діяльність підприємства і зобов`язана забезпечити надання до митного контролю і оформлення документи з достовірною та правдивою інформацією.
Виходячи з вищевикладеного встановлено, що всі зовнішньоекономічні контракти, які компанія ТОВ «Неко Оілз» подавала під митні оформлення, а саме: зовнішньоекономічний контракт від 08.12.2022 № NO 081222-MWI - є підробленими.
Проте, суд не є тим органом, який уповноважений здійснювати збирання доказів для встановлення наявності або відсутності складу кримінального правопорушення. Натомість, такими повноваженнями наділені правоохоронні органи, а суд в даному випадку зобов`язаний спрямувати такі матеріали до такого органу для прийняття рішення в порядку ст.214 КПК.
Дії митного органу, зокрема залишення поза увагою обставин, які можуть вказувати на наявність ознак кримінального правопорушення, також потребують додаткової перевірки. Крім того, обставини даного провадження, зокрема факти, пов`язані з виготовленням та використанням підробних документів, з можливою метою ухилення від сплати податків, або можливого тіньового виведення з держави грошових коштів, в особливо великих розмірах, зокрема на адреси невідомих контрагентів, які замасковані під дійсно існуючі іноземні підприємства, що використовуються як прикриття для здійснення легалізації грошових операцій, вочевидь впливає на протиправний відтік фінансовий ресурсів з країни.
Таким чином, встановлені в даній справі обставини, зокрема зафіксований митними органами факт відсутності будь-яких фінансових взаємовідносин між компанією ТОВ «Неко Оілз» та компанією «Janda Technologies KFT» за заявленим та поданим до митного органу зовнішньоекономічний контракт від 08.12.2022 № NO 081222-MWI, та більш того, незаконне використання відомостей про компанію «Janda Technologies KFT» з метою переміщення через митний кордон України товару у виді «Пшениця м`яка 3 класу, не насіннєва, врожаю 2021 року, насипом, українського походження. ДСТУ 3768:2019. Вага 23762 кг. Країна виробництва UA», митною вартістю 130 341,46 грн, в тому числі печатки та відомостей щодо власника компанії та його особистого підпису, можуть вказувати на наявність ознак кримінальних правопорушень, передбачених ст.ст. 212, 358 КК України.
Встановлені судом обставини, потребують перевірки в порядку ст.214 КПК України, направленої на встановлення та збирання доказів щодо обставин та осіб причетних до виготовлення підробних документів та подальшого їх надання митному органу та використання з метою вчинення фінансових операцій, пов`язаних з незаконним переміщенням вантажу сільськогосподарської продукції через митний кордон України.
За таких обставин, аналізуючи наведені обставини у їх сукупності, суд приходить до висновку, що наявні підстави для закриття провадження по справі, відповідно до вимог ч.2 ст.284 КУпАП, та направлення матеріалів справи про адміністративне правопорушення прокурору для прийняття рішення згідно вимог ст. 214 КПК України.
Керуючись ст.ст. 7, 253, 268, 284, 285, 294 КУпАП, ст.ст. 465, 471, 527, 529 МК України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
Провадження по справі про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , за ч.1 ст.483 МК України закрити на підставі ч.2 ст.284 КУпАП, а матеріали справи про адміністративне правопорушення надіслати на адресу керівника Одеської обласної прокуратури, для прийняття рішення в порядку ст. 214 КПК України.
Копію постанови суду, разом із матеріалами справи про адміністративне правопорушення за протоколом про порушення митних правил №0658/50000/24 від 03.06.2024 надіслати: керівнику Одеської обласної прокуратури для виконання; начальнику Одеської митниці ДМС України та ОСОБА_1 до відома.
Постанова оскарженню не підлягає.
С У Д Д Я: І.О. Поліщук
Суд | Малиновський районний суд м.Одеси |
Дата ухвалення рішення | 05.12.2024 |
Оприлюднено | 11.12.2024 |
Номер документу | 123615228 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю |
Адмінправопорушення
Малиновський районний суд м.Одеси
Поліщук І. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні