Постанова
від 10.12.2024 по справі 203/6210/24
КІРОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ДНІПРОПЕТРОВСЬКА

Справа № 203/6210/24

Провадження № 3/0203/2464/2024

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 грудня 2024 року суддя Кіровського районного суду м. Дніпропетровська Шрамко Л.Л., розглянувши матеріали, що надійшли від Департаменту формування доброчесності політичних фінансів Національного агентства з питань запобігання корупції, про притягнення до адміністративної відповідальності

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянки України, працюючої головою Політичної ради політичної партії «Справа», зареєстрованої та мешкаючої за адресою: АДРЕСА_1 , за ст.212-21 КУпАП,

В С Т А Н О В И В:

Згідно з протоколом Департаменту формування доброчесності політичних фінансів НАЗК № 50-33/372 від 21.10.2024 станом на дату складання протоколу про адміністративне правопорушення гр. ОСОБА_1 як голова Політичної ради політичної партії «Справа», ідентифікаційний код 36367458 не подано до Національного агентства Звіт за IV квартал 2020 року від 11.06.2024 через Єдиний державний реєстр звітності політичних партій про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру.

Так, відповідно з протоколу про адміністративне правопорушення вбачається, що відповідно до статті 17 Закону Національне агентство провело аналіз Звіту про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру (далі - Звіт), поданого політичною партією «Справа» (ідентифікаційний код 36367458, далі - Партія) за IV квартал 2020 року до Національного агентства (за підписом керівника Партії у паперовій формі та в електронному вигляді).

За результатами аналізу відповідності відомостей, зазначених у Звіті Партії за IV квартал 2020 року, з відомостями, що відображені у реєстрах, інших інформаційно-телекомунікаційних та довідкових системах, Національним агентством встановлено неповноту інформації, що полягає у невідображенні у Звіті Партії відомостей про майно, доходи, витрати і зобов язання фінансового характеру 42 місцевих організацій, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи.

Згідно з інформацією з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі - Єдиний державний реєстр), 10.04.2018 відбулися реєстраційні зміни до установчих документів юридичної особи (ідентифікаційний код 36367458) у вигляді зміни повного найменування, зміни скороченого найменування, зміни органу управління, інші зміни, у результаті яких Партія змінила своє найменування з «Політична партія «Право і справедливість» на «Політична партія «Справа», що не пов`язане зі злиттям, приєднанням, поділом чи перетворенням (зміною-організаційно-правової форми) Партії як юридичної особи.

Під час встановлення відповідності відомостей, зазначених у Звіті Партії, з відомостями, що відображені у Єдиному державному реєстрі, виявлено, що Партія за найменуванням «Право і справедливість» має 51 місцеву організацію, яка в установленому порядку набула статусу юридичної особи, проте у пункті 6 «Інформація про місцеві організації політичної партії, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи» розділу І «Загальні відомості» Звіту Партії за IV квартал 2020 року зазначено інформацію лише щодо 13 місцевих організацій Партії, відомості про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру яких додано до Звіту Партії.

Водночас до Звіту Партії за IV квартал 2020 року не додано інформацію про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру щодо 42 місцевих організацій (з них 3 місцеві організації знаходяться на тимчасово окупованій території, відповідно до переліку, затвердженого наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22.12.2022 №309 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23.12.2022 за№ 1668/39004), а саме:

1.Васильківська районна організація політичної партії «Право і Справедливість», ідентифікаційний код 36892855;

2.Верхньодніпровська районна організація політичної партії «Право і Справедливість» (ідентифікаційний код 36933571;

3.Вільногірська міська у Дніпропетровській області організація політичної партії «Право і Справедливість», ідентифікаційний код 36907049;

4.Дніпродзержинська міська у Дніпропетровській області організація політичної партії «Право і Справедливість», ідентифікаційний код 36980841;

5.Дніпропетровська районна організація політичної партії «Право і Справедливість», ідентифікаційний код 36933880;

6.Житомирська обласна організація політичної партії «Право і Справедливість», ідентифікаційний код 36617926;

7.Жовтоводська міська у Дніпропетровській області організація політичної партії «Право і Справедливість», ідентифікаційний код 36831106;

8.Закарпатська обласна організація політичної партії «Право і Справедливість», ідентифікаційний код 37014108;

9.Івано-Франківська міська організація політичної партії «Право і Справедливість», ідентифікаційний код 36497175;

10.Івано-Франківська обласна організація політичної партії «Право і Справедливість», ідентифікаційний код 36497149;

11.Києво-Святошинська районна організація політичної партії «Право і Справедливість», ідентифікаційний код 37228659;

12.Київська обласна організація політичної партії «Право і Справедливість», ідентифікаційний код 36964400;

13.Кременчуцька міська організація політичної партії «Право і Справедливість», ідентифікаційний код 36542788;

14.Криворізька міська організація політичної партії «Право і Справедливість», ідентифікаційний код 36876084;

15.Криничанська районна організація політичної партії «Право і Справедливість», ідентифікаційний код 36679694;

16.Львівська обласна організація політичної партії «Право і Справедливість», ідентифікаційний код 36545197;

17.Магдалинівська районна організація політичної партії «Право і Справедливість», ідентифікаційний код 36679610;

18.Нікопольська міська у Дніпропетровській області організація політичної партії «Право і Справедливість», ідентифікаційний код 36723968;

19.Нікопольськарайонна організація політичної партії «Право і Справедливість», ідентифікаційний код 36989743;

20.Новомосковська міська у Дніпропетровській області організація політичної партії «Право і Справедливість», ідентифікаційний код 36933257;

21. Новомосковська районна організація політичної партії «Право і Справедливість», ідентифікаційний код 36933262;

22.Одеська обласна організація політичної партії «Право і Справедливість», ідентифікаційний код 36611065;

23.Орджонікідзевська міська у Дніпропетровській області організація політичної партії «Право і Справедливість», ідентифікаційний код 36875824;

24.П`ятихатська районна організація політичної партії «Право і Справедливість», ідентифікаційний код 36723219,

25.Павлоградська районна організація політичної партії «Право і Справедливість», ідентифікаційний код 36199457;

26.Першотравенська міська у Дніпропетровській області організація політичної партії «Право і Справедливість», ідентифікаційний код 36517395;

27.Петриківська районна організація політичної партії «Право і Справедливість», ідентифікаційний код 36893435;

28.Петропавлівська районна організація політичної партії «Право і Справедливість», ідентифікаційний код 36725436;

29.Покровська районна організація політичної партії «Право і Справедливість», ідентифікаційний код 37004168;

30.Полтавська обласна організація політичної партії «Право і Справедливість», ідентифікаційний код 36514876;

31.Рівненська обласна організація політичної партії «Право і Справедливість», ідентифікаційний код 36565323;

32.Синельниківська міська у Дніпропетровській області організація політичної партії «Право і Справедливість», ідентифікаційний код 36354229;

33.Синельниківська районна у Дніпропетровській області організація політичної партії «Право і Справедливість», ідентифікаційний код 36910685;

34.Софіївська районна організація політичної партії «Право і Справедливість», ідентифікаційний код 37019064;

35.Сумська обласна організація політичної партії «Право і Справедливість», ідентифікаційний код 36550610;

36.Тернівська міська у Дніпропетровській області організація політичної партії «Право і Справедливість», ідентифікаційний код 35537096;

37.Томаківська районна організація політичної партії «Право і Справедливість», ідентифікаційний код 36729912;

38. Харківська обласна організація політичної партії «Право і Справедливість», ідентифікаційний код 36624294;

39. Хмельницька обласна організація політичної партії «Право і Справедливість», ідентифікаційний код 36580797;

40.Царичанська районна організація політичної партії «Право і Справедливість», ідентифікаційний код 36869763;

41.Чернігівська обласна організація політичної партії «Право і Справедливість», ідентифікаційний код 36555430;

42.Юр`ївська районна організація політичної партії «Право і Справедливість», ідентифікаційний код 35798241

З метою з`ясування вищезазначених обставин, Національне агентство направило Партії запит від 16.04.2024 № 50-20/26013-24 з наданням переліку місцевих організацій Партії, відомості про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру яких не додано до Звіту Партії.

Листом від 17.04.2024 № 1704/24 Партія повідомила, що 12.04.2018 відбулися реєстраційні зміни до установчих документів юридичної особи у вигляді зміни повного найменування, зміни скороченого найменування, зміни органу управління, інші зміни. Партія змінила своє найменування з «Політична партія «Право і справедливість» на «Політична партія «Справа».

Місцеві організації Партії, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи (перелічені у додатку до запиту Національного агентства від 16.04.2024 № 50-20/26013-24) не змінили назву на політична партія «Справа» і, відповідно до відомостей Єдиного державного реєстру, мають назву політична партія «Право і справедливість». Також вказаним листом повідомлено, що зв`язок з керівництвом таких місцевих організацій втрачено, тому у Партії відсутня можливість подати звіти зазначених місцевих організацій.

Оскільки відповідно до частини п`ятої статті 104 Цивільного кодексу України, юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до Єдиного державного реєстру запису про її припинення, до Звіту Партії за IV квартал 2020 року не додано інформацію про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового від 42 місцевих організацій політичної партії «Право і справедливість» (які не змінили назву на «політичної партії «Справа»).

Враховуючи, що політичні партії до початку функціонування електронної системи подання та оприлюднення звітів відповідно до положень пункту 2 розділу II «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України від 19.12.2019 № 410-ІХ «Про внесення змін до деяких законів України щодо запобігання і протидії політичній корупції» подавали звіти про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру в порядку та спосіб, визначені Законом, відсутність інформації про майно, доходи, витрати і зобов язання фінансового характеру від 42 місцевих організацій Партії, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи, є порушенням частини дев`ятої статті 17 Закону, підпункту 1 пункту 10 розділу II, абзацу другого пункту 1 розділу III Положення про порядок подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, затвердженого рішенням Національного агентства від 28.07.2016 № 2, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 25.08.2016 за № 1185/29315 (далі - Положення про порядок подання).

Виявлене порушення зафіксовано у Акті про проведення аналізу Звіту про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру політичної партії «Справа» від 11.06.2024 та Висновку про результати аналізу Звіту про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру політичної партії «Справа» за IV квартал 2020 року від 11.06.2024 № 819, затвердженому наказом Національного агентства від 12.06.2024 № 149/24, який опубліковано на офіційному вебсайті Національного агентства відповідно до вимог частини 25 статті 17 Закону.

ОСОБА_1 в судовому засіданні вину у вчинені правопорушення не визнала, зазначила, що не може бути суб`єктом правопорушення, оскільки до відповідальності за ст.212-21 КУпАП може бути притягнути юридична особа політична партія. Зауважила на неможливості отримання від 42 місцевих організацій необхідної інформації, оскільки у 2018 році було змінено назву політичної партії з «Право і справедливість» на нову назву «Справа», також було змінено керівництво партії, при цьому було втрачено зв`язок з керівництвом місцевих організацій. Просила закрити провадження по справі у зв`язку з відсутністю складу адміністративного правопорушення.

Суд вислухавши пояснення ОСОБА_1 , вивчивши матеріали справи, приходить до наступних висновків.

Частиною 1 статті 7 КУпАП передбачено, що ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше, як на підставах і в порядку, встановлених законом.

Статтею 212-21 КУпАП передбачена відповідальність за порушення встановленого порядку подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру у виді штрафу, але при цьому вказаною статтею не передбачено на кого може бути накладено штраф.

Отже, статтею 212-21 КУпАП не визначений суб`єкт адміністративного правопорушення, який може бути підданий адміністративному стягненню у вигляді штрафу, передбаченому санкцією цієї статті.

Системний аналіз норм глави 2 «Адміністративне правопорушення і адміністративна відповідальність» та ст.27 КУпАП дають підстави вважати, що суб`єктами у справах про адміністративні правопорушення можуть бути фізичні особи (громадяни України, іноземці, особи без громадянства), посадові особи та юридичні особи.

Таким чином, якщо виходити з аналізу об`єктивної сторони адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП, то суб`єктом цього правопорушення може бути особа, на яку чинним законом покладено обов`язок подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру.

Обов`язок подати до НАЗК звіт політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру покладено на політичну партію, що передбачено ч.7 ст. 17 Закону України «Про політичні партії України».

З матеріалів справи вбачається, що протокол про адміністративне правопорушення складено на ОСОБА_1 за ст. 212-21 КУпАП, як на керівника політичної партії «Справа».

ОСОБА_1 надала суду акт від 4 грудня 2024 року, складений нею, як головою Політичної Ради Політичної партії «СПРАВА», ОСОБА_2 , заступником Голови Політичної Ради Політичної партії «СПРАВА», ОСОБА_3 , Головою Центральної контрольно-ревізійної комісії Політичної партії «СПРАВА», в якому зазначено, що при здійсненні зв`язку с керівними органами 42 місцевих організацій, які в установленому порядку набули статус юридичної особи (перелік міститься у Додатку №1) за номерами телефонів, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань, встановлено, що зворотній зв`язок відсутній.

Дані фактичні обставини мають місце, починаючи з квітня 2018 року, коли відбулись реєстраційні зміни до установчих документів юридичної особи.

Отже, в судовому засіданні встановлено, що ОСОБА_4 , як голова Партії, прийняла можливих заходів для отримання від 42 місцевих організацій необхідної інформації, оскільки у 2018 році було змінено назву політичної партії з «Право і справедливість» на нову назву «Справа», також було змінено керівництво партії, при цьому було втрачено зв`язок з керівництвом місцевих організацій.

Відповідно до ст. 9 КУпАП адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умиснаабонеобережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність,права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Частиною 1 статті 247 КУпАП передбачено, що провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю у зв`язку з відсутність події і складу адміністративного правопорушення.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що в діях ОСОБА_1 , відсутній склад адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП, а тому відповідно до положень ст. 247 КУпАП провадження у справі підлягає закриттю.

На підставі викладено, керуючись ст. 44-3, ст. 247 КУпАП, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Провадження в справі про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за ст. 212-21 КУпАП - закрити у зв`язку з відсутністю в її діях складу адміністративного правопорушення.

Постанова набирає чинності після закінчення строку на її оскарження.

Постанова може бути оскаржена протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Скарга на постанову подається до Дніпровського апеляційного суду через Кіровський районний суд м. Дніпропетровська.

Суддя Л.Л. Шрамко

СудКіровський районний суд м.Дніпропетровська
Дата ухвалення рішення10.12.2024
Оприлюднено11.12.2024
Номер документу123623314
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення, що посягають на здійснення народного волевиявлення та встановлений порядок його забезпечення Порушення порядку подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту партії про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру

Судовий реєстр по справі —203/6210/24

Постанова від 10.12.2024

Адмінправопорушення

Кіровський районний суд м.Дніпропетровська

Шрамко Л. Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні