Новоселицький районний суд чернівецької області
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
Реєстрація03.12.2024
Справа № 720/2720/24
Провадження № 3/720/1068/24
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 грудня 2024 року суддя Новоселицького районного суду Чернівецької області Ляху Г.О., розглянувши справу про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, непрацюючого, проживаючого в АДРЕСА_1 , за ст. 188-57 Кодексу України про адміністративні правопорушення,-
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 притягується до адміністративної відповідальності у зв`язку із тим, шо він 04 вересня 2024 року близько 10 години 00 хвилин перебуваючи по вул. Лісовій в с. Бояни Чернівецького району Чернівецької області та будучи водієм, не виконав вимогу центрального органу виконавчої влади, щодо перевірки державних вимог нормативів вагових або габаритних параметрів, а саме не виконав вимогу щодо супроводження транспортного засобу до найближчого місця зважування для здійснення габаритно-вагового контролю.
Його дії кваліфіковані за ст. 188-57 КУпАП.
ОСОБА_1 , будучи належним чином повідомленим про час і місце судового розгляду справи, в судове засідання не з`явився без поважних для суду причин.
Захисник Соник В.В. заявив клопотання про закриття провадження у справі, оскільки працівниками був порушений порядок проведення габаритно-вагового контролю. Так до протоколу про адміністративне правопорушення не додано акт про відмову від проходження габаритно-вагового контрою та рішення уповноваженого суб`єкта про супроводження. Окрім того зазначив, що ст. 188-57 КУпАП є банкетною та відсилає до окремого нормативно-правового акту, який регулює вказану діяльність. За вказаних обставин, просив провадження по справі закрити у зв`язку із відсутністю в його діях події та складу адміністративного правопорушення.
Суд, дослідивши матеріали справи, дійшов висновку, що провадження по справі слід закрити, у зв`язку із відсутністю в діях ОСОБА_1 події та складу адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 188-57 КУпАП з наступних підстав.
Так, згідно ст.7КУпАП провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.
Статтею 245КУпАП передбачено, що завданням провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом.
Згідно положень ст. 251 КУпАП протокол про адміністративне правопорушення є доказом у справі про адміністративне правопорушення, на підставі якого встановлюється наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність особи у його вчиненні, та інші обставини, що мають значення для вирішення справи. Під час розгляду справ про адміністративне правопорушення надається оцінка саме обставинам, які були викладені в протоколі.
За змістом ст.ст. 251, 280 КУпАП доказуванню при розгляді справи про адміністративне правопорушення належними та допустимими доказами підлягає подія щодо вчинення адміністративного правопорушення, вина особи у його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності на інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Відповідно до ст.188-57КУпАП адміністративна відповідальність настає за невиконання законних вимог посадових осіб центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, щодо перевірки дотримання вимог законодавства про автомобільний транспорт, усунення порушень законодавства з безпеки на автомобільному транспорті або створення перешкод для виконання покладених на них обов`язків, завдань.
Диспозиція сформульованої в ст.188-57КУпАП норми є бланкетною, тобто такою, що відсилає до норм закону, зокрема до Закону України«Про автомобільнийтранспорт» та Правил дорожньогоруху України.
Судом встановлено, що протоколі про адміністративне правопорушення відсутні посилання на норми закону, якими передбачена така вимога посадових осіб Укртрансбезпеки, тобто не зазначено яку конкретно правову норму або пункт Правил дорожнього руху було порушено ОСОБА_1 що позбавляє останнього його можливості здійснювати предметний захист, порушує його процесуальні права, в тому числі право на захист.
На підтвердження вини ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, до матеріалів справи додано протокол про адміністративне правопорушення, відео фіксацію складання протоколу, направлення на рейдову перевірку та фото-таблицею.
Проте, вищенаведені докази вини ОСОБА_1 у невиконанні законних вимог посадових осіб центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті не можна вважати достатніми та допустимими, а сам по собі протокол про адміністративне правопорушення без наявності інших доказів підтвердження вини особи, не може свідчити про наявність адміністративного правопорушення за ст. 188-57 КУпАП.
Більше того, навіть за умови визнання особою свої вини у вчиненні правопорушення, такий факт не може бути достатнім доказом правомірності рішення суб`єкта владних повноважень і не звільняє останнього від доведення його правомірності (постанова ВС/КАС № 537/2088/17 від 15 травня 2019 року).
Так, порядок супроводження автомобільного транспортного засобу, що має ознаки порушення нормативів вагових або габаритних параметрів, до найближчого місця зважування для здійснення габаритно-вагового контролю, а також заборони подальшого руху такого автомобільного транспортного засобу, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 19 травня 2023 року № 513
Відповідно до п. 5 вказаного порядку, у разі виявлення ознак порушення нормативів вагових або габаритних параметрів, визначених у пункті 4 цього Порядку, посадова особа приймає рішення просупроводження автомобільноготранспортного засобу за формою згідно з додатком 1 до найближчого місця зважування (стаціонарного або пересувного пункту габаритно-вагового контролю).
Згідно до п. 7 порядку супровадження, зупинення посадовою особою транспортного засобу, що має ознаки порушення нормативів вагових або габаритних параметрів, для здійснення габаритно-вагового контролю проводиться відповідно до вимог розділу 15 Правил дорожнього руху та Порядку зупинення транспортного засобу, що здійснює автомобільні перевезення пасажирів та вантажів, посадовими особами Державної служби з безпеки на транспорті та її територіальних органів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 травня 2013 р. № 422 «Деякі питання автомобільних перевезень пасажирів та вантажів».
Системний аналіз зазначених вище норм Закону свідчить, що підставою для складення протоколу про адміністративне правопорушення є рішення про супроводження автомобільного транспортного засобу та акту про відмову від проходження габаритно-вагового контролю.
Отже, винуватість ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 188-57 КУпАП, а саме невиконання законної вимоги посадових осіб від проходження габаритно-вагового контролю не доведена поза розумним сумнівом, а усі сумніви щодо доведеності винуватості необхідно тлумачити на користь особи, яка притягається до відповідальності (ст.62 Конституції України).
Як свідчать відеозаписи бодікамер працівників Укртрансбезпеки, ОСОБА_1 на місці було запропоновано проїхати для проведення габаритно-вагового контролю, однак рішення та акту щодо відмови останнього не було складено.
Тому, наявні у справі відеоматеріали з боді-камери працівника Укртрансбезпеки критеріям допустимого доказу також не відповідають, оскільки відео-зйомка не відображає всі обставини викладені у протоколі про адміністративне правопорушення.
Вищевикладене свідчить про те, що працівниками Укртрансбезпеки не дотримано відповідного доказового забезпечення, що передбачає такий рівень доказування, який не залишає жодних розумних сумнівів щодо доведеності вини особи, яка притягається до адміністративної відповідальності.
Суддя не має права самостійно відшукувати докази винуватості особи у вчиненні правопорушення. Адже діючи таким чином, суд неминуче перебиратиме на себе функції обвинувача, позбавляючись статусу незалежного органу правосуддя, що є порушенням ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.
За змістом ст. 252 КУпАП орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.
Рішенням Конституційного суду України від 22.12.2010 року №23-рп/2010, яке є обов`язковим до виконання на території України, передбачено, що фактичні дані або будь-які інші докази, одержані в незаконний спосіб, а саме: з порушенням конституційних прав і свобод людини і громадянина; з порушенням встановлених законом порядку, засобів, джерел отримання фактичних даних; не уповноваженою на те особою тощо є неналежними доказами.
Статтею 17Закону України«Про виконаннярішень тазастосування практикиЄвропейського судуз правлюдини» передбачено, що суди застосовують при розгляді справи Конвенцію прозахист правлюдини іосновоположних свобод 1950 року та практику Європейського суду з прав людини як джерело права.
Європейський суд з прав людини в своїх рішеннях, зокрема по справам «Кобець проти України» від 14 лютого 2008 року, «Берктай проти Туреччини» від 08 лютого 2001 року, «Лавенте проти Латвії» від 07 листопада 2002 року неодноразово вказує, що оцінюючи докази суд застосовує принцип доведення «за відсутності розумних підстав для сумніву», що може бути результатом цілої низки ознак або достатньо вагомих, чітких і узгоджених між собою неспростованих презумпцій.
Приймаючи до уваги, що викладені у протоколі обставини не знайшли свого підтвердження, то вина ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення за ст. 188-57 КУпАП, а саме невиконання законної вимоги посадових осіб уповноважених підрозділів Укртрансбезпеки від проходження габаритно-вагового контролю поза розумним сумнівом не доведена, у зв`язку із чим провадження у справі про адміністративне правопорушення за ст. 188-57 КУпАП слід закрити за відсутністю в його діях події та складу адміністративного правопорушення.
Керуючись ст. 62 Конституції України, ст.ст. 9, 188-57, 221, 247 п.7, 283, 284 Кодексу України про адміністративні правопорушення, суддя,-
ПОСТАНОВИВ:
Провадження по справі про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за ст. 188-57 Кодексу України про адміністративні правопорушення закрити у зв`язку з відсутністю події та складу адміністративного правопорушення на підставі ст. 247 п. 1 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Постанова може бути оскаржена в десятиденний строк з дня її винесення через Новоселицький районний суд до Чернівецького апеляційного суду.
Суддя Ляху Г.О.
Суд | Новоселицький районний суд Чернівецької області |
Дата ухвалення рішення | 03.12.2024 |
Оприлюднено | 11.12.2024 |
Номер документу | 123637835 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення, що посягають на встановлений порядок управління Невиконання законних вимог посадових осіб центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті |
Адмінправопорушення
Новоселицький районний суд Чернівецької області
Ляху Г. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні