Постанова
від 09.12.2024 по справі 554/13025/24
ОКТЯБРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ПОЛТАВИ

Дата документу 09.12.2024Справа № 554/13025/24 Провадження № 3/554/2862/2024

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 грудня 2024 року м. Полтава

Суддя Октябрського районного суду міста Полтави Лизенко А. В., розглянувши матеріали справи про адміністративне правопорушення, які надійшли від Головного управління ДПС у Полтавській області про притягнення до адміністративної відповідальності

ОСОБА_1 , дата народження у протоколі не зазначена, проживає за адресою: АДРЕСА_1 , обіймає посаду керівника ТОВ НІКА-6 (місцезнаходження: Узвіз Подільський, 4, м.Полтава, код ЄДРПОУ 43895011), реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 , відомості про притягнення до адміністративної відповідальності протягом року та інші відомості за протоколом відсутні,

за адміністративне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 163-1 КУпАП

В С Т А Н О В И В :

22 листопада 2024 року до суду надійшов протокол про адміністративне правопорушення № 10779 від 19 листопада 2024 року за ч. 1 ст. 163-1 КУпАП, складений відносно ОСОБА_1 .

Відповідно до протоколу про адміністративне правопорушення керівник ТОВ НІКА-6 (код ЄДРПОУ 43895011) ОСОБА_1 несвоєчасно подав декларації акцизного податку за червень 2024 року, чим порушив вимоги, передбачені пп.49.18.1, п.49.18 ст.49 розділу ІІ, п.223.2 ст.223 розділу VI Податкового кодексу України, чим, на думку ініціатора складення протоколу, вчинив адміністративне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 163-1 КУпАП.

ОСОБА_1 у судове засідання не з`явився, будучи належним чином повідомленим про дату, час і місце судового засідання, клопотань про відкладення розгляду не надійшло, причини неявки не повідомив, що на думку судді, не перешкоджає розгляду цієї справи.

Дослідивши матеріали справи, суддя дійшов до таких висновків.

Відповідно до ч. 2 ст.38КУпАП якщо справи про адміністративні правопорушення відповідно до цьогоКодексучи інших законів підвідомчі суду (судді), стягнення може бути накладено не пізніш як через три місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - не пізніш як через три місяці з дня його виявлення, крім справ про адміністративні правопорушення, зазначені у частинах третій - шостій цієї статті.

Частина 1 ст. 163-1 КУпАП передбачає відповідальність за відсутність податкового обліку, порушення керівниками та іншими посадовими особами підприємств, установ, організацій встановленого законом порядку ведення податкового обліку, у тому числі неподання або несвоєчасне подання аудиторських висновків, подання яких передбачено законами України.

Зокрема, згідно з протоколом про адміністративне правопорушення № 10779 (далі - Протокол), датованому 19 листопада 2024 року, зазначено про порушення пп.49.18.1, п.49.18 ст.49 розділу ІІ, п.223.2 ст.223 розділу VI Податкового кодексу України (далі ПК України).

За змістом вказаного Протоколу, Акта про результати камеральної перевірки щодо неподання/несвоєчасного подання податкової звітності з акцизного податку з реалізації суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів (крім тих, що оподатковуються згідно з підпунктом 213.1.4 пункту 213.1 статті 213 Податкового кодексу України) щодо ТОВ НІКА-6 (код ЄДРПОУ 43895011) від № 13017/16-31-09-03/43895011 від 26 вересня 2024 року (а.с.3-5), розрахунку штрафних санкцій до акта перевірки ТОВ НІКА-6 (зворотній бік а.с.5) встановлені порушення щодо несвоєчасного подання податкової звітності з акцизного податку за червень 2024 року, з граничним терміном подання 22 липня 2024 року, фактично подано 23 липня 2024 року.

Більше того, у протоколі про адміністративне правопорушення датою вчинення правопорушення зазначено 23 липня 2024 року.

Своєю чергою, достатніх та переконливих доказів того, що це правопорушення було триваючим і тривало на момент його виявлення, до суду не надано.

Зрештою, надана суду автором протоколу копія акта перевірки також не містить відомостей, які б свідчили про тривалий характер зазначеного в протоколі порушення.

За таких обставин, із моменту вчинення правопорушення, яке є предметом розгляду цієї справи, минуло більше, ніж три місяці.

У пункті 17 постанови Верховного Суду від 03 травня 2018 року у справі № 487/2854/17 зазначається, що Кодекс України про адміністративні правопорушення не містить визначення поняття "триваюче" правопорушення. Проте, в теорії адміністративного права під триваючим правопорушенням розуміють тривале невиконання вимог правової норми у вигляді дії або бездіяльності. Характер триваючого правопорушення оцінюється судом в кожному конкретному випадку індивідуально.

Враховуючи вищевикладене, суддя приходить до переконання, що строк притягнення особи до адміністративної відповідальності сплинув до надходження матеріалів до суду.

Відповідно до п. 7 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочате, а розпочате підлягає закриттю в разі закінчення на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених ст.38 КУпАП.

Відповідно до Узагальненого Науково-консультативного висновку Науково-консультативної ради при Вищому адміністративному суді України, правової позиції Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду у справі № 308/8763/15-а (постанова від 11 липня 2018 року) логічне тлумачення абзацу першого статті 247КУпАП дозволяє дійти висновку, що встановлення зазначених у цій статті юридичних фактів є єдиною необхідною підставою для припинення будь-яких дій щодо притягнення особи до адміністративної відповідальності незалежно від встановлених будь-яких інших обставин, що підлягають з`ясуванню при розгляді справи про адміністративне правопорушення (стаття 280 КУпАП), у тому числі й вини особи у його вчиненні. Таким чином, при вирішенні питанняпро притягнення особи до адміністративної відповідальності, першочерговим є встановлення судом дотримання строку накладення адміністративного стягнення, за умови закінчення якого суд або уповноважений орган взагалі позбавлені можливості досліджувати та вирішувати питання про наявність в діях особи ознак адміністративного проступку.

Відповідно до ч. 6 ст. 13 Закону України Про судоустрій і статус суддів висновки щодо застосування норм права, викладені у постановах Верховного Суду, враховуються іншими судами при застосуванні таких норм права.

На підставі вищенаведеного, керуючись ст. ст. 38, 247, 283, 284 КУпАП, суддя

П О С Т А Н О В И В :

Справу про адміністративне правопорушення про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч. 1ст. 163-1 КУпАПзакрити на підставі п. 7 ст. 247 КУпАПу зв`язку із закінченням строку накладення адміністративного стягнення.

Постанова може бути оскаржена протягом десяти днів з дня винесення постанови шляхом подання апеляційної скарги до Полтавського апеляційного суду через Октябрський районний суд міста Полтави.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Суддя А. В. Лизенко

СудОктябрський районний суд м.Полтави
Дата ухвалення рішення09.12.2024
Оприлюднено11.12.2024
Номер документу123625467
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення в галузі торгівлі, громадського харчування, сфері послуг, в галузі фінансів і підприємницькій діяльності Порушення порядку ведення податкового обліку, надання аудиторських висновків

Судовий реєстр по справі —554/13025/24

Постанова від 09.12.2024

Адмінправопорушення

Октябрський районний суд м.Полтави

Лизенко А. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні