Рішення
від 09.12.2024 по справі 200/6805/24
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

09 грудня 2024 року Справа№200/6805/24

Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Череповського Є.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ПРОКОМ МІСЬКБУД ПРОЕКТ (84301, Донецька область, м. Краматорськ, вул. Академічна, 27, оф. 1, ЄДРПОУ 41422405) до Головного управління ДПС у Донецький області (87515, Донецька область, м. Маріуполь, вул. Італійська буд. 59, ЄДРПОУ 44070187), Державної податкової служби України (04053, м. Київ, площа Львівська, 8, ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

30.09.2024 року Товариство з обмеженою відповідальністю ПРОКОМ МІСЬКБУД ПРОЕКТ (далі - Позивач) звернулося до Донецького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Донецький області (далі Відповідач 1), Державної податкової служби України (далі Відповідач 2), в якому просить суд:

визнати протиправними та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Донецькій області (адреса: 87515, Донецька область, м. Маріуполь, вул. Італійська, 59, ЄДРПОУ 44070187) про відмову у реєстрації податкових накладних, складених Товариством з обмеженою відповідальністю ПРОКОМ МІСЬКБУД ПРОЕКТ (адреса: 84301, Донецька обл. м. Краматорськ, вул. Академічна, 27, оф.1, ЄДРПОУ 41422405): 1) № 11218998/41422405 від 12.06.2024 року про відмову у реєстрації податкової накладної №6 від 05.02.2024р. на загальну суму 60358.98 грн, у т.ч. ПДВ 10059,83 грн. 2) № 11219000/41422405 від 12.06.2024 року про відмову у реєстрації податкової накладної №30 від 18.04.2024р. на загальну суму 55014,00 грн, у т.ч. ПДВ 9169,00 грн.

зобов`язати Державну податкову службу України (04053, м. Київ, Львівська пл., буд. 8, ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складені Товариством з обмеженою відповідальністю ПРОКОМ МІСЬКБУД ПРОЕКТ (адреса: 84301, Донецька обл. м. Краматорськ, вул. Академічна, 27, оф.1, ЄДРПОУ 41422405) податкові накладні: №6 від 05.02.2024р. на загальну суму 60358.98 грн, у т.ч. ПДВ 10059,83 грн.; №30 від 18.04.2024р. на загальну суму 55014,00 грн, у т.ч. ПДВ 9169,00 грн. датою їх фактичного надходження до контролюючого органу.

В обґрунтування позовних вимог Позивач зазначив, що 23 лютого 2024р. направило на реєстрацію податкову накладну №6 від 05.02.2024р. на загальну суму 60358.98 грн, у т.ч. ПДВ 10059,83 грн. на покупця ТОВ «Моноліт-Центр» (КОД ЄДРПОУ34722653). Було отримано квитанцію від 24.02.2024 про зупинення реєстрації цієї накладної. На виконання вимоги п.п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України були надані пояснення і додані відповідні документи на підтвердження, що відповідають фактичним обставинам господарської операції. 12.06.2024 р. комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Донецькій області прийнято рішення № 11218998/41422405 про відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

30 квітня 2024р. направило на реєстрацію податкову накладну №30 від 18.04.2024р. на загальну суму 55014,00 грн, у т.ч. ПДВ 9169,00 грн. на покупця ТОВ «Моноліт-Центр» (КОД ЄДРПОУ34722653). Було отримано квитанцію № 9112289956 від 30.04.2024 про зупинення реєстрації цієї накладної. На виконання вимоги п.п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України були надані пояснення і додані відповідні документи на підтвердження, що відповідають фактичним обставинам господарської операції. 12.06.2024 р. комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Донецькій області прийнято рішення № 11219000/41422405 про відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Вказані рішення було оскаржено у адміністративному порядку до ДПС України.

Рішеннями за результатами розгляду скарг щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 28.06.2024р. комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних залишено скаргу без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.

Позивач вважає прийняті рішення і дії Відповідачів протиправними, прийнятими і вчиненими з порушенням законодавства і такими, що не відповідають фактичним обставинам і грубо порушують права і законні інтереси Позивача.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 07 жовтня 2024 року відкрито провадження в адміністративній справі та призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін.

Відповідачем 1 через канцелярію суду надано відзив на позовну заяву, відповідно до якого заперечував проти позову та просив суд відмовити у задоволенні позовних вимог з наступних підстав.

Відповідач зазначає, що Відповідно до п.201.16 ст.201 розділу V Податкового кодексу України (далі Кодекс) реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі ЄРПН) може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України. В свою чергу постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, зі змінами (далі Порядок №1165).

Згідно з пунктом 5 Порядку №1165, Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну / розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Податкова накладна / розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій. У відповідності до пункту 6 Порядку №1165, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну / розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється. Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня. У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У відповідності до пунктів 5, 6 Порядку №1165, подані на реєстрацію в ЄРПН податкові накладні ТОВ «ПРОКОМ МІСЬКБУД ПРОЕКТ», після проведення перевірки на відповідність ознакам безумовної реєстрації, були автоматично перевірені щодо відповідності критеріям ризиковості здійснення операцій, які зазначені у додадку 3 до Порядку №1165. Після цього, за результатами автоматизованого моніторингу податкових накладних було встановлено, що відображені операції у ПН від 05.02.2024 № 3 та від 18.04.2024 № 30 відповідають пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операції, тому реєстрація таких ПН була зупинена на підставі пункту 7 Порядку №1165.

Згідно з пунктом 4 Порядку прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 № 520 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13.12.2019 за № 1245/34216 (далі Порядок № 520), у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі. Згідно з пунктом 7 Порядку № 520, письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС засобів електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги" (із змінами, внесеними згідно з наказом Міністерства фінансів України від 12.01.2023 року № 19, у редакції наказу Міністерства фінансів України від 14.07.2023 № 394, враховуючи зміни, внесені наказом Міністерства фінансів України від 04.08.2023 № 428).

На підставі пункту 9 Порядку № 520, комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком 1 до Порядку № 520.

Пунктом 44 Порядку №1165 визначено, що комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні).

При поданні додаткових пояснень та документів необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН Позивачем не було надано жодного документа щодо підтвердження придбання товарів, транспортування продукції Відтак, Відповідачем 1 було правомірно, відповідно до вимог Порядку № 520, прийнято рішення про відмову в реєстрації податкових накладних на підставі ненадання Позивачем копій необхідних документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі. Враховуючи вищенаведене, вважаємо, що позивачем не подано контролюючому органу належні та достатні копії первинних документів, для розгляду питання про прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, а тому рішення Головного управління ДПС у Донецькій області про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийняті правомірно і не підлягає скасуванню.

У Постанові Верховного суду від 02.07.2024 №440/5004/23 зазначено: «Суд погоджується з висновками судів попередніх інстанцій стосовно того, що подані позивачем документи, не можуть вважатися достатніми для підтвердження операції. Отже, враховуючи встановлені обставини справи, Верховний Суд погоджується з висновками судів попереднії інстанцій про те, що оскаржуване рішення про відмову у реєстрації ПН/розрахунку корегування, з урахуванням наданих платником податків документів, прийнято в межах, на підставі, у спосіб та у формі, що передбачені діючим законодавством». До того ж просимо суд взяти до уваги позицію Верховного Суду, викладену у постанові від 13 лютого 2024 року у справі № 240/5563/23, про те, що ненадання позивачем (надання в неповному обсязі) копії документів відповідно до пункту 5 Порядку №520 є підставою для контролюючого органу прийняти рішення про відмову в реєстрації податкових накладних в ЄРПН.

Відповідно до судової практика Верховного Суду, яка викладеної, зокрема у постановах від 16.05.2023 року по справі № 340/3358/22 та від 13.03.2023 року по справі № 240/12029/21, де Верховний Суд зазначає, що позивачем до контролюючого органу не було надано належні та достатні копії первинних документів, для розгляду питання про прийняття рішення про реєстрацію спірної податкової накладної. Відтак, рішення комісії з питань зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН прийнято у порядку та у відповідності до вимог чинного податкового законодавства. Так, у постанові Верховного Суду від 04.12.2019 у справі № 8

З огляду на наведене, відповідач 1 вважає, що дана позовна заява задоволенню не підлягає.

Відповідач 2 не погодившись з доводами позивача викладеними у позовній заяві надав відзив на позовну заяву аналогічного змісту відзиву відповідача 1.

15.10.2024 року Відповідачем 1 та Відповідачем 2 були подані клопотання про розгляд справи в порядку загального позовного провадження.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 09 грудня 2024 року у задоволенні клопотання Головного управління ДПС у Донецькій області та Державної податкової служби України про розгляд справи в порядку загального позовного провадженнябуло відмовлено.

Відповідно до ч. 5ст. 262 КАС Українисуд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.

Згідностатті 258 Кодексу адміністративного судочинства Українисуд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.

З огляду на вищевикладене справа розглядається судом в спрощеному позовному провадженні без виклику сторін.

Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю ПРОКОМ МІСЬКБУД ПРОЕКТ зареєстровано в якості юридичної особи 27.06.2017. Номер запису: 10741020000067805. Мiсцезнаходження: Україна, 84333, Донецька область, місто Краматорськ, вулиця Академічна, будинок 27, офіс 1, код ЄДРПОУ 41422405.

Види економічної діяльності: 46.73 Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням (основний) 16.10 Лісопильне та стругальне виробництво 16.29 Виробництво інших виробів з деревини; виготовлення виробів з корка, соломки та рослинних матеріалів для плетіння 23.31 Виробництво керамічних плиток і плит 23.63 Виробництво бетонних розчинів, готових для використання 42.99 Будівництво інших споруд, н.в.і.у. 43.12 Підготовчі роботи на будівельному майданчику 43.31 Штукатурні роботи 43.32 Установлення столярних виробів 43.34 Малярні роботи та скління 43.39 Інші роботи із завершення будівництва 43.99 Інші спеціалізовані будівельні роботи, н.в.і.у. 46.49 Оптова торгівля іншими товарами господарського призначення 46.74 Оптова торгівля залізними виробами, водопровідним і опалювальним устаткованням і приладдям до нього 47.52 Роздрібна торгівля залізними виробами, будівельними матеріалами та санітарно-технічними виробами в спеціалізованих магазинах 47.54 Роздрібна торгівля побутовими електротоварами в спеціалізованих магазинах 41.10 Організація будівництва будівель 41.20 Будівництво житлових і нежитлових будівель 82.11 Надання комбінованих офісних адміністративних послуг 69.20 Діяльність у сфері бухгалтерського обліку й аудиту; консультування з питань оподаткування 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна 49.42 Надання послуг перевезення речей (переїзду) 49.41 Вантажний автомобільний транспорт 73.20 Дослідження кон`юнктури ринку та виявлення громадської думки 45.32 Роздрібна торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів 47.11 Роздрібна торгівля в неспеціалізованих магазинах переважно продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами 47.19 Інші види роздрібної торгівлі в неспеціалізованих магазинах 47.25 Роздрібна торгівля напоями в спеціалізованих магазинах 47.71 Роздрібна торгівля одягом у спеціалізованих магазинах 47.72 Роздрібна торгівля взуттям і шкіряними виробами в спеціалізованих магазинах 47.74 Роздрібна торгівля медичними й ортопедичними товарами в спеціалізованих магазинах 47.75 Роздрібна торгівля косметичними товарами та туалетними приналежностями в спеціалізованих магазинах 47.76 Роздрібна торгівля квітами, рослинами, насінням, добривами, домашніми тваринами та кормами для них у спеціалізованих магазинах 47.77 Роздрібна торгівля годинниками та ювелірними виробами в спеціалізованих магазинах 49.20 Вантажний залізничний транспорт 49.31 Пасажирський наземний транспорт міського та приміського сполучення 49.32 Надання послуг таксі 49.39 Інший пасажирський наземний транспорт, н.в.і.у. 52.10 Складське господарство 52.21 Допоміжне обслуговування наземного транспорту 52.24 Транспортне оброблення вантажів 52.29 Інша допоміжна діяльність у сфері транспорту.

23 лютого 2024р. Позивачем було подано на реєстрацію податкову накладну №6 від 05.02.2024р. на загальну суму 60358.98 грн, у т.ч. ПДВ 10059,83 грн. на покупця ТОВ «Моноліт-Центр» (КОД ЄДРПОУ34722653).

Однак, згідно отриманої квитанції від 23.02.2024 рокув ЄРПН зареєстровано за № 9038448799 про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних податкова накладна № 6 від 05.02.2024 року була збережена, реєстрація зупинена. Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної від 05.02.2024 №6 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 3209, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомляємо: показник "D"=1.9108%, "Рпоточ"=65187.4. Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

На виконання квитанції, позивачем було направлено повідомлення №2 від 20.05.2024 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинено. В наданих пояснення було зазначено: ТОВ "Проком Міськбуд Проект" використовує для здійснення господарської діяльності та розміщення апарату управління підприємством об`єкт нерухомості по договору ссуди № 1\23-01 від 02.01.2023р. офісне приміщення за адресою: м. Краматорськ, вул. Академічна, буд.27 та згідно договору тимчасової безоплатної довгострокової оренди Комплексу нежитлових будівель та споруд та земельної ділянки № 03\01 \2023 від 03.01.2023р., складські приміщення та земельну ділянку під стоянку та ремонтну базу автотранспорту за адресою: м. Краматорськ, вул. Об`їзна, буд 1. Орендодавець - ОСОБА_1 (ІПН НОМЕР_1 ) про що до органів ДПС було надіслане повідомлення за формою 20-ОПП.

ТОВ "Проком Міськбуд Проект" має у власності транспортні засоби та транспортні засоби в аренді, які використовує для здійснення транспортних послуг та перевезення товарів для своїх потреб (ОСВ сч. 105 додається). Окрім того, Виконавець постійно придбаває інструменти, інвентар, матеріали, електроенергію та запчастини, які відповідають характеру діяльності Виконавця (про що свідчать вхідні податкові накладні постачальників таких товарів, зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних), (акти списання запчастин додається) Також постійно придбає паливо. Постачальниками палива є ТОВ «Компанія ОККО - БІЗНЕС» (код ЄДРПОУ 44800224), договір №35ПК-38588\23 купівлі-продажу товарів з використанням паливних карток від 19.07.2023р. (копія договору в додатку до пояснення), ТОВ «Укрнафта-Постач» (код ЄДРПОУ 43012009) договір поставки №ПК-00290 від 06.11.2023р. з використанням паливних карток, (копія договору в додатку до пояснення)(Акти списання палива додається). На дату подання Повідомлення підприємство у штаті має 8 найманих працівникам з яких 6 - водії автотранспортних засобів. Середньооблікова кількість штатних працівників (СКШП) у 1 кварталі 2024 року склала 9 чоловік, а середня заробітна плата в розрахунку на 1 такого працівника в 1 кварталі 2024 року на нашому підприємстві склала 7235,00 грн., про що свідчать дані звіту Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку. З початку попереднього року керівник та/або засновник не змінювались та середньомісячна чисельність працюючих за останні 12 місяців налічує не менше 7 чоловік. Підприємство не є кінцевим споживачем та експортером товарів.

У січні 2023 року ТОВ "Проком Міськбуд Проект" уклав договір поставки № 03/01/23 від 03.01.2023р. на поставку будівельних матеріалів, обладнання та інших ТМЦ (надалі Товар). Замовником є ТОВ "МОНОЛІТ-ЦЕНТР" (код ЄДРПОУ 34722653) (копія договору в додатку до пояснення).

Стосовно Товарів «код товару згідно УКТЗЕД - 3209» через які сталося блокування, повідомляємо наступне: Згідно замовлення (Рахунок-фактура № 49 від 05.02.2024р.) (копія в додатку до пояснення) на суму 60358,98 грн., у т.ч. ПДВ 10059,98 грн., ТОВ "Проком Міськбуд Проект" 05.02.2024р. здійснив поставку матеріалів (надалі Товар) на адресу ТОВ «МОНОЛІТ-ЦЕНТР», факт якої підтверджує видаткова накладна за №44 від 05.02.2024р. (копія в додатку до пояснення), яка була підписана представниками обох Сторін на суму 60358,98 грн., у т.ч. ПДВ 10059,98 грн. На поточний рахунок нашого підприємства були перераховані ТОВ "МОНОЛІТ-ЦЕНТР кошти у сумі на суму 60358,98 грн., згідно платіжної інструкції № 39119 від 05.02.24 (копія в додатку до пояснення). ТОВ "Проком Міськбуд Проект" на адресу ТОВ «"МОНОЛІТ-ЦЕНТР» була виписана податкова накладна №6 від 05.02.2024р. на суму на суму 60358,98 грн., у т.ч. ПДВ 10059,98 грн. (реєстраційний № 9038448799) (копія в додатку до пояснення). Постачальником Товару (код товару згідно УКТЗЕД - 3209) є ТОВ «ФАРБИ КОЛОРИТ» (код ДРФО 24726322). У лютому 2018 року ТОВ "Проком Міськбуд Проект" уклав договір поставки № TR0101103 від 01.02.2019р. на поставку будівельних матеріалів, обладнання та інших ТМЦ (надалі Товар). З постачальником ТОВ «ФАРБИ КОЛОРИТ» (код ДРФО 24726322) (копія договору в додатку до пояснення). Згідно замовлення №Ті000017812 від 02.10.2018р. на суму 23242,35 грн., у т.ч. ПДВ - 3873,73 грн., за яке було здійснено оплату 03.10.18р., замовлення № Ті000018302 від 10.08.2018 р. на суму 52614,96 грн., у т.ч ПДВ - 8769,16 грн., за яке здійснено оплату 04.10.2018р. (копія в додатку до пояснення), замовлення №Ті0000111055 від 10.06.2020 на суму 412,35 у т.ч. ПДВ - 68,73 грн., за яке здійснено оплату 10.06.2020р., замовлення №Ті000010810 від 26.06.2019 на суму 22003,54 у т.ч. ПДВ 3667,26 грн., за яке здійснено оплату 27.06.2019р. Поставка товару відбулася 27.06.2019р., факт якої підтверджує видаткова накладна за № Ті000010810 від 27.06.19 (копія в додатку до пояснення) яка була підписана представниками обох Сторін на суму 22003,54 у т.ч. ПДВ - 3667,26 грн. та ТТН від Ті000011798 - Ті000011804 від 03.07.2019 (копія в додатку до пояснення). Поставка товару відбулася 10.06.2020р., факт якої підтверджує видаткова накладна за № Ті000009443 від 10.06.2020 (копія в додатку до пояснення) яка була підписана представниками обох Сторін на суму 412,35 у т.ч. ПДВ 68,73 грн. Поставка товару відбулася 04.10.2018р., факт якої підтверджує видаткова накладна за № Ті000018302 від 04.10.2018 (копія в додатку до пояснення) яка була підписана представниками обох Сторін на суму 52614,96 грн., у т.ч ПДВ 8769,16 грн. та ТТН від Ті000017812 - Ті000017814 від 04.10.2018 (копія в додатку до пояснення) та видаткова накладна за № Ті000018304 від 04.10.2018 (копія в додатку до пояснення) яка була підписана представниками обох Сторін на суму 23242,35 грн., у т.ч. ПДВ 3873,73 грн. та ТТН від Ті000017812 - Ті000017814 від 04.10.2018 (копія в додатку до пояснення).

ТОВ «ФАРБИ КОЛОРИТ» на адресу ТОВ "Проком Міськбуд Проект" були виписані: податкова накладна № 618 від 10.06.2020р. на суму 412,35 у т.ч. ПДВ 68,73 грн. (реєстраційний №9144024155) (копія в додатку до пояснення); податкова накладна № 1805 від 27.06.2019р. на суму 22003,54 у т.ч. ПДВ 3667,26 грн. (реєстраційний № 9147726270) (копія в додатку до пояснення); податкова накладна №330 від 04.10.2018р. на суму 52614,96 грн., у т.ч ПДВ 8769,16 грн. (реєстраційний №9230631659) (копія в додатку до пояснення); податкова накладна №332 від 04.10.2018р. на суму 22003,54 у т.ч. ПДВ 3667,26 грн. (реєстраційний № 9230631640) (копія в додатку до пояснення).

Таким чином, зважаючи на вищенаведену інформацію, ТОВ "Проком Міськбуд Проект" просить Вас розглянути питання з розблокування податкової накладної №6 від 05.02.2024.

Відповідачем було направлено повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 03.06.2024 року № 11153741/41422405, в якому Відповідач просив надати копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування: первинних документів щодо постачання/придбання товарів / послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунків-фактури / інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано, підкреслити), складських документів, нших документів, що підтверджують інформацію, зазначену у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додаткова інформація розрахунок собівартості, замовлення покупця, оборотньо-сальдові відомості по рахунку 28. У разі неподання додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних протягом 5 робочих днів, що настають за днем граничного строку їх подання, визначеного абзацом шостим пункту 9 цього Порядку.

На виконання вказаного повідомлення Позивачем було направлено повідомлення про подання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 09.06.2024 року №3.

12.06.2024 року комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних було прийнято рішення № 11218998/41422405 про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 6 від 05.02.2024 рокуу зв`язку з ненаданням / частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку надання платником податку копій документі.

Позивачем було оскаржено рішення № 11218998/41422405 від 12.06.2024 року в адміністративному порядку шляхом подання скарги № 9170907467 від 22.06.2024. Позивач вважає оскаржуване рішення незаконним, оскільки комісія не дослідила детально надані документи.

За результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення від 26.08.2024 року № 40537/41422405/2, яким залишено скаргу без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.

30 квітня 2024р. Позивачем було подано на реєстрацію податкову накладну №30 від 18.04.2024р. на загальну суму 55014,00 грн, у т.ч. ПДВ 9169,00 грн. на покупця ТОВ «Моноліт-Центр» (КОД ЄДРПОУ34722653).

Однак, згідно отриманої квитанції від 30.04.2024 рокув ЄРПН зареєстровано за № 9112289956 про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних податкова накладна № 30 від 18.04.2024 року була збережена, реєстрація зупинена. Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної від 18.04.2024 №30 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 3209, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомляємо: показник "D"=1.9370%, "Рпоточ"=136163.56 Пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

На виконання квитанції, позивачем було направлено повідомлення №3 від 20.05.2024 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинено. В наданих пояснення було зазначено:

Стосовно Товарів «код товару згідно УКТЗЕД - 3209» через які сталося блокування, повідомляємо наступне: Згідно замовлення (Рахунок-фактура №182 від 18.04.2024р) (копія в додатку до пояснення) на суму 55014,00 грн., у т.ч. ПДВ 9169,00 грн., ТОВ "Проком Міськбуд Проект" 18.04.2024р здійснив поставку матеріалів (надалі Товар) у адресу ТОВ «МОНОЛІТ-ЦЕНТР» , факт якої підтверджує видаткова накладна за №172 від 18.04.2024р., (копія в додатку до пояснення), яка була підписана представниками обох Сторін суму 55014,00 грн., у т.ч. ПДВ - 9169,00 грн. На поточний рахунок нашого підприємства були перераховані ТОВ "МОНОЛІТ-ЦЕНТР кошти у сумі 55014,00 грн., згідно Платіжної інструкції № 41354 від 18.04.24 (копія в додатку до пояснення).

ТОВ "Проком Міськбуд Проект" на адресу ТОВ «МОНОЛІТ-ЦЕНТР» була виписана податкова накладна №30 від 18.04.2024р. на суму 55014,00 грн., у т.ч. ПДВ 9169,00 грн. (реєстраційний № 9112289956) (копія в додатку до пояснення). Постачальником Товару (код товару згідно УКТЗЕД - 3209) є ТОВ «Будсвіт- 2015С» (код ДРФО 44823812). Згідно замовлення №205 від 25.08.2023р. на суму 27000,00 грн., у т.ч. ПДВ 4500,00 грн., за яке було здійснено оплату Платіжна інструкція N 3467 від 13.10.23р. та замовлення №83 від 28.02.2024 р. на суму 18000,00 грн., у т.ч ПДВ 3000,00 грн., за яке здійснено оплату Платіжна інструкція N 3903 від 29.04.2024р. (копія в додатку до пояснення). Поставка товару відбулася 28.10.2022р., факт якої підтверджує видаткова накладна за № 205 від 25.08.2023 (копія в додатку до пояснення) яка була підписана представниками обох Сторін на суму 27000,00 грн., у т.ч. ПДВ 4500,00 грн. Поставка товару відбулася 28.02.2024р., факт якої підтверджує видаткова накладна за №83 від 28.02.2024 (копія в додатку до пояснення ) яка була підписана представниками обох Сторін на суму 18000,00 грн., у т.ч ПДВ 3000,00 грн.

ТОВ «Будсвіт-2015С» (код ДРФО 44823812) на адресу ТОВ "Проком Міськбуд Проект" була виписана податкова накладна № 33 від 25.08.2023р. на суму 27000,00 грн., у т.ч. ПДВ - 4500,00 грн. (реєстраційний № 9240773026) (копія в додатку до пояснення), податкова накладна № 45 від 28.02.2024р. на суму 18000,00 грн., у т.ч ПДВ 3000,00 грн. (реєстраційний № 9061495197) (копія в додатку до пояснення). Таким чином, зважаючи на вищенаведену інформацію, ТОВ "Проком Міськбуд Проект" просить Вас розглянути питання з розблокування податкової накладної.

Відповідачем було направлено повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 03.06.2024 року № 11153742/41422405, в якому Відповідач просив надати копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування: первинних документів щодо постачання/придбання товарів / послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунків-фактури / інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано, підкреслити), складських документів, інших документів, що підтверджують інформацію, зазначену у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додаткова інформація розрахунок собівартості, замовлення покупця, оборотньо-сальдові відомості по рахунку 28. У разі неподання додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних протягом 5 робочих днів, що настають за днем граничного строку їх подання, визначеного абзацом шостим пункту 9 цього Порядку.

На виконання вказаного повідомлення Позивачем було направлено повідомлення про подання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 07.06.2024 року №2.

12.06.2024 року комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних було прийнято рішення № 11219000/41422405 про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 30 від 18.04.2024 рокуу зв`язку з ненаданням / частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку.

Позивачем було оскаржено рішення № 11219000/41422405 від 12.06.2024 року в адміністративному порядку шляхом подання скарги № 9170902668 від 22.06.2024. Позивач вважає оскаржуване рішення незаконним, оскільки комісія не дослідила детально надані документи.

За результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення від 26.08.2024 року № 40548/41422405/2, яким залишено скаргу без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.

Не погоджуючись із рішеннями про відмову в реєстрації податкових накладних позивач звернувся до суду з даним позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходив з наступного.

Частиною 2ст. 19 Конституції Українивстановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбаченіКонституцієюта законами України.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, регулюютьсяПодатковим кодексом України.

Згідно пп."а", "б" п.185.1 ст.185 ПК України об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно приписів норми п.187.1 ст.187 ПК Українивважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів.

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (п.188.1 ст.188 ПК України).

Відповідно до п.201.1 ст.201 ПК Українина дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно п.201.7 ст.201 ПК Україниподаткова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

Пунктом201.10 ст.201 ПК Українивизначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цьогоКодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Відповідно до пункту 12 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженогопостановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 р. № 1246(далі - Порядок № 1246) після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності кваліфікованого електронного підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 20.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимогЗаконів України "Про електронні довірчі послуги", Про електронні документи та електронний документообіг"та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Пунктом 13 Порядку № 1246 передбачено, що за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Аналогічні приписи наведені у п. 201.16 ст. 201 ПК України, згідно з яким реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів визначено Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженимпостановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 р. № 1165(далі - Порядок № 1165).

Відповідно до пунктів 4, 5 Порядку № 1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

Згідно пунктів 6, 7, 10, 11 Порядку № 1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

У разі, коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 р. № 520, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 13.12.2019 р. за № 1245/34216, затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 520), який визначає механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту201.16 статті 201 Податкового кодексу Українизупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до пунктів 2-4 Порядку № 520 прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (комісії регіонального рівня).

Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі у терміни, визначені пунктом 9 цього Порядку, та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної розрахунку коригування в Реєстрі.

Пунктом 5 Порядку № 520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Пунктами 6, 7 Порядку № 520 передбачено, що письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.

Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні/розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних/розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимогЗаконів України "Про електронні документи та електронний документообіг", Про електронні довірчі послуги"та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженогонаказом Міністерства фінансів України від 06 червня 2017 року № 557, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03 серпня 2017 року за № 959/30827 (у редакціїнаказу Міністерства фінансів України від 01 червня 2020 року № 261).

Відповідно до пункту 10 Порядку № 520 комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання/часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Пунктом 12 Порядку № 520 визначено, що рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

Відповідно до пункту 19 «Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних» (в редакції, чинній на момент виникнення спірних відносин), податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Згідно пункту 20 «Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних» (в редакції, чинній на момент виникнення спірних відносин), у разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Підставами для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є наступна відповідність: платника податку - критеріям ризиковості платника податку; податкової накладної/розрахунку коригування - критеріям ризиковості здійснення операції.

Так, у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/ розрахунку коригування; б) визначення критерію (їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в)пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком),достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Як встановлено судом, реєстрацію податкових накладних позивача №6 від 05.02.2024, №30 від 18.04.2024 зупинено з тих підстав, що обсяг постачання товару/послуги 3209, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

У квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Оцінюючи наведені в квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних підстави контролюючого органу, суд зазначає, що у додатку 1 до Порядку № 1165, визначено критерії ризиковості платника податку. Зокрема, відповідно до п.1 обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі.

З урахуванням положень наведених норм, суд звертає увагу, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної на підставі п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, контролюючий орган має витребувати від платника документи на спростування наявних у органу ДПС сумнівів, вказавши які саме аспекти належить висвітити платнику податків у своїх поясненнях.

Таким чином, невиконання контролюючим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості актів індивідуальної дії призводить до їх протиправності.

Як встановлено зі змісту квитанцій про зупинення реєстрації складених позивачем податкових накладних, контролюючий орган вказав, що обсяг постачання товару/послуги перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

Водночас, як вбачається з матеріалів справи, контролюючим органом не сформовано конкретних вимог щодо необхідності подання вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкових накладних, не зазначено яких саме документів не надано та яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних №6 від 05.02.2024, №30 від 18.04.2024.

Надіслані позивачу квитанції містять вимогу щодо надання пояснень та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, без зазначення конкретної пропозиції щодо переліку документів, необхідних та достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.

Суд звертає увагу на те, що у випадку не конкретизації переліку документів у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної платник податків перебуває у стані правової невизначеності, що позбавляє його можливості надати контролюючому органу необхідний в розумінні суб`єкта владних повноважень пакет документів, а для контролюючого органу, відповідно, створюються передумови для можливого прояву негативної дискреції - прийняття рішення про відмову у реєстрації податкової накладної.

Зупинення реєстрації податкової накладної не на підставі, не в межах повноважень та не у спосіб, що передбаченіКонституцієюта Законами України, а також прийняття негативного для платника податків рішення без зазначення конкретних мотивів дає підстави для висновку про необхідність відновлення порушеного права позивача шляхом скасуваннярішення про відмову в реєстрації податкових накладних.

У той же час, податкові накладні №6 від 05.02.2024, №30 від 18.04.2024 виписані у зв`язку з відвантаженням товару за видатковими накладними №44 від 05.02.2024 року, №172 від 18.04.2024 року, № 205 від 25.08.2023 року, №83 від 28.02.2024 року.

На пропозицію відповідача, позивачем подано до контролюючого органу щодо податкових накладних повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, а саме: видаткові накладні №44 від 05.02.2024 року, №172 від 18.04.2024 року, № 205 від 25.08.2023 року, №83 від 28.02.2024 року, договори поставки ТМЦ, ТТН, ПН, докази розрахунків, договір поставки матеріалів, рахунок, докази оплати за поставлені ТМЦ, відомості бухгалтерського обліку, договори оренди офісного та складського приміщень.

У вказаних документах зазначено вид, зміст та обсяг наданих послуг.

Надані позивачем первинні документи відповідають вимогам ст. ст. 187,198,201 ПК України, ч.2ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність"та мають відповідну юридичну силу.

Суд констатує, що рішення Комісії повинні містити чіткі підстави для відмови в реєстрації податкових накладних, у цьому випадку, або надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та не є достатніми для прийняття комісією ДПС рішень про реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування, або надання платником податку копій документів, які не є достатніми для прийняття комісією ДПС рішень про реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування.

Суди, приймаючи рішення, виходить з того, що оскаржуване рішення не містить чіткого визначення підстав для прийняття Комісією рішення про відмову в реєстрації податкової накладної. Натомість платником податків надано всі необхідні документи, які засвідчують факт здійснення господарських операцій за податковою накладною, у реєстрації якої відмовлено.

Як встановлено судом, податковим органом у рішенні не наведено жодної конкретної інформації щодо причин, підстав та обґрунтувань прийняття такого рішення.

Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.

Суд зазначає, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків.

Суд звертає увагу, що загальними вимогами, яким повинен відповідати акт індивідуальної дії, як акт правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість. В разі не зазначення в індивідуальному акті підстав його прийняття (фактичних і юридичних), чітких та зрозумілих мотивів його прийняття такий акт не може вважатися правомірним.

З огляду на неконкретність вимог контролюючого органу щодо надання документів, рішення про відмову в реєстрації податкових накладних не відповідають критерію обґрунтованості.

Аналогічна правова позиція викладена, зокрема, у постановах Верховного Суду від 05.01.2021 р. у справі № 640/11321/20, від 05.01.2021 р. у справі № 640/10988/20, від 16.04.2019 р. у справі № 826/10649/17, від 28.10.2019 р. у справі № 640/983/19.

У постановах від 12.11.2019 р. у справі № 816/2183/18, від 21.05.2019 р. у справі № 0940/1240/18, від 18.02.2020 р. у справі № 360/1776/19, від 27.04.2020 р. у справі № 360/1050/19, від 18.06.2020 р. у справі № 824/245/19-а Верховний Суд наголошував на тому, що здійснення моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства. Здійснення моніторингу не повинно підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій податкового органу.

Одночасно, у межах спірних правовідносин, суд звертає увагу на той факт, що приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарських операцій позивача на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарських операцій може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки платника податків, підстави та порядок проведення якої визначено нормамиПодаткового кодексу України.

Предметом розгляду, у даному випадку, є виключно стадія правильності та правомірності зупинення та відмови в реєстрації податкових накладних, а не реальність та товарність здійснення господарських операцій між позивачем та його контрагентом.

У свою чергу, при реєстрації податкової накладної фактично проводиться моніторинг операції чи платника податків лише за зовнішніми (формальними) критеріями. А тому, суд за результатами розгляду справи не робить висновків щодо реальності операцій за участю позивача, а лише оцінює наявність чи відсутність підстав для реєстрації податкових накладних.

При цьому, суд зазначає, що здійснення моніторингу відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства. Здійснення такого моніторингу не повинно підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок, як способу реалізації владних управлінських функцій контролюючого органу.

Враховуючи викладене та надані на пропозицію комісії позивачем відповідні первинні документи, суд приходить до висновку про необґрунтованість прийняття оскаржених рішень Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 11218998/41422405 від 12.06.2024 року, № 11219000/41422405 від 12.06.2024 рокута наявностіпідстав для їх скасування.

Надані позивачем до суду первинні документи, доводять відсутність підстав для відмови у реєстрації вищезазначених податкових накладних.

Щодо позовних вимог в частині зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні, подані позивачем №91 від 21.10.2022; №93 від 26.10.2022; №106 від 05.12.2022; №108 від 13.12.2022; №109 від 13.12.2022; №110 від 14.12.2022; №39 від 10.04.2023 до Єдиного реєстру податкових накладних, суд зазначає, що відповідно до підпункту201.1, пункту201.10 статті 201 Податкового кодексу Україниреєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних віднесено до обов`язків платника податків.

Пунктом 28 «Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» (в редакції, чинній на момент виникнення спірних відносин), окрім іншого, визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийнято та набрало чинності рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Відповідно до пункту 19 «Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних» (в редакції, чинній на момент виникнення спірних відносин), податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Згідно пункту 20 «Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних» (в редакції, чинній на момент виникнення спірних відносин), у разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Таким чином, реєстрація в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної/розрахунку коригування, реєстрацію якої попередньо було зупинено, є повноваженням ДПС України.

Як встановлено судом, підтверджено матеріалами справи і не спростовано відповідачем, надані позивачем пояснення та документи складено з дотриманням вимог законодавства. Обставин, які б унеможливлювали реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, судом не встановлено.

З метою відновлення прав та інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду, та з метою дотримання судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений, суд дійшов висновку про необхідність зобов`язання Відповідача 2 зареєструвати податкові накладні позивача у Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до частини другоїстатті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Положеннямистатті 72 Кодексу адміністративного судочинства Українизакріплено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Статтею 90 Кодексу адміністративного судочинства Українипередбачено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Системно проаналізувавши приписи законодавства України, що були чинними на момент виникнення спірних правовідносин між сторонами, зважаючи на взаємний та достатній зв`язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню.

Відповідно до частини 1статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цьогоКодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Згідно платіжних інструкцій №4240, №4260 Позивачем було сплачено судовий збір у розмірі 6056,00 грн.

Враховуючи задоволення позову, на користь позивача слід присудити понесені ним судові витрати в розмірі 6056,00 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Відповідача 1, оскільки саме комісією регіонального рівня прийняте оскаржуване рішення про відмову у реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування в реєстрі.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст.9,12,139,242-246,255,262,295,297 КАС України, суд,-

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю ПРОКОМ МІСЬКБУД ПРОЕКТ (84301, Донецька область, м. Краматорськ, вул. Академічна, 27, оф. 1, ЄДРПОУ 41422405) до Головного управління ДПС у Донецький області (87515, Донецька область, м. Маріуполь, вул. Італійська буд. 59, ЄДРПОУ 44070187), Державної податкової служби України (04053, м. Київ, площа Львівська, 8, ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, - задовольнити.

Визнати протиправними та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Донецькій області № 11218998/41422405 від 12.06.2024 року про відмову у реєстрації податкової накладної №6 від 05.02.2024р.

Зобов`язати Державну податкову службу України (04053, м. Київ, Львівська пл., буд. 8, ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, складену Товариством з обмеженою відповідальністю ПРОКОМ МІСЬКБУД ПРОЕКТ податкову накладну №6 від 05.02.2024р. на загальну суму 60358,98 грн., у т.ч. ПДВ 10059,83 грн. датою її фактичного надходження до контролюючого органу.

Визнати протиправними та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Донецькій області № 11219000/41422405 від 12.06.2024 року про відмову у реєстрації податкової накладної №30 від 18.04.2024р.

Зобов`язати Державну податкову службу України (04053, м. Київ, Львівська пл., буд. 8, ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складену Товариством з обмеженою відповідальністю ПРОКОМ МІСЬКБУД ПРОЕКТ податкову накладну №30 від 18.04.2024р. на загальну суму 55014,00 грн., у т.ч. ПДВ 9169,00 грн. датою її фактичного надходження до контролюючого органу.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Донецький області (87515, Донецька область, м. Маріуполь, вул. Італійська буд. 59, ЄДРПОУ 44070187) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ПРОКОМ МІСЬКБУД ПРОЕКТ (84301, Донецька область, м. Краматорськ, вул. Академічна, 27, оф. 1, ЄДРПОУ 41422405) судовий збір у розмірі 6056,00 грн.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Першого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Текст рішення розміщений в Єдиному державному реєстрі судових рішень (веб-адреса сторінки: http://www.reyestr.court.gov.ua/).

Суддя Є.В. Череповський

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.12.2024
Оприлюднено12.12.2024
Номер документу123651224
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —200/6805/24

Рішення від 09.12.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Череповський Є.В.

Ухвала від 09.12.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Череповський Є.В.

Ухвала від 07.10.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Череповський Є.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні