ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ
46025, м.Тернопіль, вул.Кн.Острозького, 14а, тел.:0352520573, e-mail: inbox@te.arbitr.gov.ua
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
03 грудня 2024 року м.Тернопіль Справа № 921/469/24 Господарський суд Тернопільської області
у складі судді Андрусик Н.О.
при секретарі судового засідання Мисліцькій Д.Б.
розглянув у відкритому судовому засіданні справу
за позовом: Дочірнього підприємства "ФАВОРИТ-1" Приватного підприємства "ДРУЖБА СЕРВІС-ЖИТЛО 1", місто Тернопіль
до відповідача: Фізичної особи-підприємця Гниди Ірини Євгенівни, місто Тернопіль
про стягнення 21 860,98грн,
за участю представників:
позивача: Пукало І.М., юрист, довіреність №10 від 04.07.2024;
відповідача: не з`явився.
Зміст позовних вимог.
Дочірнє підприємство "ФАВОРИТ-1" Приватного підприємства "ДРУЖБА СЕРВІС-ЖИТЛО 1", місто Тернопіль звернулося 25.07.2024 через підсистему "Електронний суд" ЄСІТС до Господарського суду Тернопільської області з позовом до Фізичної особи-підприємця Гниди Ірини Євгенівни, місто Тернопіль, про стягнення 18 502,03грн заборгованості з оплати послуг з управління багатоквартирним будинком за період з жовтня 2021 року по червень 2024 року, 2118,72 грн інфляційних нарахувань, 704,61 грн 3% річних та 535,62 грн пені, посилаючись на те, що відповідачка як співвласниця багатоквартирного будинку №8 по вул.Золотогірська в м.Тернополі не сплачує послуги відповідно до умов договору №216у від 24.09.2021.
Заперечення відповідача.
21.08.2024 відповідачкою подано відзив на позов без номера від 21.08.2024 (вх.№677), у якому повністю заперечено заявлені позовні вимоги, вказуючи на відсутність будь яких договірних правовідносин між нею та позивачем. Згідно заяви без номера від 15.10.2024 (вх. №7934) просила долучити до матеріалів справи докази надіслання позивачу 11.10.2024 копії відзиву б/н від 21.08.2024 (вх. №6677) на позовну заяву. Також просила розгляд справи здійснити без її участі.
Процесуальні дії суду.
Ухвалою суду від 12.08.2024 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження; судове засідання призначено на 10.09.2024
Ухвалою суду від 16.08.2024 судове засідання перенесено на 08.10.2024 у зв`язку із перебуванням судді Андрусик Н.О. у щорічній основній відпустці. У судовому засіданні 08.10.2024 оголошувалася перерва до 29.10.2024 для надання можливості сторонам надати додаткові докази.
Ухвалою від 12.08.2024 у задоволенні клопотання без номера від 06.08.2024 (вх.№6234 від 06.08.2024) про витребування доказів, - відмовлено.
Ухвалою суду від 29.10.2024 на підставі абз.2 ч.2, 4 ст. 170 ГПК України повернуто без розгляду відповідачу відзив на позовну заяву без номера від 21.08.2024 (вх. №6677).
Також ухвалою суду від 29.10.2024 задоволено заяву без номера від 28.10.2024 (вх.№8226 від 29.10.2024) Дочірнього підприємства "ФАВОРИТ-1" ПП "ДРУЖБА СЕРВІС-ЖИТЛО 1" про витребування доказів. В порядку ст.80, 81 ГПК України витребувано у Товариства з обмеженою відповідальністю "Міське бюро технічної інвентаризації" належним чином засвідчені копії: реєстраційного посвідчення №1771 від 24.03.2005 та договору купівлі-продажу від 17.02.2005, посвідченого Першою Тернопільською Державною нотаріальною конторою щодо набуття Гнидою Іриною Євгенівною у власність нежитлового приміщення за адресою: АДРЕСА_1 .
У зв`язку з цим, судове засідання відкладено на 19.11.2024, пізніше на 03.12.2024, враховуючи невиконання ТОВ "Міське бюро технічної інвентаризації" ухвали суду від 29.10.2024. Ухвалою суду від 19.11.2024 повторно витребувано додаткові докази.
28.11.2024 (вх.№9143) та 02.12.2024 (вх.№9200) від ТОВ "Міське бюро технічної інвентаризації" згідно з супровідними листами №507/07-2 від 06.11.2024, №543/07-2 від 27.11.2024, відповідно, надано копії договору купівлі-продажу від 14.02.2005, Акту прийому-передачі комунального майна від 17.02.2005 та реєстраційного посвідчення від 24.03.2005.
В судовому засіданні представник позивача підтримав позов з підстав, наведених у позовній заяві та з посиланням на наявні у справі докази.
Відповідачка в судове засідання не з`явилася, хоча про дату, час та місце проведення судового засідання повідомлена належним чином шляхом доставлення електронних копій ухвал суду по даній справі до електронного кабінету, зареєстрованого в підсистемі "Електронний суд", про що свідчать відповідні довідки про доставку відповідних електронних листів, які долучено до справи.
Оскільки неявка учасників справи, належним чином повідомлених про судове засідання, відповідно до норм ст.202 ГПК України, не є перешкодою для розгляду справи, тому судом розглянуто спір у даному судовому засіданні за наявними у справі матеріалами.
Відповідно до ч.ч.1, 2 ст.233 ГПК України, суди ухвалюють рішення іменем України негайно після закінчення судового розгляду.
Рішення приймаються в нарадчій кімнаті складом суду, який розглянув справу. Після виходу з нарадчої кімнати, відповідно до ст.240 ГПК України, у судовому засіданні 03.12.2024 проголошено вступну та резолютивну частини рішення.
Фактичні обставини справи.
За інформацією Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Гнида Ірина Євгенівна зареєстрована з 15.10.1997 фізична особа - суб`єкт підприємницької діяльності, про що в Реєстр 21.08.2012 внесено запис за №26460170001021822. Видами господарської діяльності відповідачки є: 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна (основний); 47.19 Інші види роздрібної торгівлі в неспеціалізованих магазинах.
Як вбачається з договору купівлі-продажу приміщення від 14.02.2005, що укладений між Управлінням обліку та контролю за використанням комунального майна Департаменту економіки як Продавцем та Фізичною особою-підприємцем Гнидою Іриною Євгенівною як Покупцем, Акту передачі комунального майна від 17.02.2005 та Реєстраційного посвідчення від 24.03.2005, виданого Тернопільським бюро технічної інвентаризації, відповідачка у справі набула у власність нежитлове приміщення, площею 165,3м2 , що розташоване у багатоквартирному житловому будинку № 8 по вул.Золотогірській у місті Тернополі.
Відповідно до статті 13 Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку», Порядку проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирного будинку, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 13 червня 2016 року № 150, на підставі протоколу засідання конкурсної комісії від 10.09.2021, рішення Виконавчого комітету Тернопільської міської ради від 22.09.2021 №850 «Про призначення управителя групи багатоквартирних будинків міста Тернополя» (https://ternopilcity.gov.ua/vikonavchiy-komitet/rishennya-vikonavchogo-komitetu-2019/53200.html) управителем будинку №8 по вул.Золотогірська, м.Тернопіль призначено Дочірнє підприємство "ФАВОРИТ-1" Приватного підприємства "ДРУЖБА СЕРВІС-ЖИТЛО 1" (п.1.4 рішення, згідно з додатком 4 до рішення порядковий номер 4 лоту №15).
24.09.2021 між Дочірнім підприємством "ФАВОРИТ-1" Приватного підприємства "ДРУЖБА СЕРВІС-ЖИТЛО 1" як Управителем та Співвласниками багатоквартирного будинку за № 8 за адресою м.Тернопіль, вул.Золотогірська в особі начальника Управління житлово-комунального господарства, благоустрою та екології Тернопільської міської ради укладено договір №216у про надання послуг з управління даним будинком (далі - договір), відповідно до умов якого Управитель зобов`язався надавати Співвласникам послуги з управління багатоквартирним будинком (далі - послуга з управління), а Співвласники зобов`язалися сплачувати Управителю послугу з управління згідно з вимогами законодавства та умовами договору (пункт 1 договору).
Додатками до даного договору є Список співвласників (додаток 1) із зазначенням площ квартир та приміщень, що перебувають у їх власності станом на дату укладення договору, а також Загальні відомості про будинок (додаток 2), які є невід`ємними його частинами.
Згідно з пунктом 3 договору, послуга з управління включає: утримання спільного майна багатоквартирного будинку, зокрема прибирання внутрішньобудинкових приміщень та прибудинкової території, виконання санітарно-технічних робіт, обслуговування внутрішньобудинкових систем (крім обслуговування внутрішньобудинкових систем, що використовуються для надання відповідної комунальної послуги у разі укладення індивідуальних договорів про надання такої послуг,и за умовами яких обслуговування таких систем здійснюється виконавцем), утримання ліфтів тощо; купівлю електричної енергії для забезпечення функціонування спільного майна багатоквартирного будинку; поточний ремонт спільного майна багатоквартирного будинку.
Послуга з управління надається відповідно до вимог до якості (додаток 4 до договору).
Технічна документація на будинок передається управителю згідно з Актом приймання-передачі технічної документації відповідно до додатка 3 до цього договору не пізніше 10 днів з дня, наступного за днем набрання чинності цим договору (пункт 4 договору).
У пункті 6 договору передбачено обов`язок кожного співвласника оплачувати Управителеві надані послуги з управління в порядку, за ціною та у строки, визначені договором.
Обов`язком Управителя, є забезпечення належного утримання спільного майна багатоквартирного будинку та прибудинкової території відповідно до нормативних вимог і цього договору; від власного імені укладання з підрядником необхідних договорів про виконання окремих робіт та послуг (пункт 8 договору).
Відповідно до пункту 10 договору, ціна послуги з управління становить 5 грн 50 коп. (в тому числі податок) на місяць за один квадратний метр загальної площі житлового або нежитлового приміщення у будинку та включає: витрати на утримання будинку та прибудинкової території і поточний ремонт спільного майна будинку у розмірі 5,025 грн , а також винагороду Управителю в розмірі 0,475 грн на місяць за один квадратний метр загальної площі.
У разі зміни протягом строку дії договору обсягу окремих складових витрат з причин, які не залежать від управителя, зокрема збільшення або зменшення податків і зборів, мінімальної заробітної плати, орендної плати та амортизаційних відрахувань, підвищення або зниження цін на паливно-енергетичні та інші матеріальні ресурси, сторони проводять коригування вартості послуг шляхом укладення додаткової угоди до даного договору. Зміна ціни послуги може проводитися шляхом коригування лише тих складових структури цін/тарифів, за якими відбулися цінові зміни в бік збільшення або зменшення. Інформація про зміну вартості послуги з управління будинком доводиться до відома Співвласників Управителем протягом 15 днів з моменту набрання чинності змін шляхом розміщення на офіційному сайті Управителя або на дошці оголошень в будинку та на зворотній частині рахунків (розділ договору "Інші умови").
Плата за послугу з управління нараховується щомісяця Управителем та вноситься кожним Співвласником не пізніше 20 числа місяця, наступного за розрахунковим (пункт 11 договору).
Також у пункті 18 договору визначено, що інформація про фактичні витрати відповідно до кошторису витрат на отримання будинку та прибудинкової території надається Управителем окремо на вимогу співвласника на надану ним електронну адресу.
Пунктом 24 договору передбачено, що за несвоєчасне та/або не в повному обсязі внесенні плати за послугу з управління Співвласники сплачують Управителю пеню в розмірі 0,01% суми простроченого платежу, яка нараховується за кожний день прострочення, але не вище 0,01% суми боргу за кожен день прострочення. Загальний розмір сплаченої пені не може перевищувати 100% загальної суми боргу. Нарахування пені починається з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку внесення плати за послугу з управління відповідно до пункту 11 цього договору.
Відповідно до пункту 25 договору внесення змін до умов цього договору здійснюється шляхом укладення додаткової угоди, якщо інше не передбачено цим договір договором.
Даний договір набрав чинності з 1 жовтня 2021 року терміном на один рік (пункт 30 договору). При цьому у пункті 31 договору узгоджено що у разі, якщо за один місяць до закінчення строку дії цього договору жодна із сторін не повідомить письмово іншій стороні про відмову від цього договору, то такий договір вважається продовженим на один рік.
Оскільки матеріали справи не містять доказів відмови сторін від цього договору, такий договір є продовженим.
Таким чином, Дочірнє підприємство «Фаворит-1» є управителем багатоквартирного будинку № 8 по вул. Золотогірській у місті Тернополі та надає послуги з управління зазначеним будинком на підставі договору.
Відповідно до Списку співвласників і площ квартир та приміщень, що перебувають в їх власності, у будинку №8 по вулиці Золотогірська в місті Тернополі (додаток 1 до договору) знаходиться нежитлове приміщення, загальною площею 165,3 м.кв.
Додаток 2 до договору містить загальні відомості про будинок №8 по вулиці Золотогірська в місті Тернопіль, згідно з якими будинок введено в експлуатацію у 1977 році, складається з двох п`ятиповерхових під`їздів з 30 квартир та три нежитлових приміщення.
Відповідно до Акту приймання-передачі технічної документації (додаток 3 до договору) Управителю 24 вересня 2021 року передано Технічний паспорт на будинок.
У додатку №4 до договору наведено вимоги щодо якості послуг з управління будинком, в якому наведено перелік робіт та послуг, а також періодичність їх виконання (надання) Управителем, зокрема:
- технічне обслуговування внутрішньобудинкових систем (згідно Норм часу та матеріально-технічних ресурсів, норм обслуговування для робітників при утриманні будинків і споруд і прибудинкових територій, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку будівництва та житлово-комунального господарства України №603 від 25 грудня 2013 року, але не менше двох разів на рік в межах кошторису витрат на рік);
- технічне обслуговування внутрішньобудинкових систем газопостачання (здійснюється за рахунок коштів співвласників за окремими договорами з газопостачальною організацією з урахуванням вимог Закону України "Про житлово-комунальні послуги" та Кодексу газорозподільних систем);
- прибирання прибудинкової території, підмітання території, прибирання газонів від випадкового сміття, прибирання контейнерних майданчиків (протягом дня за графіком, крім вихідних та неробочих днів), скошування трави у літній період (не менше двох разів на сезон), згортання опалого листя (за необхідності), в межах кошторису витрат на рік);
- прибирання приміщень загального користування, у тому числі допоміжних (вологе підмітання приміщень загального користування, сходових кліток - два рази на тиждень; миття сходових кліток - згідно графіку, але не рідше один раз в місяць; прибирання допоміжних приміщень - за необхідності, але не менше одного разу на рік в межах кошторису витрат на рік);
- прибирання снігу, посипання частини прибудинкової території, призначеної для проходу та проїзду, протиожеледними сумішами (за необхідності в зимовий період, в межах кошторису витрат на рік);
- утримання та догляд за зеленими насадженнями, розміщеними на прибудинкових територіях (за необхідності відповідно до вимог чинного законодавства в тому числі Закону України "Про благоустрій населених пунктів" та Правил утримання зелених насаджень у населених пунктах України, затверджених наказом Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України №105 від 10 квітня 2006 року);
- дератизація (за необхідності, але не менше чотирьох разів на рік в межах кошторису витрат на рік);
- дизінсекція (за необхідності в межах кошторису витрат на рік);
- поточний ремонт спільного майна будинку;
- поточний ремонт конструктивних елементів, технічних пристроїв будинків та елементів зовнішнього упорядження, що розміщені на закріпленій в установленому порядку прибудинковій території, в тому числі спортивних, дитячих та інших майданчиків та іншого спільного майна багатоквартирного будинку (згідно наказу Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства №150 від 10 серпня 2004 року "Про затвердження примірного переліку послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій та послуг з ремонту приміщень будинків споруд" в межах кошторису витрат на рік).
Відповідно до Кошторису витрат на утримання будинку та прибудинкової території по вулиці Золотогірська, 8 у місті Тернополі (додаток 5 до договору) до обов`язкового переліку робіт послуг та їх вартості включено, зокрема:
- технічне обслуговування внутрішньобудинкових систем (0,628 грн в місяць за 1 мІ загальної площі житлових та нежитлових приміщень у будинку);
- обслуговування системи диспетчеризації за наявності (0,133 грн в місяць за 1 м.кв загальною площею житлових та нежитлових приміщень у будинку);
- обслуговування димових та вентиляційних каналів (0,040 грн за 1 м.кв загальної площі житлових та нежитлових приміщень у будинку);
- поточний ремонт конструктивних елементів, технічних пристроїв будинків та елементів зовнішнього упорядження, що розміщені на закріпленні в установленому порядку прибудинковій території, в тому числі спортивних дитячих та інших майданчиків та іншого спільного майна багатоквартирного будинку (1 грн 116 коп. за 1 м.кв загальною площею житлових та нежитлових приміщень у будинку);
- поточний ремонт внутрішньобудинкових систем (0,557грн за 1 м.кв загальної площі житлових та нежитлових приміщень у будинку);
- прибирання прибудинкової території, прибирання снігу, посипання частини прибудинкової території, призначеної для проходу та проїзду, протиожеледними сумішами (1 грн 314 коп. за 1 м.кв загальною площею житлових та нежитлових приміщень у будинку);
- прибирання приміщень загального користування, у тому числі допоміжних (0,720 грн за 1 м.квзагальної площі житлових та нежитлових приміщень у будинку);
- дератизація (0,154 грн за 1 м.кв загальної площі житлових та нежитлових приміщень у будинку).
Загальна вартість послуг без урахування податку складає 4,75грн, а з урахуванням податку 5,025грн.
28.02.2024 між сторонами укладено додаткову угоду №2/216у до договору №216у, відповідно до якої змінено вартість послуги з управління шляхом внесення змін до пункту 10 договору , а саме: визначено ціну послуги з управління в розмірі 6,775 грн (в тому числі єдиний податок) на місяць за 1 м.кв загальної площі житлового або нежитлового приміщення у будинку котра включає:
- витрати на утримання будинку та прибудинкової території і поточний ремонт спільного майна будинку в розмірі 6,300 грн (без єдиного податку) за 1 м.кв загальної площі житлового або нежитлового приміщення у будинку відповідно до Кошторису витрат на утримання будинку та прибудинкової території (додаток 5 до договору);
- винагороду Управителю в розмірі 0,475 грн на місяць за 1 мІ загальної площі житлового або нежитлового приміщення у будинку.
Також, Кошторис витрат на утримання будинку та прибудинкової території (додаток 5 до договору) викладено у новій редакції та встановлено вартість робіт, послуг в наступному розмірі:
- технічне обслуговування внутрішньобудинкових систем (0,793 грн в місяць за 1 м.кв загальної площі житлових та нежитлових приміщень у будинку);
- обслуговування системи диспетчеризації за наявності (0,153 грн в місяць за 1 м.кв загальною площею житлових та нежитлових приміщень у будинку);
- обслуговування димових та вентиляційних каналів (0,051 грн за 1 м.кв загальної площі житлових та нежитлових приміщень у будинку);
- поточний ремонт конструктивних елементів, технічних пристроїв будинків та елементів зовнішнього упорядження, що розміщені на закріпленні в установленому порядку прибудинковій території, в тому числі спортивних дитячих та інших майданчиків та іншого спільного майна багатоквартирного будинку (1 грн 456 коп. за 1 м.кв загальною площею житлових та нежитлових приміщень у будинку);
- поточний ремонт внутрішньобудинкових систем (1 грн 007 коп. за 1 м.кв. загальної площі житлових та нежитлових приміщень у будинку);
- прибирання прибудинкової території, прибирання снігу, посипання частини прибудинкової території , призначеної для проходу та проїзду, протиожеледними сумішами (1 грн 424 коп. за 1 м.кв. загальною площею житлових та нежитлових приміщень у будинку);
- прибирання приміщень загального користування, у тому числі допоміжних (0,785 грн за 1 м.кв. загальної площі житлових та нежитлових приміщень у будинку);
- дератизація (0,154 грн за 1 м.кв загальної площі житлових та нежитлових приміщень у будинку);
- придбання електричної енергії для освітлення місць загального користування, живлення ліфтів та забезпечення функціонування іншого спільного майна багатоквартирного будинку (0,138 грн за 1 м.кв загальною площею житлових за нежитлових приміщень у будинку).
Загальна вартість послуг без урахування податку визначена в розмірі 5, 961грн, з урахуванням податку 6,30грн.
На підтвердження факту надання обов`язкових послуг підприємством долучено Акти:
- дератизації та дезінфекції за період з жовтня 2021 року по червень 2024 року (Акти приймання-передачі наданих послуг №275/4 за червень 2022 року на суму 4836 грн, №275/4 за серпень 2022 року на суму 4836 грн, №275/4 за жовтень 2022 року на суму 4836 грн, №275/4 за грудень 2022 року на суму 4836 грн, №275/4 за лютий 2024 року на суму 5797 грн, №275/4 за квітень 2024 року на суму 5797 грн, №275/4 за червень 2024 року на суму 1797 грн, №275/4 за лютий 2023 року на суму 5115 грн, №275/4 за квітень 2023 року на суму 5115 грн, №275/4 за червень 2023 року на суму 5115 грн, №275/4 за серпень 2023 року на суму 5115 грн, №275/4 за жовтень 2023 року на суму 5115, №275/4 за грудень 2023 року на суму 5115 грн, №638/1 за жовтень 2021 року на суму 3962 грн 30 коп., №638/1 за грудень 2021 року на суму 4017 грн 60 коп.);
- проведення ремонтно-будівельних робіт (Акт від 14 лютого 2022 року (очищення підвальних проходів від сміття), від 16 лютого 2022 року (відновлення освітлення в підвальних приміщеннях), від 28 квітня 2022 року (ремонт дитячого обладнання), від 24 травня 2022 року (косіння трави в дворі будинку), від 18 липня 2022 року (косіння трави в дворі будинку), від 19 липня 2022 року (фарбування обладнання та лавок на дитячому майданчику), від 12 травня 2023 року (завіз піску у пісочницю), від 23 травня 2023 року (косіння трави в дворі будинку), від 21 червня 2023 року (ремонт покрівлі над квартирами №14, №15, над сходовою), від 26 липня 2023 року (встановлення лавок в укритті в підвальному приміщенні), від 26 липня 2023 року (косіння трави в дворі будинку), від 20 вересня 2023 року (ремонт сходів, підмурівка підвалу (де укриття), штукатурка, набрезк), від 01 листопада 2023 року (ремонт покрівлі над ходовою кліткою біля квартири №29), котрі підписані працівниками позивача та мешканцями квартир.
Як зазначає позивач, оскільки приміщення, що належить відповідачу на праві власності, є нежитловим, то послугами з прибирання прибудинкової території, прибирання приміщень загального користування, придбання електричної енергії для освітлення місць загального користування, відповідач не користується. У зв`язку з цим, місячна вартість послуг за період з 01.10.2021 по 29.02.2024 для відповідача становила: 539,87 грн (165,3 м2 х (2,628 грн + 0,475 грн)+ 5% Єдиного податку, а місячна вартість послуг за період з 01.03.2024 по 30.06.2024 для відповідача становить 711,45 грн (165,3 м2 х (3,614 грн + 0,475 грн) + 5% Єдиного податку).
Вказує, що відповідачем не виконано свого обов`язку з оплати вартості послуг з утримання багатоквартирного будинку, нарахованої відповідно до площі нежитлового приміщення, що належить підприємцю, починаючи з жовтня 2021 року по червень 2024, тому позивач звернувся з даним позовом до суду з метою захисту своїх майнових прав, нарахувавши на прострочені платежі інфляційні втрати, 3% річних та пеню, котрі теж просив стягнути в судовому порядку.
Норми та джерела права, які застосовані судом при вирішенні спору.
Основні засади організаційних, господарських відносин, що виникають у сфері надання та споживання житлово-комунальних послуг між їхніми виробниками, виконавцями і споживачами, а також їхні права та обов`язки, регулюються Законом України "Про житлово-комунальні послуги".
Предметом регулювання вказаного закону є, зокрема відносини, що виникають у процесі надання споживачам послуг з управління багатоквартирним будинком (частина 1 статті 2 Закону України "Про житлово-комунальні послуги").
Відповідно до частин 1, 4 статті 12 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» надання житлово-комунальних послуг здійснюється виключно на договірних засадах. Порядок та особливості укладання, зміни і припинення договорів про надання житлово-комунальних послуг визначаються статтями 13-15 цього Закону.
Згідно з частин 1, 2 статті 11 Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку», управління багатоквартирним будинком управителем здійснюється на підставі договору про надання послуг з управління багатоквартирним будинком. Вартість послуг з управління багатоквартирним будинком визначається за згодою сторін та зазначається у договорі з управителем.
З`ясовано, що внаслідок не вирішення власниками квартир та нежитлових приміщень, що знаходяться у будинку №8 по вулиці Золотогірська в місті Тернополі, питання про створення об`єднання співвласників багатоквартирного будинку та обрання способу управління цим будинком, Виконавчим комітетом Тернопільської міської ради на конкурсних засадах визначено управителя цього будинку ДП «Фаворит 1» ПП «Дружба-сервіс Житло-1», з яким 24.09.2021 укладено договір №216у про надання послуг з управління будинком. За умовами договору Підприємство як Управитель зобов`язалося надавати співвласникам будинку послуги з управління багатоквартирним будинком по узгодженій сторонами ціні та у відповідності до Кошторису, а співвласники, в свою чергу, зобов`язалися сплачувати вартість послуг з управління згідно з вимогами законодавства та умовами договору.
Укладений договір №216у від 24.09.2021 за своєю правовою природою є договором про надання послуг з управління багатоквартирним будником.
Згідно з частини 6 статті 11 Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» договір з управителем укладається строком на один рік. Якщо за один місяць до закінчення зазначеного строку жодна із сторін не повідомить письмово іншу сторону про відмову від договору, договір вважається продовженим на наступний однорічний строк.
Доказів припинення договору №216у від 24.09.2021 матеріали справи не містять, як і доказів визначення уповноваженим органом чи співвласниками багатоквартирного будинку №8 по вул.Золотогірська в м.Тернополі іншого управителя будинку чи зміни форми управління будинком.
Матеріалами справи достовірно підтверджено, що Фізична особа-підприємець Гнида Ірина Євгенівна є власником нежитлового приміщення, площею 165,3м2 у багатоквартирному житловому будинку № 8 по вул.Золотогірській у місті Тернополі, що підтверджується правовстановлюючими документами, а саме: копією договору купівлі-продажу приміщення від 14.02.2005, Акту передачі комунального майна від 17.02.2005 та Реєстраційного посвідчення від 24.03.2005, виданого Тернопільським міським бюро технічної інвентаризації.
Не здійснення державної реєстрації права власності відповідачем в Реєстрі речових прав на нерухоме майно жодним чином не спростовує відсутності у відповідача права власності на придбане нею приміщення, реєстрацію якого посвідчено у встановленому порядку, згідно чинного на момент набуття нерухомого майна, законодавства України.
За положеннями статті 51 Цивільного кодексу України до підприємницької діяльності фізичних осіб застосовуються нормативно-правові акти, що регулюють підприємницьку діяльність юридичних осіб, якщо інше не встановлено законом або не випливає із суті відносин. Відповідно до статті 52 Цивільного кодексу України фізична особа - підприємець відповідає за зобов`язаннями, пов`язаними з підприємницькою діяльністю, усім своїм майном, крім майна, на яке згідно із законом не може бути звернено стягнення. При цьому, чинне законодавство не передбачає можливість реєстрації майна за фізичною особою - підприємцем, будь-яке майно (призначене чи не призначення для ведення підприємницької діяльності) підлягає реєстрації виключно як за фізичною особою, незалежно від наявності у неї статусу підприємця, оскільки вона з моменту реєстрації як фізична особа - підприємець не перестає існувати як фізична особа та відповідає за своїми зобов`язаннями, пов`язаними з підприємницькою діяльністю, усім своїм майном;
За інформацією Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Гнида Ірина Євгенівна зареєстрована з 15.10.1997 як суб`єкт підприємницької діяльності, про що в Реєстр 21.08.2012 внесено запис за №26460170001021822. Основними видами господарської діяльності є: надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна.
Доказів використання відповідачем спірного нерухомого майна для особистих (побутових) потреб матеріали справи не містять.
Тому, враховуючи низьку вірогідність використання придатного для ведення підприємницької діяльності нежитлового приміщення саме у побутових цілях фізичною особою, особливо за умови наявності у неї статусу підприємця та основного виду діяльності - здача в оренду нерухомого майна, про що свідчить наявна у справі копія договору оренди нежитлового приміщення №2 від 05.03.2019; відсутність відповідних доказів та наявність тільки усних пояснень та тверджень відповідача щодо невикористання спірного нежитлового приміщення у підприємницькій діяльності, а також встановлені вище обставини, докази та факти, суд приходить до висновку, що більш вірогідними є докази, які підтверджують використання відповідачем спірного нежитлового приміщення саме з підприємницькою (комерційною, господарською) метою.
Відповідно до частини 2 статті 7 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" індивідуальний споживач зобов`язаний, зокрема: укладати договори про надання житлово-комунальних послуг у порядку і випадках, визначених законом; оплачувати надані житлово-комунальні послуги за цінами/тарифами, встановленими відповідно до законодавства, у строки, встановлені відповідними договорами; у разі несвоєчасного здійснення платежів за житлово-комунальні послуги сплачувати пеню в розмірах, установлених законом або договорами про надання житлово-комунальних послуг; інформувати управителя, виконавців комунальних послуг про зміну власника житла (іншого об`єкта нерухомого майна) та про фактичну кількість осіб, які постійно проживають у житлі споживача, у випадках та порядку, передбачених договором.
Нормами частини 1 статті 10 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" встановлено, що ціни (тарифи) на житлово-комунальні послуги встановлюються за домовленістю сторін.
Ціна послуги з управління багатоквартирним будинком встановлюється договором про надання послуг з управління багатоквартирним будинком з розрахунку на один квадратний метр загальної площі житлового або нежитлового приміщення, якщо інше не визначено договором про надання послуг з управління багатоквартирним будинком, та включає: 1) витрати на утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території і поточний ремонт спільного майна багатоквартирного будинку відповідно до кошторису витрат на утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території, крім витрат на обслуговування внутрішньобудинкових систем, що використовуються для надання відповідної комунальної послуги, у разі укладення індивідуальних договорів про надання такої послуги, за умовами яких обслуговування таких систем здійснюється виконавцем; 2)винагороду управителю, яка визначається за згодою сторін.
Кошторис витрат на утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території є невід`ємною частиною договору про надання послуг з управління багатоквартирним будинком. Кошторис витрат на утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території враховує обов`язковий перелік робіт (послуг), який затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері житлово-комунального господарства, а також періодичність виконання (надання) робіт (послуг) з утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території. На вимогу споживача надається інформація про фактичні витрати управителя відповідно до кошторису витрат на утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території. На вимогу органу місцевого самоврядування надається інформація про кількісні та якісні показники наданих послуг з управління, їхню вартість, а також галузева звітність (частина 3 статті 10 Закону України "Про житлово-комунальні послуги").
Пунктом 1 частини 2 статті 11 Цивільного кодексу України передбачено, що підставами виникнення цивільних прав та обов`язків є, зокрема, договори та інші правочини.
Відповідно до загальних умов виконання зобов`язання, встановлених статтею 526 Цивільного кодексу України, зобов`язання повинно виконуватись належним чином згідно з умовами договору та вимогами Цивільного кодексу України, інших актів цивільного законодавства. Недотримання таких вимог призводить до порушення зобов`язань. Статтею 525 Цивільного кодексу України передбачено, що одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.
Як визначено частиною 1 статті 509 Цивільного кодексу України, зобов`язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку.
Відповідно до положень статей 1, 7 Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку" співвласник багатоквартирного будинку - це власник квартири або нежитлового приміщення у багатоквартирному будинку. Співвласник зобов`язаний своєчасно сплачувати за спожиті житлово-комунальні послуги.
Послуга з управління багатоквартирним будинком - результат господарської діяльності суб`єктів господарювання, спрямованої на забезпечення належних умов проживання і задоволення господарсько-побутових потреб мешканців будинку шляхом утримання і ремонту спільного майна багатоквартирного будинку та його прибудинкової території відповідно до умов договору;
Виконавець комунальної послуги - суб`єкт господарювання, предметом діяльності якого є надання житлово-комунальної послуги споживачу відповідно до умов договору;
Споживач житлово-комунальних послуг (далі - споживач) - індивідуальний або колективний споживач;
Індивідуальний споживач - фізична або юридична особа, яка є власником (співвласником) нерухомого майна, або за згодою власника іншій особі, яка користується об`єктом нерухомого майна і отримує житлово-комунальну послугу для власних потреб та з якою або від імені якої укладено відповідний договір про надання житлово-комунальної послуги.
У відповідності до статті 360 Цивільного Кодексу України співвласник відповідно до своєї частки у праві спільної часткової власності зобов`язаний брати участь у витратах на управління, утримання та збереження спільного майна, у сплаті податків, зборів (обов`язкових платежів), а також нести відповідальність перед третіми особами за зобов`язаннями, пов`язаними із спільним майном.
У статті 1 Закону України "Про відповідальність суб`єктів підприємницької діяльності за несвоєчасне внесення плати за спожиті комунальні послуги та утримання прибудинкових територій" унормовано, що суб`єкти підприємницької діяльності, які використовують нежилі будинки і приміщення, належні їм на праві власності або орендовані ними на підставі договору, для провадження цієї діяльності: сплачують комунальні послуги за тарифами, які у встановленому законодавством порядку відшкодовують повну вартість їх надання та пропорційну частку витрат на утримання прибудинкової території.
Положеннями статті 9 цього Закону визначений порядок оплати житлово-комунальних послуг, згідно з частинами 1-2 якої, споживач здійснює оплату за спожиті житлово-комунальні послуги щомісяця, якщо інший порядок та строки не визначені відповідним договором. Споживач не звільняється від оплати житлово-комунальних послуг, отриманих ним до укладення відповідного договору. За бажанням споживача оплата житлово-комунальних послуг може здійснюватися шляхом внесення авансових платежів згідно з умовами договору про надання відповідних житлово-комунальних послуг.
Враховуючи викладене, зазначеними нормами закону передбачено обов`язок споживача оплачувати житлово-комунальні послуги у строки, встановлені договором або законом. Слід відзначити, що навіть у разі відсутності письмового договору щодо надання житлово-комунальних послуг, споживач не звільняється від встановленого законом обов`язку здійснювати оплату послуг у повному обсязі, якщо він фактично користується ними.
Аналогічна правова позиція викладена у постановах Верховного Суду від 11.04.2018 у справі № 904/2238/17, від 10.05.2018 у справі № 904/2236/17 та від 16.10.2018 у справі № 904/7377/17, у постанові Великої Палати Верховного Суду від 07.07.2020 у справі № 712/8916/17-ц).
У даній справі є чинним договір №216у від 24.09.2021, згідно з яким позивачем як Управителем будинку, надавалися відповідні житлово-комунальні послуги. При цьому надання послуг за зазначеною адресою у спірний період не спростовано відповідачем.
Слід також відзначити, що відповідно до статті 27 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" у разі ненадання, надання не в повному обсязі або неналежної якості комунальних послуг споживач має право викликати виконавця комунальних послуг (його представника) для перевірки кількості та/або якості наданих послуг. За результатами перевірки якості надання комунальних послуг або якості послуг з управління багатоквартирним будинком складається акт-претензія, який підписується споживачем та виконавцем комунальної послуги або управителем (щодо послуги з управління багатоквартирним будинком). Виконавець комунальної послуги або управитель (щодо послуги з управління багатоквартирним будинком) зобов`язаний прибути на виклик споживача у строки, визначені в договорі про надання послуги, але не пізніше ніж протягом однієї доби з моменту отримання повідомлення споживача. Акт-претензія складається виконавцем комунальної послуги або управителем (щодо послуги з управління багатоквартирним будинком) та споживачем і повинен містити інформацію про те, в чому полягало ненадання, надання не в повному обсязі або неналежної якості комунальної послуги або послуги з управління багатоквартирним будинком, дату (строк) її ненадання, надання не в повному обсязі або неналежної якості, а також іншу інформацію, що характеризує ненадання послуг, надання їх не в повному обсязі або неналежної якості. У разі неприбуття виконавця комунальної послуги або управителя (щодо послуги з управління багатоквартирним будинком) в установлений строк або необґрунтованої відмови підписати акт-претензію такий акт підписується споживачем, а також не менш як двома споживачами відповідної послуги, які проживають (розташовані) в сусідніх будівлях (у приміщеннях - якщо послуга надається у багатоквартирному будинку), і надсилається виконавцю комунальної послуги або управителю (щодо послуги з управління багатоквартирним будинком) рекомендованим листом. Виконавець комунальної послуги або управитель (щодо послуги з управління багатоквартирним будинком) протягом п`яти робочих днів вирішує питання щодо задоволення вимог, викладених в акті-претензії, або видає (надсилає) споживачу обґрунтовану письмову відмову в задоволенні його претензії. У разі ненадання виконавцем (управителем) відповіді в установлений строк претензії споживача вважаються визнаними таким виконавцем (управителем).
Доказів складання актів-претензій щодо ненадання позивачем у період з жовтня 2021 року по червень 2024 року послуг; надання їх не в повному обсязі або надання послуг неналежної якості в порядку, визначеному статтею 27 Закону України "Про житлово-комунальні послуги", матеріали справи не містять. Жодного доказу на спростування наведених позивачем обставин чи контррозрахунку заявленої до стягнення суми відповідач суду не надав.
Отже, обов`язок відповідача сплачувати вартість послуг з управління багатоквартирним будинком, співвласником якого він є, адже володіє на праві приватної власності нежитловим приміщенням, розташованим у цьому будинку, витікає з закону та договору.
За приписами частини 1 статті 530 ЦК України встановлено, що якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).
Пунктом 11 договору визначено, що плата за послугу з управління нараховується щомісяця Управителем та вноситься кожним Співвласником не пізніше 20 числа місяця, наступного за розрахунковим.
Кошторисом витрат на утримання будинку та прибудинкової території по вул.Золотогірська, 8 в м.Тернополі (додаток 5 до договору), визначено вартість послуг/робіт, що надаються Управителем, згідно з переліком.
Обґрунтовуючи розмір щомісячного платежу за договором позивачем зазначено, що приміщення, яке належить відповідачу на праві власності, є нежитловим, а тому послугами з прибирання прибудинкової території, прибирання приміщень загального користування, придбання електричної енергії для освітлення місць загального користування, відповідач не користується.
З урахуванням цього, позивачем визначено:
- за період з 01.10.2021 по 29.02.2024 розмір щомісячного платежу в сумі 539,87 грн (165,3 м2 х (2,628 грн (сума витрат за Кошторисом без урахуванням послуг, якими відповідач не користується) + 0,475 грн - винагорода Управителя) + 5% Єдиного податку);
- за період з 01.03.2024 по 30.06.2024 розмір щомісячного платежу для відповідача в сумі 711,45 грн (165,3 м2 х (3,614 грн (сума витрат за Кошторисом без урахуванням послуг, якими відповідач не користується) + 0,475 грн - винагорода Управителя) + 5% Єдиного податку).
Однак, враховуючи наведений спосіб нарахувань, визначений позивачем у заяві від 06.08.2024, Кошторис витрат та встановлені обставини справи, суд дійшов висновку, що розмір щомісячного платежу для відповідача відповідно до площі нежитлових приміщень, належних йому на праві приватної власності, за період з жовтня 2021 року по лютий 2024 буде становити 538,57грн, а з березня 2024 року по червень 2024 709,71грн. Отже вартість послуг з управління становить 18 457,37грн.
В свою чергу, доказів на підтвердження оплати наданих позивачем у період з жовтня 2021 року по червень 2024 року послуг з утримання будинку та прибудинкової території по вул.Золотогірська, 8 в м.Тернополі відповідач не надав, доводи позивача щодо наявності боргу, шляхом надання належних доказів, не спростував.
Тому, суд визнає доводи позивача про порушення його майнових прав на загальну суму 18 457,37грн правомірними, не запереченими відповідачем у встановленому законом порядку, відтак, згідно з ст.15 ЦК України, порушене право позивача підлягає судовому захисту шляхом примусового стягнення з відповідача 18 457,37грн боргу. Вимоги в частині 44,66 грн боргу є безпідставними, з огляду на їх невірний розрахунок.
Відповідно до ст.611 ЦК України у разі порушення зобов`язання, настають правові наслідки, встановлені договором або законом.
Правовий аналіз статей 524, 533-535, 625 ЦК України свідчить, що грошовим є зобов`язання, яке виражається в грошових одиницях України (грошовому еквіваленті в іноземній валюті), тобто будь-яке зобов`язання зі сплати коштів.
Правовими наслідками порушення грошового зобов`язання, тобто зобов`язання сплатити гроші, є обов`язок сплатити не лише суму основного боргу, а й інфляційні нарахування, що обраховуються як різниця добутку суми основного боргу на індекс (індекси) інфляції, та проценти річних від простроченої суми основного боргу у відповідності до ст.625 ЦК України.
Приписами частини другої статті 625 Цивільного кодексу України передбачено, що боржник, який прострочив виконання грошового зобов`язання, на вимогу кредитора зобов`язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.
Згідно зі статтею 625 ЦК України боржник не звільняється від відповідальності за неможливість виконання ним грошового зобов`язання.
Позивачем у зв`язку з простроченням відповідачем грошових зобов`язань по внесенню щомісячних платежів на утримання будинку здійснено нарахування на прострочені платежі із збільшеною складовою суми основного боргу три відсотки річних за період з 21.11.2021 по 25.07.2024 в розмірі 704,61грн та здійснено нарахування інфляційних втрат за період з 21.11.2021 по 31.07.2024 в розмірі 2118,72грн.
Оцінивши подані позивачем розрахунки, здійснивши власний розрахунок інфляційних втрат та 3% річних за кожен з прострочених платежів окремо за заявлений позивачем період, судом встановлено, що такі становлять 2219,07грн інфляційних втрат та 720,54грн 3% річних, тому, враховуючи, що: позивачем заявлено до стягнення такі санкції в меншому розмірі; суд не вправі виходити за межі заявлених позовних вимог (ч.2 ст.237 ГПК України), тому визнає вимоги правомірними, обґрунтованими, відтак такими, що підлягають до задоволення в заявленій сумі (розрахунок суду долучено).
Також позивачем заявлено до стягнення пеню в розмірі 535,62грн.
Відповідно до ст. 549 Цивільного кодексу України неустойкою (штрафом, пенею) є грошова сума або інше майно, які боржник повинен передати кредиторові у разі порушення боржником зобов`язання. Пенею є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми несвоєчасно виконаного грошового зобов`язання за кожен день прострочення виконання.
Відповідно до статті 26 Закону України від 09.11.2017 № 2189-VIII «Про житлово-комунальні послуги» у разі несвоєчасного здійснення платежів за житлово-комунальні послуги споживач зобов`язаний сплатити пеню в розмірі, встановленому в договорі, але не вище 0,01 відсотка суми боргу за кожен день прострочення. Загальний розмір сплаченої пені не може перевищувати 100 відсотків загальної суми боргу.
З цією нормою закону кореспондується пункт 24 договору, яким передбачено, що за несвоєчасне та/або не в повному обсязі внесення плати за послугу з управління Співвласники сплачують Управителю пеню в розмірі 0,01% від суми простроченого платежу, яка нараховується за кожний день прострочення, але не вище 0,01% суми боргу за кожен день прострочення. Загальний розмір сплаченої пені не може перевищувати 100% загальної суми боргу.
Як вже зазначалося, позивачем нараховано на суми прострочених платежів за період з 21.11.2021 по 25.07.2024 та заявлено до стягнення 535,62грн пені.
Слід відзначити, що за умовами договору, нарахування пені починається з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку внесення плати за послугу з управління відповідно до пункту 11 цього договору (20-й день місяця, наступного за розрахунковим).
Відтак, з урахуванням пункту 24 договору, нарахування пені на прострочений платіж за жовтень 2021 року є правомірним з 22 листопада 2021 року, за квітень 2022 року - з 23 травня 2022 року, за липень 2022 року - з 22 серпня 2022 року, за грудень 2022 року - з 23 січня 2023 року, за квітень 2023 року - з 22 травня 2023 року, за вересень 2023 року - з 23 жовтня 2023 року, за грудень 2023 року - з 22 січня 2024 року, за березень 2024 року - з 22 квітня 2024 року та за червень 2024 року - з 22 липня 2024 року, а не з 21-го числа кожного місяця за розрахунками позивача.
Відтак, здійснивши власний арифметичний розрахунок суми пені (не виходячи за межі позовних вимог), судом визначено, що правомірними та обґрунтованими є вимоги про стягнення 535,62грн пені (розрахунок суду додається).
Висновки господарського суду за результатами вирішення спору.
Відповідно до ст.20 Цивільного кодексу України право на захист особа здійснює на свій розсуд.
Відповідно до змісту п. 3 ч. 2 ст. 129 Конституції України, ст. 13, ч. 1 ст. 74 ГПК України, кожна сторона повинна довести належними і допустимими доказами ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять до предмету доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування (ч. 1 ст. 76 ГПК України).
Обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування (ч. 1 ст. 77 ГПК України).
Дослідивши подані позивачем докази суд визнав їх належними, допустимими, достовірними, а також вірогідними і взаємозв`язаними у сукупності доказами в розумінні ст.86 Господарського процесуального кодексу України. На підставі цих доказів, з урахуванням встановлених обставин по справі та діючого законодавства, суд дійшов до висновку про обґрунтованість вимог позивача частково. В даному спорі подані позивачем докази відповідачем жодним чином не спростовані.
За таких обставин, позовні вимоги підлягають до задоволення частково, шляхом стягнення з відповідача 18457,37грн заборгованості з оплати послуг з управління багатоквартирним будинком за період з жовтня 2021 року по червень 2024 року, 2118,72 грн інфляційних нарахувань, 704,61 грн 3% річних та 535,62 грн пені.
В позові в частині стягнення 44,66 грн боргу суд відмовляє у зв`язку з їх невірним обрахунком.
Розподіл судових витрат.
Судові витрати у вигляді сплаченого позивачем судового збору, в силу ст.129 ГПК України, покладаються на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.
Керуючись ст.ст.4, 11, 42, 46, 73, 74, 76-79, 86, 91, 123, 129, 219, 220, 222, 233, 236-238, 240, 241, 252 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -
ВИРІШИВ:
1. Позов задовольнити частково.
2. Стягнути з Фізичної особи-підприємця Гниди Ірини Євгенівни ( АДРЕСА_2 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 ) на користь Дочірнього підприємства "ФАВОРИТ-1" Приватного підприємства "ДРУЖБА СЕРВІС-ЖИТЛО 1" (вулиця Спадиста, будинок 8, місто Тернопіль, ідентифікаційний код 35642731) - 18 457,37грн заборгованості, 2118,72грн інфляційних нарахувань, 704,61грн 3% річних, 535,65грн пені, 2417,56грн в повернення сплаченого судового збору.
Видати наказ після набрання судовим рішенням законної сили.
3. В решті позову відмовити.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Судове рішення складено та підписано 09.12.2024.
Суддя Н.О. Андрусик
Суд | Господарський суд Тернопільської області |
Дата ухвалення рішення | 03.12.2024 |
Оприлюднено | 11.12.2024 |
Номер документу | 123636535 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань надання послуг |
Господарське
Господарський суд Тернопільської області
Андрусик Н.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні