Ухвала
від 02.12.2024 по справі 156/1494/24
ІВАНИЧІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 156/1494/24

Провадження № 2-о/156/60/24

У Х В А Л А

про передачу справи до іншого суду

02 грудня 2024 року сел.Іваничі

Суддя Іваничівськогорайонного судуВолинської областіБєлоусова А. Є. , ознайомившись зі змістом заяви окремого провадження ОСОБА_1 , представник заявника адвокат Боровенко Дмитро Володимирович, заінтересовані особи: ОСОБА_2 , Служба у справах дітей Володимир - Волинської районної державної адміністрації, про встановлення факту перебування дітей на утриманні, доданими до заяви матеріалами,

ВСТАНОВИВ:

До суду надійшла 28.11.2024 заява окремого провадження ОСОБА_1 про встановлення факту, що має юридичне значення.

Відповідно до ч.3 ст. 294 Цивільного процесуального кодексу (ЦПК) України справи окремого провадження розглядаються судом з додержанням загальних правил, встановлених цим Кодексом, за винятком положень щодо змагальності та меж судового розгляду.

Згідно із п.2 ч.1 ст. 315 ЦПК України в порядку окремого провадження суд розглядає, зокрема, справи про встановлення факту перебування фізичної особи на утриманні.

Заява фізичної особи про встановлення факту, що має юридичне значення, подається до суду за місцем її проживання (ч.1 ст. 316 ЦПК України).

У поданій заяві зареєстроване місце проживання ОСОБА_1 вказане за адресою: АДРЕСА_1 . Така ж адреса зареєстрованого проживання заявника підтверджена наданою копією окремих сторінок паспорта громадянина України серії НОМЕР_1 , виданого 14.11.2014 Жовківським РВ ГУ ДМС України у Львівській області, на ім`я ОСОБА_1 . Фактичним місцем проживання ОСОБА_1 (згідно з інформацією з заяви) є адреса: АДРЕСА_2 .

Відповідно до ст. 3 Закону України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні» від 11.12.2003 № 1382-IV (зі змінами): вільний вибір місця проживання чи перебування - право громадянина України, а також іноземця та особи без громадянства, які на законних підставах перебувають на території України, на вибір адміністративно-територіальної одиниці, де вони хочуть проживати чи перебувати; місце перебування - житло або спеціалізована соціальна установа для бездомних осіб, інший надавач соціальних послуг з проживанням, у якому особа, яка отримала довідку про звернення за захистом в Україні, проживає строком менше шести місяців на рік або отримує соціальні послуги; місце проживання - житло з присвоєною у встановленому законом порядку адресою, в якому особа проживає, а також заклад для бездомних осіб, інший надавач соціальних послуг з проживанням, стаціонарна соціально-медична установа та інші заклади соціальної підтримки (догляду), у яких особа отримує соціальні послуги.

У п.4 Порядку декларування та реєстрації місця проживання (перебування), затв. постановою Кабінету Міністрів України від 07.02.2022 № 265 (зі змінами), передбачено, що особа може задекларувати/зареєструвати своє місце проживання (перебування) лише за однією адресою. У разі коли особа проживає у двох і більше місцях, вона здійснює декларування/реєстрацію місця проживання (перебування) за однією з таких адрес за власним вибором. За адресою задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування) з особою ведеться офіційне листування та вручення офіційної кореспонденції. Згадані положення не поширюються на осіб, адреса задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування) яких знаходиться на територіях, на яких ведуться бойові дії, або тимчасово окупованих Російською Федерацією територіях, включених до переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого Мінреінтеграції, для яких не визначена дата завершення бойових дій (припинення можливості бойових дій) або тимчасової окупації. Така особа може задекларувати/зареєструвати місце свого проживання без зняття з реєстрації місця свого попереднього проживання.

Результат аналізу змісту вказаних норм дозволяє зробити висновок, що особа може мати декілька місць проживання/перебування. Водночас законодавством визначено необхідність проведення реєстрації (декларування) місця проживання/перебування особи, яка може бути здійснена тільки за однією адресою за її власним вибором.

У постанові Верховного Суду у складі Об`єднаної палати Касаційного цивільного суду від 24.06.2024 у справі № 554/7669/21 (провадження № 61-5805сво23) висловлені правові позиції щодо застосування наведених норм законодавства України, згідно з якими реєстрація (декларування) місця проживання/перебування у встановленому порядку має значення для реалізації окремих прав особи, зокрема, під час вибору суду, якому підсудна справа, у нормах ЦПК України для цілей визначення територіальної підсудності справи передбачено використання лише зареєстрованого місця проживання, фактичне місце проживання фізичної особи не має правового значення.

Відповідно до ст. 125 Конституції України, ст.17 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» судоустрій в Україні будується за принципами територіальності, спеціалізації та інстанційності. Суди утворюються, реорганізуються і ліквідуються законом.

Разом із тим, згідно з п.3-1 розділу XII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про судоустрій і статус суддів» до набрання чинності законом України щодо зміни системи місцевих судів на території України у зв`язку з утворенням (ліквідацією) районів відповідні місцеві суди продовжують здійснювати свої повноваження у межах територіальної юрисдикції, визначеної до набрання чинності Постановою Верховної Ради України "Про утворення та ліквідацію районів" від 17.07.2020 № 807-IX, але не довше ніж один рік з дня припинення чи скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні", затвердженого Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX».

Згідно з листом Ради суддів України від 22.07.2020 № 9рс-466/20-вих, адресованим головам місцевих та апеляційних загальних судів, до зміни системи судоустрою та приведення її у відповідність до нового адміністративно-територіального устрою шляхом утворення, реорганізації чи ліквідації судів, місцеві загальні суди продовжують здійснювати розгляд справ в межах раніше утворених районів та раніше визначеного адміністративно-територіального устрою.

За таких обставин вбачається, що заява окремого провадження ОСОБА_1 була подана не до належного суду, цивільна справа не віднесена до територіальної підсудності (юрисдикції) Іваничівського районного суду Волинської області, натомість підсудна Жовківському районному суду Львівської області.

Відповідно до п.1 ч.1 ст. 31 ЦПК України суд передає справу на розгляд іншому суду, зокрема, якщо справа належить до територіальної юрисдикції (підсудності) іншого суду.

З огляду на це, суддя вважає за необхідне з метою дотримання правил підсудності, для забезпечення справедливого розгляду заяви окремого провадження ОСОБА_1 про встановлення факту, що має юридичне значення, судом, встановленим законом, передати справу № 156/1494/24 на розгляд до Жовківського районного суду Львівської області.

Керуючись ст. 31, 294,315,316 ЦПК України, суддя

ПОСТАНОВЛЯЄ:

Цивільну справу за заявою окремого провадження ОСОБА_1 про встановлення факту, що має юридичне значення - передати на розгляд іншого суду Жовківського районного суду Львівської області (юридична адреса: вул. Героїв України, буд. 3-А, м. Жовква, Львівський район, Львівська область, 80300).

Копію цієї ухвали направити на адресу заявника ОСОБА_1 (представника заявника адвоката Боровенка Д.В.).

Ухвала може бути оскаржена до Волинського апеляційного суду шляхом подання апеляційної скарги протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення

Учасник справи, якому ухвала суду не була вручена у день її проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду. Строк на апеляційне оскарження може бути також поновлений в разі пропуску з інших поважних причин.

Передача справи на розгляд іншого суду за встановленою підсудністю з підстави, передбаченої п.1 ч.1 ст. 31 ЦПК України, здійснюється на підставі ухвали суду не пізніше п`яти днів після закінчення строку на її оскарження, а в разі подання скарги - не пізніше п`яти днів після залишення її без задоволення.

Суддя А. Є. Бєлоусов

СудІваничівський районний суд Волинської області
Дата ухвалення рішення02.12.2024
Оприлюднено12.12.2024
Номер документу123641336
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи окремого провадження Справи про встановлення фактів, що мають юридичне значення, з них: інших фактів, з них:.

Судовий реєстр по справі —156/1494/24

Ухвала від 02.12.2024

Цивільне

Іваничівський районний суд Волинської області

Бєлоусов А. Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні